Ik vind het wel prima. Ik vind mijn eigen naam veel mooier en heb geen behoefte aan zijn naam. Ook niet op papier.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:44 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn eigen achternaam al jaren niet meer. Alleen bij bepaalde instanties blijft die naam. Vond ik nou ook niet de mooiste achternaam. Hoewel ik die niet hoefde te spellenHeb wel gekozen voor achternaam man- meisjesnaam. Maar in de praktijk komt dat eigenlijk nooit voor.
En er is dan ook geen discussie bij de kinderen.![]()
Vriendin heeft dubbele nationaliteit, de Belgische en die van haar geboorteland. Ik heb alleen de Nederlandse. Kind moet NL+B krijgen, ik weet niet waar onze toekomst ligt. Nu zitten we in België, volgend jaar in Nederland, misschien ooit weer in België.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat zou dan weer niet uit moeten maken. Voor zover ik begrijp gaat het om de eventuele dubbele nationaliteit.
Mijn ex had de Britse nationaliteit omdat zijn ouders die hadden want geboren in HongKong. Ondanks dat hij nog nooit in HK of de UK geweest was.
Over die namen ja volgens mij kan dat dan weer wel. Eventueel met een procedure achteraf omdat het volgens regels van het land van de andere nationaliteit gaat. Onder Russen en zulks is het vrij normaal om mannelijke en vrouwelijke achternamen te hebben. Je vriendin zou moeten kijken naar haar nationaliteit. Als ze Belgische nationaliteit heeft dan kan ze gebruik maken van het naamrecht daar indien ze voor kind ook Belgische nationaliteit aanvraagt. Indien andere nationaliteit dan kan ze die aanvragen voor kind. Kind kan sowieso NLse aanvragen als ik er vanuit ga dat jij de Nederlandse nationaliteit hebt.
Tsja, maar het zou mooi zijn als het helemaal 'klopt'. Vriendin zal na een huwelijk ook eigen naam houden, dus het zou jammer zijn als er straks een gezinnetje is en één iemand heeft een andere naam dan de rest.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:35 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik zou het ook niet al te ingewikkeld gaan maken wat dat betreft.
Mijn zoon heeft al moeite met zijn voornaam van drie letters...
Dat is ie ook. Ach whats in a name?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind het wel prima. Ik vind mijn eigen naam veel mooier en heb geen behoefte aan zijn naam. Ook niet op papier.
Als kind NL/Be gaat krijgen dan is die dubbele achternaam geen punt maar moet je jn geval van in NL geboren kind wel achteraf regelen. Over de varianten zou je het juridisch loket ns moeten bellen. Er moet idd eenheid zijn binnen het gezin. Maar vaak scheelt het maar 1 letter ofzo, misschien dat het wel kan?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:48 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Vriendin heeft dubbele nationaliteit, de Belgische en die van haar geboorteland. Ik heb alleen de Nederlandse. Kind moet NL+B krijgen, ik weet niet waar onze toekomst ligt. Nu zitten we in België, volgend jaar in Nederland, misschien ooit weer in België.
Ik lig er niet wakker van iigquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:51 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is ie ook. Ach whats in a name?
Jep, de namen van de opvolgende kinderen volgen die van het eerste kind. Dat is in België ook zo. Alleen is hier die combinatie dus mogelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als kind NL/Be gaat krijgen dan is die dubbele achternaam geen punt maar moet je jn geval van in NL geboren kind wel achteraf regelen. Over de varianten zou je het juridisch loket ns moeten bellen. Er moet idd eenheid zijn binnen het gezin. Maar vaak scheelt het maar 1 letter ofzo, misschien dat het wel kan?
En een vader staat wel zo leuk op de geboorteaktequote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben hier zo druk mee, omdat ik niet vlak na m'n bevalling naar de gemeente wil waggelen![]()
Ach dat kan ter plaatse ook wel geregeldquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
En een vader staat wel zo leuk op de geboorteakte.
Behoorlijk legitieme redenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben hier zo druk mee, omdat ik niet vlak na m'n bevalling naar de gemeente wil waggelen![]()
Hoezo genaaid? Kun je dat niet laten wijzigen? Wel een duur geintje though.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:58 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Jep, de namen van de opvolgende kinderen volgen die van het eerste kind. Dat is in België ook zo. Alleen is hier die combinatie dus mogelijk.
Maar vriendin heeft idd zo'n Russische achternaam. Dus zeg maar als Haase en Sharapova een kind krijgen dan zou het Jantje Haase-Sharapov of Liesje Haase-Sharapova moeten heten. Dat bezorgt de meeste kopzorgen.
Ik ben hier overigens zo druk mee omdat mijn vader me bij aangifte genaaid heeft met mijn naam, voornaam in dit geval. En daar zit ik nu bijna 30 jaar later nog aan vast. Vandaar dat ik voor mijn kinderen alles tip-top geregeld wil hebben op dat vlak.
American Footballquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:06 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Ach dat kan ter plaatse ook wel geregeldHahaha!
Nee hoor, doe maar gewoon m'n lief als vaderKan niet wachten tot ik die grote man (American footballer) met dat hele kleine babytje kan zien
Tijdje terug had k dr nog een. Die was vergeten kind te erkennen. (type laks enzo) Ja hoi succes he met je hechtingen en kraamverband in de tramquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:01 schreef Bloesem. het volgende:
Dat zijn hele mooie meisjesnamen zeg!quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:08 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hoezo genaaid? Kun je dat niet laten wijzigen? Wel een duur geintje though.
Wel logisch hoor. Ik vind het kiezen van een naam ook echt wel een dingetje. Voornaam that is dan maar toch. Ik heb nogal wat eisenHet moet tijdloos zijn maar niet uit de categorie dat je 10jarige Henk heet ofzo. Klassiek maar liever niet truttig of oubollig, hoewel dat dan weer smaak is natuurlijk. Het moet boven alles een naam zijn waar t kind als volwassene normaal mee kan solliciteren en zulks. En dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik het best een hoofdbreker vind. Zeker nu voor een jongen.
Een meisje had k dit keer graag Anaïs of Eloïse genoemd. Daar waren we vrij snel uit. Maar t bleek een jongen xD
Oh my... Lekker met je netbroekje onder je panty naar de burgerlijke standquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:10 schreef mignonne het volgende:
[..]
Tijdje terug had k dr nog een. Die was vergeten kind te erkennen. (type laks enzo) Ja hoi succes he met je hechtingen en kraamverband in de tram![]()
of k dr niet heen en weer kon rijden. Eeh laat me denken... Nee.
Oh haha dat heb ik ook. Mijn roepnaam is anders dan mijn doopnamen en staat ook niet jn mn paspoort. Dat je dan ergens omgeroepen wordt en dan glazig denkt van goh wat grappig, nog iemand met mijn achternaam! En dat pas bij de tweede omroepronde het kwartje valt dat ze mij bedoelenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:12 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Dat zijn hele mooie meisjesnamen zeg!
Nee, mijn ouders hebben mij een hele mooie roepnaam meegegeven, alleen heeft vaders bij de aangifte alleen de doopnamen doorgegeven, waarvan de eerste vieslelijk is. Er is ook geen enkel verband tussen voor- en roepnaam. Tsja, dat is wel aan te passen, maar loopt behoorlijk in de kosten ja.
Het ging hier flink tekeer. Maar ook geen afkoeling. Helaas.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 08:09 schreef Estrys het volgende:
Bleh, plaknacht.
Geen drupje regen, geen streepje onweer te bekennen hier, met je code geelWel rookmelders die afgaan omdat de buurman een vuurtje stookt.
Dat geldt alleen bij naturalisatie, maar in de praktijk behouden de meeste mensen ook dan hun nationaliteit ivm wat jij noemt, dat het land het niet toestaat de nationaliteit op te geven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:59 schreef Dot. het volgende:
Je mag toch in Nederland geen dubbele nationaliteit meer hebben behalve als het land het niet toestaat om je nationaliteit op te geven zoals Marokko?
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:02 schreef Estrys het volgende:
Weet je wat het schattigst is? Als je kind voor het eerst zijn achternaam gaat zeggen als ze vragen hoe hij heet
Ja maar die naam dat vond ik echt zo lief.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:03 schreef JantinaGr het volgende:
[..]Dat is met leeftijd ook zo, toch?
Volgens mij is dat dezelfde naam die hier hoog op het lijstje staat, maar ik denk dat wij dan wel alleen de korte variant doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:16 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ja maar die naam dat vond ik echt zo lief.
Overigens heeft oudste een roepnaam die een afkorting is van zijn volledige naam. En bij de dokter en zo roepen ze dan zijn volledige naam, hij reageert daar nooit opTot een jaar geleden wist hij niet eens dat zijn roepnaam niet zijn officiële naam is. Ik weet niet of ik dat nog zou doen nu, want heel nuttig is die volledige naam nog niet. Maar goed als hij wil kan hij zichzelf ook bij zijn volledige naam gaan noemen.
Hahahaquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 05:53 schreef Daui het volgende:
Speciaal voor jou Sillie
Today's Top Story Week 28 of Pregnancy
Week 28 of Pregnancy
Your baby has started blinking and dreaming while you may be dreaming that the pain in your derriere will disappear!
Read more on WhatToExpect.com »
Mijn voeten zijn gelukkig vannacht flink geslonken al. Afkoeling bevalt prima ook hier.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:06 schreef mignonne het volgende:
Hier heeft t heerlijk flink geonweerd vannacht en het is afgekoeldheel fijn danku, met de groeten van mijn olifantenvoeten en worstvingers xD
Alleen ze zijn hier achter aan het heien dus de deur staat maar zo af en toe open.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:59 schreef Dot. het volgende:
Je mag toch in Nederland geen dubbele nationaliteit meer hebben behalve als het land het niet toestaat om je nationaliteit op te geven zoals Marokko?
Ik ben even kwijt wat de limone-test ook alweer was maar t zou me niet verbazen als k daar nietzwanger al voor zakquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn voeten zijn gelukkig vannacht flink geslonken al. Afkoeling bevalt prima ook hier.
Oh. En ik zak voor de Limone test, hard ook.
En mijn navel besloot te ploppen vannacht
Limone test: ik moet blind mijn bikinilijntje scheren nu, zeg maarquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ben even kwijt wat de limone-test ook alweer was maar t zou me niet verbazen als k daar nietzwanger al voor zak![]()
Hier geen plopnavel, hij wordt wel flink vlakker steeds. Ik had bij de meiden ook geen plopperd.
Baby gaat flink los sinds een paar dagen, hij wordt sterker voel ik. Wel gezellig
Ja dat had ik bij mn oudste twee ookquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 10:54 schreef Malteser het volgende:
Hier ook al weken gezakt voor de Limone test.... En mijn navel is helemaal vlak. Gewoon alsof ie gladgestreken is, heel gek want ik had heus een hele diepe kuil!
Mignonne, Limonetest: iets met bikinilijn scheren en op de tast want buik te dik.
Kan dat in Nederland ook dat verschillen van achternaam met 1 letter in het geval van een jongen of een meisje? Wist dat dat in die landen gebruikelijk was maar niet dat dit ook in Nederland (of België) konquote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:58 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Jep, de namen van de opvolgende kinderen volgen die van het eerste kind. Dat is in België ook zo. Alleen is hier die combinatie dus mogelijk.
Maar vriendin heeft idd zo'n Russische achternaam. Dus zeg maar als Haase en Sharapova een kind krijgen dan zou het Jantje Haase-Sharapov of Liesje Haase-Sharapova moeten heten. Dat bezorgt de meeste kopzorgen.
Ik ben hier overigens zo druk mee omdat mijn vader me bij aangifte genaaid heeft met mijn naam, voornaam in dit geval. En daar zit ik nu bijna 30 jaar later nog aan vast. Vandaar dat ik voor mijn kinderen alles tip-top geregeld wil hebben op dat vlak.
Tsja, dat vraag ik me dus af of dat hier ook mag.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 12:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kan dat in Nederland ook dat verschillen van achternaam met 1 letter in het geval van een jongen of een meisje? Wist dat dat in die landen gebruikelijk was maar niet dat dit ook in Nederland (of België) kon
Ik ben nu wel erg benieuwd naar je voornaam
Virussen kijken geen weerberichtquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, hoe kan een mens verkouden worden als het buiten 35 graden is? Keelpijn, tranenende ogen, snotneus...beuh!
Late reactie (vakantiequote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:04 schreef mignonne het volgende:
Ono! nog gefeliciteerd!![]()
ik herken je verhaal over uni en vrienden. Hier dezelfde situatie bij de eerste. Een hele bewuste keuze destijds en wij voldeden minder aan het plaatje wat jij omschreef. En ik heb ook de nodige nare opmerkingen gehad. Zoiets raakt je toch, zeker als het van mensen komt waar je altijd leuk mee opschiet. Whatever you do, ga je vooral niet verplicht voelen om tekst en uitleg te geven of je te verantwoorden over jullie keuze. Nergens voor nodig en iedereen is op een ander moment in die babyfase. Vaak is het vooral een stukje verwondering/verbazing over dat jullie al bezig zijn met iets waar anderen echt nog niet aan moeten denken.
Jij (jullie) ook gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:39 schreef LuDann het volgende:
[..]
Pas bevallen masterstudente hier.Gefeliciteerd!
Ik ben ook een buitenbeentje op de uni. Zelfde situatie zo ongeveer, 30 jaar, pas getrouwd, huisje, boompje, beestje. Ook laatstudeerder, ik moet nog een jaar.
Het is even schakelen denk ik, voor je omgeving daar. Mensen verwachten het niet, zijn nog met heel andere dingen bezig. Maar het zal je vast prima afgaan!
zoiets als officieel Johannes heten maar als roepnaam Hans hebben? Denk dat dat best vaak voorkomtquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:04 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Tsja, dat vraag ik me dus af of dat hier ook mag.
Mijn roepnaam of mijn doopnamen? Zijn niet zo spannend, roepnaam is een normale naam, niet een van de populairste, nooit geweest ook, maar ook niet uniek. Van mijn doopnamen is de eerste oubollig en heeft niets met mijn roepnaam te maken (begint ook met een andere letter). Is gewoon irritant op documenten e.d, of als de ICT op je nieuwe werk een e-mailadres aanmaakt met h.achternaam@werk.nl, terwijl iedereen alleen je roepnaam kent die met een andere letter begint. Dat soort dingen.
[..]
Virussen kijken geen weerbericht![]()
Ja, dat ging wel snel, niet heel aangenaamquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:06 schreef Burdie het volgende:
Maar joe, in 4 uur bevallen is wel een race zeg! Hij had haast.
Wanneer weten jullie meer over naar huis gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |