Natuurlijk is er zo kort na het debat een versterkt effect in de peilingen. Dat was bij Fiorina de vorige keer zo, nadat ze het debat tussen de 'kleine kandidaten' glansrijk won. Ze steeg flink in de peilingen en daarna ebde de populariteit weer wat weg.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:26 schreef Homey het volgende:
Fiorina krijgt meewind van een enorme media 'push'. Over 2 maanden kan het weer iemand anders zijn. Dat zag je de vorige verkiezingen ook, telkens was weer een andere outsider de 'flavor of the month'.
Volgens Betfair, veruit de beste voorspeller, is Jeb Bush duidelijk favoriet...en wat verassend Marco Rubio op nr 2. Trump staat op nr3. Iemand als Rand Paul krijgt een quote van 150, wat gelijk staat aan dat Ajax bijvoorbeeld uit bij Real Madrid wint met 2-0....ain't gonna happen.
Als ik geld zou moeten inzetten, zou dat op Bush zijn. Die gast heeft de meeste cash, beste connecties dankzij zijn broer en vader, en de naamsbekendheid. Geen wonder dat de geldmarkten hem op nr 1 zetten. De media is overigens vrij onbetrouwbaar qua voorspellen.
Leuk, nog een bejaarde. Martin O'Malley zal straks raar staan te kijken tussen al die 65-plussers. Lincoln Chafee is trouwens ook nog geen 65.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:13 schreef martijnde3de het volgende:
Er komt misschien weer een democratische kandidaat bij namelijk gouverneur van de Amerikaanse staat Californië Jerry Brown(77 jaar). In 1976 probeerde hij al president te worden en ook in 1980 en 1992.
Brown is de 39e gouverneur van Californië. Hij was al eerder de 34e gouverneur van Californië (van 1975 tot 1983). Van 1999 tot 2007 was hij burgemeester van Oakland. Hij was van 9 januari 2007 tot 3 januari 2011 procureur-generaal
http://www.weeklystandard(...)esident_1031871.html
http://www.washingtonpost(...)o-run-for-president/
Die willen geen talent als kanonnenvoer verspillen aan Clinton, lijkt me.quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:02 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat de Democraten niet in staat zijn met iemand te komen van de generatie Obama of jonger.
De Republikeinen moeten wel een hekel aan politici hebben dat de niet-politici >50% in de polls pakken.quote:Op zondag 20 september 2015 15:28 schreef martijnde3de het volgende:
http://i2.cdn.turner.com/cnn/2015/images/09/20/rel10a.pdf
CNN Poll Trump 24% Fiorina 15 Carson 14 Rubio 11 Bush 9 Cruz/Huck 6 Paul 4 Christie 3 Kasich 2 Santorum 1
Trump en Carson verliezen ongeveer 1/3 en Walker heeft 0% gehaald.
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.quote:Op zondag 20 september 2015 15:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
De Republikeinen moeten wel een hekel aan politici hebben dat de niet-politici >50% in de polls pakken.
Trump/Fiorina lijkt me een interessantere dynamiek te geven.quote:Op zondag 20 september 2015 16:04 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.
Ik gaf Walker een goede kans alleen al vanwege zijn suikerooms, maar hij is net zo beperkt als zijn oogopslag doet vermoeden.quote:Op zondag 20 september 2015 16:55 schreef Elfletterig het volgende:
Nu ook op de FP te lezen: Koploper Trump daalt in peilingen
De opmars van Fiorina is natuurlijk opvallend, maar misschien is het wegzakken van Scott Walker nog wel opvallender. Die man werd als een grote kanshebber gezien, maar lijkt volledig door het ijs te zakken.
Toch was hij niet slecht in het debat.quote:Op zondag 20 september 2015 17:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik gaf Walker een goede kans alleen al vanwege zijn suikerooms, maar hij is net zo beperkt als zijn oogopslag doet vermoeden.
Een combinatie met Fiorina erin wel. Een combinatie met Carson erin niet. De man heeft in het verleden te radicale opvattingen ge-uit.quote:Op zondag 20 september 2015 16:04 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Carson/Fiorina lijkt mij een kans hebbende combinatie.
De volgende keer zal ik eerst lezen wat anderen schrijven, voordat ik reageer.quote:Op zondag 20 september 2015 16:56 schreef Reya het volgende:
In de New York Times van dit weekend werd Rubio/Fiorina als potentieel scorende combinatie voor de Republikeinen genoemd.
Ik heb het tweede debat helaas niet gezien, maar in het eerste debat was hij erg onzichtbaar. Misschien zijn de verwachting rondom hem wel te hooggespannen geweest. Nu hij niet boven de middelmaat uit weet te steken, wordt hij afgestraft.quote:Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Toch was hij niet slecht in het debat.
Als dit de hoogtepunten zijn van een drie uur durend debat... Kraak noch smaak, in allebei de debatten. Heeft opgeteld ook de minste spreektijd van alle kandidaten gehad. Walker is een intellectueel lichtgewicht (á la Emile Roemer) en dat zie je er duidelijk aan af. Ik begrijp nu ook waarom zoveel suikerooms dachten dat Walker een goed product zou zijn: hij is dom dus kneedbaar, en als-ie het pakkend zou kunnen brengen is hij de ideale kandidaat om te kopen.quote:Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Toch was hij niet slecht in het debat.
Je hebt nogal een obsessie met suikerooms lijkt het, maar Walker springt er niet bepaald uit qua grote donaties van individuen hoor.quote:Op zondag 20 september 2015 19:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als dit de hoogtepunten zijn van een drie uur durend debat... Kraak noch smaak, in allebei de debatten. Heeft opgeteld ook de minste spreektijd van alle kandidaten gehad. Walker is een intellectueel lichtgewicht (á la Emile Roemer) en dat zie je er duidelijk aan af. Ik begrijp nu ook waarom zoveel suikerooms dachten dat Walker een goed product zou zijn: hij is dom dus kneedbaar, en als-ie het pakkend zou kunnen brengen is hij de ideale kandidaat om te kopen.
Hij was vooraf dé kandidaat van de gebroeders Koch en die waren (zijn) voornemens om bijna een miljard dollar in deze verkiezingen te steken. Maar je hebt gelijk, andere kandidaten hebben meer suikerooms dan Walker.quote:Op zondag 20 september 2015 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt nogal een obsessie met suikerooms lijkt het, maar Walker springt er niet bepaald uit qua grote donaties van individuen hoor.
http://www.nytimes.com/in(...)-campaign-money.html
Altijd dat gezeur over de leeftijd, Sanders is een van de oudste kandidaten maar tevens een van de kandidaten die het meest jong van geest is qua ideeën en idealen. Wat zegt die leeftijd nu? Beide kampen moeten niet moeilijk doen over de leeftijd en in Nederland moeten we ook eens stoppen met daarover te zeuren.quote:Op zaterdag 19 september 2015 23:13 schreef Royyy het volgende:
Wel ironisch, de Democraten schilderen de Republikeinen altijd af als een partij van oude blanke mannen, en met wie komen ze zelf op de proppen als kandidaten en mogelijke kandidaten? Een hele berg oude blanke mannen, en een oude blanke vrouw.
Daarentegen hebben de Republikeinen grotendeels een stuk jongere kandidaten, een vrouw, iemand van Indische afkomst, een African-American, en twee kandidaten van Cubaanse afkomst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |