Ik juich het toe om samen Nederlander én een Vlaming in de F1 te hebben Maar jeh, F1today als bronquote:'Vandoorne vervangt Button bij McLaren in 2016'
Nog meer slecht nieuws voor Jenson Button. Volgens het Italiaanse Italiaracing wordt de 35-jarige Brit volgend seizoen bij McLaren vervangen door Stoffel Vandoorne, die op dit moment de stand in de GP2 aanvoert.
De aankondiging van de rijderswissel zou tijdens de Grand Prix van België plaats moeten vinden. McLaren-junior Vandoorne kent momenteel een zeer sterk seizoen in de GP2, waar hij al vier races gewonnen heeft en het kampioenschap met een ruime voorsprong aanvoert. Button kent daarentegen een zeer matig seizoen bij McLaren, waar hij pas twee keer punten heeft kunnen scoren. Recentelijk werd hij al gelinkt aan een rol als presentator van het tv-programma Top Gear.
net z'n pa dusquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:48 schreef Rossdale het volgende:
Stiekem ook wel zielig voor Magnussen die kan het nu wel schudden
De nieuwe generatie na Verstappen? Man toen die generatie al lang en breed in formule auto's reed moest Max nog Wereldkampioen Karten worden!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:53 schreef Meike26 het volgende:
Plussss dat de nieuwe generatie F1 coureurs zet zich ná Verstappen, Sainz en Nasr nu echt door en dat vind ik ook enorm tof om te zien !
Leef je uit.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat is de OP trouwens lekker up-to-date. Nieuwtjes 2014? Guido vd Garde?
Geen geldige reden om deze roddel af te doen als nonsens.. Ik vind het nog steeds een zeer plausibele kans dat Vandoorne volgend jaar bij McLaren rijdt. Er zijn er meer die alles bij hoog en laag ontkracht hebben en toch waarheid bleken te zijn. Was het ook niet dat het vertrek van Alonso BIJ McLaren !! al lang rondging en steeds ontkracht werd en het toch waar bleek te zijn.. Als er ergens een lek zit, is het daar welquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:49 schreef Beach het volgende:
Ik las vandaag allang dat McLaren dat gerucht ontkracht heeft.
Tis toch ook een pannenkoek!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:48 schreef Rossdale het volgende:
Stiekem ook wel zielig voor Magnussen die kan het nu wel schudden
Mwa, ik zou Perez en Rosberg missen als kiespijn in de F1quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:39 schreef Meike26 het volgende:
Nee, ik bedoel dat nu Verstappen, Sainz en Nasr in de F1 rijden, de nieuwe generatie f1 coureurs nu echt komt. De gevestigde namen zullen denk ik nu wel in rap tempo vervangen worden. Enige die echt nog even blijven zijn Hamilton, Perez, Bottas en Rosberg bijvoorbeeld.
Imola! Magny-Cours! Super Aguri!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 16:39 schreef King_Merc het volgende:
deze beter ?
[ afbeelding ]
F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Verstappen
- Pastorelli
Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams
- Honda
- RedBull Racing
- BMW Sauber
- Midland
- Scuderia Toro Rosso
- Super Aguri F1
[PDF] 2006 sporting regulations - F1
[ afbeelding ]
Race kalender 2006*
12 maart Bahrein, Sakhir
19 maart Maleisië, Sepang
02 april Australië, Melbourne
23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
17 september België, Spa-Francorchamps
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos
[ afbeelding ] *wijzigingen voorbehouden
Toen was met de periode van Schumi/Ferrari over. 2x een Duitse GP en 2x een Italiaanse.quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:14 schreef Meike26 het volgende:
Is Imola nog zo lang F1 circuit geweest? Ik dacht dat het tot iets van 1999/2000 was dat daar gereden werd..
Maar het is silly season, dus alles wordt geroepen. Dat vroeger of later daar iets van waar blijkt te zijn is geen teken dat iemand gelijk had, maar eerder dat iemand geluk had. Aan het einde van het seizoen vergeet iedereen even dat 95% van die geruchten dus complete bullshit bleken te zijn. En als de pers 3 dagen geen artikel bij elkaar heeft kunnen schrapen, dan bedenken ze gewoon zelf zo'n bericht. "Volgens een anonieme bron binnen het team", "in de pitstraat gaan de geruchten", etc. etc. Gewoon regelrecht uit de duim zuigen en hoppa, je hebt weer een artikel die wat clicks krijgen en er komen weer wat centjes binnen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen geldige reden om deze roddel af te doen als nonsens.. Ik vind het nog steeds een zeer plausibele kans dat Vandoorne volgend jaar bij McLaren rijdt. Er zijn er meer die alles bij hoog en laag ontkracht hebben en toch waarheid bleken te zijn. Was het ook niet dat het vertrek van Alonso BIJ McLaren !! al lang rondging en steeds ontkracht werd en het toch waar bleek te zijn.. Als er ergens een lek zit, is het daar wel
quote:Volgens Business Book GP geeft Red Bull dit jaar het meeste geld uit in de Formule 1. Mercedes en McLaren zitten Red Bull op de hielen.
Opvallend is het grote gat tussen Red Bull, Mercedes, McLaren, Ferrari, en de rest van het veld.
Manor GP heeft het kleinste budget. Het team van Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, bevindt zich op een 7e plek.
Hieronder vindt je een volledige lijst van de budgetten, de bedragen zijn in miljoenen euro. De budgetten zijn samengesteld uit sponsorgeld, geld van partners of investeerders, en als laatste de TV-inkomsten en het prijzengeld van Formula One Management (FOM).
1. Red Bull Racing (¤266 + ¤35.7 + ¤167) = ¤468.7
2. Mercedes (¤122 + ¤212.4 + ¤133) = ¤467.4
3. McLaren Honda (¤144.5 + ¤216.5 + ¤104) = ¤465
4. Ferrari (¤208.5 + ¤34.5 + ¤175) = ¤418
5. Williams (¤52.5 + ¤22.9 + ¤111) = ¤186.4
6. Lotus (¤69.5 + ¤13.6 + ¤56) = ¤139.1
7. Toro Rosso (¤68 + ¤9.45 + ¤60) = ¤137.45
8. Force India (¤49.5 + ¤12.2 + ¤68) = ¤129.7
9. Sauber (¤44 + ¤9.25 + ¤50) = ¤103.25
10. Manor (¤0.5 + ¤32.5 + ¤50) = ¤83
TOTALEN: (¤1025 + ¤599 +¤974) = ¤2598
Bron GPpits
Ik verwacht dat in de komende seizoenen de volgende rijders wel afscheid gaan nemen: Button, Hulkenberg, Massa, Maldonado, Raikkonen & Perez. Button en Hulkenberg zie ik wel WEC gaan rijden, Raikkonen kruipt lekker in een rallykar en de rest verdwijnt stilletjes van het toneel. Maldonado zijn sponsoren gaan hem volgend seizoen niet meer aan een zitje helpen na alweer een seizoen vol domme fouten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:39 schreef Meike26 het volgende:
Nee, ik bedoel dat nu Verstappen, Sainz en Nasr in de F1 rijden, de nieuwe generatie f1 coureurs nu echt komt. De gevestigde namen zullen denk ik nu wel in rap tempo vervangen worden. Enige die echt nog even blijven zijn Hamilton, Perez, Bottas en Rosberg bijvoorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:25 schreef Meike26 het volgende:
Hoe groot/gek is de kans dat Button bij Haas gaat rijden? Een betrouwbare coureur, heel veel kennis en iemand die je goed kan hebben voor pr? Naast Vergne?
Als dat gaat gebeuren heeft Button met elke krachtbron-leverancier gereden die er de afgelopen 15 jaar in de F1 actief is geweest..Heeft Button met Ford/Cosworth gereden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Zoiets ja. De Hülk zit na zijn zege op Le Mans in ieder geval wel gebeiteld bij Porsche, net als zijn teamgenoten van die week.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
Denk niet dat Haas Button kan/wil betalen.
Maar WEC zou wel leuk zijn. Gewoon een F1 allstars team met Webber, Button en Hulkenberg
Nee, en ook niet met Peugeot en Toyotaquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:28 schreef Beach het volgende:
[..]
Heeft Button met Ford/Cosworth gereden?
Alleen in de lagere Formule-klassenquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:28 schreef Beach het volgende:
[..]
Heeft Button met Ford/Cosworth gereden?
Peugeot/asiapech was ik ook al vergeten ja.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, en ook niet met Peugeot en Toyota
Dat lijkt me wel mooi ja En niet eens zo onbedenkelijk.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
Denk niet dat Haas Button kan/wil betalen.
Maar WEC zou wel leuk zijn. Gewoon een F1 allstars team met Webber, Button en Hulkenberg
Peugeot was ook weg na 2002 natuurlijk.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Peugeot/asiapech was ik ook al vergeten ja.
In het geval van Hulkenberg denk ik dat zijn huidige prioriteit voorlopig nog in Formule 1 ligt, maar die zal wel een stap willen maken. Vind hem niet het type coureur die de rest van z'n carrière op het niveau Force India wil blijven hangen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik verwacht dat in de komende seizoenen de volgende rijders wel afscheid gaan nemen: Button, Hulkenberg, Massa, Maldonado, Raikkonen & Perez. Button en Hulkenberg zie ik wel WEC gaan rijden, Raikkonen kruipt lekker in een rallykar en de rest verdwijnt stilletjes van het toneel. Maldonado zijn sponsoren gaan hem volgend seizoen niet meer aan een zitje helpen na alweer een seizoen vol domme fouten.
Rijders die ik waarschijnlijk wel (terug) zie verschijnen in de komende twee seizoenen zijn Vandoorne bij McLaren, Wehrlein bij Force India, Lynn en/of Gasly bij Toro Rosso, Esteban Ocon en Jolyon Palmer bij Lotus en Alexander Rossi en Jean-Eric Vergne bij Haas.
Ik zie Hulk eigenlijk wederom gepasseerd worden voor een beter zitje dan hij nu heeft. Enige move die ik voor hem zie is òf Bottas zijn zitje bij Williams, of een stap naar een andere raceklasse en dan lijkt de WEC de meest voor de hand liggende keuze, zeker na zijn Le Mans succes. Ik kan me niet voorstellen dat hij over 2 jaar nog bij FI rijd, wellicht volgend jaar nog één jaar maar dat is het dan ook wel denk ik.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In het geval van Hulkenberg denk ik dat zijn huidige prioriteit voorlopig nog in Formule 1 ligt, maar die zal wel een stap willen maken. Vind hem niet het type coureur die de rest van z'n carrière op het niveau Force India wil blijven hangen.
Misschien nog 1 seizoen, maar dan zie ik hem ook wel verkassen. In het Formule 1 wereldje is niet iedereen ervan overtuigd dat hij datgene heeft om echt die stap naar de top te maken.
Bij de sponsoren van Maldonado komt een hoop chauvinistisch geleur kijken, dus die zullen minimaal een vergelijkbare coureur van dezelfde nationaliteit willen vinden.
Tot die tijd: Maldonado óf ze trekken zich terug. Economisch zit Venezuela in een neerwaartse spiraal, maar of dat effect heeft op de sponsorsom van PDVSA (staatsbedrijf) weet ik niet.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:25 schreef Meike26 het volgende:
Hoe groot/gek is de kans dat Button bij Haas gaat rijden? Een betrouwbare coureur, heel veel kennis en iemand die je goed kan hebben voor pr? Naast Vergne?
Als dat gaat gebeuren heeft Button met elke krachtbron-leverancier gereden die er de afgelopen 15 jaar in de F1 actief is geweest..Hulk is eerste keus bij Haas. Button wordt genoemd bij Williams als Bottas daar vertrekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Goed punt, als Renault erin stapt zal Maldonado zeker verleden tijd zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
M.b.t. Maldonado, Lotus zal waarschijnlijk overgenomen worden door Renault en dan is het geld van PDVSA wat minder kritisch voor het team. Ook hebben ze al een aantal keer laten vallen dat Pastor zeer zeker niet verzekerd is van een stoeltje voor volgend jaar en ik zie Palmer hem wel vervangen eigenlijk. Met Grosjean als ervaren kracht (en fransman) en palmer als talent voor de toekomst. Indien Palmer niet presteert (zo geweldig vond ik hem in de GP2 niet) dan maakt Ocon de stap omhoog verwacht ik
Op circuits waar de power van de Mercedes krachtbron een minder grote rol speelt zie je dan ook dat Williams (iig tijdens de race) wegzakt.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:27 schreef twiFight het volgende:
Williams gaat lekker met de Mercedes power train, maar presteert ook lang niet op elk circuit.
Nouja, met een dik "vraagteken" in het artikel hè. Beetje komkommer-speculatie.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:42 schreef nils7 het volgende:
Max in 2017 beim Ferrari
Volgens: http://www.motorsport-tot(...)licher-15081006.html
Wat ik ervan begijp in 2017 pas.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Goed punt, als Renault erin stapt zal Maldonado zeker verleden tijd zijn.
Maar er blijven genoeg andere teams over die niet vies zijn van wat olie dollars... dus schrijf Maldonado niet af. [ afbeelding ]
[..]
Op circuits waar de power van de Mercedes krachtbron een minder grote rol speelt zie je dan ook dat Williams (iig tijdens de race) wegzakt.
De RBR en STR chassis' blijken dan ineens helemaal niet zo verkeerd te zijn.
Als STR nou nog een Ferrari krachtbron achterin had liggen... als...
[..]
Nouja, met een dik "vraagteken" in het artikel hè. Beetje komkommer-speculatie.
Zou wel de Ferrari traditie breken... aan jonge (onervaren) coureurs doen ze daar niet.
Ferrari schijnt de afkoopsom voor Bottas te hoog te vinden en die is voor 2017 al weer een stuk lager. En Max heeft een contract met Red Bull tot en met 2017, dus daar zal dan ook wel een afkoopsom aan vast zitten.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik ervan begijp in 2017 pas.
Dus dan heeft Max al weer 2 seizoenen under the belt.
Omdat Bottas blijkbaar maar moeilijk weg kan bij Williams en Kimi dus nog 1 seizoen maar blijft?
En natuurlijk is de RBR goed, een auto van Newey (oke hij was er tijdelijk minder bij betrokken) kan nooit slecht zijn!
Hoeveel WK's (en volgens doemdenkers doden) hij al wel niet op z'n conto heeft kunnen schrijven.
Nieuwe regels komen waarschijnlijk pas in 2018 (want 2017 is te snel om alles goed in te voeren) en het is nog maar de vraag hoe revolutionair ze zullen zijn, want wat ik tot nog toe lees zal er niet zo heel veel veranderen. En zeker niet aan de motor.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:42 schreef Rossdale het volgende:
Vanaf 2017 gaan alle regels weer op de schop en is het maar de vraag of Mercedes het beste team is. Met de V8 was Red Bull oppermachtig, in de tijd van Schumacher was Ferrari oppermachtig etc...
Het enige waar je vanuit kan gaan is dat de teams met hoge budgetten altijd wel met de top mee kunnen komen. McLaren heeft nu een brugjaar maar wie weet zijn zij in 2017 wel het team to beat
Alex Lynn is weg bij de Red Bull opleiding en testrijder van Williams, dus die zie ik niet in een Toro Rosso stappen. Pierre Gasly en Dean Stoneman zijn de huidige junior coureurs van Red Bull.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik verwacht dat in de komende seizoenen de volgende rijders wel afscheid gaan nemen: Button, Hulkenberg, Massa, Maldonado, Raikkonen & Perez. Button en Hulkenberg zie ik wel WEC gaan rijden, Raikkonen kruipt lekker in een rallykar en de rest verdwijnt stilletjes van het toneel. Maldonado zijn sponsoren gaan hem volgend seizoen niet meer aan een zitje helpen na alweer een seizoen vol domme fouten.
Rijders die ik waarschijnlijk wel (terug) zie verschijnen in de komende twee seizoenen zijn Vandoorne bij McLaren, Wehrlein bij Force India, Lynn en/of Gasly bij Toro Rosso, Esteban Ocon en Jolyon Palmer bij Lotus en Alexander Rossi en Jean-Eric Vergne bij Haas.
Dat heb ik ook gelezen, maar 2 seizoenen maakt hem natuurlijk geen 'ervaren' coureur op 19 jarige leeftijd, al helemaal niet in de traditie van Ferrari van ervaren coureurs die zichzelf reeds bewezen hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik ervan begijp in 2017 pas.
Dus dan heeft Max al weer 2 seizoenen under the belt.
Dat us waar ook, helemaal vergeten dat hij al gedumpt was...quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alex Lynn is weg bij de Red Bull opleiding en testrijder van Williams, dus die zie ik niet in een Toro Rosso stappen. Pierre Gasly en Dean Stoneman zijn de huidige junior coureurs van Red Bull.
Vettel: 23 jaar en 133 dagenquote:Op maandag 10 augustus 2015 18:12 schreef Fer het volgende:
Hoe oud waren Vettel en Hamilton toen ze wdc werden?
Volgens mij is hij zelf weggegaan, zodat hij bij Williams kon rijden,quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat us waar ook, helemaal vergeten dat hij al gedumpt was...
Klopt. Hij zag bij Red Bull geen kans om binnen afzienbare tijd de F1 te halen en heeft dus voor een andere weg gekozen als testrijder bij Williams.quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:18 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Volgens mij is hij zelf weggegaan, zodat hij bij Williams kon rijden,
Slimme zet denk ik wel, Williams is wel een team waar je kan doorgroeien van test naar race coureur (laatste 10 jaar, Rosberg, Wurz, Nakajima, Hulkenberg, Bottas
goede prijs opdrijvingquote:Op maandag 10 augustus 2015 13:42 schreef nils7 het volgende:
Max in 2017 beim Ferrari
Volgens: http://www.motorsport-tot(...)licher-15081006.html
http://www.foxsports.com/(...)-blames-media-081015quote:Pastor Maldonado says his bad reputation is the fault of journalists who are scrambling for news.
The Venezuelan is often criticized not only for his image as the most powerful 'pay driver' on the grid, but also his apparent tendency to crash often.
But when asked about his image by Brazil's Globo, Maldonado answered: "In F1 these days it is not easy for find news.
"It is practically always the same drivers in first and second positions. Third as well. It's not like 10, 15 years ago when there were more battles and therefore more news.
"So it means the journalists are seeking news where there is none."
Referring specifically to his strong and controversial backing by Venezuela's state-owned oil company PDVSA, he added: "It was not just me supported, but a group of Venezuelans, much like what Red Bull does with its (driver development) program.
"Fortunately I arrived (in F1), but several of the others failed to get the results they needed. At first it was a huge pressure being this 'pay driver,' but I've learned to live with it because it is not just any driver who can win an F1 race without having the best car.
"Today, I still feel undervalued in F1," the Lotus driver admitted, "but only because I have not had a car that allows me to show my talent.
"There are drivers who do not deserve to be in F1, but I believe that I have demonstrated -- clearly -- that I deserve to have a long career."
Maldonado fights 'Crashtor' reputation by saying he has 'big balls'
Asked if he could be winning races at the wheel of a Mercedes, the 30-year-old insisted: "With a car like that I would have the chance to fight for victory every race weekend. I'm completely sure about that."
However, Maldonado's next step is currently unclear, as Lotus chiefs are putting him under greater public pressure to perform, while the very future of the Enstone team is under a cloud.
"I don't know," he said when asked about the future.
"It is difficult to know if it is here or with another team. I hope it is here, because we have a very good atmosphere and I feel very good with Lotus, but in F1 you cannot expect anything."
Zeker NIET mee eens. Een echte pay driver had nooit die GP van Barcelona gewonnen. Een echte pay driver had nooit zijn snelheid gehad en zijn toch soms wel vermakelijke (in goede zin) races. Toegegeven, het is geen beste coureur en waar Olav het bij Montoya nog wel eens verweten had een rare knikker in zijn kop te hebben, zo heeft Malle Nado vermoedelijk meerdere knikkers en grotere putjes in zijn bolle kale hoofd waar het nog wel eens mis kan gaan. Hij valt mij dit jaar 100% mee. Heeft dit jaar ook weinig schokkends laten zien t.o.v. voorgaande jaren. Hij heeft alleen een erg goede psych nodig om die arrogantie bij hem weg te nemen. Zonder zijn arrogantie en mindere gretigheid (die wel overduidelijk TE is) kan hij nog beter worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:42 schreef Vriezzer het volgende:
Zijn - vaak volstrekt onnodige - crashes zijn feiten net als dat hij wordt gesteund door de Venezolaanse overheid. Die steun is weliswaar indirect, via een staatsbedrijf, maar toch. Hij is de meest extreme vorm van pay-drivership en daar zal hij mee moeten leren leven.
Niet echt, de laatste jaren neemt het team alleen maar ervaren coureurs aan, maar het team heeft ook een rijke geschiedenis met onervaren coureurs, zoals Lorenzo Bandini (Acht races ervaring)Jacky Ickx (Twee seizoenen, 17 races), Niki Lauda (3 jaar ervaring) en Gilles Villeneuve (Tijdens zijn eerste F1 jaar al naar Ferrari, na slechts 15 races!). Gerhard Berger (3 jaar) en Jean Alesi (2 jaar F1) waren zo'n beetje de laatste twee 'onervaren' Ferrari coureurs.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gelezen, maar 2 seizoenen maakt hem natuurlijk geen 'ervaren' coureur op 19 jarige leeftijd, al helemaal niet in de traditie van Ferrari van ervaren coureurs die zichzelf reeds bewezen hebben.
Niet dat het onmogelijk is, maar het zou wel bijna revolutionair zijn voor Ferrari begrippen.
Mwah, vind ik een beetje te ver gaan, een beetje discussieren hier mag toch ook wel? Houdt het topic lekker vlot en komen er ook meer nieuwtjes, met alleen nieuwtjes plaatsen en geen discussies meer komen er minder fans in dit topic en hebben de nieuwtjes ook minder zin omdat je die net zo goed op de F1 sites kan vinden... Een discussie van 2 pagina's lang is ook weer niet nodig, maar een beetje heen en weer woorden tennis moet toch kunnen? Of moet ik deze discussie ook starten in het F1 algemeen topicquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 11:37 schreef WEST het volgende:
Laten we het hier even bij alleen bij nieuwtjes houden. Verder discussiëren kan hier SPT / [Formule 1] Algemeen F1 topic #1
Ik heb er persoonlijk geen moeite mee. Een discussie mag maar ga er geen topic mee vol gooien. En daarom hebben we ook dat andere topic in het leven geroepen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:17 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mwah, vind ik een beetje te ver gaan, een beetje discussieren hier mag toch ook wel? Houdt het topic lekker vlot en komen er ook meer nieuwtjes, met alleen nieuwtjes plaatsen en geen discussies meer komen er minder fans in dit topic en hebben de nieuwtjes ook minder zin omdat je die net zo goed op de F1 sites kan vinden... Een discussie van 2 pagina's lang is ook weer niet nodig, maar een beetje heen en weer woorden tennis moet toch kunnen? Of moet ik deze discussie ook starten in het F1 algemeen topic
In dat andere topic is al bijna twee weken niet meer gepostz terwijl hier een fijne levendige conversatie over F1 gaande is, nav nieuwsberichten. Misschien moet je sommigen dingen die niet werken ook niet proberen af te dwingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:20 schreef WEST het volgende:
[..]
Ik heb er persoonlijk geen moeite mee. Een discussie mag maar ga er geen topic mee vol gooien. En daarom hebben we ook dat andere topic in het leven geroepen.
lijkt me logischquote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:14 schreef alwaysonhold het volgende:
Volgens Autsport punt com wil Ferrari koste wat kost Verstappen hebben voor 2017. Ferrari heeft goede banden met Ferrari nog, hij deed zijn eerste autosport races rijden daar voor een soort challenge. http://plus.autosport.com(...)165108161.1439377028
Zou geweldig zijn.
Ik kan het niet lezen zonder te betalen? En Helmut Marko zou gezegd hebben dat Max ook voor 2017 vast zit aan een contract dus nergens heen kan.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:14 schreef alwaysonhold het volgende:
Volgens Autsport punt com wil Ferrari koste wat kost Verstappen hebben voor 2017. MAx V heeft goede banden met Ferrari nog, hij deed zijn eerste autosport races rijden daar voor een soort challenge. http://plus.autosport.com(...)165108161.1439377028
Zou geweldig zijn.
Een vast contract in de F1 is niet echt een vast contract.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik kan het niet lezen zonder te betalen? En Helmut Marko zou gezegd hebben dat Max ook voor 2017 vast zit aan een contract dus nergens heen kan.
http://www.grandprix247.c(...)-at-ferrari-in-2017/quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik kan het niet lezen zonder te betalen? En Helmut Marko zou gezegd hebben dat Max ook voor 2017 vast zit aan een contract dus nergens heen kan.
"Hé Helmut, nog motoren nodig voor 2017? Ruilen voor Max..?"quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:24 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik kan het niet lezen zonder te betalen? En Helmut Marko zou gezegd hebben dat Max ook voor 2017 vast zit aan een contract dus nergens heen kan.
Of Button. Die moest 50 miljoen betalen om van dat contract met Williams af te komen.quote:
zou zomaar kunnen ...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
"Hé Helmut, nog motoren nodig voor 2017? Ruilen voor Max..?"
Niet als Manor wellicht met Honda motoren gaat rijdenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:43 schreef twiFight het volgende:
Lijkt me toch sterk omdat dan slecht één red bull team die motoren kan krijgen.
SPT / [Formule 1] Algemeen F1 topic #1quote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:03 schreef Geralt het volgende:
Heeft iemand die Minichamps 1:43 van Max Verstappen - Melbourne debut kunnen bemachtigen via verstappen.nl?
Gelimiteerde oplage en persoonlijk gesigneerd, slechts 750 stuks en ik zag het net te laat dat die te reserveren was.
Godverdomme
PS: de 1:18 van Max die later dit jaar in de planning staat 1:18 van minichamps moet een 200 euro gaan kosten waarschijnlijk
Ik heb er 1 kunnen bestellen. Nummertje 673 is voor mijquote:Op donderdag 13 augustus 2015 17:03 schreef Geralt het volgende:
Heeft iemand die Minichamps 1:43 van Max Verstappen - Melbourne debut kunnen bemachtigen via verstappen.nl?
Gelimiteerde oplage en persoonlijk gesigneerd, slechts 750 stuks en ik zag het net te laat dat die te reserveren was.
Godverdomme
PS: de 1:18 van Max die later dit jaar in de planning staat 1:18 van minichamps moet een 200 euro gaan kosten waarschijnlijk
Ben benieuwd, al denk ik dat ze iets te ambitieus worden...quote:Honda wil snelheid Ferrari evenaren
Honda wil met hun Formule 1-motor de kracht van de Ferrari-motor evenaren. De Japanse motorfabrikant komt komend weekend voor de Grand Prix van België met nieuwe updates om het gat met de top verder te verkleinen. Honda kent tot dusver een lastig seizoen, na dit jaar te zijn teruggekeerd als partner van McLaren, en kon de krachtbronnen van Mercedes, Ferrari en Renault niet bijhouden.
meer
en stel dat Honda het kan, dan betekent het nog niet dat de McLaren dat ook kan, wanneer was het laatste goeie chassis ook alweer?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:58 schreef twiFight het volgende:
"Willen" kunnen ze altijd he Maar na de tegenvallende vooruitgang (let op: ik schrijf niet "prestaties") zou het ze sieren eens wat realistischere uitspraken te doen in de media. Laat ze eerst maar eens 5 races achter elkaar finishen.
Nou ja, ze zeggen dat ze een goed chassis hebben. Maar dan weet je pas zeker als de motor 100% presteert.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
en stel dat Honda het kan, dan betekent het nog niet dat de McLaren dat ook kan, wanneer was het laatste goeie chassis ook alweer?
Indd.. Dit niveau strips kan nog net in de Telegraaf, maar wereldwijd als F1 team dit de wereld in slingeren, niet goed.. gewoon niet goed Gelukkig is McLaren snel gestopt met hun McToons, toen ze opeens zo dik met Mobil1 sponsoring gingen werd het ook ineens niet leuk meer en hebben ze dat gelukkig ook snel gestopt.quote:
Ze zullen wel teveel Duitsers in dienst hebben..quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:09 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, niet goed, niet goed. Ik denk dat het verder hun imago niet zo zal schaden, maar jezusallemachtig, wat een gebrek aan humor
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Indd.. Dit niveau strips kan nog net in de Telegraaf, maar wereldwijd als F1 team dit de wereld in slingeren, niet goed.. gewoon niet goed Gelukkig is McLaren snel gestopt met hun McToons, toen ze opeens zo dik met Mobil1 sponsoring gingen werd het ook ineens niet leuk meer en hebben ze dat gelukkig ook snel gestopt.
Edit : Ik had het al een tijdje geleden geschreven op de FB pagina van GP radio, maar aankomend weekend heb/ben ik waarschijnlijk de fan column van deze GP. Als Button fan (hier wel bekend bij jullie) even mijn lichtje laten schijnen op zijn verdere carrière mogelijkheden.
quote:I was told beetroot juice is good for you after a hard training session, I'm not so sure!!! 😝 #RoadToSpa
Jupquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 17:11 schreef Meike26 het volgende:
Jou ook wel bekend toch ? Die bietensap.. TWC heeft ook wekenlang bietensap in de deur van de koelkast gehad.. En het ging maar niet op..
Het is, zoals Honda het noemt, dat de motorcomponenten met elkaar samen moeten werken in plaats van tegen elkaar. Als een onderdeeltje niet goed werkt moet de rest dat compenseren en ga je zowel minder hard als dat je meer kans hebt dat het stuk gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Chassis is niet zo spannend dit jaar. Kwestie van een compacte pu en dan zo strak mogelijk die achterbody eromheen.
Mclaren Honda heeft dit jaar het kleinste achterchassis (size zero noemen ze hem), dus als de PU genoeg pk produceert, kunnen opeens de banden en remmen gaan "werken" en schieten ze zo q3 binnen.
Nee, wat ik bedoel is dat het chassis berekent is op een bepaald vermogen. Te weinig vermogen en je banden komen niet in hun ideale werkgebied kwa temperatuur.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is, zoals Honda het noemt, dat de motorcomponenten met elkaar samen moeten werken in plaats van tegen elkaar. Als een onderdeeltje niet goed werkt moet de rest dat compenseren en ga je zowel minder hard als dat je meer kans hebt dat het stuk gaat.
Klopt. Honda beweert dat ze wel het vermogen hebben, maar dat ze het mede door betrouwbaarheidsproblemen niet hebben kunnen tonen, waardoor de McLaren een drol leek, terwijl het chassis waarschijnlijk best goed is.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Nee, wat ik bedoel is dat het chassis berekent is op een bepaald vermogen. Te weinig vermogen en je banden komen niet in hun ideale werkgebied kwa temperatuur.
Dat heeft de andere teams zeker veel gehinderd, helaasquote:Jos verstappen had er toen last van in de Stewart of Tyrell, minder vermogen dan de topteams, waar de Bridgestones op gemaakt waren. Jordan en Minardo later, toen zij naast Ferrari de enige bridgestone teams waren en de banden afgestemd waren op Schumacher ( in de Ferrari)
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:08 schreef Max23 het volgende:
Raikkonen ook volgend jaar bij Ferrari
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=612
quote:
Zegt helemaal niets over wie er in 2017 bij Ferrari gaat rijden.quote:
Enige stap voor Hulk is Haas, jaartje bij dat team en daarna Ferrari? Maar dat zal haast wel niet. Verwacht nog steeds dat hij WEC gaat rijden en Wehrlein zijn stoeltje krijgt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:55 schreef opreis het volgende:
Verstandig wel, het is nog maar de vraag of Bottas uberhaupt beter blijkt dan Kimi, dus waarom zou je dan zn contract nu afkopen terwijl je Kimi nog gratis kan houden. Bovendien hebben ze dan volgend jaar ook weer meer opties, dan zijn Ricciardo en evt Max ook dichter bij het einde van hun contract.
Alleen wel jammer voor Hulkenberg nu, want nu zie ik hem sws weer geen stap omhoog maken.
Had het al gezien.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:33 schreef Nattekat het volgende:
15 jaar Spa-Francorchamps
Nostalgisch overzichtje Spa-races
Wij van WC-eend
Mwah, of in 2016 bij williams, lijkt me sterk dat zowel Massa als Bottas daar nog rijden danquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Enige stap voor Hulk is Haas, jaartje bij dat team en daarna Ferrari? Maar dat zal haast wel niet. Verwacht nog steeds dat hij WEC gaat rijden en Wehrlein zijn stoeltje krijgt.
1998 is al zo lang geleden... moet ergens de lijn trekkenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Had het al gezien.
Ik had dan van die 15 jaar er 17 gemaakt zodat de start van 98 nog even meegenomen kon worden.
Beetje uitgekauwd natuurlijk, maar wel onlosmakelijk verbonden met Spa
Nouja Bottas gaat niet naar Ferrari en Massa zal ook nog wel aanblijven vrees ik, die doet niet onder voor Bottas op het momentquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, of in 2016 bij williams, lijkt me sterk dat zowel Massa als Bottas daar nog rijden dan
Daarom zeg ik toch ook had er ipv 15 dan 17 van gemaakt. Dat is toch een grens?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1998 is al zo lang geleden... moet ergens de lijn trekken
I was taking a shit.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:46 schreef Rossdale het volgende:
Mooi, F1 heeft kleurrijke figuren zoals Raikkonen nodig
1998? Dat is pas een jaar of 7 geleden.. maximaal 8?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1998 is al zo lang geleden... moet ergens de lijn trekken
Nou helemaal gratis is Kimi nou ook weer niet he.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:55 schreef opreis het volgende:
dus waarom zou je dan zn contract nu afkopen terwijl je Kimi nog gratis kan houden.
in 2018 dan komt er iets van 20 jaar spaquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daarom zeg ik toch ook had er ipv 15 dan 17 van gemaakt. Dat is toch een grens?
Ik denk dat de afkoopsom voor Bottas al meer is dan het jaarsalaris van Kimi. Ik herinner me nog die keer dat Button zijn contract bij Williams moest afkopen voor ca $ 30 miljoen. Zoveel krijgt Kimi niet bij Ferrari.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 06:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou helemaal gratis is Kimi nou ook weer niet he.
Ik denk dat ze goedkoper uit zijn door het contract van Bottas af te kopen plus zijn salaris te betalen dan alleen Kimi zijn salaris te betalen.
Heel veel zal het niet schelen als Bottas al duurder is lijkt me.
Zoals al altijd wil Ferrari een kopman en een knecht. Daarvoor moet de een een stukje sneller zijn dan de ander, anders pakken ze vooral punten van elkaar af, en daarom zijn ze ook heel tevreden met Raikkonen. Alleen in 2008 mislukte dat omdat ze om onduidelijke reden samen met heel veel anderen Raikkonen hadden overschat. Maar sindsdien weten ze wat voor vlees ze in de kuip hebben en dus dat Raikkonen alleen geschikt is als tweede rijder naast een Alonso of Vettel.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:55 schreef opreis het volgende:
Verstandig wel, het is nog maar de vraag of Bottas uberhaupt beter blijkt dan Kimi, dus waarom zou je dan zn contract nu afkopen terwijl je Kimi nog gratis kan houden. Bovendien hebben ze dan volgend jaar ook weer meer opties, dan zijn Ricciardo en evt Max ook dichter bij het einde van hun contract.
quote:Boodschappen met de volgende onderwerpen zijn vanaf 2016 nog wel toegestaan. Elke communicatie van de pitmuur naar de rijder met een andere strekking wordt beschouwd als een overtreding van artikel 20.1:
- Het aangeven van een kritiek probleem met de auto, bijvoorbeeld een lekke band
- Het aangeven van een technisch probleem bij een auto van een tegenstander
- Instructies om de pits op te zoeken om de auto te repareren of uit de race te halen
- Informatie over vlaggen, eventuele uitgestelde starts en berichten van de wedstrijdleiding
- Het aangeven van een nat wegdek, of olie of rotzooi op de baan
- Instructies om van positie te wisselen met een andere rijder
- Bevestiging dat een boodschap van de coureur is ontvangen
- Ronde- of sectortijd in detail
- Details van een rondetijd van een tegenstander
- Gaten naar een tegenstander tijdens trainingen of de race
- 'Push hard', 'Push now', 'You are racing him' en dergelijke
- Waarschuwen voor verkeer tijdens trainingen of de race
- Verschillen aanduiden in de kwalificatie om een gat voor een snel rondje te creëren
- De bandenkeuze bij de volgende pitstop
- Het aantal ronden dat een tegenstander op een bepaald setje banden heeft afgelegd
- De compound waarop een tegenstander rijdt
- Informatie over mogelijke strategieën van een tegenstander
- Het raamwerk voor de safety car
- Overtredingen als afsnijden van de chicane van rijder zelf of een tegenstander
- Aangeven wanneer DRS is in- of uitgeschakeld.
- Afhandelen van een probleem met DRS
- Wissel van voorvleugel bij volgende pitstop
- Verlies van olie
- Wanneer de pits in te komen
- Herinnering om aan de witte lijn bij het uitrijden van de pits te denken
- Herinneren aan de limieten van de baan
- Doorspelen van informatie afkomstig van de wedstrijdleiding
- Informatie met betrekking tot schade aan de auto
- Het aantal resterende rondjes
- De volgorde van het testprogramma tijdens vrije trainingen
- Informatie over het weer
Anders krijg je weer zaken als multi-21 of ze verzinnen iets anders leuks over bijvoorbeeld het weerquote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:17 schreef Rossdale het volgende:
Er staat letterlijk in dat teamorders mogen
In de F1 wordt zelden (lees: nooit) in dollars gerekend. Tenzij je een amerikaanse nieuwssite leest. Bedragen zijn meestal ponden, anders euros. Kan afhankelijk van de koers best wel wat schelenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk dat de afkoopsom voor Bottas al meer is dan het jaarsalaris van Kimi. Ik herinner me nog die keer dat Button zijn contract bij Williams moest afkopen voor ca $ 30 miljoen. Zoveel krijgt Kimi niet bij Ferrari.
Ferrari wilde naar verluid tot $ 12 miljoen gaan voor het afkopen van Bottas, maar dat accepteerde Williams niet.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Anders krijg je weer zaken als multi-21 of ze verzinnen iets anders leuks over bijvoorbeeld het weer
quote:Boodschappen met de volgende onderwerpen zijn vanaf 2016 nog wel toegestaan. Elke communicatie van de pitmuur naar de rijder met een andere strekking wordt beschouwd als een overtreding van artikel 20.1:
- Details van een rondetijd van een tegenstander
quote:"Okay, so, Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?"
Bronquote:
Formule 1-coureur Max Verstappen en Exact gaan samenwerking aan
Geplaatst op 21 augustus 2015 door Niels Hendrix
Max Verstappen, de grote belofte van de Formule 1, heeft een persoonlijke overeenkomst getekend met Exact. De mentaliteit, ambitie en drive van de coureur en het bedrijf om de wereldtop te behalen, vormen de basis voor het partnership dat is aangegaan. Verstappen is gefocust om op termijn de wereldtitel te behalen. Exact wil wereldwijd een top 3-speler worden op het gebied van bedrijfssoftware in de cloud voor het mkb.
De zeventienjarige Max Verstappen behoort nu al tot de beste coureurs die Nederland heeft voortgebracht. Hij scoorde als jongste coureur in de geschiedenis van de Formule 1 punten in het kampioenschap en zijn ambitie reikt verder. De positie van Exact, dat zich als marktleider in Nederland richt op het bereiken van de wereldtop, is daarmee vergelijkbaar. De software van het bedrijf biedt klanten en hun accountants betere inzichten en controle over hun business. Exact ondersteunt wereldwijd meer dan 230.000 organisaties.
Erik van der Meijden, CEO Exact: “Iedereen binnen Exact is enthousiast over de samenwerking met Max Verstappen. Max past perfect bij onze daadkrachtige mentaliteit en die van onze klanten. Waar onze technologie bedrijven en hun accountants in staat stelt te groeien, gaat Max vol voor de hoogst mogelijke prijs in de Formule 1. Om succesvol te zijn in de sport en in het bedrijfsleven is het noodzakelijk om altijd te blijven verbeteren. Dat element – ‘Never Stop Improving’ - is iets wat we zullen benadrukken in de wereldwijde marketingcampagnes van Exact, waarin Max het gezicht wordt. We wensen Max heel veel succes in de Belgische Grand Prix dit weekend.”
Max Verstappen: “Ik voel me goed bij de samenwerking met Exact en ben er trots op. Het bedrijf heeft een geschiedenis in de Formule 1-wereld en ondersteunde mijn vader toen hij coureur was. De samenwerking met Exact past perfect bij mij. We willen allebei de wereldtop bereiken. En ja, dat kan een uitdaging zijn, maar we weten ook dat succes niet af te dwingen is. Je moet gewoon het juiste pad blijven volgen.”
Over Exact
Daadkrachtige business software, dat is wat Exact maakt. Voor meer dan 200.000 organisaties wereldwijd. Voor ondernemende doeners die hun dromen nog dezelfde dag in daden willen vertalen. Exact heeft diezelfde mentaliteit. Dertig jaar geleden startten zes studenten een bedrijf in een garage, nu zijn we een internationale onderneming met 1.550 collega’s in 15 landen met een omzet van ¤188 miljoen in 2014.
Dankzij Exact kunnen bedrijven snel reageren op veranderingen in de markt en kansen grijpen wanneer ze zich voordoen. Haar business software zorgt ervoor dat klanten zich kunnen richten op het volgende doel, de volgende uitdaging. Voor meer informatie over Exact ga naar www.exact.nl.
Max Verstappen werkt op creatief gebied samen met design- en onderzoeksinstituut FreedomLab rond community-activatie, om een bredere relevantie te verkrijgen in het leven van zijn fans. De samenwerking is erop gericht om het domein van professionele sport, gezondheid en ondernemerschap verder te ontwikkelen.
Dat zal wel niet gebeuren volgens mij zijn die bijna net zo uit elkaar gegaan als Doornbos en die Muermans knakker.quote:
die sponsoren bijna niks meer volgens mij.quote:
Nee lijkt me niet relevant, als guido daar op uitnodiging van bv Manor zou zijn dat moet hij daar toch gewoon naar binnen kunnen. Belachelijk dat Kaltenborn dit kan doen. Wat schiet zij er mee op?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:56 schreef twiFight het volgende:
Hangt er een beetje vanaf wat er toen bij die settlement is besloten, maar dan hadden ze die pas na dat weekend ook moeten terugvorderen, als onderdeel van de settlement.
Maar goed, dit verhaal blijft alleen verliezers hebben. Des te meer omdat volgens dat artikel Sauber, met twee paydrivers, blijkbaar nog steeds geldgebrek heeft.
Ja, maar dan moet Manor een pitspas aanvragen. Naar ik het begrijp probeert Guido nu met zijn oude pas die hij tijdens zijn Sauber-dagen via Sauber had verkregen naar binnen te komen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee lijkt me niet relevant, als guido daar op uitnodiging van bv Manor zou zijn dat moet hij daar toch gewoon naar binnen kunnen. Belachelijk dat Kaltenborn dit kan doen. Wat schiet zij er mee op?
quote:Lotus is embroiled in a legal battle with former reserve driver Charles Pic that could result in its cars being unable to leave Spa following Sunday's Formula 1 Belgian Grand Prix, AUTOSPORT has learned.
Former Marussia and Caterham driver Pic was signed early last year by Lotus as back up to regulars Romain Grosjean and Pastor Maldonado, and subsequently released at the end of the season.
The 25-year-old Frenchman, however, opted to take Lotus to court, believing the Enstone-based team reneged on its deal to provide him with a certain number of days behind the wheel of its E22.
Lotus encountered major issues early last season with Renault's power unit following the introduction of the 1.6-litre V6 turbo-charged systems.
Once subsequently up to speed the team then took the decision to allow Grosjean and Maldonado the time required to become accustomed to the car and power unit.
Pic, Lotus, 2014An aggrieved Pic, however, has sought legal redress, and the matter is currently in the hands of an arbitration court.
In trying to expedite matters, Pic yesterday managed to acquire an attachment order from a Belgian court that effectively prevents Lotus' cars and equipment from leaving the circuit come the conclusion of the grand prix.
It is understood Lotus believe the 'conservatory impounding' to be invalid as the matter is presently in the hands of the arbitration court.
Lawyers from both parties are currently locked in discussions designed to find a solution.
Speaking to AUTOSPORT, Lotus co-owner Gerard Lopez said he is confident the issue will be resolved ahead of the race.
"We are having our legal department look at it. This will be solved, and solved in a manner that is adequate," said Lopez.
"We know there is a difference in the number of the days [Pic should have driven], but I know we'll find an amicable solution, and the show goes on.
"I think the cars will leave as planned. I don't envisage there being an issue. I know there will be a resolution."
CURFEW BREAK CLEARED
The situation was further complicated for Lotus on Thursday as three members of its personnel - team manager, technical director and team co-ordinator - remained behind to 'guard' the cars and equipment beyond F1's 11pm curfew.
As the trio were deemed to be 'associated with the operation of the car', they were forced to explain their presence to the stewards on Friday morning.
Due to what has been described as "extraneous circumstances" by the stewards they decided the "incident will not be considered as one of the two [curfew] exceptions" allowed under the sporting regulations.
A statement added: "The reason is this matter was neither sporting nor technical in nature, and involved no work being performed by the team."
Deputy team principal Federico Gastaldo told AUTOSPORT: "There is an order that took place last night related to one of our third drivers, that has not been resolved and has been going on for some time now.
"The lawyers are talking and we're trying to find a solution for this weekend.
"We are hopeful of doing that, of trying to find a balanced agreement."
Het was Ecclestone...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet Manor een pitspas aanvragen. Naar ik het begrijp probeert Guido nu met zijn oude pas die hij tijdens zijn Sauber-dagen via Sauber had verkregen naar binnen te komen.
Blijft kinderachtig natuurlijk.
Ecclestone en eerlijk in één zin gaat sowieso niet samen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:51 schreef twiFight het volgende:
Raar verhaal bij elkaar.
- waarom vraagt Giedo bij Pirelli een pas aan, als hij daar (volgens het artikel iig) helemaal geen meeting mee had.
- waarom zou Giedo niet meer in de pits mogen komen? Dat ze niet willen dat hij bij de Sauber garage binnenloopt om stennis te schoppen snap ik, maar hij kan nu ook niet als sponsor of reporter naar binnen?
- is Giedo nu, in de opinie van de FIA, 'illegaal' met de anonieme Mercedes pas naar binnen geweest?
Jammer trouwens dat Ecclestone in deze Kaltenborn steunt. Dat was natuurlijk geheel te verwachten, maar het toont wel aan wat zijn prioriteiten zijn. En eerlijk omgaan met contracten is daar uiteraard niet een van.
Is dat al bevestigd of een hardnekkig gerucht?quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:55 schreef nils7 het volgende:
Komt net op m'n Facebook voorbij dat Red Bull het contract met Renault heeft opgezegd
Was van grand prix radioquote:Op zondag 23 augustus 2015 13:35 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Is dat al bevestigd of een hardnekkig gerucht?
quote:Horner described reports that Red Bull have served a quit notice on Renault as "complete speculation" but stopped short of denying the claims.
ambu brengt JW naar Heli en die brengt hem naar Hospital.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:58 schreef King_Merc het volgende:
rip Ligier
Nu zie/hoor ik dat Justin Wilson is geraakt op het hoofd door onderdelen van Karam
Doet me denken aan Henry Surtees, een aantal jaar geleden, die kreeg een stuiterende band op zijn hoofd en enkele uren later overleden aan zijn verwondingen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:03 schreef Toekito het volgende:
[..]
ambu brengt JW naar Heli en die brengt hem naar Hospital.
Meer dan in het IndyCar topic staat is nog niet bekend.quote:
quote:Romain Grosjean's third place in Sunday's Belgian Grand Prix was just what Lotus needed as they wait for Renault to decide whether to buy back the troubled Formula One team.
With bailiffs seeking to impound the team's cars after the race at Spa, trackside operations director Alan Permane was open about the situation.
"We would welcome them back with open arms obviously," he said of speculation about a Renault move. "We've got a great relationship and a great partnership with Mercedes but to be a works team again would be fantastic.
"To build on what we have got now, to build on the chassis we have done this year and then try to emulate what we did in 2005 and 2006 with Renault, that's what we want to do," he told Sky television.
Renault, currently engine suppliers to Red Bull and sister team Toro Rosso, sold their title-winning team after a Singapore GP race-fixing scandal erupted in 2009.
They are assessing their future in the sport with the main options being to quit or return as team owners.
Lotus have the pedigree, their Enstone factory home to champions Benetton -- who won the 1994 and 1995 drivers' titles with Michael Schumacher and then became Renault. They took the 2005 and 2006 crowns with Spaniard Fernando Alonso.
"We haven't actually really been developing," said Permane of their current woes. "We brought a new front wing here, that's about the only thing we've done. With a bit of input this third place would have been an easy third place.
"We could have done an awful lot better this season with a little bit more investment and funding. Having said that our owners have kept us going.
"Through the hard times they've put money in," added Permane. "They've kept the team running and kept us coming to the races."
In Belgium, a legal dispute with former French reserve Charles Pic explained the presence of bailiffs.
At the previous race in Hungary, Pirelli withheld tyres until a bank payment had been processed while a separate winding-up petition brought against them by a supplier in Britain was settled out of court.
"This is the worst season we have had financially and we have scrimped and scraped for parts and to get the cars on the track is a massive effort each week," said Permane. "So to be able to stick it on the podium is just unbelievable."
RIPquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 03:51 schreef ForzaMilan het volgende:
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23.
Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers.
The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world.
The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR.
Wilson Children’s Fund
C/O INDYCAR
4551 West 16th Street
Indianapolis, IN 46222
Gegarandeerd dat je nu weer dezelfde discussie krijgt als bij Massa een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:29 schreef Fer het volgende:
Zou een doorzichtige bescherming of overkapping toch weer bespreekbaar worden?
En iedereen maar denken dat het een keer niet aan hem lagquote:Maldonado heeft uitvalbeurt zelf veroorzaakt
Het uitvallen van Pastor Maldonado afgelopen zondag door wegvallend vermogen zou hij zelf hebben veroorzaakt, volgens het Lotus Formule 1-team. De Lotus-coureur ging wijd in Eau Rouge, waarbij hij zijn koppeling beschadigde. Het betekende zijn zevende uitvalbeurt van het seizoen.
Meer nieuws
Doe maar nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Wilde net zeggen. Dit biedt amper meer bescherming dan er nu is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:19 schreef sasquatsch het volgende:
En nog steeds helpt het niet met een onderdeel wat van boven komt, zoals de band bij Henry Surtees.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan gebeuren? Voor zover ik weet zit een koppeling veilig binnen in een belachelijk sterk versnellingsbakomhulsel. Of is er door het trillen van de auto iets kromgetrokken, of zo.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Het uitvallen van Pastor Maldonado afgelopen zondag door wegvallend vermogen zou hij zelf hebben veroorzaakt, volgens het Lotus Formule 1-team. De Lotus-coureur ging wijd in Eau Rouge, waarbij hij zijn koppeling beschadigde. Het betekende zijn zevende uitvalbeurt van het seizoen.
Tis niet zo'n koppelingsplaat als jij en ik in de auto hebben die zijn veel lichter en gevoeliger dus dan hoeft er maar iets door trillingen te gebeuren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan gebeuren? Voor zover ik weet zit een koppeling veilig binnen in een belachelijk sterk versnellingsbakomhulsel. Of is er door het trillen van de auto iets kromgetrokken, of zo.
Doet me qua uitzicht voor de coureur een beetje denken aan dit:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Lekker zo'n verticale steun recht voor je snufferd Lijkt me alles behalve veiliger ditquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Was ik maar nog een dagje geblevenquote:Vrachtwagens Lotus vast op Spa
Een aantal vrachtwagens van het Formule 1-team Lotus staat nog steeds vast op het circuit van Spa-Francorchamps. Donderdag werd een juridische zaak tegen het team aangespannen, dat daarom België niet mag verlaten. André Maes, directeur van de organisatie van de Grand Prix van België, liet weten dat de blokkade nog tot morgenochtend kan duren.
Meer nieuws
Hoezo, nooit een vrachtwagen gezien?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was ik maar nog een dagje gebleven
Vrijdag heb ik heel veel vrachtwagens gezienquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo, nooit een vrachtwagen gezien?
Wel zuur na hun mooie podiumplek. Dempt het feest toch wat. Aan de andere kant moet je gewoon betalen als je producten/diensten afneemt. Als teams daar oneindig mee weg komen wordt geen enkele rekening meer voldaan.
Ik kwam onderweg naar Nederland vanuit Italië eens twee Ferrari-trucks tegenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:15 schreef nils7 het volgende:
Ben die gasten/vrachtwagens (van verschillende teams) eens tegen gekomen bij een benzine pomp
*pakt popcornquote:Vettel verdedigt 1-stop strategie
Sebastian Vettel staat recht tegenover de theorie dat Ferrari's één-stop strategie heeft bijgedragen aan zijn lekke band tijdens de Formule 1-race van België afgelopen weekend. De Duitser heeft besloten om zich voor het eerst uit te spreken over het incident aan het einde van de race.
Meer nieuws
quote:Materiaalmoeheid heeft mogelijk bijgedragen aan de kapotte band van Sebastian Vettel in de slotfase van de Grand Prix van België. Dat vernam Auto Motor und Sport van bandenexperts bij de teams. En voor Monza dreigt een herhaling van zetten.
Bandenleverancier Pirelli heeft in de winter de constructie van de schouders van de band gewijzigd. De bandenexperts van de teams vermoeden nu dat de schouders de extreme krachten die op snelle circuits als Spa en Monza vrijkomen niet aan kunnen en dat dan materiaalmoeheid optreedt.
Een toename van het gewicht van de auto's in combinatie met de hogere snelheden plaatst hoge centrifugale krachten op het rubber. 28 ronden op hetzelfde setje banden was te veel van het goede. Op Monza is hetzelfde mogelijk. De enige optie is om strikte regels voor het verbruik van de banden in het leven te roepen, ving Auto Motor und Sport van engineers op.
Godverdomme.quote:De enige optie is om strikte regels voor het verbruik van de banden in het leven te roepen
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen.quote:
Klopt, en dat doen ze nu al bijna. Er zijn twee strategiën mogelijk, niet meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen.
Belachelijk, is toch gewoon risico van de gok?quote:
hebben vroeger genoeg issue's gehad, Pirelli is meer marketing dan kwaliteit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Absurd dat Pirelli het kennelijk normaal vindt dat hun banden klappen als je er te lang op doorrijd. Normaal zou zijn dat je op versleten banden zoveel grip/performance verliest dat je geen andere keus hebt dan te wisselen. Ik sta niet bepaald te trappelen om banden van deze firma aan te schaffen voor onder mijn eigen wagen.
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Hoe veel ronden reed Rosberg ook al weer op zijn banden voor de Mercedes een eigen leven ging leiden?
Alleen weet men niet waardoor die cut veroorzaakt werd. Sowieso was op beeld te zien dat er al eerder een draad van de band loskwam voordat deze uiteindelijk klapte.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120410
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben vroeger genoeg issue's gehad
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestonequote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren.
Wat frappant genoeg iedereen al weer lang en breed vergeten lijkt te zijn en alsnog Pirelli daar de schuld van te geven.
Gevraagd door de FIA.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestone
Boeit dat?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke banden gebruiken ze in andere klasse?
ja, dat boeit, sneller slijten is iets anders dan ontploffenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Boeit dat?
De FIA heeft Pirelli gevraagd voor de F1 banden te maken die snel slijten, zodat het inhalen gemakkelijker wordt. Pirelli levert deze banden.
Ze testen ook tijdens de in-season testen (teams staan dan de wagen met coureur een dag af) en deden in 2013 zelf ook nog testen met meer teams dan alleen Mercedes.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:53 schreef Fer het volgende:
Volgens mij is het grootste probleem dat in de Bridgestone tijd, teams 1000en testrondjes maakten per jaar en daar enorm veel informatie uit kwam. Schumacher deed onder andere echt veel testwerk
Pirelli moet alles uit de vrije training en races halen, de enige keer dat ze met een recente Mercedes gingen testen, viel de hele f1 erover.
Ja, maar ook die is een paar jaar oud.quote:
Het is nog steeds peanuts vergeleken met de rondjes die Nicola Larini of Olivier Panis hebben gemaakt toen, tussen bijna alle races in.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze testen ook tijdens de in-season testen (teams staan dan de wagen met coureur een dag af) en deden in 2013 zelf ook nog testen met meer teams dan alleen Mercedes.
Wat ben jij een waardeloze user zeg . Kap toch eens met dit soort posts alleen maar om een reactie uit te lokken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:43 schreef twiFight het volgende:
Maar goed, gelukkig hebben we op Fok tientallen experts die ze wel even uitleggen hoe je een perfecte band maakt. Kunnen de duurbetaalde specialisten van Pirelli lekker op vakantie, de keyboard-experts van hier regelen die shit wel even
We stellen hier het gevolg aan de kaak, de oorzaak is aan Pirelli, maar ze maken echt geen beste beurt. Pirelli is zelf ook echt arrogant door nergens verantwoordelijkheid voor te nemen, waar Michelin en bridgestone dit zeker wel deden in het verleden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:06 schreef twiFight het volgende:
De enige reactie die ik wil 'uitlokken' is dat mensen eens een wat minder arrogante bek krijgen. Alsof de tientallen mensen op de R&D afdeling van Pirelli geen flauw idee hebben van waar ze mee bezig zijn en de eerste de beste zolderkamerfokker het ze wel even uitlegt. Mijn god zeg, wat realiteitszin is velen hier vreemd.
Als ik het zo lees gaan ze gewoon "Sport1 Select" doorgeven.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:36 schreef franklop het volgende:
Gratis F1 via ziggo later dit jaar
Daarom twee (of meer) schermen gebruiken. TV voor het hoofdkanaal en een pc/laptop of tablet voor de andere kanalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ik het zo lees gaan ze gewoon "Sport1 Select" doorgeven.
Op zich een prima deal, goede reclame voor Sport 1 en wil je meer zien (in geval van F1 de extra kanalen enzo gok ik) dan kan je er voor betalen.
Wel jammer dat je het commentaar niet hoort op die andere kanalen (toen ik daar ooit vorig jaar eens ging kijken). Dus zit je lekker op de cam van Max te kijken dan mis een behoorlijke crash van Vettel ofzo.
Heb al Livetiming op tablet aan staan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom twee (of meer) schermen gebruiken. TV voor het hoofdkanaal en een pc/laptop of tablet voor de andere kanalen.
Uh volgens Pirelli is het normaal dat Vettel zijn band klapte omdat hij te lang op die set gereden zou hebben. Tamelijk absurd standpunt als je het mij vraagt. Je zou op versleten/oude banden performance moeten verliezen, niet dat de boel zonder waarschuwing uit elkaar klapt met alle gevolgen van dien. Had ook in Eau Rouge kunnen gebeuren. Maar gewoon business as usual volgens Pirelli. "Voortaan eerder pitten, er is niks mis met ons product." Lachwekkend.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:45 schreef twiFight het volgende:
Maar zie je zelf niet in hoe ongelovelijk tegenstrijdig je woorden zijn? De oorzaak is nog niet bekend, maar Pirelli maakt alvast wel een slechte beurt. Hoe dan? Hoe kun je dit beoordelen als er nog niets bekend is? Waar zouden ze verantwoordelijkheid voor moeten nemen dan?
Oeh serieus? Nice!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:36 schreef franklop het volgende:
Gratis F1 via ziggo later dit jaar
Realisme is niet jou sterkste punt, de hoogste top was 345 km/u, als dan die band ontploft, heb je gewoon een begrafenis. Daarom was Vettel ook terecht kwaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:45 schreef twiFight het volgende:
Maar zie je zelf niet in hoe ongelovelijk tegenstrijdig je woorden zijn? De oorzaak is nog niet bekend, maar Pirelli maakt alvast wel een slechte beurt. Hoe dan? Hoe kun je dit beoordelen als er nog niets bekend is? Waar zouden ze verantwoordelijkheid voor moeten nemen dan? Bovendien speelt er globaal gezien veel te veel mee om uit 'medelevendheid' maar vast te zeggen "Och, zal wel onze schuld zijn." F1 blijft een sport van de tientallen tot honderden miljoenen.
De vergelijking met Michelin en Bridgestone blijft verder zinloos. Zij hadden echt compleet andere opdrachten. Een band maken zoals in die tijd kan Pirelli ook makkelijk. Het speelveld met de regels van vandaag is totaal omgekeerd.
Blijkbaar, zou super zijnquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:05 schreef Kuhly het volgende:
Ziggo sport. Kunnen we dan weer graties nederlands f1 kijken?
Alleen als je Ziggo hebt natuurlijk. Zolang die lui 020 sponsoren pijns ik er niet overquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:05 schreef Kuhly het volgende:
Ziggo sport. Kunnen we dan weer graties nederlands f1 kijken?
Nope. Zal vooral voetbal zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:05 schreef Kuhly het volgende:
Ziggo sport. Kunnen we dan weer graties nederlands f1 kijken?
Als de bak vastslaat heb je daar ook kans op, net als wanneer er iets in de ophanging afbreekt, of wanneer een vleugel het begeeft etc.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Realisme is niet jou sterkste punt, de hoogste top was 345 km/u, als dan die band ontploft, heb je gewoon een begrafenis. Daarom was Vettel ook terecht kwaad.
Op de radio en in de nieuwsberichten hebben ze het over Champions League en F1.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope. Zal vooral voetbal zijn.
Volgens Paul Hembery van Pirelli was de band van Vettel "gewoon te versleten geraakt." Blijkbaar vinden ze het dus normaal dat een versleten band zonder waarschuwing uit elkaar klapt. Formule 1 onwaardig, absurd en gevaarlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
vooralsnog is nog helemaal niet bekend wat de reden was, dus nu ql pirelli helemaal afbranden slaat nergens op
Bron waar hij zegt dat normaal te vinden? Of is dat jouw eigen conclusie?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens Paul Hembery van Pirelli was de band van Vettel "gewoon te versleten geraakt." Blijkbaar vinden ze het dus normaal dat een versleten band zonder waarschuwing uit elkaar klapt. Formule 1 onwaardig, absurd en gevaarlijk.
Je bent toch niet achterlijk of wel?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:03 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Bron waar hij zegt dat normaal te vinden? Of is dat jouw eigen conclusie?
Jij blijkbaar wel. Vettel is echt niet de eerste die te lang op banden doorrijdt, als pirelli het normaal zou vinden dat een band dan zou ploffen zagen we dit elke zoveel races wel een keerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je bent toch niet achterlijk of wel?
ik vind het wel ergens op slaan om Pirelli af te branden, zij maken die banden en ze moeten gewoon verslijten niet ontploffen. Vettel dacht hetzelfde erover.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Als de bak vastslaat heb je daar ook kans op, net als wanneer er iets in de ophanging afbreekt, of wanneer een vleugel het begeeft etc.
Als je al het gevaar wil vermijden kun je beter gaan schaken (al loop je dan de kans om keihard geslagen te worden)
vooralsnog is nog helemaal niet bekend wat de reden was, dus nu ql pirelli helemaal afbranden slaat nergens op
Ah, jij bent er zo een bij wie ongelukken en pech niet bestaan en waarbij bij elk ongeluk ongeacht of je precies weet wat er gebeurd is er perse een zondebok aangewezen moet worden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind het wel ergens op slaan om Pirelli af te branden, zij maken die banden en ze moeten gewoon verslijten niet ontploffen. Vettel dacht hetzelfde erover.
schijnbaar zitten er in dit topic mongolen of Pirelli shills!
vettel vertelde duidelijk wat er gebeurt was en wie schuld was.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ah, jij bent er zo een bij wie ongelukken en pech niet bestaan en waarbij bij elk ongeluk ongeacht of je precies weet wat er gebeurd is er perse een zondebok aangewezen moet worden.
Duidelijk
Aan het begin van het seizoen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:10 schreef Atreidez het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)n-belgium-2004_sport
Herinnert iemand zich deze Spa crash (bijna zelfde plek als Vettel ook) door geklapte band nog? Was er toen ook zo'n discussie over banden? Kan t me serieus niet herinneren. Of na de blowout van Mansell op Adelaide? Toen keek ik nog niet eens F1 en waren de discussiekanalen zoals internet natuurlijk ook afwezig ..
Had trouwens ook ergens gelezen dat Pirelli de wangen van debanden had aangepast tijdens de zomerstop, en dat ze vermoeden dat het materiaalmoeheid van de wang van de band kon zijn.. Kan het artikel alleen niet meer vinden
De reden die Pirelli opgeeft is misschien niet goed (want normale slijtage zou dit imho niet mogen veroorzaken), maar dat wil nog niet zeggen dat Pirelli fout zit. Vettel ging namelijk ronden lang over de kerbs heen, waardoor de banden het nog erger te verduren kregen dan normaal. Dus misschien is dat wel de oorzaak.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het punt is dat Pirelli de schuld bij Ferrari neerlegt omdat ze te lang op die set banden doorgereden zouden hebben. Een band moet gewoon verslijten als je er te lang op rijdt, niet zonder waarschuwing uit elkaar klappen. Maar blijkbaar zitten er op dit forum mensen die het beter denken te weten dan viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel.
Maar dat heeft dus niets te maken met slijtage. Pirelli gaf Rosberg ook de schuld van zijn klapband om dezelfde reden, maar hij reed maar 11 rondjes er op. Het blijft dus gewoon nog steeds een gotspe van Pirelli tot ze hun beschuldiging intrekken en hun excuses aanbieden aan Ferrari.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden die Pirelli opgeeft is misschien niet goed (want normale slijtage zou dit imho niet mogen veroorzaken), maar dat wil nog niet zeggen dat Pirelli fout zit. Vettel ging namelijk ronden lang over de kerbs heen, waardoor de banden het nog erger te verduren kregen dan normaal. Dus misschien is dat wel de oorzaak.
[ afbeelding ]
Maar dat kan alleen door onderzoek uitgewezen worden. Dus laten we vooral daar op wachten.
Knap dat vettel dat nu al weet wat er met de band wasquote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vettel vertelde duidelijk wat er gebeurt was en wie schuld was.
Paul Hembery van Pirelli heeft gezegd dat de klapband van Vettel door slijtage kwam. Wat snap je daar niet aan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Knap dat vettel dat nu al weet wat er met de band was
knap, dat jij dus helemaal niks weet, maar toch de schuld van Pirelli loopt te ontkrachten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Knap dat vettel dat nu al weet wat er met de band was
Ik loop helemaal niks te ontkrachten flapdrol, je snapt het gewoon niet hequote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
knap, dat jij dus helemaal niks weet, maar toch de schuld van Pirelli loopt te ontkrachten.
Dan zouden ze niet mogen ontploffen, maar zou Vettel grip moeten verliezen en naar binnen komen voor nieuwe banden. Dat gebeurde niet omdat hij nog genoeg grip had.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Paul Hembery van Pirelli heeft gezegd dat de klapband van Vettel door slijtage kwam. Wat snap je daar niet aan?
quote:Alain Permane (Lotus): “If Pirelli tells us the tyres last 40 laps, they can’t possibly blow up after 28 laps. For us a one-stop strategy was only a backup plan, but we considered it as well.”
Andy Green (Force India): “If Vettel’s tyres had been worn out, he’d have come into the pits. As soon as the rubber is worn below 30% the lap times go up by two to three seconds and tyre temperatures drop from 140°C to 110°C. You’re driving on ice in that case, you won’t even get anywhere near critical wear. Your team would call you in long before that happens.”
Maurizio Arrivabene (Ferrari): “A one-stop race was our plan A. We decided that at 11am, using the data the engineers had collected during the practice sessions. There was a Pirelli engineer standing in our garage and he wasn’t just chewing bubblegum. He would have intervened if the data had shown anything suspicious. Our strategy was aggressive, but not risky.”
Ja inderdaad. Pirelli is Formule 1 onwaardig. Ze leveren geen goede producten en als het fout gaat geven ze anderen de schuld. Erg onprofessioneel. Laat Bridgestone het maar weer doen, als ze interesse hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan zouden ze niet mogen ontploffen, maar zou Vettel grip moeten verliezen en naar binnen komen voor nieuwe banden. Dat gebeurde niet omdat hij nog genoeg grip had.
[..]
Dat zeg ik niet. Alleen als het komt door normale slijtage hebben ze wat uit te leggen. Want dan zou je verwachten (ik in ieder geval wel) dat je eerst grip verliest voordat een band klapt, zoals in de quote in mijn post gezegd wordt door Andy Green.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Pirelli is Formule 1 onwaardig. Ze leveren geen goede producten en als het fout gaat geven ze anderen de schuld. Erg onprofessioneel. Laat Bridgestone het maar weer doen, als ze interesse hebben.
ik denk dat jij het niet snapt, ik kijk al wat jaartjes langer F1 dan jou, maar ik zie jou gewoon feiten/nieuwsberichten negeren om je eigen mening weer door te drukken, eigenwijs ventjequote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:46 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niks te ontkrachten flapdrol, je snapt het gewoon niet he
Dat er zo grootschalig buiten het circuit werd gereden op Spa vond ik sowieso nogal matig.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden die Pirelli opgeeft is misschien niet goed (want normale slijtage zou dit imho niet mogen veroorzaken), maar dat wil nog niet zeggen dat Pirelli fout zit. Vettel ging namelijk ronden lang over de kerbs heen, waardoor de banden het nog erger te verduren kregen dan normaal. Dus misschien is dat wel de oorzaak.
[ afbeelding ]
Nee, bij Nasr kwam 'ie ook volledig naast de baan, nog voor zijn feitelijke inhaalmanoevre. Maar doordat hij naast de baan kwam, kon hij erlangs, omdat hij zijn snelheid vast kon houden.quote:
Pirelliquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:42 schreef flipsen het volgende:
Speaking of which, wie was er nou fout in Monaco? Grosjean of Verstappen
Vettelquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:42 schreef flipsen het volgende:
Speaking of which, wie was er nou fout in Monaco? Grosjean of Verstappen
HHF! De lul!!! !!!!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:42 schreef flipsen het volgende:
Speaking of which, wie was er nou fout in Monaco? Grosjean of Verstappen
quote:
Moest je dat voor een krat bier roepen?quote:
Zou wat raar zijn als ik dat luttele ogenblikken geleden aan de kassa van de Lidl keihard geroepen zou hebben toen ik een krat bier was aan het kopen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moest je dat voor een krat bier roepen?
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou wat raar zijn als ik dat luttele ogenblikken geleden aan de kassa van de Lidl keihard geroepen zou hebben toen ik een krat bier was aan het kopen.
Hey jij was toch blauw of vergis ik me dan heel erg?quote:
ik ben al weer een paar jaar van mijn blauwe kleur op het forum af. Alleen op de FP en andere subsites ben ik wel blauwquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hey jij was toch blauw of vergis ik me dan heel erg?
Klopt. De FIA was niet erg strict in het handhaven van de track limits. Alleen Kvyat kreeg een waarschuwing. De rest werd gedoogd, omdat ze er 'geen voordeel' van hadden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat er zo grootschalig buiten het circuit werd gereden op Spa vond ik sowieso nogal matig.
De inhaalactie van Verstappen op Nasr was in feite ook alleen maar mogelijk omdat Verstappen een uitstapje maakte.
Ik snap dat nooit zo "er geen voordeel van hebben", als ze er geen voordeel aan hebben, komen ze echt niet buiten de baan. In Monaco zitten ze ook niet om de haverklap buiten de baan, want dan zitten ze in de muur. Als ze de baan uitdweilen omdat ze te hard de bocht in gaan, dan hebben ze er dus voordeel aangehad. Waren ze niet de baan uitgedweild dan hadden ze meer tijd verloren.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. De FIA was niet erg strict in het handhaven van de track limits. Alleen Kvyat kreeg een waarschuwing. De rest werd gedoogd, omdat ze er 'geen voordeel' van hadden.
Duidelijk, je snapt het nog steeds niet.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat jij het niet snapt, ik kijk al wat jaartjes langer F1 dan jou, maar ik zie jou gewoon feiten/nieuwsberichten negeren om je eigen mening weer door te drukken, eigenwijs ventje
Al sinds ik om de hoek kwam kijken niet meerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hey jij was toch blauw of vergis ik me dan heel erg?
Nou ja, dat uitgezonden werd. Kan natuurlijk prima zijn dat meer teams waarschuwingen hebben gekregen, maar dat dat niet over de team radio gezegd is (maar dat lijkt me sterk, anders zou de coureur er mee door gaan) of dat die team radio gewoon niet is uitgezonden. Tenzij je de hele race het team radio kanaal hebt gevolgd...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt. De FIA was niet erg strict in het handhaven van de track limits. Alleen Kvyat kreeg een waarschuwing.
Ook als ze binnen de lijnen blijven kunnen ze er prima voordeel van gehad hebben. Er is namelijk veel minder risico om het te proberen en dus remmen ze ook later. Ook al blijven ze dan met 'geluk' binnen de lijnen, dan nog hadden ze als ze dat risico niet kunnen nemen waarschijnlijk eerder moeten remmen om de race niet te riskeren.quote:
* Geralt luistert alleen naar Brennie. En naar zn moeder als die boos isquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:28 schreef sasquatsch het volgende:
* sasquatsch luistert naar Nattekat
quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:08 schreef twiFight het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe het nu met die Lotus vrachtwagens is afgelopen? Ik vind er geen nieuws over, maar ik heb al die bronnen ook niet gebookmarked.
twitter:grandprixradio twitterde op woensdag 26-08-2015 om 16:20:53 De trucks van het Lotus F1-team zijn weer vrij om te reizen.Het geschil tussen Lotus en Charles Pic is echter nog niet voorbij. reageer retweet
Ben benieuwd of dit is door gekleurde Max pet....quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:54 schreef pvdplanet het volgende:
Leg verdomme weer grindbakken aan, dan blijft iedereen binnen de lijntjes.
Overigens was de F1 een doodsaaie bedoening, viel vaak letterlijk in slaap na 2 ronden. De laatste paar races is er weer een beetje spektakel (ook door Max) en kijk ik weer uit naar de volgende GP
Net zoals Jos in 2000 naar Ferrari zou gaan.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:34 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen mogelijk naar Ferrari in 2017
Silly Season 2017, here we come
NEE, met grindbakken rollen ze op hun kop, vandaar deze oplossingquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:54 schreef pvdplanet het volgende:
Leg verdomme weer grindbakken aan, dan blijft iedereen binnen de lijntjes.
Overigens was de F1 een doodsaaie bedoening, viel vaak letterlijk in slaap na 2 ronden. De laatste paar races is er weer een beetje spektakel (ook door Max) en kijk ik weer uit naar de volgende GP
Sommige mensen kijken alleen naar het podium. In de top is het lang niet altijd spannend. Maar de subtop en midveld is prima en er zijn veel gevechten te vinden. Het hangt wat af van de regie of je die ook goed te zien krijgt.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dit is door gekleurde Max pet....
Vooraan kan je alleen mee doen met een Mercedes en denk dat het vorig jaar "in het veld" net zo spannend was.
Maar goed Silverstone en Hongarije waren wel spannende GP's.
Laat het Geralt maar niet horenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 16:40 schreef THEFXR het volgende:
Frentzen naar Arrows, Verstappen ontslagen
http://www.f1news.nl/news(...)appen+ontslagen.html
RB wil liever mercedes motoren staat er, waarom zouden ze max dan laten gaan in ruil voor ferarri motoren. Zijn ze en max kwijt en ze hebben nog steeds niet de motor die ze willenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:34 schreef Nattekat het volgende:
Verstappen mogelijk naar Ferrari in 2017
Silly Season 2017, here we come
Ferrari motoren voor Toro Rosso.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:01 schreef opreis het volgende:
[..]
RB wil liever mercedes motoren staat er, waarom zouden ze max dan laten gaan in ruil voor ferarri motoren. Zijn ze en max kwijt en ze hebben nog steeds niet de motor die ze willen
nou, liever niet met die Honda'squote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari motoren voor Toro Rosso.
Al heb ik ook gelezen dat Toro Rosso misschien met Honda motoren zou gaan rijden.
Nou, dan hebben we alle opties op mercedes na dan (tenzij die dan net als RB daarop overstappen) wel wat over gelezenquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ferrari motoren voor Toro Rosso.
Al heb ik ook gelezen dat Toro Rosso misschien met Honda motoren zou gaan rijden.
twitter:nico_rosberg twitterde op maandag 31-08-2015 om 09:29:36 our full moon baby girl was born yesterday afternoon. We are overwhelmed and totally in love. Best wishes, V + N reageer retweet
twitter:NicolaBILD twitterde op maandag 31-08-2015 om 00:10:52 News from the F1 paddock: @NicoHulkenberg has renewed his contract with @ForceIndiaF1 ! http://t.co/FrgISomSKq reageer retweet
Als STR naar Ferrari overstapt hoeven ze het ook niet helemaal alleen te doen lijkt mij.quote:Op maandag 31 augustus 2015 12:20 schreef Fer het volgende:
Mgu-h en mgu-k zijn gewoon onderdeel van de powerunit en worden geleverd door de fabrikant van de pu.
Alleen het afstemmen van de pu is voor ieder chassis apart. Nu heeft STR nog het voordeel dat hun chassis heel erg lijkt op dat van RBR, bij overstap op verschillende leveranciers zal STR het zelf moeten doen.
Maar STR heeft nu ook een erg goed team engineers, dus waarom niet?
Plus ze kopen een team voor een appel en een ei.. is geen drol waard nu ! Halen gelijk Malle Nado uit die auto (bedankt voor al je inzet onze spullen te slopen) en zetten Ocon in die wagenquote:Op woensdag 2 september 2015 10:50 schreef F1gamer het volgende:
Stel dat Renault Lotus voor het einde van dit seizoen overneemt, dan hebben ze ook data van die mercedes motoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |