abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:31:04 #1
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_155626076
quote:
De Verenigde Naties wil dat Nederland Zwarte Piet aanpast. Volgens de VN is Zwarte Piet nu discriminerend en moet de overheid een actieve rol spelen in het aanpassen van de pieten.

Dat schrijft de VN in een rapport (pdf). De VN noemt Zwarte Piet discriminerend vanwege de typische kenmerken die verwijzen naar het slavernijverleden. Als optie noemt de VN om verschillende pieten te gebruiken.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-zwarte-piet-aanpast

quote:
Cultural traditions and racial discrimination
17. While the Committee understands that the tradition of Sinterklaas and Black Pete is
enjoyed by many persons in Dutch society, the Committee notes with concern that the
character of Black Pete is sometimes portrayed in a manner that reflects negative
stereotypes of people of African descent and is experienced by many people of African
descent as a vestige of slavery, which is injurious to the dignity and self-esteem of children
and adults of African descent. The Committee is concerned about the discriminatory effect
of such portrayals, which may convey a conception at odds with the Convention. The
Committee is furthermore concerned at reports that citizens seeking to peacefully protest
against such portrayals have been denied authorization to conduct such protests at a
meaningful time and place and have been subjected to violent attacks and other forms of
intimidation, which have not been adequately investigated. (arts. 2, 5 and 7).

18. Considering that even a deeply-rooted cultural tradition does not justify
discriminatory practices and stereotypes, the Committee recommends that the State
party actively promote the elimination of those features of the character of Black Pete
which reflect negative stereotypes and are experienced by many people of African
descent as a vestige of slavery. The Committee recommends that the State party find a
reasonable balance, such as a different portrayal of Black Pete and ensure respect of
human dignity and human rights of all inhabitants of the State party. The Committee
further recommends that the State party ensure non-discrimination in the enjoyment
of freedom of expression and association, and that attacks on protesters be effectively
investigated and duly prosecuted.
De twee kopjes in kwestie, de rest gaat over hoe racistisch Nederland wel niet is.

[ Bericht 60% gewijzigd door Tweek op 28-08-2015 15:51:50 ]
pi_155626164
-O-
Dat de VN zich met serieuze dingen gaan bezighouden ;(
Tevens weet elke Nederlander dat zwarte piet in het hele Sinterklaasverhaal niet zwart is van nature, maar door de schoorsteen. Achterlijk gedoe.
pi_155626239
Ik denk dat dit zo'n dusdanig diepgewortelde traditie is dat het moeilijk te veranderen is. Mensen schminken zich toch wel zwart, als zij dat willen. Of hoe zullen ze hier een uitvoering aan geven? Alle zwarte pieten arresteren? Of hoe moet ik dat voor me zien...

Kinderen maakt het toch niet uit welke kleur een piet is.
pi_155626281
Terecht natuurlijk. Kinderen maakt het inderdaad niet uit. Het feit dat volwassenen vinden dat ie zwart moet blijven maakt het hele verhaal juist discriminerend.

Aanpassen die hap!
pi_155626287
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:36 schreef Blijdoener het volgende:
Ik denk dat dit zo'n dusdanig diepgewortelde traditie is dat het moeilijk te veranderen is. Mensen schminken zich toch wel zwart, als zij dat willen. Of hoe zullen ze hier een uitvoering aan geven? Alle zwarte pieten arresteren? Of hoe moet ik dat voor me zien...

Overheid gaat denk ik vooral als tussenpersoon aan de slag om verschillende groepen om de tafel te krijgen, meer dan dat zal het niet worden.
Uiteindelijk is het aan de samenleving om ZP aan te passen / of niet.
pi_155626296
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:36 schreef Blijdoener het volgende:
Steker nog, ik denk dat het makkelijker is om kinderen uit te leggen hoe het komt dat ze zwart zijn, dan uit te leggen waarom ze nu niet meer zwart zijn maar blauw, geel, stroopwafel ;(
pi_155626314
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:38 schreef christiman het volgende:

[..]

Steker nog, ik denk dat het makkelijker is om kinderen uit te leggen hoe het komt dat ze zwart zijn, dan uit te leggen waarom ze nu niet meer zwart zijn maar blauw, geel, stroopwafel ;(
Mensen moeten eens stoppen met die schoorstenen van binnen te verven
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:39:54 #9
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155626331
Och de overheid word weer in het leven geroepen om iets te kunnen realiseren. Dan komt het vast allemaal wel weer goed.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_155626333
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:38 schreef zatoichi het volgende:
Terecht natuurlijk. Kinderen maakt het inderdaad niet uit. Het feit dat volwassenen vinden dat ie zwart moet blijven maakt het hele verhaal juist discriminerend.

Aanpassen die hap!
Jep. Kwestie van tijd voordat zwarte piet voorgoed verdwijnt. Zeker nu de VN zich ermee gaat bemoeien. Zullen die extremistische pro-zwartepieten tokkies leuk vinden, maar boeiend. :D
pi_155626337
quote:

[..]

Volgend jaar zijn ze het vergeten. Sterker nog, als ze cadeautjes zien, zijn ze het vergeten.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:41:36 #12
8781 crew  Frutsel
pi_155626372
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:36 schreef AchJa het volgende:
De halve wereld staat in de fik en de VN gaat wat van zwarte piet vinden...
Topshow prio's stellen... :')
Zo is het maar net :')

En een enorm jankvolk in Nederland, dat dan wel
pi_155626385
quote:

[..]

Ze zijn zwart omdat in het verleden slaven ook altijd zwart waren?

Kom op zeg Hoe vaak heb je aan kinderen moeten uitleggen waarom een clown en andere kleur heeft?
pi_155626386
Eigenlijk wel sneu om te zien dat in een in theorie democratisch land de minderheid nu hun zin krijgt :'(
pi_155626396
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:40 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Jep. Kwestie van tijd voordat zwarte piet voorgoed verdwijnt. Zeker nu de VN zich ermee gaat bemoeien.
De VN staat dan ook bekend als bijzonder daadkrachtige organisatie... Oh wacht... :')
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:43:14 #16
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_155626424
het gaat niet meer om wat wij vinden, het kan niet meer terug gedraaid worden.

Nederland is gewoon volgens de VN een racistisch land.
waarom heeft het zover kunnen komen.... :(
pi_155626438
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:41 schreef christiman het volgende:
Eigenlijk wel sneu om te zien dat in een in theorie democratisch land de minderheid nu hun zin krijgt :'(
Ah boehoehoe. Heerlijk die tranen. :Y Krijg je als je een zwaar achterhaald en racistisch component van een kinderfeest in stand probeert te houden.

De VN gaf eerst nog een waarschuwing in de vorm van Verene Shepherd om het feest zelf aan te laten passen, maar ja als dat niet werkt en mensen haar zelfs uitschelden voor alles en nog wat.
pi_155626442
Hehehe :D
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:44:23 #19
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_155626458
Overigens als je het hele rapport leest zijn we een in en in racistisch land en dan vooral tegen mensen van Afrikaanse afkomst.
pi_155626463
Wat je ook vindt van zwarte piet, t feit dat de vn zich met dit soort binnenlandse aangelegenheden gaat bemoeien en bijv zegt dat Nederland meer aandacht MOET besteden aan slavernij is natuurlijk uiterst verwerpelijk. Go fuck yourself.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:44:43 #21
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_155626464
Nederland was toch ook de grondlegger van de Slavernij op deze wereld.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:44:44 #22
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_155626465
Dan gebruiken we toch gewoon verschillende pieten. Dankjewel VN, hadden ze we zelf nog niet aan gedacht.
pi_155626483
Ik ben wel benieuwd hoe de VN denkt dat Nederland dit kan regelen. Sinterklaas BV is tenslotte geen overheidsinstelling.
pi_155626497
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:31 schreef Tweek het volgende:
Volgens de VN is Zwarte Piet nu discriminerend en moet de overheid een actieve rol spelen in het aanpassen van de pieten.
En hoe zou de overheid dat dan moeten doen, massaal razzia's gaan houden op 5 december?
pi_155626533
We moeten ons altijd aanpassen aan buitenlanders. Nog even en de rode loper moet naar buiten.

Ook zeggen ze dat we meer les moeten krijgen in ons slaven drijf verleden.

De VN is toch dat verkrachtende niet uitbetalende organisatie die zelf slaven houd bij stages?
pi_155626540
Het geneuzel.

Het ellendige, debiele, ranzige, kleinzielige, stupide, politiek correcte, steeds weer naar zeikende mensen die hun wil steevast willen blijven doordrammen luisterende , minderheden behagende geneuzel.

Ik heb nog nooit zoveel dit soort (zwarte) mensen gehaat en zoveel van Zwarte Piet gehouden.
pi_155626548
Het Sinterklaasjournaal heeft toch allang een voorzetje gegeven om Pieten allerlei kleuren - van blank tot zwart - te kunnen geven? :?
Dat is toch al werken naar een oplossing. (Zwarte pieten verbieden gaat toch niet lukken.)

Laat de VN zich met belangrijkere zaken bezig houden alsjeblieft. En laat ze anders eerst eens tradities zoals dat stierenvechten aanpakken :{w
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:47:30 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155626556
Laten we hopen dat de overheid gewoon teruggaat naar het originele standpunt: dit is een zaak voor de samenleving. Hier heeft de overheid niets mee te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155626578
Wie zijn de onderzoekers, hoe hebben ze onderzoek gedaan en hoe zijn ze tot die conclusies gekomen? En hoe weerhoud het zich tegen ieder willekeurig ander feest met donker gekleurde karikaturen?

Staat er allemaal niet in.

Derhalve onzinrapport zonder enige toegevoegde waarde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_155626587
Lijkt me totaal terecht. Kan iedere kleuter inzien. Alleen volwassenen niet. Zwarte Piet is pijnlijk voor donkere Nederlanders. Maak er gekleurde
piet van en ga verder met het leven.
pi_155626588
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:47 schreef Fir3fly het volgende:
Laten we hopen dat de overheid gewoon teruggaat naar het originele standpunt: dit is een zaak voor de samenleving. Hier heeft de overheid niets mee te maken.
Die lafaards in Den Haag doen alles voor Europa, reken er dus maar niet op.
pi_155626609
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:48 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Oh gut, nu zijn het lafaards, omdat ze een kinderfeest willen aanpassen zodat ieder kind het met plezier kan vieren.
pi_155626622
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:49 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Oh gut, nu zijn het lafaards, omdat ze een kinderfeest willen aanpassen zodat ieder kind het met plezier kan vieren.
Oh, ik wist niet dan Quinsy Gario een kind was?

Kijk eens hoe veel jonge kinderen hier staan te protesteren:

pi_155626653
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En hoe zou de overheid dat dan moeten doen, massaal razzia's gaan houden op 5 december?
Alles wat zwart is er rond die tijd in december over de daken loopt neerknallen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:51:23 #35
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_155626658
quote:

Aanpassen die hap!
Wie/wat/waar wordt er precies gediscrimineerd? Leg uit.

Juist als zwarte piet niet meer zwart mag zijn, dán pas wordt er écht gediscrimineerd.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:52:45 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155626707
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:48 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Wat heeft de VN met Europa te maken?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:53:26 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_155626728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:41 schreef christiman het volgende:
Dat is juist dan weer niet erg, democratie wil niet zeggen het recht van de sterkste. In een democratie is het juist van belang dat de regering erop toeziet dat kleine groepen niet buiten de boot vallen.

Maar op basis van een VN commissie dat uit deze landen bestaat.

Hoeveel boter hebben ze op hun hoofd?

Ik geloof dat alleen Mauritius niet echt problemen heeft met stelselmatige achterstelling van bevolkingsgroepen.

Wellicht Togo, maar dat weet ik niet zeker.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_155626754
quote:

Aanpassen die hap!
Aanpassen? Dat is pas discriminatie. Alles mag, behalve zwart.

1947-2016
pi_155626761
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:44 schreef Tweek het volgende:
Overigens als je het hele rapport leest zijn we een in en in racistisch land en dan vooral tegen mensen van Afrikaanse afkomst.
Dit dus, heb het even gelezen en we zijn hier een stel racisten niet te kort. En toch willen ze massaal naar Nederland komen :{
pi_155626787
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is juist dan weer niet erg, democratie wil niet zeggen het recht van de sterkste. In een democratie is het juist van belang dat de regering erop toeziet dat kleine groepen niet buiten de boot vallen.

Ik geloof dat alleen Mauritius niet echt problemen heeft met stelselmatige achterstelling van bevolkingsgroepen.

Ik ben wel benieuwd hoe die Belg gereageerd heeft, daar hebben ze tenslotte ook Zwarte Piet
pi_155626796
Jammer dat de traditie wel gewoon veranderd had kunnen worden als het niet op zo'n 'jullie zijn tegen Zwarte Piet of jullie zijn racisten'-manier was gegaan. Bedankt Quincy, voor het redden van een mooie traditie!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:55:58 #42
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_155626801
Dit was toch vorig jaar ook al gesteld door die donkere mevrouw die Schepper heette?
UI Made bij VanilleKwark.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:56:10 #43
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155626808
Rapport gelezen trouwens. Het komt er min of meer op neer dat de commissie zegt dat Nederland meer moet doen om specifiek racisme (tegenover zwarte Afrikaanse mensen) en haat jegens Joden en moslims te bestrijden. Meer wetten, meer actieve rol van de overheid etcetera etcetera.

Het standaard sprookje dat de overheid gedrag zou kunnen beinvloeden door meer wetgeving.

Overigens wordt over geweld/discriminatie jegens bijvoorbeeld homo's vanuit bepaalde groeperingen niets gezegd. Frappant.
pi_155626819
quote:
Dat is inderdaad nog het ergste, niet zwarte piet. Zwarte piet is juist een van de uitwassen van het racisme en discriminatie in Nederland.
pi_155626828
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wie uit die groep heeft de werkelijk benodigde kennis van zaken om deze discussie echt aan te kunnen voelen?

Mr. BOSSUYT Marc
Belgium

Hij?

Dan nog. Welke echte Nederlander is nu bevraagd over dit onderwerp?
Lekker eenzijdig rapportje.
1947-2016
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:56:48 #46
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_155626829
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:55 schreef RingBewoner het volgende:
Dit was toch vorig jaar ook al gesteld door die donkere mevrouw die Schepper heette?
Die vrouw was onderdeel van een of andere commissie binnen de VN zonder enige zeggenschap. Beetje een praatgroep voor mensen die daar een heel dik salaris voor krijgen zeg maar.
Nu lijkt het vanuit de VN zelf te komen.
pi_155626841
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:55 schreef RingBewoner het volgende:
En ging vooral om de bijbehorende geldkwestie waarvan zij haar levenswerk heeft gemaakt.
1947-2016
pi_155626843
Rutte zegt zojuist dat het aan de samenleving is en niet aan de politiek hoe Zwarte Piet ingevuld wordt. Het is een volkstraditie, dus van het volk (live persconferentie na afloop van de ministerraad)
pi_155626849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:43 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Ah boehoehoe. Heerlijk die tranen. :Y Krijg je als je een zwaar achterhaald en racistisch component van een kinderfeest in stand probeert te houden.

De VN gaf eerst nog een waarschuwing in de vorm van Verene Shepherd om het feest zelf aan te laten passen, maar ja als dat niet werkt en mensen haar zelfs uitschelden voor alles en nog wat.
Shepherd ja, wat een figuur was dat _O_ Met een witte waas van woede onzin lullen en vervolgens janken dat we niet luisteren. _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:57:50 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155626857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:57 schreef Bombvis het volgende:
Rutte zegt zojuist dat het aan de samenleving is en niet aan de politiek hoe Zwarte Piet ingevuld wordt. Het is een volkstraditie, dus van het volk (live persconferentie na afloop van de ministerraad)
Uitstekend. Laten we hopen dat het ook gewoon zo blijft.
pi_155626859
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:56 schreef YazooW het volgende:

[..]

Die vrouw was onderdeel van een of andere commissie binnen de VN zonder enige zeggenschap. Beetje een praatgroep voor mensen die daar een heel dik salaris voor krijgen zeg maar.
Vanuit de mensenrechtengroep ja, maar meer dan foei zeggen kunnen die ook niet doen. Op een paar boze blogs op joop.nl en misschien een verdwaald bericht in de Washington Post of New York Times zitten hier geen enkele echte consequenties aan vast.
pi_155626879

[ Bericht 100% gewijzigd door Pedroso op 28-08-2015 15:59:09 ]
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:58:34 #53
343196 RingBewoner
pi_155626882
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:56 schreef YazooW het volgende:

[..]

En volgend jaar word het hetzelfde waarschijnlijk weer gezegd en een jaar later weer en zo verder.

Japan word ook al jaren opgeroepen te stoppen met de walvisvangst, Spanje word al jaren opgeroepen om te stoppen met stierenlopen en stierenvechten en de Falklandeilanden moeten stoppen met de jaarlijkse dolfijnenslacht.

Laten we alsjeblieft lekker binnen onze eigen landgrenzen kloten en ons niet te veel met andere tradities bemoeien.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:58:49 #54
343196 RingBewoner
pi_155626890
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En ging vooral om de bijbehorende geldkwestie waarvan zij haar levenswerk heeft gemaakt.
Ik vond het vanaf dag 1 al een zeikerig kutwijf.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:59:01 #55
343196 RingBewoner
pi_155626897
quote:
Wauw.
pi_155626899
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:57 schreef Bombvis het volgende:
Had hij een hele tijd geleden iig gezegd. Maar weet niet of hij dat nu gezegd heeft, ik mag hopen van wel :)
pi_155626947
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Had hij een hele tijd geleden iig gezegd. Maar weet niet of hij dat nu gezegd heeft, ik mag hopen van wel :)
Je weet hoe rutte is.
1947-2016
pi_155626949
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:36 schreef AchJa het volgende:
De halve wereld staat in de fik en de VN gaat wat van zwarte piet vinden...
Topshow prio's stellen... :')
Dit is om de massa af te leiden van de echte problemen. En het werkt ook nog.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_155626953
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_155626957
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hij heeft het zojuist weer gezegd. Hij zegt dat hij het rapport nog niet gelezen heeft maar.. uh.. iemand anders wel (schakelde midden in de zin in), maar dat Zwarte Piet van het volk is, geen politieke kwestie. Het boeit de politiek niet hoe het volk Kerst, Pasen of Sinterklaas viert, hij geeft wel aan dat racisme/discriminatie gewoon niet kan (wat nogal logisch is). Maar het is niet aan de politiek om aan te geven hoe Zwarte Piet er uit moet komen te zien

Edit: Asscher, Lodewijk was de persoon die ik zocht
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:00:52 #61
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155626968
http://www.realnotes.be/c(...)ostuum-dat-jij-wilt/

Maak van het Sint feest een Carnavalsfeest en je bent overal vanaf. Of zou de VN straks ook het Carnaval racistisch gaan vinden en de overheid gaan dwingen dit aan te passen. Want de katholieken en hun kerk was ook niet heilig en daar hebben nog velen een trauma van.
Tijdens het Carnaval zie je ook Pieten rondlopen.

De zak van Sinterklaas oh zo blauw oh zo blauw.
pi_155626997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je weet hoe rutte is.
Ja, een prima premier, vandaar dat ik ook wel verwacht dat hij dat gezegd heeft.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:02:30 #63
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_155627010
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:00 schreef Cherna het volgende:
http://www.realnotes.be/c(...)ostuum-dat-jij-wilt/

Maak van het Sint feest een Carnavalsfeest en je bent overal vanaf. Of zou de VN straks ook het Carnaval racistisch gaan vinden en de overheid gaan dwingen dit aan te passen.
Tijdens het Carnaval zie je ook Pieten rondlopen.

De zak van Sinterklaas oh zo blauw oh zo blauw.
Wat dacht je van gewoon helemaal niet aanpassen en gewoon lekker laten zoals het is?

:)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:03:01 #64
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_155627021
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
Overigens wordt over geweld/discriminatie jegens bijvoorbeeld homo's vanuit bepaalde groeperingen niets gezegd. Frappant.
Vond ik ook opvallend al het andere werd wel genoemd.

Ze hebben het één keer over homofobie, maar dan van medewerkers van asielzoeker centrums.
pi_155627027
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:00 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Hij heeft het zojuist weer gezegd. Hij zegt dat hij het rapport nog niet gelezen heeft maar.. uh.. iemand anders wel (schakelde midden in de zin in), maar dat Zwarte Piet van het volk is, geen politieke kwestie. Het boeit de politiek niet hoe het volk Kerst, Pasen of Sinterklaas viert, hij geeft wel aan dat racisme/discriminatie gewoon niet kan (wat nogal logisch is). Maar het is niet aan de politiek om aan te geven hoe Zwarte Piet er uit moet komen te zien

Edit: Asscher, Lodewijk was de persoon die ik zocht
Ik las het op nu.nl _O_ Asscher valt me dan weer tegen, voor zover hij me tegen kan vallen.
pi_155627035
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:03 schreef Tweek het volgende:

[..]

Vind ik niet, heb je die landen gezien? _O-
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:04:14 #67
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155627059
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:02 schreef YazooW het volgende:

[..]

Wat dacht je van gewoon helemaal niet aanpassen en gewoon lekker laten zoals het is?

:)
Ik ben ook sarcastisch bezig omdat het te gek voor woorden is dat dit zo maatschappelijk word opgeblazen. Ik snap er niets meer van.
pi_155627074
Als deze onzin nog even zo doorgaat dan ga ik mij dit jaar met Sinterklaas verkleden als oud hollandse piet oO/ 8}
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:05:09 #69
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155627085
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:03 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ze hebben het één keer over homofobie, maar dan van medewerkers van asielzoeker centrums.
Oh, ik had een paar woorden ge-ctrl-f'd ( :')? ) maar was die vergeten. Voor de rest kan ik niets vinden.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:08:19 #70
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155627169
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:44 schreef KingRadler het volgende:
Nederland was toch ook de grondlegger van de Slavernij op deze wereld.
Slavernij bestond al toen Nederland nog zeebodem was. De zieke focus op de (relatief korte) slavenhandel van West-Europa is dan ook erg vreemd, en een beetje hypocriet.
pi_155627232
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Slavernij bestond al toen Nederland nog zeebodem was. De zieke focus op de (relatief korte) slavenhandel van West-Europa is dan ook erg vreemd, en een beetje hypocriet.
Dat kan wel zo zijn, maar ten tijde van de West-Europese slavernij werd er op veel grotere schaal gehandeld in slaven dan daarvoor.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:11:06 #72
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155627237
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Slavernij bestaat nog steeds. Het heeft nu alleen een andere naam. Mensenhandel. Maar goed dat we een VN hebben die zich zo nu en dan laat horen. Dan weten we in iedergeval dat ze daar nog in leven zijn.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:11:17 #73
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155627242
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:10 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar ten tijde van de West-Europese slavernij werd er op veel grotere schaal gehandeld in slaven dan daarvoor.
Dat is helemaal niet waar. De Arabieren konden (en kunnen!) er ook wat van. Maar daar hoor en lees je niks over.
pi_155627255
We zijn dus waar we vorig jaar al over gesproken hebben, weg met dat kroeshaar en bruine schmink om gelijkenissen met een neger weg te nemen.
Zwarte piet kan dus gewoon zwart blijven.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:12:04 #75
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155627260
quote:

[..]

Ik denk dat de Romeinen daar een andere mening over hebben.
pi_155627291
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar. De Arabieren konden (en kunnen!) er ook wat van. Maar daar hoor en lees je niks over,
Oh? Het systeem onder de Nederlanders en Britten liep veel soepeler dan ooit tevoren. Men werd er steeds bedrevener in in slavenhandel.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:13:39 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155627301
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En de oude Egyptenaren, Grieken, Chinezen, half donker Afrika....
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:14:10 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155627321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:13 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Oh? Het systeem onder de Nederlanders en Britten liep veel soepeler dan ooit tevoren. Men werd er steeds bedrevener in in slavenhandel.
We weten er gewoon een hele hoop van. Verder kun je er weinig over zeggen.
pi_155627401
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En de Turken en de Arabieren en de en de en de... ;)
pi_155627437
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:13 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Oh? Het systeem onder de Nederlanders en Britten liep veel soepeler dan ooit tevoren.
Heb je daar ook een bron voor of is het meer dat je dingen net wat erger maakt om de blanke maar de schuld te kunnen geven?
En wat vind je van het feit dat veel blanke slavenhandelaars de slaven van Afrikaanse, zwarte stamhoofden kochten?
pi_155627496
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor of is het meer dat je dingen net wat erger maakt om de blanke maar de schuld te kunnen geven?
En wat vind je van het feit dat veel blanke slavenhandelaars de slaven van Afrikaanse, zwarte stamhoofden kochten?
Dat de VOC alles heel goed bij hield met archieven, beter dan welk ander land dat handelde in slaven.
pi_155627501
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:55 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe die Belg gereageerd heeft, daar hebben ze tenslotte ook Zwarte Piet
Die heeft het Nederlandse standpunt verdedigd dat er niets racistisch aan zwarte piet is en dat ook niet als zodanig opgevat moet worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155627638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die heeft het Nederlandse standpunt verdedigd dat er niets racistisch aan zwarte piet is en dat ook niet als zodanig opgevat moet worden.
Maar de Belgen moeten het dan ook gaan veranderen en hebben ook een heel donker koloniaal verleden(Congo).
pi_155627700
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:19 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat de VOC alles heel goed bij hield met archieven, beter dan welk ander land dat handelde in slaven.
Ik wist niet dat dat het belangrijkste was. Kan je mijn andere vraag ook beantwoorden of is dat te confronterend?
pi_155627728
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat het belangrijkste was. Kan je mijn andere vraag ook beantwoorden of is dat te confronterend?
Dat is heel belangrijk, aangezien ook de mate waarin ze de gehele slavenhandel hebben kunnen archiveren.
pi_155627756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:28 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat is heel belangrijk, aangezien ook de mate waarin ze de gehele slavenhandel hebben kunnen archiveren.
pi_155627768
quote:

[..]

Romeinen vergeten?
pi_155627774
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Triest, maar daar ondervinden we tegenwoordig geen al te veel last meer van.
pi_155627816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Romeinen vergeten?
Maar de Romeinen waren dan ook een oorlogzuchtige beschaving die groot geworden zijn door plunderingen, oorlogen en slavenhandel, maar dat staat buiten beschouwing. Het gaat hier om Nederland, niet de Romeinen.
pi_155627847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:29 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Triest, maar daar ondervinden we tegenwoordig geen al te veel last meer van.
Zonder die zwarte stamhoofden kon de slavenhandel in Afrika natuurlijk nooit de grootte bereiken die het bereikt heeft, dus blijkbaar wel.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:33:30 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155627871
Heerlijk, die verontwaardiging hier, je ziet het speeksel aan de zinnen hangen. :D
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155627879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:31 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar de Romeinen waren dan ook een oorlogzuchtige beschaving die groot geworden zijn door plunderingen, oorlogen en slavenhandel, maar dat staat buiten beschouwing. Het gaat hier om Nederland, niet de Romeinen.
Zolang hier in Nederland nog jonge vrouwen het land inkomen die uitgehuwelijkt zijn voor een mooie bruidschat, zullen we de hele boel maar met een korreltje zout nemen.

Daar hoor je niemand over ook niet bij de VN.
pi_155627892
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:33 schreef Ringo het volgende:
Heerlijk, die verontwaardiging hier, je ziet het speeksel aan de zinnen hangen. :D
Genieten he :D
pi_155627903
Ondertussen loopt in Iran Hadji Firoez rond. Een zwart geschminkte ex-slaaf die kinderen vermaakt. Verschil is dat deze figuur een beschermde status bij de VN heeft en zwarte Piet dus van de VN niet meer mag in de huidige vorm.

Ik denk dat de VN iets uit te leggen heeft.
pi_155627931
Overigens even wat uitleg over de commissie van de VN (via de NOS)
quote:
Waarom wordt specifiek Nederland nu langs de lat gelegd?

Nederland is geen 'doelwit' van de commissie. Elk land dat het VN-verdrag tegen rassendiscriminatie heeft ondertekend, wordt om de vijf jaar door de commissie bekeken.

De voorbije weken werden ook Noorwegen, Tsjechië, Colombia en Suriname onder de loep genomen. Kritiek is er vrijwel altijd, op elk land. Zo kreeg Noorwegen vorige week te horen dat het land veel te weinig doet aan racisme door rechts-extremisme en dat het land haattoespraken harder moet aanpakken.
Er is dus niet speciaal een commissie opgericht door de VN om ons eventjes aan te pakken op Zwarte Piet
pi_155627937
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:34 schreef Dutchguy het volgende:
Ondertussen loopt in Iran Hadji Firoez rond. Een zwart geschminkte ex-slaaf die kinderen vermaakt. Verschil is dat deze figuur een beschermde status bij de VN heeft en zwarte Piet dus van de VN niet meer mag in de huidige vorm.

Ik denk dat de VN iets uit te leggen heeft.
Dan nemen we Hadji toch over, geven we hem alleen het Pietenpakje aan en dan kunnen we vrolijk verder leven O+
pi_155627942
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:31 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Ja in van die computerspellen ligt daar inderdaad de nadruk op. Romeinse Rijk was wel wat meer dan dat.

Is er trouwens een volk op de wereld wat geen slavernij gekend heeft?
pi_155627945
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Genieten he :D
Jep. :Y Alles wat ze zeggen, het gaat nu toch veranderen, de kentering is gekomen.
pi_155627953
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:36 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Jep. :Y Alles wat ze zeggen, het gaat nu toch veranderen, de kentering is gekomen.
Dat wordt al jaren geroepen, eerst zien en dan geloven. Ik denk niet dat we er bang voor hoeven te zijn ;)
pi_155627993
quote:

[..]

Kentering kun je niet van bovenaf afdwingen maar zal in de maatschappij plaats moeten vinden.
pi_155628029
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Kentering kun je niet van bovenaf afdwingen maar zal in de maatschappij plaats moeten vinden.
ik denk niet dat hij dat snapt.
pi_155628041
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:38 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

En dat lijkt er nu toch te komen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:40:29 #103
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_155628056
veel zwarte mensen in Nederland zien deze dag als een overwinning van jarenlange slavernij in Nederland.
pi_155628066
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

opgelegde dwang werkt niet, heb ik geleerd in de geschiedenisboeken
pi_155628068
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Nee, het lijkt er niet te komen. Het lijkt er pas te komen als er vanuit de maatschappij hevige protesten komen en er veel gaat veranderen. Dat valt tot nu toe erg mee.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:41:21 #106
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628079
pi_155628085
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef KingRadler het volgende:
veel zwarte mensen in Nederland zien deze dag als een overwinning van jarenlange slavernij in Nederland.
welke vlag hangen ze buiten?
pi_155628088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

opgelegde dwang werkt niet, heb ik geleerd in de geschiedenisboeken
'Dwang', doe niet zo melodramatisch joh. :D
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:42:04 #109
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628097
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

welke vlag hangen ze buiten?
de surinaamse.... _O- _O- _O-
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:42:23 #110
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155628115
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:56 schreef Fir3fly het volgende:

Committee on the Elimination of Racial Discrimination
are we infinite or am I alone
pi_155628127
quote:
Veel te koud voor 5 december...
pi_155628133
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:42 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En dan wel met religieuze shit komen. ;)
pi_155628147
Als nou tenminste dat kroeshaar al weg gaat en die rode lippen.
pi_155628152
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:41 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

'Dwang', doe niet zo melodramatisch joh. :D
Er is niets vrijwilligs aan.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:43:47 #115
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628157
quote:

[..]

Een organisatie van useless losers die niet een normale baan kunnen krijgen.....
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:43:56 #116
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_155628166
De VN kan de pestpleuris krijgen.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:44:00 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155628168
quote:

[..]

Ze gaan hun boekje ook al te buiten wat betreft moslims, dus tja. Of die naam nou zoveel zegt...
pi_155628174
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Een organisatie van useless losers die niet een normale baan kunnen krijgen.....
Oh gut, nu zijn het useless losers ook nog. :D
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:45:25 #119
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_155628200
Kwakoe is natuurlijk geen racisme
RED ONS HENNIEGOD
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:45:42 #120
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:44 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Oh gut, nu zijn het useless losers ook nog. :D
Oh sorry is vergat het woordje uitvreters nog.... :Y
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:46:24 #121
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_155628231
Ik pas niks aan. Of ik ben de traditionele piet of je ziet me niet.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_155628268
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef KingRadler het volgende:
Welke jarenlange slavernij?
pi_155628269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Oh sorry is vergat het woordje uitvreters nog.... :Y
Ja, want dat maakt het een stuk beter..... :')
Accepteer gewoon dat er verandering aan zit te komen. Niks geen dwang, aangezien mensen het hier zelf willen er iets verandert aan zwarte piet. Zo wordt het een leuk feest voor iedereen. Win-win situatie dus. ^O^
pi_155628273
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:46 schreef Toekito het volgende:
Horen we je dan nog wel?
pi_155628306
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:46 schreef Toekito het volgende:
Beloof je dat?

Maar nu serieus, oh gut. :D Wat een melodramatische zeikerds bij elkaar zeg. _O-
pi_155628331
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:48 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Beloof je dat?

Maar nu serieus, oh gut. :D Wat een melodramatische zeikerds bij elkaar zeg. _O-
Benieuwd welke winkel dit jaar weer massaal geboycot gaat worden :p
pi_155628332
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:47 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Accepteer gewoon dat er verandering aan zit te komen. Niks geen dwang, aangezien mensen het hier zelf willen er iets verandert aan zwarte piet. Zo wordt het een leuk feest voor iedereen. Win-win situatie dus. ^O^
Als de mensen het hier willen dan komt die verandering er zeker, en dat is geen probleem. Maar te stellen dat de mensen het hier willen omdat een VN-commissie zegt dat het racistisch is snijdt geen hout, maar dat snap je zelf vast ook wel ;)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:49:44 #128
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155628334
quote:
Ach, de hele wereld is racistisch. Zéker de landen waarvan de mensen normaal als slachtoffers van racisme worden gezien.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:49:55 #129
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_155628342
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:48 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Beloof je dat?

De grootste zeikerds zijn anders de zwarte-piet-is-racisme-huillies.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_155628367
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:49 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

De grootste zeikerds zijn anders de zwarte-piet-is-racisme-huillies.
Gario kuch kuch
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:51:55 #131
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_155628403
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Gario kuch kuch
Dat is idd de grootste mongool in dit land
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:52:55 #132
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628432
quote:

[..]

Mensen hier??? Zover ik weet wil meer dan 95% niets veranderen, ZELFS op de NL Antillen is men tegen!!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:54:20 #133
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155628468
Ik vind het oprecht jammer dat Zwarte Piet gaat verdwijnen en denk ook niet dat er ook maar een beetje racisme achter zit. Maar helaas wordt het wel zo opgevat en ik ben ook realistisch genoeg om in te zien dat het schoonsteenverhaal eigenlijk gewoon onzin is. Over het algemeen krijg je van schoonstenen geen stereotypische grote en rode lippen, bijvoorbeeld.

We zullen als land naar een oplossing moeten zoeken. Zwarte Piet gaat verdwijnen, dat is nu toch wel duidelijk. Ik stem voor 'gouden pieten' zoals die van de Bijenkorf. We verzinnen wel weer wat nieuws bij het traditionele verhaal, bijvoorbeeld dat ze ooit massaal in een bak vloeibaar goud zijn gevallen.

Laten we met z'n allen volwassen zijn mensen.
pi_155628501
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

'Mongool'. :N
Dus als je het er niet mee eens bent en je argumenten zijn op, dan ga hem maar uitschelden. Ja logisch ook. :N
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:55:54 #135
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628514
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

De grootste graaipiet van Nederland... _O- _O- _O-
pi_155628527
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:54 schreef Strani het volgende:
Ik vind het oprecht jammer dat Zwarte Piet gaat verdwijnen en denk ook niet dat er ook maar een beetje racisme achter zit. Maar helaas wordt het wel zo opgevat en ik ben ook realistisch genoeg om in te zien dat het schoonsteenverhaal eigenlijk gewoon onzin is. Over het algemeen krijg je van schoonstenen geen stereotypische grote en rode lippen, bijvoorbeeld.

We zullen als land naar een oplossing moeten zoeken. Zwarte Piet gaat verdwijnen, dat is nu toch wel duidelijk. Ik stem voor 'gouden pieten' zoals die van de Bijenkorf. We verzinnen wel weer wat nieuws bij het traditionele verhaal, bijvoorbeeld dat ze ooit massaal in een bak vloeibaar goud zijn gevallen.

Laten we met z'n allen volwassen zijn mensen.
Waarom zou zwarte piet verdwijnen? haal de gelijkenissen met een neger weg en klaar ben je.
De kleur zwart heeft niets met negers te maken.
pi_155628537
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:55 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dus als je het er niet mee eens bent en je argumenten zijn op, dan ga hem maar uitschelden. Ja logisch ook. :N
Je kent Gario? Leg eens uit waarom hij geen mongool is!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:57:05 #138
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628547
quote:

[..]

Wat ook vreselijk logisch is dat als meer dan 95% van de Nederlanders geen boodschap aan ene Gario heeft hij toch doorgaat met zijn gezeurPiet....
pi_155628550
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De grootste graaipiet van Nederland... _O- _O- _O-
Graaipiet, zelfs. Te triest voor woorden. Goed dat zwarte piet dus verdwijnt.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:57:12 #140
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_155628553
quote:

[..]

Als iemand het niet waard is om veel woorden aan vuil te maken, hou ik het liever zo kort mogelijk.
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:57:21 #141
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_155628556
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:47 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Horen we je dan nog wel?
nee.....dan ga ik lekker fietsen ipv piet spelen op werk.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:57:45 #142
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155628561
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:56 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Waarom zou zwarte piet verdwijnen? haal de gelijkenissen met een neger weg en klaar ben je.
Kan ook, maar hoe doe je zoiets? Wel zwart houden maar zorgen dat het niet meer op een neger lijkt?
pi_155628563
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Zeurpiet dat je er bent.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:58:00 #144
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628564
quote:

[..]

Gario vroeg voor een optreden in politiek café in Kampen een vergoeding van ¤500, reiskosten en een diner voor twee personen. Tweede kamerlid Michel Rog noemde Gario daarop via Twitter een "Graaipiet" vanwege deze in zijn ogen buitenproportionele vergoeding. Hierop deed Gario aangifte bij de politie[12].
pi_155628597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Kan ook, maar hoe doe je zoiets? Wel zwart houden maar zorgen dat het niet meer op een neger lijkt?
Kroeshaar weg, de rode lippen, doe iets aan de kleding, dat lijkt me voldoende.
pi_155628601
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Mensen hier??? Zover ik weet wil meer dan 95% niets veranderen, ZELFS op de NL Antillen is men tegen!!
Het grootste probleem van dit alles is eigenlijk nog wel het precedent dat je ermee schept. Aan de ene kant stel je emotionele schade gelijk aan fysieke schade, waaruit dus een verplichting volgt voor de overheid om ertegen op te treden, maar je neemt als maatstaf voor wat dan precies emotionele schade is ook nog eens de meest lichtgeraakte persoon in het hele koninkrijk.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:00:44 #147
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155628631
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het is eigenlijk krulhaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn, de kleding ook niet want die hoort niet specifiek bij zwarte mensen. De lippen ja, die zouden anders moeten. Maar ik vrees dat de kleur zelf ook een dealbreaker blijft.
pi_155628685
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:00 schreef Strani het volgende:

[..]

Het is eigenlijk krulhaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn, de kleding ook niet want die hoort niet specifiek bij zwarte mensen. De lippen ja, die zouden anders moeten. Maar ik vrees dat de kleur zelf ook een dealbreaker blijft.
De bruine schmink inderdaad, gewoon weer zwart zoals vroeger.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:03:50 #149
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628710
Quinsy voelt zich emotioneel bedolven onder het Zwarte Piet probleem.... _O- _O- _O-
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:04:57 #150
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155628734
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:03 schreef DUTCHKO het volgende:
Quinsy voelt zich emotioneel bedolven onder het Zwarte Piet probleem.... _O- _O- _O-
[ afbeelding ]
Ik snap dat je probeert te provoceren maar hier help je de discussie niet mee. Bovendien is het ook echt hele slechte humor.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:05:15 #151
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_155628742
kunnen we niet in plaats van zwarte piet verkleden als Moslim met zwart haar. daar doet de VN niet moeilijk over.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:05:25 #152
441402 AIi
..en de 40 rovers
pi_155628746
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef Strani het volgende:

[..]

Zwarte Piet heeft werk, dat is toch al genoeg?
pi_155628749
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je kent Gario? Leg eens uit waarom hij geen mongool is!
Gario vond dit al ongelooflijk racistisch:

vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:07:01 #154
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628785
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik snap dat je probeert te provoceren maar hier help je de discussie niet mee. Bovendien is het ook echt hele slechte humor.
Welnee ik steek de draak met al die debielerie die het Nederlandse scherm passeert....wat hebben we allemaal gezien: nergerzoenen weg, Jodekoeken weg, gevechten over Christelijke symbolen en kerstmis....en nu zwarte piet.... is dit niet TOP zielig????
pi_155628801
Dus de overheid moet een actieve rol spelen in het verwijderen van de racistische aspecten van Zwarte Piet en moet ook niet meer de anti-piet-demonstranten ergens in een afgelegen hoekje laten demonstreren.

Daar kun je het toch eigenlijk alleen maar mee eens zijn?
pi_155628822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:07 schreef Igen het volgende:
Dus de overheid moet een actieve rol spelen in het verwijderen van de racistische aspecten van Zwarte Piet en moet ook niet meer de anti-piet-demonstranten ergens in een afgelegen hoekje laten demonstreren.

Moeten ze dan gaan demonstreren midden op de intocht?
pi_155628830
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat had ik gelezen _O- de reactie van die zwarte (de Braboneger) was geniaal!
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:09:08 #158
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_155628831
quote:

Half.. de demonstraties moeten kunnen maar wat mij betreft niet tijdens een intocht. Kinderen hoeven niet het slachtoffer te worden van de onzin waar wij volwassenen over ruziën.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:09:38 #159
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_155628845
quote:

[..]

het is ook racistisch wie laat nu een neger achter en een rondje meer laten rennen, ook nog het bier lauw laten worden.

dat doe je niet.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:10:46 #160
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155628878
quote:

[..]

Ja ik ook.
Een wit biertje laten opdrinken door een zwarte.....schandaaaaaaaalig..... _O- _O- _O-
pi_155628889
quote:

Maar dat vinden ze niet leuk hier om te horen, want stel je voor dat ze het recht hebben om te demonstreren.
pi_155628909

pi_155628928
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:56 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Nee, kijk maar wat hun inzet is, zwarte piet moet dood.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:12:57 #164
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155628932
quote:
Dus de overheid moet een actieve rol spelen in het verwijderen van de racistische aspecten van Zwarte Piet
Punt is dat die er niet zijn. En ze zeggen niet de overheid, maar de regering.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:13:44 #165
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_155628949
Nederland moet helemaal NIETS! :r :r :r (misschien wel want we gaan de straat toch nooit op in tegenstelling tot de Belgen en de Fransen)
graag op anoniem
pi_155628955
quote:

[..]

Moet jij niet werken?
Ik heb vakantie maar wat is jouw excuus?
Ook een graaipiet.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:14:18 #167
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_155628966

beter kon ik het niet verwoorden.

Hulde
graag op anoniem
pi_155628982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Moet jij niet werken?
Ik heb vakantie maar wat is jouw excuus?
Ook een graaipiet.
:') Ongelofelijke stakker.
pi_155628989
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Shit, die kleding was nu net geen onderwerp van discussie, breng ze nog ff op ideeën...
pi_155629022
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef KingRadler het volgende:
kunnen we niet in plaats van zwarte piet verkleden als Moslim met zwart haar. daar doet de VN niet moeilijk over.
Dat proberen al zoveel personen, maar blijkt niet te werken..
pi_155629115
quote:

Nee, want de inzet is is heel zwart/wit bij die extremisten:
Zwarte piet moet dood. Niets aanpassen, weg ermee...
pi_155629133
quote:

[..]

_O-
Er gaat helemaal niets veranderen. De overheid heeft voor de uitspraak al gezegd dat het niet aan hun is om iets op te leggen of te verbieden.

Denken dat de overheid nu maatregelen neemt :')
pi_155629146
Ach dan ben je toch racistisch... wat heeft dat nog voor betekenis anno 2015? Je krijgt racisme toch wel opgespeld, of je nu wil of niet.
pi_155629151
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, want de inzet is is heel zwart/wit bij die extremisten:
Zwarte piet moet dood. Niets aanpassen, weg ermee...
Dat geldt natuurlijk voor beide kampen. Anti-Piet is weg ermee, Pro-Piet is absoluut niks veranderen
pi_155629157
quote:

[..]

Zwarte piet is populairder dan hij ooit was. Veruit het grootste deel van de Nederlanders vind dat er niets mis is met zp.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:25:45 #176
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155629230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach dan ben je toch racistisch... wat heeft dat nog voor betekenis anno 2015? Je krijgt racisme toch wel opgespeld, of je nu wil of niet.
^O^
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155629241
De rest van het rapport? Nederland doordrongen van racisme?
I´m back.
pi_155629285
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
Welk land niet?
pi_155629291
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
Dat zeggen ze bij elk land. Vorige week (of paar weken geleden) werd het ook gezegd van Noorwegen. Commissie heeft altijd zeer veel kritiek op de landen die ze beoordelen
pi_155629293
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Inderdaad.

lang leve de betutteling w/
pi_155629316
De champagne zal nu wel worden ontkurkt bij poco Nederlanders.
pi_155629330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:29 schreef Elfletterig het volgende:
Wil je ook een glaasje?
pi_155629377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef KingRadler het volgende:
Ies racisme, dan beeldt je moslims af als domme pakjesdragers.
I´m back.
pi_155629399
Is Nederland dan ook te racistisch om vluchtelingen op te nemen? Is het wel verantwoord om hier nog meer vluchtelingen naartoe te sturen?
pi_155629418
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:32 schreef Nintex het volgende:
Is Nederland dan ook te racistisch om vluchtelingen op te nemen? Is het wel verantwoord om hier nog meer vluchtelingen naartoe te sturen?
Goed punt idd.
I´m back.
pi_155629424
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wil je ook een glaasje?
Ik ga voor deze:

het bier met Sinterklaas is een blond biertje trouwens, met Zwarte Piet is een donker biertje :P
pi_155629452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:32 schreef Nintex het volgende:
Denk dat we daar ook maar eens goed naar moeten kijken, deze familie graag enkele reis eerste klas richting Nederland:

http://www.telegraaf.nl/b(...)g_veroordeeld__.html

O nee, daar hebben wij Nederlanders niets over te zeggen. Belasting betalen en bek houden wordt het credo...
pi_155629476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ga voor deze:
[ afbeelding ]
het bier met Sinterklaas is een blond biertje trouwens, met Zwarte Piet is een donker biertje :P
Doe mij er ook maar een!
pi_155629493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ga voor deze:
[ afbeelding ]
:D
pi_155629559
Er gaat hier helemaal niets aangepast worden :)
Zwarte piet blijft hier gewoon, zeker in mijn gezin _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_155629588
quote:
Onwetendheid is een zegen. Ik heb dit topic gelezen en zo komt er iemand voorbij die het slavernij verleden van Nederland aanhaalt aan de hand van de VOC. De WIC is toch echt een ander beestje en het feit dat zo'n persoon dit al niet weet vertelt mij dat hij anderen loopt na te praten, anderen die er blijkbaar ook geen verstand van hebben.

Daarnaast was slavernij de normaalste zaak van de wereld voordat het Westen het afschafte in de 19de eeuw. De Republiek heeft aangehaakt op de reeds bestaande slavenhandel in Afrika, het heeft het niet gecreëerd. Slavernij is niet, zoals sommigen het willen doen laten lijken, 'a white man's crime'. Teveel mensen hebben geleden aan het zieke fenomeen waarin iemand de ander zijn vrijheid ontneemt om het zo slecht en simpelweg incorrect te omschrijven.

En voor de rest lijkt mij het 'is Zwarte Piet wel of niet racistisch?' vraagstuk vooral een van perspectief en daarmee dus ook een heel persoonlijk verhaal. Dat maakt het enorm lastig om er op grote schaal iets zinnigs over te zeggen zoals nu de VN wel durft te doen in haar rapport.
pi_155629591
Vanavond zit Quinsy bij Canvas aan tafel, blijkbaar weten ze in België nog niet met wie ze te maken hebben _O-
pi_155629602
quote:
Dat kleine groepje drammers kan nu heel hard roepen "zie je nou wel".
pi_155629618
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:40 schreef Childofthe90s het volgende:
Vanavond zit Quinsy bij Canvas aan tafel, blijkbaar weten ze in België nog niet met wie ze te maken hebben _O-
Of ze willen spraakmakende tv gaan maken wat ook in Nederland het nieuws gaat halen :P
pi_155629662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:41 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Of ze willen spraakmakende tv gaan maken wat ook in Nederland het nieuws gaat halen :P
Een soort Prem bij DWDD moment?
pi_155629997
quote:
Oh gut, "poco Nederlanders". Doe mij maar wat van dat spul. Heerlijk. :9

Melodramatische gedoe zeg. :')
pi_155630086
Het college van de rechten van de mens van de VN heeft het maar druk. De ene week zitten ze bovenop de mensenrechten in Syrië. De volgende week beoordelen ze de godsdienstvrijheid in Saoudi-Arabië. Waarna ze weer uitgebreid vergaderen over het racistische fenomeen Zwarte Piet in Nederland.
pi_155630100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:40 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Onwetendheid is een zegen. Ik heb dit topic gelezen en zo komt er iemand voorbij die het slavernij verleden van Nederland aanhaalt aan de hand van de VOC. De WIC is toch echt een ander beestje en het feit dat zo'n persoon dit al niet weet vertelt mij dat hij anderen loopt na te praten, anderen die er blijkbaar ook geen verstand van hebben.

Daarnaast was slavernij de normaalste zaak van de wereld voordat het Westen het afschafte in de 19de eeuw. De Republiek heeft aangehaakt op de reeds bestaande slavenhandel in Afrika, het heeft het niet gecreëerd. Slavernij is niet, zoals sommigen het willen doen laten lijken, 'a white man's crime'. Teveel mensen hebben geleden aan het zieke fenomeen waarin iemand de ander zijn vrijheid ontneemt om het zo slecht en simpelweg incorrect te omschrijven.

En voor de rest lijkt mij het 'is Zwarte Piet wel of niet racistisch?' vraagstuk vooral een van perspectief en daarmee dus ook een heel persoonlijk verhaal. Dat maakt het enorm lastig om er op grote schaal iets zinnigs over te zeggen zoals nu de VN wel durft te doen in haar rapport.
WIC, ook goed. Allebei even erg. Geen enkel land dat handelde in slaven(zelfs Engeland niet)was zo erg of handelde op zulke grote schaal als Nederland.
pi_155630120
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:57 schreef luxerobots het volgende:
Het college van de rechten van de mens van de VN heeft het maar druk. De ene week zitten ze bovenop de mensenrechten in Syrië. De volgende week beoordelen ze de godsdienstvrijheid in Saoudi-Arabië. Waarna ze weer uitgebreid vergaderen over het racistische fenomeen Zwarte Piet in Nederland.
Erg he, dat is de taak van de VN. Om zich druk te maken om de mensenrechten, zowel in Syria als elders, dus ook hier in Nederland.
pi_155630138
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:34 schreef christiman het volgende:
-O-
Dat de VN zich met serieuze dingen gaan bezighouden ;(
Tevens weet elke Nederlander dat zwarte piet in het hele Sinterklaasverhaal niet zwart is van nature, maar door de schoorsteen. Achterlijk gedoe.
Daarom zijn ze ook egaal zwart, hebben ze rode lippen en dragen ze grote gouden oorbellen. Verder hebben ze kroeshaar gekregen van het klimmen in de schoorsteen.

Ik ben niet tegen zwarte piet, maar hoe moeilijk kan het zijn hem iets maar als een schoorsteenklimmer eruit te laten zien en minder als een slaaf in een clownspak.
.
pi_155630153
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:58 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

WIC, ook goed. Allebei even erg. Geen enkel land dat handelde in slaven(zelfs Engeland niet)was zo erg of handelde op zulke grote schaal als Nederland.
Nederland was zeker niet de grootste slavenhandelaar, verdiep je er eerst eens in, zou ik zeggen.
pi_155630159
quote:

[..]

Klets je nou anderen na of heb je er daadwerkelijk verstand van?
pi_155630170
quote:

[..]

Nou zeg, dat je hier nog wilt wonen...
Even voor de duidelijkheid: dat hoeft niet hoor!

Ik kom je met alle liefde helpen inpakken.
pi_155630203
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:59 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Erg he, dat is de taak van de VN. Om zich druk te maken om de mensenrechten, zowel in Syria als elders, dus ook hier in Nederland.
Ja dat ze zich eens druk gaan maken om mensensmokkelaars en kinderverkrachters.
Door figuren zoals jij aan het werk gezet worden om een traditie om zeep te willen helpen...

Hoe belangrijk wil jij jezelf zien?
pi_155630211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou zeg, dat je hier nog wilt wonen...
Even voor de duidelijkheid: dat hoeft niet hoor!

Ik kom je met alle liefde helpen inpakken.
Tuurlijk, als dat je enige argument is. Gelijk oprotten, wel zo lekker makkelijk he. "Oprotte met mensen, zeker die kankuhlinksen en die kankuhbuitelanders".

:')
pi_155630246
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:03 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, als dat je enige argument is. Gelijk oprotten, wel zo lekker makkelijk he. "Oprotte met mensen, zeker die kankuhlinksen en die kankuhbuitelanders".

:')
Nee, hoor vrije keuze. Net als het kiezen voor een zwarte Piet in plaats van een blanke met stroopwafelpatoon...

En laat die linksen erbuiten, een rechtse kan je krijgen.

edit:
woordkeuze kanker ben ik ook niet zo van gecharmeerd, dus laat maar weg.

Snap alleen je commentaar op Nederland en zijn verleden niet, wereld is groot genoeg, al vraag ik me af waar ze op zo'n portret zitten te wachten.
pi_155630271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, hoor vrije keuze. Net als het kiezen voor een zwarte Piet in plaats van een blanke met stroopwafelpatoon...

En laat die linksen erbuiten, een rechtse kan je krijgen.
Dus je duldt geen ander geluid dan dat zwarte piet moet blijven. Dan mag je gelijk oprotten, want iedereen hier in Nederland wil dat zwarte piet niet verandert, althans de mening volgens mensen hier die het vrije woord hoog in vandaal hebben. Duidelijk.
pi_155630306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:06 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dus je duldt geen ander geluid dan dat zwarte piet moet blijven. Dan mag je gelijk oprotten, want iedereen hier in Nederland wil dat zwarte piet niet verandert. Duidelijk.
Volgens mij heb je zelfs gereageerd op mijn voorstel van een verandering.
Ik lees alleen maar hysterische en vooral verwijtende posts van jou.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:08:25 #209
78780 deedeetee
pi_155630309
quote:

[..]

Onzin in de Arabische landen was het echt veel erger en daar is nog nooit een eind aan gekomen.
En wat denk je van Afrika zelf ?
quote:
n Afrika bestaat slavernij en slavenhandel al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag. In het rijk Senegambia was een derde van de bevolking slaaf tussen 1300 en 1900. Afrikaanse volkeren zoals de Ashanti in Ghana en de Yoruba in Nigeria waren economisch afhankelijk van slavenhandel. De Imbangala van Angola en de Nyamwezi van Tanzania dienden als makelaars of voerden oorlog met andere volkeren om slaven buit te maken voor Europeanen. Piet Emmer beschrijft in zijn boek De Nederlandse Slavenhandel 1500-1850 hoe in oorlogen tussen Afrikaanse volkeren veel krijgsgevangenen werden gemaakt, die als ze niet vermoord werden als slaven werden gebruikt of verkocht.
pi_155630330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nederland was zeker niet de grootste slavenhandelaar, verdiep je er eerst eens in, zou ik zeggen.
Eén van de grootste dan, maar Engeland heeft verder geen racistische karikatuur als zwarte piet.
pi_155630352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens mij heb je zelfs gereageerd op mijn voorstel van een verandering.
Ik lees alleen maar hysterische en vooral verwijtende posts van jou.
Hysterisch nog wel. :D Kijk eens in de spiegel man. Een winkel boycotten omdat ze geen zwarte piet meer hebben. Hoe triest ben je dan wel niet?
pi_155630373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:10 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Hysterisch nog wel. :D Kijk eens in de spiegel man. Een winkel boycotten omdat ze geen zwarte piet meer hebben. Hoe triest ben je dan wel niet?
Welke winkel ga ik boycotten?

Kun je ff aangeven waar ik dat gezegd heb, want dat kan niet kloppen...
pi_155630378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin in de Arabische landen was het echt veel erger en daar is nog nooit een eind aan gekomen.

[..]

'maar dat is anders'
pi_155630389
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'maar dat is anders'
Nee daar kletst die snel over heen. Maar goed dat je het even aanhaald ^O^
pi_155630419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Welke winkel ga ik boycotten?

Kun je ff aangeven waar ik dat gezegd heb, want dat kan niet kloppen...
Dat is wel een beetje de tendens van je verhaal, vind je niet. En je was het niet, maar als je vindt dat zwarte piet moet worden aangepast, mag je gelijk oprotten uit Nederland of een winkel boycotten, volgens veel mensen hier.
pi_155630454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:14 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje de tendens van je verhaal, vind je niet. En je was het niet, maar als je vindt dat zwarte piet moet worden aangepast, mag je gelijk oprotten uit Nederland of een winkel boycotten, volgens veel mensen hier.
Woorden in de mond leggen dus. Als een echte Gario O+
pi_155630460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee daar kletst die snel over heen. Maar goed dat je het even aanhaald ^O^
Tuurlijk, "nu klets ik er snel over heen". Argumentatie ook. :') Zwarte Piet gaat veranderen, dat zit er gewoon aan te komen.
pi_155630463
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:14 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje de tendens van je verhaal, vind je niet. En je was het niet, maar als je vindt dat zwarte piet moet worden aangepast, is het gelijk oprotten uit Nederland of een winkel boycotten.
Nu zijn we al een tijdje in discussie en hieruit blijkt wel dat je echt niet spoort...
Wat een aannames 8)7 .

Maar heb je de posts van de anderen ook gelezen?
pi_155630476
Helft van landen dat NL kapittelt over racisme heeft onfrisse reputatie:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)?masterpageid=158493
I´m back.
pi_155630489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nu zijn we al een tijdje in discussie en hieruit blijkt wel dat je echt niet spoort...
Wat een aannames 8)7 .

Maar heb je de posts van de anderen ook gelezen?
Wie zei hier dat "Ik kom je met alle liefde helpen inpakken"? Staat wel ongeveer gelijk aan "ga maar lekkah oprotte".
pi_155630491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:16 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, "nu klets ik er snel over heen". Argumentatie ook. :') Zwarte Piet gaat veranderen, dat zit er gewoon aan te komen.
Maar reageren op een terechtwijzing op je foute uiteenzetting doe je niet... zwak ;)
Dat het gaat veranderen zal je toekomst uitmaken, mensen als jij roepen dat al decenia :)
pi_155630517
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar reageren op een terechtwijzing op je foute uiteenzetting doe je niet... zwak ;)
Dat het gaat veranderen zal je toekomst uitmaken, mensen als jij roepen dat al decenia :)
Dus is dat een teken aan de wand dat er iets moet gebeuren met zwarte piet. :)

Aangezien er meer dan genoeg mensen al een lange tijd bezwaar maken tegen zwarte piet.
pi_155630548
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:19 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Aangezien er meer dan genoeg mensen al een lange tijd bezwaar maken tegen zwarte piet.
'Meer dan genoeg mensen': nee, anders was het allang veranderd.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:21:32 #224
139330 TNA
For the stars that shine
pi_155630577
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:19 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn 400 Amsterdammers op een bevolking van bijna 17 miljoen mensen 'meer dan genoeg'?
pi_155630592
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'Meer dan genoeg mensen': nee, anders was het allang veranderd.
Maar naar die mensen werd dan ook niet geluisterd, zitten/zaten zelfs hele prominente mensen tussen.
pi_155630633
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar naar die mensen werd dan ook niet geluisterd, zitten/zaten zelfs hele prominente mensen tussen.
En de mening van die paar prominente mensen telt zwaarder dan die van alle andere Nederlanders bij elkaar?
pi_155630636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Moet iets veranderd worden omdat zgn prominente mensen dat willen? Dat lijkt me niet wenselijk. Als het zeurpietenkamp nou groter en groter zou kunnen worden hadden ze verandering kunnen maken, maar juist omdat het zeurpieten zijn ipv redelijke mensen lukt dat niet.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:24:41 #229
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155630645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Het gaat erom dat dit feest inclusief zwarte Piet een middel is om een fonds te kunnen opzetten om enorme schadevergoedingen te kunnen gaan eisen.
Om zwarte Piet gaat het al lang niet meer. Zonder al die nonsens had men mogelijk zonder problemen wel het feest aangepast in een moderne vorm zolas dat zo vaak gaat. Maar er moest natuurlijk weer een halszaak van gemaakt worden zodat je weet dat er twee partijen ontstaan van voor en tegenstanders. Dan ben je er wel.

Want als je een motief van racisme eromheen hangt om iets aan te passen weet je dat er altijd dat er een tegenpartij ontstaat die dan juist de hakken in het zand zet.

Ik kijk eens zelf in de spiegel. Ik rook en pas me aan. Geen probleem. Maar als iemand er een halszaak van gaat maken met diverse vooroordelen is hij bij mij aan het verkeerde adres. Dan ga ik demonstratief de hakken in het zand zetten. Dat is de mens eigen.
pi_155630679
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Moet iets veranderd worden omdat zgn prominente mensen dat willen? Dat lijkt me niet wenselijk. Als het zeurpietenkamp nou groter en groter zou kunnen worden hadden ze verandering kunnen maken, maar juist omdat het zeurpieten zijn ipv redelijke mensen lukt dat niet.
Maar de mensen die zwarte piet veranderd willen zien is natuurlijk groter dan 400 mensen uit Amsterdam. En bestaat niet alleen maar uit prominente mensen. Toevallig hebben die mensen het meeste aandacht, omdat het bekende Nederlanders zijn.
pi_155630711
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat erom dat dit feest inclusief zwarte Piet een middel is om een fonds te kunnen opzetten om enorme schadevergoedingen te kunnen gaan eisen.
Om zwarte Piet gaat het al lang niet meer. Zonder al die nonsens had men mogelijk zonder problemen wel het feest aangepast in een moderne vorm zolas dat zo vaak gaat. Maar er moest natuurlijk weer een halszaak van gemaakt worden zodat je weet dat er twee partijen ontstaan van voor en tegenstanders. Dan ben je er wel.

Want als je een motief van racisme eromheen hangt om iets aan te passen weet je dat er altijd dat er een tegenpartij ontstaat die dan juist de hakken in het zand zet.

Ik kijk eens zelf in de spiegel. Ik rook en pas me aan. Geen probleem. Maar als iemand er een halszaak van gaat maken met diverse vooroordelen is hij bij mij aan het verkeerde adres. Dan ga ik demonstratief de hakken in het zand zetten. Dat is de mens eigen.
Het gaat er helemaal niet om dat ze een fonds willen voor herstelbetalingen. Mensen willen dat ze net zoveel plezier hebben met het vieren van Sinterklaas als ieder ander.
pi_155630714
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:26 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar de mensen die zwarte piet veranderd willen zien is natuurlijk groter dan 400 mensen uit Amsterdam. En bestaat niet alleen maar uit prominente mensen. Toevallig hebben die mensen het meeste aandacht, omdat het bekende Nederlanders zijn.
Een handvol bekende Nederlanders, en een grote groep C-figuren die het zien als een mooie kans om de aandacht op zich te vestigen.
pi_155630726
quote:

[..]

Maar veel groter is die groep niet. Als ze nou meer mensen werven en wat meer redelijke vertegenwoordigers aanstellen scheelt dat al een hoop. Nu kom je niet veel verder dan de 'boehoe alles is racisme'jankerds.
pi_155630841
quote:

[..]

Ze hebben het hier per provincie gevraagd:

http://regio.eenvandaag.n(...)te_worden_aangepast_

Je ziet dat in vrijwel alle provincies het aantal mensen dat geen aanpassingen wil boven de 90% ligt, alleen in Noord-Holland en Zuid-Holland niet waar die percentages op 89% en 84% liggen.
pi_155630889
Heeft de VN ook een mening over de vluchtelingenproblematiek, over de vele slachtoffers die dat kost en over de terreurdaden van IS ?

zo niet, fuck de VN en lang leve zwarte piet !! *O* 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8}
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_155630912
quote:

[..]

Ze zouden Gario in een Hongaarse vrachtauto moeten stoppen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_155630925
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:35 schreef TLC het volgende:
Heeft de VN ook een mening over de vluchtelingenproblematiek, over de vele slachtoffers die dat kost en over de terreurdaden van IS ?

zo niet, fuck de VN en lang leve zwarte piet !! *O* 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8}
Natuurlijk hebben ze die. En zo niet. Dus dat is de reden waarom zwarte piet moet blijven. Lachuh joh.
pi_155630942
Ze moeten zich nergens mee bemoeien.
Ура для россии
pi_155630965
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:38 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze moeten zich nergens mee bemoeien.
Nee, want stel je voor. "Oprotte die kutbuitelanders die hier wonuh en die buitelanders uit het buiteland".
pi_155631010
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:27 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om dat ze een fonds willen voor herstelbetalingen. Mensen willen dat ze net zoveel plezier hebben met het vieren van Sinterklaas als ieder ander.
Waarom zou iedereen het Sinterklaasfeest leuk moeten vinden? Typisch weer dat linkse sprookje van de maakbare samenleving.
pi_155631070
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Waarom zou iedereen het Sinterklaasfeest leuk moeten vinden? Typisch weer dat linkse sprookje van de maakbare samenleving.
Waarom niet? Willen we mensen uitsluiten van een kinderfeest toevallig omdat er een deel is dat het daar niet mee eens is en niet leuk het feest kan vieren?
pi_155631123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:43 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Waarom niet? Willen we mensen uitsluiten van een kinderfeest toevallig omdat er een deel is dat het daar niet mee eens is en niet leuk het feest kan vieren?
Er wordt helemaal niemand uitgesloten, hoe kom je daarbij?

Iedereen is vrij om er aan deel te nemen, zonder uitzondering. Topfeest dus!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:46:22 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155631139
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:43 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Ho wacht even, die mensen sluiten zichzelf uit. En dat is prima, inderdaad. Ik sluit mezelf ook uit de religieuze kerstviering bijvoorbeeld.
pi_155631172
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:45 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niemand uitgesloten, hoe kom je daarbij?

Iedereen is vrij om er aan deel te nemen, zonder uitzondering. Topfeest dus!
Maar toevallig voelen die mensen zich wel uitgesloten. Alleen al als je als donker kind te horen krijgt "dat je niet geschminkt hoeft te worden, want je bent toch al een zwarte piet". Kan als een grap beginnen, maar is toch wel zeker racistisch.
pi_155631233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:36 schreef TLC het volgende:

[..]

Ze zouden Gario in een Hongaarse vrachtauto moeten stoppen.
:N Ze zouden jou het land uit moeten gooien. De grootste rot-op-naar-je-eigen-land mensen zijn geen knip voor de neus waard.
pi_155631243
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:27 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

god hou op _O- , is dit een wedstrijdje leugens verkondigen?
Je doet al een half uur niets anders..

Dat glaasje champagne is niet goed gevallen, doe dat maar niet meer....
pi_155631271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ze hebben het hier per provincie gevraagd:

http://regio.eenvandaag.n(...)te_worden_aangepast_

Je ziet dat in vrijwel alle provincies het aantal mensen dat geen aanpassingen wil boven de 90% ligt, alleen in Noord-Holland en Zuid-Holland niet waar die percentages op 89% en 84% liggen.
Ik heb nog niet gestemd dus die laatste gaat ook omhoog ^O^
pi_155631324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:39 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Nee, want stel je voor. "Oprotte die kutbuitelanders die hier wonuh en die buitelanders uit het buiteland".
Ik geloof dat jij de enige bent die dat roept hier....
Kut is trouwens net zo ongewenst als kanker.
pi_155631341
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

god hou op _O- , is dit een wedstrijdje leugens verkondigen?
Je doet al een half uur niets anders..

Dat glaasje champagne is niet goed gevallen, doe dat maar niet meer....
Jij doet niks anders dan leugens. Of op de man spelen. Hou toch eens op joh. Misschien moet jij aan iets sterkers beginnen, word je lekker stil van denk ik. :D
pi_155631357
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:47 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar toevallig voelen die mensen zich wel uitgesloten. Alleen al als je als donker kind te horen krijgt "dat je niet geschminkt hoeft te worden, want je bent toch al een zwarte piet". Kan als een grap beginnen, maar is toch wel zeker racistisch.
Welk kind hoort dat? Weer een leugen zeker... Of een aanname :|W
Bron?
pi_155631366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:50 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

:N Ze zouden jou het land uit moeten gooien. De grootste rot-op-naar-je-eigen-land mensen zijn geen knip voor de neus waard.
Ben je hongaar dan?
pi_155631386
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:54 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Jij doet niks anders dan leugens. Of op de man spelen. Hou toch eens op joh. Misschien moet jij aan iets sterkers beginnen, word je lekker stil van denk ik. :D
Nee, hier moet gekookt worden voor kinderen die gaan genieten van Zwarte Piet en Roti :W
pi_155631415
quote:

[..]

Je kunt nooit voorkomen dat sommige volwassenen niet zo snugger zijn. Een beetje weerbaarheid hoort trouwens ook bij het leven.
Uiteraard zou je donkere kindjes ook moeten schminken, al was het maar omdat geen kind het leuk vindt om ergens buiten gelaten te worden. Daar hoef je zwarte piet niet om af te schaffen.
pi_155631434
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, hier moet gekookt worden voor kinderen die gaan genieten van Zwarte Piet en Roti :W
Je doet je best maar. Succes he, niet zuur worden he als iedereen straks lekker sinterklaas kan vieren. :)
pi_155631478
quote:

[..]

Dat zegt toch niets over Zwarte Piet of het Sinterklaasfeest?

Dat zegt wat over degene die de opmerking maakt en zegt wat over degene die het op zijn manier opvat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_155631627
Verenigde naties wil zoveel.
Conscience do cost.
pi_155631660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:16 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Nee dat zal het niet, mensen die sinterklaas in besloten kring vieren zullen gewoon blijven vasthouden aan de traditionele piet, ongeacht wat figuren zoals jij en die kneuzencommissie van de VN daar van vinden. Wen maar vast aan die gedachte.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155631721
quote:

[..]

De naam Piet of Pieter dan? Doet ook herinneren aan Zwarte Piet. Is immers piet. Is zeker ook racisme en moet verdwijnen.

:'(
1947-2016
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:10:18 #259
78780 deedeetee
pi_155631733
pi_155631741
Nu krijgen we dit soort dingen ;(

pi_155631750
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:06 schreef ems. het volgende:
Verenigde naties wil zoveel.
Ga je inderdaad even concentreren op het MO, syrië oid. Of vraag even Rusland hoe het zit over die Maleisvlucht uit AMS.. Of de bootjes op bij griekenland en italie.

Nope, ZP is belangrijker natuurlijk. .
1947-2016
pi_155631767
Wordt een beetje moe van die zinloze discussie over Zwarte Piet. Zwarte Piet is al aangepast en in allerlei variaties gepresenteerd. Van stroopwafelpieten tot roetpieten tot zelfs clown pieten.

De tegenstanders van Zwarte Piet vertonen dezelfde trekken als de antirooklobby. Het zal nooit genoeg zijn tot dat Zwarte Piet totaal is uitgebannen.
pi_155631785
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef Elzies het volgende:
Wordt een beetje moe van die zinloze discussie over Zwarte Piet. Zwarte Piet is al aangepast en in allerlei variaties gepresenteerd. Van stroopwafelpieten tot roetpieten tot zelfs clown pieten.

De tegenstanders van Zwarte Piet vertonen dezelfde trekken als de antirooklobby. Het zal nooit genoeg zijn tot dat Zwarte Piet totaal is uitgebannen.
Erger nog. Hier zit nog een stukje policor bij, want racisme ed.
1947-2016
pi_155631809
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[ afbeelding ]
Ja inderdaad. Waarom de ene zwarte wel en de andere zwarte niet? Omdat er toevallig 1 blanke op de boot bij zit?
1947-2016
pi_155631828
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Waarom de ene zwarte wel en de andere zwarte niet? Omdat er toevallig 1 blanke op de boot bij zit?
Racisme zeg ik je!
pi_155632005
Ik zelf vind dat Zwarte Piet teveel op een neger lijkt. Het kroeshaar en de lippen en vroeger natuurlijk de gouden oorbellen. Het argument is natuurlijk ja maar hij komt door de schoorsteen. Dat kan je kleine kinderen idd wijsmaken. Volwassenen niet meer.
Iemand die door de schoorsteen komt krijgt daar geen kroeshaar van en als hij het goed doet ook geen dikke rode lippen :P . Ook zou hij niet helemaal zwart of bruin zijn maar zwarte vegen op zijn huid en kleding hebben.

Als we dat nou zouden aanpassen is het probleem misschien wel opgelost.
pi_155632077
quote:

[ afbeelding ]
Hahah zo slecht dat ik moest lachen. :')
pi_155632081
quote:

[ afbeelding ]
Te triest voor woorden. Wat is met het tolerante Nederland gebeurd?
pi_155632109
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Nja dat kwam duidelijk naar voren toen de Zwarte Pieten discussie begon. De woorden die werden gebruikt voor mensen die het toch liever anders zagen waren nogal walgelijk.
pi_155632234
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Tja, vraag me af of dat ooit bestaan heeft...
Toch denk ik dat weerstand in NL ook te maken heeft met algemene weerstand tegen tal van zaken die op dit moment lopen.
1) afbraak verzorgingsstaat
2) vluchtelingen
3) EU
I´m back.
pi_155632267
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zelf vind dat Zwarte Piet teveel op een neger lijkt. Het kroeshaar en de lippen en vroeger natuurlijk de gouden oorbellen. Het argument is natuurlijk ja maar hij komt door de schoorsteen. Dat kan je kleine kinderen idd wijsmaken. Volwassenen niet meer.
Iemand die door de schoorsteen komt krijgt daar geen kroeshaar van en als hij het goed doet ook geen dikke rode lippen :P . Ook zou hij niet helemaal zwart of bruin zijn maar zwarte vegen op zijn huid en kleding hebben.

Als we dat nou zouden aanpassen is het probleem misschien wel opgelost.
Volgens mij is dat al gebeurd.
I´m back.
pi_155632320
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat al gebeurd.
Niet helemaal. Ja een stroopwafel piet en zo. Maar je hebt nog steeds de stereotiep Piet (zonder de oorbellen) rondlopen.

En in mijn omgeving hoor ik van de volwassenen altijd dat hij door de schoorsteen komt en dat hij er daarom zo uit ziet. Snap niet dat ze dat op die leeftijd nog blijven zeggen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:29:48 #273
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_155632326
En Belgie dan? Mogen ze daar van de VN wel gewoon Zwarte Piet houden zoals hij hoort te zijn (zwart dus)?
lucifer FTW!!!!
pi_155632389
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Niet helemaal. Ja een stroopwafel piet en zo. Maar je hebt nog steeds de stereotiep Piet (zonder de oorbellen) rondlopen.

En in mijn omgeving hoor ik van de volwassenen altijd dat hij door de schoorsteen komt en daarom ziet hij er zo uit. Snap niet dat ze dat op die leeftijd nog blijven zeggen.
Nou ja, geen kleine kinderen meer, dus eigenlijk doen we al lang niet meer aan sinterklaas ook, heb niet echt opgelet.
Maar wat ik dus begreep van anderen is dat het al aangepast was.
I´m back.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:33:10 #275
78780 deedeetee
pi_155632432
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, vraag me af of dat ooit bestaan heeft...
Toch denk ik dat weerstand in NL ook te maken heeft met algemene weerstand tegen tal van zaken die op dit moment lopen.
1) afbraak verzorgingsstaat
2) vluchtelingen
3) EU
En aan de lopende band zaken waarbij over racisme of discriminatie word geroepen. Het komt altijd van de gekleurde kant. Omgekeerd hoef je er niet eens mee aan te komen, dat wordt weggehoond of genegeerd. We zijn het gezanik er over zat.
pi_155632437
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En Belgie dan? Mogen ze daar van de VN wel gewoon Zwarte Piet houden zoals hij hoort te zijn (zwart dus)?
Ja, ze hadden nog een heel ander feest ook, dat echt duidelijk racistische achtergronden heeft, in Antwerpen dacht ik... Maar ja, die Belg in die commissie dacht ook, ik houd mijn snuit daarover.
I´m back.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:34:06 #277
78780 deedeetee
pi_155632461
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ze hadden nog een heel ander feest ook, dat echt duidelijk racistische achtergronden heeft, in Antwerpen dacht ik... Maar ja, die Belg in die commissie dacht ook, ik houd mijn snuit daarover.
LOL _O-
pi_155632507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En aan de lopende band zaken waarbij over racisme of discriminatie word geroepen. Het komt altijd van de gekleurde kant. Omgekeerd hoef je er niet eens mee aan te komen, dat wordt weggehoond of genegeerd. We zijn het gezanik er over zat.
Ja, het woord racisme heeft sws gevoeligsmatig behoorlijk ingeboet aan waarde. Zeker ook als je de maat op wordt gemeten door vertegenwoordigers in die commissie van landen waarvan je weet dat daar echt racisme voorkomt in de hoedanigheidheid van negers zijn zwakzinnige en minderwaardige mensen.
I´m back.
pi_155632516
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

"Het komt altijd van de gekleurde kant". Pertinent onjuist en als je ze zo al gaat noemen. :N
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:40:58 #280
78780 deedeetee
pi_155632689
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:35 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

"Het komt altijd van de gekleurde kant". Pertinent onjuist en als je ze zo al gaat noemen. :N
Hoe moet ik ze dan noemen ? Mag ik eik wel een kleur vermelden ? Is dat niet ook racisme ? :'(

* deedeetee mompelt iets over users die t reageren niet waard zijn...... :{w
pi_155632721
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoe moet ik ze dan noemen ? Mag ik eik wel een kleur vermelden ? Is dat niet ook racisme ? :'(

Gekleurde mensen ja, dat is racisme natuurlijk, dat suggereert dat iemand hen gekleurd heeft, zoiets?
I´m back.
pi_155632790
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het feit dat je zegt "dat het altijd van de gekleurde kant komt". Is gewoonweg niet waar, denk eerder andersom als ik kijk naar pareltjes van facebookpagina's als Ik Hou van Holland. En niet geheel toevallig is het overgrote deel daar blank.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:47:01 #283
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_155632881
Nou wij vandaag een gouden medaille, zij van zwarte piet af. Prima eerlijk opgelost toch?
Ik ga naar huis.
pi_155632898
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gekleurde mensen ja, dat is racisme natuurlijk, dat suggereert dat iemand hen gekleurd heeft, zoiets?
Vanuit blank perspectief zijn ze 'gekleurd' inderdaad. Blank privilege + institutioneel racisme om te bepalen of iemand gekleurd is ja of nee.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:48:09 #285
78780 deedeetee
pi_155632915
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Weet ik veel ? Ik doe al zo mijn best om me niet aanstootgevend uit te drukken.... -O-
Mja dat heeft totaal geen zin als iemand er toch met alle geweld iets racistisch van wil maken.
pi_155632986
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Vanuit blank perspectief zijn ze 'gekleurd' inderdaad. Blank privilege + institutioneel racisme om te bepalen of iemand gekleurd is ja of nee.
Als je echt kijkt naar kleuren ben ik ook een negert eigenlijk. Zeker in de zomer.
I´m back.
pi_155633111
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:48 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Weet ik veel ? Ik doe al zo mijn best om me niet aanstootgevend uit te drukken.... -O-
Mja dat heeft totaal geen zin als iemand er toch met alle geweld iets racistisch van wil maken.
Ja, we wisten het niet idd. We waren altijd keurig nette antiracistische en antifascistische burgers, we hebben geleerd 'dat nooit meer' en daar waren we het ook helemaal mee eens, maar nu blijkt er zoiets te zijn als "white privilege" en institutioneel racisme en wat blijkt? Al die tijd waren we de neefjes en nichtjes van de KKK-broertjes uit de VS. Behalve dan dat we hier over het algemeen geen kruizen kunnen branden, want dan gaan meteen de buren klagen over de rook.
I´m back.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:55:09 #288
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155633142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
Helft van landen dat NL kapittelt over racisme heeft onfrisse reputatie:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)?masterpageid=158493
En al die landen worden ook beoordeeld door de commissie.
Bvb het verslag over Rusland:

http://tbinternet.ohchr.o(...)2fCO%2f20-22&Lang=en
pi_155633306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

En al die landen worden ook beoordeeld door de commissie.
Bvb het verslag over Rusland:

http://tbinternet.ohchr.o(...)2fCO%2f20-22&Lang=en
Gek dat ze dan in die commissie zitten.
I´m back.
pi_155633489
Gewoon op het journaal straks :')
Wel na Dafne Schippers gelukkig w/
pi_155633680
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gewoon op het journaal straks :')
Wel na Dafne Schippers gelukkig w/
Ja, die Daphne is ook al niet gekleurd natuurlijk hè. :{.
I´m back.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:12:01 #292
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155633728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gek dat ze dan in die commissie zitten.
Wie zou er dan in de commissie moeten zitten? Myanmar, Zuid Soedan, Maleisië en Noord Korea, de enige landen die de conventie niet ondertekend hebben en dus niet beoordeeld worden?
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:14:32 #293
78780 deedeetee
pi_155633799
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, we wisten het niet idd. We waren altijd keurig nette antiracistische en antifascistische burgers, we hebben geleerd 'dat nooit meer' en daar waren we het ook helemaal mee eens, maar nu blijkt er zoiets te zijn als "white privilege" en institutioneel racisme en wat blijkt? Al die tijd waren we de neefjes en nichtjes van de KKK-broertjes uit de VS. Behalve dan dat we hier over het algemeen geen kruizen kunnen branden, want dan gaan meteen de buren klagen over de rook.
Aangezien ik uit een familie kom waar de meeste kleurtjes wel in vertegenwoordigd zijn.( Werd er nog onlangs op geattendeerd door mijn broer dat we neven en nichten met negersbloed hebben, jawel in Ned.Indië werden in de 19e eeuw negers geïmporteerd :Y ) Heb ik echt wel het nodige geklaag over discriminatie en racisme gehoord hoor. Maar alleen van de luitjes met een kleurtje, omgekeerd werd niet geklaagd, d.w.z alleen ikzelf heb een klacht. Ik werd gediscrimineerd met mijn blanke vel, want blanke mensen zijn dom en lomp en alles wat boven de Moerdijk is geboren deugd niet. Botte pech dat ik in Amsterdam ben geboren. -O-

Maar over zwarte piet heb ik nooit horen klagen. Ik geloof er dan ook niet in dat er veel mensen zijn die zich er aan stoorden totdat het opeens een hype werd die de interesse wekte van sommige mensen.
pi_155633801
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Wie zou er dan in de commissie moeten zitten? Myanmar, Zuid Soedan, Maleisië en Noord Korea, de enige landen die de conventie niet ondertekend hebben en dus niet beoordeeld worden?
Luister eens je krijgt hoe dan ook nu zoiets van zijn ze daar in Rusland eigenlijk niet heel wat racistischer dan in NL of B. Moet je dara niet eens eerst gaan kijken, bedoel ik. Lijkt me logisch, deze reactie.
Ik bedoel, die leden van die commissie zitten er als afgevaardigden van hun land, lijkt me, niet als privé-personen, toch?
I´m back.
pi_155633829
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef karton2 het volgende:

[..]

Precies. Laten we ze gewoon niet-wit noemen. >:)
pi_155633901
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Aangezien ik uit een familie kom waar de meeste kleurtjes wel in vertegenwoordigd zijn.( Werd er nog onlangs op geattendeerd door mijn broer dat we neven en nichten met negersbloed hebben, jawel in Ned.Indië werden in de 19e eeuw negers geïmporteerd :Y ) Heb ik echt wel het nodige geklaag over discriminatie en racisme gehoord hoor. Maar alleen van de luitjes met een kleurtje, omgekeerd werd niet geklaagd, d.w.z alleen ikzelf heb een klacht. Ik werd gediscrimineerd met mijn blanke vel, want blanke mensen zijn dom en lomp en alles wat boven de Moerdijk is geboren deugd niet. Botte pech dat ik in Amsterdam ben geboren. -O-

Maar over zwarte piet heb ik nooit horen klagen. Ik geloof er dan ook niet in dat er veel mensen zijn die zich er aan stoorden totdat het opeens een hype werd die de interesse wekte van sommige mensen.
Dat is gewoonweg niet waar, dat het altijd mensen met een kleurtje zijn die racistische opmerkingen maken. Andersom gebeurt het zoveel meer, ook niet zo heel gek, aangezien blanken de meerderheid vormen. Ga maar eens voor de gein(not) kijken op Ik Hou van Holland, dus zul je je mening snel bijstellen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:24:26 #297
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155634085
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Luister eens je krijgt hoe dan ook nu zoiets van zijn ze daar in Rusland eigenlijk niet heel wat racistischer dan in NL of B. Moet je dara niet eens eerst gaan kijken, bedoel ik. Lijkt me logisch, deze reactie.
Ik bedoel, die leden van die commissie zitten er als afgevaardigden van hun land, lijkt me, niet als privé-personen, toch?
Ik zou denken dat ze de VN vertegenwoordigen. Ban Ki Moon wordt toch ook als secretaris-generaal van de VN beschouwd, niet als "de Zuid Koreaanse afgevaardigde bij de VN"?
pi_155634181
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:24 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik zou denken dat ze de VN vertegenwoordigen. Ban Ki Moon wordt toch ook als secretaris-generaal van de VN beschouwd, niet als "de Zuid Koreaanse afgevaardigde bij de VN"?
Kun je verwachten dat ze hun eigen land het vuur na aan de schenen leggen?
Een Rus, een Turk?
I´m back.
pi_155634255
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Kun je verwachten dat ze hun eigen land het vuur na aan de schenen leggen?
Een Rus, een Turk?
Daar hebben we andere landen voor die dat doen. Dat is het mooie van de VN, ieder land wordt getoetst door landen die onafhankelijk van wat er speelt in een land en ook niet beïnvloed worden door wat er speelt in een land.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:33:13 #300
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_155634389
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_155634530
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 20:29 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Daar hebben we andere landen voor die dat doen. Dat is het mooie van de VN, ieder land wordt getoetst door landen die onafhankelijk van wat er speelt in een land en ook niet beïnvloed worden door wat er speelt in een land.
Jij denkt dat Putin wat gaat doen?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')