Vanuit de mensenrechtengroep ja, maar meer dan foei zeggen kunnen die ook niet doen. Op een paar boze blogs op joop.nl en misschien een verdwaald bericht in de Washington Post of New York Times zitten hier geen enkele echte consequenties aan vast.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:56 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die vrouw was onderdeel van een of andere commissie binnen de VN zonder enige zeggenschap. Beetje een praatgroep voor mensen die daar een heel dik salaris voor krijgen zeg maar.
Nu lijkt het vanuit de VN zelf te komen.
En volgend jaar word het hetzelfde waarschijnlijk weer gezegd en een jaar later weer en zo verder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:56 schreef YazooW het volgende:
[..]
Die vrouw was onderdeel van een of andere commissie binnen de VN zonder enige zeggenschap. Beetje een praatgroep voor mensen die daar een heel dik salaris voor krijgen zeg maar.
Nu lijkt het vanuit de VN zelf te komen.
Ik vond het vanaf dag 1 al een zeikerig kutwijf.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En ging vooral om de bijbehorende geldkwestie waarvan zij haar levenswerk heeft gemaakt.
Had hij een hele tijd geleden iig gezegd. Maar weet niet of hij dat nu gezegd heeft, ik mag hopen van welquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:57 schreef Bombvis het volgende:
Rutte zegt zojuist dat het aan de samenleving is en niet aan de politiek hoe Zwarte Piet ingevuld wordt. Het is een volkstraditie, dus van het volk (live persconferentie na afloop van de ministerraad)
Je weet hoe rutte is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Had hij een hele tijd geleden iig gezegd. Maar weet niet of hij dat nu gezegd heeft, ik mag hopen van wel
Dit is om de massa af te leiden van de echte problemen. En het werkt ook nog.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:36 schreef AchJa het volgende:
De halve wereld staat in de fik en de VN gaat wat van zwarte piet vinden...
Topshow prio's stellen...
Hij heeft het zojuist weer gezegd. Hij zegt dat hij het rapport nog niet gelezen heeft maar.. uh.. iemand anders wel (schakelde midden in de zin in), maar dat Zwarte Piet van het volk is, geen politieke kwestie. Het boeit de politiek niet hoe het volk Kerst, Pasen of Sinterklaas viert, hij geeft wel aan dat racisme/discriminatie gewoon niet kan (wat nogal logisch is). Maar het is niet aan de politiek om aan te geven hoe Zwarte Piet er uit moet komen te zienquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:59 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Had hij een hele tijd geleden iig gezegd. Maar weet niet of hij dat nu gezegd heeft, ik mag hopen van wel
Ja, een prima premier, vandaar dat ik ook wel verwacht dat hij dat gezegd heeft.quote:
Wat dacht je van gewoon helemaal niet aanpassen en gewoon lekker laten zoals het is?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:00 schreef Cherna het volgende:
http://www.realnotes.be/c(...)ostuum-dat-jij-wilt/
Maak van het Sint feest een Carnavalsfeest en je bent overal vanaf. Of zou de VN straks ook het Carnaval racistisch gaan vinden en de overheid gaan dwingen dit aan te passen.
Tijdens het Carnaval zie je ook Pieten rondlopen.
De zak van Sinterklaas oh zo blauw oh zo blauw.
Vond ik ook opvallend al het andere werd wel genoemd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
Overigens wordt over geweld/discriminatie jegens bijvoorbeeld homo's vanuit bepaalde groeperingen niets gezegd. Frappant.
Ik las het op nu.nlquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:00 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Hij heeft het zojuist weer gezegd. Hij zegt dat hij het rapport nog niet gelezen heeft maar.. uh.. iemand anders wel (schakelde midden in de zin in), maar dat Zwarte Piet van het volk is, geen politieke kwestie. Het boeit de politiek niet hoe het volk Kerst, Pasen of Sinterklaas viert, hij geeft wel aan dat racisme/discriminatie gewoon niet kan (wat nogal logisch is). Maar het is niet aan de politiek om aan te geven hoe Zwarte Piet er uit moet komen te zien
Edit: Asscher, Lodewijk was de persoon die ik zocht
Vind ik niet, heb je die landen gezien?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Vond ik ook opvallend al het andere werd wel genoemd.
Ik ben ook sarcastisch bezig omdat het te gek voor woorden is dat dit zo maatschappelijk word opgeblazen. Ik snap er niets meer van.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:02 schreef YazooW het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon helemaal niet aanpassen en gewoon lekker laten zoals het is?
Oh, ik had een paar woorden ge-ctrl-f'd (quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:03 schreef Tweek het volgende:
[..]
Vond ik ook opvallend al het andere werd wel genoemd.
Ze hebben het één keer over homofobie, maar dan van medewerkers van asielzoeker centrums.
Slavernij bestond al toen Nederland nog zeebodem was. De zieke focus op de (relatief korte) slavenhandel van West-Europa is dan ook erg vreemd, en een beetje hypocriet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:44 schreef KingRadler het volgende:
Nederland was toch ook de grondlegger van de Slavernij op deze wereld.
Dat kan wel zo zijn, maar ten tijde van de West-Europese slavernij werd er op veel grotere schaal gehandeld in slaven dan daarvoor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Slavernij bestond al toen Nederland nog zeebodem was. De zieke focus op de (relatief korte) slavenhandel van West-Europa is dan ook erg vreemd, en een beetje hypocriet.
Slavernij bestaat nog steeds. Het heeft nu alleen een andere naam. Mensenhandel. Maar goed dat we een VN hebben die zich zo nu en dan laat horen. Dan weten we in iedergeval dat ze daar nog in leven zijn.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Slavernij bestond al toen Nederland nog zeebodem was. De zieke focus op de (relatief korte) slavenhandel van West-Europa is dan ook erg vreemd, en een beetje hypocriet.
Dat is helemaal niet waar. De Arabieren konden (en kunnen!) er ook wat van. Maar daar hoor en lees je niks over.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:10 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar ten tijde van de West-Europese slavernij werd er op veel grotere schaal gehandeld in slaven dan daarvoor.
Ik denk dat de Romeinen daar een andere mening over hebben.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:10 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar ten tijde van de West-Europese slavernij werd er op veel grotere schaal gehandeld in slaven dan daarvoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |