abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155496231
2015

10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr (jongen)

14 februari: Frummeltje86
19 februari: Sicilia

1 maart: L0t..
1 maart: Appelientje
3 maart: LadyBlack
4 maart: Dot.
14 maart: Razztwizzle
20 maart: onomatopee
24 maart: Lamb29

12 april: Leonietje83

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via quote of een DM :)

[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 25-08-2015 15:36:10 ]
pi_155496250
Nogmaals:

Zet 'm op Joyciee! Succes! *O* :%
pi_155496597
Joycie! Good luck! *O*
pi_155496688
Yes Joycie! Fijn dat ze het op deze manier gaan proberen. Best wel een goed teken toch?

Heel veel succes meis!

Stoel 37 weken, hoppaaaa!

Vannacht de eerste nacht gehad dat ik mezelf moe heb gedroomd..! Ik heb o.a. gesnowboard(en ik was heel goed voor iemand die dat nog nooit heeft gedaan, if I may say so :7 ), gewerkt, rondgedarteld op het strand met mijn vriendjes, oh, en ook nog een hele enge seriemoordenaar in de val gelokt. *)

Nu snap ik dat "drukke dromen tijdens je zwangerschap". Had het nog niet eerder gehad.
pi_155497679
Zet em op Joycie! :%
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155497741
Hup J0ycie *O* je kan het!
pi_155499032
Zet em op Joycie!!
pi_155500089
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:35 schreef Sara82 het volgende:
Yes Joycie! Fijn dat ze het op deze manier gaan proberen. Best wel een goed teken toch?

Heel veel succes meis!

Stoel 37 weken, hoppaaaa!

Vannacht de eerste nacht gehad dat ik mezelf moe heb gedroomd..! Ik heb o.a. gesnowboard(en ik was heel goed voor iemand die dat nog nooit heeft gedaan, if I may say so :7 ), gewerkt, rondgedarteld op het strand met mijn vriendjes, oh, en ook nog een hele enge seriemoordenaar in de val gelokt. *)

Nu snap ik dat "drukke dromen tijdens je zwangerschap". Had het nog niet eerder gehad.
Sara Hawk :D
Schudden voor gebruik
pi_155500207
Hihi sara wat een droom. En vriendjeS ook echt :+

Ik zeg elke dag, ik moet minder werken. Toch nog 8,5 gewerkt ipv negen, dat schiet op :')

Poets is vandaag voor t eerst geweest, die komt elke week de benedenverdieping en sanitair schoonmaken, ideaal, hopelijk red ik t in mijn eentje met regelmatig bijhouden, want O+ is weer aan het werk vandaag vandaag, dat betekent pas tussen acht en negen thuis helaas -O-
pi_155500359
Wat voor werk doe jij eigenlijk, Cassandra? En hoe lang moet je nog? Wat fijn van de poets...

As we speak (ok, niet helemaal want nu even pauze) ben ik de hele keuken aan het schoonmaken. Bovenop de kastjes, de koelkast uitsoppen. Alles zodat de mieren maar weinig kans hebben hier nog iets te vinden...
pi_155500515
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:33 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat voor werk doe jij eigenlijk, Cassandra? En hoe lang moet je nog? Wat fijn van de poets...

As we speak (ok, niet helemaal want nu even pauze) ben ik de hele keuken aan het schoonmaken. Bovenop de kastjes, de koelkast uitsoppen. Alles zodat de mieren maar weinig kans hebben hier nog iets te vinden...
ik werk als klantmanager bij de sociale dienst, tien september is mijn laatste dag.
Ja echt super fijn, we hebben twee katten en een hond, en ik trok t zelf niet meer, zeker niet nu ik meer rust moet nemen, dus t werd een bende. Ze maakt al bijna tien jaar schoon bij mijn ouders, en blijft tot ik hersteld ben van de bevalling.

Wel onwijs balen van die mieren! Wij hadden ze ook, op de begane grond. Kwam niet eens door de keuken, ze bleven bij de drempel. Die groene lokdoosjes hielpen wel
pi_155500721
Spannend Joycie! Heel veel succes :% !!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_155500751
Hier stikt t vd fruitvliegjes! Juk! Mijn moeder laatst alle beneden ramen gedaan.. En ik vd week dus weer n raam.. ZE schijten alles onder 8)7 o|O

Cassandra, wat fijn! Ook n betrouwbare hulp dus
pi_155500918
Voor diegene die altijd roepen bij de all you can eat goede grote toko's ...... kan je prima sushi eten (als je zwanger bent)..

http://www.omroepbrabant.(...)terien%E2%80%99.aspx
Schudden voor gebruik
pi_155500966
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:44 schreef gestreeptestoel het volgende:
Hier stikt t vd fruitvliegjes! Juk! Mijn moeder laatst alle beneden ramen gedaan.. En ik vd week dus weer n raam.. ZE schijten alles onder 8)7 o|O

Cassandra, wat fijn! Ook n betrouwbare hulp dus
Tip: Zet een glas weg met een stuk banaan erin.. of een scheut appelsap of donker bier. Huishoudfolie erover.. gaatjes prikken...

Ze kunnen er wel in maar niet eruit ;)
Schudden voor gebruik
pi_155501454
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:50 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Tip: Zet een glas weg met een stuk banaan erin.. of een scheut appelsap of donker bier. Huishoudfolie erover.. gaatjes prikken...

Ze kunnen er wel in maar niet eruit ;)
De banaan ga ik nog proberen, eerst vd week bananen kopen dan! 😋

Heb al kopjes met azijn en afwasmiddel geprobeerd.. Bier etc. Dan vliegt er 1 in :'(
pi_155501505
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:05 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

De banaan ga ik nog proberen, eerst vd week bananen kopen dan! 😋

Heb al kopjes met azijn en afwasmiddel geprobeerd.. Bier etc. Dan vliegt er 1 in :'(
Kunt ook een oud stukje fruit gebruiken zoals appel ofzo... niet dat je speciaal bananen gaat kopen voor die stomme fruitvliegjes.

heb je net een nieuwe plant in huis of zo?
Schudden voor gebruik
pi_155501635
Pfff... die menstruatiepijnen uit mijn tienerjaren heb ik zo niet gemist.. Om 7 uur kijken hoe het ervoor staat. Spannend!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_155501651
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:06 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Kunt ook een oud stukje fruit gebruiken zoals appel ofzo... niet dat je speciaal bananen gaat kopen voor die stomme fruitvliegjes.

heb je net een nieuwe plant in huis of zo?
Bananen heb ik altijd wel op t lijstje staan :Y :+

Nope geen nieuwe plant.. Komt denk ik door de prullenbak. Zo'n dubbele in t keukenkastje. Gooien nu ook alles in 1 bak, zodat ie sneller geleegd wordt.. Zal de plant in de keuken eens checken..

Ik had t ook gelezen vd sushi idd, blij dat ik geen sushi lust! :+
pi_155501753
Joycie, die krampen worden nog wel erger vrees ik voor je :X

Maar jij kan dit! :%
pi_155501848
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Pfff... die menstruatiepijnen uit mijn tienerjaren heb ik zo niet gemist.. Om 7 uur kijken hoe het ervoor staat. Spannend!
Zeker spannend!! Zet 'm op! :%
pi_155501919
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:11 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Bananen heb ik altijd wel op t lijstje staan :Y :+

Nope geen nieuwe plant.. Komt denk ik door de prullenbak. Zo'n dubbele in t keukenkastje. Gooien nu ook alles in 1 bak, zodat ie sneller geleegd wordt.. Zal de plant in de keuken eens checken..

Ik had t ook gelezen vd sushi idd, blij dat ik geen sushi lust! :+
Ja kon ook komen door potgrond :D
Schudden voor gebruik
pi_155502240
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:13 schreef gestreeptestoel het volgende:
Joycie, die krampen worden nog wel erger vrees ik voor je :X

Maar jij kan dit! :%
Moeten er even doorheen he ;)

Zo een hapje eten.. als mijn maag dat wilt.
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:29:49 #24
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155502351
Succes Joycie. Spannend, je dochtertje zo dichtbij :)

Vandaag 10 weken hiero. Alles op schema bij de meest recente echo. Vriendinlief laat met plezier de stagiaires op haar oefenen met de echo-apparatuur, dus dat foto-album zit al vol voordat dat kind er is _O-
pi_155503622
Super fijn dat je het zelf mag proberen Joycie, zet hem op!

Leuk van echo's FritzWepper en vooral heel fijn voor de stagiaires dat ze lekker hebben kunnen oefenen. :Y

Over 3 uur heb ik een 7 weken echo. Ben echt super zenuwachtig...
pi_155503648
Leuk Fritz O+ Wij hebben ook al zo'n vol fotoalbum :@

Leonietje, ik snap je zenuwen, erg spannend. Sterkte en ook plezier gewenst :*
pi_155504280
Leonietje, dat is ook heel spannend! Mijn duimen draaien voor je!
pi_155504318
Spannend Leonietje! Als ik nog kan ga ik duimen :*
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:31:36 #29
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155504461
Echo's zijn awesome. Van stipje, naar blobje, naar iets wat op een cavia ofzo lijkt :P

Kan ik erg enthousiast van worden om zoiets te zien groeien. Vriendin net blij dat de AH moestuintjes opgerot zijn :D
pi_155505689
Joycie zet hem op! *O* :% Bijna knuffelen met je meisje!

Edit: en spannend Leonietje! Ik duim voor je.
pi_155506679
Pfff hormonen :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/watje :@

Ik heb wel een nieuwe agenda gekocht en het boek 'Bevallen op eigen kracht' en een gouden glitter etui O+
pi_155507154
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:35 schreef Bloesem. het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Ik heb wel een nieuwe agenda gekocht en het boek 'Bevallen op eigen kracht' en een gouden glitter etui O+
Nou, serieus, ik kan daar dus absoluut ook niet tegen.

SPOILER
pi_155507217
Nou ja, als je het zo lastig vind zou ik er resoluut wat van zeggen, weglopen en me niets van die mensen aantrekkken. Ookal zeggen ze 'is toch leuk', het is jouw lichaam.

Of ludiek je hand terugleggen op hun buik. "oh, bij jou ook even voelen hoor....lekker speklaagje! O+ ".
pi_155507413
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:51 schreef Jagärtrut het volgende:

Of ludiek je hand terugleggen op hun buik. "oh, bij jou ook even voelen hoor....lekker speklaagje! O+ ".
_O-
pi_155507582
quote:
Nou ja, als je het zo lastig vind zou ik er resoluut wat van zeggen, weglopen en me niets van die mensen aantrekkken. Ookal zeggen ze 'is toch leuk', het is jouw lichaam.

_O- "awww hij wiebelt!!"

Ik vind 't gewoon lastig om op dat moment zo resoluut te zijn. Ik voel me echt geīntimideerd en mijn reactie is dan om te verstijven. Pas later dringt dan goed tot me door wat is gebeurd en dan word ik verdrietig. Ik wil dat zo graag voor zijn, maar weet nog niet goed hoe.

SPOILER
pi_155507668
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:02 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

_O- "awww hij wiebelt!!"

Ik vind 't gewoon lastig om op dat moment zo resoluut te zijn. Ik voel me echt geīntimideerd en mijn reactie is dan om te verstijven. Pas later dringt dan goed tot me door wat is gebeurd en dan word ik verdrietig. Ik wil dat zo graag voor zijn, maar weet nog niet goed hoe.

SPOILER
ik zou het laten gaan. Die vriedin die begrijpt dat niet. Nu ben je er heel bewust van dat je het niet fijn vind, proberen situaties te voorkomen en anders echt op het moment er wat van zeggen. Als je dat later doet dan snappen mensen het echt niet, lijkt mij.
pi_155507711
*O* joycie zet 'm op, ik duim voor je! Wat fijn dat je het mag proberen :).
pi_155508367
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:35 schreef Bloesem. het volgende:

SPOILER

SPOILER
pi_155508883
Ik vind het echt bizar dat mensen denken dat ze zomaar aan iemands buik mogen zitten, omdat iemand zwanger is. Hier heb ik er gelukkig weinig last van gehad (ik keek zeker giftig :P)
SPOILER
pi_155509744
Leonie spannend! I duim voor een mooie knipper.

Ik ben benieuwd hoe het met joycie is!

Hier godzijdank weinig buik aaiers
pi_155509932
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik zou het laten gaan. Die vriedin die begrijpt dat niet. Nu ben je er heel bewust van dat je het niet fijn vind, proberen situaties te voorkomen en anders echt op het moment er wat van zeggen. Als je dat later doet dan snappen mensen het echt niet, lijkt mij.
Ik vind dit een bijzonder advies. Als iemand over je grenzen heen gaat is het nooit te laat om daar iets over te zeggen :)
pi_155510589
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:59 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik vind dit een bijzonder advies. Als iemand over je grenzen heen gaat is het nooit te laat om daar iets over te zeggen :)
Natuurlijk moet je je grenzen aangeven. Ik denk alleen dat het effectiever is om dat te doen op het moment dat de grens overschreden wordt. Al snap ik dat dat niet alltijd makkelijk is.

Nou ja, wellicht komt dat omdat ik me niet voor kan stellen dat ik er zo overstuur van ben dat iemand (een vriendin, niet een vreemde) aan mn buik zit. Natuurlijk moet je je grenzen aangeven, en als het je zo dwars zit moet je het aangeven. Maar, als ik jouw vriendin was dan zou ik het heel lastig vinden als ik vandaag een sms/whatsapp krijg met 'hey, eigenlijk vond ik het gister vervelend dat je aan m'n buik zat'. Want A kan die vriendin zich dat niet voorstellen, en B kan ze er ook niets meer aan doen.

Maar goed, ik sta anders in dingen dan Bloesem...
pi_155510676
Dan kan ze het een volgende keer toch laten? Als je er niets van zegt heeft zij ook niet de ruimte om iets te veranderen. Ik zou het als ik die vriendin was wel willen weten :)
pi_155510864
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Leonie spannend! I duim voor een mooie knipper.

Ik ben benieuwd hoe het met joycie is!

Hier godzijdank weinig buik aaiers
J0ycie ligt nog op haar eigen kamer. De controle van 7 uur moet ik nog krijgen. Ben erg benieuwd of er al iets van vooruitgang is..

Vanmiddag veel gemene krampen.. daarna een uur of 2 om de 5 minuten kramp die wat minder fel is. Maar nu lijkt het wat af te zwakken. Dus ik vrees nog een keer vullen. En de nacht over.

We gaan het zien!
pi_155511251
SPOILER
Bedankt voor de support :* Malteser, ik vind 't inderdaad alsnog fijn om te horen dat ik niet de enige ben die niet zo adequaat reageert :@
pi_155511257
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:24 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

J0ycie ligt nog op haar eigen kamer. De controle van 7 uur moet ik nog krijgen. Ben erg benieuwd of er al iets van vooruitgang is..

Vanmiddag veel gemene krampen.. daarna een uur of 2 om de 5 minuten kramp die wat minder fel is. Maar nu lijkt het wat af te zwakken. Dus ik vrees nog een keer vullen. En de nacht over.

We gaan het zien!
jeetje wat laten ze je lang wachten dan.. Als je de nacht door moet hoop ik dat je een beetje kunt slapen. Maar linksom of rechtsom is je meisje er bijna O+
pi_155511351
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:33 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

jeetje wat laten ze je lang wachten dan.. Als je de nacht door moet hoop ik dat je een beetje kunt slapen. Maar linksom of rechtsom is je meisje er bijna O+
Gelukkig heb ik na die 3,5 week best wat geduld. Maar L. is hier ook al heel de dag en het zou fijn zijn voor hem om te weten of hij nog een nachtje thuis kan slapen of niet ;)
pi_155511630
Jeetje bloesem, ik word al kriegelig als ik het lees. Misschien kun je je de volgende keer een beetje wapenen als ze komt? Haar handen vastpakken, haar meenemen en even heel duidelijk vertellen dat je het niet prettig vindt en waarom niet. :*
pi_155511781
Dank voor al het duimendraaien! Het heeft geholpen want we hebben net een mooie echo gehad met knipper hartje en ook het hartje gehoord! O+ Mag ik in de OP? UD voorlopig 12 april!
pi_155511851
Joycie veel succes!
pi_155512022
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:33 schreef Bloesem. het volgende:
SPOILER
Bedankt voor de support :* Malteser, ik vind 't inderdaad alsnog fijn om te horen dat ik niet de enige ben die niet zo adequaat reageert :@
dat maakt het natuurlijk anders. Zoals Kyara zegt, ik zou je de volgende keer erop voorbereiden, en dan persoonlijk wat zeggen. En anders even bellen, dan heeft zij ook de kans om te reageren ipv een bericht sturen. maargoed, ik heb nogal een aversie tegen belangrijke dingen in berichtjes.

Joycie, sterkte! hopenlijk kom je de nacht goed door...
pi_155512025
Leonietje! *O* wat mooi!! Geniet maar lekker van dit moment!
pi_155512167
Leonietje O+ gefeliciteerd!

Kyara, dat is misschien ook een goed idee. Ik ben alleen bang dat ik op dat moment weer zo inadequaat reageer :@ of dat ik een keertje finaal ontplof :')

Joycie, veel succes! Erg spannend allemaal :o Je komt heel kalm over hier, stoer! :*
pi_155512169
leonietje, wat fijn! *O* *O*
pi_155512559
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat maakt het natuurlijk anders. Zoals Kyara zegt, ik zou je de volgende keer erop voorbereiden, en dan persoonlijk wat zeggen. En anders even bellen, dan heeft zij ook de kans om te reageren ipv een bericht sturen. maargoed, ik heb nogal een aversie tegen belangrijke dingen in berichtjes.

Joycie, sterkte! hopenlijk kom je de nacht goed door...
Ja, ik ben het wat berichtjes betreft helemaal met je eens. Maar ik heb het gevoel dat ik verbaal de ruimte niet krijg (niet alleen n.a.v. gisteren)
SPOILER
Vandaar de overweging. Maar ik vind wat jullie voorstellen eigenlijk een betere optie. Gewoon goed beslagen ten ijs komen (en me er dus gedegen op voorbereiden) Dan toch maar een keer de confrontatie aan, hopelijk dringt 't deze keer door en anders weet ik wat me te doen staat.
pi_155512769
Oh wat een fijn nieuws Leonietje!! *O* *O*
pi_155513605
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:41 schreef Kyara het volgende:
Jeetje bloesem, ik word al kriegelig als ik het lees. Misschien kun je je de volgende keer een beetje wapenen als ze komt? Haar handen vastpakken, haar meenemen en even heel duidelijk vertellen dat je het niet prettig vindt en waarom niet. :*
Dat ja. Ik kan me er niks bij voorstellen dat je iemand zo lang in je persoonlijke ruimte laat en zelfs aan je laat zitten als je dat niet wil. Daar zeg je toch wat van, of je reageert toch in elk geval fysiek door terug te deinzen?

Ik zou je willen aanraden je zwangerschap te gebruiken om te oefenen om wat assertiever te worden op dit punt, want met een baby ga je dat ook krijgen. Voorbijgangers die in de kinderwagen of drager willen koekeloeren als je dat niet wil. Of een tante/buurvrouw/you name it die z'n rookvingers in je baby's mond wil stoppen. :X Ik hoop dat je op dat moment wel in kan grijpen als het tegen je zin is.
pi_155513836
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:44 schreef Leonietje83 het volgende:
Dank voor al het duimendraaien! Het heeft geholpen want we hebben net een mooie echo gehad met knipper hartje en ook het hartje gehoord! O+ Mag ik in de OP? UD voorlopig 12 april!
*O* Fijn van de goede echo! En je staat er bij in de OP!
pi_155514219
Gefeliciteerd Leonietje *O*

En succes Joycie! Zet m op!
pi_155514417
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:27 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dat ja. Ik kan me er niks bij voorstellen dat je iemand zo lang in je persoonlijke ruimte laat en zelfs aan je laat zitten als je dat niet wil. Daar zeg je toch wat van, of je reageert toch in elk geval fysiek door terug te deinzen?

Ik zou je willen aanraden je zwangerschap te gebruiken om te oefenen om wat assertiever te worden op dit punt, want met een baby ga je dat ook krijgen. Voorbijgangers die in de kinderwagen of drager willen koekeloeren als je dat niet wil. Of een tante/buurvrouw/you name it die z'n rookvingers in je baby's mond wil stoppen. :X Ik hoop dat je op dat moment wel in kan grijpen als het tegen je zin is.
Ja fysiek terugdeinzen gebeurt (gelukkig) uit reflex. Ik ben sinds 't begin van de zwangerschap assertief, bijna aggressief geweest tegen alles wat te dichtbij kwam en iedereen die aan mij voorbij ging. Maar inmiddels heb ik er de energie niet meer voor om op alles te reageren/om vab alles een strijd te maken :@ Niet om nu te zeggen dat ik zielig ben of het zwaar heb, want ik geniet ontzettend van mijn zwangerschap, maar ik heb inmiddels al gebattled met schoonouders, verloskundigen, docenten, kennissen, vreemden, zwagers, familie etc. Ik ben het gewoon een beetje beu :@ En dat ik dan in mijn 'veilige ruimte' bij een vriendin niet 'veilig' ben, was even veel te veel. Heb een verdriet-en-zwelg-avond en de neiging om me een weekje op te sluiten (misschien niet eens een slecht idee zo vlak voor 't schooljaar haha) Morgen weer strijdlustig te paard (mede geholpen door m'n nieuwe boek) ;)
pi_155516121
Wel iets ontsluiting.. maar het ballonnetje blijft nog een nachtje in. Dus we kunnen even watcslapen. Net nogveen CTG gehad en die is goedgekeurd ;)
pi_155518735
Dikke vette *O* *O* *O* voor de knipper van Leonietje!

Joycie gaat lekkah! ontsluiting, goede CTG.... Veel succes :*

SPOILER
pi_155519012
Leonietje gefeliciteerd met een knipper en een hartslag *O*

Joycie :%
pi_155519119
En een :* voor alle verdrietige dames hier

Hier 29 weken en op weg naar de weken die beginnen met een 3 :)
pi_155519187
Daui dat moet een lekker gevoel geven! Gaat alles goed verder?
pi_155519220
Zet 'm op joycie! :%

Ik wisseldag ook! *O* 30 weken vandaag.
pi_155519277
Hier ook wisseldag! 26 weken *O*
pi_155519313
30 weken alweer :o
6 jaar geleden had k ook een wisseldag en was ik vandaag precies 41 weken. Op dit moment voelde ik nog niets, om 9 uur braken de vliezen, om half 10 begonnen de weeën en om half vijf werd onze oudste geboren ♡♡
:)
pi_155519360
Leonietje, *O* goede echo!

Spannende dag vandaag voor Joycie!
pi_155519367
Hier wordt t vandaag n leuke dag.. :'( :N zoon lopen spoken tot 22.30. Daarna heb ik n eeuw wakker gelegen..
pi_155519530
Ik kom voor de laatste keer jompelen voor mijn wekenwissel!
35 weken. Hij is in de pocket. Die hele mooie mijlpaal heb ik gehaald. Wie had dat gedacht!!

*O* *O* *O* *O*

Hopelijk mogen we ons meisje vandaag ontmoeten. Heb best goed geslapen. Dus ik ben er klaar voor. Nu hopen dat ze de vliezen kunnen breken!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:11:15 #72
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155519552
Gefeliciteerd met deze toch nog wel bijzondere mijlpaal, Joyce! Heelveel succes vandaag!

Knipper voor leonietje!

Mignonne gefeliciteerd met je oudste!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 08:20:23 #73
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155519615
Leonietje knippert *O*
J0ycie 35 weken *O*
mignonne 6 jaar mama *O*

Gefeliciteerd :*
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_155519663
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:20 schreef Yuki het volgende:
Leonietje knippert *O*
J0ycie 35 weken *O*
mignonne 6 jaar mama *O*

dit!

*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155519691
quote:
Leonietje knippert *O*
J0ycie 35 weken *O*
mignonne 6 jaar mama *O*

Dit idd! *O*
pi_155520093
Jaaahooor joycie flikt 't gewoon nog een keer, nog even een wekenwissel *O* Ik hoop van harte dat je je meisje vandaag mag begroeten!

Hahaha Sara hij bijt <3

Mignonne 6 jaar mama O+ *O*

Sterkte stoel :*

Jompeltje voor alle wisseldagen *O* (hier vandaag 27 weken) & Daui wat ga je hard :o
pi_155520154
Gogogo Joycie *O* 35 weken!

Gisteren weer yoga gehad. Vraagt de docente of ik nog een 'leuk' verhaal heb over de bevalling. Leuk? :')
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155520339
quote:
Leonietje knippert *O*
J0ycie 35 weken *O*
mignonne 6 jaar mama *O*

Hihihi. Dit! *O*
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_155520357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 08:06 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik kom voor de laatste keer jompelen voor mijn wekenwissel!
35 weken. Hij is in de pocket. Die hele mooie mijlpaal heb ik gehaald. Wie had dat gedacht!!

*O* *O* *O* *O*

Hopelijk mogen we ons meisje vandaag ontmoeten. Heb best goed geslapen. Dus ik ben er klaar voor. Nu hopen dat ze de vliezen kunnen breken!
Gefeliciteerd met je mijlpaal! Geweldig, echt heel erg goed.
En vandaag is een prachtige dag om mama te worden dus kom maar op! <3
pi_155520403
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 09:05 schreef Estrys het volgende:
Gogogo Joycie *O* 35 weken!

Gisteren weer yoga gehad. Vraagt de docente of ik nog een 'leuk' verhaal heb over de bevalling. Leuk? :')
Over de verpleegster heen kotsen? :+

Gefeliciteerd mignonne! *O*

En go Joycie! *O* *O* *O*

Een knipper voor Leonie! *O* April klinkt dan al zo ver weg, terwijl ik zelf in maart ben uitgerekend :')
pi_155520527
quote:
YES!! *O*
pi_155520546
En heel veel *O* *O* *O* *O* *O* voor Joycie, wekenwissels en jarige A. van Mignonne
pi_155520887
Oooh jompelen *O* ik doe mee!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155520929
Succes Joycie!!
pi_155521031
zet hem op, Joycie!!

En mignonne, gefeliciteerd met je dochter!

Ik ga vandaag eens lekker rond huis wat kleine dingen doen. De mieren zijn weg! *O* *O* *O*
pi_155521410
Hup hup Joycie!!
pi_155521488
Zeau, kraamzorgburo kwam langs! Ze wilde groene thee en ging bijna op de kinderstoel zitten :'D
Gesprek ging zoiets: 'Ik heb nog niks af' - "oh joh, als er rond 36/37 weken maar een bed omhoog staat en wat spullen voor de baby zijn". Top! :D :P

Ik ga dit weekend eerst even vloer leggen :') Joe!
(Het weekend daarna kunnen we aan max' kamer beginnen *O* yay! En t weekend daar weer na ben k zon 35wk zwanger en is het tijd voor babyyyyyyspullen optuigen!!! *O* )
pi_155521580
Ohja en t kraampakket :') dat zijn we dus langzaamaan bij elkaar aan het sprokkelen via lief z'n werk en mn moeders dr werk :P O-) Lief is as we speak even langs de verlos/kraamafdeling om wat navelklemmen te vragen (hij vraagt t wel netjes :P ) en moeders kwam vorige week met een pak onderleggers (en gisteren een tweede pak :') - zoo, kan je na de bevalling ook nog wel gebruiken hoor!) en prachtig tena-'kraam'verband *O* en een handvol gazen.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:36:56 #89
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_155521637
Als je nog wat nodig hebt, ik heb hier nog een aangebroken kraampakket, pinquit! Sowieso ongebruikte navelklen want ik heb een navelveter gebruikt.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_155521682
Oh wat lief Mari! Ik kijk even wat we makkelijk op deze manier kunnen krijgen, mocht er nog iets niet lukken of niet te krijgen zijn hou ik je aanbod in mijn achterhoofd! O+
pi_155521700
Ik ging op de fiets, via het bos om oudste weg te brengen. En vervolgens door naar mijn werk. En het waaide. :( Hard. :( En het regende HARD. :( Nu ben ik te moe om mijn muis te bedienen. Afgedraaid voor de rest van de dag vrees ik. WHAT was i thinking??
pi_155521811
Hoi!

Ik wil ook graag mee komen schrijven! Ik lees al maandenlang mee stiekem, dus heb me maar eens geregistreerd nu!
Ik ben Appelientje (niet mijn echte naam haha), 28 jaar en 13 weken zwanger van nummer 4! Laatste zwangerschap, altijd groot gezin gewild dus superblij dat dat lijkt te gaan lukken.
Ik wil vanaf hier Joycie heeeel veel succes wensen, superspannende dag vandaag!
Als jullie nog meer willen weten.. laat je horen!
pi_155521936
Welkom Appelientje! Vier kinderen, wow! Respect :o *O*

Succes Joycie, je kan het! *O* *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155521978
Ons meisje wilt wachten op 35+1 ;)
Net een nieuw ballonnetje gekregen. Dus nu hopen op nog 1 extra cm. Er was zeker wat gebeurd dus dat is positief. En ook de ctg blijven nu goed. Dus geen reden voor haast en gewoon verder met het plan wat er ligt.

Vindt jullie berichtjes zo lief! :*
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:54:17 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_155521980
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:46 schreef MissBliss het volgende:

*knip*
om 14.42 is J.ulian W.illem geboren O+
*knip*

Better late than never, gefeliciteerd beide! :*
pi_155522019
Lekker relaxed dus Joyce :) O+ Wat heerlijk voor je dat het allemaal een beetje 'normaal' kan O+ *O*
pi_155522109
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:54 schreef J0ycie88 het volgende:
Net een nieuw ballonnetje gekregen. Dus nu hopen op nog 1 extra cm. Er was zeker wat gebeurd dus dat is positief. En ook de ctg blijven nu goed. Dus geen reden voor haast en gewoon verder met het plan wat er ligt.

Elke dag langer in de buik is drie dagen minder in de couveuse, is mij ooit verteld. Prima dus dat ze nog even een dagje wil blijven zitten :)
pi_155522170
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:00 schreef L-E het volgende:

[..]

Elke dag langer in de buik is drie dagen minder in de couveuse, is mij ooit verteld. Prima dus dat ze nog even een dagje wil blijven zitten :)
Wow, dat wist ik niet. Goede reden voor Joyce om de kleine nog even binnen te houden ;) Al is het maar 1 dag!
pi_155522340
Het werd gezegd tegen de rokende zwangere die naast me lag, ze was boos dat men haar weeenremmers wilde geven bij 33 weken :') Ik weet niet in hoeverre het echt zo is dat 1dag+buik=minus3incouv ;) maar hoe langer in de buik, hoe beter de kansen, dat is natuurlijk wel een gegeven.
pi_155522585
Rokende zwangere :X

Appelientje :W hoe oud zijn je andere kinderen? Of wordt je dan te herkenbaar?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:21:34 #101
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_155522629
Rokende zwangere :( :X

Joycie, succes, hopelijk komt het rustig aan op gang, en heb je een voorspoedige bevalling. Ik hoop voor je dat jouw meisje het na de geboorte net zo goed doet als J. het deed, die heeft uiteindelijk maar 5 dagen in de couveuse gelegen, vooral omdat ie wat geel zag.
pi_155522750
quote:

Dit heb ik dus geregeld gedaan bij iemand :D
Maar de boodschap kwam niet aan :') Ze ging wel op dieet, maar het hand op mijn buik bleef :')

quote:
Hoera *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:45 schreef Appelientje het volgende:
Hoi!

Ik wil ook graag mee komen schrijven! Ik lees al maandenlang mee stiekem, dus heb me maar eens geregistreerd nu!
Ik ben Appelientje (niet mijn echte naam haha), 28 jaar en 13 weken zwanger van nummer 4! Laatste zwangerschap, altijd groot gezin gewild dus superblij dat dat lijkt te gaan lukken.
gefeliciteerd!!4!!
Schudden voor gebruik
pi_155522773
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:54 schreef J0ycie88 het volgende:

Wat goed zeg! Elke dag is er weer eentje inderdaad. Voel jij je ook goed? Je klinkt behoorlijk positief en berustend, terwijl het al weken zo spannend voor jullie is. Knap! :* Nogmaals succes en sterkte!
pi_155522946
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:19 schreef gestreeptestoel het volgende:

Rokende zwangere :X

Appelientje :W hoe oud zijn je andere kinderen? Of wordt je dan te herkenbaar?
Mijn andere kinderen zijn zes, vijf en twee jaar. Voor zover ik weet, ken ik niemand op dit forum persoonlijk haha ;)
pi_155523071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:45 schreef Appelientje het volgende:
Hoi!

Slim om niet met je echte naam te registreren. Had ik dat maar gedaan. ;(

Welkom en gefeliciteerd! *O*

---

Mineool, ik wilde nog zeggen dat ik zelf zo blij word van je 'wacht'berichtjes. O+ Ik hoop die nog wel een aantal weken te lezen!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:44:39 #106
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155523109
Heet jij echt Limone? :o
pi_155523164
Tja, ik ben ook heel makkelijk te vinden... maarja, ik heb ook niks te verbergen :)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:54:36 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155523333
Ik ben ook makkelijk te vinden :P Ik gebruik deze nickname al sinds ik internet-actief ben
pi_155523391
Welkom Appelientje!
pi_155523492
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:44 schreef pinquit het volgende:
Heet jij echt Limone? :o
Nee joh, was een garpje. Mijn humor O+ Doet het ook altijd goed in grote groepen. :')
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:05:49 #111
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155523534
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:03 schreef Limone het volgende:

[..]

Nee joh, was een garpje. Mijn humor O+ Doet het ook altijd goed in grote groepen. :')
:P Ik twijfelde :') Als het irl was geweest had ik gelachen 8-)
pi_155523809
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:03 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik dacht al.. Heb nog nooit gehoord dat iemand Limone heet. :+

Appelientje, heb je de leeftijds mooi verdeeld!

Door de naam ben ik ook niet herkenbaar hier.. Maar door wat ik schrijf misschien wel.. Jammerdebammer
pi_155524988
Appelientje, stippelrientje
Da is natuurlijk vragen om problemen met die zwangerschapsdementie van ons :P

Desondanks, natuurlijk welkom. *O* Vier! ik moet er niet aan denken :o
pi_155525002
Welkom appelientje, jeetje 4 kinderen! Ik vind 1 af en toe al super vermoeiend :D
En zie soms nu al op hoe ik ook weer rust ga krijgen als ik er straks 2 heb ;)

Joycie, het gaat rustig maar gestaag dus. Goed om te horen dat je alle tijd krijgt.
pi_155525155
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:59 schreef Estrys het volgende:
Appelientje, stippelrientje
Da is natuurlijk vragen om problemen met die zwangerschapsdementie van ons :P

Desondanks, natuurlijk welkom. *O* Vier! ik moet er niet aan denken :o
Gelukkig ben ik al uit de OP dan :P
Schudden voor gebruik
pi_155526670
Dank jullie voor het warme welkom! Ik ben trouwens uitgerekend op 1 maart, mocht iemand me in de OP willen zien ;)
De oudste twee schelen net een jaar, toen riep iedereen al dat dat wel hectisch zou zijn.. maar toen ik er middenin zat merkte ik er weinig van. Nu ze ouder zijn, merk ik wel hoe druk het was ;) Ik vind die drukte om me heen wel gezellig, alleen als ze ziek zijn is het echt hectisch ;)

Heerlijk, die sarcastische humor Limone! Helemaal mijn ding!!
pi_155526862
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:16 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Ik dacht al.. Heb nog nooit gehoord dat iemand Limone heet. :+

Appelientje, heb je de leeftijds mooi verdeeld!

Door de naam ben ik ook niet herkenbaar hier.. Maar door wat ik schrijf misschien wel.. Jammerdebammer
Dochter van Jochem Myjer heet zo toch? Of nouja die heet Limoni maar close enough in dit geval :P
pi_155526899
Welkom Appel *O*

En yay joycie! LE geen idee of het klopt, maar het is wel een feit idd dat ze doorgaans in de meeste gevallen in de buik gewoon beter af zijn dan erbuiten. Je doet het geweldig joycie *O*

Ik heb een beetje een bwurk dag :') ik ben moehoehoe maar kan niet gaan liggen. Over kwartier kindjes weer van school halen, t is hier een pestbak dus moet nog opruimen en schoonmaken en dr moet natuurlijk nog met de cadeaus van de oudste gespeeld worden (lego, dus helpen in elkaar zetten.) Pfffrt. Gelukkig mocht zij kiezen wat we eten en wilde ze frietjes :9
pi_155527193
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:17 schreef mignonne het volgende:
Welkom Appel *O*

En yay joycie! LE geen idee of het klopt, maar het is wel een feit idd dat ze doorgaans in de meeste gevallen in de buik gewoon beter af zijn dan erbuiten. Je doet het geweldig joycie *O*

Ik heb een beetje een bwurk dag :') ik ben moehoehoe maar kan niet gaan liggen. Over kwartier kindjes weer van school halen, t is hier een pestbak dus moet nog opruimen en schoonmaken en dr moet natuurlijk nog met de cadeaus van de oudste gespeeld worden (lego, dus helpen in elkaar zetten.) Pfffrt. Gelukkig mocht zij kiezen wat we eten en wilde ze frietjes :9
Het is wel heul tof Lego O+
Schudden voor gebruik
pi_155527236
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:29 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Het is wel heul tof Lego O+
Dat wel ja :Y
En zaterdag krijgt ze nog zo'n basisdoos er bij van mn opa en oma O+ ik ben nu al benieuwd wat ze daar allemaal van gaat maken :D
pi_155527276
bah Lego niks aan ;) :P
pi_155527763
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat wel ja :Y
En zaterdag krijgt ze nog zo'n basisdoos er bij van mn opa en oma O+ ik ben nu al benieuwd wat ze daar allemaal van gaat maken :D
Oh wat tof!

Ik vind Lego trouwens rete duur :(
Schudden voor gebruik
pi_155528352
Wij hebben de proefdruk van het geboortekaartje binnengekregen. Met een foto van een random baby van het internet geplukt. Ik ben er zo blij mee. De voorkant is getekend door de Duutser's moeder! O+ O+

De duutser wordt er alleen heel erg zenuwachtig van, ik vind het grappig...
pi_155528433
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:49 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Oh wat tof!

Ik vind Lego trouwens rete duur :(
Jup. Dat is het ook :Y
En daarom wat mij betreft perfect voor verjaardag ofzo.
kindjes uit de klas van mijn oudste kregen zo'n grote doos lego voor hun rapport in januari bijvoorbeeld :o ik verbaas me daar wel over hoor, ik vind dat toch een behoorlijk bedrag om neer te leggen voor een rapport (en zeker voor groep2 destijds...) en helemaal als je bedenkt dat meeste ouders dan ook nog 2 of 3 kinderen hebben.
pi_155528949
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:06 schreef Appelientje het volgende:
Dank jullie voor het warme welkom! Ik ben trouwens uitgerekend op 1 maart, mocht iemand me in de OP willen zien ;)
De oudste twee schelen net een jaar, toen riep iedereen al dat dat wel hectisch zou zijn.. maar toen ik er middenin zat merkte ik er weinig van. Nu ze ouder zijn, merk ik wel hoe druk het was ;) Ik vind die drukte om me heen wel gezellig, alleen als ze ziek zijn is het echt hectisch ;)

Heerlijk, die sarcastische humor Limone! Helemaal mijn ding!!
Welkom! *O*
Ik heb je in de OP gezet.
pi_155528973
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jup. Dat is het ook :Y
En daarom wat mij betreft perfect voor verjaardag ofzo.
kindjes uit de klas van mijn oudste kregen zo'n grote doos lego voor hun rapport in januari bijvoorbeeld :o ik verbaas me daar wel over hoor, ik vind dat toch een behoorlijk bedrag om neer te leggen voor een rapport (en zeker voor groep2 destijds...) en helemaal als je bedenkt dat meeste ouders dan ook nog 2 of 3 kinderen hebben.
Ik vind dat ook niet meer normaal. Ik zie hier op het werk ook kinderen die dan een Iphone krijgen voor een overgangsrapport in groep 6 ofzo 8)7 . Dat is toch bezopen, waar maak je zo'n kind dan op zijn/haar 18e nog blij mee? Een ferrari? 8)7
pi_155529066
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:37 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet meer normaal. Ik zie hier op het werk ook kinderen die dan een Iphone krijgen voor een overgangsrapport in groep 6 ofzo 8)7 . Dat is toch bezopen, waar maak je zo'n kind dan op zijn/haar 18e nog blij mee? Een ferrari? 8)7
yea. Dat idd.

En blijkbaar zit het er toch in dat ergens geld tegenover moet staan bij iedereen. Mn schoonvader was de enige die aan me vroeg of ik het okay vond als ze een paar euro voor haar rapport kreeg :D verder is de bijna standaard reactie op de uitspraak "kijk ...... ik heb mn rapport gekregen/tand gewisseld/veterstrikdiploma/weetikveel!" nu zoiets "shit ik heb geen klein geld bij me, ik kijk een andere keer even" :') das eigenlijk ook wel bijzonder als je er over nadenkt. Terwijl het kind zelf t 9 vd 10 keer helemaal niet met die reden zegt.
pi_155529156
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

yea. Dat idd.

En blijkbaar zit het er toch in dat ergens geld tegenover moet staan bij iedereen. Mn schoonvader was de enige die aan me vroeg of ik het okay vond als ze een paar euro voor haar rapport kreeg :D verder is de bijna standaard reactie op de uitspraak "kijk ...... ik heb mn rapport gekregen/tand gewisseld/veterstrikdiploma/weetikveel!" nu zoiets "shit ik heb geen klein geld bij me, ik kijk een andere keer even" :') das eigenlijk ook wel bijzonder als je er over nadenkt. Terwijl het kind zelf t 9 vd 10 keer helemaal niet met die reden zegt.
Op den duur doen ze dat dus wel hoor :') . Je wilt niet weten hoeveel rapporten ik op mijn bureau heb gehad voor de zomervakantie.
En dan komt er hier een groep kinderen die er dan gewoon uitflappen "krijg ik nu geen geld van je? Ik heb toch mijn rapport laten zien?". }:| :X
Maar nee, ik doe daar niet aan. De jonkies mogen een sticker uitzoeken voor hun rapport, oudere kinderen krijgen een ansichtkaart waar ik dan een dik compliment opschrijf. Hopelijk leren ze ooit dat de waarde daarvan niet in geld uit te drukken is ;).
pi_155529225
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

yea. Dat idd.

Ik ging vroeger wel de nabije buren af met mijn rapport, want dan kreeg ik snoep :D
pi_155529356
Pff even een zeur-post.

Ik weet m'n god afentoe niet meer hoe ik op het werk moet zitten (achter een bureau). De baby is nog eens super actief / aanwezig de laatste weken en oefent met de dag meer druk uit op mijn buik wat ook nog eens niet zo comfortabel is, ledematen wegdrukken werkt ook niet echt. En dan nog proberen te werken, ik word er zenuwachtig van. }:|

En ik moet nog 4 weken. :O
pi_155529487
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:49 schreef JantinaGr het volgende:
Pff even een zeur-post.

Ik weet m'n god afentoe niet meer hoe ik op het werk moet zitten (achter een bureau). De baby is nog eens super actief / aanwezig de laatste weken en oefent met de dag meer druk uit op mijn buik wat ook nog eens niet zo comfortabel is, ledematen wegdrukken werkt ook niet echt. En dan nog proberen te werken, ik word er zenuwachtig van. }:|

Misschien een tip, maar ik zit al een tijd op een wiebelkussen: http://www.bol.com/nl/p/t(...)rt/9200000029918883/

Daardoor zit je automatisch wat "actiever" (lees; rechtop). Ik zit daardoor prettiger, ook met schoppende baby in m'n buik. Misschien ook wat voor jou?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:54:56 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155529526
Hier krijgt kind helemaal niks voor z'n rapport :D t is ook niet dat het iets verdient ofzo, een lijstje resultaten. Kom nou :o (dingen waar hij echt hard voor gewerkt heeft, zoals zwemdiploma vind ik een ander verhaal... en ze krijgen hier ook geen cijferrapport ofzo, gewoon een soort ontwikkelingsoverzicht)

Ik kreeg ook een proefdruk van het geboortekaartje O+ was vooral om uit te proberen of het goed zat met de afbeelding die we willen gebruiken, en de kwaliteit van het papier en zulks, en nu ik weet dat het goed zit wil ik nog duuzend andere dingen gaan proberen *O* leeeeuk O+
pi_155529711
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Misschien een tip, maar ik zit al een tijd op een wiebelkussen: http://www.bol.com/nl/p/t(...)rt/9200000029918883/

Daardoor zit je automatisch wat "actiever" (lees; rechtop). Ik zit daardoor prettiger, ook met schoppende baby in m'n buik. Misschien ook wat voor jou?
Thanks voor de tip, maar het punt is, dat wanneer ik rechtop zit, het juist "erger" is, ik moet juist meer achterover hangen, zodat mijn buik meer ruimte krijgt en dat werkt natuurlijk totaal niet prettig, want dan is de afstand computer / lichaam nogal groot. 8)7
pi_155529882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Op den duur doen ze dat dus wel hoor :') . Je wilt niet weten hoeveel rapporten ik op mijn bureau heb gehad voor de zomervakantie.
En dan komt er hier een groep kinderen die er dan gewoon uitflappen "krijg ik nu geen geld van je? Ik heb toch mijn rapport laten zien?". }:| :X
Maar nee, ik doe daar niet aan. De jonkies mogen een sticker uitzoeken voor hun rapport, oudere kinderen krijgen een ansichtkaart waar ik dan een dik compliment opschrijf. Hopelijk leren ze ooit dat de waarde daarvan niet in geld uit te drukken is ;).
Ghehe :D
nouja ik ben er verder niet heel principieel in ofzo hoor. Mijn eigen kinderen krijgen van ons wat kleingeld bijvoorbeeld voor hun rapport. Of een centje onder het kussen met dank aan de tandenfee :7 :') Ook al vind ik inderdaad net als wat Pinq zegt, dat het nergens op slaat want je wisselt die tanden toch wel enzo. Maar goed, traditie hč. Maar dat betekent nog niet dat ik dat ook van anderen verwacht of... dat ik mijn kind wil aanleren dat je altijd van íedereen iets 'hoort' te krijgen op moment dat je een rapport onder de neus duwt ofzo. Laat staan de grote dozen lego of andere cadeaus.
pi_155530100
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:02 schreef JantinaGr het volgende:
Thanks voor de tip, maar het punt is, dat wanneer ik rechtop zit, het juist "erger" is, ik moet juist meer achterover hangen, zodat mijn buik meer ruimte krijgt en dat werkt natuurlijk totaal niet prettig, want dan is de afstand computer / lichaam nogal groot.
Ik heb precies hetzelfde probleem, het is echt super onhandig en vervelend.
pi_155530110
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:49 schreef JantinaGr het volgende:
Pff even een zeur-post.

Werd hier beter toen ik geen beugelbh's meer droeg. Ik ging ook wat meer onderuitgezakt zitten en nam wat vaker even een kleine pauze tussendoor om even te lopen en ruimte te maken.
pi_155530599
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:08 schreef L-E het volgende:
Het werd gezegd tegen de rokende zwangere die naast me lag, ze was boos dat men haar weeenremmers wilde geven bij 33 weken :') Ik weet niet in hoeverre het echt zo is dat 1dag+buik=minus3incouv ;) maar hoe langer in de buik, hoe beter de kansen, dat is natuurlijk wel een gegeven.
Ik moet de hele dag al aan die rokende mevrouw denken. Zo'n kettingrookster met een sigaret in haar mond en een rookwalm om haar heen :) in een ziekenhuisbed.

Doet me denken aan die mensen die bij de ingang van het ziekenhuis staan met een zuurstoftank.

En lego ^O^ . Heb al wat duplo in de speelgoedkist van de babies gedaan. Lego nog uit hun buurt houden voordat ze het op gaan eten of in hun neus steken
pi_155531218
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:15 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde probleem, het is echt super onhandig en vervelend.
We moeten het nog maar even gewoon volhouden, ben ik bang :(

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 16:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Werd hier beter toen ik geen beugelbh's meer droeg. Ik ging ook wat meer onderuitgezakt zitten en nam wat vaker even een kleine pauze tussendoor om even te lopen en ruimte te maken.
Hmm... de beha. Ik zal eens kijken.
Ik sta al wel veel vaker op.
pi_155531228
Dames, weten jullie of de heltiq en/of natalis kraammatrassen en onderleggers de enige zijn die veelal bij de drogisterij worden aangeboden of is er ook eigen merk o.i.d.? Ik zit te kijken voor wat losse aanschaf, maar heb het idee dat ik dan beter gewoon een basis kraampakket van heltiq / natalis kan aanschaffen gezien de prijzen van losse items.
pi_155531596
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 15:54 schreef pinquit het volgende:
Hier krijgt kind helemaal niks voor z'n rapport :D t is ook niet dat het iets verdient ofzo, een lijstje resultaten. Kom nou :o (dingen waar hij echt hard voor gewerkt heeft, zoals zwemdiploma vind ik een ander verhaal... en ze krijgen hier ook geen cijferrapport ofzo, gewoon een soort ontwikkelingsoverzicht)

Mijn kind krijgt niet eens rapporten :P

Maar wel vaak Lego ook weleens voor onbenulligheden. Ja sorry het is een verwende aap met heel (en dan bedoel ik ook heeeel) veel Lego. ;)
pi_155531717
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 14:15 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dochter van Jochem Myjer heet zo toch? Of nouja die heet Limoni maar close enough in dit geval :P
Ik zou t niet weten! :)
pi_155531918
Zojuist met gestreeptestoel een haar-deal gesloten in het buikentopic :P. Maar naar aanleiding daarvan toch maar even een vraagje hier:

De betreffende post in het buikentopic:

Bedoelde je mijn haar? Die niet meer te temmen bos onhandige pluis krullen waar ik uit pure wanhoop deze zwangerschap al ruim 15 cm vanaf heb laten knippen omdat uitkammen niet meer mogelijk was, zelfs niet na het douchen? Maar wat voor geen meter heeft geholpen? Dat haar? Met alle liefde ruil ik het in tegen glanzend mooi stijler haar. Hebben we een deal?

Oh, ik heb het natuurlijk niet zo gepromoot... Haha! Vooruit: krullen zijn ideaal! Je haar kammen is alleen nodig als je net uit de douche komt en je ze gewassen hebt (daar buiten moet je er niet met kam of borstel in de buurt komen), je bindt het in twee tellen samen met een elastiekje want perfect strak hoeft het niet te zitten (dat is een onmogelijkheid) en je hoeft niet vaak naar de kapper want dode punten vallen niet zo snel op.
Kortom, krullen zijn top!

Zijn er hier nog zwangeren met de gouden tip?? Mijn krullen gaan dus echt alle kanten op. Ook die rand met babyhaar langs mijn voorhoofd krult/pluist als een malle waardoor ik nu de helft van de dag met een soort van aureooltje lijk te lopen. Echt heel sexy, heus waar! Maar niet helemaal wenselijk.
pi_155532209
Jantina, hier kan je via de kraamzorg voor 22,50 een kraampakket er bij kopen.

Haha Malteser, ik heb ook 1 kroes pluk voor bij mijn hoofd, die soms gewoon horizontaal op m'n hoofd
staat 8)7

Arganolie? Ik gebruik v andrelon zo'n spray
pi_155533158
Ik smeer een soort haarcreme in mijn krullen en borstel inderdaad zo min mogelijk.
pi_155533690
Haha malteser, engeltje O+ Morroccan oil i.c.m. Tangle teezer? In laten vlechten en dat een tijdje laten zitten? Mooie crown braid misschien?
pi_155534589
Een beetje laat want jompelen was vorige pagina maar toch nog een dikke jompel voor Leonietje dr knipper, voor joycie die dr zo taai houdt en binnenkort haar meisje gaat ontmoeten en voor daui die haar tweeling ook al bijna 30 wkn binnen weet te houden *O* en natuurlijk voor iedereen die ik nu vergeten ben.

Onze kleine trapt steeds meer en harder. Net was ze super actief, dus ik hand van m'n vriend op de buik gelegd (warm O+) in de hoop dat ie al een x iets kan voelen.. en dan stopt ze met trappen XD. Nohh. Is tot nu toe elke keer zo. Beetje jammer maarja.
pi_155535485
Voor krullen: skip de siliconen! Heeft hier heel veel goeds gedaan voor mijn haar :Y
pi_155535626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Voor krullen: skip de siliconen! Heeft hier heel veel goeds gedaan voor mijn haar :Y
Wat is skip de siliconen? Ik heb ook van die rare kroes :'(
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:53:21 #149
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_155535627
Zei iemand krullen?

Deze dinges werkt echt! Ik gebruik uniqone en een of ander olie achtig goedje van kerastase en dan dezes. Mnoh O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_155535815
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:53 schreef Daui het volgende:

[..]

Wat is skip de siliconen? Ik heb ook van die rare kroes :'(
Is heel veel over te vinden als je zoekt op curly girl methode. In het kort: krullend haar heeft doordat het rond loopt meer moeite om vocht vast te houden, de schubben staan dan sneller open. Pluizig haar = haar dat opzoek is naar vocht. In shampoos zit SLS, een ingrediënt dat je haar schoonmaakt, maar ook uitdroogt. In conditioners en stylingproducten zitten siliconen. Die leggen een laagje om je haar waardoor je het afsluit en daarnaast krijg je ze ook alleen uit je haar met SLS. Op korte termijn lijken je krullen misschien beter, op langere termijn drogen ze verder uit. Als je siliconen skipt kun je ook de SLS skippen, wassdn met een (siliconenvrije) conditioner is dan genoeg.
En gel! (Zonder siliconen), zorgt dat je krullen mooi compact drogen, daarna knijp je de gel eruit en heb je weer zachte krullen.

/heelergofftopic :D
pi_155536126
Ik ben even niet bijgelezen maar ik heb vandaag weer lesgegeven en had maar weinig last van de misselijkheid *O* ! Emmertje onder het bureau voor de zekerheid was niet nodig *) . Hoezee.
pi_155536262
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Is heel veel over te vinden als je zoekt op curly girl methode. In het kort: krullend haar heeft doordat het rond loopt meer moeite om vocht vast te houden, de schubben staan dan sneller open. Pluizig haar = haar dat opzoek is naar vocht. In shampoos zit SLS, een ingrediënt dat je haar schoonmaakt, maar ook uitdroogt. In conditioners en stylingproducten zitten siliconen. Die leggen een laagje om je haar waardoor je het afsluit en daarnaast krijg je ze ook alleen uit je haar met SLS. Op korte termijn lijken je krullen misschien beter, op langere termijn drogen ze verder uit. Als je siliconen skipt kun je ook de SLS skippen, wassdn met een (siliconenvrije) conditioner is dan genoeg.
En gel! (Zonder siliconen), zorgt dat je krullen mooi compact drogen, daarna knijp je de gel eruit en heb je weer zachte krullen.

Hartstikke on topic. Een van de ergste zwangerschapskwaaltjes! Gek haar
pi_155537014
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 19:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ooh zo klinkt het allemaal wel heel logisch :o

Ik gebruik al een paar jaar antipluisspul van Andrelon, werkt hier als een tiet! Daarnaast niet dagelijks wassen en niet kammen inderdaad :') Mijn haar is sinds de zwangerschap ook behoorlijk onhandelbaar. Het is twee keer zo dik geworden voor mijn gevoel en ik had al dik haar.
pi_155537110
Dat filmpje met t tshirt. :+ ik zie t al voor me! :o

Razz, fijn toch! Misschien gaat t nu de betere kant op!

Mijn haar is ook veel droger dan normaal. Heb t ook maar steeds in de staart nu. En dan praten we nog niet over na de bevalling.. Ik had de vorige keer zo'n haaruitval, dat ik bij de oren kale inhammen kreeg..

:X

Mijn huid in m'n gezicht is ook vetter dan anders.
pi_155537801
Dank voor de haar tips!! ^O^
pi_155538369
Pfff mijn buik. Zit op de bank en de bovenkant van mijn buik verkrampt helemaal om de zoveel tijd. Word er misselijk van..

Begin toch een beetje zenuwachtig te worden
pi_155539860
Spannend stoel!

Is er al nieuws van Joyciee? Ik hoop dat alles goed met haar (en haar kleintje) gaat!

Ik voel me echt verrot. Alles doet zeer, ben doodmoe en ik kwam door en door natgeregend thuis. 'T is dat de baby al in water rondzwemt, anders was die ook nat geworden :') . Vervolgens kreeg ik m'n broek niet uit (want natte plak spijkerbroek en buik in de weg en benen en bekken die niet meewerkten) en op het moment dat ik in huilen uitbarste kwam man thuis. Die stond me is even te bekijken en zei toen "ok.. We gaan jou eerst maar uitkleden en onder de douche zetten." Daarna ben ik in bed gekropen, maar ik weet echt niet hoe ik moet liggen. Bah.
pi_155539944
Nou pff volgens mij heb ik net eerst weer 20 min op de pot gezeten.. Maar buik blijft onrustig.

Morgen naar de vk.. Maar s even vertellen..
pi_155540411
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 21:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Nou pff volgens mij heb ik net eerst weer 20 min op de pot gezeten.. Maar buik blijft onrustig.

Morgen naar de vk.. Maar s even vertellen..
Voorwerk! *O*
pi_155540470
Sillie.. Dat slapen.. Klinkt bekend.. Kussen onder de buik, kriebelt, voedingskussen in bed.. Neemt teveel ruimte in beslag.. Dan is t te warm.. Blablabla

T is wat zwanger zijn :Y :6
pi_155540697
Haar :') ja mja. Dat wordt niks meer met mijn haar... ik had al weerbarstige slag met veel kruinen en daar is veel pluis en droogheid bijgekomen sinds de zwangerschappen. Heeft ook wel eea met je hormoonhuishouding te maken natuurlijk.

En verder was k ook net ff ondee de douche gesprongen want veel pijn of nja ongemak in buik en heup. Maar echt ontspannen deed t niet dus nja. Ik heb me maar met een fles water op de bank geparkeerd. Twijfel nu tussen bijtijds naar bed of straks bones kijken.
pi_155540945
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
Haar :') ja mja. Dat wordt niks meer met mijn haar... ik had al weerbarstige slag met veel kruinen en daar is veel pluis en droogheid bijgekomen sinds de zwangerschappen. Heeft ook wel eea met je hormoonhuishouding te maken natuurlijk.

En verder was k ook net ff ondee de douche gesprongen want veel pijn of nja ongemak in buik en heup. Maar echt ontspannen deed t niet dus nja. Ik heb me maar met een fles water op de bank geparkeerd. Twijfel nu tussen bijtijds naar bed of straks bones kijken.
Naar bed :Y als je in slaapt valt, voel je die buik en heup ook niet. :+

Ik ga wel n poging doen, maar mijn buik is helemaal vd leg.
pi_155541466
Leonie en Appellientje gefeliciteerd!!

Hier nog een pluiskop }:|
Zit nu op aanraden van verschillende mensen aan de Yes To Carrots shampoo maar dat doet helaas maar weinig. Zal hierna eens op zoek gaan naar een siliconen vrije shampoo (tips welke?)
Dochter pluist trouwens nog erger dus daar ook eens proberen.

Heel benieuwd wat mijn coupe gaat doen de komende maanden. Voor O. had ik een flinke bos dik haar, dat tijdens zwangerschap nog veel dikker en voller werd.... De afgelopen 2 jaar heb ik ineens erg veel haaruitval en is er nog maar weinig over van wat er ooit was. Benieuwd of het nu een beetje terug komt.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:17:45 #164
56471 pinquit
oh my lama!
pi_155543471
Mijn haar doet het geweldig, ben echt bang voor na de zwangerschap
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:22:35 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155543648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:17 schreef pinquit het volgende:
Mijn haar doet het geweldig, ben echt bang voor na de zwangerschap
Ik was echt halfkaal na mijn zwangerschap ;( zķ lelijk. Echt een enorme bitchslap na maanden prachtig vol en glanzend haar :')

Ik merk nu nog niet veel verschil, maar weet ook niet meer wanneer dat begon.

Hello from Lisbon trouwens :W
Zwanger en met een peuter een citytrip doen is wel een uitdaging kan ik u vertellen :') Vandaag was mn vriend er gelukkig bij, maar de komende 3 dagen gaan we vooral ruuustig aan doen oO<
pi_155544688
Geniet ervan lb! Hopelijk lukt t rustig aan doen!

Mijn heupen zijn stom :( soms echt kreupel en van de cesartherapeute nu de opdracht om op m'n werk elke dag even een kwartiertje te liggen en paar oefeningen te doen. Nu al :(
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 26 augustus 2015 @ 00:01:10 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155544959
Boks...

En het stomste vond ik nog dat de chiropractor waar ik nu loop alle Caesar-oefeningen afkraakte -O-

Maargoed, vorige keer ondanks Caesar toch veel last gehad dus ik geef haar t voordeel van de twijfel.
pi_155545092
Ik heb er veel aan. Loop daar al bijna 2 jaar en de pijn in m'n knieën is zo goed als weg *o*
Ze kennen mij en mijn heupen dus heel goed en dat is erg fijn.
(Hypermobiel dus geen klassiek bekkeninstabiliteit)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155548558
Oh, wat voor oefeningen zijn dat dan? Ik ben ook hypermobiel, maar de oefeningen van de bekkenfysio maakte het alleen maar erger. En toen ik ze voordeed zei ze dat ik ze niet zo ver moest doen. Sja, dat doe ik niet echt expres...
pi_155548581
Alweer wakker vanaf 6. En alles slaapt nog en hoef er ook nog niet uit. Ben misselijk joh.
pi_155548755
Hier ook wakker!
Gelukkig wel aardig geslapen. Eindelijk s niet zo heet en gewoon onder mijn dekbed kunnen slapen.

Wel is mijn buik nog zoo gevoelig. Als ik op sta ben ik net een aangespoelde zeerob.
pi_155548981
Ook wakker. Of eigenlijk; nog wakker want ik heb echt k*t geslapen. Kon geen fijne houding vinden, omdraaien doet zeer (echt, in m'n rechterlies, geen doen).

Dus nu ben ik moe :O :z en ik moet gewoon werken }:| . Wordt een dagje op karakter dan maar.. c_/
pi_155549580
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 07:27 schreef silliegirl het volgende:
Ook wakker. Of eigenlijk; nog wakker want ik heb echt k*t geslapen. Kon geen fijne houding vinden, omdraaien doet zeer (echt, in m'n rechterlies, geen doen).

Dus nu ben ik moe :O :z en ik moet gewoon werken }:| . Wordt een dagje op karakter dan maar.. c_/
Succes en sterkte!
Vandaag dagje thuis. Dadelijk zoon naar het bos brengen en dan beetje aanrommelen met mijn meisje. Misschien het bedje maar eens gaan schuren.
pi_155549876
Oefff, sterkte sillie!
Ik moet de auto weg brengen en dan een eind terugfietsen. Zo hard geen zin in. Sowieso die auto ;( net nieuw (2ehands) en airco al twee keer voor terug nu :( en t kutte is vooral dat lief nog bezig is voor rijbewijs en die hele auto nu nog mijn verantwoordelijkheid is. Zon hekel aan garagegedoe
pi_155549942
Sterkte Sillie.

Pinquit altijd balen dat geneuzel met auto's.
En een stuk fietsen zou ik ook weinig zin in hebben.

Hier na 8 nachten van slaap drama's met zoon (ziek) eindelijk een goede nacht. Alleen jammer dat het weer heel lang duurde voor ik eindelijk in slaap viel.
pi_155549968
O ja ook zo'n hekel aan. Wij gaan een andere auto kopen en dan moet ik mijn eigen Pandaatje inleveren :'( zo gehecht aan die fijne auto. Maar ja man gaat elektrisch leasen en een veel kleinere auto. En met vijf in een Fiat Panda lijkt me ook geen optie.
pi_155550004
Ik ben inmiddels op mijn werk aanbeland, maar nu heb ik dus ineens buikkrampen. Beetje menstruatieachtig. Ik word er misselijk van. Baby blijft wel goed bewegen.
Iemand een idee of ik hier nu wat mee moet? -O-
pi_155550029
Even goed uitrusten
pi_155550032
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben inmiddels op mijn werk aanbeland, maar nu heb ik dus ineens buikkrampen. Beetje menstruatieachtig. Ik word er misselijk van. Baby blijft wel goed bewegen.
Als je twijfelt of je wel of niet iets moet doen, doe dan maar :* VK bellen mag altijd. Sterkte
pi_155550061
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:57 schreef pinquit het volgende:
Even goed uitrusten
Op m'n werk? :') Dat wordt 'm niet vrees ik.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:57 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Als je twijfelt of je wel of niet iets moet doen, doe dan maar :* VK bellen mag altijd. Sterkte
Ik heb alleen een gynaecoloog.. Maar die kan ik ook wel even bellen inderdaad.

Maar goed, de krampen, in combi met pijn in lies.. Indalende baby misschien? Ik heb al een paar dagen 't idee dat er minder tegen mijn ribben drukt. Zou misschien wel vroeg zijn al daarvoor?
pi_155550128
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef silliegirl het volgende:
Even proberen een moment van rust te pakken. Gewoon rustig zitten en ademhalen.

Ik heb het ook al weken. Moest ik in de gaten houden van de vk dat ik het niet te vaak had want dan moest ik urine inleveren ivm kans op blaasontsteking. Maar denk zelf nu dat het een groeispurt was.
pi_155550141
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:59 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Op m'n werk? :') Dat wordt 'm niet vrees ik.

[..]

Ik heb alleen een gynaecoloog.. Maar die kan ik ook wel even bellen inderdaad.

Maar goed, de krampen, in combi met pijn in lies.. Indalende baby misschien? Ik heb al een paar dagen 't idee dat er minder tegen mijn ribben drukt. Zou misschien wel vroeg zijn al daarvoor?
Vanaf week 30?
pi_155550177
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:03 schreef Estrys het volgende:

[..]

Vanaf week 30?
Ik ben 30 weken nu ja..
pi_155550190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:05 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik ben 30 weken nu ja..
Tis er eentje van de klok ;) precies op schema
pi_155550251
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:06 schreef Estrys het volgende:

[..]

Tis er eentje van de klok ;)
Als dat zo blijft mag 'ie dat zijn! Dan schrijf ik 'm ook vast in voor 's nachts braaf slapen en overdag regelmatig wakker voor voedingen! ^O^

Mijn eerste afspraak is afgezegd, clientje ziek. Nu is de volgende pas om 13:00. Ik zit nu dus met mijn voeten op een 2e stoel braaf mijn yoga buikademhaling te doen.
Als ik zo blijf zitten val ik zo in slaap denk ik :')
pi_155550417
Zo mijn geduld is alweer op. Kinderen met kleren aan. Ga ik even naar toilet heeft de oudste drinken ingeschonken aan tafel en is ermee op de bank gaan zitten. En dat gaat zijn zus natuurlijk nadoen. Maar die kan dat nog niet dus alles over de bank en allebei de kinderen moeten schone kleren aan. :( Kan ik weer naar zolder kleren halen.
pi_155550557
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 08:52 schreef Estrys het volgende:
O ja ook zo'n hekel aan. Wij gaan een andere auto kopen en dan moet ik mijn eigen Pandaatje inleveren :'( zo gehecht aan die fijne auto. Maar ja man gaat elektrisch leasen en een veel kleinere auto. En met vijf in een Fiat Panda lijkt me ook geen optie.
Oh dat is balen. Wij hebben ook mijn Clio'tje weg moeten doen paar jaar terug. Ik heb er nog wel eens verdriet van :'). :@.
pi_155551447
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:43 schreef Limone het volgende:

Mineool, ik wilde nog zeggen dat ik zelf zo blij word van je 'wacht'berichtjes. O+ Ik hoop die nog wel een aantal weken te lezen!
Nooh O+ dat vind ik echt heel lief! :'( O+ Het is zo onwerkelijk schoolreisjesspannend vind ik! Ik voel me op dit moment zo goed en fit en actief dat een baby nog zo ver weg lijkt. Maar tegelijk heb ik nog maar een weekje voor de augustusbaby die ik in m'n hoofd had :o
Tot ik dan zoals gisteravond zeurende buikpijn heb en half in paniek schiet van zou het?! Kind hangt overigens voor mijn gevoel met zijn/haar hoofd tussen m'n benen of zo, echt heel laag. Best pijnlijk zelfs.

Maar niks kan mijn humeur vandaag verpesten, want een van m'n besties is zwanger :'( *O* O+
pi_155551625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 09:19 schreef Estrys het volgende:
Zo mijn geduld is alweer op. Kinderen met kleren aan. Ga ik even naar toilet heeft de oudste drinken ingeschonken aan tafel en is ermee op de bank gaan zitten. En dat gaat zijn zus natuurlijk nadoen. Maar die kan dat nog niet dus alles over de bank en allebei de kinderen moeten schone kleren aan. :( Kan ik weer naar zolder kleren halen.
Mwhehehe :D sorry, heel herkenbaar :*
Heel irritant dat soort dingen. Hier met jongste, ik was naar beneden gelopen en vergeten kleding mee te nemen. ARGH, weer naar boven *hijg*hardebuik*puf* kleding gepakt, naar beneden; tantrumfit omdat ze een jurk aan wilde en geen broek. Ja doei. Ik loop niet nog een keer de trap op. *kijkt naar buiten* toch wel erg vies weer... dan maar weer naar boven voor een shirt met lange mouwen *hijg*hardebuik*puf* beneden, kinderen omgekleed, zelf een vest aan. Ohja haren kamen. Borstel kwijt. Shit. Onder de bank *hijg*au*lichtinthoofd* onder de kast *repeat* crap hij ligt nog in de badkamer. Weer naar boven }:|
Dus om ongeveer kwart over 8 had k het al wel gehad voor vandaag :P

Nu even rust, straks proberen nog eea op te ruimen op de babykamer. Heb net verf gehaald op verzoek van lief. Hij kreeg het gister ineens op zn heupen en wil wat meer vaart in de babykamer. Fine bij me. Ik word vooral moe van alle zooi overal. Box in de gang, kraampakket beneden, commode in kamer van de oudste, losse kleding enzo op zolder :X
pi_155552011
Haha ja dat :( zeven, acht, negen .....Ik ben net terug uit het bos. Zo'n lekker bospad met mul zand. Op de fiets want met de auto kan je er niet komen. Man man man. En nu wil ik het bedje gaan schuren. Hopelijk niet te optimistisch.
Het is trouwens best warm hier buiten. :)
pi_155552475
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 17:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Jantina, hier kan je via de kraamzorg voor 22,50 een kraampakket er bij kopen.

Ah. Net even gekeken, mijn kraamzorg biedt geen kraampakketten, die verwijst door naar thuiszorgwinkel of drogisterij.

Ik denk dat ik maar voor het heltiq basispakket ga...
pi_155552548
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ah. Net even gekeken, mijn kraamzorg biedt geen kraampakketten, die verwijst door naar thuiszorgwinkel of drogisterij.

Vriendin van mij had deze gekocht: https://shopvoorgezondhei(...)ezxscCFUSVGwodLFsLZg . Volgens mij is die ook vrij compleet.
pi_155553299
Zoon was trouwens al vooruit gefietst het bos in. Stond ie met zijn beste vriend en diens moeder op mij te wachten. Zegt ie: 'ja mijn mama gaat niet meer zo snel'
:')
pi_155555019
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:18 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nooh O+ dat vind ik echt heel lief! :'( O+ Het is zo onwerkelijk schoolreisjesspannend vind ik! Ik voel me op dit moment zo goed en fit en actief dat een baby nog zo ver weg lijkt. Maar tegelijk heb ik nog maar een weekje voor de augustusbaby die ik in m'n hoofd had :o
Tot ik dan zoals gisteravond zeurende buikpijn heb en half in paniek schiet van zou het?! Kind hangt overigens voor mijn gevoel met zijn/haar hoofd tussen m'n benen of zo, echt heel laag. Best pijnlijk zelfs.

Maar niks kan mijn humeur vandaag verpesten, want een van m'n besties is zwanger :'( *O* O+
Minder dan een week zelfs!

Ik vind dit ook zo'n gekke tijd! Je weet dat binnen nu een maximaal een maand heel veel gaat veranderen, maar wanneer dan precies is gewoon maar afwachten. Ik vind het ook wel heel bijzonder, ik heb het idee dat de duutser en ik deze tijd heel bewust meemaken.

Ik ga zo maar eens de stad in op zoek naar een pyama die ik het ziekenhuis kan dragen. Ik bezit helemaal geen pyama..
pi_155555183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:27 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Minder dan een week zelfs!

Ik vind dit ook zo'n gekke tijd! Je weet dat binnen nu een maximaal een maand heel veel gaat veranderen, maar wanneer dan precies is gewoon maar afwachten. Ik vind het ook wel heel bijzonder, ik heb het idee dat de duutser en ik deze tijd heel bewust meemaken.

Ik ga zo maar eens de stad in op zoek naar een pyama die ik het ziekenhuis kan dragen. Ik bezit helemaal geen pyama..
Dat vond ik ook zo raar, er gaat iets super belangrijks gebeuren en je kan niet plannen wanneer. Toen mijn vliezen gebroken waren, wist ik dat het binnen 2 dagen zou komen, toen maakte ik ineens de laatste dagen samen heel bewust mee.

Ik ben trouwens gewoon bevallen in een t-shirt van mijn man, en verder had ik gewoon een joggingbroek aan in het zkh. Maar was het nou zo dat in je Dld standaard een aantal dagen moet blijven?
pi_155555406
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:34 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat vond ik ook zo raar, er gaat iets super belangrijks gebeuren en je kan niet plannen wanneer. Toen mijn vliezen gebroken waren, wist ik dat het binnen 2 dagen zou komen, toen maakte ik ineens de laatste dagen samen heel bewust mee.

Ik ben trouwens gewoon bevallen in een t-shirt van mijn man, en verder had ik gewoon een joggingbroek aan in het zkh. Maar was het nou zo dat in je Dld standaard een aantal dagen moet blijven?
niet moet, maar mag. Ik denk dat ik op het moment zelf beslis wat we doen, afhankelijk van hoe de bevalling was, of we een familiekamer kunnen krijgen of dat ik op een 2 persoonskamer moet, hoe ik me voel, etc. Ik denk dat als we een familiekamer kunnen krijgen ik het fijn zal vinden om te blijven, gewoon om wat tips te krijgen van personeel daar en dat er voor ons allemaal gezorgd wordt. Als ik op een 2 persoonskamer kom dan weet ik het niet.

Als we na de bevalling gelijk naar huis komt dan komt de verloskundige 1x per dag, maar die komt dan maar eventjes voorbij. Hangt er dus een beetje vanaf.

En bevallen maakt me niets uit waar ik het in doe, maar als ik in het ziekenhuis ben en borstvoeding geef is het makkelijk iets te hebben wat opengeknoopt kan worden, lijkt me. En een pyama met broek zodat ik op de gang kan stappen zonder gene...
pi_155555471
Ah ja, er is natuurlijk geen kraamzorg daar... dan kan je beter in t zkh blijven. Leer zoveel mogelijk van de mensen die er verstand van hebben! Ik heb de kraamhulp de oren van het hoofd gevraagd in die week dat ze er was. En zonder haar was de borstvoeding ook niet gelukt.
pi_155555961
Hoe zou het met Joycie gaan?
pi_155556395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja is hier ook vd thuiszorg winkel, maar dat kan hier ook via de site vd kraamzorg. Maar t is dus wel vd uitleenservice
pi_155556480
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 11:31 schreef Estrys het volgende:
Zoon was trouwens al vooruit gefietst het bos in. Stond ie met zijn beste vriend en diens moeder op mij te wachten. Zegt ie: 'ja mijn mama gaat niet meer zo snel'
:')
_O-
pi_155559857
Het is inderdaad rustig rondom Joycie.. hoop dat alles goed is en dat je je baby al hebt mogen verwelkomen!!
pi_155560415
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:18 schreef Mineola het volgende:

[..]

zijn/haar
hoofd O+ Ik vind het zo spannend! <3

& O+
pi_155560551
Coco O+
Tijdje al niet meer gezien :*
pi_155561429
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 12:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe zou het met Joycie gaan?
Ben ik ook benieuwd naar! Hopelijk is ze zo druk met babyknuffelen dat ze ons is vergeten O+ .
pi_155561509
Mijn dag is trouwens weer goed. Om 13 uur had een client zelfgebakken cupcakes voor me meegebracht ( O+ ). "Ja, ik dacht, je hebt vast wel honger met een baby in je buik".

De client van 14:00 kwam met een zwitsal-pakketje ( O+ ) en om 15:00 kreeg ik zo'n pot met koekmix erin waar je alleen maar boter en ei bij hoeft te doen. _O- Ze denken zeker dat ik me zo rond eet ofzo.
pi_155561900
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:54 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dag is trouwens weer goed. Om 13 uur had een client zelfgebakken cupcakes voor me meegebracht ( O+ ). "Ja, ik dacht, je hebt vast wel honger met een baby in je buik".

De client van 14:00 kwam met een zwitsal-pakketje ( O+ ) en om 15:00 kreeg ik zo'n pot met koekmix erin waar je alleen maar boter en ei bij hoeft te doen. _O- Ze denken zeker dat ik me zo rond eet ofzo.
tenminste eindelijk geen mensen die zeiken op of om je gewicht ;)
Schudden voor gebruik
pi_155561914
Ik kwam kijken voor nieuws van die kanjer in het ziekenhuis

Wacht nog effe af :D
Schudden voor gebruik
pi_155561984
Hier terug vd vk. Baby ligt nog niet vast in t bekken. Bovendruk was voor mijn dien wel wat hoger.

Vanaf nu wekelijkse controle! :+

Zoon was even voor dokter aan t spelen bij de vk. :) spuitjes geven en hartslag luisteren.
pi_155562452
Hier ook door de keuring, wel eens ctg gehad ivm enorm harde buik. Maar Frummel deed het prima en mijn urine is schoon. Bloeddruk ook goed, 100/60.
Morgen een bonus ctg maar het lijkt erop dat mijn buik 'gewoon strak staat'.
pi_155562572
Wat lief sillie! Zo kom je de dag wel door :Y)

Ik zit er een beetje doorheen, straalmisselijk, moe en vooral ontzettend gespannen voor de termijnecho volgende week. Pieker steeds over slechte echo's, kindjes die na een prima echo toch gestopt zijn met groeien, enz.. Ik weet dat de kans hartstikke groot is dat het goed gaat, maar doordat ik toch af en toe bloed heb is het toch moeilijk me geen zorgen te maken. Terwijl ik wéét wat de oorzaak is ervan en dat het geen kwaad kan }:|

Morgen intake bij de vk, wordt er dan eigenlijk ook naar je buik gekeken (een echo bedoel ik, verder is er nog niet zoveel te zien ;)), of is het echt puur vragenlijst afwerken en kennismaken?
pi_155562626
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:39 schreef onomatopee het volgende:

Ik zit er een beetje doorheen, straalmisselijk, moe en vooral ontzettend gespannen voor de termijnecho volgende week. Pieker steeds over slechte echo's, kindjes die na een prima echo toch gestopt zijn met groeien, enz.. Ik weet dat de kans hartstikke groot is dat het goed gaat, maar doordat ik toch af en toe bloed heb is het toch moeilijk me geen zorgen te maken. Terwijl ik wéét wat de oorzaak is ervan en dat het geen kwaad kan }:|

Morgen intake bij de vk, wordt er dan eigenlijk ook naar je buik gekeken (een echo bedoel ik, verder is er nog niet zoveel te zien ;)), of is het echt puur vragenlijst afwerken en kennismaken?
Dat verschilt per vk praktijk. Bij ons wel een echo meestal.
pi_155562721
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 16:39 schreef onomatopee het volgende:

Geef je zorgen aan bij de vk. Bij sommige praktijken is intake ook echt intake, bij mijn praktijk kijken ze even met het echo-apparaat als je zo bezorgd bent.
Ik heb vanwege een MA en een miskraam de eerste tijd iedere week een echo gehad... En de vk heeft deze extra echo's niet gedeclareerd maar meer gedaan onder het mom van: ' het apparaat is er toch dus we kijken even voor de geruststelling'.
pi_155562772
Bij mij is het echt alleen een intake, maar omdat we zo snel klaar waren met ons gesprek kregen we toch een echo :)

Ik hoor van een collega ook over het hartjes-spreekuur, dat zou ik echt ideaal hebben gevonden. Dan mag je gewoon even binnenlopen om het hartje te luisteren of kijken.
pi_155562777
Ono, hier doen ze wel standaard meteen n echo. Kan me indenken dat t nog spannender is als je ook bloedvetlies hebt. :*
pi_155562849
Ik kreeg wel een echo, maar ik weet niet of dat standaard was. Bij mij was het nodig omdat mijn menstruatie niet regelmatig was en ik dus niet wist hoe lang ik zwanger was.
Hartjesspreekuur deden ze niet bij ons, wel een leuk idee!
pi_155563437
Hmm, even afwachten wat hun aanpak is dus. :) Ik voel me een beetje bezwaard om erom te vragen, gezien we volgende week de termijnecho al hebben staan en het dus echt maar een paar dagen duurt voordat we sowieso een echo hebben. :@ Maar zorgen uiten kan geen kwaad, misschien stelt het bespreken ervan al genoeg gerust.

Malteser, wat een fijne aanpak bij jou! Fijn als er zo wordt meegedacht :) En dat hartjesspreekuur, nooit van gehoord. Ik vind alleen de naam al O+ :D
pi_155563658
Vandaag voor het eerst op de weegschaal gestaan :@
Bij de anesthesist voor de verdoving. Nu ben ik echt een zeekoe :). Ook al heb ik niet het idee heel veel aangekomen te zijn op andere plekken dan mijn buik
pi_155563931
Valt wel mee toch Daui? Toch prachtig, twee kinderen!

Ik ben moe. Doodmoe. Twee keer op en neer gefietst naar het bos. Was kijkMiddag en zo heet in het bos!

En zou eigenlijk naar een verjaardag moeten van de vriendin van mijn schoonvader. Maar ik kan gewoon niet meer. Man komt thuis, loopt te jagen dat we daarheen moeten. :( :( ruzie tot gevolg natuurlijk. Nu is man er alleen heen met de kinderen. Gaan ook daar eten en nu moet ik zelf iets bedenken om te eten. Denk dat ik maar naar de snackbar ga in m'n eentje.
pi_155563947
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:17 schreef Daui het volgende:
Vandaag voor het eerst op de weegschaal gestaan :@
Bij de anesthesist voor de verdoving. Nu ben ik echt een zeekoe :). Ook al heb ik niet het idee heel veel aangekomen te zijn op andere plekken dan mijn buik
er zitten dan ook 2 kindjes in je buik!

Ik woog afgelopen maandag 99.7. Nog steeds geen 100 kilo!
pi_155564062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

er zitten dan ook 2 kindjes in je buik!

Ik woog afgelopen maandag 99.7. Nog steeds geen 100 kilo!
Ha dan ben ik niet de enige die de 100 waarschijnlijk gaat halen. Nu weet ik waar dat gekke gevoel vandaan komt als je gaat staan. Al die kilo's zakken naar beneden :)
pi_155564096
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:09 schreef onomatopee het volgende:
Hmm, even afwachten wat hun aanpak is dus. :) Ik voel me een beetje bezwaard om erom te vragen, gezien we volgende week de termijnecho al hebben staan en het dus echt maar een paar dagen duurt voordat we sowieso een echo hebben. :@ Maar zorgen uiten kan geen kwaad, misschien stelt het bespreken ervan al genoeg gerust.

Malteser, wat een fijne aanpak bij jou! Fijn als er zo wordt meegedacht :) En dat hartjesspreekuur, nooit van gehoord. Ik vind alleen de naam al O+ :D
Ik snap je gevoel, je wilt ook niet 'zeuren' met een termijnecho volgende week. Maar geef het aan! Echt!
Mijn onrustgevoel was zo groot dat ik iedere keer als ik de vk praktijk uitliep na een goede echo dacht, dat het hartje terplekke die seconde wel gestopt zou zijn met kloppen.
Ik leefde dus van week naar week en de vk toonde zoveel begrip!!
Maar dat kan ze alleen doen als ze weet wat er in je om gaat. Dus deel je gevoel! :*
pi_155564132
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:28 schreef Estrys het volgende:
Ik ben moe. Doodmoe. Twee keer op en neer gefietst naar het bos. Was kijkMiddag en zo heet in het bos!

En zou eigenlijk naar een verjaardag moeten van de vriendin van mijn schoonvader. Maar ik kan gewoon niet meer. Man komt thuis, loopt te jagen dat we daarheen moeten. :( :( ruzie tot gevolg natuurlijk. Nu is man er alleen heen met de kinderen. Gaan ook daar eten en nu moet ik zelf iets bedenken om te eten. Denk dat ik maar naar de snackbar ga in m'n eentje.
:*
pi_155564254
Ik was de laatste keer 400 gram aangekomen. Zit nu op +10 ongeveer op 72 kilo. Dat is minder dan de vorige zwangerschap. Toen tikte ik bijna de 80 aan volgens mij. En mensen zien het ook dat ik minder dikke buik heb dan de vorige keer. Maar heb ook nog geen verlof ;)
Zo en nu ga ik naar de snackbar. :P lekker een frikandel speciaal naar binnen werken. Eet ik waarschijnlijk de hele avond maar don't care!
pi_155564423
Ik kwam bij de vk iemand tegen vd gym. Zegt ze.. Zoo jij bent veranderd zeg en wijst zo naar t gezicht en buik.

Jaa.. Ik ben idd een stuk dikker geworden! Overal!

Nu bijna 15 kg in totaal geloof ik. Ik vind t netjes, want bij zoon zat er 20 a 22 kg bij en ik ben nu 1 week korter zwanger dan bij hem
pi_155564654
De anesthesist zei ook dat ze in het ziekenhuis zwangeren niet meer wegen want het zegt zo weinig.

Ooooo een frikandel speciaal :Y) . Ik haal in het ziekenhuis wel altijd een kaasbroodje. Die zijn daar echt nom nom nom _O_
pi_155564681
ik eet de laatste tijd echt bal. Heb zoveel zin in zoetigheid. moet mezelf soms echt heel goed in de hand houden...
pi_155565091
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 15:17 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

zijn/haar
hoofd O+ Ik vind het zo spannend! <3

& O+
Coco O+ Ik ook!

Ik ben ook weer goedgekeurd bij de vk. Bloeddruk stijgt wel langzaam door vocht vasthouden (nu onderdruk van 84, bij de intake was dat 50!), dus ik moet een beetje opletten met zout. We eten eigenlijk al zoutloos dus daar kan ik weinig mee helaas. Was ook een hele kg aangekomen sinds twee weken terug, vorige keren was dat steeds maar een pond of zo. En ik pas officieel m'n gympen niet meer :'(

Zou Joycie al bevallen zijn?
pi_155565196
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:10 schreef Mineola het volgende:

[..]

Bloeddruk stijgt wel langzaam door vocht vasthouden (nu onderdruk van 84, bij de intake was dat 50!), dus ik moet een beetje opletten met zout.
Volgens mij is dat achterhaald en is een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap niet afhankelijk van je zout-inname.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_155565344
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:13 schreef McLaura het volgende:

[..]

Volgens mij is dat achterhaald en is een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap niet afhankelijk van je zout-inname.
stimmt :Y
  woensdag 26 augustus 2015 @ 18:21:49 #230
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_155565484
Ik ben ook wel benieuwd naar Joycie! :)

Oh, enneh... Ik heb een echo gehad om het geslacht te bepalen. Het is een meisje! O+ O+
pi_155565565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:21 schreef Frummeltje86 het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar Joycie! :)

Oh, enneh... Ik heb een echo gehad om het geslacht te bepalen. Het is een meisje! O+ O+
*O* *O* *O* *O*
pi_155566614
Hartjesspreekuur, wat klinkt dat fijn..! Hier ook heel ouderwets de eerste echo met 11 weken, nouououou, wat heb ik me ongerust en "nepzwanger" gevoeld. (Want: geen bewijs).

Hier ben ik alleen gewogen bij de intake, en ik ben zelf gestopt bij 26 weken en +6 kg. Ik geloof het allemaal wel hoor. *propt nog een ontbijtkoek naar binnen*. :P

Joycie, ook hier wordt aan je gedacht!
pi_155566823
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 18:13 schreef McLaura het volgende:

[..]

Oh mijn vk zei dat. Maar prima dan, want aan dat zout viel niet zoveel te veranderen. Neemt niet weg dat ik die stijgende bloeddruk niet zo leuk vind eigenlijk. Hopelijk is-ie volgende week wat lager.

Frummeltje een meisje!

En hartjesspreekuur O+ klinkt lief en fijn! Hier bij een intake met 7 wk ook een echo, doen ze standaard bij mijn vk.
pi_155566906
Leuk een meisje *O* meisjes zijn leuk! :P

Hoofdpijn hier ineens. En behoorlijk ook. Maar proberen te slapen of zo
pi_155570148
Ja, even over dat gewicht; Is het heel erg als je weinig aan komt? Ik ben hooguit anderhalve kilo bijgekomen en zaterdag alweer 19 weken.
pi_155570456
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:24 schreef Myrr het volgende:
Ja, even over dat gewicht; Is het heel erg als je weinig aan komt? Ik ben hooguit anderhalve kilo bijgekomen en zaterdag alweer 19 weken.
Ik was eerst relatief veel afgevallen en later wel wat aangekomen, maar niet veel. Ik zat twee weken na de bavalling op mijn oude gewicht, maar bleef afvallen. Ik heb ook een erg traag herstel gehad, ik had anderhalf jaar na de bevalling nog post-zwangerschap-kwalen. Ik vermoed - maar weet niet zeker - dat mijn gebrek aan (vet)reserves dat trage herstel heeft veroorzaakt. Mijn kind heeft er niet onder geleden. Die groeide prima, zowel voor als na de bevalling (dus van mijn borstvoeding).
Professioneel gifmenger.
pi_155570650
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:24 schreef Myrr het volgende:
Mijn gynaecoloog zei dat je in de eerste 20 weken idealiter ongeveer 2 kilo moest aankomen en de rest later. Ik zou me er dus niet druk om maken, je ligt prima op schema ;)
pi_155570657
ik kwam pas na de 19 weken heel snel aan - 1 kilo van 0 tot 19 weken, toen 5 van 19 tot 24 weken, en daarna nog 3 tot het eind. dus nog even geduld Myrr!
pi_155570667
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 06:21 schreef Dot. het volgende:
Oh, wat voor oefeningen zijn dat dan? Ik ben ook hypermobiel, maar de oefeningen van de bekkenfysio maakte het alleen maar erger. En toen ik ze voordeed zei ze dat ik ze niet zo ver moest doen. Sja, dat doe ik niet echt expres...
Ik sport 1x per week begeleid bij een Cesartherapeute en dan in een groep. Ze kennen mij daar ondertussen goed dus dat scheelt nu enorm. Mijn gewrichten overbelasten erg vlug door de hypermobiliteit. Ik kom daar nu denk ik 2 jaar ongeveer en mijn knieeen zijn al gigantisch veel sterker geworden.
Echt versterkend bezig geweest dus en nu vooral behoud van mijn heupen zolang het nog kan. Veel strech dus voor de doorbloeding en tegen het verkrampen van mijn spieren.

*ik deed een uitschrijfpoging maar plaatjes is handiger ;)*

SPOILER
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155570726
Myrr bij mijn dochter viel ik eerst 5/6 kilo af en kwam erna er 8 aan nog... Was helemaal niet erg.
Nu gok ik een ander vooruitzicht ;) Niets afgevallen en nu al wat erbij.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155570757
mijn nichtje is trouwens 10 kilo afgevallen tijdens de zwangerschap (extreme misselijkheid) maar haar baby heeft daar niet onder geleden.
pi_155570964
Ik hoop zo dat Joycie druk weeën aan het wegwerken is O+
Schudden voor gebruik
pi_155571646
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 20:35 schreef SaskiaR het volgende:
ik kwam pas na de 19 weken heel snel aan - 1 kilo van 0 tot 19 weken, toen 5 van 19 tot 24 weken, en daarna nog 3 tot het eind. dus nog even geduld Myrr!
Aha! Volgens mij volg ik jouw schema een beetje haha, tot 19 wkn ook amper aangekomen en nu de laatste twee weken "al" anderhalve kg.
pi_155572288
Ben ook zeer benieuwd hoe het is met Joycie! Hopelijk ligt haar meisje al (bijna) in haar armen O+
pi_155572292
Myrr, ik ben 27 weken en nog niets aangekomen :) En alles is helemaal in orde.

Ben zo benieuwd hoe 't met Joycie is :o
pi_155572430
Hoi allemaal, ik ga me hier ook maar eens melden. Afgelopen zondag heb ik positief getest. Allemaal heel pril nog, en ik vind het weer helemaal spannend.

Ik heb al een zoontje van 13 maanden. We vonden hem zo leuk dat we er nog wel een wilden ;). En het was snel raak :o. De afgelopen anderhalf jaar heb ik behoorlijk wat gelukt in de verschillende OUD-topics en eigenlijk spijt gehad dat ik niet mee ben gaan posten. Plan is om dat nu wel te doen.

Morgen eerst maar eens de verloskundige bellen voor een eerste afspraak :).
pi_155572758
Ik hoop dat Joyce allang aan het babyruiken is O+

Hier veel jeuk. Niet op handpalmen en voetzolen, maar wel op de bovenkant van handen en voeten :') whut :') Naja, lief doet even een bloedcheck morgenochtend, om cholestase uit te sluiten.
Verder ben ik mooeee :') dit is de eerste avond dat ik even lekker kan chillen O+ zo heerlijk :D Thee en stroopwafel en zelfs tv WOW *O*
pi_155572811
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 17:54 schreef Jagärtrut het volgende:
ik eet de laatste tijd echt bal. Heb zoveel zin in zoetigheid. moet mezelf soms echt heel goed in de hand houden...
en dit.
pi_155572828
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 21:15 schreef Skjor het volgende:
Hoi allemaal, ik ga me hier ook maar eens melden. Afgelopen zondag heb ik positief getest. Allemaal heel pril nog, en ik vind het weer helemaal spannend.

Ik heb al een zoontje van 13 maanden. We vonden hem zo leuk dat we er nog wel een wilden ;). En het was snel raak :o. De afgelopen anderhalf jaar heb ik behoorlijk wat gelukt in de verschillende OUD-topics en eigenlijk spijt gehad dat ik niet mee ben gaan posten. Plan is om dat nu wel te doen.

Morgen eerst maar eens de verloskundige bellen voor een eerste afspraak :).
Gefeliciteerd en welkom :)

hier vandaag weer een ruimdagje gehad. De kindjes waren uit spelen dus ik heb even wat kilometers kunnen maken met de kast opruimen. Hopelijk kan dit weekend de kast de babykamer uit *O*
pi_155572885
Joycie is hopelijk allang aan t knuffelen met hun meisje!

Skjor :W

Hier weer enorm last vd darmen.. Blughh
pi_155573581
Skjor gefeliciteerd!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_155574107
Ik heb nog steeds krampen }:| . Of weer eigenlijk, want vanmiddag waren ze weg. Vind ik stom! Ik wil slapen! :(

Skjor! Welkom en gefeliciteerd *O*

En heeft er al iemand een joyciee update? Ik hoop maar dat alles goed is..
pi_155574551
Met Joycie gaat het hopelijk goed!

Skjor, welkom! Volgens mij had ik Appelientje ook nog geen welkom geheten. Bij dezen!
pi_155578304
Bedankt allemaal!
pi_155581274
Goedemorgen! :W

Ik heb beter geslapen dan gisternacht, gelukkig. Vanmiddag de groeiecho ivm hogere bloeddruk. Toch best spannend...
pi_155581418
Welkom Skjor en Appelientje!

Hopelijk is Joycie lekker aan het genieten van haar mooie meisje

Spannend Sillie! Hopelijk komt er geen gekkigheid uit.

Ik heb echt beroerd geslapen, voel me in zijn algemeenheid beroerd. Mijn buik voelt enorm strak als ik ga verzitten/verliggen, best pijnlijk maar mijn buik is wel zacht dus t zijn geen harde buiken. Inmiddels ook last van mijn rug en bekken, beurse doos, moeilijk slapen. En dan moet ik nog een week of acht :{
Vanmiddag weer controle door de gynaecoloog.

Oh en gisteren is de nieuwe auto binnen gekomen *O* de bedrijfsbus is ingeruild voor een golf variant, echt een mooie burger bak haha
pi_155581485
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 06:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Welkom Skjor en Appelientje!

Hopelijk is Joycie lekker aan het genieten van haar mooie meisje

Spannend Sillie! Hopelijk komt er geen gekkigheid uit.

Ik heb echt beroerd geslapen, voel me in zijn algemeenheid beroerd. Mijn buik voelt enorm strak als ik ga verzitten/verliggen, best pijnlijk maar mijn buik is wel zacht dus t zijn geen harde buiken. Inmiddels ook last van mijn rug en bekken, beurse doos, moeilijk slapen. En dan moet ik nog een week of acht :{
Vanmiddag weer controle door de gynaecoloog.

Oh en gisteren is de nieuwe auto binnen gekomen *O* de bedrijfsbus is ingeruild voor een golf variant, echt een mooie burger bak haha
Klinkt bekend, hier doet met vlagen ook alles zeer in buik en rug nu. Zeker 's nachts met draaien in bed.
Hoe gaat het bij jou op je werk nu? Is het wat minder druk?
pi_155581565
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 07:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klinkt bekend, hier doet met vlagen ook alles zeer in buik en rug nu. Zeker 's nachts met draaien in bed.
Hoe gaat het bij jou op je werk nu? Is het wat minder druk?
nee drukte blijft, maar ik zit lekker met de pootjes omhoog en werk zeven tot acht uur per dag ipv 9 uur. Zo red ik het hopelijk nog twee weken. Dinsdag begint als het goed is mijn vervanging :s)
pi_155581794
Fijn dat je rustiger aan kan doen cassandra. En fijn dat je vervanging dinsdag begint. Ik krijg geen vervanging. Collega's van andere afdelingen gaan het opvangen, dat wil zeggen dat ik mensen dingen moet overdragen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten. Dat zorgt voor veel stress, want je moet alles in Jip en Janneke taal uitleggen. 'En dan open je het in excel' O ja en waar kan ik excel vinden? Dat werk :')
pi_155581969
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:17 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je rustiger aan kan doen cassandra. En fijn dat je vervanging dinsdag begint. Ik krijg geen vervanging. Collega's van andere afdelingen gaan het opvangen, dat wil zeggen dat ik mensen dingen moet overdragen waar ze totaal geen kaas van hebben gegeten. Dat zorgt voor veel stress, want je moet alles in Jip en Janneke taal uitleggen. 'En dan open je het in excel' O ja en waar kan ik excel vinden? Dat werk :')
oh god :X en dan kun jij over een maand of 5 zeker vijf maanden puinhoop en achterstand weer recht gaan zetten en weg gaan werken :') :D
pi_155581995
Ik ga vandaag weer verder met de kast/babykamer. De hele bende naar zolder verplaatsen enzo. Verzoek van B. of ik de box op wilde zetten in de woonkamer want die staat nu gruwelijk in de weg te staan in de woonkamer. Prima, kunnen mijn dames er ook alvast aan wennen in hun spring/ren-route :+ En B. wilde vanavond beginnen met het bedje schuren :o

Gister heb k een klein veegje van de muurverf op de muur gesmeerd en ik werd er helemaal blij van <3 Een fris minty kleurtje wat past bij de mooie lamp die we hebben *O*
pi_155582065
quote:
Haha dat ken ik. Hoe upload ik een bestand in de mail? :Y ik had alles helemaal uitgeschreven..
pi_155582066
quote:
Dat is ook geruststellend ja.
Hier ook geen vervanging. Mijn collega's moeten mijn caseload opvangen. Dat is lastig, want iedereen heeft al een overvolle caseload en dan moet er nog een flink stuk van mij bij. Helaas is dat ook niet echt geruststellend, zeg maar.
Nu wil het geluk dat er een collega terugkomt van verlof als ik wegga (maar zij werkt 3 dagen en ik 4), dus ik kan wel een hoop bij haar kwijt, dat scheelt. De rest moeten dan toch collega's maar zien te verdelen.
pi_155582372
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh god :X en dan kun jij over een maand of 5 zeker vijf maanden puinhoop en achterstand weer recht gaan zetten en weg gaan werken :') :D
Over 8 maanden ga ik pas terug *O* En dan bestaat de organisatie waar ik nu 9 jaar voor werk niet meer. Als het goed is werk ik dan bij een nieuwe gefuseerde organisatie, maar dat hoor ik in november of zo :') Of ik krijg een handdruk. Die ook niet heel goud meer is tegenwoordig.
Dat het een puinhoop gaat zijn in april is een vaststaand feit :P
pi_155582402
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:02 schreef Estrys het volgende:

[..]

Over 8 maanden ga ik pas terug *O* En dan bestaat de organisatie waar ik nu 9 jaar voor werk niet meer. Als het goed is werk ik dan bij een nieuwe gefuseerde organisatie, maar dat hoor ik in november of zo :') Dat het een puinhoop gaat zijn in april is een vaststaand feit :P
:D
ooooh dan zou ik het lekker zo laten :P
ik duim wel voor je dat je in april weer aan de bak kunt met de puinhoop en dat t geen handdruk wordt.
pi_155582705
intake kraamzorg: 'of ik alles klaar heb staan' Badje, commode, babyspullen. ja hoor komt allemaal prima in orde heb ik het even op gehouden :')
pi_155583141
Ik denk dat mijn werk gewoon echt wat stiller komt te liggen. Vorige keer ook geen vervanging gehad, maar collega's die dingen opvingen en dat was echt een drama. Ik kreeg op gegeven moment Facebook berichtjes van een collega met vragen :') Maar als ik alles goed voorbereid kan het meeste wel op pauze.

En vandaag 13 weken :o Daag 1e trimester :W
pi_155583206
Wat gaat een zwangerschap bij anderen toch altijd snel :o
pi_155583224
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:
intake kraamzorg: 'of ik alles klaar heb staan' Badje, commode, babyspullen. ja hoor komt allemaal prima in orde heb ik het even op gehouden :')
Heb t idee dat als je zelf heel verzekerd zegt dat t goed komt, dat ze er dan wel vertrouwen in hebben ook hoor :)
pi_155583259
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:20 schreef Estrys het volgende:
Hahahaha :D
gut ja die zullen hier over een week of 2 ook wel bellen :')

ja hoor, het staat klaar! in een doos op zolder... of bedoelde je dat niet? :+
pi_155583263
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 08:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat is ook geruststellend ja.
Hier ook geen vervanging. Mijn collega's moeten mijn caseload opvangen. Dat is lastig, want iedereen heeft al een overvolle caseload en dan moet er nog een flink stuk van mij bij. Helaas is dat ook niet echt geruststellend, zeg maar.
Nu wil het geluk dat er een collega terugkomt van verlof als ik wegga (maar zij werkt 3 dagen en ik 4), dus ik kan wel een hoop bij haar kwijt, dat scheelt. De rest moeten dan toch collega's maar zien te verdelen.
Hoe werkt dit nou in jouw sector? Je kan toch niet zomaar cliënten overzetten naar een andere psycholoog?
pi_155583387
He poep, Max zei vanmorgen dat ie de naam misschien een beetje had verteld tegen een schoolgenootje dat erom vroeg :') en wiens moeder bevriend is met mijn ouders en zon beetje de hele vriendengroep van mijn vader ;(

"Maar mam je hebt niet echt gezegd dat het een geheim was ofzo"

:+
pi_155583424
Ach ja. Kraamzorg maakt het over t algemeen geen klap uit hoor, die weten zich echt wel een weg te vinden ook als er nauwelijks spulletjes zijn. Er zitten types tussen die wat spastisch/hysterisch reageren op bepaalde situaties, maar goed, die heb je onder verloskundigen ook. (en die laatste groep is groter als t aankomt op kraamvrouwen heb ik t idee.)

SPOILER
pi_155583438
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:57 schreef pinquit het volgende:
He poep, Max zei vanmorgen dat ie de naam misschien een beetje had verteld tegen een schoolgenootje dat erom vroeg :') en wiens moeder bevriend is met mijn ouders en zon beetje de hele vriendengroep van mijn vader ;(

"Maar mam je hebt niet echt gezegd dat het een geheim was ofzo"

:+
hahaha :D max O+

Mja je mag toch hopen dat die moeder wel een beetje de dignity in zich heeft om dat voor zich te houden verder dan, toch? :o
pi_155583635
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:49 schreef pinquit het volgende:

[..]

Heb t idee dat als je zelf heel verzekerd zegt dat t goed komt, dat ze er dan wel vertrouwen in hebben ook hoor :)
Heb ook gezegd dat ik graag een oude taart wil. Van boven de 30 :P

Ja alles staat klaar inderdaad, op zolder. Ergens. Komt wel goed.

Zoals de zaken er nu voor staan hoop ik op die handdruk :') Ik ging van afspraken van 9 tot 17uur naar afspraken van 9 tot 10 uur *O* En als mijn collega's het niet goed over kunnen nemen dan is dat hun probleem of meer die van de organisatie. Ik heb ze gewaarschuwd. Ze hoeven mij er niet mee lastig te vallen. :W
pi_155583700
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja alles staat klaar inderdaad, op zolder. Ergens. Komt wel goed.

Zoals de zaken er nu voor staan hoop ik op die handdruk :') Ik ging van afspraken van 9 tot 17uur naar afspraken van 9 tot 10 uur *O* En als mijn collega's het niet goed over kunnen nemen dan is dat hun probleem. Ze hoeven mij er niet mee lastig te vallen. :W
Oh! nouja in dat geval hoop ik voor je op wat t beste is voor jouw situatie :P *politiekcorrect*
en een winnend postcodelot, gewoon omdat het kan :7

Ik ben gaar maar niet gaar genoeg om nog even te gaan slapen :') *gnork* ik ga maar ns wat nuttigs doen ofzo.
pi_155583722
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:10 schreef Estrys het volgende:

[..]

Boven de 30 een oude taart??? :'( :'(
Magisch theater
pi_155583728
Nou ja kan ook gewoon zijn omdat ik er geen zin meer in heb. En waarschijnlijk ga ik volgend jaar september aan een nieuwe opleiding beginnen *O*
pi_155583778
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:14 schreef Estrys het volgende:
Nou ja kan ook gewoon zijn omdat ik er geen zin meer in heb. En waarschijnlijk ga ik volgend jaar september aan een nieuwe opleiding beginnen *O*
wat tof!!
wat wil je gaan doen?
pi_155583803
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

wat tof!!
wat wil je gaan doen?
Verloskunde O-)

Nee grapje, iets grafisch.
pi_155583828
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:49 schreef pinquit het volgende:

[..]

En als je nu wel alles in orde hebt maar totaaaal niet vertrouwt in dat het goedkomt? ;( .

quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 09:52 schreef pinquit het volgende:

[..]

Hoe werkt dit nou in jouw sector? Je kan toch niet zomaar cliënten overzetten naar een andere psycholoog?
Tsja, dat is een lastig iets. In principe zijn we hier (binnen waar ik werk) vrij uniform opgeleid. De behandelvormen inhoudelijk zijn daarmee overdraagbaar. De achtergrondinformatie van specifieke clienten leggen we ook vast, dus ook dat is overdraagbaar.
Maar ja, het belangrijkste; de relatie die je als behandelaar met je client hebt, is dat niet. Mensen gaan je vertrouwen, bouwen een band met je op en met het ene mens heb je nu eenmaal meer een klik dan met de ander. Die klik is niet overdraagbaar en de mate waarin mensen je vertrouwen ook niet.

Dus in sommige gevallen schat ik in, als mensen echt geen ander willen, dat ze zonder mij kunnen tijdens mijn verlof; die zie ik dan weer als ik terugkom (en in de tussentijd hebben ze een collega van mij als contactpersoon in geval van nood).
Bij mensen die echt in zorg moeten blijven omdat anders crisissituaties kunnen ontstaan, maak ik een inschatting van bij welke collega ze zich prettig gaan voelen. In hele moeilijke gevallen plannen we een afspraak met 2 behandelaren (ik en degene die het van mij overneemt) en de client om vast kennis te maken. Zijn er dan twijfels of zorgen over mijn vervanger, dan kan ik die OF nog bespreken, of toch een andere collega zoeken.

Kortom: het is nogal wat puzzelwerk en het verschilt echt per client wat ik het beste voor ze acht qua overdracht en manier van overdracht. Kost me dus best wat tijd om het voor al mijn clienten netjes te organiseren.
pi_155583863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:19 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En als je nu wel alles in orde hebt maar totaaaal niet vertrouwt in dat het goedkomt? ;( .

Dan komt het toch gewoon goed :Y
pi_155583870
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:17 schreef Estrys het volgende:

[..]

Verloskunde O-)

Nee grapje, iets grafisch.
:D mwhehe ach waarom niet :+

Leuk, grafisch :Y
pi_155583879
Ik heb een stomme vraag..
Is het raar dat wij nog gewoon een seksleven hebben, net zoals we voor de zwangerschap hadden (of eigenlijk moet ik eerlijk bekennen dat ik veel meer zin heb tegenwoordig)? Misschien wel met het idee dat het dadelijk met baby niet zo veel gaat lukken.
Vriendinnen waren aan het vissen en toen ik iets losliet keken ze allemaal zo: :o (ik ben de eerste die zwanger is). Nu denk ik dat ik raar ben.
Magisch theater
pi_155583968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:21 schreef 1stGirl het volgende:
Is het raar dat wij nog gewoon een seksleven hebben, net zoals we voor de zwangerschap hadden (of eigenlijk moet ik eerlijk bekennen dat ik veel meer zin heb tegenwoordig)? Misschien wel met het idee dat het dadelijk met baby niet zo veel gaat lukken.
Vriendinnen waren aan het vissen en toen ik iets losliet keken ze allemaal zo: :o (ik ben de eerste die zwanger is). Nu denk ik dat ik raar ben.
Nee hoor, volgens mij maken we elkaar niet veel qua termijn, maar ook hier is ons seksleven nog prima.
't is in de eerste weken minder geweest omdat ik dan te moe of te misselijk was, maar zodra ik me beter voelde kwam dat ook weer op gang.
Nu is het ook wel wat meer afhankelijk van hoe ik me voel; als ik (net als gister) al vroeg zeer verrot op bed lig, ja dan heeft meneer ook even pech.

Maar, los van die "mindere" dagen komt ons gemiddelde wel boven het gemiddelde van niet-zwangere stellen uit :') . Kortom: je bent niet raar, gewoon van genieten ;).
pi_155583998
quote:
Ons seksleven is ook nog zoals voor de zwangerschap. En daarmee zeg ik niks teveel :')
pi_155584015
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ons seksleven is ook nog zoals voor de zwangerschap. En daarmee zeg ik niks teveel :')
_O- ik gnorkte xD
pi_155584039
ik ben aan t kijken naar autostoeltjes maar pffrt :') volgens mij gaat dat allemaal niet passen. Vanavond maar eens even proefdraaien en kijken of ik de maxicosi er tussen gefrot krijg. En anders moet A. voor de ritten waarbij we met zn vijven in de auto zitten dus maar in t midden tussen de twee stoeltjes in met gordel.

Ik zag wel dit concept ook :D way duur maar echt geniaal :D

http://www.multimac.co.uk/car_seats
pi_155584114
quote:
Nee hoor, volgens t boekje hebben vrouwen juist meer zin tussen de 4e en 7e maand. Ik had er pas na de 36 weken minder zin in. En mn man vond alles prachtig.
pi_155584154
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:28 schreef mignonne het volgende:
ik ben aan t kijken naar autostoeltjes maar pffrt :') volgens mij gaat dat allemaal niet passen. Vanavond maar eens even proefdraaien en kijken of ik de maxicosi er tussen gefrot krijg. En anders moet A. voor de ritten waarbij we met zn vijven in de auto zitten dus maar in t midden tussen de twee stoeltjes in met gordel.

Kan ze ook wel op een verhoger toch? Die krijg je er toch wel tussen gefrot? S moet ook in het midden denk ik. Die kan er het makkelijkst zelf in klimmen.
pi_155584200
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:33 schreef Estrys het volgende:

[..]

Kan ze ook wel op een verhoger toch? Die krijg je er toch wel tussen gefrot? S moet ook in het midden denk ik. Die kan er het makkelijkst zelf in klimmen.
Nee als ik het goed opgemeten heb met de cm's is de zitverhoger dus net te breed, haar derričre is een stuk smaller iig dus dat past sowieso :Y) . Die steuntjes die aan de zijkanten zitten van de zitverhoger 'botsen' met de cosi en de andere autostoel waardoor het geheel net niet lekker frotbaar is om nog wat cm's te winnen. Maar goed, daarom vanavond frotten en even kijken hoe het past.
pi_155584297
quote:

Ik zag nog een autostoeltje dat haske handig is als je geen kinderwagen wilt :)

http://www.babypark.nl/doona-autostoel.html?color=31

Ik heb het zaadje geplant bij mijn vriend dat we misschien onze Polo 1 op 1 kunnen inruilen voor een grotere Dacia, maar hij wil er nog niet zo aan :')
pi_155584328
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:35 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee als ik het goed opgemeten heb met de cm's is de zitverhoger dus net te breed, haar derričre is een stuk smaller iig dus dat past sowieso :Y) . Die steuntjes die aan de zijkanten zitten van de zitverhoger 'botsen' met de cosi en de andere autostoel waardoor het geheel net niet lekker frotbaar is om nog wat cm's te winnen. Maar goed, daarom vanavond frotten en even kijken hoe het past.
Je hebt ook van die verhogers zonder steuntjes aan de zijkanten toch? Dat past dan misschien wel.

Ik ben aan het oefenen geweest met de maxicosi in mijn Fiat500 :') . Ik overweeg nu toch maar de aanschaf van zo'n familyfix ding... Dat geklooi met een gordel benk snel zat vrees ik.
pi_155584352
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:39 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik zag nog een autostoeltje dat haske handig is als je geen kinderwagen wilt :)

http://www.babypark.nl/doona-autostoel.html?color=31

Ik heb het zaadje geplant bij mijn vriend dat we misschien onze Polo 1 op 1 kunnen inruilen voor een grotere Dacia, maar hij wil er nog niet zo aan :')
jezus :D das wel een gevaarte zo met die wielen er onder haha. Maar goed idd, als je echt niet wilt is t idee handig. Jammer alleen dat als je kind dus uit de cosi gegroeid is je dan dus ook geen wagen meer hebt :D

Ik heb onze cosi tweedehands van Vanyel en vrouw overgenomen en aas nog op quinny zapp 2.0, daar kan ook een cosi op en dan zit ik niet met zo'n grote wandelwagenbak.
pi_155584438
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Je hebt ook van die verhogers zonder steuntjes aan de zijkanten toch? Dat past dan misschien wel.

Ik ben aan het oefenen geweest met de maxicosi in mijn Fiat500 :') . Ik overweeg nu toch maar de aanschaf van zo'n familyfix ding... Dat geklooi met een gordel benk snel zat vrees ik.
Wellicht, maar we kijken eerst maar eens hoe ver we komen met de huidige autostoelen die we hebben voordat k weer zo'n nieuw kreng kan aanschaffen. If all else fails kan altijd ofwel A. in het midden op de achterbank met de gordel, ofwel E. in de andere zitverhoger en A. voorin in de verhoger en dan vouw ik mezelf wel half schuin naast de maxicosi (hoewel mijn zitvlak wel breder is dan een zitverhoger maar soit :+ )

Ik tilde overigens gewoon mijn kind in en uit de cosi en liet dat ding in de auto staan. Als ik me ergens aan stoor bij het wegbrengen van de kinderen 's morgens dan zijn het die maxicosi's waarmee gesjouwd wordt :') en die arme kindjes die maar tegen deurposten enzo aangeslingerd worden met cosi en al :')
  donderdag 27 augustus 2015 @ 10:45:00 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155584443
quote:

Dat lijken wel achtbaanstoeltjes :D
KuikenGuppy
pi_155584468
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kan de MC binnen een halve minuut in de gordel doen. Die andere kinderen moet ik dan nog vijf keer vragen: doe je gordel om. }:|
pi_155584483
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:45 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat lijken wel achtbaanstoeltjes :D
ja toch? :D was ook mijn eerste gedachte. Eigenlijk zou je er dan zo'n beugel bij willen hebben hč die zo naar beneden komt als je de auto start :+
pi_155584506
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:46 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja toch? :D was ook mijn eerste gedachte. Eigenlijk zou je er dan zo'n beugel bij willen hebben hč die zo naar beneden komt als je de auto start :+
Mijn zoon tot een paar jaar geleden die hysterisch begont te huilen als ik achter het stuur ging zitten ipv papa. NEEEEE niet mamaaaaaa
pi_155584614
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 10:47 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijn zoon tot een paar jaar geleden die hysterisch begont te huilen als ik achter het stuur ging zitten ipv papa. NEEEEE niet mamaaaaaa
_O- bofferd :D
pi_155584623
oh dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')