abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155196610
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:44 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn eigen achternaam al jaren niet meer. Alleen bij bepaalde instanties blijft die naam. Vond ik nou ook niet de mooiste achternaam. Hoewel ik die niet hoefde te spellen :( Heb wel gekozen voor achternaam man- meisjesnaam. Maar in de praktijk komt dat eigenlijk nooit voor.

En er is dan ook geen discussie bij de kinderen. :)
Ik vind het wel prima. Ik vind mijn eigen naam veel mooier en heb geen behoefte aan zijn naam. Ook niet op papier.
:)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:48:14 #162
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155196624
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat zou dan weer niet uit moeten maken. Voor zover ik begrijp gaat het om de eventuele dubbele nationaliteit.

Mijn ex had de Britse nationaliteit omdat zijn ouders die hadden want geboren in HongKong. Ondanks dat hij nog nooit in HK of de UK geweest was.

Over die namen ja volgens mij kan dat dan weer wel. Eventueel met een procedure achteraf omdat het volgens regels van het land van de andere nationaliteit gaat. Onder Russen en zulks is het vrij normaal om mannelijke en vrouwelijke achternamen te hebben. Je vriendin zou moeten kijken naar haar nationaliteit. Als ze Belgische nationaliteit heeft dan kan ze gebruik maken van het naamrecht daar indien ze voor kind ook Belgische nationaliteit aanvraagt. Indien andere nationaliteit dan kan ze die aanvragen voor kind. Kind kan sowieso NLse aanvragen als ik er vanuit ga dat jij de Nederlandse nationaliteit hebt.
Vriendin heeft dubbele nationaliteit, de Belgische en die van haar geboorteland. Ik heb alleen de Nederlandse. Kind moet NL+B krijgen, ik weet niet waar onze toekomst ligt. Nu zitten we in België, volgend jaar in Nederland, misschien ooit weer in België.

[ Bericht 8% gewijzigd door FritzWepper op 13-08-2015 23:55:08 ]
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:51:30 #163
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155196761
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:35 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet al te ingewikkeld gaan maken wat dat betreft.
Mijn zoon heeft al moeite met zijn voornaam van drie letters...
Tsja, maar het zou mooi zijn als het helemaal 'klopt'. Vriendin zal na een huwelijk ook eigen naam houden, dus het zou jammer zijn als er straks een gezinnetje is en één iemand heeft een andere naam dan de rest.
pi_155196766
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik vind het wel prima. Ik vind mijn eigen naam veel mooier en heb geen behoefte aan zijn naam. Ook niet op papier.
Dat is ie ook. Ach whats in a name?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155196782
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:48 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Vriendin heeft dubbele nationaliteit, de Belgische en die van haar geboorteland. Ik heb alleen de Nederlandse. Kind moet NL+B krijgen, ik weet niet waar onze toekomst ligt. Nu zitten we in België, volgend jaar in Nederland, misschien ooit weer in België.
Als kind NL/Be gaat krijgen dan is die dubbele achternaam geen punt maar moet je jn geval van in NL geboren kind wel achteraf regelen. Over de varianten zou je het juridisch loket ns moeten bellen. Er moet idd eenheid zijn binnen het gezin. Maar vaak scheelt het maar 1 letter ofzo, misschien dat het wel kan?
pi_155196842
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Dat is ie ook. Ach whats in a name?
Ik lig er niet wakker van iig :D
  donderdag 13 augustus 2015 @ 23:58:34 #167
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155197055
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als kind NL/Be gaat krijgen dan is die dubbele achternaam geen punt maar moet je jn geval van in NL geboren kind wel achteraf regelen. Over de varianten zou je het juridisch loket ns moeten bellen. Er moet idd eenheid zijn binnen het gezin. Maar vaak scheelt het maar 1 letter ofzo, misschien dat het wel kan?
Jep, de namen van de opvolgende kinderen volgen die van het eerste kind. Dat is in België ook zo. Alleen is hier die combinatie dus mogelijk.

Maar vriendin heeft idd zo'n Russische achternaam. Dus zeg maar als Haase en Sharapova een kind krijgen dan zou het Jantje Haase-Sharapov of Liesje Haase-Sharapova moeten heten. Dat bezorgt de meeste kopzorgen.

Ik ben hier overigens zo druk mee omdat mijn vader me bij aangifte genaaid heeft met mijn naam, voornaam in dit geval. En daar zit ik nu bijna 30 jaar later nog aan vast. Vandaar dat ik voor mijn kinderen alles tip-top geregeld wil hebben op dat vlak.
pi_155197171
Ik ben hier zo druk mee, omdat ik niet vlak na m'n bevalling naar de gemeente wil waggelen :D :@
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:04:36 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155197272
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ik ben hier zo druk mee, omdat ik niet vlak na m'n bevalling naar de gemeente wil waggelen :D :@
En een vader staat wel zo leuk op de geboorteakte ;).
KuikenGuppy
pi_155197354
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

En een vader staat wel zo leuk op de geboorteakte ;).
Ach dat kan ter plaatse ook wel geregeld ;) Hahaha!

Nee hoor, doe maar gewoon m'n lief als vader O+ Kan niet wachten tot ik die grote man (American footballer) met dat hele kleine babytje kan zien O+
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:06:34 #171
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155197364
quote:
Behoorlijk legitieme reden :D

Mijn vriendin haaaaaat bureaucratie en kapt me snel af als de jurist in me naar boven komt en ik me helemaal in naamgeving en afstammingsrecht stort _O-
pi_155197438
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:58 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Jep, de namen van de opvolgende kinderen volgen die van het eerste kind. Dat is in België ook zo. Alleen is hier die combinatie dus mogelijk.

Maar vriendin heeft idd zo'n Russische achternaam. Dus zeg maar als Haase en Sharapova een kind krijgen dan zou het Jantje Haase-Sharapov of Liesje Haase-Sharapova moeten heten. Dat bezorgt de meeste kopzorgen.

Ik ben hier overigens zo druk mee omdat mijn vader me bij aangifte genaaid heeft met mijn naam, voornaam in dit geval. En daar zit ik nu bijna 30 jaar later nog aan vast. Vandaar dat ik voor mijn kinderen alles tip-top geregeld wil hebben op dat vlak.
Hoezo genaaid? Kun je dat niet laten wijzigen? Wel een duur geintje though.

Wel logisch hoor. Ik vind het kiezen van een naam ook echt wel een dingetje. Voornaam that is dan maar toch. Ik heb nogal wat eisen :') Het moet tijdloos zijn maar niet uit de categorie dat je 10jarige Henk heet ofzo. Klassiek maar liever niet truttig of oubollig, hoewel dat dan weer smaak is natuurlijk. Het moet boven alles een naam zijn waar t kind als volwassene normaal mee kan solliciteren en zulks. En dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik het best een hoofdbreker vind. Zeker nu voor een jongen.

Een meisje had k dit keer graag Anaïs of Eloïse genoemd. Daar waren we vrij snel uit. Maar t bleek een jongen xD
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:09:15 #173
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155197459
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:06 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Ach dat kan ter plaatse ook wel geregeld ;) Hahaha!

Nee hoor, doe maar gewoon m'n lief als vader O+ Kan niet wachten tot ik die grote man (American footballer) met dat hele kleine babytje kan zien O+
American Football _O_ Daar hou ik van, maar ben niet meer verslaafd sinds het niet meer gratis is :P
pi_155197501
quote:
Tijdje terug had k dr nog een. Die was vergeten kind te erkennen. (type laks enzo) Ja hoi succes he met je hechtingen en kraamverband in de tram :')
of k dr niet heen en weer kon rijden. Eeh laat me denken... Nee.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:12:01 #175
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155197543
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoezo genaaid? Kun je dat niet laten wijzigen? Wel een duur geintje though.

Wel logisch hoor. Ik vind het kiezen van een naam ook echt wel een dingetje. Voornaam that is dan maar toch. Ik heb nogal wat eisen :') Het moet tijdloos zijn maar niet uit de categorie dat je 10jarige Henk heet ofzo. Klassiek maar liever niet truttig of oubollig, hoewel dat dan weer smaak is natuurlijk. Het moet boven alles een naam zijn waar t kind als volwassene normaal mee kan solliciteren en zulks. En dat alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik het best een hoofdbreker vind. Zeker nu voor een jongen.

Een meisje had k dit keer graag Anaïs of Eloïse genoemd. Daar waren we vrij snel uit. Maar t bleek een jongen xD
Dat zijn hele mooie meisjesnamen zeg!

Nee, mijn ouders hebben mij ook een mooie roepnaam meegegeven, alleen heeft vaders bij de aangifte alleen de doopnamen doorgegeven, waarvan de eerste vieslelijk is. Er is ook geen enkel verband tussen voor- en roepnaam. Tsja, dat is wel aan te passen, maar loopt behoorlijk in de kosten ja.
pi_155197611
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

Tijdje terug had k dr nog een. Die was vergeten kind te erkennen. (type laks enzo) Ja hoi succes he met je hechtingen en kraamverband in de tram :')
of k dr niet heen en weer kon rijden. Eeh laat me denken... Nee.
Oh my... Lekker met je netbroekje onder je panty naar de burgerlijke stand :X Mij niet gezien.

Maar toch, die naam he.. De voornaam heb ik zoveel vertrouwen in, die geeft ze me gewoon, dat weet ik zeker. Maar die achternaam, ugh, het is zo onbelangrijk en belangrijk en niets betekenend en alles betekenend tegelijk... (ik vermoed dat er ook wat hormonen meespelen ;) )
pi_155197635
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 00:12 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Dat zijn hele mooie meisjesnamen zeg!

Nee, mijn ouders hebben mij een hele mooie roepnaam meegegeven, alleen heeft vaders bij de aangifte alleen de doopnamen doorgegeven, waarvan de eerste vieslelijk is. Er is ook geen enkel verband tussen voor- en roepnaam. Tsja, dat is wel aan te passen, maar loopt behoorlijk in de kosten ja.
Oh haha dat heb ik ook. Mijn roepnaam is anders dan mijn doopnamen en staat ook niet jn mn paspoort. Dat je dan ergens omgeroepen wordt en dan glazig denkt van goh wat grappig, nog iemand met mijn achternaam! En dat pas bij de tweede omroepronde het kwartje valt dat ze mij bedoelen :+

Met een beetje fantasie is mijn roepnaam wel een samenstelling van mn doopnamen en mn doopnamen zijn van die ontzettend standaard namen dat het niet zo boeit eigenlijk.
pi_155200889
Movement gespot hier. Vanochtend en zojuist in de rechterkant van mijn buik. Is het raar dat ik niet weet wat ik daar nou van moet vinden? :@

Tevens; Jongensnaam bedenken. Behoorlijk lastige opgave.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2015 03:07:35 ]
pi_155201254
Hier moeten we ook nog een achternaam kiezen. Het zou mooi zijn als Nederland ook snel de dubbele achternaam zou doorvoeren. Heb wel een dubbele nationaliteit (USA). Effe googlen
pi_155201260
Speciaal voor jou Sillie

Today's Top Story Week 28 of Pregnancy
Week 28 of Pregnancy
Your baby has started blinking and dreaming while you may be dreaming that the pain in your derriere will disappear!
Read more on WhatToExpect.com »

pi_155201561
Je mag toch in Nederland geen dubbele nationaliteit meer hebben behalve als het land het niet toestaat om je nationaliteit op te geven zoals Marokko?

Wij doen de achternaam van mijn vriend, daar zijn er maar weinig van en Stip is nu ook stamhouder. Niet dat we dat veel uitmaakt, maar leuk bijdingetje :) Daarnaast begint mijn achternaam met een W en dan ben je altijd als laatst met dingen :P
pi_155201651
Bleh, plaknacht.
Geen drupje regen, geen streepje onweer te bekennen hier, met je code geel :( Wel rookmelders die afgaan omdat de buurman een vuurtje stookt.
pi_155201936
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 08:09 schreef Estrys het volgende:
Bleh, plaknacht.
Geen drupje regen, geen streepje onweer te bekennen hier, met je code geel :( Wel rookmelders die afgaan omdat de buurman een vuurtje stookt.
Het ging hier flink tekeer. Maar ook geen afkoeling. Helaas.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155202023
Hier wel afkoeling gelukkig! Voor het eerst deze week ook weer een beetje redelijk geslapen daardoor, al slaap ik sowieso goed als het hard regent. Alleen een beetje zielig voor de kat, die is bang voor onweer en heeft zijn veilige plekje af moeten staan voor de babykamer.
pi_155202030
Zo maar eens naar het zwembad met mijn twee schatjes. :) Lekker daar even walvissen ;)
pi_155202147
Onze baby krijgt de achternaam van mijn vriend. Die achternaam zou ik zelf ook willen aannemen, mochten we ooit nog gaan trouwen. Achternaam van vriend is Fries en nu blijkt ook de gekozen voornaam van oorsprong een Friese meisjesnaam te zijn. :X Onze tweede voorkeursnaam is dat trouwens ook, haha. Echt niet dat we het daarop uitgekozen hebben hoor, puur toeval.

Maar ze wordt niet geboren als Friezin, maar als Noord-Hollandse 8-)
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:55:38 #187
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155202206
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:59 schreef Dot. het volgende:
Je mag toch in Nederland geen dubbele nationaliteit meer hebben behalve als het land het niet toestaat om je nationaliteit op te geven zoals Marokko?

Dat geldt alleen bij naturalisatie, maar in de praktijk behouden de meeste mensen ook dan hun nationaliteit ivm wat jij noemt, dat het land het niet toestaat de nationaliteit op te geven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155202323
Weet je wat het schattigst is? Als je kind voor het eerst zijn achternaam gaat zeggen als ze vragen hoe hij heet :)
pi_155202353
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:02 schreef Estrys het volgende:
Weet je wat het schattigst is? Als je kind voor het eerst zijn achternaam gaat zeggen als ze vragen hoe hij heet :)
O+ Dat is met leeftijd ook zo, toch?
pi_155202575
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:03 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

O+ Dat is met leeftijd ook zo, toch?
Ja maar die naam dat vond ik echt zo lief.

Overigens heeft oudste een roepnaam die een afkorting is van zijn volledige naam. En bij de dokter en zo roepen ze dan zijn volledige naam, hij reageert daar nooit op :') Tot een jaar geleden wist hij niet eens dat zijn roepnaam niet zijn officiële naam is. Ik weet niet of ik dat nog zou doen nu, want heel nuttig is die volledige naam nog niet. Maar goed als hij wil kan hij zichzelf ook bij zijn volledige naam gaan noemen.
pi_155202613
Wij hebben ook voor de achternaam van vriend gekozen. Zijn naam komt noet zo vaak voor en mijne is volgens mij een top 10 achternaam dus daar zijn er wel al genoeg van!
Voornaam kiezen wordt wel weer spannend. We willen vooraf het geslacht niet weten dus we mogen er 2 gaan uitzoeken :) We houden niet zo van veelvoorkomende namen en willen dus weer op zoek naar vrij unieke namen. Dochter heet N.erena en zoon K.iron dus daar heb ik dan liever geen Bas ofzo bij, maar dat wordt wel nog even een zoektochtje :D

Even jompelen voor mezelf...vandaag 13 weken! Hallo 2e trimester *O*
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_155202651
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 09:16 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja maar die naam dat vond ik echt zo lief.

Overigens heeft oudste een roepnaam die een afkorting is van zijn volledige naam. En bij de dokter en zo roepen ze dan zijn volledige naam, hij reageert daar nooit op :') Tot een jaar geleden wist hij niet eens dat zijn roepnaam niet zijn officiële naam is. Ik weet niet of ik dat nog zou doen nu, want heel nuttig is die volledige naam nog niet. Maar goed als hij wil kan hij zichzelf ook bij zijn volledige naam gaan noemen.
Volgens mij is dat dezelfde naam die hier hoog op het lijstje staat, maar ik denk dat wij dan wel alleen de korte variant doen.

In principe kun je jezelf noemen wat je wilt natuurlijk :)
pi_155202760
Oh verhip. Ik begin morgen al aan het 3e trimester!
pi_155203341
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 05:53 schreef Daui het volgende:
Speciaal voor jou Sillie

Today's Top Story Week 28 of Pregnancy
Week 28 of Pregnancy
Your baby has started blinking and dreaming while you may be dreaming that the pain in your derriere will disappear!
Read more on WhatToExpect.com »

Hahaha _O- .

Ik heb pas de naam van vriend aangenomen bij 't geregistreerd partnerschap. Wij zijn straks dus gewoon familie "V" :).
Ik vond dat niet moeilijk. Vriend wil zijn naam doorgeven en ik heb verder echt niks met mijn meisjesnaam zeg maar. 'T kost me ook weinig moeite om nu die van m'n vriend te gebruiken..
pi_155203477
Hier heeft t heerlijk flink geonweerd vannacht en het is afgekoeld O+ heel fijn danku, met de groeten van mijn olifantenvoeten en worstvingers xD

Alleen ze zijn hier achter aan het heien dus de deur staat maar zo af en toe open.
pi_155203930
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:06 schreef mignonne het volgende:
Hier heeft t heerlijk flink geonweerd vannacht en het is afgekoeld O+ heel fijn danku, met de groeten van mijn olifantenvoeten en worstvingers xD

Alleen ze zijn hier achter aan het heien dus de deur staat maar zo af en toe open.
Mijn voeten zijn gelukkig vannacht flink geslonken al. Afkoeling bevalt prima ook hier.

Oh. En ik zak voor de Limone test }:|, hard ook.
En mijn navel besloot te ploppen vannacht :D
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:35:08 #197
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155204076
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:59 schreef Dot. het volgende:
:Y Als je Nederlander wordt door optie of naturalisatie moet je in beginsel afstand doen, al is daar weer een behoorlijk rijtje uitzonderingen op.

Als je van rechtswege Nederlander wordt, omdat bij je geboorte één van je ouders Nederlander is, dan mag je gewoon andere nationaliteiten behouden.
pi_155204293
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:29 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn voeten zijn gelukkig vannacht flink geslonken al. Afkoeling bevalt prima ook hier.

Oh. En ik zak voor de Limone test }:|, hard ook.
En mijn navel besloot te ploppen vannacht :D
Ik ben even kwijt wat de limone-test ook alweer was maar t zou me niet verbazen als k daar nietzwanger al voor zak :+

Hier geen plopnavel, hij wordt wel flink vlakker steeds. Ik had bij de meiden ook geen plopperd.

Baby gaat flink los sinds een paar dagen, hij wordt sterker voel ik. Wel gezellig :)
pi_155204472
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:44 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben even kwijt wat de limone-test ook alweer was maar t zou me niet verbazen als k daar nietzwanger al voor zak :+

Hier geen plopnavel, hij wordt wel flink vlakker steeds. Ik had bij de meiden ook geen plopperd.

Baby gaat flink los sinds een paar dagen, hij wordt sterker voel ik. Wel gezellig :)
Limone test: ik moet blind mijn bikinilijntje scheren nu, zeg maar ;).

Baby hier is ook steeds in de weer. Trapjes worden inderdaad krachtiger en ik voel nu ook regelmatig handjes onderin (baby ligt al met bolletje naar beneden en voeten omhoog).
Ik heb over 2 weken een groeiecho, ben stiekem wel weer benieuwd.
pi_155204476
Hier ook al weken gezakt voor de Limone test.... En mijn navel is helemaal vlak. Gewoon alsof ie gladgestreken is, heel gek want ik had heus een hele diepe kuil!

Mignonne, Limonetest: iets met bikinilijn scheren en op de tast want buik te dik ;).
pi_155204514
ohja zie toch goed. Ja die zak ik al een poosje xD
pi_155204819
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 10:54 schreef Malteser het volgende:
Hier ook al weken gezakt voor de Limone test.... En mijn navel is helemaal vlak. Gewoon alsof ie gladgestreken is, heel gek want ik had heus een hele diepe kuil!

Mignonne, Limonetest: iets met bikinilijn scheren en op de tast want buik te dik ;).
Ja dat had ik bij mn oudste twee ook :Y gewoon geen navel meer xD
En dat zal deze keer ook wel zo zijn. Volgens B. heb ik geen navel maar een krater :') thanks darling... ik hou ook van jou zeg maar.

Mijne ligt volgens mij in stuit. Of het wisselt nogal, gister in elk geval stuit, kreeg een aantal venijnige schoppen van binnenuit tegen mn baarmoedermond aan. Ik was vergeten hoe pijnlijk dat kan zijn :')
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:55:31 #203
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155207344
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:58 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Kan dat in Nederland ook dat verschillen van achternaam met 1 letter in het geval van een jongen of een meisje? Wist dat dat in die landen gebruikelijk was maar niet dat dit ook in Nederland (of België) kon :D

Ik ben nu wel erg benieuwd naar je voornaam :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_155207542
zo, weer bij de gyn geweest. Wederom urine goed, bloeddruk 124/88, werd ook goed verklaard...

Ik heb nog steeds een navel, denk ook dat hij niet meer gaat ploppen. Heb ook niet het idee dat m'n buik veel gegroeid is de laatste tijd. Zal binnenkort weer een foto maken.

Qua namen krijgt het kind mijn achternaam, maar wij mogen inderdaad van allebei de namenrechten gebruik maken.

Verder, hoe kan een mens verkouden worden als het buiten 35 graden is? Keelpijn, tranenende ogen, snotneus...beuh!
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:04:43 #205
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155207599
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kan dat in Nederland ook dat verschillen van achternaam met 1 letter in het geval van een jongen of een meisje? Wist dat dat in die landen gebruikelijk was maar niet dat dit ook in Nederland (of België) kon :D

Ik ben nu wel erg benieuwd naar je voornaam :@
Tsja, dat vraag ik me dus af of dat hier ook mag.

Mijn roepnaam of mijn doopnamen? Zijn niet zo spannend, roepnaam is een normale naam, niet een van de populairste, nooit geweest ook, maar ook niet uniek. Van mijn doopnamen is de eerste oubollig en heeft niets met mijn roepnaam te maken (begint ook met een andere letter). Is gewoon irritant op documenten e.d, of als de ICT op je nieuwe werk een e-mailadres aanmaakt met h.achternaam@werk.nl, terwijl iedereen alleen je roepnaam kent die met een andere letter begint. Dat soort dingen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, hoe kan een mens verkouden worden als het buiten 35 graden is? Keelpijn, tranenende ogen, snotneus...beuh!
Virussen kijken geen weerbericht ;(
pi_155208019
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:04 schreef mignonne het volgende:

Ono! nog gefeliciteerd! *O*
ik herken je verhaal over uni en vrienden. Hier dezelfde situatie bij de eerste. Een hele bewuste keuze destijds en wij voldeden minder aan het plaatje wat jij omschreef. En ik heb ook de nodige nare opmerkingen gehad. Zoiets raakt je toch, zeker als het van mensen komt waar je altijd leuk mee opschiet. Whatever you do, ga je vooral niet verplicht voelen om tekst en uitleg te geven of je te verantwoorden over jullie keuze. Nergens voor nodig en iedereen is op een ander moment in die babyfase. Vaak is het vooral een stukje verwondering/verbazing over dat jullie al bezig zijn met iets waar anderen echt nog niet aan moeten denken.
Late reactie (vakantie *O*), maar thanks! Rot dat mensen zich destijds geroepen voelden om daar nare opmerkingen over te maken zeg, dat raakt inderdaad toch.. Wat ik me nu afvraag, hoe reageerde jij erop? Ik ben zelf, zeker als de opmerking gaat over dingen waar we zelf ook al mee hebben zitten puzzelen, al snel geneigd om verantwoording af te gaan leggen, maar dat wil ik hierbij inderdaad juist niet gaan doen..

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 00:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Pas bevallen masterstudente hier. :D Gefeliciteerd!

Ik ben ook een buitenbeentje op de uni. Zelfde situatie zo ongeveer, 30 jaar, pas getrouwd, huisje, boompje, beestje. Ook laatstudeerder, ik moet nog een jaar. :)

Het is even schakelen denk ik, voor je omgeving daar. Mensen verwachten het niet, zijn nog met heel andere dingen bezig. Maar het zal je vast prima afgaan!
Jij (jullie) ook gefeliciteerd! :D *O* Dat schakelen verwacht ik inderdaad ook wel, en ergens is het ook heel begrijpelijk dat het voor veel mensen nog niet een relevant onderwerp is. Nouja, we gaan het zien!

Jagartrut: he wat irritant! Weet je zeker dat het geen hooikoorts oid is? Daar is iig iets meer tegen te doen dan tegen verkoudheid..

Qua namen, hier krijgt Kind (we zijn nog zoekende naar een werknaam :+) de achternaam van vriend, dat is voor ons nooit een vraag geweest eigenlijk. Maar ik hecht ook niet zo aan m'n eigen achternaam :)
pi_155208096
Naam: Baby krijgt de achternaam van mijn man.

Jagar.. Kunnen we elkaar de hand geven. Hier ook strondverkouden.. Moe en last vh weer.. Bah
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:26:19 #208
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155208196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:04 schreef FritzWepper het volgende:

[..]

Tsja, dat vraag ik me dus af of dat hier ook mag.

Mijn roepnaam of mijn doopnamen? Zijn niet zo spannend, roepnaam is een normale naam, niet een van de populairste, nooit geweest ook, maar ook niet uniek. Van mijn doopnamen is de eerste oubollig en heeft niets met mijn roepnaam te maken (begint ook met een andere letter). Is gewoon irritant op documenten e.d, of als de ICT op je nieuwe werk een e-mailadres aanmaakt met h.achternaam@werk.nl, terwijl iedereen alleen je roepnaam kent die met een andere letter begint. Dat soort dingen.

[..]

Virussen kijken geen weerbericht ;(
zoiets als officieel Johannes heten maar als roepnaam Hans hebben? Denk dat dat best vaak voorkomt :Y ik ben wel blij dat ik gewoon zo heet als in mijn paspoort zeg maar. Wel vind ik het jammer dat de namen niet omgedraaid zijn zoals eigenlijk de bedoeling was (dus mijn tweede naam als eerste naam) ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:46:30 #209
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_155208796
Meld met baby uit buik!

Woensdag met 37+1 kreeg ik een ballon als inleiding, gisteren om half 11 had ik 2 cm ontsluiting en werden m'n vliezen gebroken. Toen binnen no time naar 9 cm ontsluiting gegaan. Om half 2 gaan persen (wat een hel) en om 14.42 is J.ulian W.illem geboren O+
Hij woog 2305 gr dus een stuk meer dan de 2000 die we verwachtten. Hij hoeft niet in de couveuse maar we moeten wel nog even blijven om te kijken of hij een beetje op gewicht kan blijven.
Ik heb jammer genoeg een knip die ook nog uitscheurde. Hij lag met z'n gezichtje naar boven waardoor het persen niet wilde lukken.

Foto's:

Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_155208921
Gefeliciteerd met je zoontje! En wat fijn dat hij niet de couveuse in hoeft!! Dan mag je hopelijk snel al naar huis!
Wel auwie zeg, die knip. Hopelijk herstel je daar ook snel van.

En nu genieten O+

EDIT: en toen kwamen er foto's bij.
Wat een lief koppie. En dat neusje. O+
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:51:01 #211
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155208946
Gefeliciteerd MB! Mooie namen en wat fijn dat hij wat bonusgewicht heeft! Hoop dat je snel herstelt en dat J het goed blijft doen!! *O*

Ach wat een lief mannetje! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155209014
Re en MB gefeliciteerd met jullie mannetje. Wat een mopje O+.
pi_155209036
Oh wow, MB, wat een mooi ventje! Gefeliciteerd, hopelijk blijft hij mooi op gewicht. O+
pi_155209040
Wat een mooi schattig snoetje heeft 'ie O+ !

Van harte *O*
pi_155209096
Missbliss wat een klein superlief mannetje! En wat fijn dat hij niet in de couveuse hoeft!
*O*
pi_155209111
Wow MB, wat een mooi ventje, met mooie namen. Zo rammelt mijn er bijna uit!

En wat fijn van z'n gewicht!
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:56:37 #217
50430 Yuki
Student Midwife
pi_155209143
MB en Re, gefeliciteerd *G*
Wat een mooie vent O+ en stiekem gewoon een stuk groter dan gedacht! Wat fijn!
♥ || Baby catcher in training || ♥
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:00:24 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155209256
MB en Re, gefeliciteerd met jullie Mooie Baby O+ *O*!
Hij lijkt op je MB! O+!
KuikenGuppy
pi_155209314
Gefeliciteerd MB!! Wat fijn dat hij groter is dan verwacht!
pi_155209367
Oooh wat een schatje :) en wat fijn dat ie zo groot is!
Succes met herstellen en veel geluk samen!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155209408
omg MB!!! wat een scheetje O+ wat poppig <3
Van harte gefeliciteerd jullie beide met de geboorte van je zoon O+ heel héél fijn dat ie die paar 100 gram extra heeft. Voorspoedig herstel gewenst, hopelijk kunnen jullie snel naar huis met zn allen :) *O*
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:05:25 #222
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_155209415
Gefeliciteerd MB, wat een mooierd O+ Geniet er heerlijk van met z'n drietjes!
  Moderator vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:05:26 #223
5428 crew  miss_sly
pi_155209416
O, wat een ontzettend mooi jongetje hebben jullie MissBliss en Re O+
Gefeliciteerd en veel geluk!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155209433
Gefeliciteerd! *O* Wat een mooi vers klein jongetje O+
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:06:26 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155209441
Maar joe, in 4 uur bevallen is wel een race zeg! Hij had haast ;).
Wanneer weten jullie meer over naar huis gaan?
KuikenGuppy
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:07:59 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_155209487
Ooooh MB en Re, van harte, hij is echt superknap, en wat fijn dat ie in orde is en dat het snel ging *O* *O*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:08:23 #227
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_155209493
Gefeliciteerd MissBliss :)

Leuke naam ook. En inderdaad: dat neusje :D
pi_155209514
Wauw wat een mooi kindje MB! Gefeliciteerd!
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:09:31 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155209525
OMG missbliss die tweede foto! Wát een mooi en lief babytje om te zien O+

Sterkte met het herstel en heel veel geluk samen!
pi_155209600
Wat een prachtig jongetje MB, heel hartelijk gefeliciteerd en veel geluk samen :*
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:15:32 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155209700
Lieve MB en RE wat een wolk van een zoon met een prachtige naam.

Van harte gefeliciteerd *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:18:28 #232
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_155209778
Gefeliciteerd Blissebips en Re *O*
Je hebt echt vakwerk afgeleverd hoor, wat een plaatje O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:22:43 #233
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_155209891
Bedankt allemaal O+ ik ben ook helemaal verliefd op hem. En op Re als die hem dan vastheeft, zo schattig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:06 schreef Burdie het volgende:
Maar joe, in 4 uur bevallen is wel een race zeg! Hij had haast ;).
Wanneer weten jullie meer over naar huis gaan?
Ja, dat ging wel snel, niet heel aangenaam :') :X maar ik was er wel snel vanaf, dat dan weer wel! Toen ik om pijnstilling vroeg had ik 9 cm en kon het niet meer.
Ik denk dat ze per dag kijken, maar ik hoorde de kinderarts wel zeggen 'een dag of 2'. Hij is nu 40 gram afgevallen, hopelijk valt dat een beetje te beperken
En kunnen we snel naar huis :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:30:14 #234
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_155210107
MissBliss en Re: van harte met jullie zoon!
The love you take is equal to the love you make.
pi_155210208
Wauw MB O+ Van harte gefeliciteerd!! Hopelijk kunnen jullie snel naar huis samen!
pi_155210227
Woah, die zag ik niet aankomen en dat terwijl ik mezelf vanmorgen nog afvroeg wie van de septemberdames (sorry, fout BBwoord) het eerst zou gaan bevallen!

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje MB en Re! *O* Mooie namen!
Wat superfijn dat hij wat zwaarder is dan verwacht, hopelijk mag hij snel mee naar huis! Veel geluk samen.
pi_155210239
MB gefeliciteerd O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155210293
Hij is ook echt een mengelingetje van jou en Re, MB! O+
Tralalalaaa
pi_155210331
Aaah MB, wat een schatje! Hopelijk blijft 'ie goed op gewicht en kunnen jullie snel met zijn 3tjes naar huis! *G*
pi_155210402
Ieeehh MB en Re wat een dotje O+ zo klein! Veel geluk met z'n allen *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')