Vrijdag heb ik heel veel vrachtwagens gezienquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo, nooit een vrachtwagen gezien?
Wel zuur na hun mooie podiumplek. Dempt het feest toch wat. Aan de andere kant moet je gewoon betalen als je producten/diensten afneemt. Als teams daar oneindig mee weg komen wordt geen enkele rekening meer voldaan.
Ik kwam onderweg naar Nederland vanuit Italië eens twee Ferrari-trucks tegenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:15 schreef nils7 het volgende:
Ben die gasten/vrachtwagens (van verschillende teams) eens tegen gekomen bij een benzine pomp
*pakt popcornquote:Vettel verdedigt 1-stop strategie
Sebastian Vettel staat recht tegenover de theorie dat Ferrari's één-stop strategie heeft bijgedragen aan zijn lekke band tijdens de Formule 1-race van België afgelopen weekend. De Duitser heeft besloten om zich voor het eerst uit te spreken over het incident aan het einde van de race.
Meer nieuws
quote:Materiaalmoeheid heeft mogelijk bijgedragen aan de kapotte band van Sebastian Vettel in de slotfase van de Grand Prix van België. Dat vernam Auto Motor und Sport van bandenexperts bij de teams. En voor Monza dreigt een herhaling van zetten.
Bandenleverancier Pirelli heeft in de winter de constructie van de schouders van de band gewijzigd. De bandenexperts van de teams vermoeden nu dat de schouders de extreme krachten die op snelle circuits als Spa en Monza vrijkomen niet aan kunnen en dat dan materiaalmoeheid optreedt.
Een toename van het gewicht van de auto's in combinatie met de hogere snelheden plaatst hoge centrifugale krachten op het rubber. 28 ronden op hetzelfde setje banden was te veel van het goede. Op Monza is hetzelfde mogelijk. De enige optie is om strikte regels voor het verbruik van de banden in het leven te roepen, ving Auto Motor und Sport van engineers op.
Godverdomme.quote:De enige optie is om strikte regels voor het verbruik van de banden in het leven te roepen
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen.quote:
Klopt, en dat doen ze nu al bijna. Er zijn twee strategiën mogelijk, niet meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen.
Belachelijk, is toch gewoon risico van de gok?quote:
hebben vroeger genoeg issue's gehad, Pirelli is meer marketing dan kwaliteit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Absurd dat Pirelli het kennelijk normaal vindt dat hun banden klappen als je er te lang op doorrijd. Normaal zou zijn dat je op versleten banden zoveel grip/performance verliest dat je geen andere keus hebt dan te wisselen. Ik sta niet bepaald te trappelen om banden van deze firma aan te schaffen voor onder mijn eigen wagen.
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Hoe veel ronden reed Rosberg ook al weer op zijn banden voor de Mercedes een eigen leven ging leiden?
Alleen weet men niet waardoor die cut veroorzaakt werd. Sowieso was op beeld te zien dat er al eerder een draad van de band loskwam voordat deze uiteindelijk klapte.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120410
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben vroeger genoeg issue's gehad
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestonequote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren.
Wat frappant genoeg iedereen al weer lang en breed vergeten lijkt te zijn en alsnog Pirelli daar de schuld van te geven.
Gevraagd door de FIA.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestone
Boeit dat?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke banden gebruiken ze in andere klasse?
ja, dat boeit, sneller slijten is iets anders dan ontploffenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Boeit dat?
De FIA heeft Pirelli gevraagd voor de F1 banden te maken die snel slijten, zodat het inhalen gemakkelijker wordt. Pirelli levert deze banden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |