ik denk niet dat hij dat snapt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kentering kun je niet van bovenaf afdwingen maar zal in de maatschappij plaats moeten vinden.
En dat lijkt er nu toch te komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:38 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Kentering kun je niet van bovenaf afdwingen maar zal in de maatschappij plaats moeten vinden.
opgelegde dwang werkt niet, heb ik geleerd in de geschiedenisboekenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
En dat lijkt er nu toch te komen.
Nee, het lijkt er niet te komen. Het lijkt er pas te komen als er vanuit de maatschappij hevige protesten komen en er veel gaat veranderen. Dat valt tot nu toe erg mee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
En dat lijkt er nu toch te komen.
welke vlag hangen ze buiten?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef KingRadler het volgende:
veel zwarte mensen in Nederland zien deze dag als een overwinning van jarenlange slavernij in Nederland.
'Dwang', doe niet zo melodramatisch joh.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
opgelegde dwang werkt niet, heb ik geleerd in de geschiedenisboeken
de surinaamse....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
welke vlag hangen ze buiten?
Committee on the Elimination of Racial Discriminationquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
Overigens wordt over geweld/discriminatie jegens bijvoorbeeld homo's vanuit bepaalde groeperingen niets gezegd. Frappant.
En dan wel met religieuze shit komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Committee on the Elimination of Racial Discrimination
Er is niets vrijwilligs aan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:41 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
'Dwang', doe niet zo melodramatisch joh.
Een organisatie van useless losers die niet een normale baan kunnen krijgen.....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ze gaan hun boekje ook al te buiten wat betreft moslims, dus tja. Of die naam nou zoveel zegt...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Oh gut, nu zijn het useless losers ook nog.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:43 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Een organisatie van useless losers die niet een normale baan kunnen krijgen.....
Oh sorry is vergat het woordje uitvreters nog....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:44 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Oh gut, nu zijn het useless losers ook nog.
Welke jarenlange slavernij?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef KingRadler het volgende:
veel zwarte mensen in Nederland zien deze dag als een overwinning van jarenlange slavernij in Nederland.
Ja, want dat maakt het een stuk beter.....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh sorry is vergat het woordje uitvreters nog....
Horen we je dan nog wel?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:46 schreef Toekito het volgende:
Ik pas niks aan. Of ik ben de traditionele piet of je ziet me niet.
Beloof je dat?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:46 schreef Toekito het volgende:
Ik pas niks aan. Of ik ben de traditionele piet of je ziet me niet.
Benieuwd welke winkel dit jaar weer massaal geboycot gaat worden :pquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:48 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Beloof je dat?
Maar nu serieus, oh gut.Wat een melodramatische zeikerds bij elkaar zeg.
Als de mensen het hier willen dan komt die verandering er zeker, en dat is geen probleem. Maar te stellen dat de mensen het hier willen omdat een VN-commissie zegt dat het racistisch is snijdt geen hout, maar dat snap je zelf vast ook welquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:47 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Ja, want dat maakt het een stuk beter.....![]()
Accepteer gewoon dat er verandering aan zit te komen. Niks geen dwang, aangezien mensen het hier zelf willen er iets verandert aan zwarte piet. Zo wordt het een leuk feest voor iedereen. Win-win situatie dus.
Ach, de hele wereld is racistisch. Zéker de landen waarvan de mensen normaal als slachtoffers van racisme worden gezien.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 15:44 schreef Tweek het volgende:
Overigens als je het hele rapport leest zijn we een in en in racistisch land en dan vooral tegen mensen van Afrikaanse afkomst.
De grootste zeikerds zijn anders de zwarte-piet-is-racisme-huillies.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:48 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Beloof je dat?
Maar nu serieus, oh gut.Wat een melodramatische zeikerds bij elkaar zeg.
Gario kuch kuchquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:49 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
De grootste zeikerds zijn anders de zwarte-piet-is-racisme-huillies.
Dat is idd de grootste mongool in dit landquote:
Mensen hier??? Zover ik weet wil meer dan 95% niets veranderen, ZELFS op de NL Antillen is men tegen!!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:47 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Ja, want dat maakt het een stuk beter.....![]()
Accepteer gewoon dat er verandering aan zit te komen. Niks geen dwang, aangezien mensen het hier zelf willen er iets verandert aan zwarte piet. Zo wordt het een leuk feest voor iedereen. Win-win situatie dus.
'Mongool'.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat is idd de grootste mongool in dit land
De grootste graaipiet van Nederland...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:51 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat is idd de grootste mongool in dit land
Waarom zou zwarte piet verdwijnen? haal de gelijkenissen met een neger weg en klaar ben je.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:54 schreef Strani het volgende:
Ik vind het oprecht jammer dat Zwarte Piet gaat verdwijnen en denk ook niet dat er ook maar een beetje racisme achter zit. Maar helaas wordt het wel zo opgevat en ik ben ook realistisch genoeg om in te zien dat het schoonsteenverhaal eigenlijk gewoon onzin is. Over het algemeen krijg je van schoonstenen geen stereotypische grote en rode lippen, bijvoorbeeld.
We zullen als land naar een oplossing moeten zoeken. Zwarte Piet gaat verdwijnen, dat is nu toch wel duidelijk. Ik stem voor 'gouden pieten' zoals die van de Bijenkorf. We verzinnen wel weer wat nieuws bij het traditionele verhaal, bijvoorbeeld dat ze ooit massaal in een bak vloeibaar goud zijn gevallen.
Laten we met z'n allen volwassen zijn mensen.
Je kent Gario? Leg eens uit waarom hij geen mongool is!quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:55 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
'Mongool'.![]()
Dus als je het er niet mee eens bent en je argumenten zijn op, dan ga hem maar uitschelden. Ja logisch ook.![]()
Wat ook vreselijk logisch is dat als meer dan 95% van de Nederlanders geen boodschap aan ene Gario heeft hij toch doorgaat met zijn gezeurPiet....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:55 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
'Mongool'.![]()
Dus als je het er niet mee eens bent en je argumenten zijn op, dan ga hem maar uitschelden. Ja logisch ook.![]()
Graaipiet, zelfs. Te triest voor woorden. Goed dat zwarte piet dus verdwijnt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
De grootste graaipiet van Nederland...![]()
![]()
Als iemand het niet waard is om veel woorden aan vuil te maken, hou ik het liever zo kort mogelijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:55 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
'Mongool'.![]()
nee.....dan ga ik lekker fietsen ipv piet spelen op werk.quote:
Kan ook, maar hoe doe je zoiets? Wel zwart houden maar zorgen dat het niet meer op een neger lijkt?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waarom zou zwarte piet verdwijnen? haal de gelijkenissen met een neger weg en klaar ben je.
De kleur zwart heeft niets met negers te maken.
Zeurpiet dat je er bent.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Graaipiet, zelfs. Te triest voor woorden. Goed dat zwarte piet dus verdwijnt.
Gario vroeg voor een optreden in politiek café in Kampen een vergoeding van ¤500, reiskosten en een diner voor twee personen. Tweede kamerlid Michel Rog noemde Gario daarop via Twitter een "Graaipiet" vanwege deze in zijn ogen buitenproportionele vergoeding. Hierop deed Gario aangifte bij de politie[12].quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Graaipiet, zelfs. Te triest voor woorden. Goed dat zwarte piet dus verdwijnt.
Kroeshaar weg, de rode lippen, doe iets aan de kleding, dat lijkt me voldoende.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan ook, maar hoe doe je zoiets? Wel zwart houden maar zorgen dat het niet meer op een neger lijkt?
Het grootste probleem van dit alles is eigenlijk nog wel het precedent dat je ermee schept. Aan de ene kant stel je emotionele schade gelijk aan fysieke schade, waaruit dus een verplichting volgt voor de overheid om ertegen op te treden, maar je neemt als maatstaf voor wat dan precies emotionele schade is ook nog eens de meest lichtgeraakte persoon in het hele koninkrijk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Mensen hier??? Zover ik weet wil meer dan 95% niets veranderen, ZELFS op de NL Antillen is men tegen!!
Het is eigenlijk krulhaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn, de kleding ook niet want die hoort niet specifiek bij zwarte mensen. De lippen ja, die zouden anders moeten. Maar ik vrees dat de kleur zelf ook een dealbreaker blijft.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Kroeshaar weg, de rode lippen, doe iets aan de kleding, dat lijkt me voldoende.
De bruine schmink inderdaad, gewoon weer zwart zoals vroeger.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is eigenlijk krulhaar, dus dat zou geen probleem moeten zijn, de kleding ook niet want die hoort niet specifiek bij zwarte mensen. De lippen ja, die zouden anders moeten. Maar ik vrees dat de kleur zelf ook een dealbreaker blijft.
Ik snap dat je probeert te provoceren maar hier help je de discussie niet mee. Bovendien is het ook echt hele slechte humor.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:03 schreef DUTCHKO het volgende:
Quinsy voelt zich emotioneel bedolven onder het Zwarte Piet probleem....![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |