abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:25:45 #176
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_155629230
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach dan ben je toch racistisch... wat heeft dat nog voor betekenis anno 2015? Je krijgt racisme toch wel opgespeld, of je nu wil of niet.
^O^
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_155629241
De rest van het rapport? Nederland doordrongen van racisme?
I´m back.
pi_155629285
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
Welk land niet?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_155629291
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:26 schreef Ryan3 het volgende:
Dat zeggen ze bij elk land. Vorige week (of paar weken geleden) werd het ook gezegd van Noorwegen. Commissie heeft altijd zeer veel kritiek op de landen die ze beoordelen
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_155629293
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:22 schreef indiaantje89 het volgende:
Ach dan ben je toch racistisch... wat heeft dat nog voor betekenis anno 2015? Je krijgt racisme toch wel opgespeld, of je nu wil of niet.
Inderdaad.

lang leve de betutteling w/
pi_155629316
De champagne zal nu wel worden ontkurkt bij poco Nederlanders.
pi_155629330
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:29 schreef Elfletterig het volgende:
Wil je ook een glaasje?
pi_155629377
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef KingRadler het volgende:
kunnen we niet in plaats van zwarte piet verkleden als Moslim met zwart haar. daar doet de VN niet moeilijk over.
Ies racisme, dan beeldt je moslims af als domme pakjesdragers.
I´m back.
pi_155629399
Is Nederland dan ook te racistisch om vluchtelingen op te nemen? Is het wel verantwoord om hier nog meer vluchtelingen naartoe te sturen?
pi_155629418
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:32 schreef Nintex het volgende:
Is Nederland dan ook te racistisch om vluchtelingen op te nemen? Is het wel verantwoord om hier nog meer vluchtelingen naartoe te sturen?
Goed punt idd.
I´m back.
pi_155629424
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wil je ook een glaasje?
Ik ga voor deze:

het bier met Sinterklaas is een blond biertje trouwens, met Zwarte Piet is een donker biertje :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155629452
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:32 schreef Nintex het volgende:
Denk dat we daar ook maar eens goed naar moeten kijken, deze familie graag enkele reis eerste klas richting Nederland:

http://www.telegraaf.nl/b(...)g_veroordeeld__.html

O nee, daar hebben wij Nederlanders niets over te zeggen. Belasting betalen en bek houden wordt het credo...
pi_155629476
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ga voor deze:
[ afbeelding ]
het bier met Sinterklaas is een blond biertje trouwens, met Zwarte Piet is een donker biertje :P
Doe mij er ook maar een!
pi_155629493
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik ga voor deze:
[ afbeelding ]
:D
pi_155629559
Er gaat hier helemaal niets aangepast worden :)
Zwarte piet blijft hier gewoon, zeker in mijn gezin _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_155629588
quote:
Onwetendheid is een zegen. Ik heb dit topic gelezen en zo komt er iemand voorbij die het slavernij verleden van Nederland aanhaalt aan de hand van de VOC. De WIC is toch echt een ander beestje en het feit dat zo'n persoon dit al niet weet vertelt mij dat hij anderen loopt na te praten, anderen die er blijkbaar ook geen verstand van hebben.

Daarnaast was slavernij de normaalste zaak van de wereld voordat het Westen het afschafte in de 19de eeuw. De Republiek heeft aangehaakt op de reeds bestaande slavenhandel in Afrika, het heeft het niet gecreëerd. Slavernij is niet, zoals sommigen het willen doen laten lijken, 'a white man's crime'. Teveel mensen hebben geleden aan het zieke fenomeen waarin iemand de ander zijn vrijheid ontneemt om het zo slecht en simpelweg incorrect te omschrijven.

En voor de rest lijkt mij het 'is Zwarte Piet wel of niet racistisch?' vraagstuk vooral een van perspectief en daarmee dus ook een heel persoonlijk verhaal. Dat maakt het enorm lastig om er op grote schaal iets zinnigs over te zeggen zoals nu de VN wel durft te doen in haar rapport.
pi_155629591
Vanavond zit Quinsy bij Canvas aan tafel, blijkbaar weten ze in België nog niet met wie ze te maken hebben _O-
pi_155629602
quote:
Dat kleine groepje drammers kan nu heel hard roepen "zie je nou wel".
pi_155629618
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:40 schreef Childofthe90s het volgende:
Vanavond zit Quinsy bij Canvas aan tafel, blijkbaar weten ze in België nog niet met wie ze te maken hebben _O-
Of ze willen spraakmakende tv gaan maken wat ook in Nederland het nieuws gaat halen :P
pi_155629662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:41 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Of ze willen spraakmakende tv gaan maken wat ook in Nederland het nieuws gaat halen :P
Een soort Prem bij DWDD moment?
pi_155629997
quote:
Oh gut, "poco Nederlanders". Doe mij maar wat van dat spul. Heerlijk. :9

Melodramatische gedoe zeg. :')
pi_155630086
Het college van de rechten van de mens van de VN heeft het maar druk. De ene week zitten ze bovenop de mensenrechten in Syrië. De volgende week beoordelen ze de godsdienstvrijheid in Saoudi-Arabië. Waarna ze weer uitgebreid vergaderen over het racistische fenomeen Zwarte Piet in Nederland.
pi_155630100
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:40 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Onwetendheid is een zegen. Ik heb dit topic gelezen en zo komt er iemand voorbij die het slavernij verleden van Nederland aanhaalt aan de hand van de VOC. De WIC is toch echt een ander beestje en het feit dat zo'n persoon dit al niet weet vertelt mij dat hij anderen loopt na te praten, anderen die er blijkbaar ook geen verstand van hebben.

Daarnaast was slavernij de normaalste zaak van de wereld voordat het Westen het afschafte in de 19de eeuw. De Republiek heeft aangehaakt op de reeds bestaande slavenhandel in Afrika, het heeft het niet gecreëerd. Slavernij is niet, zoals sommigen het willen doen laten lijken, 'a white man's crime'. Teveel mensen hebben geleden aan het zieke fenomeen waarin iemand de ander zijn vrijheid ontneemt om het zo slecht en simpelweg incorrect te omschrijven.

En voor de rest lijkt mij het 'is Zwarte Piet wel of niet racistisch?' vraagstuk vooral een van perspectief en daarmee dus ook een heel persoonlijk verhaal. Dat maakt het enorm lastig om er op grote schaal iets zinnigs over te zeggen zoals nu de VN wel durft te doen in haar rapport.
WIC, ook goed. Allebei even erg. Geen enkel land dat handelde in slaven(zelfs Engeland niet)was zo erg of handelde op zulke grote schaal als Nederland.
pi_155630120
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 17:57 schreef luxerobots het volgende:
Het college van de rechten van de mens van de VN heeft het maar druk. De ene week zitten ze bovenop de mensenrechten in Syrië. De volgende week beoordelen ze de godsdienstvrijheid in Saoudi-Arabië. Waarna ze weer uitgebreid vergaderen over het racistische fenomeen Zwarte Piet in Nederland.
Erg he, dat is de taak van de VN. Om zich druk te maken om de mensenrechten, zowel in Syria als elders, dus ook hier in Nederland.
pi_155630138
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:34 schreef christiman het volgende:
-O-
Dat de VN zich met serieuze dingen gaan bezighouden ;(
Tevens weet elke Nederlander dat zwarte piet in het hele Sinterklaasverhaal niet zwart is van nature, maar door de schoorsteen. Achterlijk gedoe.
Daarom zijn ze ook egaal zwart, hebben ze rode lippen en dragen ze grote gouden oorbellen. Verder hebben ze kroeshaar gekregen van het klimmen in de schoorsteen.

Ik ben niet tegen zwarte piet, maar hoe moeilijk kan het zijn hem iets maar als een schoorsteenklimmer eruit te laten zien en minder als een slaaf in een clownspak.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')