Ja, ze hadden nog een heel ander feest ook, dat echt duidelijk racistische achtergronden heeft, in Antwerpen dacht ik... Maar ja, die Belg in die commissie dacht ook, ik houd mijn snuit daarover.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:29 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En Belgie dan? Mogen ze daar van de VN wel gewoon Zwarte Piet houden zoals hij hoort te zijn (zwart dus)?
LOLquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ze hadden nog een heel ander feest ook, dat echt duidelijk racistische achtergronden heeft, in Antwerpen dacht ik... Maar ja, die Belg in die commissie dacht ook, ik houd mijn snuit daarover.
Ja, het woord racisme heeft sws gevoeligsmatig behoorlijk ingeboet aan waarde. Zeker ook als je de maat op wordt gemeten door vertegenwoordigers in die commissie van landen waarvan je weet dat daar echt racisme voorkomt in de hoedanigheidheid van negers zijn zwakzinnige en minderwaardige mensen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En aan de lopende band zaken waarbij over racisme of discriminatie word geroepen. Het komt altijd van de gekleurde kant. Omgekeerd hoef je er niet eens mee aan te komen, dat wordt weggehoond of genegeerd. We zijn het gezanik er over zat.
"Het komt altijd van de gekleurde kant". Pertinent onjuist en als je ze zo al gaat noemen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:33 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En aan de lopende band zaken waarbij over racisme of discriminatie word geroepen. Het komt altijd van de gekleurde kant. Omgekeerd hoef je er niet eens mee aan te komen, dat wordt weggehoond of genegeerd. We zijn het gezanik er over zat.
Hoe moet ik ze dan noemen ? Mag ik eik wel een kleur vermelden ? Is dat niet ook racisme ?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:35 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
"Het komt altijd van de gekleurde kant". Pertinent onjuist en als je ze zo al gaat noemen.
Gekleurde mensen ja, dat is racisme natuurlijk, dat suggereert dat iemand hen gekleurd heeft, zoiets?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoe moet ik ze dan noemen ? Mag ik eik wel een kleur vermelden ? Is dat niet ook racisme ?![]()
* deedeetee mompelt iets over users die t reageren niet waard zijn......
Het feit dat je zegt "dat het altijd van de gekleurde kant komt". Is gewoonweg niet waar, denk eerder andersom als ik kijk naar pareltjes van facebookpagina's als Ik Hou van Holland. En niet geheel toevallig is het overgrote deel daar blank.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoe moet ik ze dan noemen ? Mag ik eik wel een kleur vermelden ? Is dat niet ook racisme ?![]()
* deedeetee mompelt iets over users die t reageren niet waard zijn......
Vanuit blank perspectief zijn ze 'gekleurd' inderdaad. Blank privilege + institutioneel racisme om te bepalen of iemand gekleurd is ja of nee.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gekleurde mensen ja, dat is racisme natuurlijk, dat suggereert dat iemand hen gekleurd heeft, zoiets?
Weet ik veel ? Ik doe al zo mijn best om me niet aanstootgevend uit te drukken....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gekleurde mensen ja, dat is racisme natuurlijk, dat suggereert dat iemand hen gekleurd heeft, zoiets?
Als je echt kijkt naar kleuren ben ik ook een negert eigenlijk. Zeker in de zomer.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vanuit blank perspectief zijn ze 'gekleurd' inderdaad. Blank privilege + institutioneel racisme om te bepalen of iemand gekleurd is ja of nee.
Ja, we wisten het niet idd. We waren altijd keurig nette antiracistische en antifascistische burgers, we hebben geleerd 'dat nooit meer' en daar waren we het ook helemaal mee eens, maar nu blijkt er zoiets te zijn als "white privilege" en institutioneel racisme en wat blijkt? Al die tijd waren we de neefjes en nichtjes van de KKK-broertjes uit de VS. Behalve dan dat we hier over het algemeen geen kruizen kunnen branden, want dan gaan meteen de buren klagen over de rook.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Weet ik veel ? Ik doe al zo mijn best om me niet aanstootgevend uit te drukken....![]()
Mja dat heeft totaal geen zin als iemand er toch met alle geweld iets racistisch van wil maken.
En al die landen worden ook beoordeeld door de commissie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
Helft van landen dat NL kapittelt over racisme heeft onfrisse reputatie:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)?masterpageid=158493
Gek dat ze dan in die commissie zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:55 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En al die landen worden ook beoordeeld door de commissie.
Bvb het verslag over Rusland:
http://tbinternet.ohchr.o(...)2fCO%2f20-22&Lang=en
Ja, die Daphne is ook al niet gekleurd natuurlijk hè.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Gewoon op het journaal straks![]()
Wel na Dafne Schippers gelukkig
Wie zou er dan in de commissie moeten zitten? Myanmar, Zuid Soedan, Maleisië en Noord Korea, de enige landen die de conventie niet ondertekend hebben en dus niet beoordeeld worden?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gek dat ze dan in die commissie zitten.
Aangezien ik uit een familie kom waar de meeste kleurtjes wel in vertegenwoordigd zijn.( Werd er nog onlangs op geattendeerd door mijn broer dat we neven en nichten met negersbloed hebben, jawel in Ned.Indië werden in de 19e eeuw negers geïmporteerdquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, we wisten het niet idd. We waren altijd keurig nette antiracistische en antifascistische burgers, we hebben geleerd 'dat nooit meer' en daar waren we het ook helemaal mee eens, maar nu blijkt er zoiets te zijn als "white privilege" en institutioneel racisme en wat blijkt? Al die tijd waren we de neefjes en nichtjes van de KKK-broertjes uit de VS. Behalve dan dat we hier over het algemeen geen kruizen kunnen branden, want dan gaan meteen de buren klagen over de rook.
Luister eens je krijgt hoe dan ook nu zoiets van zijn ze daar in Rusland eigenlijk niet heel wat racistischer dan in NL of B. Moet je dara niet eens eerst gaan kijken, bedoel ik. Lijkt me logisch, deze reactie.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wie zou er dan in de commissie moeten zitten? Myanmar, Zuid Soedan, Maleisië en Noord Korea, de enige landen die de conventie niet ondertekend hebben en dus niet beoordeeld worden?
Precies. Laten we ze gewoon niet-wit noemen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 19:47 schreef karton2 het volgende:
[..]
Vanuit blank perspectief zijn ze 'gekleurd' inderdaad. Blank privilege + institutioneel racisme om te bepalen of iemand gekleurd is ja of nee.
Dat is gewoonweg niet waar, dat het altijd mensen met een kleurtje zijn die racistische opmerkingen maken. Andersom gebeurt het zoveel meer, ook niet zo heel gek, aangezien blanken de meerderheid vormen. Ga maar eens voor de gein(not) kijken op Ik Hou van Holland, dus zul je je mening snel bijstellen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Aangezien ik uit een familie kom waar de meeste kleurtjes wel in vertegenwoordigd zijn.( Werd er nog onlangs op geattendeerd door mijn broer dat we neven en nichten met negersbloed hebben, jawel in Ned.Indië werden in de 19e eeuw negers geïmporteerd) Heb ik echt wel het nodige geklaag over discriminatie en racisme gehoord hoor. Maar alleen van de luitjes met een kleurtje, omgekeerd werd niet geklaagd, d.w.z alleen ikzelf heb een klacht. Ik werd gediscrimineerd met mijn blanke vel, want blanke mensen zijn dom en lomp en alles wat boven de Moerdijk is geboren deugd niet. Botte pech dat ik in Amsterdam ben geboren.
![]()
Maar over zwarte piet heb ik nooit horen klagen. Ik geloof er dan ook niet in dat er veel mensen zijn die zich er aan stoorden totdat het opeens een hype werd die de interesse wekte van sommige mensen.
Ik zou denken dat ze de VN vertegenwoordigen. Ban Ki Moon wordt toch ook als secretaris-generaal van de VN beschouwd, niet als "de Zuid Koreaanse afgevaardigde bij de VN"?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luister eens je krijgt hoe dan ook nu zoiets van zijn ze daar in Rusland eigenlijk niet heel wat racistischer dan in NL of B. Moet je dara niet eens eerst gaan kijken, bedoel ik. Lijkt me logisch, deze reactie.
Ik bedoel, die leden van die commissie zitten er als afgevaardigden van hun land, lijkt me, niet als privé-personen, toch?
Kun je verwachten dat ze hun eigen land het vuur na aan de schenen leggen?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik zou denken dat ze de VN vertegenwoordigen. Ban Ki Moon wordt toch ook als secretaris-generaal van de VN beschouwd, niet als "de Zuid Koreaanse afgevaardigde bij de VN"?
Daar hebben we andere landen voor die dat doen. Dat is het mooie van de VN, ieder land wordt getoetst door landen die onafhankelijk van wat er speelt in een land en ook niet beïnvloed worden door wat er speelt in een land.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je verwachten dat ze hun eigen land het vuur na aan de schenen leggen?
Een Rus, een Turk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |