Hartstikke on topic. Een van de ergste zwangerschapskwaaltjes! Gek haarquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Is heel veel over te vinden als je zoekt op curly girl methode. In het kort: krullend haar heeft doordat het rond loopt meer moeite om vocht vast te houden, de schubben staan dan sneller open. Pluizig haar = haar dat opzoek is naar vocht. In shampoos zit SLS, een ingrediënt dat je haar schoonmaakt, maar ook uitdroogt. In conditioners en stylingproducten zitten siliconen. Die leggen een laagje om je haar waardoor je het afsluit en daarnaast krijg je ze ook alleen uit je haar met SLS. Op korte termijn lijken je krullen misschien beter, op langere termijn drogen ze verder uit. Als je siliconen skipt kun je ook de SLS skippen, wassdn met een (siliconenvrije) conditioner is dan genoeg.
En gel! (Zonder siliconen), zorgt dat je krullen mooi compact drogen, daarna knijp je de gel eruit en heb je weer zachte krullen.
/heelergofftopic
Ooh zo klinkt het allemaal wel heel logischquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Is heel veel over te vinden als je zoekt op curly girl methode. In het kort: krullend haar heeft doordat het rond loopt meer moeite om vocht vast te houden, de schubben staan dan sneller open. Pluizig haar = haar dat opzoek is naar vocht. In shampoos zit SLS, een ingrediënt dat je haar schoonmaakt, maar ook uitdroogt. In conditioners en stylingproducten zitten siliconen. Die leggen een laagje om je haar waardoor je het afsluit en daarnaast krijg je ze ook alleen uit je haar met SLS. Op korte termijn lijken je krullen misschien beter, op langere termijn drogen ze verder uit. Als je siliconen skipt kun je ook de SLS skippen, wassdn met een (siliconenvrije) conditioner is dan genoeg.
En gel! (Zonder siliconen), zorgt dat je krullen mooi compact drogen, daarna knijp je de gel eruit en heb je weer zachte krullen.
/heelergofftopic
Voorwerk!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
Nou pff volgens mij heb ik net eerst weer 20 min op de pot gezeten.. Maar buik blijft onrustig.
Morgen naar de vk.. Maar s even vertellen..
Naar bedquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:09 schreef mignonne het volgende:
Haarja mja. Dat wordt niks meer met mijn haar... ik had al weerbarstige slag met veel kruinen en daar is veel pluis en droogheid bijgekomen sinds de zwangerschappen. Heeft ook wel eea met je hormoonhuishouding te maken natuurlijk.
En verder was k ook net ff ondee de douche gesprongen want veel pijn of nja ongemak in buik en heup. Maar echt ontspannen deed t niet dus nja. Ik heb me maar met een fles water op de bank geparkeerd. Twijfel nu tussen bijtijds naar bed of straks bones kijken.
Ik was echt halfkaal na mijn zwangerschapquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:17 schreef pinquit het volgende:
Mijn haar doet het geweldig, ben echt bang voor na de zwangerschap
Succes en sterkte!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:27 schreef silliegirl het volgende:
Ook wakker. Of eigenlijk; nog wakker want ik heb echt k*t geslapen. Kon geen fijne houding vinden, omdraaien doet zeer (echt, in m'n rechterlies, geen doen).
Dus nu ben ik moe![]()
en ik moet gewoon werken
. Wordt een dagje op karakter dan maar..
Als je twijfelt of je wel of niet iets moet doen, doe dan maarquote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben inmiddels op mijn werk aanbeland, maar nu heb ik dus ineens buikkrampen. Beetje menstruatieachtig. Ik word er misselijk van. Baby blijft wel goed bewegen.
Iemand een idee of ik hier nu wat mee moet?
Op m'n werk?quote:
Ik heb alleen een gynaecoloog.. Maar die kan ik ook wel even bellen inderdaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:57 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Als je twijfelt of je wel of niet iets moet doen, doe dan maarVK bellen mag altijd. Sterkte
Even proberen een moment van rust te pakken. Gewoon rustig zitten en ademhalen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben inmiddels op mijn werk aanbeland, maar nu heb ik dus ineens buikkrampen. Beetje menstruatieachtig. Ik word er misselijk van. Baby blijft wel goed bewegen.
Iemand een idee of ik hier nu wat mee moet?
Vanaf week 30?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:59 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Op m'n werk?Dat wordt 'm niet vrees ik.
[..]
Ik heb alleen een gynaecoloog.. Maar die kan ik ook wel even bellen inderdaad.
Maar goed, de krampen, in combi met pijn in lies.. Indalende baby misschien? Ik heb al een paar dagen 't idee dat er minder tegen mijn ribben drukt. Zou misschien wel vroeg zijn al daarvoor?
Als dat zo blijft mag 'ie dat zijn! Dan schrijf ik 'm ook vast in voor 's nachts braaf slapen en overdag regelmatig wakker voor voedingen!quote:
Oh dat is balen. Wij hebben ook mijn Clio'tje weg moeten doen paar jaar terug. Ik heb er nog wel eens verdriet vanquote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:52 schreef Estrys het volgende:
O ja ook zo'n hekel aan. Wij gaan een andere auto kopen en dan moet ik mijn eigen Pandaatje inleverenzo gehecht aan die fijne auto. Maar ja man gaat elektrisch leasen en een veel kleinere auto. En met vijf in een Fiat Panda lijkt me ook geen optie.
Noohquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:43 schreef Limone het volgende:
Mineool, ik wilde nog zeggen dat ik zelf zo blij word van je 'wacht'berichtjes.Ik hoop die nog wel een aantal weken te lezen!
Mwhehehequote:Op woensdag 26 augustus 2015 09:19 schreef Estrys het volgende:
Zo mijn geduld is alweer op. Kinderen met kleren aan. Ga ik even naar toilet heeft de oudste drinken ingeschonken aan tafel en is ermee op de bank gaan zitten. En dat gaat zijn zus natuurlijk nadoen. Maar die kan dat nog niet dus alles over de bank en allebei de kinderen moeten schone kleren aan.Kan ik weer naar zolder kleren halen.
Ah. Net even gekeken, mijn kraamzorg biedt geen kraampakketten, die verwijst door naar thuiszorgwinkel of drogisterij.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:39 schreef gestreeptestoel het volgende:
Jantina, hier kan je via de kraamzorg voor 22,50 een kraampakket er bij kopen.
Vriendin van mij had deze gekocht: https://shopvoorgezondhei(...)ezxscCFUSVGwodLFsLZg . Volgens mij is die ook vrij compleet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ah. Net even gekeken, mijn kraamzorg biedt geen kraampakketten, die verwijst door naar thuiszorgwinkel of drogisterij.
Ik denk dat ik maar voor het heltiq basispakket ga...
Minder dan een week zelfs!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:18 schreef Mineola het volgende:
[..]
Noohdat vind ik echt heel lief!
![]()
Het is zo onwerkelijk schoolreisjesspannend vind ik! Ik voel me op dit moment zo goed en fit en actief dat een baby nog zo ver weg lijkt. Maar tegelijk heb ik nog maar een weekje voor de augustusbaby die ik in m'n hoofd had
Tot ik dan zoals gisteravond zeurende buikpijn heb en half in paniek schiet van zou het?! Kind hangt overigens voor mijn gevoel met zijn/haar hoofd tussen m'n benen of zo, echt heel laag. Best pijnlijk zelfs.
Maar niks kan mijn humeur vandaag verpesten, want een van m'n besties is zwanger![]()
![]()
Dat vond ik ook zo raar, er gaat iets super belangrijks gebeuren en je kan niet plannen wanneer. Toen mijn vliezen gebroken waren, wist ik dat het binnen 2 dagen zou komen, toen maakte ik ineens de laatste dagen samen heel bewust mee.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Minder dan een week zelfs!
Ik vind dit ook zo'n gekke tijd! Je weet dat binnen nu een maximaal een maand heel veel gaat veranderen, maar wanneer dan precies is gewoon maar afwachten. Ik vind het ook wel heel bijzonder, ik heb het idee dat de duutser en ik deze tijd heel bewust meemaken.
Ik ga zo maar eens de stad in op zoek naar een pyama die ik het ziekenhuis kan dragen. Ik bezit helemaal geen pyama..
niet moet, maar mag. Ik denk dat ik op het moment zelf beslis wat we doen, afhankelijk van hoe de bevalling was, of we een familiekamer kunnen krijgen of dat ik op een 2 persoonskamer moet, hoe ik me voel, etc. Ik denk dat als we een familiekamer kunnen krijgen ik het fijn zal vinden om te blijven, gewoon om wat tips te krijgen van personeel daar en dat er voor ons allemaal gezorgd wordt. Als ik op een 2 persoonskamer kom dan weet ik het niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:34 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo raar, er gaat iets super belangrijks gebeuren en je kan niet plannen wanneer. Toen mijn vliezen gebroken waren, wist ik dat het binnen 2 dagen zou komen, toen maakte ik ineens de laatste dagen samen heel bewust mee.
Ik ben trouwens gewoon bevallen in een t-shirt van mijn man, en verder had ik gewoon een joggingbroek aan in het zkh. Maar was het nou zo dat in je Dld standaard een aantal dagen moet blijven?
Ja is hier ook vd thuiszorg winkel, maar dat kan hier ook via de site vd kraamzorg. Maar t is dus wel vd uitleenservicequote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:06 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ah. Net even gekeken, mijn kraamzorg biedt geen kraampakketten, die verwijst door naar thuiszorgwinkel of drogisterij.
Ik denk dat ik maar voor het heltiq basispakket ga...
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:31 schreef Estrys het volgende:
Zoon was trouwens al vooruit gefietst het bos in. Stond ie met zijn beste vriend en diens moeder op mij te wachten. Zegt ie: 'ja mijn mama gaat niet meer zo snel'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |