Ik juich het toe om samen Nederlander én een Vlaming in de F1 te hebbenquote:'Vandoorne vervangt Button bij McLaren in 2016'
Nog meer slecht nieuws voor Jenson Button. Volgens het Italiaanse Italiaracing wordt de 35-jarige Brit volgend seizoen bij McLaren vervangen door Stoffel Vandoorne, die op dit moment de stand in de GP2 aanvoert.
De aankondiging van de rijderswissel zou tijdens de Grand Prix van België plaats moeten vinden. McLaren-junior Vandoorne kent momenteel een zeer sterk seizoen in de GP2, waar hij al vier races gewonnen heeft en het kampioenschap met een ruime voorsprong aanvoert. Button kent daarentegen een zeer matig seizoen bij McLaren, waar hij pas twee keer punten heeft kunnen scoren. Recentelijk werd hij al gelinkt aan een rol als presentator van het tv-programma Top Gear.
net z'n pa dusquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:48 schreef Rossdale het volgende:
Stiekem ook wel zielig voor Magnussen die kan het nu wel schudden
De nieuwe generatie na Verstappen? Man toen die generatie al lang en breed in formule auto's reed moest Max nog Wereldkampioen Karten worden!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 18:53 schreef Meike26 het volgende:
Plussss dat de nieuwe generatie F1 coureurs zet zich ná Verstappen, Sainz en Nasr nu echt door en dat vind ik ook enorm tof om te zien !
Leef je uit.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat is de OP trouwens lekker up-to-date. Nieuwtjes 2014? Guido vd Garde?
Geen geldige reden om deze roddel af te doen als nonsens.. Ik vind het nog steeds een zeer plausibele kans dat Vandoorne volgend jaar bij McLaren rijdt. Er zijn er meer die alles bij hoog en laag ontkracht hebben en toch waarheid bleken te zijn. Was het ook niet dat het vertrek van Alonso BIJ McLaren !! al lang rondging en steeds ontkracht werd en het toch waar bleek te zijn.. Als er ergens een lek zit, is het daar welquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:49 schreef Beach het volgende:
Ik las vandaag allang dat McLaren dat gerucht ontkracht heeft.
Tis toch ook een pannenkoek!quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 17:48 schreef Rossdale het volgende:
Stiekem ook wel zielig voor Magnussen die kan het nu wel schudden
Mwa, ik zou Perez en Rosberg missen als kiespijn in de F1quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:39 schreef Meike26 het volgende:
Nee, ik bedoel dat nu Verstappen, Sainz en Nasr in de F1 rijden, de nieuwe generatie f1 coureurs nu echt komt. De gevestigde namen zullen denk ik nu wel in rap tempo vervangen worden. Enige die echt nog even blijven zijn Hamilton, Perez, Bottas en Rosberg bijvoorbeeld.
Imola! Magny-Cours! Super Aguri!quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 16:39 schreef King_Merc het volgende:
deze beter ?![]()
![]()
[ afbeelding ]
F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Verstappen
- Pastorelli
Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams
- Honda
- RedBull Racing
- BMW Sauber
- Midland
- Scuderia Toro Rosso
- Super Aguri F1
[PDF] 2006 sporting regulations - F1
[ afbeelding ]
Race kalender 2006*
12 maart Bahrein, Sakhir
19 maart Maleisië, Sepang
02 april Australië, Melbourne
23 april San Marino, Imola
07 mei Europa, Nürburgring
14 mei Spanje, Barcelona
28 mei Monaco, Monte Carlo
11 juni Groot-Brittannië, Silverstone
25 juni Canada, Montreal
02 juli Verenigde Staten, Indianapolis
16 juli Frankrijk, Magny-Cours
30 juli Duitsland, Hockenheim
06 augustus Hongarije, Hungaroring
27 augustus Turkije, Istanbul
10 september Italië, Monza
17 september België, Spa-Francorchamps
01 oktober China, Shanghai
08 oktober Japan, Suzuka
22 oktober Brazilië, Interlagos
[ afbeelding ] *wijzigingen voorbehouden
Toen was met de periode van Schumi/Ferrari over. 2x een Duitse GP en 2x een Italiaanse.quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:14 schreef Meike26 het volgende:
Is Imola nog zo lang F1 circuit geweest?Ik dacht dat het tot iets van 1999/2000 was dat daar gereden werd..
Maar het is silly season, dus alles wordt geroepen. Dat vroeger of later daar iets van waar blijkt te zijn is geen teken dat iemand gelijk had, maar eerder dat iemand geluk had. Aan het einde van het seizoen vergeet iedereen even dat 95% van die geruchten dus complete bullshit bleken te zijn. En als de pers 3 dagen geen artikel bij elkaar heeft kunnen schrapen, dan bedenken ze gewoon zelf zo'n bericht. "Volgens een anonieme bron binnen het team", "in de pitstraat gaan de geruchten", etc. etc. Gewoon regelrecht uit de duim zuigen en hoppa, je hebt weer een artikel die wat clicks krijgen en er komen weer wat centjes binnen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 22:14 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Geen geldige reden om deze roddel af te doen als nonsens.. Ik vind het nog steeds een zeer plausibele kans dat Vandoorne volgend jaar bij McLaren rijdt. Er zijn er meer die alles bij hoog en laag ontkracht hebben en toch waarheid bleken te zijn. Was het ook niet dat het vertrek van Alonso BIJ McLaren !! al lang rondging en steeds ontkracht werd en het toch waar bleek te zijn.. Als er ergens een lek zit, is het daar wel
quote:Volgens Business Book GP geeft Red Bull dit jaar het meeste geld uit in de Formule 1. Mercedes en McLaren zitten Red Bull op de hielen.
Opvallend is het grote gat tussen Red Bull, Mercedes, McLaren, Ferrari, en de rest van het veld.
Manor GP heeft het kleinste budget. Het team van Max Verstappen, Scuderia Toro Rosso, bevindt zich op een 7e plek.
Hieronder vindt je een volledige lijst van de budgetten, de bedragen zijn in miljoenen euro. De budgetten zijn samengesteld uit sponsorgeld, geld van partners of investeerders, en als laatste de TV-inkomsten en het prijzengeld van Formula One Management (FOM).
1. Red Bull Racing (¤266 + ¤35.7 + ¤167) = ¤468.7
2. Mercedes (¤122 + ¤212.4 + ¤133) = ¤467.4
3. McLaren Honda (¤144.5 + ¤216.5 + ¤104) = ¤465
4. Ferrari (¤208.5 + ¤34.5 + ¤175) = ¤418
5. Williams (¤52.5 + ¤22.9 + ¤111) = ¤186.4
6. Lotus (¤69.5 + ¤13.6 + ¤56) = ¤139.1
7. Toro Rosso (¤68 + ¤9.45 + ¤60) = ¤137.45
8. Force India (¤49.5 + ¤12.2 + ¤68) = ¤129.7
9. Sauber (¤44 + ¤9.25 + ¤50) = ¤103.25
10. Manor (¤0.5 + ¤32.5 + ¤50) = ¤83
TOTALEN: (¤1025 + ¤599 +¤974) = ¤2598
Bron GPpits
Ik verwacht dat in de komende seizoenen de volgende rijders wel afscheid gaan nemen: Button, Hulkenberg, Massa, Maldonado, Raikkonen & Perez. Button en Hulkenberg zie ik wel WEC gaan rijden, Raikkonen kruipt lekker in een rallykar en de rest verdwijnt stilletjes van het toneel. Maldonado zijn sponsoren gaan hem volgend seizoen niet meer aan een zitje helpen na alweer een seizoen vol domme fouten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 19:39 schreef Meike26 het volgende:
Nee, ik bedoel dat nu Verstappen, Sainz en Nasr in de F1 rijden, de nieuwe generatie f1 coureurs nu echt komt. De gevestigde namen zullen denk ik nu wel in rap tempo vervangen worden. Enige die echt nog even blijven zijn Hamilton, Perez, Bottas en Rosberg bijvoorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:25 schreef Meike26 het volgende:
Hoe groot/gek is de kans dat Button bij Haas gaat rijden? Een betrouwbare coureur, heel veel kennis en iemand die je goed kan hebben voor pr? Naast Vergne?
Als dat gaat gebeuren heeft Button met elke krachtbron-leverancier gereden die er de afgelopen 15 jaar in de F1 actief is geweest..
Heeft Button met Ford/Cosworth gereden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
Zoiets ja. De Hülk zit na zijn zege op Le Mans in ieder geval wel gebeiteld bij Porsche, net als zijn teamgenoten van die week.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
Denk niet dat Haas Button kan/wil betalen.
Maar WEC zou wel leuk zijn. Gewoon een F1 allstars team met Webber, Button en Hulkenberg
Nee, en ook niet met Peugeot en Toyotaquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:28 schreef Beach het volgende:
[..]
Heeft Button met Ford/Cosworth gereden?
Alleen in de lagere Formule-klassenquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:28 schreef Beach het volgende:
[..]
Heeft Button met Ford/Cosworth gereden?
Peugeot/asiapech was ik ook al vergeten ja.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, en ook niet met Peugeot en Toyota
Dat lijkt me wel mooi jaquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:29 schreef twiFight het volgende:
Denk niet dat Haas Button kan/wil betalen.
Maar WEC zou wel leuk zijn. Gewoon een F1 allstars team met Webber, Button en Hulkenberg
Peugeot was ook weg na 2002 natuurlijk.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:38 schreef Beach het volgende:
[..]
Peugeot/asiapech was ik ook al vergeten ja.
In het geval van Hulkenberg denk ik dat zijn huidige prioriteit voorlopig nog in Formule 1 ligt, maar die zal wel een stap willen maken. Vind hem niet het type coureur die de rest van z'n carrière op het niveau Force India wil blijven hangen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik verwacht dat in de komende seizoenen de volgende rijders wel afscheid gaan nemen: Button, Hulkenberg, Massa, Maldonado, Raikkonen & Perez. Button en Hulkenberg zie ik wel WEC gaan rijden, Raikkonen kruipt lekker in een rallykar en de rest verdwijnt stilletjes van het toneel. Maldonado zijn sponsoren gaan hem volgend seizoen niet meer aan een zitje helpen na alweer een seizoen vol domme fouten.
Rijders die ik waarschijnlijk wel (terug) zie verschijnen in de komende twee seizoenen zijn Vandoorne bij McLaren, Wehrlein bij Force India, Lynn en/of Gasly bij Toro Rosso, Esteban Ocon en Jolyon Palmer bij Lotus en Alexander Rossi en Jean-Eric Vergne bij Haas.
Ik zie Hulk eigenlijk wederom gepasseerd worden voor een beter zitje dan hij nu heeft. Enige move die ik voor hem zie is òf Bottas zijn zitje bij Williams, of een stap naar een andere raceklasse en dan lijkt de WEC de meest voor de hand liggende keuze, zeker na zijn Le Mans succes. Ik kan me niet voorstellen dat hij over 2 jaar nog bij FI rijd, wellicht volgend jaar nog één jaar maar dat is het dan ook wel denk ik.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In het geval van Hulkenberg denk ik dat zijn huidige prioriteit voorlopig nog in Formule 1 ligt, maar die zal wel een stap willen maken. Vind hem niet het type coureur die de rest van z'n carrière op het niveau Force India wil blijven hangen.
Misschien nog 1 seizoen, maar dan zie ik hem ook wel verkassen. In het Formule 1 wereldje is niet iedereen ervan overtuigd dat hij datgene heeft om echt die stap naar de top te maken.
Bij de sponsoren van Maldonado komt een hoop chauvinistisch geleur kijken, dus die zullen minimaal een vergelijkbare coureur van dezelfde nationaliteit willen vinden.
Tot die tijd: Maldonado óf ze trekken zich terug. Economisch zit Venezuela in een neerwaartse spiraal, maar of dat effect heeft op de sponsorsom van PDVSA (staatsbedrijf) weet ik niet.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:25 schreef Meike26 het volgende:
Hoe groot/gek is de kans dat Button bij Haas gaat rijden? Een betrouwbare coureur, heel veel kennis en iemand die je goed kan hebben voor pr? Naast Vergne?
Als dat gaat gebeuren heeft Button met elke krachtbron-leverancier gereden die er de afgelopen 15 jaar in de F1 actief is geweest..
Hulk is eerste keus bij Haas. Button wordt genoemd bij Williams als Bottas daar vertrekt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Goed punt, als Renault erin stapt zal Maldonado zeker verleden tijd zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
M.b.t. Maldonado, Lotus zal waarschijnlijk overgenomen worden door Renault en dan is het geld van PDVSA wat minder kritisch voor het team. Ook hebben ze al een aantal keer laten vallen dat Pastor zeer zeker niet verzekerd is van een stoeltje voor volgend jaar en ik zie Palmer hem wel vervangen eigenlijk. Met Grosjean als ervaren kracht (en fransman) en palmer als talent voor de toekomst. Indien Palmer niet presteert (zo geweldig vond ik hem in de GP2 niet) dan maakt Ocon de stap omhoog verwacht ik
Op circuits waar de power van de Mercedes krachtbron een minder grote rol speelt zie je dan ook dat Williams (iig tijdens de race) wegzakt.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:27 schreef twiFight het volgende:
Williams gaat lekker met de Mercedes power train, maar presteert ook lang niet op elk circuit.
Nouja, met een dik "vraagteken" in het artikel hè. Beetje komkommer-speculatie.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:42 schreef nils7 het volgende:
Max in 2017 beim Ferrari
Volgens: http://www.motorsport-tot(...)licher-15081006.html
Wat ik ervan begijp in 2017 pas.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Goed punt, als Renault erin stapt zal Maldonado zeker verleden tijd zijn.
Maar er blijven genoeg andere teams over die niet vies zijn van wat olie dollars... dus schrijf Maldonado niet af. [ afbeelding ]
[..]
Op circuits waar de power van de Mercedes krachtbron een minder grote rol speelt zie je dan ook dat Williams (iig tijdens de race) wegzakt.
De RBR en STR chassis' blijken dan ineens helemaal niet zo verkeerd te zijn.
Als STR nou nog een Ferrari krachtbron achterin had liggen... als...
[..]
Nouja, met een dik "vraagteken" in het artikel hè. Beetje komkommer-speculatie.
Zou wel de Ferrari traditie breken... aan jonge (onervaren) coureurs doen ze daar niet.
Ferrari schijnt de afkoopsom voor Bottas te hoog te vinden en die is voor 2017 al weer een stuk lager. En Max heeft een contract met Red Bull tot en met 2017, dus daar zal dan ook wel een afkoopsom aan vast zitten.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik ervan begijp in 2017 pas.
Dus dan heeft Max al weer 2 seizoenen under the belt.
Omdat Bottas blijkbaar maar moeilijk weg kan bij Williams en Kimi dus nog 1 seizoen maar blijft?
En natuurlijk is de RBR goed, een auto van Newey (oke hij was er tijdelijk minder bij betrokken) kan nooit slecht zijn!
Hoeveel WK's (en volgens doemdenkers doden) hij al wel niet op z'n conto heeft kunnen schrijven.
Nieuwe regels komen waarschijnlijk pas in 2018 (want 2017 is te snel om alles goed in te voeren) en het is nog maar de vraag hoe revolutionair ze zullen zijn, want wat ik tot nog toe lees zal er niet zo heel veel veranderen. En zeker niet aan de motor.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:42 schreef Rossdale het volgende:
Vanaf 2017 gaan alle regels weer op de schop en is het maar de vraag of Mercedes het beste team is. Met de V8 was Red Bull oppermachtig, in de tijd van Schumacher was Ferrari oppermachtig etc...
Het enige waar je vanuit kan gaan is dat de teams met hoge budgetten altijd wel met de top mee kunnen komen. McLaren heeft nu een brugjaar maar wie weet zijn zij in 2017 wel het team to beat
Alex Lynn is weg bij de Red Bull opleiding en testrijder van Williams, dus die zie ik niet in een Toro Rosso stappen. Pierre Gasly en Dean Stoneman zijn de huidige junior coureurs van Red Bull.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:21 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik verwacht dat in de komende seizoenen de volgende rijders wel afscheid gaan nemen: Button, Hulkenberg, Massa, Maldonado, Raikkonen & Perez. Button en Hulkenberg zie ik wel WEC gaan rijden, Raikkonen kruipt lekker in een rallykar en de rest verdwijnt stilletjes van het toneel. Maldonado zijn sponsoren gaan hem volgend seizoen niet meer aan een zitje helpen na alweer een seizoen vol domme fouten.
Rijders die ik waarschijnlijk wel (terug) zie verschijnen in de komende twee seizoenen zijn Vandoorne bij McLaren, Wehrlein bij Force India, Lynn en/of Gasly bij Toro Rosso, Esteban Ocon en Jolyon Palmer bij Lotus en Alexander Rossi en Jean-Eric Vergne bij Haas.
Dat heb ik ook gelezen, maar 2 seizoenen maakt hem natuurlijk geen 'ervaren' coureur op 19 jarige leeftijd, al helemaal niet in de traditie van Ferrari van ervaren coureurs die zichzelf reeds bewezen hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:05 schreef nils7 het volgende:
[..]
Wat ik ervan begijp in 2017 pas.
Dus dan heeft Max al weer 2 seizoenen under the belt.
Dat us waar ook, helemaal vergeten dat hij al gedumpt was...quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alex Lynn is weg bij de Red Bull opleiding en testrijder van Williams, dus die zie ik niet in een Toro Rosso stappen. Pierre Gasly en Dean Stoneman zijn de huidige junior coureurs van Red Bull.
Vettel: 23 jaar en 133 dagenquote:Op maandag 10 augustus 2015 18:12 schreef Fer het volgende:
Hoe oud waren Vettel en Hamilton toen ze wdc werden?
Volgens mij is hij zelf weggegaan, zodat hij bij Williams kon rijden,quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat us waar ook, helemaal vergeten dat hij al gedumpt was...
Klopt. Hij zag bij Red Bull geen kans om binnen afzienbare tijd de F1 te halen en heeft dus voor een andere weg gekozen als testrijder bij Williams.quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:18 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Volgens mij is hij zelf weggegaan, zodat hij bij Williams kon rijden,
Slimme zet denk ik wel, Williams is wel een team waar je kan doorgroeien van test naar race coureur (laatste 10 jaar, Rosberg, Wurz, Nakajima, Hulkenberg, Bottas
goede prijs opdrijvingquote:Op maandag 10 augustus 2015 13:42 schreef nils7 het volgende:
Max in 2017 beim Ferrari
Volgens: http://www.motorsport-tot(...)licher-15081006.html
http://www.foxsports.com/(...)-blames-media-081015quote:Pastor Maldonado says his bad reputation is the fault of journalists who are scrambling for news.
The Venezuelan is often criticized not only for his image as the most powerful 'pay driver' on the grid, but also his apparent tendency to crash often.
But when asked about his image by Brazil's Globo, Maldonado answered: "In F1 these days it is not easy for find news.
"It is practically always the same drivers in first and second positions. Third as well. It's not like 10, 15 years ago when there were more battles and therefore more news.
"So it means the journalists are seeking news where there is none."
Referring specifically to his strong and controversial backing by Venezuela's state-owned oil company PDVSA, he added: "It was not just me supported, but a group of Venezuelans, much like what Red Bull does with its (driver development) program.
"Fortunately I arrived (in F1), but several of the others failed to get the results they needed. At first it was a huge pressure being this 'pay driver,' but I've learned to live with it because it is not just any driver who can win an F1 race without having the best car.
"Today, I still feel undervalued in F1," the Lotus driver admitted, "but only because I have not had a car that allows me to show my talent.
"There are drivers who do not deserve to be in F1, but I believe that I have demonstrated -- clearly -- that I deserve to have a long career."
Maldonado fights 'Crashtor' reputation by saying he has 'big balls'
Asked if he could be winning races at the wheel of a Mercedes, the 30-year-old insisted: "With a car like that I would have the chance to fight for victory every race weekend. I'm completely sure about that."
However, Maldonado's next step is currently unclear, as Lotus chiefs are putting him under greater public pressure to perform, while the very future of the Enstone team is under a cloud.
"I don't know," he said when asked about the future.
"It is difficult to know if it is here or with another team. I hope it is here, because we have a very good atmosphere and I feel very good with Lotus, but in F1 you cannot expect anything."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |