Zwarte Piet heeft werk, dat is toch al genoeg?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Kan ook, maar hoe doe je zoiets? Wel zwart houden maar zorgen dat het niet meer op een neger lijkt?
Gario vond dit al ongelooflijk racistisch:quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je kent Gario? Leg eens uit waarom hij geen mongool is!
Welnee ik steek de draak met al die debielerie die het Nederlandse scherm passeert....wat hebben we allemaal gezien: nergerzoenen weg, Jodekoeken weg, gevechten over Christelijke symbolen en kerstmis....en nu zwarte piet.... is dit niet TOP zielig????quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik snap dat je probeert te provoceren maar hier help je de discussie niet mee. Bovendien is het ook echt hele slechte humor.
Moeten ze dan gaan demonstreren midden op de intocht?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:07 schreef Igen het volgende:
Dus de overheid moet een actieve rol spelen in het verwijderen van de racistische aspecten van Zwarte Piet en moet ook niet meer de anti-piet-demonstranten ergens in een afgelegen hoekje laten demonstreren.
Daar kun je het toch eigenlijk alleen maar mee eens zijn?
Dat had ik gelezenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gario vond dit al ongelooflijk racistisch:
Half.. de demonstraties moeten kunnen maar wat mij betreft niet tijdens een intocht. Kinderen hoeven niet het slachtoffer te worden van de onzin waar wij volwassenen over ruziën.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:07 schreef Igen het volgende:
Dus de overheid moet een actieve rol spelen in het verwijderen van de racistische aspecten van Zwarte Piet en moet ook niet meer de anti-piet-demonstranten ergens in een afgelegen hoekje laten demonstreren.
het is ook racistisch wie laat nu een neger achter en een rondje meer laten rennen, ook nog het bier lauw laten worden.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja ik ook.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dat vinden ze niet leuk hier om te horen, want stel je voor dat ze het recht hebben om te demonstreren.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:07 schreef Igen het volgende:
Nee, kijk maar wat hun inzet is, zwarte piet moet dood.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Waarom zou zwarte piet verdwijnen? haal de gelijkenissen met een neger weg en klaar ben je.
De kleur zwart heeft niets met negers te maken.
Punt is dat die er niet zijn. En ze zeggen niet de overheid, maar de regering.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:07 schreef Igen het volgende:
Dus de overheid moet een actieve rol spelen in het verwijderen van de racistische aspecten van Zwarte Piet
Moet jij niet werken?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:57 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Graaipiet, zelfs. Te triest voor woorden. Goed dat zwarte piet dus verdwijnt.
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Moet jij niet werken?
Ik heb vakantie maar wat is jouw excuus?
Ook een graaipiet.
Shit, die kleding was nu net geen onderwerp van discussie, breng ze nog ff op ideeën...quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Kroeshaar weg, de rode lippen, doe iets aan de kleding, dat lijkt me voldoende.
Dat proberen al zoveel personen, maar blijkt niet te werken..quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:05 schreef KingRadler het volgende:
kunnen we niet in plaats van zwarte piet verkleden als Moslim met zwart haar. daar doet de VN niet moeilijk over.
Nee, want de inzet is is heel zwart/wit bij die extremisten:quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:07 schreef Igen het volgende:
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:36 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Jep.Alles wat ze zeggen, het gaat nu toch veranderen, de kentering is gekomen.
Dat geldt natuurlijk voor beide kampen. Anti-Piet is weg ermee, Pro-Piet is absoluut niks veranderenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, want de inzet is is heel zwart/wit bij die extremisten:
Zwarte piet moet dood. Niets aanpassen, weg ermee...
Zwarte piet is populairder dan hij ooit was. Veruit het grootste deel van de Nederlanders vind dat er niets mis is met zp.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:47 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Ja, want dat maakt het een stuk beter.....![]()
Accepteer gewoon dat er verandering aan zit te komen. Niks geen dwang, aangezien mensen het hier zelf willen er iets verandert aan zwarte piet. Zo wordt het een leuk feest voor iedereen. Win-win situatie dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |