Ben je hongaar dan?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:50 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]Ze zouden jou het land uit moeten gooien. De grootste rot-op-naar-je-eigen-land mensen zijn geen knip voor de neus waard.
Nee, hier moet gekookt worden voor kinderen die gaan genieten van Zwarte Piet en Rotiquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:54 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Jij doet niks anders dan leugens. Of op de man spelen. Hou toch eens op joh. Misschien moet jij aan iets sterkers beginnen, word je lekker stil van denk ik.
Je kunt nooit voorkomen dat sommige volwassenen niet zo snugger zijn. Een beetje weerbaarheid hoort trouwens ook bij het leven.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:47 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Maar toevallig voelen die mensen zich wel uitgesloten. Alleen al als je als donker kind te horen krijgt "dat je niet geschminkt hoeft te worden, want je bent toch al een zwarte piet". Kan als een grap beginnen, maar is toch wel zeker racistisch.
Je doet je best maar. Succes he, niet zuur worden he als iedereen straks lekker sinterklaas kan vieren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, hier moet gekookt worden voor kinderen die gaan genieten van Zwarte Piet en Roti
Dat zegt toch niets over Zwarte Piet of het Sinterklaasfeest?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:47 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Maar toevallig voelen die mensen zich wel uitgesloten. Alleen al als je als donker kind te horen krijgt "dat je niet geschminkt hoeft te worden, want je bent toch al een zwarte piet". Kan als een grap beginnen, maar is toch wel zeker racistisch.
Nee dat zal het niet, mensen die sinterklaas in besloten kring vieren zullen gewoon blijven vasthouden aan de traditionele piet, ongeacht wat figuren zoals jij en die kneuzencommissie van de VN daar van vinden. Wen maar vast aan die gedachte.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:16 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Tuurlijk, "nu klets ik er snel over heen". Argumentatie ook.Zwarte Piet gaat veranderen, dat zit er gewoon aan te komen.
De naam Piet of Pieter dan? Doet ook herinneren aan Zwarte Piet. Is immers piet. Is zeker ook racisme en moet verdwijnen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Graaipiet, zelfs. Te triest voor woorden. Goed dat zwarte piet dus verdwijnt.
Ga je inderdaad even concentreren op het MO, syrië oid. Of vraag even Rusland hoe het zit over die Maleisvlucht uit AMS.. Of de bootjes op bij griekenland en italie.quote:
Erger nog. Hier zit nog een stukje policor bij, want racisme ed.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:11 schreef Elzies het volgende:
Wordt een beetje moe van die zinloze discussie over Zwarte Piet. Zwarte Piet is al aangepast en in allerlei variaties gepresenteerd. Van stroopwafelpieten tot roetpieten tot zelfs clown pieten.
De tegenstanders van Zwarte Piet vertonen dezelfde trekken als de antirooklobby. Het zal nooit genoeg zijn tot dat Zwarte Piet totaal is uitgebannen.
Ja inderdaad. Waarom de ene zwarte wel en de andere zwarte niet? Omdat er toevallig 1 blanke op de boot bij zit?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:
Nu krijgen we dit soort dingen![]()
[ afbeelding ]
Racisme zeg ik je!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Waarom de ene zwarte wel en de andere zwarte niet? Omdat er toevallig 1 blanke op de boot bij zit?
Hahah zo slecht dat ik moest lachen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Te triest voor woorden. Wat is met het tolerante Nederland gebeurd?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Nja dat kwam duidelijk naar voren toen de Zwarte Pieten discussie begon. De woorden die werden gebruikt voor mensen die het toch liever anders zagen waren nogal walgelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:22 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Te triest voor woorden. Wat is met het tolerante Nederland gebeurd?
Tja, vraag me af of dat ooit bestaan heeft...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:22 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Te triest voor woorden. Wat is met het tolerante Nederland gebeurd?
Volgens mij is dat al gebeurd.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:19 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik zelf vind dat Zwarte Piet teveel op een neger lijkt. Het kroeshaar en de lippen en vroeger natuurlijk de gouden oorbellen. Het argument is natuurlijk ja maar hij komt door de schoorsteen. Dat kan je kleine kinderen idd wijsmaken. Volwassenen niet meer.
Iemand die door de schoorsteen komt krijgt daar geen kroeshaar van en als hij het goed doet ook geen dikke rode lippen. Ook zou hij niet helemaal zwart of bruin zijn maar zwarte vegen op zijn huid en kleding hebben.
Als we dat nou zouden aanpassen is het probleem misschien wel opgelost.
Niet helemaal. Ja een stroopwafel piet en zo. Maar je hebt nog steeds de stereotiep Piet (zonder de oorbellen) rondlopen.quote:
Nou ja, geen kleine kinderen meer, dus eigenlijk doen we al lang niet meer aan sinterklaas ook, heb niet echt opgelet.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ja een stroopwafel piet en zo. Maar je hebt nog steeds de stereotiep Piet (zonder de oorbellen) rondlopen.
En in mijn omgeving hoor ik van de volwassenen altijd dat hij door de schoorsteen komt en daarom ziet hij er zo uit. Snap niet dat ze dat op die leeftijd nog blijven zeggen.
En aan de lopende band zaken waarbij over racisme of discriminatie word geroepen. Het komt altijd van de gekleurde kant. Omgekeerd hoef je er niet eens mee aan te komen, dat wordt weggehoond of genegeerd. We zijn het gezanik er over zat.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, vraag me af of dat ooit bestaan heeft...
Toch denk ik dat weerstand in NL ook te maken heeft met algemene weerstand tegen tal van zaken die op dit moment lopen.
1) afbraak verzorgingsstaat
2) vluchtelingen
3) EU
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |