Sara Hawkquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:35 schreef Sara82 het volgende:
Yes Joycie! Fijn dat ze het op deze manier gaan proberen. Best wel een goed teken toch?
Heel veel succes meis!
Stoel 37 weken, hoppaaaa!
Vannacht de eerste nacht gehad dat ik mezelf moe heb gedroomd..! Ik heb o.a. gesnowboard(en ik was heel goed voor iemand die dat nog nooit heeft gedaan, if I may say so), gewerkt, rondgedarteld op het strand met mijn vriendjes, oh, en ook nog een hele enge seriemoordenaar in de val gelokt.
![]()
Nu snap ik dat "drukke dromen tijdens je zwangerschap". Had het nog niet eerder gehad.
ik werk als klantmanager bij de sociale dienst, tien september is mijn laatste dag.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat voor werk doe jij eigenlijk, Cassandra? En hoe lang moet je nog? Wat fijn van de poets...
As we speak (ok, niet helemaal want nu even pauze) ben ik de hele keuken aan het schoonmaken. Bovenop de kastjes, de koelkast uitsoppen. Alles zodat de mieren maar weinig kans hebben hier nog iets te vinden...
Tip: Zet een glas weg met een stuk banaan erin.. of een scheut appelsap of donker bier. Huishoudfolie erover.. gaatjes prikken...quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:44 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier stikt t vd fruitvliegjes! Juk! Mijn moeder laatst alle beneden ramen gedaan.. En ik vd week dus weer n raam.. ZE schijten alles onder![]()
![]()
Cassandra, wat fijn! Ook n betrouwbare hulp dus
De banaan ga ik nog proberen, eerst vd week bananen kopen dan! 😋quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:50 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Tip: Zet een glas weg met een stuk banaan erin.. of een scheut appelsap of donker bier. Huishoudfolie erover.. gaatjes prikken...
Ze kunnen er wel in maar niet eruit
Kunt ook een oud stukje fruit gebruiken zoals appel ofzo... niet dat je speciaal bananen gaat kopen voor die stomme fruitvliegjes.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:05 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
De banaan ga ik nog proberen, eerst vd week bananen kopen dan! 😋
Heb al kopjes met azijn en afwasmiddel geprobeerd.. Bier etc. Dan vliegt er 1 in
Bananen heb ik altijd wel op t lijstje staanquote:Op maandag 24 augustus 2015 17:06 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Kunt ook een oud stukje fruit gebruiken zoals appel ofzo... niet dat je speciaal bananen gaat kopen voor die stomme fruitvliegjes.
heb je net een nieuwe plant in huis of zo?
Zeker spannend!! Zet 'm op!quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Pfff... die menstruatiepijnen uit mijn tienerjaren heb ik zo niet gemist.. Om 7 uur kijken hoe het ervoor staat. Spannend!
Ja kon ook komen door potgrondquote:Op maandag 24 augustus 2015 17:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Bananen heb ik altijd wel op t lijstje staan![]()
![]()
Nope geen nieuwe plant.. Komt denk ik door de prullenbak. Zo'n dubbele in t keukenkastje. Gooien nu ook alles in 1 bak, zodat ie sneller geleegd wordt.. Zal de plant in de keuken eens checken..
Ik had t ook gelezen vd sushi idd, blij dat ik geen sushi lust!
Moeten er even doorheen hequote:Op maandag 24 augustus 2015 17:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
Joycie, die krampen worden nog wel erger vrees ik voor je![]()
Maar jij kan dit!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./watje
Ik heb wel een nieuwe agenda gekocht en het boek 'Bevallen op eigen kracht' en een gouden glitter etui![]()
quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:35 schreef Bloesem. het volgende:
Pfff hormonen
Nou, serieus, ik kan daar dus absoluut ook niet tegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./watje
Ik heb wel een nieuwe agenda gekocht en het boek 'Bevallen op eigen kracht' en een gouden glitter etui
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Of ludiek je hand terugleggen op hun buik. "oh, bij jou ook even voelen hoor....lekker speklaagje!".
quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Nou ja, als je het zo lastig vind zou ik er resoluut wat van zeggen, weglopen en me niets van die mensen aantrekkken. Ookal zeggen ze 'is toch leuk', het is jouw lichaam.
Of ludiek je hand terugleggen op hun buik. "oh, bij jou ook even voelen hoor....lekker speklaagje!".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:02 schreef Bloesem. het volgende:
[..]"awww hij wiebelt!!"
Ik vind 't gewoon lastig om op dat moment zo resoluut te zijn. Ik voel me echt geīntimideerd en mijn reactie is dan om te verstijven. Pas later dringt dan goed tot me door wat is gebeurd en dan word ik verdrietig. Ik wil dat zo graag voor zijn, maar weet nog niet goed hoe.ik zou het laten gaan. Die vriedin die begrijpt dat niet. Nu ben je er heel bewust van dat je het niet fijn vind, proberen situaties te voorkomen en anders echt op het moment er wat van zeggen. Als je dat later doet dan snappen mensen het echt niet, lijkt mij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:35 schreef Bloesem. het volgende:
Pfff hormonen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./watje
Ik heb wel een nieuwe agenda gekocht en het boek 'Bevallen op eigen kracht' en een gouden glitter etui
Ik vind dit een bijzonder advies. Als iemand over je grenzen heen gaat is het nooit te laat om daar iets over te zeggenquote:Op maandag 24 augustus 2015 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zou het laten gaan. Die vriedin die begrijpt dat niet. Nu ben je er heel bewust van dat je het niet fijn vind, proberen situaties te voorkomen en anders echt op het moment er wat van zeggen. Als je dat later doet dan snappen mensen het echt niet, lijkt mij.
Natuurlijk moet je je grenzen aangeven. Ik denk alleen dat het effectiever is om dat te doen op het moment dat de grens overschreden wordt. Al snap ik dat dat niet alltijd makkelijk is.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik vind dit een bijzonder advies. Als iemand over je grenzen heen gaat is het nooit te laat om daar iets over te zeggen
J0ycie ligt nog op haar eigen kamer. De controle van 7 uur moet ik nog krijgen. Ben erg benieuwd of er al iets van vooruitgang is..quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Leonie spannend! I duim voor een mooie knipper.
Ik ben benieuwd hoe het met joycie is!
Hier godzijdank weinig buik aaiers
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt voor de supportMalteser, ik vind 't inderdaad alsnog fijn om te horen dat ik niet de enige ben die niet zo adequaat reageert
![]()
jeetje wat laten ze je lang wachten dan.. Als je de nacht door moet hoop ik dat je een beetje kunt slapen. Maar linksom of rechtsom is je meisje er bijnaquote:Op maandag 24 augustus 2015 21:24 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
J0ycie ligt nog op haar eigen kamer. De controle van 7 uur moet ik nog krijgen. Ben erg benieuwd of er al iets van vooruitgang is..
Vanmiddag veel gemene krampen.. daarna een uur of 2 om de 5 minuten kramp die wat minder fel is. Maar nu lijkt het wat af te zwakken. Dus ik vrees nog een keer vullen. En de nacht over.
We gaan het zien!
Gelukkig heb ik na die 3,5 week best wat geduld. Maar L. is hier ook al heel de dag en het zou fijn zijn voor hem om te weten of hij nog een nachtje thuis kan slapen of nietquote:Op maandag 24 augustus 2015 21:33 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
jeetje wat laten ze je lang wachten dan.. Als je de nacht door moet hoop ik dat je een beetje kunt slapen. Maar linksom of rechtsom is je meisje er bijna
quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:33 schreef Bloesem. het volgende:
dat maakt het natuurlijk anders. Zoals Kyara zegt, ik zou je de volgende keer erop voorbereiden, en dan persoonlijk wat zeggen. En anders even bellen, dan heeft zij ook de kans om te reageren ipv een bericht sturen. maargoed, ik heb nogal een aversie tegen belangrijke dingen in berichtjes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt voor de supportMalteser, ik vind 't inderdaad alsnog fijn om te horen dat ik niet de enige ben die niet zo adequaat reageert
Joycie, sterkte! hopenlijk kom je de nacht goed door...
Ja, ik ben het wat berichtjes betreft helemaal met je eens. Maar ik heb het gevoel dat ik verbaal de ruimte niet krijg (niet alleen n.a.v. gisteren)quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:49 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
dat maakt het natuurlijk anders. Zoals Kyara zegt, ik zou je de volgende keer erop voorbereiden, en dan persoonlijk wat zeggen. En anders even bellen, dan heeft zij ook de kans om te reageren ipv een bericht sturen. maargoed, ik heb nogal een aversie tegen belangrijke dingen in berichtjes.
Joycie, sterkte! hopenlijk kom je de nacht goed door...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vandaar de overweging. Maar ik vind wat jullie voorstellen eigenlijk een betere optie. Gewoon goed beslagen ten ijs komen (en me er dus gedegen op voorbereiden) Dan toch maar een keer de confrontatie aan, hopelijk dringt 't deze keer door en anders weet ik wat me te doen staat.
Dat ja. Ik kan me er niks bij voorstellen dat je iemand zo lang in je persoonlijke ruimte laat en zelfs aan je laat zitten als je dat niet wil. Daar zeg je toch wat van, of je reageert toch in elk geval fysiek door terug te deinzen?quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Jeetje bloesem, ik word al kriegelig als ik het lees. Misschien kun je je de volgende keer een beetje wapenen als ze komt? Haar handen vastpakken, haar meenemen en even heel duidelijk vertellen dat je het niet prettig vindt en waarom niet.
quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Dank voor al het duimendraaien! Het heeft geholpen want we hebben net een mooie echo gehad met knipper hartje en ook het hartje gehoord!Mag ik in de OP? UD voorlopig 12 april!
Ja fysiek terugdeinzen gebeurt (gelukkig) uit reflex. Ik ben sinds 't begin van de zwangerschap assertief, bijna aggressief geweest tegen alles wat te dichtbij kwam en iedereen die aan mij voorbij ging. Maar inmiddels heb ik er de energie niet meer voor om op alles te reageren/om vab alles een strijd te makenquote:Op maandag 24 augustus 2015 22:27 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat ja. Ik kan me er niks bij voorstellen dat je iemand zo lang in je persoonlijke ruimte laat en zelfs aan je laat zitten als je dat niet wil. Daar zeg je toch wat van, of je reageert toch in elk geval fysiek door terug te deinzen?
Ik zou je willen aanraden je zwangerschap te gebruiken om te oefenen om wat assertiever te worden op dit punt, want met een baby ga je dat ook krijgen. Voorbijgangers die in de kinderwagen of drager willen koekeloeren als je dat niet wil. Of een tante/buurvrouw/you name it die z'n rookvingers in je baby's mond wil stoppen.Ik hoop dat je op dat moment wel in kan grijpen als het tegen je zin is.
dit!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:20 schreef Yuki het volgende:
Leonietje knippert
J0ycie 35 weken
mignonne 6 jaar mama
Gefeliciteerd
Dit idd!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:20 schreef Yuki het volgende:
Leonietje knippert
J0ycie 35 weken
mignonne 6 jaar mama
Gefeliciteerd
Hihihi. Dit!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:20 schreef Yuki het volgende:
Leonietje knippert
J0ycie 35 weken
mignonne 6 jaar mama
Gefeliciteerd
Gefeliciteerd met je mijlpaal! Geweldig, echt heel erg goed.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 08:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik kom voor de laatste keer jompelen voor mijn wekenwissel!
35 weken. Hij is in de pocket. Die hele mooie mijlpaal heb ik gehaald. Wie had dat gedacht!!![]()
![]()
![]()
Hopelijk mogen we ons meisje vandaag ontmoeten. Heb best goed geslapen. Dus ik ben er klaar voor. Nu hopen dat ze de vliezen kunnen breken!
Over de verpleegster heen kotsen?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:05 schreef Estrys het volgende:
Gogogo Joycie35 weken!
Gisteren weer yoga gehad. Vraagt de docente of ik nog een 'leuk' verhaal heb over de bevalling. Leuk?
YES!!quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Dank voor al het duimendraaien! Het heeft geholpen want we hebben net een mooie echo gehad met knipper hartje en ook het hartje gehoord!Mag ik in de OP? UD voorlopig 12 april!
Better late than never, gefeliciteerd beide!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:46 schreef MissBliss het volgende:
*knip*
om 14.42 is J.ulian W.illem geboren![]()
*knip*
Elke dag langer in de buik is drie dagen minder in de couveuse, is mij ooit verteld. Prima dus dat ze nog even een dagje wil blijven zittenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Ons meisje wilt wachten op 35+1
Net een nieuw ballonnetje gekregen. Dus nu hopen op nog 1 extra cm. Er was zeker wat gebeurd dus dat is positief. En ook de ctg blijven nu goed. Dus geen reden voor haast en gewoon verder met het plan wat er ligt.
Vindt jullie berichtjes zo lief!
Wow, dat wist ik niet. Goede reden voor Joyce om de kleine nog even binnen te houdenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:00 schreef L-E het volgende:
[..]
Elke dag langer in de buik is drie dagen minder in de couveuse, is mij ooit verteld. Prima dus dat ze nog even een dagje wil blijven zitten
Dit heb ik dus geregeld gedaan bij iemandquote:Op maandag 24 augustus 2015 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Nou ja, als je het zo lastig vind zou ik er resoluut wat van zeggen, weglopen en me niets van die mensen aantrekkken. Ookal zeggen ze 'is toch leuk', het is jouw lichaam.
Hoeraquote:Op maandag 24 augustus 2015 21:44 schreef Leonietje83 het volgende:
gefeliciteerd!!4!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:45 schreef Appelientje het volgende:
Hoi!
Ik wil ook graag mee komen schrijven! Ik lees al maandenlang mee stiekem, dus heb me maar eens geregistreerd nu!
Ik ben Appelientje (niet mijn echte naam haha), 28 jaar en 13 weken zwanger van nummer 4! Laatste zwangerschap, altijd groot gezin gewild dus superblij dat dat lijkt te gaan lukken.
Ik wil vanaf hier Joycie heeeel veel succes wensen, superspannende dag vandaag!
Als jullie nog meer willen weten.. laat je horen!
Wat goed zeg! Elke dag is er weer eentje inderdaad. Voel jij je ook goed? Je klinkt behoorlijk positief en berustend, terwijl het al weken zo spannend voor jullie is. Knap!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Ons meisje wilt wachten op 35+1
Net een nieuw ballonnetje gekregen. Dus nu hopen op nog 1 extra cm. Er was zeker wat gebeurd dus dat is positief. En ook de ctg blijven nu goed. Dus geen reden voor haast en gewoon verder met het plan wat er ligt.
Vindt jullie berichtjes zo lief!
Mijn andere kinderen zijn zes, vijf en twee jaar. Voor zover ik weet, ken ik niemand op dit forum persoonlijk hahaquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:19 schreef gestreeptestoel het volgende:
Rokende zwangere![]()
Appelientjehoe oud zijn je andere kinderen? Of wordt je dan te herkenbaar?
Slim om niet met je echte naam te registreren. Had ik dat maar gedaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 10:45 schreef Appelientje het volgende:
Hoi!
Ik wil ook graag mee komen schrijven! Ik lees al maandenlang mee stiekem, dus heb me maar eens geregistreerd nu!
Ik ben Appelientje (niet mijn echte naam haha), 28 jaar en 13 weken zwanger van nummer 4! Laatste zwangerschap, altijd groot gezin gewild dus superblij dat dat lijkt te gaan lukken.
Ik wil vanaf hier Joycie heeeel veel succes wensen, superspannende dag vandaag!
Als jullie nog meer willen weten.. laat je horen!
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh, was een garpje. Mijn humorDoet het ook altijd goed in grote groepen.
Ik dacht al.. Heb nog nooit gehoord dat iemand Limone heet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee joh, was een garpje. Mijn humorDoet het ook altijd goed in grote groepen.
Gelukkig ben ik al uit de OP danquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:59 schreef Estrys het volgende:
Appelientje, stippelrientje
Da is natuurlijk vragen om problemen met die zwangerschapsdementie van ons![]()
Desondanks, natuurlijk welkom.Vier! ik moet er niet aan denken
Dochter van Jochem Myjer heet zo toch? Of nouja die heet Limoni maar close enough in dit gevalquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:16 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Ik dacht al.. Heb nog nooit gehoord dat iemand Limone heet.![]()
Appelientje, heb je de leeftijds mooi verdeeld!
Door de naam ben ik ook niet herkenbaar hier.. Maar door wat ik schrijf misschien wel.. Jammerdebammer
Het is wel heul tof Legoquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef mignonne het volgende:
Welkom Appel![]()
En yay joycie! LE geen idee of het klopt, maar het is wel een feit idd dat ze doorgaans in de meeste gevallen in de buik gewoon beter af zijn dan erbuiten. Je doet het geweldig joycie
Ik heb een beetje een bwurk dagik ben moehoehoe maar kan niet gaan liggen. Over kwartier kindjes weer van school halen, t is hier een pestbak dus moet nog opruimen en schoonmaken en dr moet natuurlijk nog met de cadeaus van de oudste gespeeld worden (lego, dus helpen in elkaar zetten.) Pfffrt. Gelukkig mocht zij kiezen wat we eten en wilde ze frietjes
Dat wel jaquote:
Oh wat tof!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:31 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat wel ja![]()
En zaterdag krijgt ze nog zo'n basisdoos er bij van mn opa en omaik ben nu al benieuwd wat ze daar allemaal van gaat maken
Jup. Dat is het ookquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:49 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Oh wat tof!
Ik vind Lego trouwens rete duur
Welkom!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:06 schreef Appelientje het volgende:
Dank jullie voor het warme welkom! Ik ben trouwens uitgerekend op 1 maart, mocht iemand me in de OP willen zien![]()
De oudste twee schelen net een jaar, toen riep iedereen al dat dat wel hectisch zou zijn.. maar toen ik er middenin zat merkte ik er weinig van. Nu ze ouder zijn, merk ik wel hoe druk het wasIk vind die drukte om me heen wel gezellig, alleen als ze ziek zijn is het echt hectisch
Heerlijk, die sarcastische humor Limone! Helemaal mijn ding!!
Ik vind dat ook niet meer normaal. Ik zie hier op het werk ook kinderen die dan een Iphone krijgen voor een overgangsrapport in groep 6 ofzoquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Jup. Dat is het ook![]()
En daarom wat mij betreft perfect voor verjaardag ofzo.
kindjes uit de klas van mijn oudste kregen zo'n grote doos lego voor hun rapport in januari bijvoorbeeldik verbaas me daar wel over hoor, ik vind dat toch een behoorlijk bedrag om neer te leggen voor een rapport (en zeker voor groep2 destijds...) en helemaal als je bedenkt dat meeste ouders dan ook nog 2 of 3 kinderen hebben.
yea. Dat idd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet meer normaal. Ik zie hier op het werk ook kinderen die dan een Iphone krijgen voor een overgangsrapport in groep 6 ofzo. Dat is toch bezopen, waar maak je zo'n kind dan op zijn/haar 18e nog blij mee? Een ferrari?
Op den duur doen ze dat dus wel hoorquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
yea. Dat idd.
En blijkbaar zit het er toch in dat ergens geld tegenover moet staan bij iedereen. Mn schoonvader was de enige die aan me vroeg of ik het okay vond als ze een paar euro voor haar rapport kreegverder is de bijna standaard reactie op de uitspraak "kijk ...... ik heb mn rapport gekregen/tand gewisseld/veterstrikdiploma/weetikveel!" nu zoiets "shit ik heb geen klein geld bij me, ik kijk een andere keer even"
das eigenlijk ook wel bijzonder als je er over nadenkt. Terwijl het kind zelf t 9 vd 10 keer helemaal niet met die reden zegt.
Ik ging vroeger wel de nabije buren af met mijn rapport, want dan kreeg ik snoepquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
yea. Dat idd.
En blijkbaar zit het er toch in dat ergens geld tegenover moet staan bij iedereen. Mn schoonvader was de enige die aan me vroeg of ik het okay vond als ze een paar euro voor haar rapport kreegverder is de bijna standaard reactie op de uitspraak "kijk ...... ik heb mn rapport gekregen/tand gewisseld/veterstrikdiploma/weetikveel!" nu zoiets "shit ik heb geen klein geld bij me, ik kijk een andere keer even"
das eigenlijk ook wel bijzonder als je er over nadenkt. Terwijl het kind zelf t 9 vd 10 keer helemaal niet met die reden zegt.
Misschien een tip, maar ik zit al een tijd op een wiebelkussen: http://www.bol.com/nl/p/t(...)rt/9200000029918883/quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:49 schreef JantinaGr het volgende:
Pff even een zeur-post.
Ik weet m'n god afentoe niet meer hoe ik op het werk moet zitten (achter een bureau). De baby is nog eens super actief / aanwezig de laatste weken en oefent met de dag meer druk uit op mijn buik wat ook nog eens niet zo comfortabel is, ledematen wegdrukken werkt ook niet echt. En dan nog proberen te werken, ik word er zenuwachtig van.
En ik moet nog 4 weken.![]()
Thanks voor de tip, maar het punt is, dat wanneer ik rechtop zit, het juist "erger" is, ik moet juist meer achterover hangen, zodat mijn buik meer ruimte krijgt en dat werkt natuurlijk totaal niet prettig, want dan is de afstand computer / lichaam nogal groot.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:53 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Misschien een tip, maar ik zit al een tijd op een wiebelkussen: http://www.bol.com/nl/p/t(...)rt/9200000029918883/
Daardoor zit je automatisch wat "actiever" (lees; rechtop). Ik zit daardoor prettiger, ook met schoppende baby in m'n buik. Misschien ook wat voor jou?
Ghehequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Op den duur doen ze dat dus wel hoor. Je wilt niet weten hoeveel rapporten ik op mijn bureau heb gehad voor de zomervakantie.
En dan komt er hier een groep kinderen die er dan gewoon uitflappen "krijg ik nu geen geld van je? Ik heb toch mijn rapport laten zien?".![]()
![]()
Maar nee, ik doe daar niet aan. De jonkies mogen een sticker uitzoeken voor hun rapport, oudere kinderen krijgen een ansichtkaart waar ik dan een dik compliment opschrijf. Hopelijk leren ze ooit dat de waarde daarvan niet in geld uit te drukken is.
Ik heb precies hetzelfde probleem, het is echt super onhandig en vervelend.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:02 schreef JantinaGr het volgende:
Thanks voor de tip, maar het punt is, dat wanneer ik rechtop zit, het juist "erger" is, ik moet juist meer achterover hangen, zodat mijn buik meer ruimte krijgt en dat werkt natuurlijk totaal niet prettig, want dan is de afstand computer / lichaam nogal groot.
Werd hier beter toen ik geen beugelbh's meer droeg. Ik ging ook wat meer onderuitgezakt zitten en nam wat vaker even een kleine pauze tussendoor om even te lopen en ruimte te maken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:49 schreef JantinaGr het volgende:
Pff even een zeur-post.
Ik weet m'n god afentoe niet meer hoe ik op het werk moet zitten (achter een bureau). De baby is nog eens super actief / aanwezig de laatste weken en oefent met de dag meer druk uit op mijn buik wat ook nog eens niet zo comfortabel is, ledematen wegdrukken werkt ook niet echt. En dan nog proberen te werken, ik word er zenuwachtig van.
En ik moet nog 4 weken.![]()
Ik moet de hele dag al aan die rokende mevrouw denken. Zo'n kettingrookster met een sigaret in haar mond en een rookwalm om haar heenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:08 schreef L-E het volgende:
Het werd gezegd tegen de rokende zwangere die naast me lag, ze was boos dat men haar weeenremmers wilde geven bij 33 wekenIk weet niet in hoeverre het echt zo is dat 1dag+buik=minus3incouv
maar hoe langer in de buik, hoe beter de kansen, dat is natuurlijk wel een gegeven.
We moeten het nog maar even gewoon volhouden, ben ik bangquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:15 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde probleem, het is echt super onhandig en vervelend.
Hmm... de beha. Ik zal eens kijken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Werd hier beter toen ik geen beugelbh's meer droeg. Ik ging ook wat meer onderuitgezakt zitten en nam wat vaker even een kleine pauze tussendoor om even te lopen en ruimte te maken.
Mijn kind krijgt niet eens rapportenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:54 schreef pinquit het volgende:
Hier krijgt kind helemaal niks voor z'n rapportt is ook niet dat het iets verdient ofzo, een lijstje resultaten. Kom nou
(dingen waar hij echt hard voor gewerkt heeft, zoals zwemdiploma vind ik een ander verhaal... en ze krijgen hier ook geen cijferrapport ofzo, gewoon een soort ontwikkelingsoverzicht)
Ik zou t niet weten!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dochter van Jochem Myjer heet zo toch? Of nouja die heet Limoni maar close enough in dit geval
Wat is skip de siliconen? Ik heb ook van die rare kroesquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Voor krullen: skip de siliconen! Heeft hier heel veel goeds gedaan voor mijn haar
Is heel veel over te vinden als je zoekt op curly girl methode. In het kort: krullend haar heeft doordat het rond loopt meer moeite om vocht vast te houden, de schubben staan dan sneller open. Pluizig haar = haar dat opzoek is naar vocht. In shampoos zit SLS, een ingrediënt dat je haar schoonmaakt, maar ook uitdroogt. In conditioners en stylingproducten zitten siliconen. Die leggen een laagje om je haar waardoor je het afsluit en daarnaast krijg je ze ook alleen uit je haar met SLS. Op korte termijn lijken je krullen misschien beter, op langere termijn drogen ze verder uit. Als je siliconen skipt kun je ook de SLS skippen, wassdn met een (siliconenvrije) conditioner is dan genoeg.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:53 schreef Daui het volgende:
[..]
Wat is skip de siliconen? Ik heb ook van die rare kroes
Hartstikke on topic. Een van de ergste zwangerschapskwaaltjes! Gek haarquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Is heel veel over te vinden als je zoekt op curly girl methode. In het kort: krullend haar heeft doordat het rond loopt meer moeite om vocht vast te houden, de schubben staan dan sneller open. Pluizig haar = haar dat opzoek is naar vocht. In shampoos zit SLS, een ingrediënt dat je haar schoonmaakt, maar ook uitdroogt. In conditioners en stylingproducten zitten siliconen. Die leggen een laagje om je haar waardoor je het afsluit en daarnaast krijg je ze ook alleen uit je haar met SLS. Op korte termijn lijken je krullen misschien beter, op langere termijn drogen ze verder uit. Als je siliconen skipt kun je ook de SLS skippen, wassdn met een (siliconenvrije) conditioner is dan genoeg.
En gel! (Zonder siliconen), zorgt dat je krullen mooi compact drogen, daarna knijp je de gel eruit en heb je weer zachte krullen.
/heelergofftopic
Ooh zo klinkt het allemaal wel heel logischquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Is heel veel over te vinden als je zoekt op curly girl methode. In het kort: krullend haar heeft doordat het rond loopt meer moeite om vocht vast te houden, de schubben staan dan sneller open. Pluizig haar = haar dat opzoek is naar vocht. In shampoos zit SLS, een ingrediënt dat je haar schoonmaakt, maar ook uitdroogt. In conditioners en stylingproducten zitten siliconen. Die leggen een laagje om je haar waardoor je het afsluit en daarnaast krijg je ze ook alleen uit je haar met SLS. Op korte termijn lijken je krullen misschien beter, op langere termijn drogen ze verder uit. Als je siliconen skipt kun je ook de SLS skippen, wassdn met een (siliconenvrije) conditioner is dan genoeg.
En gel! (Zonder siliconen), zorgt dat je krullen mooi compact drogen, daarna knijp je de gel eruit en heb je weer zachte krullen.
/heelergofftopic
Voorwerk!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Nou pff volgens mij heb ik net eerst weer 20 min op de pot gezeten.. Maar buik blijft onrustig.
Morgen naar de vk.. Maar s even vertellen..
Naar bedquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
Haarja mja. Dat wordt niks meer met mijn haar... ik had al weerbarstige slag met veel kruinen en daar is veel pluis en droogheid bijgekomen sinds de zwangerschappen. Heeft ook wel eea met je hormoonhuishouding te maken natuurlijk.
En verder was k ook net ff ondee de douche gesprongen want veel pijn of nja ongemak in buik en heup. Maar echt ontspannen deed t niet dus nja. Ik heb me maar met een fles water op de bank geparkeerd. Twijfel nu tussen bijtijds naar bed of straks bones kijken.
Ik was echt halfkaal na mijn zwangerschapquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:17 schreef pinquit het volgende:
Mijn haar doet het geweldig, ben echt bang voor na de zwangerschap
Succes en sterkte!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:27 schreef silliegirl het volgende:
Ook wakker. Of eigenlijk; nog wakker want ik heb echt k*t geslapen. Kon geen fijne houding vinden, omdraaien doet zeer (echt, in m'n rechterlies, geen doen).
Dus nu ben ik moe![]()
en ik moet gewoon werken
. Wordt een dagje op karakter dan maar..
Als je twijfelt of je wel of niet iets moet doen, doe dan maarquote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben inmiddels op mijn werk aanbeland, maar nu heb ik dus ineens buikkrampen. Beetje menstruatieachtig. Ik word er misselijk van. Baby blijft wel goed bewegen.
Iemand een idee of ik hier nu wat mee moet?
Op m'n werk?quote:
Ik heb alleen een gynaecoloog.. Maar die kan ik ook wel even bellen inderdaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:57 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Als je twijfelt of je wel of niet iets moet doen, doe dan maarVK bellen mag altijd. Sterkte
Even proberen een moment van rust te pakken. Gewoon rustig zitten en ademhalen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben inmiddels op mijn werk aanbeland, maar nu heb ik dus ineens buikkrampen. Beetje menstruatieachtig. Ik word er misselijk van. Baby blijft wel goed bewegen.
Iemand een idee of ik hier nu wat mee moet?
Vanaf week 30?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Op m'n werk?Dat wordt 'm niet vrees ik.
[..]
Ik heb alleen een gynaecoloog.. Maar die kan ik ook wel even bellen inderdaad.
Maar goed, de krampen, in combi met pijn in lies.. Indalende baby misschien? Ik heb al een paar dagen 't idee dat er minder tegen mijn ribben drukt. Zou misschien wel vroeg zijn al daarvoor?
Als dat zo blijft mag 'ie dat zijn! Dan schrijf ik 'm ook vast in voor 's nachts braaf slapen en overdag regelmatig wakker voor voedingen!quote:
Oh dat is balen. Wij hebben ook mijn Clio'tje weg moeten doen paar jaar terug. Ik heb er nog wel eens verdriet vanquote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:52 schreef Estrys het volgende:
O ja ook zo'n hekel aan. Wij gaan een andere auto kopen en dan moet ik mijn eigen Pandaatje inleverenzo gehecht aan die fijne auto. Maar ja man gaat elektrisch leasen en een veel kleinere auto. En met vijf in een Fiat Panda lijkt me ook geen optie.
Noohquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:43 schreef Limone het volgende:
Mineool, ik wilde nog zeggen dat ik zelf zo blij word van je 'wacht'berichtjes.Ik hoop die nog wel een aantal weken te lezen!
Mwhehehequote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:19 schreef Estrys het volgende:
Zo mijn geduld is alweer op. Kinderen met kleren aan. Ga ik even naar toilet heeft de oudste drinken ingeschonken aan tafel en is ermee op de bank gaan zitten. En dat gaat zijn zus natuurlijk nadoen. Maar die kan dat nog niet dus alles over de bank en allebei de kinderen moeten schone kleren aan.Kan ik weer naar zolder kleren halen.
Ah. Net even gekeken, mijn kraamzorg biedt geen kraampakketten, die verwijst door naar thuiszorgwinkel of drogisterij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Jantina, hier kan je via de kraamzorg voor 22,50 een kraampakket er bij kopen.
Vriendin van mij had deze gekocht: https://shopvoorgezondhei(...)ezxscCFUSVGwodLFsLZg . Volgens mij is die ook vrij compleet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ah. Net even gekeken, mijn kraamzorg biedt geen kraampakketten, die verwijst door naar thuiszorgwinkel of drogisterij.
Ik denk dat ik maar voor het heltiq basispakket ga...
Minder dan een week zelfs!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:18 schreef Mineola het volgende:
[..]
Noohdat vind ik echt heel lief!
![]()
Het is zo onwerkelijk schoolreisjesspannend vind ik! Ik voel me op dit moment zo goed en fit en actief dat een baby nog zo ver weg lijkt. Maar tegelijk heb ik nog maar een weekje voor de augustusbaby die ik in m'n hoofd had
Tot ik dan zoals gisteravond zeurende buikpijn heb en half in paniek schiet van zou het?! Kind hangt overigens voor mijn gevoel met zijn/haar hoofd tussen m'n benen of zo, echt heel laag. Best pijnlijk zelfs.
Maar niks kan mijn humeur vandaag verpesten, want een van m'n besties is zwanger![]()
![]()
Dat vond ik ook zo raar, er gaat iets super belangrijks gebeuren en je kan niet plannen wanneer. Toen mijn vliezen gebroken waren, wist ik dat het binnen 2 dagen zou komen, toen maakte ik ineens de laatste dagen samen heel bewust mee.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Minder dan een week zelfs!
Ik vind dit ook zo'n gekke tijd! Je weet dat binnen nu een maximaal een maand heel veel gaat veranderen, maar wanneer dan precies is gewoon maar afwachten. Ik vind het ook wel heel bijzonder, ik heb het idee dat de duutser en ik deze tijd heel bewust meemaken.
Ik ga zo maar eens de stad in op zoek naar een pyama die ik het ziekenhuis kan dragen. Ik bezit helemaal geen pyama..
niet moet, maar mag. Ik denk dat ik op het moment zelf beslis wat we doen, afhankelijk van hoe de bevalling was, of we een familiekamer kunnen krijgen of dat ik op een 2 persoonskamer moet, hoe ik me voel, etc. Ik denk dat als we een familiekamer kunnen krijgen ik het fijn zal vinden om te blijven, gewoon om wat tips te krijgen van personeel daar en dat er voor ons allemaal gezorgd wordt. Als ik op een 2 persoonskamer kom dan weet ik het niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:34 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo raar, er gaat iets super belangrijks gebeuren en je kan niet plannen wanneer. Toen mijn vliezen gebroken waren, wist ik dat het binnen 2 dagen zou komen, toen maakte ik ineens de laatste dagen samen heel bewust mee.
Ik ben trouwens gewoon bevallen in een t-shirt van mijn man, en verder had ik gewoon een joggingbroek aan in het zkh. Maar was het nou zo dat in je Dld standaard een aantal dagen moet blijven?
Ja is hier ook vd thuiszorg winkel, maar dat kan hier ook via de site vd kraamzorg. Maar t is dus wel vd uitleenservicequote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ah. Net even gekeken, mijn kraamzorg biedt geen kraampakketten, die verwijst door naar thuiszorgwinkel of drogisterij.
Ik denk dat ik maar voor het heltiq basispakket ga...
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:31 schreef Estrys het volgende:
Zoon was trouwens al vooruit gefietst het bos in. Stond ie met zijn beste vriend en diens moeder op mij te wachten. Zegt ie: 'ja mijn mama gaat niet meer zo snel'
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:18 schreef Mineola het volgende:
[..]
Noohdat vind ik echt heel lief!
![]()
Het is zo onwerkelijk schoolreisjesspannend vind ik! Ik voel me op dit moment zo goed en fit en actief dat een baby nog zo ver weg lijkt. Maar tegelijk heb ik nog maar een weekje voor de augustusbaby die ik in m'n hoofd had
Tot ik dan zoals gisteravond zeurende buikpijn heb en half in paniek schiet van zou het?! Kind hangt overigens voor mijn gevoel met zijn/haar hoofd tussen m'n benen of zo, echt heel laag. Best pijnlijk zelfs.
Maar niks kan mijn humeur vandaag verpesten, want een van m'n besties is zwanger![]()
![]()
tenminste eindelijk geen mensen die zeiken op of om je gewichtquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:54 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dag is trouwens weer goed. Om 13 uur had een client zelfgebakken cupcakes voor me meegebracht (). "Ja, ik dacht, je hebt vast wel honger met een baby in je buik".
De client van 14:00 kwam met een zwitsal-pakketje () en om 15:00 kreeg ik zo'n pot met koekmix erin waar je alleen maar boter en ei bij hoeft te doen.
Ze denken zeker dat ik me zo rond eet ofzo.
Dat verschilt per vk praktijk. Bij ons wel een echo meestal.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:39 schreef onomatopee het volgende:
Wat lief sillie! Zo kom je de dag wel door![]()
Ik zit er een beetje doorheen, straalmisselijk, moe en vooral ontzettend gespannen voor de termijnecho volgende week. Pieker steeds over slechte echo's, kindjes die na een prima echo toch gestopt zijn met groeien, enz.. Ik weet dat de kans hartstikke groot is dat het goed gaat, maar doordat ik toch af en toe bloed heb is het toch moeilijk me geen zorgen te maken. Terwijl ik wéét wat de oorzaak is ervan en dat het geen kwaad kan![]()
Morgen intake bij de vk, wordt er dan eigenlijk ook naar je buik gekeken (een echo bedoel ik, verder is er nog niet zoveel te zien), of is het echt puur vragenlijst afwerken en kennismaken?
Geef je zorgen aan bij de vk. Bij sommige praktijken is intake ook echt intake, bij mijn praktijk kijken ze even met het echo-apparaat als je zo bezorgd bent.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:39 schreef onomatopee het volgende:
Wat lief sillie! Zo kom je de dag wel door![]()
Ik zit er een beetje doorheen, straalmisselijk, moe en vooral ontzettend gespannen voor de termijnecho volgende week. Pieker steeds over slechte echo's, kindjes die na een prima echo toch gestopt zijn met groeien, enz.. Ik weet dat de kans hartstikke groot is dat het goed gaat, maar doordat ik toch af en toe bloed heb is het toch moeilijk me geen zorgen te maken. Terwijl ik wéét wat de oorzaak is ervan en dat het geen kwaad kan![]()
Morgen intake bij de vk, wordt er dan eigenlijk ook naar je buik gekeken (een echo bedoel ik, verder is er nog niet zoveel te zien), of is het echt puur vragenlijst afwerken en kennismaken?
er zitten dan ook 2 kindjes in je buik!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:17 schreef Daui het volgende:
Vandaag voor het eerst op de weegschaal gestaan![]()
Bij de anesthesist voor de verdoving. Nu ben ik echt een zeekoe. Ook al heb ik niet het idee heel veel aangekomen te zijn op andere plekken dan mijn buik
Ha dan ben ik niet de enige die de 100 waarschijnlijk gaat halen. Nu weet ik waar dat gekke gevoel vandaan komt als je gaat staan. Al die kilo's zakken naar benedenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
er zitten dan ook 2 kindjes in je buik!
Ik woog afgelopen maandag 99.7. Nog steeds geen 100 kilo!
Ik snap je gevoel, je wilt ook niet 'zeuren' met een termijnecho volgende week. Maar geef het aan! Echt!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:09 schreef onomatopee het volgende:
Hmm, even afwachten wat hun aanpak is dus.Ik voel me een beetje bezwaard om erom te vragen, gezien we volgende week de termijnecho al hebben staan en het dus echt maar een paar dagen duurt voordat we sowieso een echo hebben.
Maar zorgen uiten kan geen kwaad, misschien stelt het bespreken ervan al genoeg gerust.
Malteser, wat een fijne aanpak bij jou! Fijn als er zo wordt meegedachtEn dat hartjesspreekuur, nooit van gehoord. Ik vind alleen de naam al
![]()
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:28 schreef Estrys het volgende:
Ik ben moe. Doodmoe. Twee keer op en neer gefietst naar het bos. Was kijkMiddag en zo heet in het bos!
En zou eigenlijk naar een verjaardag moeten van de vriendin van mijn schoonvader. Maar ik kan gewoon niet meer. Man komt thuis, loopt te jagen dat we daarheen moeten.![]()
ruzie tot gevolg natuurlijk. Nu is man er alleen heen met de kinderen. Gaan ook daar eten en nu moet ik zelf iets bedenken om te eten. Denk dat ik maar naar de snackbar ga in m'n eentje.
Cocoquote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
zijn/haar hoofdIk vind het zo spannend! <3
&
Volgens mij is dat achterhaald en is een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap niet afhankelijk van je zout-inname.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:10 schreef Mineola het volgende:
[..]
Bloeddruk stijgt wel langzaam door vocht vasthouden (nu onderdruk van 84, bij de intake was dat 50!), dus ik moet een beetje opletten met zout.
stimmtquote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:13 schreef McLaura het volgende:
[..]
Volgens mij is dat achterhaald en is een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap niet afhankelijk van je zout-inname.
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:21 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar Joycie!
Oh, enneh... Ik heb een echo gehad om het geslacht te bepalen. Het is een meisje!![]()
Oh mijn vk zei dat. Maar prima dan, want aan dat zout viel niet zoveel te veranderen. Neemt niet weg dat ik die stijgende bloeddruk niet zo leuk vind eigenlijk. Hopelijk is-ie volgende week wat lager.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 18:13 schreef McLaura het volgende:
[..]
Volgens mij is dat achterhaald en is een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap niet afhankelijk van je zout-inname.
Ik was eerst relatief veel afgevallen en later wel wat aangekomen, maar niet veel. Ik zat twee weken na de bavalling op mijn oude gewicht, maar bleef afvallen. Ik heb ook een erg traag herstel gehad, ik had anderhalf jaar na de bevalling nog post-zwangerschap-kwalen. Ik vermoed - maar weet niet zeker - dat mijn gebrek aan (vet)reserves dat trage herstel heeft veroorzaakt. Mijn kind heeft er niet onder geleden. Die groeide prima, zowel voor als na de bevalling (dus van mijn borstvoeding).quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:24 schreef Myrr het volgende:
Ja, even over dat gewicht; Is het heel erg als je weinig aan komt? Ik ben hooguit anderhalve kilo bijgekomen en zaterdag alweer 19 weken.
Mijn gynaecoloog zei dat je in de eerste 20 weken idealiter ongeveer 2 kilo moest aankomen en de rest later. Ik zou me er dus niet druk om maken, je ligt prima op schemaquote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:24 schreef Myrr het volgende:
Ja, even over dat gewicht; Is het heel erg als je weinig aan komt? Ik ben hooguit anderhalve kilo bijgekomen en zaterdag alweer 19 weken.
Ik sport 1x per week begeleid bij een Cesartherapeute en dan in een groep. Ze kennen mij daar ondertussen goed dus dat scheelt nu enorm. Mijn gewrichten overbelasten erg vlug door de hypermobiliteit. Ik kom daar nu denk ik 2 jaar ongeveer en mijn knieeen zijn al gigantisch veel sterker geworden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 06:21 schreef Dot. het volgende:
Oh, wat voor oefeningen zijn dat dan? Ik ben ook hypermobiel, maar de oefeningen van de bekkenfysio maakte het alleen maar erger. En toen ik ze voordeed zei ze dat ik ze niet zo ver moest doen. Sja, dat doe ik niet echt expres...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
Aha! Volgens mij volg ik jouw schema een beetje haha, tot 19 wkn ook amper aangekomen en nu de laatste twee weken "al" anderhalve kg.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
ik kwam pas na de 19 weken heel snel aan - 1 kilo van 0 tot 19 weken, toen 5 van 19 tot 24 weken, en daarna nog 3 tot het eind. dus nog even geduld Myrr!
en dit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:54 schreef Jagärtrut het volgende:
ik eet de laatste tijd echt bal. Heb zoveel zin in zoetigheid. moet mezelf soms echt heel goed in de hand houden...
Gefeliciteerd en welkomquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:15 schreef Skjor het volgende:
Hoi allemaal, ik ga me hier ook maar eens melden. Afgelopen zondag heb ik positief getest. Allemaal heel pril nog, en ik vind het weer helemaal spannend.
Ik heb al een zoontje van 13 maanden. We vonden hem zo leuk dat we er nog wel een wilden. En het was snel raak
. De afgelopen anderhalf jaar heb ik behoorlijk wat gelukt in de verschillende OUD-topics en eigenlijk spijt gehad dat ik niet mee ben gaan posten. Plan is om dat nu wel te doen.
Morgen eerst maar eens de verloskundige bellen voor een eerste afspraak.
Klinkt bekend, hier doet met vlagen ook alles zeer in buik en rug nu. Zeker 's nachts met draaien in bed.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 06:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Welkom Skjor en Appelientje!
Hopelijk is Joycie lekker aan het genieten van haar mooie meisje
Spannend Sillie! Hopelijk komt er geen gekkigheid uit.
Ik heb echt beroerd geslapen, voel me in zijn algemeenheid beroerd. Mijn buik voelt enorm strak als ik ga verzitten/verliggen, best pijnlijk maar mijn buik is wel zacht dus t zijn geen harde buiken. Inmiddels ook last van mijn rug en bekken, beurse doos, moeilijk slapen. En dan moet ik nog een week of acht![]()
Vanmiddag weer controle door de gynaecoloog.
Oh en gisteren is de nieuwe auto binnen gekomende bedrijfsbus is ingeruild voor een golf variant, echt een mooie burger bak haha
nee drukte blijft, maar ik zit lekker met de pootjes omhoog en werk zeven tot acht uur per dag ipv 9 uur. Zo red ik het hopelijk nog twee weken. Dinsdag begint als het goed is mijn vervangingquote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klinkt bekend, hier doet met vlagen ook alles zeer in buik en rug nu. Zeker 's nachts met draaien in bed.
Hoe gaat het bij jou op je werk nu? Is het wat minder druk?
oh godquote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:17 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je rustiger aan kan doen cassandra. En fijn dat je vervanging dinsdag begint. Ik krijg geen vervanging. Collega's van andere afdelingen gaan het opvangen, dat wil zeggen dat ik mensen dingen moet overdragen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten. Dat zorgt voor veel stress, want je moet alles in Jip en Janneke taal uitleggen. 'En dan open je het in excel' O ja en waar kan ik excel vinden? Dat werk
Haha dat ken ik. Hoe upload ik een bestand in de mail?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:17 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je rustiger aan kan doen cassandra. En fijn dat je vervanging dinsdag begint. Ik krijg geen vervanging. Collega's van andere afdelingen gaan het opvangen, dat wil zeggen dat ik mensen dingen moet overdragen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten. Dat zorgt voor veel stress, want je moet alles in Jip en Janneke taal uitleggen. 'En dan open je het in excel' O ja en waar kan ik excel vinden? Dat werk
Dat is ook geruststellend ja.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:17 schreef Estrys het volgende:
Over 8 maanden ga ik pas terugquote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh goden dan kun jij over een maand of 5 zeker vijf maanden puinhoop en achterstand weer recht gaan zetten en weg gaan werken
![]()
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:02 schreef Estrys het volgende:
[..]
Over 8 maanden ga ik pas terugEn dan bestaat de organisatie waar ik nu 9 jaar voor werk niet meer. Als het goed is werk ik dan bij een nieuwe gefuseerde organisatie, maar dat hoor ik in november of zo
Dat het een puinhoop gaat zijn in april is een vaststaand feit
Heb t idee dat als je zelf heel verzekerd zegt dat t goed komt, dat ze er dan wel vertrouwen in hebben ook hoorquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:
intake kraamzorg: 'of ik alles klaar heb staan' Badje, commode, babyspullen. ja hoor komt allemaal prima in orde heb ik het even op gehouden
Hahahahaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:
intake kraamzorg: 'of ik alles klaar heb staan' Badje, commode, babyspullen. ja hoor komt allemaal prima in orde heb ik het even op gehouden
Hoe werkt dit nou in jouw sector? Je kan toch niet zomaar cliënten overzetten naar een andere psycholoog?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is ook geruststellend ja.
Hier ook geen vervanging. Mijn collega's moeten mijn caseload opvangen. Dat is lastig, want iedereen heeft al een overvolle caseload en dan moet er nog een flink stuk van mij bij. Helaas is dat ook niet echt geruststellend, zeg maar.
Nu wil het geluk dat er een collega terugkomt van verlof als ik wegga (maar zij werkt 3 dagen en ik 4), dus ik kan wel een hoop bij haar kwijt, dat scheelt. De rest moeten dan toch collega's maar zien te verdelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
hahahaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef pinquit het volgende:
He poep, Max zei vanmorgen dat ie de naam misschien een beetje had verteld tegen een schoolgenootje dat erom vroegen wiens moeder bevriend is met mijn ouders en zon beetje de hele vriendengroep van mijn vader
"Maar mam je hebt niet echt gezegd dat het een geheim was ofzo"
Heb ook gezegd dat ik graag een oude taart wil. Van boven de 30quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Heb t idee dat als je zelf heel verzekerd zegt dat t goed komt, dat ze er dan wel vertrouwen in hebben ook hoor
Oh! nouja in dat geval hoop ik voor je op wat t beste is voor jouw situatiequote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Heb ook gezegd dat ik graag een oude taart wil. Van boven de 30![]()
Ja alles staat klaar inderdaad, op zolder. Ergens. Komt wel goed.
Zoals de zaken er nu voor staan hoop ik op die handdrukIk ging van afspraken van 9 tot 17uur naar afspraken van 9 tot 10 uur
En als mijn collega's het niet goed over kunnen nemen dan is dat hun probleem. Ze hoeven mij er niet mee lastig te vallen.
Boven de 30 een oude taart???quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Heb ook gezegd dat ik graag een oude taart wil. Van boven de 30![]()
wat tof!!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:14 schreef Estrys het volgende:
Nou ja kan ook gewoon zijn omdat ik er geen zin meer in heb. En waarschijnlijk ga ik volgend jaar september aan een nieuwe opleiding beginnen
Verloskundequote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
wat tof!!
wat wil je gaan doen?
En als je nu wel alles in orde hebt maar totaaaal niet vertrouwt in dat het goedkomt?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:49 schreef pinquit het volgende:
[..]
Heb t idee dat als je zelf heel verzekerd zegt dat t goed komt, dat ze er dan wel vertrouwen in hebben ook hoor
Tsja, dat is een lastig iets. In principe zijn we hier (binnen waar ik werk) vrij uniform opgeleid. De behandelvormen inhoudelijk zijn daarmee overdraagbaar. De achtergrondinformatie van specifieke clienten leggen we ook vast, dus ook dat is overdraagbaar.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:52 schreef pinquit het volgende:
[..]
Hoe werkt dit nou in jouw sector? Je kan toch niet zomaar cliënten overzetten naar een andere psycholoog?
Dan komt het toch gewoon goedquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:19 schreef silliegirl het volgende:
[..]
En als je nu wel alles in orde hebt maar totaaaal niet vertrouwt in dat het goedkomt?.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
Verloskunde![]()
Nee grapje, iets grafisch.
Nee hoor, volgens mij maken we elkaar niet veel qua termijn, maar ook hier is ons seksleven nog prima.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:21 schreef 1stGirl het volgende:
Ik heb een stomme vraag..
Is het raar dat wij nog gewoon een seksleven hebben, net zoals we voor de zwangerschap hadden (of eigenlijk moet ik eerlijk bekennen dat ik veel meer zin heb tegenwoordig)? Misschien wel met het idee dat het dadelijk met baby niet zo veel gaat lukken.
Vriendinnen waren aan het vissen en toen ik iets losliet keken ze allemaal zo:(ik ben de eerste die zwanger is). Nu denk ik dat ik raar ben.
Ons seksleven is ook nog zoals voor de zwangerschap. En daarmee zeg ik niks teveelquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:21 schreef 1stGirl het volgende:
Is het raar dat wij nog gewoon een seksleven hebben, net zoals we voor de zwangerschap hadden (of eigenlijk moet ik eerlijk bekennen dat ik veel meer zin heb tegenwoordig)? Misschien wel met het idee dat het dadelijk met baby niet zo veel gaat lukken.
Vriendinnen waren aan het vissen en toen ik iets losliet keken ze allemaal zo:(ik ben de eerste die zwanger is). Nu denk ik dat ik raar ben.
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ons seksleven is ook nog zoals voor de zwangerschap. En daarmee zeg ik niks teveel
Nee hoor, volgens t boekje hebben vrouwen juist meer zin tussen de 4e en 7e maand. Ik had er pas na de 36 weken minder zin in. En mn man vond alles prachtig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:21 schreef 1stGirl het volgende:
Kan ze ook wel op een verhoger toch? Die krijg je er toch wel tussen gefrot? S moet ook in het midden denk ik. Die kan er het makkelijkst zelf in klimmen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
ik ben aan t kijken naar autostoeltjes maar pffrtvolgens mij gaat dat allemaal niet passen. Vanavond maar eens even proefdraaien en kijken of ik de maxicosi er tussen gefrot krijg. En anders moet A. voor de ritten waarbij we met zn vijven in de auto zitten dus maar in t midden tussen de twee stoeltjes in met gordel.
Ik zag wel dit concept ookway duur maar echt geniaal
![]()
http://www.multimac.co.uk/car_seats
Nee als ik het goed opgemeten heb met de cm's is de zitverhoger dus net te breed, haar derričre is een stuk smaller iig dus dat past sowiesoquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Kan ze ook wel op een verhoger toch? Die krijg je er toch wel tussen gefrot? S moet ook in het midden denk ik. Die kan er het makkelijkst zelf in klimmen.
Ik zag nog een autostoeltje dat haske handig is als je geen kinderwagen wiltquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
ik ben aan t kijken naar autostoeltjes maar pffrtvolgens mij gaat dat allemaal niet passen. Vanavond maar eens even proefdraaien en kijken of ik de maxicosi er tussen gefrot krijg. En anders moet A. voor de ritten waarbij we met zn vijven in de auto zitten dus maar in t midden tussen de twee stoeltjes in met gordel.
![]()
Je hebt ook van die verhogers zonder steuntjes aan de zijkanten toch? Dat past dan misschien wel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:35 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee als ik het goed opgemeten heb met de cm's is de zitverhoger dus net te breed, haar derričre is een stuk smaller iig dus dat past sowieso. Die steuntjes die aan de zijkanten zitten van de zitverhoger 'botsen' met de cosi en de andere autostoel waardoor het geheel net niet lekker frotbaar is om nog wat cm's te winnen. Maar goed, daarom vanavond frotten en even kijken hoe het past.
jezusquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:39 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik zag nog een autostoeltje dat haske handig is als je geen kinderwagen wilt
http://www.babypark.nl/doona-autostoel.html?color=31
Ik heb het zaadje geplant bij mijn vriend dat we misschien onze Polo 1 op 1 kunnen inruilen voor een grotere Dacia, maar hij wil er nog niet zo aan
Wellicht, maar we kijken eerst maar eens hoe ver we komen met de huidige autostoelen die we hebben voordat k weer zo'n nieuw kreng kan aanschaffen. If all else fails kan altijd ofwel A. in het midden op de achterbank met de gordel, ofwel E. in de andere zitverhoger en A. voorin in de verhoger en dan vouw ik mezelf wel half schuin naast de maxicosi (hoewel mijn zitvlak wel breder is dan een zitverhoger maar soitquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je hebt ook van die verhogers zonder steuntjes aan de zijkanten toch? Dat past dan misschien wel.
Ik ben aan het oefenen geweest met de maxicosi in mijn Fiat500. Ik overweeg nu toch maar de aanschaf van zo'n familyfix ding... Dat geklooi met een gordel benk snel zat vrees ik.
Dat lijken wel achtbaanstoeltjesquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
![]()
Ik kan de MC binnen een halve minuut in de gordel doen. Die andere kinderen moet ik dan nog vijf keer vragen: doe je gordel om.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je hebt ook van die verhogers zonder steuntjes aan de zijkanten toch? Dat past dan misschien wel.
Ik ben aan het oefenen geweest met de maxicosi in mijn Fiat500. Ik overweeg nu toch maar de aanschaf van zo'n familyfix ding... Dat geklooi met een gordel benk snel zat vrees ik.
ja toch?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat lijken wel achtbaanstoeltjes
Mijn zoon tot een paar jaar geleden die hysterisch begont te huilen als ik achter het stuur ging zitten ipv papa. NEEEEE niet mamaaaaaaquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja toch?was ook mijn eerste gedachte. Eigenlijk zou je er dan zo'n beugel bij willen hebben hč die zo naar beneden komt als je de auto start
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn zoon tot een paar jaar geleden die hysterisch begont te huilen als ik achter het stuur ging zitten ipv papa. NEEEEE niet mamaaaaaa
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |