quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:08 schreef Max23 het volgende:
Raikkonen ook volgend jaar bij Ferrari
http://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=612
quote:
Zegt helemaal niets over wie er in 2017 bij Ferrari gaat rijden.quote:
Enige stap voor Hulk is Haas, jaartje bij dat team en daarna Ferrari? Maar dat zal haast wel niet. Verwacht nog steeds dat hij WEC gaat rijden en Wehrlein zijn stoeltje krijgt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:55 schreef opreis het volgende:
Verstandig wel, het is nog maar de vraag of Bottas uberhaupt beter blijkt dan Kimi, dus waarom zou je dan zn contract nu afkopen terwijl je Kimi nog gratis kan houden. Bovendien hebben ze dan volgend jaar ook weer meer opties, dan zijn Ricciardo en evt Max ook dichter bij het einde van hun contract.
Alleen wel jammer voor Hulkenberg nu, want nu zie ik hem sws weer geen stap omhoog maken.
Had het al gezien.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:33 schreef Nattekat het volgende:
15 jaar Spa-Francorchamps
Nostalgisch overzichtje Spa-races
Wij van WC-eend
Mwah, of in 2016 bij williams, lijkt me sterk dat zowel Massa als Bottas daar nog rijden danquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:37 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Enige stap voor Hulk is Haas, jaartje bij dat team en daarna Ferrari? Maar dat zal haast wel niet. Verwacht nog steeds dat hij WEC gaat rijden en Wehrlein zijn stoeltje krijgt.
1998 is al zo lang geleden... moet ergens de lijn trekkenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Had het al gezien.
Ik had dan van die 15 jaar er 17 gemaakt zodat de start van 98 nog even meegenomen kon worden.
Beetje uitgekauwd natuurlijk, maar wel onlosmakelijk verbonden met Spa
Nouja Bottas gaat niet naar Ferrari en Massa zal ook nog wel aanblijven vrees ik, die doet niet onder voor Bottas op het momentquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Mwah, of in 2016 bij williams, lijkt me sterk dat zowel Massa als Bottas daar nog rijden dan
Daarom zeg ik toch ook had er ipv 15 dan 17 van gemaakt. Dat is toch een grens?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1998 is al zo lang geleden... moet ergens de lijn trekken
I was taking a shit.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:46 schreef Rossdale het volgende:
Mooi, F1 heeft kleurrijke figuren zoals Raikkonen nodig
1998? Dat is pas een jaar of 7 geleden.. maximaal 8?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1998 is al zo lang geleden... moet ergens de lijn trekken
Nou helemaal gratis is Kimi nou ook weer niet he.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:55 schreef opreis het volgende:
dus waarom zou je dan zn contract nu afkopen terwijl je Kimi nog gratis kan houden.
in 2018 dan komt er iets van 20 jaar spaquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daarom zeg ik toch ook had er ipv 15 dan 17 van gemaakt. Dat is toch een grens?
Ik denk dat de afkoopsom voor Bottas al meer is dan het jaarsalaris van Kimi. Ik herinner me nog die keer dat Button zijn contract bij Williams moest afkopen voor ca $ 30 miljoen. Zoveel krijgt Kimi niet bij Ferrari.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 06:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nou helemaal gratis is Kimi nou ook weer niet he.
Ik denk dat ze goedkoper uit zijn door het contract van Bottas af te kopen plus zijn salaris te betalen dan alleen Kimi zijn salaris te betalen.
Heel veel zal het niet schelen als Bottas al duurder is lijkt me.
Zoals al altijd wil Ferrari een kopman en een knecht. Daarvoor moet de een een stukje sneller zijn dan de ander, anders pakken ze vooral punten van elkaar af, en daarom zijn ze ook heel tevreden met Raikkonen. Alleen in 2008 mislukte dat omdat ze om onduidelijke reden samen met heel veel anderen Raikkonen hadden overschat. Maar sindsdien weten ze wat voor vlees ze in de kuip hebben en dus dat Raikkonen alleen geschikt is als tweede rijder naast een Alonso of Vettel.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:55 schreef opreis het volgende:
Verstandig wel, het is nog maar de vraag of Bottas uberhaupt beter blijkt dan Kimi, dus waarom zou je dan zn contract nu afkopen terwijl je Kimi nog gratis kan houden. Bovendien hebben ze dan volgend jaar ook weer meer opties, dan zijn Ricciardo en evt Max ook dichter bij het einde van hun contract.
quote:Boodschappen met de volgende onderwerpen zijn vanaf 2016 nog wel toegestaan. Elke communicatie van de pitmuur naar de rijder met een andere strekking wordt beschouwd als een overtreding van artikel 20.1:
- Het aangeven van een kritiek probleem met de auto, bijvoorbeeld een lekke band
- Het aangeven van een technisch probleem bij een auto van een tegenstander
- Instructies om de pits op te zoeken om de auto te repareren of uit de race te halen
- Informatie over vlaggen, eventuele uitgestelde starts en berichten van de wedstrijdleiding
- Het aangeven van een nat wegdek, of olie of rotzooi op de baan
- Instructies om van positie te wisselen met een andere rijder
- Bevestiging dat een boodschap van de coureur is ontvangen
- Ronde- of sectortijd in detail
- Details van een rondetijd van een tegenstander
- Gaten naar een tegenstander tijdens trainingen of de race
- 'Push hard', 'Push now', 'You are racing him' en dergelijke
- Waarschuwen voor verkeer tijdens trainingen of de race
- Verschillen aanduiden in de kwalificatie om een gat voor een snel rondje te creëren
- De bandenkeuze bij de volgende pitstop
- Het aantal ronden dat een tegenstander op een bepaald setje banden heeft afgelegd
- De compound waarop een tegenstander rijdt
- Informatie over mogelijke strategieën van een tegenstander
- Het raamwerk voor de safety car
- Overtredingen als afsnijden van de chicane van rijder zelf of een tegenstander
- Aangeven wanneer DRS is in- of uitgeschakeld.
- Afhandelen van een probleem met DRS
- Wissel van voorvleugel bij volgende pitstop
- Verlies van olie
- Wanneer de pits in te komen
- Herinnering om aan de witte lijn bij het uitrijden van de pits te denken
- Herinneren aan de limieten van de baan
- Doorspelen van informatie afkomstig van de wedstrijdleiding
- Informatie met betrekking tot schade aan de auto
- Het aantal resterende rondjes
- De volgorde van het testprogramma tijdens vrije trainingen
- Informatie over het weer
Anders krijg je weer zaken als multi-21 of ze verzinnen iets anders leuks over bijvoorbeeld het weerquote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:17 schreef Rossdale het volgende:
Er staat letterlijk in dat teamorders mogen
In de F1 wordt zelden (lees: nooit) in dollars gerekend. Tenzij je een amerikaanse nieuwssite leest. Bedragen zijn meestal ponden, anders euros. Kan afhankelijk van de koers best wel wat schelenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik denk dat de afkoopsom voor Bottas al meer is dan het jaarsalaris van Kimi. Ik herinner me nog die keer dat Button zijn contract bij Williams moest afkopen voor ca $ 30 miljoen. Zoveel krijgt Kimi niet bij Ferrari.
Ferrari wilde naar verluid tot $ 12 miljoen gaan voor het afkopen van Bottas, maar dat accepteerde Williams niet.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Anders krijg je weer zaken als multi-21 of ze verzinnen iets anders leuks over bijvoorbeeld het weer
quote:Boodschappen met de volgende onderwerpen zijn vanaf 2016 nog wel toegestaan. Elke communicatie van de pitmuur naar de rijder met een andere strekking wordt beschouwd als een overtreding van artikel 20.1:
- Details van een rondetijd van een tegenstander
quote:"Okay, so, Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?"
Bronquote:
Formule 1-coureur Max Verstappen en Exact gaan samenwerking aan
Geplaatst op 21 augustus 2015 door Niels Hendrix
Max Verstappen, de grote belofte van de Formule 1, heeft een persoonlijke overeenkomst getekend met Exact. De mentaliteit, ambitie en drive van de coureur en het bedrijf om de wereldtop te behalen, vormen de basis voor het partnership dat is aangegaan. Verstappen is gefocust om op termijn de wereldtitel te behalen. Exact wil wereldwijd een top 3-speler worden op het gebied van bedrijfssoftware in de cloud voor het mkb.
De zeventienjarige Max Verstappen behoort nu al tot de beste coureurs die Nederland heeft voortgebracht. Hij scoorde als jongste coureur in de geschiedenis van de Formule 1 punten in het kampioenschap en zijn ambitie reikt verder. De positie van Exact, dat zich als marktleider in Nederland richt op het bereiken van de wereldtop, is daarmee vergelijkbaar. De software van het bedrijf biedt klanten en hun accountants betere inzichten en controle over hun business. Exact ondersteunt wereldwijd meer dan 230.000 organisaties.
Erik van der Meijden, CEO Exact: “Iedereen binnen Exact is enthousiast over de samenwerking met Max Verstappen. Max past perfect bij onze daadkrachtige mentaliteit en die van onze klanten. Waar onze technologie bedrijven en hun accountants in staat stelt te groeien, gaat Max vol voor de hoogst mogelijke prijs in de Formule 1. Om succesvol te zijn in de sport en in het bedrijfsleven is het noodzakelijk om altijd te blijven verbeteren. Dat element – ‘Never Stop Improving’ - is iets wat we zullen benadrukken in de wereldwijde marketingcampagnes van Exact, waarin Max het gezicht wordt. We wensen Max heel veel succes in de Belgische Grand Prix dit weekend.”
Max Verstappen: “Ik voel me goed bij de samenwerking met Exact en ben er trots op. Het bedrijf heeft een geschiedenis in de Formule 1-wereld en ondersteunde mijn vader toen hij coureur was. De samenwerking met Exact past perfect bij mij. We willen allebei de wereldtop bereiken. En ja, dat kan een uitdaging zijn, maar we weten ook dat succes niet af te dwingen is. Je moet gewoon het juiste pad blijven volgen.”
Over Exact
Daadkrachtige business software, dat is wat Exact maakt. Voor meer dan 200.000 organisaties wereldwijd. Voor ondernemende doeners die hun dromen nog dezelfde dag in daden willen vertalen. Exact heeft diezelfde mentaliteit. Dertig jaar geleden startten zes studenten een bedrijf in een garage, nu zijn we een internationale onderneming met 1.550 collega’s in 15 landen met een omzet van ¤188 miljoen in 2014.
Dankzij Exact kunnen bedrijven snel reageren op veranderingen in de markt en kansen grijpen wanneer ze zich voordoen. Haar business software zorgt ervoor dat klanten zich kunnen richten op het volgende doel, de volgende uitdaging. Voor meer informatie over Exact ga naar www.exact.nl.
Max Verstappen werkt op creatief gebied samen met design- en onderzoeksinstituut FreedomLab rond community-activatie, om een bredere relevantie te verkrijgen in het leven van zijn fans. De samenwerking is erop gericht om het domein van professionele sport, gezondheid en ondernemerschap verder te ontwikkelen.
Dat zal wel niet gebeuren volgens mij zijn die bijna net zo uit elkaar gegaan als Doornbos en die Muermans knakker.quote:
die sponsoren bijna niks meer volgens mij.quote:
Nee lijkt me niet relevant, als guido daar op uitnodiging van bv Manor zou zijn dat moet hij daar toch gewoon naar binnen kunnen. Belachelijk dat Kaltenborn dit kan doen. Wat schiet zij er mee op?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 14:56 schreef twiFight het volgende:
Hangt er een beetje vanaf wat er toen bij die settlement is besloten, maar dan hadden ze die pas na dat weekend ook moeten terugvorderen, als onderdeel van de settlement.
Maar goed, dit verhaal blijft alleen verliezers hebben. Des te meer omdat volgens dat artikel Sauber, met twee paydrivers, blijkbaar nog steeds geldgebrek heeft.
Ja, maar dan moet Manor een pitspas aanvragen. Naar ik het begrijp probeert Guido nu met zijn oude pas die hij tijdens zijn Sauber-dagen via Sauber had verkregen naar binnen te komen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee lijkt me niet relevant, als guido daar op uitnodiging van bv Manor zou zijn dat moet hij daar toch gewoon naar binnen kunnen. Belachelijk dat Kaltenborn dit kan doen. Wat schiet zij er mee op?
quote:Lotus is embroiled in a legal battle with former reserve driver Charles Pic that could result in its cars being unable to leave Spa following Sunday's Formula 1 Belgian Grand Prix, AUTOSPORT has learned.
Former Marussia and Caterham driver Pic was signed early last year by Lotus as back up to regulars Romain Grosjean and Pastor Maldonado, and subsequently released at the end of the season.
The 25-year-old Frenchman, however, opted to take Lotus to court, believing the Enstone-based team reneged on its deal to provide him with a certain number of days behind the wheel of its E22.
Lotus encountered major issues early last season with Renault's power unit following the introduction of the 1.6-litre V6 turbo-charged systems.
Once subsequently up to speed the team then took the decision to allow Grosjean and Maldonado the time required to become accustomed to the car and power unit.
Pic, Lotus, 2014An aggrieved Pic, however, has sought legal redress, and the matter is currently in the hands of an arbitration court.
In trying to expedite matters, Pic yesterday managed to acquire an attachment order from a Belgian court that effectively prevents Lotus' cars and equipment from leaving the circuit come the conclusion of the grand prix.
It is understood Lotus believe the 'conservatory impounding' to be invalid as the matter is presently in the hands of the arbitration court.
Lawyers from both parties are currently locked in discussions designed to find a solution.
Speaking to AUTOSPORT, Lotus co-owner Gerard Lopez said he is confident the issue will be resolved ahead of the race.
"We are having our legal department look at it. This will be solved, and solved in a manner that is adequate," said Lopez.
"We know there is a difference in the number of the days [Pic should have driven], but I know we'll find an amicable solution, and the show goes on.
"I think the cars will leave as planned. I don't envisage there being an issue. I know there will be a resolution."
CURFEW BREAK CLEARED
The situation was further complicated for Lotus on Thursday as three members of its personnel - team manager, technical director and team co-ordinator - remained behind to 'guard' the cars and equipment beyond F1's 11pm curfew.
As the trio were deemed to be 'associated with the operation of the car', they were forced to explain their presence to the stewards on Friday morning.
Due to what has been described as "extraneous circumstances" by the stewards they decided the "incident will not be considered as one of the two [curfew] exceptions" allowed under the sporting regulations.
A statement added: "The reason is this matter was neither sporting nor technical in nature, and involved no work being performed by the team."
Deputy team principal Federico Gastaldo told AUTOSPORT: "There is an order that took place last night related to one of our third drivers, that has not been resolved and has been going on for some time now.
"The lawyers are talking and we're trying to find a solution for this weekend.
"We are hopeful of doing that, of trying to find a balanced agreement."
Het was Ecclestone...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet Manor een pitspas aanvragen. Naar ik het begrijp probeert Guido nu met zijn oude pas die hij tijdens zijn Sauber-dagen via Sauber had verkregen naar binnen te komen.
Blijft kinderachtig natuurlijk.
Ecclestone en eerlijk in één zin gaat sowieso niet samen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:51 schreef twiFight het volgende:
Raar verhaal bij elkaar.
- waarom vraagt Giedo bij Pirelli een pas aan, als hij daar (volgens het artikel iig) helemaal geen meeting mee had.
- waarom zou Giedo niet meer in de pits mogen komen? Dat ze niet willen dat hij bij de Sauber garage binnenloopt om stennis te schoppen snap ik, maar hij kan nu ook niet als sponsor of reporter naar binnen?
- is Giedo nu, in de opinie van de FIA, 'illegaal' met de anonieme Mercedes pas naar binnen geweest?
Jammer trouwens dat Ecclestone in deze Kaltenborn steunt. Dat was natuurlijk geheel te verwachten, maar het toont wel aan wat zijn prioriteiten zijn. En eerlijk omgaan met contracten is daar uiteraard niet een van.
Is dat al bevestigd of een hardnekkig gerucht?quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:55 schreef nils7 het volgende:
Komt net op m'n Facebook voorbij dat Red Bull het contract met Renault heeft opgezegd
Was van grand prix radioquote:Op zondag 23 augustus 2015 13:35 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Is dat al bevestigd of een hardnekkig gerucht?
quote:Horner described reports that Red Bull have served a quit notice on Renault as "complete speculation" but stopped short of denying the claims.
ambu brengt JW naar Heli en die brengt hem naar Hospital.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:58 schreef King_Merc het volgende:
rip Ligier
Nu zie/hoor ik dat Justin Wilson is geraakt op het hoofd door onderdelen van Karam
Doet me denken aan Henry Surtees, een aantal jaar geleden, die kreeg een stuiterende band op zijn hoofd en enkele uren later overleden aan zijn verwondingen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:03 schreef Toekito het volgende:
[..]
ambu brengt JW naar Heli en die brengt hem naar Hospital.
Meer dan in het IndyCar topic staat is nog niet bekend.quote:
quote:Romain Grosjean's third place in Sunday's Belgian Grand Prix was just what Lotus needed as they wait for Renault to decide whether to buy back the troubled Formula One team.
With bailiffs seeking to impound the team's cars after the race at Spa, trackside operations director Alan Permane was open about the situation.
"We would welcome them back with open arms obviously," he said of speculation about a Renault move. "We've got a great relationship and a great partnership with Mercedes but to be a works team again would be fantastic.
"To build on what we have got now, to build on the chassis we have done this year and then try to emulate what we did in 2005 and 2006 with Renault, that's what we want to do," he told Sky television.
Renault, currently engine suppliers to Red Bull and sister team Toro Rosso, sold their title-winning team after a Singapore GP race-fixing scandal erupted in 2009.
They are assessing their future in the sport with the main options being to quit or return as team owners.
Lotus have the pedigree, their Enstone factory home to champions Benetton -- who won the 1994 and 1995 drivers' titles with Michael Schumacher and then became Renault. They took the 2005 and 2006 crowns with Spaniard Fernando Alonso.
"We haven't actually really been developing," said Permane of their current woes. "We brought a new front wing here, that's about the only thing we've done. With a bit of input this third place would have been an easy third place.
"We could have done an awful lot better this season with a little bit more investment and funding. Having said that our owners have kept us going.
"Through the hard times they've put money in," added Permane. "They've kept the team running and kept us coming to the races."
In Belgium, a legal dispute with former French reserve Charles Pic explained the presence of bailiffs.
At the previous race in Hungary, Pirelli withheld tyres until a bank payment had been processed while a separate winding-up petition brought against them by a supplier in Britain was settled out of court.
"This is the worst season we have had financially and we have scrimped and scraped for parts and to get the cars on the track is a massive effort each week," said Permane. "So to be able to stick it on the podium is just unbelievable."
RIPquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 03:51 schreef ForzaMilan het volgende:
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23.
Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers.
The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world.
The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR.
Wilson Children’s Fund
C/O INDYCAR
4551 West 16th Street
Indianapolis, IN 46222
Gegarandeerd dat je nu weer dezelfde discussie krijgt als bij Massa een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:29 schreef Fer het volgende:
Zou een doorzichtige bescherming of overkapping toch weer bespreekbaar worden?
En iedereen maar denken dat het een keer niet aan hem lagquote:Maldonado heeft uitvalbeurt zelf veroorzaakt
Het uitvallen van Pastor Maldonado afgelopen zondag door wegvallend vermogen zou hij zelf hebben veroorzaakt, volgens het Lotus Formule 1-team. De Lotus-coureur ging wijd in Eau Rouge, waarbij hij zijn koppeling beschadigde. Het betekende zijn zevende uitvalbeurt van het seizoen.
Meer nieuws
Doe maar nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Wilde net zeggen. Dit biedt amper meer bescherming dan er nu is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:19 schreef sasquatsch het volgende:
En nog steeds helpt het niet met een onderdeel wat van boven komt, zoals de band bij Henry Surtees.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan gebeuren? Voor zover ik weet zit een koppeling veilig binnen in een belachelijk sterk versnellingsbakomhulsel. Of is er door het trillen van de auto iets kromgetrokken, of zo.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Het uitvallen van Pastor Maldonado afgelopen zondag door wegvallend vermogen zou hij zelf hebben veroorzaakt, volgens het Lotus Formule 1-team. De Lotus-coureur ging wijd in Eau Rouge, waarbij hij zijn koppeling beschadigde. Het betekende zijn zevende uitvalbeurt van het seizoen.
Tis niet zo'n koppelingsplaat als jij en ik in de auto hebben die zijn veel lichter en gevoeliger dus dan hoeft er maar iets door trillingen te gebeuren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan gebeuren? Voor zover ik weet zit een koppeling veilig binnen in een belachelijk sterk versnellingsbakomhulsel. Of is er door het trillen van de auto iets kromgetrokken, of zo.
Doet me qua uitzicht voor de coureur een beetje denken aan dit:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Lekker zo'n verticale steun recht voor je snufferd Lijkt me alles behalve veiliger ditquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Was ik maar nog een dagje geblevenquote:Vrachtwagens Lotus vast op Spa
Een aantal vrachtwagens van het Formule 1-team Lotus staat nog steeds vast op het circuit van Spa-Francorchamps. Donderdag werd een juridische zaak tegen het team aangespannen, dat daarom België niet mag verlaten. André Maes, directeur van de organisatie van de Grand Prix van België, liet weten dat de blokkade nog tot morgenochtend kan duren.
Meer nieuws
Hoezo, nooit een vrachtwagen gezien?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was ik maar nog een dagje gebleven
Vrijdag heb ik heel veel vrachtwagens gezienquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo, nooit een vrachtwagen gezien?
Wel zuur na hun mooie podiumplek. Dempt het feest toch wat. Aan de andere kant moet je gewoon betalen als je producten/diensten afneemt. Als teams daar oneindig mee weg komen wordt geen enkele rekening meer voldaan.
Ik kwam onderweg naar Nederland vanuit Italië eens twee Ferrari-trucks tegenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:15 schreef nils7 het volgende:
Ben die gasten/vrachtwagens (van verschillende teams) eens tegen gekomen bij een benzine pomp
*pakt popcornquote:Vettel verdedigt 1-stop strategie
Sebastian Vettel staat recht tegenover de theorie dat Ferrari's één-stop strategie heeft bijgedragen aan zijn lekke band tijdens de Formule 1-race van België afgelopen weekend. De Duitser heeft besloten om zich voor het eerst uit te spreken over het incident aan het einde van de race.
Meer nieuws
quote:Materiaalmoeheid heeft mogelijk bijgedragen aan de kapotte band van Sebastian Vettel in de slotfase van de Grand Prix van België. Dat vernam Auto Motor und Sport van bandenexperts bij de teams. En voor Monza dreigt een herhaling van zetten.
Bandenleverancier Pirelli heeft in de winter de constructie van de schouders van de band gewijzigd. De bandenexperts van de teams vermoeden nu dat de schouders de extreme krachten die op snelle circuits als Spa en Monza vrijkomen niet aan kunnen en dat dan materiaalmoeheid optreedt.
Een toename van het gewicht van de auto's in combinatie met de hogere snelheden plaatst hoge centrifugale krachten op het rubber. 28 ronden op hetzelfde setje banden was te veel van het goede. Op Monza is hetzelfde mogelijk. De enige optie is om strikte regels voor het verbruik van de banden in het leven te roepen, ving Auto Motor und Sport van engineers op.
Godverdomme.quote:De enige optie is om strikte regels voor het verbruik van de banden in het leven te roepen
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen.quote:
Klopt, en dat doen ze nu al bijna. Er zijn twee strategiën mogelijk, niet meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen.
Belachelijk, is toch gewoon risico van de gok?quote:
hebben vroeger genoeg issue's gehad, Pirelli is meer marketing dan kwaliteit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Absurd dat Pirelli het kennelijk normaal vindt dat hun banden klappen als je er te lang op doorrijd. Normaal zou zijn dat je op versleten banden zoveel grip/performance verliest dat je geen andere keus hebt dan te wisselen. Ik sta niet bepaald te trappelen om banden van deze firma aan te schaffen voor onder mijn eigen wagen.
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Hoe veel ronden reed Rosberg ook al weer op zijn banden voor de Mercedes een eigen leven ging leiden?
Alleen weet men niet waardoor die cut veroorzaakt werd. Sowieso was op beeld te zien dat er al eerder een draad van de band loskwam voordat deze uiteindelijk klapte.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120410
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben vroeger genoeg issue's gehad
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestonequote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren.
Wat frappant genoeg iedereen al weer lang en breed vergeten lijkt te zijn en alsnog Pirelli daar de schuld van te geven.
Gevraagd door de FIA.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestone
Boeit dat?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke banden gebruiken ze in andere klasse?
ja, dat boeit, sneller slijten is iets anders dan ontploffenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Boeit dat?
De FIA heeft Pirelli gevraagd voor de F1 banden te maken die snel slijten, zodat het inhalen gemakkelijker wordt. Pirelli levert deze banden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |