ambu brengt JW naar Heli en die brengt hem naar Hospital.quote:Op zondag 23 augustus 2015 23:58 schreef King_Merc het volgende:
rip Ligier![]()
Nu zie/hoor ik dat Justin Wilson is geraakt op het hoofd door onderdelen van Karam
Doet me denken aan Henry Surtees, een aantal jaar geleden, die kreeg een stuiterende band op zijn hoofd en enkele uren later overleden aan zijn verwondingen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 00:03 schreef Toekito het volgende:
[..]
ambu brengt JW naar Heli en die brengt hem naar Hospital.
Meer dan in het IndyCar topic staat is nog niet bekend.quote:
quote:Romain Grosjean's third place in Sunday's Belgian Grand Prix was just what Lotus needed as they wait for Renault to decide whether to buy back the troubled Formula One team.
With bailiffs seeking to impound the team's cars after the race at Spa, trackside operations director Alan Permane was open about the situation.
"We would welcome them back with open arms obviously," he said of speculation about a Renault move. "We've got a great relationship and a great partnership with Mercedes but to be a works team again would be fantastic.
"To build on what we have got now, to build on the chassis we have done this year and then try to emulate what we did in 2005 and 2006 with Renault, that's what we want to do," he told Sky television.
Renault, currently engine suppliers to Red Bull and sister team Toro Rosso, sold their title-winning team after a Singapore GP race-fixing scandal erupted in 2009.
They are assessing their future in the sport with the main options being to quit or return as team owners.
Lotus have the pedigree, their Enstone factory home to champions Benetton -- who won the 1994 and 1995 drivers' titles with Michael Schumacher and then became Renault. They took the 2005 and 2006 crowns with Spaniard Fernando Alonso.
"We haven't actually really been developing," said Permane of their current woes. "We brought a new front wing here, that's about the only thing we've done. With a bit of input this third place would have been an easy third place.
"We could have done an awful lot better this season with a little bit more investment and funding. Having said that our owners have kept us going.
"Through the hard times they've put money in," added Permane. "They've kept the team running and kept us coming to the races."
In Belgium, a legal dispute with former French reserve Charles Pic explained the presence of bailiffs.
At the previous race in Hungary, Pirelli withheld tyres until a bank payment had been processed while a separate winding-up petition brought against them by a supplier in Britain was settled out of court.
"This is the worst season we have had financially and we have scrimped and scraped for parts and to get the cars on the track is a massive effort each week," said Permane. "So to be able to stick it on the podium is just unbelievable."
RIPquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 03:51 schreef ForzaMilan het volgende:
With deep sadness, the parents of Justin Wilson, Keith and Lynne, his wife Julia, and his brother Stefan share the news that Justin passed away today after succumbing to injuries suffered during the Verizon IndyCar event at Pocono Raceway on Sunday, August 23.
Justin was a loving father and devoted husband, as well as a highly competitive racing driver who was respected by his peers.
The family would like to thank the staff at the Lehigh Valley Health Network Cedar Crest Hospital, Pocono Raceway, Andretti Autosport, and the Verizon IndyCar Series as well as the entire racing community for the amazing outpouring of support from fans around the world.
The family has requested that in lieu of flowers, donations be made to the Wilson Children’s Fund care of INDYCAR.
Wilson Children’s Fund
C/O INDYCAR
4551 West 16th Street
Indianapolis, IN 46222
Gegarandeerd dat je nu weer dezelfde discussie krijgt als bij Massa een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:29 schreef Fer het volgende:
Zou een doorzichtige bescherming of overkapping toch weer bespreekbaar worden?
En iedereen maar denken dat het een keer niet aan hem lagquote:Maldonado heeft uitvalbeurt zelf veroorzaakt
Het uitvallen van Pastor Maldonado afgelopen zondag door wegvallend vermogen zou hij zelf hebben veroorzaakt, volgens het Lotus Formule 1-team. De Lotus-coureur ging wijd in Eau Rouge, waarbij hij zijn koppeling beschadigde. Het betekende zijn zevende uitvalbeurt van het seizoen.
Meer nieuws
Doe maar nietquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Wilde net zeggen. Dit biedt amper meer bescherming dan er nu is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:19 schreef sasquatsch het volgende:
En nog steeds helpt het niet met een onderdeel wat van boven komt, zoals de band bij Henry Surtees.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan gebeuren? Voor zover ik weet zit een koppeling veilig binnen in een belachelijk sterk versnellingsbakomhulsel. Of is er door het trillen van de auto iets kromgetrokken, of zo.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Het uitvallen van Pastor Maldonado afgelopen zondag door wegvallend vermogen zou hij zelf hebben veroorzaakt, volgens het Lotus Formule 1-team. De Lotus-coureur ging wijd in Eau Rouge, waarbij hij zijn koppeling beschadigde. Het betekende zijn zevende uitvalbeurt van het seizoen.
Tis niet zo'n koppelingsplaat als jij en ik in de auto hebben die zijn veel lichter en gevoeliger dus dan hoeft er maar iets door trillingen te gebeuren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan gebeuren? Voor zover ik weet zit een koppeling veilig binnen in een belachelijk sterk versnellingsbakomhulsel. Of is er door het trillen van de auto iets kromgetrokken, of zo.
Doet me qua uitzicht voor de coureur een beetje denken aan dit:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Lekker zo'n verticale steun recht voor je snufferdquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:43 schreef DenS het volgende:
Ehh. Mercedes komt met dit idee volgens Olav:
[ afbeelding ]
Was ik maar nog een dagje geblevenquote:Vrachtwagens Lotus vast op Spa
Een aantal vrachtwagens van het Formule 1-team Lotus staat nog steeds vast op het circuit van Spa-Francorchamps. Donderdag werd een juridische zaak tegen het team aangespannen, dat daarom België niet mag verlaten. André Maes, directeur van de organisatie van de Grand Prix van België, liet weten dat de blokkade nog tot morgenochtend kan duren.
Meer nieuws
Hoezo, nooit een vrachtwagen gezien?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was ik maar nog een dagje gebleven
Vrijdag heb ik heel veel vrachtwagens gezienquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Hoezo, nooit een vrachtwagen gezien?
Wel zuur na hun mooie podiumplek. Dempt het feest toch wat. Aan de andere kant moet je gewoon betalen als je producten/diensten afneemt. Als teams daar oneindig mee weg komen wordt geen enkele rekening meer voldaan.
Ik kwam onderweg naar Nederland vanuit Italië eens twee Ferrari-trucks tegenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:15 schreef nils7 het volgende:
Ben die gasten/vrachtwagens (van verschillende teams) eens tegen gekomen bij een benzine pomp
*pakt popcornquote:Vettel verdedigt 1-stop strategie
Sebastian Vettel staat recht tegenover de theorie dat Ferrari's één-stop strategie heeft bijgedragen aan zijn lekke band tijdens de Formule 1-race van België afgelopen weekend. De Duitser heeft besloten om zich voor het eerst uit te spreken over het incident aan het einde van de race.
Meer nieuws
quote:Materiaalmoeheid heeft mogelijk bijgedragen aan de kapotte band van Sebastian Vettel in de slotfase van de Grand Prix van België. Dat vernam Auto Motor und Sport van bandenexperts bij de teams. En voor Monza dreigt een herhaling van zetten.
Bandenleverancier Pirelli heeft in de winter de constructie van de schouders van de band gewijzigd. De bandenexperts van de teams vermoeden nu dat de schouders de extreme krachten die op snelle circuits als Spa en Monza vrijkomen niet aan kunnen en dat dan materiaalmoeheid optreedt.
Een toename van het gewicht van de auto's in combinatie met de hogere snelheden plaatst hoge centrifugale krachten op het rubber. 28 ronden op hetzelfde setje banden was te veel van het goede. Op Monza is hetzelfde mogelijk. De enige optie is om strikte regels voor het verbruik van de banden in het leven te roepen, ving Auto Motor und Sport van engineers op.
Godverdomme.quote:De enige optie is om strikte regels voor het verbruik van de banden in het leven te roepen
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen.quote:
Klopt, en dat doen ze nu al bijna. Er zijn twee strategiën mogelijk, niet meer.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, een-stoppers worden daarmee onmogelijk waarmee je zult zien dat de teams bijna allemaal dezelfde strategie zullen gaan volgen.
Belachelijk, is toch gewoon risico van de gok?quote:
hebben vroeger genoeg issue's gehad, Pirelli is meer marketing dan kwaliteit.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Absurd dat Pirelli het kennelijk normaal vindt dat hun banden klappen als je er te lang op doorrijd. Normaal zou zijn dat je op versleten banden zoveel grip/performance verliest dat je geen andere keus hebt dan te wisselen. Ik sta niet bepaald te trappelen om banden van deze firma aan te schaffen voor onder mijn eigen wagen.
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Hoe veel ronden reed Rosberg ook al weer op zijn banden voor de Mercedes een eigen leven ging leiden?
Alleen weet men niet waardoor die cut veroorzaakt werd. Sowieso was op beeld te zien dat er al eerder een draad van de band loskwam voordat deze uiteindelijk klapte.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:23 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Volgens dit artikel 11 Rondes, maar dat lag toch aan een cut in de band? Maja, Rosberg reedt op geel natuurlijk en Vettel op wit..
http://www.autosport.com/news/report.php/id/120410
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hebben vroeger genoeg issue's gehad
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestonequote:Op woensdag 26 augustus 2015 17:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zoals? Of bedoel je de tijd dat teams de banden op de verkeerde kant monteerden en een te lage bandenspanning gebruiken? Toen de halve grid, met Vettel voorop, zat te janken dat het onacceptabel was. Totdat bleek dat de teams het zelf aan het verneuken waren.
Wat frappant genoeg iedereen al weer lang en breed vergeten lijkt te zijn en alsnog Pirelli daar de schuld van te geven.
Gevraagd door de FIA.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het zijn gewoon kutbanden zeker in vergelijking met bridgestone
Boeit dat?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 20:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke banden gebruiken ze in andere klasse?
ja, dat boeit, sneller slijten is iets anders dan ontploffenquote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Boeit dat?
De FIA heeft Pirelli gevraagd voor de F1 banden te maken die snel slijten, zodat het inhalen gemakkelijker wordt. Pirelli levert deze banden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |