abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155630153
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:58 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

WIC, ook goed. Allebei even erg. Geen enkel land dat handelde in slaven(zelfs Engeland niet)was zo erg of handelde op zulke grote schaal als Nederland.
Nederland was zeker niet de grootste slavenhandelaar, verdiep je er eerst eens in, zou ik zeggen.
pi_155630159
quote:

[..]

WIC, ook goed. Allebei even erg. Geen enkel land dat handelde in slaven(zelfs Engeland niet)was zo erg of handelde op zulke grote schaal als Nederland.
Klets je nou anderen na of heb je er daadwerkelijk verstand van?
pi_155630170
quote:

[..]

Nou zeg, dat je hier nog wilt wonen...
Even voor de duidelijkheid: dat hoeft niet hoor!

Ik kom je met alle liefde helpen inpakken.
pi_155630203
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:59 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Erg he, dat is de taak van de VN. Om zich druk te maken om de mensenrechten, zowel in Syria als elders, dus ook hier in Nederland.
Ja dat ze zich eens druk gaan maken om mensensmokkelaars en kinderverkrachters.
Door figuren zoals jij aan het werk gezet worden om een traditie om zeep te willen helpen...

Hoe belangrijk wil jij jezelf zien?
pi_155630211
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:01 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou zeg, dat je hier nog wilt wonen...
Even voor de duidelijkheid: dat hoeft niet hoor!

Ik kom je met alle liefde helpen inpakken.
Tuurlijk, als dat je enige argument is. Gelijk oprotten, wel zo lekker makkelijk he. "Oprotte met mensen, zeker die kankuhlinksen en die kankuhbuitelanders".

:')
pi_155630246
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:03 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, als dat je enige argument is. Gelijk oprotten, wel zo lekker makkelijk he. "Oprotte met mensen, zeker die kankuhlinksen en die kankuhbuitelanders".

:')
Nee, hoor vrije keuze. Net als het kiezen voor een zwarte Piet in plaats van een blanke met stroopwafelpatoon...

En laat die linksen erbuiten, een rechtse kan je krijgen.

edit:
woordkeuze kanker ben ik ook niet zo van gecharmeerd, dus laat maar weg.

Snap alleen je commentaar op Nederland en zijn verleden niet, wereld is groot genoeg, al vraag ik me af waar ze op zo'n portret zitten te wachten.
pi_155630271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, hoor vrije keuze. Net als het kiezen voor een zwarte Piet in plaats van een blanke met stroopwafelpatoon...

En laat die linksen erbuiten, een rechtse kan je krijgen.
Dus je duldt geen ander geluid dan dat zwarte piet moet blijven. Dan mag je gelijk oprotten, want iedereen hier in Nederland wil dat zwarte piet niet verandert, althans de mening volgens mensen hier die het vrije woord hoog in vandaal hebben. Duidelijk.
pi_155630306
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:06 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dus je duldt geen ander geluid dan dat zwarte piet moet blijven. Dan mag je gelijk oprotten, want iedereen hier in Nederland wil dat zwarte piet niet verandert. Duidelijk.
Volgens mij heb je zelfs gereageerd op mijn voorstel van een verandering.
Ik lees alleen maar hysterische en vooral verwijtende posts van jou.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:08:25 #209
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155630309
quote:

[..]

Onzin in de Arabische landen was het echt veel erger en daar is nog nooit een eind aan gekomen.
En wat denk je van Afrika zelf ?
quote:
n Afrika bestaat slavernij en slavenhandel al duizenden jaren, tot op de dag van vandaag. In het rijk Senegambia was een derde van de bevolking slaaf tussen 1300 en 1900. Afrikaanse volkeren zoals de Ashanti in Ghana en de Yoruba in Nigeria waren economisch afhankelijk van slavenhandel. De Imbangala van Angola en de Nyamwezi van Tanzania dienden als makelaars of voerden oorlog met andere volkeren om slaven buit te maken voor Europeanen. Piet Emmer beschrijft in zijn boek De Nederlandse Slavenhandel 1500-1850 hoe in oorlogen tussen Afrikaanse volkeren veel krijgsgevangenen werden gemaakt, die als ze niet vermoord werden als slaven werden gebruikt of verkocht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155630330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nederland was zeker niet de grootste slavenhandelaar, verdiep je er eerst eens in, zou ik zeggen.
Eén van de grootste dan, maar Engeland heeft verder geen racistische karikatuur als zwarte piet.
pi_155630352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Volgens mij heb je zelfs gereageerd op mijn voorstel van een verandering.
Ik lees alleen maar hysterische en vooral verwijtende posts van jou.
Hysterisch nog wel. :D Kijk eens in de spiegel man. Een winkel boycotten omdat ze geen zwarte piet meer hebben. Hoe triest ben je dan wel niet?
pi_155630373
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:10 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Hysterisch nog wel. :D Kijk eens in de spiegel man. Een winkel boycotten omdat ze geen zwarte piet meer hebben. Hoe triest ben je dan wel niet?
Welke winkel ga ik boycotten?

Kun je ff aangeven waar ik dat gezegd heb, want dat kan niet kloppen...
pi_155630378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Onzin in de Arabische landen was het echt veel erger en daar is nog nooit een eind aan gekomen.

[..]

'maar dat is anders'
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155630389
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'maar dat is anders'
Nee daar kletst die snel over heen. Maar goed dat je het even aanhaald ^O^
pi_155630419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Welke winkel ga ik boycotten?

Kun je ff aangeven waar ik dat gezegd heb, want dat kan niet kloppen...
Dat is wel een beetje de tendens van je verhaal, vind je niet. En je was het niet, maar als je vindt dat zwarte piet moet worden aangepast, mag je gelijk oprotten uit Nederland of een winkel boycotten, volgens veel mensen hier.
pi_155630454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:14 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje de tendens van je verhaal, vind je niet. En je was het niet, maar als je vindt dat zwarte piet moet worden aangepast, mag je gelijk oprotten uit Nederland of een winkel boycotten, volgens veel mensen hier.
Woorden in de mond leggen dus. Als een echte Gario O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155630460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee daar kletst die snel over heen. Maar goed dat je het even aanhaald ^O^
Tuurlijk, "nu klets ik er snel over heen". Argumentatie ook. :') Zwarte Piet gaat veranderen, dat zit er gewoon aan te komen.
pi_155630463
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:14 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje de tendens van je verhaal, vind je niet. En je was het niet, maar als je vindt dat zwarte piet moet worden aangepast, is het gelijk oprotten uit Nederland of een winkel boycotten.
Nu zijn we al een tijdje in discussie en hieruit blijkt wel dat je echt niet spoort...
Wat een aannames 8)7 .

Maar heb je de posts van de anderen ook gelezen?
pi_155630476
Helft van landen dat NL kapittelt over racisme heeft onfrisse reputatie:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)?masterpageid=158493
I´m back.
pi_155630489
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nu zijn we al een tijdje in discussie en hieruit blijkt wel dat je echt niet spoort...
Wat een aannames 8)7 .

Maar heb je de posts van de anderen ook gelezen?
Wie zei hier dat "Ik kom je met alle liefde helpen inpakken"? Staat wel ongeveer gelijk aan "ga maar lekkah oprotte".
pi_155630491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:16 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Tuurlijk, "nu klets ik er snel over heen". Argumentatie ook. :') Zwarte Piet gaat veranderen, dat zit er gewoon aan te komen.
Maar reageren op een terechtwijzing op je foute uiteenzetting doe je niet... zwak ;)
Dat het gaat veranderen zal je toekomst uitmaken, mensen als jij roepen dat al decenia :)
pi_155630517
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar reageren op een terechtwijzing op je foute uiteenzetting doe je niet... zwak ;)
Dat het gaat veranderen zal je toekomst uitmaken, mensen als jij roepen dat al decenia :)
Dus is dat een teken aan de wand dat er iets moet gebeuren met zwarte piet. :)

Aangezien er meer dan genoeg mensen al een lange tijd bezwaar maken tegen zwarte piet.
pi_155630548
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:19 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Aangezien er meer dan genoeg mensen al een lange tijd bezwaar maken tegen zwarte piet.
'Meer dan genoeg mensen': nee, anders was het allang veranderd.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:21:32 #224
139330 TNA
For the stars that shine
pi_155630577
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:19 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Sinds wanneer zijn 400 Amsterdammers op een bevolking van bijna 17 miljoen mensen 'meer dan genoeg'?
pi_155630592
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'Meer dan genoeg mensen': nee, anders was het allang veranderd.
Maar naar die mensen werd dan ook niet geluisterd, zitten/zaten zelfs hele prominente mensen tussen.
pi_155630633
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar naar die mensen werd dan ook niet geluisterd, zitten/zaten zelfs hele prominente mensen tussen.
En de mening van die paar prominente mensen telt zwaarder dan die van alle andere Nederlanders bij elkaar?
pi_155630636
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:22 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Moet iets veranderd worden omdat zgn prominente mensen dat willen? Dat lijkt me niet wenselijk. Als het zeurpietenkamp nou groter en groter zou kunnen worden hadden ze verandering kunnen maken, maar juist omdat het zeurpieten zijn ipv redelijke mensen lukt dat niet.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:24:41 #229
321876 Cherna
Fuck the System
pi_155630645
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Het gaat erom dat dit feest inclusief zwarte Piet een middel is om een fonds te kunnen opzetten om enorme schadevergoedingen te kunnen gaan eisen.
Om zwarte Piet gaat het al lang niet meer. Zonder al die nonsens had men mogelijk zonder problemen wel het feest aangepast in een moderne vorm zolas dat zo vaak gaat. Maar er moest natuurlijk weer een halszaak van gemaakt worden zodat je weet dat er twee partijen ontstaan van voor en tegenstanders. Dan ben je er wel.

Want als je een motief van racisme eromheen hangt om iets aan te passen weet je dat er altijd dat er een tegenpartij ontstaat die dan juist de hakken in het zand zet.

Ik kijk eens zelf in de spiegel. Ik rook en pas me aan. Geen probleem. Maar als iemand er een halszaak van gaat maken met diverse vooroordelen is hij bij mij aan het verkeerde adres. Dan ga ik demonstratief de hakken in het zand zetten. Dat is de mens eigen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_155630679
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Moet iets veranderd worden omdat zgn prominente mensen dat willen? Dat lijkt me niet wenselijk. Als het zeurpietenkamp nou groter en groter zou kunnen worden hadden ze verandering kunnen maken, maar juist omdat het zeurpieten zijn ipv redelijke mensen lukt dat niet.
Maar de mensen die zwarte piet veranderd willen zien is natuurlijk groter dan 400 mensen uit Amsterdam. En bestaat niet alleen maar uit prominente mensen. Toevallig hebben die mensen het meeste aandacht, omdat het bekende Nederlanders zijn.
pi_155630711
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat erom dat dit feest inclusief zwarte Piet een middel is om een fonds te kunnen opzetten om enorme schadevergoedingen te kunnen gaan eisen.
Om zwarte Piet gaat het al lang niet meer. Zonder al die nonsens had men mogelijk zonder problemen wel het feest aangepast in een moderne vorm zolas dat zo vaak gaat. Maar er moest natuurlijk weer een halszaak van gemaakt worden zodat je weet dat er twee partijen ontstaan van voor en tegenstanders. Dan ben je er wel.

Want als je een motief van racisme eromheen hangt om iets aan te passen weet je dat er altijd dat er een tegenpartij ontstaat die dan juist de hakken in het zand zet.

Ik kijk eens zelf in de spiegel. Ik rook en pas me aan. Geen probleem. Maar als iemand er een halszaak van gaat maken met diverse vooroordelen is hij bij mij aan het verkeerde adres. Dan ga ik demonstratief de hakken in het zand zetten. Dat is de mens eigen.
Het gaat er helemaal niet om dat ze een fonds willen voor herstelbetalingen. Mensen willen dat ze net zoveel plezier hebben met het vieren van Sinterklaas als ieder ander.
pi_155630714
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:26 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar de mensen die zwarte piet veranderd willen zien is natuurlijk groter dan 400 mensen uit Amsterdam. En bestaat niet alleen maar uit prominente mensen. Toevallig hebben die mensen het meeste aandacht, omdat het bekende Nederlanders zijn.
Een handvol bekende Nederlanders, en een grote groep C-figuren die het zien als een mooie kans om de aandacht op zich te vestigen.
pi_155630726
quote:

[..]

Maar veel groter is die groep niet. Als ze nou meer mensen werven en wat meer redelijke vertegenwoordigers aanstellen scheelt dat al een hoop. Nu kom je niet veel verder dan de 'boehoe alles is racisme'jankerds.
pi_155630841
quote:

[..]

Ze hebben het hier per provincie gevraagd:

http://regio.eenvandaag.n(...)te_worden_aangepast_

Je ziet dat in vrijwel alle provincies het aantal mensen dat geen aanpassingen wil boven de 90% ligt, alleen in Noord-Holland en Zuid-Holland niet waar die percentages op 89% en 84% liggen.
pi_155630889
Heeft de VN ook een mening over de vluchtelingenproblematiek, over de vele slachtoffers die dat kost en over de terreurdaden van IS ?

zo niet, fuck de VN en lang leve zwarte piet !! *O* 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8}
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_155630912
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Gario vond dit al ongelooflijk racistisch:

Ze zouden Gario in een Hongaarse vrachtauto moeten stoppen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_155630925
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:35 schreef TLC het volgende:
Heeft de VN ook een mening over de vluchtelingenproblematiek, over de vele slachtoffers die dat kost en over de terreurdaden van IS ?

zo niet, fuck de VN en lang leve zwarte piet !! *O* 8} 8} 8} 8} 8} 8} 8}
Natuurlijk hebben ze die. En zo niet. Dus dat is de reden waarom zwarte piet moet blijven. Lachuh joh.
pi_155630942
Ze moeten zich nergens mee bemoeien.
Ура для россии
pi_155630965
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:38 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze moeten zich nergens mee bemoeien.
Nee, want stel je voor. "Oprotte die kutbuitelanders die hier wonuh en die buitelanders uit het buiteland".
pi_155631010
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:27 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Het gaat er helemaal niet om dat ze een fonds willen voor herstelbetalingen. Mensen willen dat ze net zoveel plezier hebben met het vieren van Sinterklaas als ieder ander.
Waarom zou iedereen het Sinterklaasfeest leuk moeten vinden? Typisch weer dat linkse sprookje van de maakbare samenleving.
pi_155631070
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:41 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Waarom zou iedereen het Sinterklaasfeest leuk moeten vinden? Typisch weer dat linkse sprookje van de maakbare samenleving.
Waarom niet? Willen we mensen uitsluiten van een kinderfeest toevallig omdat er een deel is dat het daar niet mee eens is en niet leuk het feest kan vieren?
pi_155631123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:43 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Waarom niet? Willen we mensen uitsluiten van een kinderfeest toevallig omdat er een deel is dat het daar niet mee eens is en niet leuk het feest kan vieren?
Er wordt helemaal niemand uitgesloten, hoe kom je daarbij?

Iedereen is vrij om er aan deel te nemen, zonder uitzondering. Topfeest dus!
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:46:22 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_155631139
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:43 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Ho wacht even, die mensen sluiten zichzelf uit. En dat is prima, inderdaad. Ik sluit mezelf ook uit de religieuze kerstviering bijvoorbeeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_155631172
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:45 schreef Montagui het volgende:

[..]

Er wordt helemaal niemand uitgesloten, hoe kom je daarbij?

Iedereen is vrij om er aan deel te nemen, zonder uitzondering. Topfeest dus!
Maar toevallig voelen die mensen zich wel uitgesloten. Alleen al als je als donker kind te horen krijgt "dat je niet geschminkt hoeft te worden, want je bent toch al een zwarte piet". Kan als een grap beginnen, maar is toch wel zeker racistisch.
pi_155631233
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:36 schreef TLC het volgende:

[..]

Ze zouden Gario in een Hongaarse vrachtauto moeten stoppen.
:N Ze zouden jou het land uit moeten gooien. De grootste rot-op-naar-je-eigen-land mensen zijn geen knip voor de neus waard.
pi_155631243
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:27 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

god hou op _O- , is dit een wedstrijdje leugens verkondigen?
Je doet al een half uur niets anders..

Dat glaasje champagne is niet goed gevallen, doe dat maar niet meer....
pi_155631271
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ze hebben het hier per provincie gevraagd:

http://regio.eenvandaag.n(...)te_worden_aangepast_

Je ziet dat in vrijwel alle provincies het aantal mensen dat geen aanpassingen wil boven de 90% ligt, alleen in Noord-Holland en Zuid-Holland niet waar die percentages op 89% en 84% liggen.
Ik heb nog niet gestemd dus die laatste gaat ook omhoog ^O^
pi_155631324
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:39 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Nee, want stel je voor. "Oprotte die kutbuitelanders die hier wonuh en die buitelanders uit het buiteland".
Ik geloof dat jij de enige bent die dat roept hier....
Kut is trouwens net zo ongewenst als kanker.
pi_155631341
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

god hou op _O- , is dit een wedstrijdje leugens verkondigen?
Je doet al een half uur niets anders..

Dat glaasje champagne is niet goed gevallen, doe dat maar niet meer....
Jij doet niks anders dan leugens. Of op de man spelen. Hou toch eens op joh. Misschien moet jij aan iets sterkers beginnen, word je lekker stil van denk ik. :D
pi_155631357
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 18:47 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Maar toevallig voelen die mensen zich wel uitgesloten. Alleen al als je als donker kind te horen krijgt "dat je niet geschminkt hoeft te worden, want je bent toch al een zwarte piet". Kan als een grap beginnen, maar is toch wel zeker racistisch.
Welk kind hoort dat? Weer een leugen zeker... Of een aanname :|W
Bron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')