quote:
Op woensdag 12 augustus 2015 23:04 schreef mignonne het volgende:Ono! nog gefeliciteerd!
ik herken je verhaal over uni en vrienden. Hier dezelfde situatie bij de eerste. Een hele bewuste keuze destijds en wij voldeden minder aan het plaatje wat jij omschreef. En ik heb ook de nodige nare opmerkingen gehad. Zoiets raakt je toch, zeker als het van mensen komt waar je altijd leuk mee opschiet. Whatever you do, ga je vooral niet verplicht voelen om tekst en uitleg te geven of je te verantwoorden over jullie keuze. Nergens voor nodig en iedereen is op een ander moment in die babyfase. Vaak is het vooral een stukje verwondering/verbazing over dat jullie al bezig zijn met iets waar anderen echt nog niet aan moeten denken.
Late reactie (vakantie

), maar thanks! Rot dat mensen zich destijds geroepen voelden om daar nare opmerkingen over te maken zeg, dat raakt inderdaad toch.. Wat ik me nu afvraag, hoe reageerde jij erop? Ik ben zelf, zeker als de opmerking gaat over dingen waar we zelf ook al mee hebben zitten puzzelen, al snel geneigd om verantwoording af te gaan leggen, maar dat wil ik hierbij inderdaad juist niet gaan doen..
quote:
Op donderdag 13 augustus 2015 00:39 schreef LuDann het volgende:[..]
Pas bevallen masterstudente hier.

Gefeliciteerd!
Ik ben ook een buitenbeentje op de uni. Zelfde situatie zo ongeveer, 30 jaar, pas getrouwd, huisje, boompje, beestje. Ook laatstudeerder, ik moet nog een jaar.

Het is even schakelen denk ik, voor je omgeving daar. Mensen verwachten het niet, zijn nog met heel andere dingen bezig. Maar het zal je vast prima afgaan!
Jij (jullie) ook gefeliciteerd!

Dat schakelen verwacht ik inderdaad ook wel, en ergens is het ook heel begrijpelijk dat het voor veel mensen nog niet een relevant onderwerp is. Nouja, we gaan het zien!
Jagartrut: he wat irritant! Weet je zeker dat het geen hooikoorts oid is? Daar is iig iets meer tegen te doen dan tegen verkoudheid..
Qua namen, hier krijgt Kind (we zijn nog zoekende naar een werknaam

) de achternaam van vriend, dat is voor ons nooit een vraag geweest eigenlijk. Maar ik hecht ook niet zo aan m'n eigen achternaam