abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155627291
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar. De Arabieren konden (en kunnen!) er ook wat van. Maar daar hoor en lees je niks over,
Oh? Het systeem onder de Nederlanders en Britten liep veel soepeler dan ooit tevoren. Men werd er steeds bedrevener in in slavenhandel.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:13:39 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155627301
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat de Romeinen daar een andere mening over hebben.
En de oude Egyptenaren, Grieken, Chinezen, half donker Afrika....
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:14:10 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155627321
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:13 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Oh? Het systeem onder de Nederlanders en Britten liep veel soepeler dan ooit tevoren. Men werd er steeds bedrevener in in slavenhandel.
We weten er gewoon een hele hoop van. Verder kun je er weinig over zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155627401
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat de Romeinen daar een andere mening over hebben.
En de Turken en de Arabieren en de en de en de... ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155627437
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:13 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Oh? Het systeem onder de Nederlanders en Britten liep veel soepeler dan ooit tevoren.
Heb je daar ook een bron voor of is het meer dat je dingen net wat erger maakt om de blanke maar de schuld te kunnen geven?
En wat vind je van het feit dat veel blanke slavenhandelaars de slaven van Afrikaanse, zwarte stamhoofden kochten?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155627496
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor of is het meer dat je dingen net wat erger maakt om de blanke maar de schuld te kunnen geven?
En wat vind je van het feit dat veel blanke slavenhandelaars de slaven van Afrikaanse, zwarte stamhoofden kochten?
Dat de VOC alles heel goed bij hield met archieven, beter dan welk ander land dat handelde in slaven.
pi_155627501
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:55 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe die Belg gereageerd heeft, daar hebben ze tenslotte ook Zwarte Piet
Die heeft het Nederlandse standpunt verdedigd dat er niets racistisch aan zwarte piet is en dat ook niet als zodanig opgevat moet worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155627638
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Die heeft het Nederlandse standpunt verdedigd dat er niets racistisch aan zwarte piet is en dat ook niet als zodanig opgevat moet worden.
Maar de Belgen moeten het dan ook gaan veranderen en hebben ook een heel donker koloniaal verleden(Congo).
pi_155627700
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:19 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat de VOC alles heel goed bij hield met archieven, beter dan welk ander land dat handelde in slaven.
Ik wist niet dat dat het belangrijkste was. Kan je mijn andere vraag ook beantwoorden of is dat te confronterend?
pi_155627728
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:27 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dat het belangrijkste was. Kan je mijn andere vraag ook beantwoorden of is dat te confronterend?
Dat is heel belangrijk, aangezien ook de mate waarin ze de gehele slavenhandel hebben kunnen archiveren.
pi_155627756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:28 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat is heel belangrijk, aangezien ook de mate waarin ze de gehele slavenhandel hebben kunnen archiveren.
pi_155627768
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:10 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar ten tijde van de West-Europese slavernij werd er op veel grotere schaal gehandeld in slaven dan daarvoor.
Romeinen vergeten?
pi_155627774
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Triest, maar daar ondervinden we tegenwoordig geen al te veel last meer van.
pi_155627816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Romeinen vergeten?
Maar de Romeinen waren dan ook een oorlogzuchtige beschaving die groot geworden zijn door plunderingen, oorlogen en slavenhandel, maar dat staat buiten beschouwing. Het gaat hier om Nederland, niet de Romeinen.
pi_155627847
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:29 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Triest, maar daar ondervinden we tegenwoordig geen al te veel last meer van.
Zonder die zwarte stamhoofden kon de slavenhandel in Afrika natuurlijk nooit de grootte bereiken die het bereikt heeft, dus blijkbaar wel.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:33:30 #91
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155627871
Heerlijk, die verontwaardiging hier, je ziet het speeksel aan de zinnen hangen. :D
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155627879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:31 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar de Romeinen waren dan ook een oorlogzuchtige beschaving die groot geworden zijn door plunderingen, oorlogen en slavenhandel, maar dat staat buiten beschouwing. Het gaat hier om Nederland, niet de Romeinen.
Zolang hier in Nederland nog jonge vrouwen het land inkomen die uitgehuwelijkt zijn voor een mooie bruidschat, zullen we de hele boel maar met een korreltje zout nemen.

Daar hoor je niemand over ook niet bij de VN.
pi_155627892
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:33 schreef Ringo het volgende:
Heerlijk, die verontwaardiging hier, je ziet het speeksel aan de zinnen hangen. :D
Genieten he :D
pi_155627903
Ondertussen loopt in Iran Hadji Firoez rond. Een zwart geschminkte ex-slaaf die kinderen vermaakt. Verschil is dat deze figuur een beschermde status bij de VN heeft en zwarte Piet dus van de VN niet meer mag in de huidige vorm.

Ik denk dat de VN iets uit te leggen heeft.
pi_155627931
Overigens even wat uitleg over de commissie van de VN (via de NOS)
quote:
Waarom wordt specifiek Nederland nu langs de lat gelegd?

Nederland is geen 'doelwit' van de commissie. Elk land dat het VN-verdrag tegen rassendiscriminatie heeft ondertekend, wordt om de vijf jaar door de commissie bekeken.

De voorbije weken werden ook Noorwegen, Tsjechië, Colombia en Suriname onder de loep genomen. Kritiek is er vrijwel altijd, op elk land. Zo kreeg Noorwegen vorige week te horen dat het land veel te weinig doet aan racisme door rechts-extremisme en dat het land haattoespraken harder moet aanpakken.
Er is dus niet speciaal een commissie opgericht door de VN om ons eventjes aan te pakken op Zwarte Piet
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_155627937
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:34 schreef Dutchguy het volgende:
Ondertussen loopt in Iran Hadji Firoez rond. Een zwart geschminkte ex-slaaf die kinderen vermaakt. Verschil is dat deze figuur een beschermde status bij de VN heeft en zwarte Piet dus van de VN niet meer mag in de huidige vorm.

Ik denk dat de VN iets uit te leggen heeft.
Dan nemen we Hadji toch over, geven we hem alleen het Pietenpakje aan en dan kunnen we vrolijk verder leven O+
pi_155627942
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:31 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Ja in van die computerspellen ligt daar inderdaad de nadruk op. Romeinse Rijk was wel wat meer dan dat.

Is er trouwens een volk op de wereld wat geen slavernij gekend heeft?
pi_155627945
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Genieten he :D
Jep. :Y Alles wat ze zeggen, het gaat nu toch veranderen, de kentering is gekomen.
pi_155627953
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:36 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Jep. :Y Alles wat ze zeggen, het gaat nu toch veranderen, de kentering is gekomen.
Dat wordt al jaren geroepen, eerst zien en dan geloven. Ik denk niet dat we er bang voor hoeven te zijn ;)
pi_155627993
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 16:36 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Kentering kun je niet van bovenaf afdwingen maar zal in de maatschappij plaats moeten vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')