quote:
Nou ja, dat uitgezonden werd. Kan natuurlijk prima zijn dat meer teams waarschuwingen hebben gekregen, maar dat dat niet over de team radio gezegd is (maar dat lijkt me sterk, anders zou de coureur er mee door gaan) of dat die team radio gewoon niet is uitgezonden. Tenzij je de hele race het team radio kanaal hebt gevolgd...
quote:
Ook als ze binnen de lijnen blijven kunnen ze er prima voordeel van gehad hebben. Er is namelijk veel minder risico om het te proberen en dus remmen ze ook later. Ook al blijven ze dan met 'geluk' binnen de lijnen, dan nog hadden ze als ze dat risico niet kunnen nemen waarschijnlijk eerder moeten remmen om de race niet te riskeren.
Van mij mag de FIA hier wel wat korter door de bocht (no pun intended) in zijn. Elke race per bocht beslissen of het wel/niet mag... bah. En dan ben ik van mening dat 4 wielen buiten de witte lijnen een overtreding is. De vraag is: welke consequentie heeft het? Misschien per overtreding 2 sec. stilstaan bij je pitstop (geen pitstop meer, dan bij de eindtijd optellen) of zo. M.i. moet de straf in het begin hard zijn, zodat iedereen het wel per direct af
moet leren. Na 1 of 2 jaar denkt geen coureur er nog aan om uit gemak of ingecalculeerd risico buiten de baan te gaan en zijn de straffen relatief ook minder hard, omdat ze nog weinig zullen voorkomen. Kan tevens meer spanning brengen in de race, met coureurs die late remacties wagen om koste wat het kost iemand in te kunnen halen, maar daarmee wel het risico lopen 2 seconden te verliezen en zo juist hun vingers te branden. Krijg je wel meer onderscheid in coureurs die de skills hebben laat te remmen en de lefgozers op de grid. En het heeft invloed op de strategie, want banden (ja, ja, daar gaan we weer) die geen grip meer hebben betekent een groot risico om niet genoeg grip meer te hebben om de bocht te halen. Ga je vroeg voor een nieuw setje, of waag je de gok en blijf je op de baan? Aan de andere kant, kan de FIA wel elke bocht elke ronde in de gaten houden? Wie gaat dat doen dan? De stewards houden dat echt niet bij. Zet je er 20 stewards naast, die elk de 'macht' hebben om iemands race te bevoordelen of benadelen? En hoe behandel je iemand die buiten de baan gaat om een collision te voorkomen? Ze hebben nu al de grootste moeite bij inhaalacties om de schuldige aan te wijzen. Vragen, vragen, vragen. Zegt ook genoeg over de zware taak die de FIA heeft bij elke beslissing. Nog los van het feit dat ze, ongeacht de beslissing, toch altijd de wind van voren krijgen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise