Ze testen ook tijdens de in-season testen (teams staan dan de wagen met coureur een dag af) en deden in 2013 zelf ook nog testen met meer teams dan alleen Mercedes.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:53 schreef Fer het volgende:
Volgens mij is het grootste probleem dat in de Bridgestone tijd, teams 1000en testrondjes maakten per jaar en daar enorm veel informatie uit kwam. Schumacher deed onder andere echt veel testwerk
Pirelli moet alles uit de vrije training en races halen, de enige keer dat ze met een recente Mercedes gingen testen, viel de hele f1 erover.
Het is nog steeds peanuts vergeleken met de rondjes die Nicola Larini of Olivier Panis hebben gemaakt toen, tussen bijna alle races in.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze testen ook tijdens de in-season testen (teams staan dan de wagen met coureur een dag af) en deden in 2013 zelf ook nog testen met meer teams dan alleen Mercedes.
Wat ben jij een waardeloze user zegquote:Op woensdag 26 augustus 2015 22:43 schreef twiFight het volgende:
Maar goed, gelukkig hebben we op Fok tientallen experts die ze wel even uitleggen hoe je een perfecte band maakt. Kunnen de duurbetaalde specialisten van Pirelli lekker op vakantie, de keyboard-experts van hier regelen die shit wel even
We stellen hier het gevolg aan de kaak, de oorzaak is aan Pirelli, maar ze maken echt geen beste beurt. Pirelli is zelf ook echt arrogant door nergens verantwoordelijkheid voor te nemen, waar Michelin en bridgestone dit zeker wel deden in het verleden.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:06 schreef twiFight het volgende:
De enige reactie die ik wil 'uitlokken' is dat mensen eens een wat minder arrogante bek krijgen. Alsof de tientallen mensen op de R&D afdeling van Pirelli geen flauw idee hebben van waar ze mee bezig zijn en de eerste de beste zolderkamerfokker het ze wel even uitlegt. Mijn god zeg, wat realiteitszin is velen hier vreemd.
Als ik het zo lees gaan ze gewoon "Sport1 Select" doorgeven.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:36 schreef franklop het volgende:
Gratis F1 via ziggo later dit jaar
Daarom twee (of meer) schermen gebruiken. TV voor het hoofdkanaal en een pc/laptop of tablet voor de andere kanalen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:39 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als ik het zo lees gaan ze gewoon "Sport1 Select" doorgeven.
Op zich een prima deal, goede reclame voor Sport 1 en wil je meer zien (in geval van F1 de extra kanalen enzo gok ik) dan kan je er voor betalen.
Wel jammer dat je het commentaar niet hoort op die andere kanalen (toen ik daar ooit vorig jaar eens ging kijken). Dus zit je lekker op de cam van Max te kijken dan mis een behoorlijke crash van Vettel ofzo.
Heb al Livetiming op tablet aan staan.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarom twee (of meer) schermen gebruiken. TV voor het hoofdkanaal en een pc/laptop of tablet voor de andere kanalen.
Uh volgens Pirelli is het normaal dat Vettel zijn band klapte omdat hij te lang op die set gereden zou hebben. Tamelijk absurd standpunt als je het mij vraagt. Je zou op versleten/oude banden performance moeten verliezen, niet dat de boel zonder waarschuwing uit elkaar klapt met alle gevolgen van dien. Had ook in Eau Rouge kunnen gebeuren. Maar gewoon business as usual volgens Pirelli. "Voortaan eerder pitten, er is niks mis met ons product." Lachwekkend.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:45 schreef twiFight het volgende:
Maar zie je zelf niet in hoe ongelovelijk tegenstrijdig je woorden zijn? De oorzaak is nog niet bekend, maar Pirelli maakt alvast wel een slechte beurt. Hoe dan? Hoe kun je dit beoordelen als er nog niets bekend is? Waar zouden ze verantwoordelijkheid voor moeten nemen dan?
Oeh serieus? Nice!quote:Op donderdag 27 augustus 2015 07:36 schreef franklop het volgende:
Gratis F1 via ziggo later dit jaar
Realisme is niet jou sterkste punt, de hoogste top was 345 km/u, als dan die band ontploft, heb je gewoon een begrafenis. Daarom was Vettel ook terecht kwaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 23:45 schreef twiFight het volgende:
Maar zie je zelf niet in hoe ongelovelijk tegenstrijdig je woorden zijn? De oorzaak is nog niet bekend, maar Pirelli maakt alvast wel een slechte beurt. Hoe dan? Hoe kun je dit beoordelen als er nog niets bekend is? Waar zouden ze verantwoordelijkheid voor moeten nemen dan? Bovendien speelt er globaal gezien veel te veel mee om uit 'medelevendheid' maar vast te zeggen "Och, zal wel onze schuld zijn." F1 blijft een sport van de tientallen tot honderden miljoenen.
De vergelijking met Michelin en Bridgestone blijft verder zinloos. Zij hadden echt compleet andere opdrachten. Een band maken zoals in die tijd kan Pirelli ook makkelijk. Het speelveld met de regels van vandaag is totaal omgekeerd.
Blijkbaar, zou super zijnquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:05 schreef Kuhly het volgende:
Ziggo sport. Kunnen we dan weer graties nederlands f1 kijken?
Alleen als je Ziggo hebt natuurlijk. Zolang die lui 020 sponsoren pijns ik er niet overquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:05 schreef Kuhly het volgende:
Ziggo sport. Kunnen we dan weer graties nederlands f1 kijken?
Nope. Zal vooral voetbal zijn.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:05 schreef Kuhly het volgende:
Ziggo sport. Kunnen we dan weer graties nederlands f1 kijken?
Als de bak vastslaat heb je daar ook kans op, net als wanneer er iets in de ophanging afbreekt, of wanneer een vleugel het begeeft etc.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 08:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Realisme is niet jou sterkste punt, de hoogste top was 345 km/u, als dan die band ontploft, heb je gewoon een begrafenis. Daarom was Vettel ook terecht kwaad.
Op de radio en in de nieuwsberichten hebben ze het over Champions League en F1.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope. Zal vooral voetbal zijn.
Volgens Paul Hembery van Pirelli was de band van Vettel "gewoon te versleten geraakt." Blijkbaar vinden ze het dus normaal dat een versleten band zonder waarschuwing uit elkaar klapt. Formule 1 onwaardig, absurd en gevaarlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
vooralsnog is nog helemaal niet bekend wat de reden was, dus nu ql pirelli helemaal afbranden slaat nergens op
Bron waar hij zegt dat normaal te vinden? Of is dat jouw eigen conclusie?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Volgens Paul Hembery van Pirelli was de band van Vettel "gewoon te versleten geraakt." Blijkbaar vinden ze het dus normaal dat een versleten band zonder waarschuwing uit elkaar klapt. Formule 1 onwaardig, absurd en gevaarlijk.
Je bent toch niet achterlijk of wel?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:03 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Bron waar hij zegt dat normaal te vinden? Of is dat jouw eigen conclusie?
Jij blijkbaar wel. Vettel is echt niet de eerste die te lang op banden doorrijdt, als pirelli het normaal zou vinden dat een band dan zou ploffen zagen we dit elke zoveel races wel een keerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Je bent toch niet achterlijk of wel?
ik vind het wel ergens op slaan om Pirelli af te branden, zij maken die banden en ze moeten gewoon verslijten niet ontploffen. Vettel dacht hetzelfde erover.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Als de bak vastslaat heb je daar ook kans op, net als wanneer er iets in de ophanging afbreekt, of wanneer een vleugel het begeeft etc.
Als je al het gevaar wil vermijden kun je beter gaan schaken (al loop je dan de kans om keihard geslagen te worden)
vooralsnog is nog helemaal niet bekend wat de reden was, dus nu ql pirelli helemaal afbranden slaat nergens op
Ah, jij bent er zo een bij wie ongelukken en pech niet bestaan en waarbij bij elk ongeluk ongeacht of je precies weet wat er gebeurd is er perse een zondebok aangewezen moet worden.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind het wel ergens op slaan om Pirelli af te branden, zij maken die banden en ze moeten gewoon verslijten niet ontploffen. Vettel dacht hetzelfde erover.
schijnbaar zitten er in dit topic mongolen of Pirelli shills!
vettel vertelde duidelijk wat er gebeurt was en wie schuld was.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:59 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ah, jij bent er zo een bij wie ongelukken en pech niet bestaan en waarbij bij elk ongeluk ongeacht of je precies weet wat er gebeurd is er perse een zondebok aangewezen moet worden.
Duidelijk
Aan het begin van het seizoen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:10 schreef Atreidez het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)n-belgium-2004_sport
Herinnert iemand zich deze Spa crash (bijna zelfde plek als Vettel ook) door geklapte band nog? Was er toen ook zo'n discussie over banden? Kan t me serieus niet herinneren. Of na de blowout van Mansell op Adelaide? Toen keek ik nog niet eens F1 en waren de discussiekanalen zoals internet natuurlijk ook afwezig ..
Had trouwens ook ergens gelezen dat Pirelli de wangen van debanden had aangepast tijdens de zomerstop, en dat ze vermoeden dat het materiaalmoeheid van de wang van de band kon zijn.. Kan het artikel alleen niet meer vinden
De reden die Pirelli opgeeft is misschien niet goed (want normale slijtage zou dit imho niet mogen veroorzaken), maar dat wil nog niet zeggen dat Pirelli fout zit. Vettel ging namelijk ronden lang over de kerbs heen, waardoor de banden het nog erger te verduren kregen dan normaal. Dus misschien is dat wel de oorzaak.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Het punt is dat Pirelli de schuld bij Ferrari neerlegt omdat ze te lang op die set banden doorgereden zouden hebben. Een band moet gewoon verslijten als je er te lang op rijdt, niet zonder waarschuwing uit elkaar klappen. Maar blijkbaar zitten er op dit forum mensen die het beter denken te weten dan viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel.
Maar dat heeft dus niets te maken met slijtage. Pirelli gaf Rosberg ook de schuld van zijn klapband om dezelfde reden, maar hij reed maar 11 rondjes er op. Het blijft dus gewoon nog steeds een gotspe van Pirelli tot ze hun beschuldiging intrekken en hun excuses aanbieden aan Ferrari.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De reden die Pirelli opgeeft is misschien niet goed (want normale slijtage zou dit imho niet mogen veroorzaken), maar dat wil nog niet zeggen dat Pirelli fout zit. Vettel ging namelijk ronden lang over de kerbs heen, waardoor de banden het nog erger te verduren kregen dan normaal. Dus misschien is dat wel de oorzaak.
[ afbeelding ]
Maar dat kan alleen door onderzoek uitgewezen worden. Dus laten we vooral daar op wachten.
Knap dat vettel dat nu al weet wat er met de band wasquote:Op donderdag 27 augustus 2015 14:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vettel vertelde duidelijk wat er gebeurt was en wie schuld was.
Paul Hembery van Pirelli heeft gezegd dat de klapband van Vettel door slijtage kwam. Wat snap je daar niet aan?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Knap dat vettel dat nu al weet wat er met de band was
knap, dat jij dus helemaal niks weet, maar toch de schuld van Pirelli loopt te ontkrachten.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Knap dat vettel dat nu al weet wat er met de band was
Ik loop helemaal niks te ontkrachten flapdrol, je snapt het gewoon niet hequote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
knap, dat jij dus helemaal niks weet, maar toch de schuld van Pirelli loopt te ontkrachten.
Dan zouden ze niet mogen ontploffen, maar zou Vettel grip moeten verliezen en naar binnen komen voor nieuwe banden. Dat gebeurde niet omdat hij nog genoeg grip had.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Paul Hembery van Pirelli heeft gezegd dat de klapband van Vettel door slijtage kwam. Wat snap je daar niet aan?
quote:Alain Permane (Lotus): “If Pirelli tells us the tyres last 40 laps, they can’t possibly blow up after 28 laps. For us a one-stop strategy was only a backup plan, but we considered it as well.”
Andy Green (Force India): “If Vettel’s tyres had been worn out, he’d have come into the pits. As soon as the rubber is worn below 30% the lap times go up by two to three seconds and tyre temperatures drop from 140°C to 110°C. You’re driving on ice in that case, you won’t even get anywhere near critical wear. Your team would call you in long before that happens.”
Maurizio Arrivabene (Ferrari): “A one-stop race was our plan A. We decided that at 11am, using the data the engineers had collected during the practice sessions. There was a Pirelli engineer standing in our garage and he wasn’t just chewing bubblegum. He would have intervened if the data had shown anything suspicious. Our strategy was aggressive, but not risky.”
Ja inderdaad. Pirelli is Formule 1 onwaardig. Ze leveren geen goede producten en als het fout gaat geven ze anderen de schuld. Erg onprofessioneel. Laat Bridgestone het maar weer doen, als ze interesse hebben.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 16:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan zouden ze niet mogen ontploffen, maar zou Vettel grip moeten verliezen en naar binnen komen voor nieuwe banden. Dat gebeurde niet omdat hij nog genoeg grip had.
[..]
Dat zeg ik niet. Alleen als het komt door normale slijtage hebben ze wat uit te leggen. Want dan zou je verwachten (ik in ieder geval wel) dat je eerst grip verliest voordat een band klapt, zoals in de quote in mijn post gezegd wordt door Andy Green.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Pirelli is Formule 1 onwaardig. Ze leveren geen goede producten en als het fout gaat geven ze anderen de schuld. Erg onprofessioneel. Laat Bridgestone het maar weer doen, als ze interesse hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |