SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Superleuk joh! Nogmaals gefeliciteerdquote:Op woensdag 29 juli 2015 12:07 schreef Mapiya het volgende:
Jahormonen hč die mag ik de schuld geven toch!?
Te voet zou ik idd niet doen, maar fietsen was voor mij vrij pijnloos en vormde daarom echt een opluchting dat ik wel nog ergens kwam of gewoon een rondje kon maken zonder speciaal doel.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:37 schreef Malteser het volgende:
Jullie zijn lief!
Fietsen doe ik nog wel, naar de supermarkt aan het einde van de straat en weer terug. Zal maandag eens met de bekkenfysio overleggen of dat eigenlijk oké is. Geen idee, ook niet over gehad. Ik weet wel dat ik het te voet niet meer haal naar diezelfde supermarkt, of ja, heen wel maar terug niet. Dat is minder handig zeg maar.
Oh, nu heb ik de ontmaskering gemist.... Zit ik verdorie hele dagen op Fok, mis ik het moment.
Het goede nieuws is wel wat ik weer wat babykleertjes gestreken heb, ik probeer iedere dag een kwartier te strijken. Het staat zo leuk in de kast al die kleine kleertjes, want gedeeltelijk glas in de deuren.
O, en echt, STOP met strijken. Je kunt toch beter die kwartiertjes die je wel kunst staan gebruiken voor iets leukers? En je baby vindt jou toch wel de liefste mama, of zijn rompers nu wel of niet gestreken zijnquote:Op woensdag 29 juli 2015 12:37 schreef Malteser het volgende:
Oh, nu heb ik de ontmaskering gemist.... Ik ookZit ik verdorie hele dagen op Fok, mis ik het moment.
Het goede nieuws is wel wat ik weer wat babykleertjes gestreken heb, ik probeer iedere dag een kwartier te strijken. Het staat zo leuk in de kast al die kleine kleertjes, want gedeeltelijk glas in de deuren.
Oh echt, hoe voelt dat dan wel? Want pijnlijk/ongemakkelijk gevoel heb ik ook nooit, en ik vraag me dus ook af wat een harde buik isquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:05 schreef FlyingFish het volgende:
En blijkbaar heb ik ook harde buiken, want bij het gaan liggen had ik er een zei de vk. Ik dacht alleen dat die dingen pijn/erg ongemakkelijk zouden moeten zijn maar dat hoeft dus niet.
Datquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
O, en echt, STOP met strijken. Je kunt toch beter die kwartiertjes die je wel kunst staan gebruiken voor iets leukers? En je baby vindt jou toch wel de liefste mama, of zijn rompers nu wel of niet gestreken zijn. Gewoon strak opvouwen, en dan ziet t er prima netjes uit toch? Geen droger hier, dus alles droogt netjes aan het wasrek, en truitjes aan minihangertjes drogen gewoon kreukvrij op
Oh, dan heb ik denk ik dagelijks wel harde buikenquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:14 schreef mignonne het volgende:
Hier harde buiken genoegik word er gek van soms.
Dat ik dan wil bukken voor iets en t voelt alsof je een korset aan hebt waardoor bukken niet gaat
swell.
Hangt er een beetje van af hoor. Sommige bronnen zeggen vanaf 10 per dag. Anderen zeggen vanaf meer dan 5 per uur.quote:
Ik ben nogal een neuroot op dat vlak... Ik streek tot voor kort alles behalve onze sokken en mijn ondergoed. Daar ben ik inmiddels wel vanaf gestapt. En hier ook geen droger dus alles droogt aan de waslijn.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:06 schreef mousemicky het volgende:
[..]
O, en echt, STOP met strijken. Je kunt toch beter die kwartiertjes die je wel kunst staan gebruiken voor iets leukers? En je baby vindt jou toch wel de liefste mama, of zijn rompers nu wel of niet gestreken zijn. Gewoon strak opvouwen, en dan ziet t er prima netjes uit toch? Geen droger hier, dus alles droogt netjes aan het wasrek, en truitjes aan minihangertjes drogen gewoon kreukvrij op
[..]
Nu even niet nee. Gezever met de examencommissiequote:Op woensdag 29 juli 2015 13:24 schreef SaskiaR het volgende:
Lol ja dat
Doe jij nu trouwens nog diensten in mijn praktijk?
quote:Op woensdag 29 juli 2015 11:47 schreef mignonne het volgende:
Mineola succes straks!
LuDann ik volg het eventjes niet? Ik zou de gynaecoloog eens vragen wat nu de indicatie is van de ctg? Jouw medische indicatie is je EDS toch? Gebruik je medicijnen die invloed kunnen hebben op de baby? Of heeft jouw EDS mogelijk invloed op de baby? Heb je het vaattype of nie?
Prima als ze een ctg willen en dat je daar permanent aan moet gaan hangen. Maar dan moet voor jou wel 100% duidelijk zijn wat de reden daarvan is en waarom het niet anders kan lijkt me. Vaak is een ctg in het ziekenhuis namelijk een gewoonte, want dat kan men vanuit een centrale ruimte bekijken. Het is meer moeite om ieder half uur even naar binnen te lopen om hartje te luisteren.Ik heb een dubbele indicatie (EDS + epilepsie met medicatie) maar geen van beiden hebben invloed op de baby. Het was ook overduidelijk dat het hier om een gevalletje ''DAS IST PROTOCOL'' ging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat zei ze er namelijk bij. Haar oplossing: zo lang mogelijk thuis blijven. Nja, ik ben geen vk ofzo, maar het lijkt mij veiliger dat ik in het ziekenhuis onder de douche sta dan dat ik het risico loop op een ''oh oeps, te lang gewacht-thuisbevalling''.
Ik ben er niet al te veel tegenin gegaan omdat ik zoveel verschillende mensen zie en de kans groot is dat ik haar toch niet aan mijn bed krijg. Dus ik heb zoiets van: dat zien we dan wel weer, als het zover is.Mijn man weet ook goed wat ik wil, dus die kan dat soort dingen ook prima voor mij uitvechten.
Ik heb even gekeken naar het SLAZ, maar wat is daar zo bijzonder aan? Minder de nadruk op medisch?
Ja, ik heb een fitnessbal. Die had ik al voor mijn rug (ik mis wat tussenwervelschijven en ben dus ook in niet zwangere toestand wekelijks bij de fysio te vinden). Ik heb nu mijn eigen fysio voor mijn rug en een bekkenfysio voor mijn bekken, de zorgverzekeraar is heus heel blij met mijquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:20 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ontmaskering ook gemist.
Malteser, hier zegt de bekkenfysio ook dat ik (3 supermarkten om de hoek) gewoon de fiets of auto moet pakje voor die kleine stukjes.
Ga je toch lopend? Zorg dat dat je niet teveel sjouwt en t het liefst in je linker en rechterhand een tas, zodat je niet scheef loopt.
Heb je zo'n fitnissbal? Vind ik erg fijn om op te zitten als ik last vh bekken heb. (ik heb er ook nog geen, maar wel bij de zwangerfit les)
Ja klopt. Ik ga regelmatig met de meisjes lopend boodschappen doen, en dan kan ik er gif op innemen dat ik in de AH een harde buik heb én bij thuiskomstquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:23 schreef pinquit het volgende:
Ja precies. Ik had bijv vorige week wel een stuk sneller harde buiken, maar toen was ik ook de dag ervoor hele dag bij ikea geweest, dus weet het daaraan. Heb sowieso al snel harde buik, dus t gaat echt om verandering van patroon dan
Ghehe nee doe maar nietquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:27 schreef SaskiaR het volgende:
Ah jammer, zo lang ga ik niet wachten hoor!
Ah okay, dus het gaat dan qua indicatie eigk meer om de epilepsie en dan vooral de medicatie. Handig advies om dan zo lang mogelijk thuis te blijven manquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:28 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb een dubbele indicatie (EDS + epilepsie met medicatie) maar geen van beiden hebben invloed op de baby. Het was ook overduidelijk dat het hier om een gevalletje ''DAS IST PROTOCOL'' ging.![]()
Dat zei ze er namelijk bij. Haar oplossing: zo lang mogelijk thuis blijven. Nja, ik ben geen vk ofzo, maar het lijkt mij veiliger dat ik in het ziekenhuis onder de douche sta dan dat ik het risico loop op een ''oh oeps, te lang gewacht-thuisbevalling''.
Ik ben er niet al te veel tegenin gegaan omdat ik zoveel verschillende mensen zie en de kans groot is dat ik haar toch niet aan mijn bed krijg. Dus ik heb zoiets van: dat zien we dan wel weer, als het zover is.Mijn man weet ook goed wat ik wil, dus die kan dat soort dingen ook prima voor mij uitvechten.
Ik heb even gekeken naar het SLAZ, maar wat is daar zo bijzonder aan? Minder de nadruk op medisch?
Och jemigquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:35 schreef LuDann het volgende:
Ik heb veel harde buiken, soms zijn ze ook regelmatig en ik heb er af en toe eentje die wat pijnlijk is. Vandaar ook dat tijdens zo'n episode (ze kwamen al een uur of 2 om de 3 minuten en duurden 40 seconden) we eigenlijk dachten dat het begonnen was allemaal. Maar nope.
Ik had trouwens echt een lompe vk/gyn vandaag... Misschien was ze nieuw ofzo, maar toen in op de behandeltafel lag ramde ze tot 2 keer toe de verkeerde knop in waardoor de tafel heel langzaam verticaal kantelde en ik dus op mijn kop kwam te hangen. En het is niet zo dat ik er even heel soepeltjes af kan springen ofzo.Lag ik daar, hulpeloos als een ondersteboven gehangen schildpad met rood aangelopen hoofd te puffen.
Voelen naar indaling deed ze ook niet al te zachtzinnig, buik is nog steeds gevoelig.
Ik ben zo'n anderhalf jaar aanvalsvrij en ik denk dat het allemaal wel goed zal gaat qua epilepsie. Mijn trigger is namelijk slaapdeprivatie, en daar heb ik meer dan genoeg van gehad de laatste tijd.quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ah okay, dus het gaat dan qua indicatie eigk meer om de epilepsie en dan vooral de medicatie. Handig advies om dan zo lang mogelijk thuis te blijven manIk weet niet hoe lang je al aanvalsvrij bent en zo en je hoeft ook heus echt niet bij de eerste wee op de stoep te staan maar ik begrijp dat soort adviezen nooit zo.
Als je het advies krijgt zo lang mogelijk thuis te blijven, dan is het dus blijkbaar wel goed genoeg om in die tijd niet te monitoren. Maar zodra je voet in het ziekenhuis zet is dat ineens wel pure noodzaak? Je zou denken dat als het echt zo nodig is dat je dan niet het advies krijgt zo lang mogelijk thuis te blijven.
Ik snap die adviezen nooit zo hoor. Ik kreeg het advies zelf ook. Ja ik wil thuis bevallen ondanks fluxus vorige keer. Das ist protocol jawohl idd, magnie dus. Nu wordt er bij mij niet heel moeilijk over gedaan nu maar toch kreeg ik het advies om dan "te laat" te bellen zodat je verloskundige eigenlijk geen andere keus meer heeft dan je thuis te laten bevallen. Ja lekker danik heb echt wel even wat tijd nodig om al mn spullen klaar te zetten hoor. Tuurlijk als het moet dan heb ik in minder dan een minuut mn reanimatiespullen klaar liggen en zulks. Maar dat doe ik liever wat rustiger, zodat je ook tijd hebt om kruiken te maken voor de baby en weet ik veel wat meer.
Er is niet zoveel bijzonders aan het SLAZ in die zin dat het gewoon een ziekenhuis is als alle anderen. Maar er is daar wel eea aan het verschuiven en zij zijn daar wat verder mee dan de andere ziekenhuizen in jouw buurt. De zorg op maat/wensen op maat zeg maar. Er zijn daar recent ook wat dames mét medische indicatie in bad bevallen onder leiding van de gyn en klinisch vk bijvoorbeeld. Hoe het precies zit weet ik niet (of ze daar een bad hebben of dat ze het mee brachten bijv), maar toch, er zijn er daar een aantal die wat meer bereid zijn mee te denken dan alleen DAS IST PROTOKOL JAH
quote:Op woensdag 29 juli 2015 13:39 schreef mignonne het volgende:
[..]
Och jemigsorry ik moest lachen
dat is stom ja.
Ik heb een keer meegemaakt dat een partner op de reanimatie-pedaal trapte op het bed van zn vrouw. Om te kijken wat er dan gebeurde ofzo. Ja dan klapt dat bed dus plat. En dank namens de keizersnede van je vrouwzij kon er wel om lachen geloof ik, lang leve de morfine maar my god ik kreeg echt een hartverzakking...
Ik had de vorige keer ook zo'n meutze deed me ontzettend veel zeer met voelen naar indaling. Kom op hey ik was toen 23 weken, boeiend hoe t kind ligt
![]()
Kleine toevoeging nog over die harde buiken, goed dat je het aanhaalt. Als je voorbij de 37 weken bent dan wordt het een ander verhaal. Je kunt wat meer verwachten en het is uiteraard ook niet erg als het wel overgaat in weeën ofcourse. Bij vermoeden blaasontsteking wel altijd ff langs de huisarts.
Ahja, hartaanvallen doen het slecht in combi met bevallen dus doe maar niet danquote:Op woensdag 29 juli 2015 13:54 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik ben zo'n anderhalf jaar aanvalsvrij en ik denk dat het allemaal wel goed zal gaat qua epilepsie. Mijn trigger is namelijk slaapdeprivatie, en daar heb ik meer dan genoeg van gehad de laatste tijd.Maar je weet maar nooit inderdaad, dus ik wil zelf ook voor de zekerheid niet te lang wachten. Ze is trouwens een van de eersten die zegt dat ik zolang mogelijk thuis kan blijven hoor, doorgaans is dat niet zo aan te raden omdat het met EDS toch opeens heel snel kan gaan. Vriendin van me is zo per ongeluk thuis bevallen omdat ze haar nog niet wilden hebben in het ziekenhuis.
Voor zover ik weet is er geen reden om constant te monitoren, maar goed, daar gaan we dus wel op de grote dag over in discussie. Ik heb het in ieder geval wel in mijn geboorteplan staan. En we gaan niet te lang wachten met naar het ziekenhuis gaan.
Ik wil overigens wel gewoon in dit ziekenhuis bevallen. Ik ken het daar, zij kennen mij daar, manlief is allergisch voor verandering (die krijgt een hartaanval als ik een ander ziekenhuis nog voorstel nu) , mijn nicht werkt daar op de afdeling dus met een beetje mazzel heb ik haar erbij om mijn belangen te verdedigen en het SLAZ is dan wel niet heel ver hier vandaan, maar toch 10 minuten verder dan het ziekenhuis waar ik nu loop.
Dit keer ga je thuis bevallen toch?
Ik zie al weer een leuke discussie aankomen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ahja, hartaanvallen doen het slecht in combi met bevallen dus doe maar niet dan![]()
![]()
Ja ik ga thuisbevallen idd.
Morgen mag k weer op controle, ben benieuwd of het nog een keer besproken wordt of niet.
De vorige keer kreeg k te horen dat mn plaatsindicatie geregeld was hoor!eh ja leuk maar ik wilde thuis bevallen he. Jaaaaa weet ik, maar als er dan iets gebeurd waardoor je toch naar het ziekenhuis moet dan hoef je niet te betalen.
Jawant daar ging het mij om. En ten tweede... als er iets gebeurd waardoor je moet verplaatsen hoef je sowieso niet te betalen, plaatsindicatie of niet
haha
Hahaha nouja wie weet valt het wel mee hoor. Vorige keer een (stomme) waarneemster, nu weer mn eigen vk. Geen idee, we zien het wel.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik zie al weer een leuke discussie aankomen.
Ah oke.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha nouja wie weet valt het wel mee hoor. Vorige keer een (stomme) waarneemster, nu weer mn eigen vk. Geen idee, we zien het wel.
Het zou alleen denk ik ondertussen wel tijd worden dat men daar mij een keertje vraagt waarom ik dat dan wel, en hoe ik dat dan voor me zie enzo. Lijken me toch logische vragen an sich? Maar tot nu toe is daar niets over gevraagd.
Ik ben nu 26+1.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:21 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah oke.
Hoever ben je nu, ergens mid 20 weken? Ik heb pas een soort van gesprek gehad over mijn eigen visie met 36 weken, vond ik ook rijkelijk laat. Had met week 30 wel belinstructies en envelop in mijn handen gedrukt gekregen, maar dat was het.
Lijkt me inderdaad dat als het onderwerp eerder ter sprake komt je daar gewoon over kunt praten dan. Vreemd, gevalletje PROTOKOL misschien?quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik ben nu 26+1.
Gebruikelijk is vaak om belinstructies en bevalplannen en weet ik veel pas rond 34-36 weken een keertje te bespreken. Vind ik zelf ook rijkelijk laat hoor.
Maar als ik nu voor mijzelf spreek dan denk ik van, je hebt iemand tegenover je zitten die wat dingen aangeeft waar jij blijkbaar spontaan de vlekken van in je nek krijgt. Maar dan niet even vragen van goh waarom dan? En ondertussen wel een hoop gezemel en geregel. Dat vind ik apart. Ik zie de logica daar niet van.
Oh ja dat weet ik wel zekerquote:Op woensdag 29 juli 2015 14:26 schreef LuDann het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad dat als het onderwerp eerder ter sprake komt je daar gewoon over kunt praten dan. Vreemd, gevalletje PROTOKOL misschien?
Oh? Ik vind dit soort dingen erg interessant allemaal, er is in weinig medische gebieden zoveel eigen inspraak (al dan niet gewenst door de verzorgende kantquote:Op woensdag 29 juli 2015 14:27 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh ja dat weet ik wel zeker![]()
gelukkig voor mij is er een nieuw PROTOKOL nu voor bevallen buiten de lijntjesen die is in mijn voordeel zeg maar. Ben benieuwd of ze die al gelezen hebben.
Ja. Die was al een poosje in ontwikkeling. Van de vakgroep vk's en gyn's samen een richtlijn eigk van wat te doen bij iemand (wilsbekwaam!) die aangeeft geen gebruik te willen maken van de voorgestelde geprotocolleerde zorg.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:30 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh? Ik vind dit soort dingen erg interessant allemaal, er is in weinig medische gebieden zoveel eigen inspraak (al dan niet gewenst door de verzorgende kant) en beweging als in de obstetrie.
Dat klinkt een stuk logische dan die extremen die je noemt zoals iemand dood laten bloeden of het AMK bellen (gebeurt dat laatste echt?quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja. Die was al een poosje in ontwikkeling. Van de vakgroep vk's en gyn's samen een richtlijn eigk van wat te doen bij iemand (wilsbekwaam!) die aangeeft geen gebruik te willen maken van de voorgestelde geprotocolleerde zorg.
Bottomline is counseling zodat iemand een afgewogen keuze kan maken, verslaglegging over deze keuze en het verder blijven aanbieden van zorg conform de eisen die aan een gyn of vk gesteld mogen worden, met inachtneming van de wensen van de cliënt uiteraard. Dat ik nu thuis wil bevallen bijvoorbeeld, betekent niet dat je mij maar thuis dood moet laten bloedenals je een ambulance nodig acht, dan bel je een ambulance. Dat idee.
Dingen als cliënten/patiënten documenten laten ondertekenen waarin je de verantwoordelijkheid afschuift is uit den boze net als het doen van een melding bij het AMK. Dat laatste is niet alleen uit den boze maar ook zinloos omdat het amk er niets mee kan en wil doen.
helaas. Je wilt ze niet op de koffie hebben bij wie of wel een dreiging is gemaakt met "dan moeten we je melden bij het amk als je onze protocollen niet volgt" tot aan het daadwerkelijk doen van die melding. Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die thuis bevielen, waarbij de buren de politie hebben ingeschakeld en de vrouw vervolgens onder politie-dwang met de ambulance is mee gegaan. Echt, obstetric violence, in deze zin, komt ook in Nederland voor helaas. Misplaatste dwang omdat men denkt/vindt dat moeders zich moeten schikken in het belang van het kind.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dat klinkt een stuk logische dan die extremen die je noemt zoals iemand dood laten bloeden of het AMK bellen (gebeurt dat laatste echt?).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
godsammequote:Op woensdag 29 juli 2015 15:17 schreef Mariposas het volgende:
Ah ja, mijn laatste hechting was koud gezet, of ik kreeg al een praatje van de gyn dat een volgende zwangerschap medisch is. Ik krijg dan regelmatig groeiecho's en ik moet worden ingeleid met 38 weken of ik krijg een keizersnede. Als ik daar akkoord mee ga ja, zei ik. (Tegen die tijd verdiep ik me er wel in wat wijsheid is hoor, maar ik vond het wel érg prematuur zo direct na de bevallingen het klonk ook alsof ik geen andere keuze had. Al was mijn bevalling natuurlij wel meer dan puur een groot kind en de kans op herhaling is aanwezig. Dus een thuisbevalling zal het niet meer worden, dat lijkt me zelf ook niet zo verstandig.
)
quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:00 schreef mignonne het volgende:
[..]
helaas. Je wilt ze niet op de koffie hebben bij wie of wel een dreiging is gemaakt met "dan moeten we je melden bij het amk als je onze protocollen niet volgt" tot aan het daadwerkelijk doen van die melding. Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die thuis bevielen, waarbij de buren de politie hebben ingeschakeld en de vrouw vervolgens onder politie-dwang met de ambulance is mee gegaan. Echt, obstetric violence, in deze zin, komt ook in Nederland voor helaas. Misplaatste dwang omdat men denkt/vindt dat moeders zich moeten schikken in het belang van het kind.
Het AMK kan er niets mee, de rechten van de moeder gaan simpelweg boven de rechten van het kind zolang het kind nog in de buik zit. Daar kun je van vinden wat je wilt, qua gezondheid van het kind zeg maar. Maar ik denk wel dat het een groot goed is dat moeders niet gedwongen kunnen worden een behandeling te ondergaan puur omdat ze een kind in zich dragen.
Ethisch geneuzel onder spoilerBizar zeg. Net als de mening van de general population in deze trouwens. Wat je wel eens hoort, een vrouw die zich onttrekt aan bepaalde verloskundige zorg en het gaat mis. Die zou het dan min of meer verdienen, een overleden kindje bijvoorbeeld. Buiten alle proportie natuurlijk, maar dat is wel hoe veel mensen hierover denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ethisch geneuzel.Echt zwaar interessant allemaal.
Waarom krijg je dat advies als alles goed is qua bloeddruk, groei, etc?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:22 schreef Skoap het volgende:
pfff jeetje Mariposas wat irritant zoiets zeg... Ze kunnen daar toch wel even hun mond over houden als je net bevallen bent
Ik was vanmorgen bij de VK. Bloeddruk goed, ijzer goed, suiker goed, groei goed, alles goed, toch fijn
Wel het (dringende) advies gekregen halve dagen te gaan werken, dat had ik al wel een beetje aan zien komen... Ik ga hier toch maar gehoord aan geven, niet vanaf volgende week gelijk, (mijn COO uit New York is dan net 3 dagen op kantoor in NL en wij hebben veel te bespreken) Maar de week erna ga ik 's ochtends een 2 uur werken en dan in de na-middag ook nog 3 uurtjes. Dan werk ik 5 uur per dag, met rust in het midden. (Werk nu 9 a 10 uur per dag)
Volgende week een groeiecho en na controle. Maar rust is belangrijk en ze willen niet dat je te vaak op en neer moet naar het ziekenhuis. Dus we gaan verder met de controles voor tweelingen. Benieuwd hoeveel ze wegen dinsdag. Ik gok 1,2 kg per baby.quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Daui, wat fijn! Moet je nu regelmatig naar het ziekenhuis voor monitoring?
Van MissBliss ook weinig gehoord de laatste tijd.
En zou stippel haar baby al hebben>?
Dat zou wel echt al een prachtig gewicht zijn zeg voor de baby's!quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
[..]
Volgende week een groeiecho en na controle. Maar rust is belangrijk en ze willen niet dat je te vaak op en neer moet naar het ziekenhuis. Dus we gaan verder met de controles voor tweelingen. Benieuwd hoeveel ze wegen dinsdag. Ik gok 1,2 kg per baby.
Net lekker geslapen in eigen bed
Dat klinkt goed! En wat fijn, je eigen bed!quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:32 schreef Daui het volgende:
[..]
Volgende week een groeiecho en na controle. Maar rust is belangrijk en ze willen niet dat je te vaak op en neer moet naar het ziekenhuis. Dus we gaan verder met de controles voor tweelingen. Benieuwd hoeveel ze wegen dinsdag. Ik gok 1,2 kg per baby.
Net lekker geslapen in eigen bed
+1!quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:44 schreef Mineola het volgende:
[..]
Te voet zou ik idd niet doen, maar fietsen was voor mij vrij pijnloos en vormde daarom echt een opluchting dat ik wel nog ergens kwam of gewoon een rondje kon maken zonder speciaal doel.
Mijn fysio raadde me zelfs aan om voor alles dat ik normaal zou lopen nu de fiets te pakken.
Mijn buurvrouw in het ziekenhuis is ook zwanger van een tweeling en lag ook met 24 weken daar. Bij 24+3 waren haar meiden iets lichter dan mijn jongens en bij 26+4 waren ze 1,1 kg. Ik heb totaal geen verstand van hoeveel babies moeten wegen rond deze termijn. Ze zei dat als je platligt je kinderen harder groeien?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:33 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat zou wel echt al een prachtig gewicht zijn zeg voor de baby's!
Ik slaap niet, of nou ja amper niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:26 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waarom krijg je dat advies als alles goed is qua bloeddruk, groei, etc?
ah, ok. Dan klinkt het inderdaad logisch. Waarom slaap je niet? Heeft dat met de zwangerschap te maken?quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:22 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik slaap niet, of nou ja amper niet.
Verder is mijn vorige zwangerschap geëindigd met hoge bloeddruk en is mijn moeder 2x opgenomen geweest met vroege weeën door hoge bloeddruk tijdens haar zwangerschappen.
Ik zie er ook super moe (en wit) uit en ze is heel erg bang dat als ik zo door ga, ik straks ook in het ziekenhuis beland met een hoge bloeddruk, vroege weeën etc.
Ik kom niet aan mijn rust toe en dat vindt ze niet goed. (Ik loop ook wel heel erg op mijn tandvlees moet ik heel eerlijk zeggen)
Ja. Tenminste dat denkt de VK en ik zelf ook. Het begon na de positieve test en ging met vlagen weer goed en dan weer slecht. Maar de laatste 3 weken word ik zo ongeveer elk half uur / uur weer wakker, super frustrerend en vermoeiend.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ah, ok. Dan klinkt het inderdaad logisch. Waarom slaap je niet? Heeft dat met de zwangerschap te maken?
Goed luisteren naar de VK hč... Het is ook belangrijk om goed op jezelf te passen!quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:35 schreef Skoap het volgende:
Ja ik let niet zo goed op mezelf. En ik krijg er natuurlijk ook heel veel spijt van als ik straks wel met 32 weken vroegtijdig weeen krijg of mijn bloeddruk weer debiel gaat doen. Soms is het dan maar goed dat een VK je even streng toespreekt. (Tenminste in mijn geval)
quote:Op woensdag 29 juli 2015 14:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Van MissBliss ook weinig gehoord de laatste tijd.
Moet je nog doorgaan met rust houden? En wat spook je de hele dag dan uit?quote:Op woensdag 29 juli 2015 17:56 schreef MissBliss het volgende:
Daui, thuis, wat heerlijk
Poeh skoap! Heftig, ik hoop dat je snel wat rustiger aan kunt gaan doen!
Verder zag ik nieuwe zwangeren en mooie prille echo'sGefeliciteerd!
Verder niet goed bijgelezen
[..]Ik had maandag een update geplaatst (toch?) maar die kan je makkelijk gemist hebben natuurlijk. De echo maandag was wel goed. Geen spectaculaire groei van baby, maar wel groei en daar gaat het om nu. Hij is nog steeds heel klein (P3), maar zolang hij groeit is het goed. Hij wordt nu geschat op 1800 gram.
Verder krijg ik elke dag een ctg en zijn alle overige dingen (bloeddruk van mij, navelstreng doorbloeding en vruchtwater) goed, dus gaan we voorlopig zo door. Maandag weer controle.
Ik heb nu hele saaie dagen en verder niks te melden
Ja, ik moet rust houden en dat is best moeilijk. Ik voel me helemaal prima namelijk. Ik lig iig niet de hele dag op bed, maar zit beneden op de bank of achter de computer nog wat werk af te maken (zitten op een stoel mocht wel gelukkig). Verder mag ik 3 keer per dag een half uurtje iets doen, dus dat is dan wat zwangerschapsfoto's maken (vandaag), een wasje vouwen of een beetje freubelen in het kamertje. En tv kijkenquote:Op woensdag 29 juli 2015 18:04 schreef Daui het volgende:
[..]
Moet je nog doorgaan met rust houden? En wat spook je de hele dag dan uit?
Ja, verder is het een modelbabyquote:Op woensdag 29 juli 2015 18:18 schreef Skoap het volgende:
Wel fijn MB dat het verder gelukkig goed gaat!
Nog steeds klein, maar hij groeit: da's het belangrijkste. En gelukkig controleren ze de voortgang dagelijks. Dat moet een prettig gevoel zijn. Nog een paar weekjes volhouden, kleine jongenquote:Op woensdag 29 juli 2015 17:56 schreef MissBliss het volgende:
Ik had maandag een update geplaatst (toch?) maar die kan je makkelijk gemist hebben natuurlijk. De echo maandag was wel goed. Geen spectaculaire groei van baby, maar wel groei en daar gaat het om nu. Hij is nog steeds heel klein (P3), maar zolang hij groeit is het goed. Hij wordt nu geschat op 1800 gram.
Verder krijg ik elke dag een ctg en zijn alle overige dingen (bloeddruk van mij, navelstreng doorbloeding en vruchtwater) goed, dus gaan we voorlopig zo door. Maandag weer controle.
Ik heb nu hele saaie dagen en verder niks te melden
Dat is zeker een fijn gevoel, dat hij goed in de gaten wordt gehoudenquote:Op woensdag 29 juli 2015 19:59 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nog steeds klein, maar hij groeit: da's het belangrijkste. En gelukkig controleren ze de voortgang dagelijks. Dat moet een prettig gevoel zijn. Nog een paar weekjes volhouden, kleine jongen
Ik heb gisteren weer controle gehad. Ons meisje doet het goed & is een kleine druktemaker. Voorafgaand aan de volgende controle weer wat bloed afstaan. Ze willen kijken hoe het met m'n ijzer is. Binnenkort dus maar even prikken, dan heb ik het maar gehad. Bij de bloedafname rond week 12 had ik een ijzerwaarde van 9.2, wat kennelijk erg goed is.
Ben al zo'n beetje aan het aftellen, ook al mag ze pas vanaf begin oktober komen. Ben zo benieuwd naar ons meisje
Wat fijn!quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:40 schreef Mineola het volgende:
Niet bijgelezen maar de GUO was goed! Metingen waren wederom boven de norm (ik had ook niet anders verwacht eigenlijk) maar onder norm actie ondernemen. Dus geen vervolgtraject/monitoring/maatregelen tot aan of na de geboorte maar gewoon klaar bij de gyn en "een fijne zwangerschap nog mevrouw". Blij!
Fijn dat het allemaal goed wasquote:Op woensdag 29 juli 2015 20:40 schreef Mineola het volgende:
Niet bijgelezen maar de GUO was goed! Metingen waren wederom boven de norm (ik had ook niet anders verwacht eigenlijk) maar onder norm actie ondernemen. Dus geen vervolgtraject/monitoring/maatregelen tot aan of na de geboorte maar gewoon klaar bij de gyn en "een fijne zwangerschap nog mevrouw". Blij!
Oh wat fijn!quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:40 schreef Mineola het volgende:
quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:40 schreef Mineola het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik zit ff film te kijken, kom er vanavond op terugquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
Twee dingen gelezen in 't voorbij scrollen:
Fijn Mineola!
Mignonne, kun je meer vertellen over dat nieuwe protocol? Of meer: hoe kan ik daar eventueel naar verwijzen?
Ohhh leuk! Lekker van genieten en ik hoor 't tzt welquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik zit ff film te kijken, kom er vanavond op terug
Oooh, wat superfijn!quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:40 schreef Mineola het volgende:
quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:40 schreef Mineola het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
quote:Op woensdag 29 juli 2015 22:58 schreef Mariposas het volgende:
Bloesem:Wat zij zegtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.van a tot z.
en verder heb je pm, nu slapen
:)
Beter dan helemaal niet slapen... Gisteravond ben ik zelfs naar het zkh geweest omdat ik niet meer kķn. Ik kom gewoonweg niet in slaap. Ctg van de baby. Alles goed. Dus een inslaper gehad. Helaas pas na middernacht. Dus toen de zon op kwam was ik weer wakker.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:44 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ja. Tenminste dat denkt de VK en ik zelf ook. Het begon na de positieve test en ging met vlagen weer goed en dan weer slecht. Maar de laatste 3 weken word ik zo ongeveer elk half uur / uur weer wakker, super frustrerend en vermoeiend.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 07:09 schreef gestreeptestoel het volgende:
voor goede echo's!
(ik word leuk door zoon wakker gemaakt die met houten letters zit te spelen op ons bed.. Drukt n letter in m'n gezicht.. "mama wat is dat?")
Als ik zo terug kijk dan begon ik twee weken geleden al minder te slapen. Net verloskundige gebeld straks de huisarts bellen. Als die niets kan/wil voorschrijven dan gaat ze proberen of ik vandaag een afspraak bij de gynaecoloog kan krijgen om te zoeken naar een oplossing.quote:Op donderdag 30 juli 2015 07:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Natalie, hoelang heb je dat al?
Hier ook elke 1,5 uur wakker
Pffff wat moet dat zwaar zijnquote:Op donderdag 30 juli 2015 04:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Beter dan helemaal niet slapen... Gisteravond ben ik zelfs naar het zkh geweest omdat ik niet meer kķn. Ik kom gewoonweg niet in slaap. Ctg van de baby. Alles goed. Dus een inslaper gehad. Helaas pas na middernacht. Dus toen de zon op kwam was ik weer wakker.
Intussen kwart voor 5...
Hoever ben jij nu?quote:Op donderdag 30 juli 2015 07:35 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als ik zo terug kijk dan begon ik twee weken geleden al minder te slapen. Net verloskundige gebeld straks de huisarts bellen. Als die niets kan/wil voorschrijven dan gaat ze proberen of ik vandaag een afspraak bij de gynaecoloog kan krijgen om te zoeken naar een oplossing.
Zelfs 1,5 uur slapen zou ik al heerlijk vinden.
Zo... ik ben weer uit bed en onder de levendenquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
Twee dingen gelezen in 't voorbij scrollen:
Fijn Mineola!
Mignonne, kun je meer vertellen over dat nieuwe protocol? Of meer: hoe kan ik daar eventueel naar verwijzen?
Zou ik het document ook kunnen zien/lezen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zo... ik ben weer uit bed en onder de levenden![]()
![]()
Je hebt in elk geval mail met dat document. Het is nog in de commentaarrondes dus officieel nog niet effectief, maar iedere verloskundige die lid is van de knov en iedere arts die lid is van de nvog heeft het document via de vakgroep gekregen dus ze zouden er van op de hoogte moeten zijn.
Maar goed waar hebben we het nu helemaal over, het niet willen van een groeiecho dus eigenlijkja ehm. Als jij dat niet wilt dan wil je het niet, klaar. Zo simpel is het. Je mag je verloskundige gewoon vragen om de onderbouwing hoe deze groeiecho voor betere uitkomsten gaat zorgen. Bovendien, wil je echt iets over de groei kunnen zeggen dan volstaat 1 groeiecho niet. 1 echo is een meting van het kind/biometrie op dat specifieke moment, pas bij 2 echo's met minstens twee weken er tussen kun je iets zeggen van de groei en of die afbuigt of weet ik.
Je verloskundige is opgeleid om met haar handen gewoon de groei te kunnen beoordelen en dan kun je altijd nog kijken hoe of wat. Het is niet zo dat als jij geen echo laat maken dat je verloskundige dan geen flauw idee heeft van hoe het met de baby gaat.
Ik heb je gemaild op je dingesmail.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:01 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Zou ik het document ook kunnen zien/lezen?
Dankjewel!quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb je gemaild op je dingesmail.
Bij de Yoga hadden ze het daar ook over ja, 't schijnt wel te helpen..quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:22 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zag bij de Tuinen serieus perineum-massageolie staan![]()
Misschien helpt het![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:33 schreef SaskiaR het volgende:
Olijfolie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan op je etentje met vrienden halverwege het diner vertellen wat je allemaal nog meer met die olie kanhaarmaskertjes, scrubgel en ohja, perineum-massage!
Toetje anyone?
:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, doe mij maar toetje
Carpe diem, quam minimum credula postero.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:37 schreef SaskiaR het volgende:
MwheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, doe mij maar toetje![]()
@Sillie, weegschaal stuk? kan ook nog. Ik heb geen idee. Bij mij fluctueert het alleen maar omhoog zeg maar![]()
T valt nog mee in zn totaliteit maar wel weer in 2 dagen tijd ineens 1,5 kilo erbij en mn vingers en tenen moeten 's morgens echt even wakker worden zeg maar.:)
Ik heb al een nieuwe gehaald omdat ik het niet snapte, maar de nieuwe doet ook raar danquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehehe![]()
@Sillie, weegschaal stuk? kan ook nog. Ik heb geen idee. Bij mij fluctueert het alleen maar omhoog zeg maar![]()
T valt nog mee in zn totaliteit maar wel weer in 2 dagen tijd ineens 1,5 kilo erbij en mn vingers en tenen moeten 's morgens echt even wakker worden zeg maar.
Misschien is het hier dan een combi van vocht en niet meer 3x per dag egyptische gebakjes (quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:50 schreef J0ycie88 het volgende:
5 kilo lijkt me vrij veel sillie. Ik hou nu ook flink vocht vast en ik denk dat het zo rond de 3 kilo scheelt. Als ik naar mijn gewicht van 2 weken geleden kijk en gisteren.
Hier niet echt bij gelezen. Gisteren controle gehad bij de gyn. Bloeddruk was behoorlijk te hoog bij de handmatige meting. 146/106.. qas ook erg rommelig daarna tussen de verpleegkundige. Dus mijn gyn had zo iets van kom maar eerst mee l, dan kijken we daarna wel verder. De baby zag er goed uit. Groeit goed en heeft het nog prima naar haar zin binnen aan alle metingen en bewegingen te zien.. ze qordt nu net 31+1 op 1500 gr. Geschat. Beentjes blijven wat achter maar gemiddeld gezien is het allemaal prima!
Daarna moest ik van hem even aan de automatische bloeddrukmeter, lekker relaxt op een bedje een half uur. En dat was te zien aan de bloeddruk. 127/82- 137/79 (toen kwamen ze bloedprikken) - 125/74 - 127/75.. Prima volgend de gyn.
Zou later nog gebeld worden over de bloeduitslagen en urine.
Bloed goed. Urine net niet goed. Dus mag zo even langs om een bokaal te halen en 24 uur sparen maar weer! Ben er zelf vrij rustig onder, eens zien wat hier uitkomt.
Heb me wel voorgenomen dat als ik zo terug kom van het ziekenhuis ik lekker een middagje hoog ga zitten/liggen met en boek. Vocht blijft een beetje in de voetjes hangen en merk dat ik te laks ben met "regelmatig even de voetjes omhoog."
Hier ook ja. Sokken die in je benen staan, schoenafdrukken in m'n voeten en pijnlijke vingers. Booh! Moet er echt wat meer mee doen, of tegen doen eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Vocht blijft een beetje in de voetjes hangen en merk dat ik te laks ben met "regelmatig even de voetjes omhoog."
Ik moet bij de gyn altijd op de weegschaal. Zo'n handmatige. En dan fluistert de assistente me toe hoeveel het is. Ik denk dat ik wel over de 100 kilo zal gaan. Maar goed, ik ben ook 1.88 en begon bij 86 kilo. Nu 97,2 (of vorige week was dat).quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:12 schreef Daui het volgende:
Natalie mijn buurvrouw in het ziekenhuis kreeg ook een slaapmiddel. Hopelijk krijg je ook zoiets.
Joycie mooi van je bloeddruk. Hopelijk is je urine ook in orde. Ben je al aan het aftellen?
Sillie je vriend had de weegschaal toch verstopt. Ik ben trouwens nog geen enkele keer gewogen. Hoorde net wel mijn man spullen bestellen zoals de rolstoel en zeggen nee ze weegt nog geen 100 kilo
Babysaurus![]()
Enne waar blijft Stippelrientje?
Ik ben begonnen bij 82 en gisteren de magische 100 grens over gegaan (of nouja, op gegaan), na een paar weken 99. Maar ik voel me gelukkig nog steeds geen kamerolifantje, waar ik tien kilo geleden wel een beetje bang voor was. Wordt alleen na de bevalling wat harder werken! Al ben ik denk ik ook al een (paar) kilo kwijt als m'n vliezen breken, baby houdt van zwemwaterquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik moet bij de gyn altijd op de weegschaal. Zo'n handmatige. En dan fluistert de assistente me toe hoeveel het is. Ik denk dat ik wel over de 100 kilo zal gaan. Maar goed, ik ben ook 1.88 en begon bij 86 kilo. Nu 97,2 (of vorige week was dat).
Die is weer tevoorschijn gekomen toen vriend zelf wilde gaan wegen!quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:12 schreef Daui het volgende:
Natalie mijn buurvrouw in het ziekenhuis kreeg ook een slaapmiddel. Hopelijk krijg je ook zoiets.
Joycie mooi van je bloeddruk. Hopelijk is je urine ook in orde. Ben je al aan het aftellen?
Sillie je vriend had de weegschaal toch verstopt. Ik ben trouwens nog geen enkele keer gewogen. Hoorde net wel mijn man spullen bestellen zoals de rolstoel en zeggen nee ze weegt nog geen 100 kilo
Babysaurus![]()
ik zie het gewicht bij mij ook nergens anders zitten dan op m'n buik, dus ik vind het ook niet zo erg. Ik moet vooral altijd om de assistente gniffelen, die het blijkbaar wel erg vind, omdat ze het me zo geheim toefluistert...quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik ben begonnen bij 82 en gisteren de magische 100 grens over gegaan (of nouja, op gegaan), na een paar weken 99. Maar ik voel me gelukkig nog steeds geen kamerolifantje, waar ik tien kilo geleden wel een beetje bang voor was. Wordt alleen na de bevalling wat harder werken! Al ben ik denk ik ook al een (paar) kilo kwijt als m'n vliezen breken, baby houdt van zwemwater
Nouja je wil ze de kost niet geven die het wel echt vervelend vinden om hun gewicht te horen. Misschien is de assistente door schade en schande wijs gewordenquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zie het gewicht bij mij ook nergens anders zitten dan op m'n buik, dus ik vind het ook niet zo erg. Ik moet vooral altijd om de assistente gniffelen, die het blijkbaar wel erg vind, omdat ze het me zo geheim toefluistert...
Bij de poli hier staat de weegschaal in het hokje bij de assistente. Als je naar de gyn moet doet zij vast bloeddruk en gewicht noteren. Dat hokje grenst aan de wachtkamer en er is zo'n glazen schuifdeurtje wat altijd open is en ze laten ook de toegangsdeur open als er een patient binnen is. Je gewicht wordt dan ongeveer omgeroepen door de wachtkamer heen door de assistentequote:Op donderdag 30 juli 2015 12:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja je wil ze de kost niet geven die het wel echt vervelend vinden om hun gewicht te horen. Misschien is de assistente door schade en schande wijs geworden![]()
ik heb het idee dat mn armen en gezicht ieeeeetsjes dunner worden. En mn broek zakt afmaar de teller van de weegschaal loopt wel op. Wellicht meer vocht dan het in eerste instantie lijkt.
Dat doet m'n baby altijd als ik in bed lig op m'n zij, dan zo in de matras porren. Dat voelt echt onaangenaam!quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:10 schreef SaskiaR het volgende:
Kind steekt z'n voetjes steeds naar buiten in m'n rechterzij... zo'n raar gevoel! Voor het eerst dat ik echt iets uit voel steken, weird...
Hahaha ja nou dat bedoel ik inderdaad. Een beetje dat "Tina was kosten die Kondome?" qua gevoelquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Bij de poli hier staat de weegschaal in het hokje bij de assistente. Als je naar de gyn moet doet zij vast bloeddruk en gewicht noteren. Dat hokje grenst aan de wachtkamer en er is zo'n glazen schuifdeurtje wat altijd open is en ze laten ook de toegangsdeur open als er een patient binnen is. Je gewicht wordt dan ongeveer omgeroepen door de wachtkamer heen door de assistente. Daar krijg ik dan ook de kriebels van...
Dat van die egyptische gebakjes zou heel goed kunnenquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Misschien is het hier dan een combi van vocht en niet meer 3x per dag egyptische gebakjes ().
Fijn dat jouw bloeddruk uiteindelijk toch goed was! Wel balen van de urine.. Hopelijk valt de uitslag mee! Goed dat je er rustig onder blijft.
Ons meisje is inderdaad een kleintje. Zo met haar gewicht rond de P20 dacht ik te lezen gisteren in zijn aantekeningen. Beentjes rond de P5-P10 dacht ik. Schatting van het eindgewicht weet ik niet, zou hij gisteren eigenlijk wel even naar kijken maar niet meer gedaan. Maar goed hij was erg tevreden over de groei, en ze was zeker niet TE klein. Dus dat deed me erg goed om te horen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:06 schreef Mineola het volgende:
Thanks allemaal voor de lieve reacties, ben echt opgelucht merk ik!
[..]
Hier ook ja. Sokken die in je benen staan, schoenafdrukken in m'n voeten en pijnlijke vingers. Booh! Moet er echt wat meer mee doen, of tegen doen eigenlijk.
Fijn van je goede bloeddruk, jammer wel van de urine. Gelukkig gaat het met de kleine dame prima! Wat is de schatting van het eindgewicht, weet je dat? Gewoon benieuwd hoor, ik had gister toevallig ook cijfers gehoord, en jouw meisje lijkt in vergelijking daarmee wat aan de kleinere kant. Maar mijne wordt vrij groot geschat, dus misschien is mijn referentiekader gewoon heel scheef en is jouwe gemiddeld en mijne een babysaurus![]()
Natalie en andere slechte slapers, sterkte, dat klinkt echt heel zwaar zo
Ik ben enorm aan het aftellen.. Maar tegelijkertijd heb ik ook de instelling: al moet ik er een kurk instoppen straks, die 37 weken gaan we halen. Moest de gyn wel om lachen gisteren toen ik dat zei.. Maar hij vond het een goede instelling en daar ging hij ook zeker voor zolang het met mij allemaal goed blijft gaanquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:12 schreef Daui het volgende:
Babysaurus![]()
Effe zwaaien met je eigen documentquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:16 schreef mignonne het volgende:
Sticker verdient, alles prima in orde. 3 kwartier binnen gezeten met een hoop slap geouwehoer over van alles en nog wat![]()
en een consult bij de gyn verdient om aan te gaan geven wat ik allemaal niet wil. Prima, kom maar door. Ik zit er namelijk niet op te wachten om in het ziekenhuis alsnog de discussie aan te moeten gaan over dat ik niet naar OK wil tenzij zus of zo. Dus t kan maar beter duidelijk in het dossier staan.
En de bevallingsdiscussie. Ja als praktijk kunnen wij niet achter jouw wens voor thuisbevalling gaan staan hoor, daar beginnen we niet aan dan moet je maar een andere verloskundige zoeken want wij vinden dit substandard care als wij er aan gaan beginnen. Tenzij je natuurlijk al 7 cm hebt als wij langs komen dan wordt het wat anders dan gaan we er gewoon voor. Op mijn vraag of het dan geen substandard care was als ik dan aangewezen was op een verloskundige die minstens 3 kwartier tot een uur onderweg was terwijl er hier 6 (!!) om de hoek van mijn huis zitten had ze geen antwoord![]()
Maar prima hoor, wat jij wil. Ik bel dus niet bij het eerste krampje al en instrueer B. wel over het een en het ander. Met je substandard care
Er zit 1 verloskundige in een solo-praktijk die mogelijk zou kunnen gaan begeleiden. Maar als er dan iets niet lekker loopt zit ik aan het Haga ziekenhuis vast. En als ik ergens nou níet heen wil...quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:24 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Effe zwaaien met je eigen document
Maar zit er geen praktijk in de buurt die meer bij jouw wensen aansluit? Of weet je dat niet van alle praktijken?
Auwauwauwquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:29 schreef mignonne het volgende:
Dat combineert niet lekker met een epi-schaar
Ik heb teveel gezien tijdens mn stages wat me niet beviel daar. Veel jonge arts-assistenten die de scepter zwaaien en dat gecombineerd met gynaecologen die allemaal behalve 1, niet in huis slapen maar thuis. Dat vind ik niet zo'n toffe combinatie. Bovendien vind ik de communicatie daar beroerd onderling en vind ik de protocollen vrij agressief. Of zoals ze vaak genoemd worden "laagdrempelig". Ik wil niet laagdrempelig allerlei toeters en bellen aan mn lijf met alle gevolgen van dien, ik wil zorg op het moment dat ik het nodig heb.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:39 schreef Crumpette het volgende:
Jee wat een gedoe mignonne. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in begeleiding van mensen die het zo met je oneens zijn zeg.
Mag ik vragen waarom niet het haga eigenlijk?
Nouja dat dusquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:42 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het maar raar. Zo moedig je mensen ook aan om idd op t laatste moment te bellennu is dat in jouw geval niet zon ramp, want derde kind en je kan zelf wat aanrommelen, maar voor de niet-mignonnes word je toch wel weer een beetje op een 'helaaskannieanders'stapeltje gemieterd.
Dat sowieso natuurlijkquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:44 schreef pinquit het volgende:
Nu ben je natuurlijk wel een überlastige cliëntde mensen die er verstand van hebben zijn altijd veel te goed op de hoogte
nee zonder gekheid: weten wat je wil is juist zo prettig! Beetje jammer dat het niet gerespecteerd wordt den
Ja... ik bedoel daarmee van die preventieve zorg. Of hoe zeg je dat. Protocollen die gestoeld zijn op laagdrempelig ingrijpen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef pinquit het volgende:
Wat bedoel je nou met laagdrempelige protocollen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
Dit vind ik razend interessant, als fluxus-gehad-hebster.en niet tof. Bij bijna alle zeer voorspoedige bevallingen kom je toch ook al heel makkelijk aan 500 cc?
![]()
quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja... ik bedoel daarmee van die preventieve zorg. Of hoe zeg je dat. Protocollen die gestoeld zijn op laagdrempelig ingrijpen.Sjuust ja. En daarom is het een protocol waarvan ik denk dikke hoela met je OKSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit vind ik razend interessant, als fluxus-gehad-hebster.en niet tof. Bij bijna alle zeer voorspoedige bevallingen kom je toch ook al heel makkelijk aan 500 cc?
![]()
Kan geen kwaad om na te denken over wat je wel en niet wilt als er meconium aan de knikker is. En zo'n vroege OK met alle gevolgen van dien hoeft voor mij gewoon niet zo.
Inmiddels weer ff gespard met een gyn over dit voorval. Zij vindt het ook wat eh bijzonder en raad aan om gewoon naar eigen inzicht te bellen en zegt ook van je mag niet alleen gelaten worden bij een bevalling en men kan je niet dwingen te verplaatsen, dus als jij niet weg wilt dan, knappe jongen die jou weg krijgt.:)
Ik snap best dat het voor hen lastig is hoor, en ik snap best dat ze zich in willen dekken voor het ziekenhuis enzo. Maar och och jongens tochquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:06 schreef Bloesem. het volgende:
PROTOCOL
Mignonne, bedankt voor je mailtjeRot dat je vk zich zo opstelt. Sowieso vervelend om te lezen dat toch relatief veel vrouwen te maken krijgen met een verloskundige die ze niet (voldoende) ondersteunt of zelfs maar informeert (bij jou, helaas voor haar, niet nodig
) Toen ik las over je afstudeeronderzoek was 't nog een ver van m'n bed show, maar inmiddels snap ik een stuk beter waarom die 'trend' gaande is. Fijn om jou dan in de buurt te hebben om goed/beter voorbereid te zijn
Je mag niet alleen gelaten worden?? Whut??quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sjuust ja. En daarom is het een protocol waarvan ik denk dikke hoela met je OK![]()
Kan geen kwaad om na te denken over wat je wel en niet wilt als er meconium aan de knikker is. En zo'n vroege OK met alle gevolgen van dien hoeft voor mij gewoon niet zo.
Inmiddels weer ff gespard met een gyn over dit voorval. Zij vindt het ook wat eh bijzonder en raad aan om gewoon naar eigen inzicht te bellen en zegt ook van je mag niet alleen gelaten worden bij een bevalling en men kan je niet dwingen te verplaatsen, dus als jij niet weg wilt dan, knappe jongen die jou weg krijgt.
Ik bedoel meer in de zin van dat er geen acute zorg geweigerd mag worden. Dus ze mogen dan niet weg gaan zo van zoek het maar uit wij weigeren jou te begeleiden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je mag niet alleen gelaten worden?? Whut??
Ik ken legio verhalen waar de vk weer effe weggaat en er over x uur weer is (en dat er dan in paniek gebeld moet worden omdat het kind meer haast heeft dan de vk).
Ja. dat zijn van die shit happens dingen iddquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:10 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ze bedoelt vast dat het niet de bedoeling is dat je het helemaal in je eentje doet van begin tot eind...
Maar vriendin van mij had het ook een paar maanden geleden (vk: 'ik eet even mijn ontbijt op hoor!'- baby: *plop*).
Aha, dat klinkt uiterst redelijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in de zin van dat er geen acute zorg geweigerd mag worden. Dus ze mogen dan niet weg gaan zo van zoek het maar uit wij weigeren jou te begeleiden.
Ja dan pas echt precies inderdaad.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:00 schreef SaskiaR het volgende:
Bij mij bepaalden ze die puur op de grootte van het embryo... Die schijnen blijkbaar vrijwel allemaal precies even snel te groeien in het begin, dus kun je daar precies aan zien wat de datum moet zijn (ik vond het wel onwaarschijnlijk klinken eigenlijk).
Maar mijn cyclus klopte toch niet, volgens die berekening zou ik nu al een week over tijd zijn...
Ja, dat heb ik ook! Varieert van 4 tot 9 maartquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:23 schreef Mapiya het volgende:
[..]
Ja dan pas echt precies inderdaad.
Maar blijf het apart vinden dat elke site wat anders zegt terwijl ik dezelfde gegevens invoer. Lengte cyclus, datums ed.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:04 schreef FritzWepper het volgende:
Och, mijn moeder zei vanavond dat ze zich erbij neer heeft gelegd dat ze nooit oma zal worden, ze moest eens weten
Ze groeien inderdaad hetzelfde in het begin, maar een meetfout is op een centimeter grootte snel gemaakt, dus mijn echo week toch 3 dagen af van de feiten (IUI, dus ik weet echt precies wanneer de eisprong was).quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:00 schreef SaskiaR het volgende:
Bij mij bepaalden ze die puur op de grootte van het embryo... Die schijnen blijkbaar vrijwel allemaal precies even snel te groeien in het begin, dus kun je daar precies aan zien wat de datum moet zijn (ik vond het wel onwaarschijnlijk klinken eigenlijk).
Maar mijn cyclus klopte toch niet, volgens die berekening zou ik nu al een week over tijd zijn...
Dan zou ik me dus echt niet goed kunnen houden! Ik had er recht uitgeflapt hoe en wat.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:04 schreef FritzWepper het volgende:
Och, mijn moeder zei vanavond dat ze zich erbij neer heeft gelegd dat ze nooit oma zal worden, ze moest eens weten
Dat je dan je mond kunt houden!!quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:04 schreef FritzWepper het volgende:
quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:04 schreef FritzWepper het volgende:
Da's ook niet leuk, dat je nu al weet dat je schoonouders negatief gaan reageren :/. En waarom wil je het zo lang mogelijk geheim houden voor vrienden als ik vragen mag? Ik was juist aan het aftellen tot ik het kon vertellenquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:19 schreef FritzWepper het volgende:
Mijn ouders krijgen het, als alles goed gaat natuurlijk, te horen op mijn moeders verjaardag. Dan is vriendin 12 weken gepasseerd. Wat we met vriendin's ouders gaan doen weet ik nog niet, die gaan negatief reageren, maar het zal wel moeten. Voor vrienden houden we het zo lang als het kan geheim.
Ik heb een hele vervelende schoonfamilie, helaasquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:22 schreef LadyBlack het volgende:
Waarom zullen ze negatief gaan reageren?
OMG, ik verwachtte even een antwoord van een reuzegroot leeftijdsverschil, dat je vriendin superjong zou zijn ofzo. Maar als je dit zo vertelt dan heb je het gewoon niet met ze getroffen blijkbaarquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:25 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik heb een hele vervelende schoonfamilie, helaasDat ze compleet over de rooie zullen gaan staat wel al vast. Maar goed, we zijn beiden bijna 30, ze hebben geen andere keus dan het te accepteren.
Heb je al iets van medicatie geprobeerd? Mijn vriendin heeft veel profijt van Emesafene(?) Ze is nog steeds misselijk, maar zonder veel meer. Ze wordt er alleen behoorlijk moe van.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:37 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook! Varieert van 4 tot 9 maart
Ik wacht de echo maar af.
Ben zo misselijk elke avond. Handig dat de WC in ons vakantieappartement vlak naast het bad is. Kan ik A in bad doen en tussendoor even boven het toilet hangen
.
Waar halen ze überhaupt het lef vandaan om over de rooie te gaan over zoiets? Damn. Is toch zeker jullie leven. Als jullie nou allebei 15 waren, OK.. maar dit. Echt jammer! Hoop dat het je vriendin niet teveel kwetst straks.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:25 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik heb een hele vervelende schoonfamilie, helaasDat ze compleet over de rooie zullen gaan staat wel al vast. Maar goed, we zijn beiden bijna 30, ze hebben geen andere keus dan het te accepteren.
Tsja, het zijn echt van die our-way-or-the-highway-mensen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
OMG, ik verwachtte even een antwoord van een reuzegroot leeftijdsverschil, dat je vriendin superjong zou zijn ofzo. Maar als je dit zo vertelt dan heb je het gewoon niet met ze getroffen blijkbaar![]()
Zo jammer altijd, dat mensen zo'n (openlijke) mening hebben over andermans leven....
En kinderen krijgen na een jarenlange relatie vinden ze vreemd? Gekke mensenquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:31 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Tsja, het zijn echt van die our-way-or-the-highway-mensen.
Poeh, ik weet niet. Vriendin heeft een oudere zus, diens keuze in man keurden ze ook af en ze hebben daarom ook jaren geen contact meer met haar gehad. Niet naar huwelijk geweest en kleinkinderen pas ontmoet toen ze twee en vier waren. Want zus is nu gescheiden (wat ze natuurlijk sterkt in hun overtuiging dat ze het wel beter weten). Mijn vriendin is bang dat haar hetzelfde overkomt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:28 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Waar halen ze überhaupt het lef vandaan om over de rooie te gaan over zoiets? Damn. Is toch zeker jullie leven. Als jullie nou allebei 15 waren, OK.. maar dit. Echt jammer! Hoop dat het je vriendin niet teveel kwetst straks.
Zou ze stiekem niet gewoon iets door hebben en op deze manier vissen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:04 schreef FritzWepper het volgende:
Omdat een groot deel zelf recent kinderen heeft gekregen en het al twee jaar nergens anders meer over gaat. Af en toe mag er ook een andere zender op.quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:19 schreef Moppert het volgende:
Maar waarom de vrienden het zo lang mogelijk niet vertellen?
Kan, maar ik denk het niet eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou ze stiekem niet gewoon iets door hebben en op deze manier vissen?
ff de huisarts bellen voor advies?quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:31 schreef Mapiya het volgende:
Wat jammer Fritz dat ze zo zullen gaan reageren. Geen leuk vooruitzicht.
Weet iemand of Emesafene ook al 'mag' bij alleen misselijk?
(nog) niet hoeven overgeven maar wel echt vol continu het gevoel alsof ik zo mag gaan rennen.
Heb het bij mijn oudste ook gebruikt maar toen was ik dus al regelmatig aan het knuffelen met de wcpot
ah ellendig dat gevoelquote:Op donderdag 30 juli 2015 22:51 schreef Mapiya het volgende:
Ga morgen maar even bellen inderdaad. Zat net echt klaar maar toch weer niet
ben je EVEN een kind werpen, mis je weer van alkes!!!!quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:03 schreef Kuukske het volgende:
Heeft Mapiya zichzelf nou abusievelijk ontmaskerd? Ik word nu wel heel nieuwsgierig. Hoe lang wachten nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog in het ziekenhuis blijven ivm hoge bloeddruk controles.
Het enige wat klopte bevalling ten opzichte van geboorteplan is rust en kalmte ^^,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Stippelrientje op 30-07-2015 23:58:46 ]Schudden voor gebruik
Gewoon even vragen aan je huisarts. Al staat hier:quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:31 schreef Mapiya het volgende:
Wat jammer Fritz dat ze zo zullen gaan reageren. Geen leuk vooruitzicht.
Weet iemand of Emesafene ook al 'mag' bij alleen misselijk?
(nog) niet hoeven overgeven maar wel echt vol continu het gevoel alsof ik zo mag gaan rennen.
Heb het bij mijn oudste ook gebruikt maar toen was ik dus al regelmatig aan het knuffelen met de wcpot
quote:De werkzame stoffen in Emesafene zijn meclozine en pyridoxine. Meclozine wordt gebruikt tegen misselijkheid en braken. Pyridoxine is vitamine B6. Het is toegevoegd aan meclozine, omdat het ook een werking heeft tegen misselijkheid en braken.
De combinatie van meclozine met pyridoxine wordt gebruikt bij misselijkheid en braken tijdens de zwangerschap en na een operatie of bestraling.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:51 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ben je EVEN een kind werpen, mis je weer van alkes!!!!
bijlezen aan...
Want meld met baby UIT de buik!!
Rammelfoto volgt nog. Crappy internetwifi op deze ziekenhuiskamer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog in het ziekenhuis blijven ivm hoge bloeddruk controles.
Het enige wat klopte bevalling ten opzichte van geboorteplan is rust en kalmte ^^,Hier nogmaals vreselijk verschrikkelijk gefeliciteerd met de kleine manSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
quote:Op donderdag 30 juli 2015 23:51 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ben je EVEN een kind werpen, mis je weer van alkes!!!!
bijlezen aan...
Want meld met baby UIT de buik!!
Rammelfoto volgt nog. Crappy internetwifi op deze ziekenhuiskamer
Het enige wat klopte bevalling ten opzichte van geboorteplan is rust en kalmte ^^,Gefeliciteerd met je kleine man Stippel! Klinkt pittig, maar nog wel te doen! Ben benieuwd naar de foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ken twee broertjes met de namen die jullie hebben gegeven. Past heel goed bij elkaar dusveel geluk met z'n drieën!
U vraagt, wij draaienquote:Op vrijdag 31 juli 2015 00:06 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je kleine man Stippel! Klinkt pittig, maar nog wel te doen! Ben benieuwd naar de foto!
En ik ken twee broertjes met de namen die jullie hebben gegeven. Past heel goed bij elkaar dusveel geluk met z'n drieën!
SPOILER: rammelen voor eigen gevaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede naam zijn letters van mijn meneer en letters van mijn naam.Echt van ons saampjes en toch van zichzelf
Schudden voor gebruik
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 00:34 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien
Ik zag een stippel in de laatst gepost staan en dacht HEYYYY EEN STIPPELBABY! En wat een mooie Stippelbaby zeg!SPOILER: rammelen voor eigen gevaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede naam zijn letters van mijn meneer en letters van mijn naam.Echt van ons saampjes en toch van zichzelf
![]()
Jeeeeej! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 29 juli 2015 07:58 schreef Dot. het volgende:
Na zulke mooie blobs van LB en junkiexp kan ik ook onze prachtige knipper laten zien voor nog een maart-kindje![]()
*echo echo echo
Nu 8,5 week dus rond 5 maart uitgerekend
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:19 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik denk dat wij wat eerder terug naar huis gaanhele nacht wakker en misselijk. Buh.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 00:34 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
U vraagt, wij draaien
SPOILER: rammelen voor eigen gevaarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tweede naam zijn letters van mijn meneer en letters van mijn naam.Echt van ons saampjes en toch van zichzelf
![]()
![]()
![]()
Prachtig mannetje Stippel. Gefeliciteerd![]()
Online bestellen is ook een optie, toch? Voetjes omhoog, lekker rusten...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:49 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd Stippel! Mooi mannetje![]()
Ik heb vandaag verplichte rustdag (BEFEHL van de arts-assistent en verpleegkundige van gisteravond). Peuter is dus met opa en oma naar de Efteling (die hebben een abonnement), en ik ga zometeen stiekum even naar de ikea om een nieuwe dekbedovertrek te kopen, want degene die we nu hebben zijn niet echt bezoek-proof
foto staat er nog hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gefeliciteerd met jullie zoon, stippel![]()
Foto helaas gemist, maar hij is vast prachtig! Veel plezier met het elkaar leren kennen
Rustdag en Ikea in één zinquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:49 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd Stippel! Mooi mannetje![]()
Ik heb vandaag verplichte rustdag (BEFEHL van de arts-assistent en verpleegkundige van gisteravond). Peuter is dus met opa en oma naar de Efteling (die hebben een abonnement), en ik ga zometeen stiekum even naar de ikea om een nieuwe dekbedovertrek te kopen, want degene die we nu hebben zijn niet echt bezoek-proof
Ik vond de eerste vk die ons die ochtend hielp erg fijn en relaxed. De tweede heb ik strijd mee gehad en ik had onze verloskundigepraktijk gevraagd als doula soort van die hebben nog wat geholpen te communiceren. Ik was erg duidelijk wat ik niet wilde en dat vond PROTOKOL lastig :pquote:Op vrijdag 31 juli 2015 08:09 schreef Mineola het volgende:
Noooh wat een lieverd Stippel! Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!
Ben wel benieuwd, ben je tevreden over hoe de inleiding en bevalling is gegaan, qua begeleiding en zo? Of boeit het je eigenlijk niet echt meer nu je jezoon
hebt?
Geniet met z'n drietjes! Ik vind de namen heel mooi samen! Leuk ook zo echt iets van jullie erin
lekker laten kletsen!!!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:03 schreef LuDann het volgende:
Lekker rustig aan doen, MM. Bij de HEMA zijn dekbedovertrekken in de aanbieding, heb ook 2 extra setjes besteld voor de kraamzorg straks.
Aargh, gisteren van 2 mensen de vraag gehad waarom ze me niet gaan inleiden. Want enorme buik (wat mijn schoonmoeder heel charmant zei als "omdat je zo ontzettend zwaar bent") , mijn placenta zou vast al aan het verkalken zijn en het huidsmeer van de baby verdwijnt nu waardoor hij/zij wondjes krijgt.
Ik ben net 39 weken zwanger, lamemetrust!![]()
Dit helpt niet met geduldig zijn.
quote:
Nja, goed als ik dat wil heb ik het bij de hand.quote:
Klassieke concertenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:58 schreef LuDann het volgende:
Cassandra: tot nu toe vond ik de bewegingen zo ongeveer per paar weken veranderen. Omdat baby groeide, of een andere positie aannam. Schoot ik soms best van in de stress, vooral toen 'ie een keer met de rug naar mijn buik gedraaid was, toen voelde ik opeens bijna niks meer.
Ik wil een lijstje opstellen van ontspannende muziekjes, maar ik heb zo het vermoeden dat ik de death metal waar ik normaal gesproken naar luister niet zo op prijs ga stellen tijdens de bevalling.Iemand tips?
Als jij ontspant op death Metal is het toch goed?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:02 schreef LuDann het volgende:
Ik zie het al voor me, verschrikte gezichten daar in het ziekenhuis omdat ik loeihard gruntende metal opzet. Lekker geruststellend voor de andere barenden.
Kan 'k wel lekker meegrunten.![]()
Oh das wel een goeie ja.quote:
Nja, ontspannen... Ik vind het fijn om er lekker op mee te headbangen enzo. Ik word er lekker actief van juist.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:16 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Als jij ontspant op death Metal is het toch goed?ik ontspan niet per se goed op klassiek ofzo. Denk ik
.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:03 schreef LuDann het volgende:
Lekker rustig aan doen, MM. Bij de HEMA zijn dekbedovertrekken in de aanbieding, heb ook 2 extra setjes besteld voor de kraamzorg straks.
Aargh, gisteren van 2 mensen de vraag gehad waarom ze me niet gaan inleiden. Want enorme buik (wat mijn schoonmoeder heel charmant zei als "omdat je zo ontzettend zwaar bent") , mijn placenta zou vast al aan het verkalken zijn en het huidsmeer van de baby verdwijnt nu waardoor hij/zij wondjes krijgt.
Ik ben net 39 weken zwanger, lamemetrust!![]()
Dit helpt niet met geduldig zijn.
Ja dat heb ik dus ook steeds meerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:02 schreef SaskiaR het volgende:
Heb ik ook wel Pinq...
ik moet ook nog wat dingen afmaken en daar ben ik nog steeds meer mee bezig dan met de baby. En ik erger me steeds meer aan dat mijn buik zo groot en zwaar wordt, dat ik spierpijn krijg, dat ik mn man moet vragen om dingen te sjouwen en dat ik over elke beweging na moet denken omdat het anders pijn doetIk wil gewoon mn eigen lijf terug...
![]()
En kwam net nog een foto van voor de zwangerschap tegen waar ik echt een mooi figuur heb, kon alleen maar denken 'hopelijk heb ik dat snel weer terug....'
En nu voel ik me een egoīst.![]()
Precies, dit....quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:11 schreef pinquit het volgende:
Ja dat heb ik dus ook steeds meerEn dat vind ik idd nog wel het ergste. Wat kan ik zeiken in m'n hoofd joh, en waar gaat het over? 9 maanden! Ik ben nu een baby aan het maken, wat prachtig toch dat ik dat gewoon kan met mijn lichaam!
Ik schaam me diep, vind het totaal egoīstisch en had het al helemaal nooit van mezelf verwacht
Gezien, wauw! Mooi koppie hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:01 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
foto staat er nog hoor![]()
onder de quote u vraagt wij draaien
Ja huis gaat wel okéquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk een echo, wij hebben m ook morgen!
Hoe gaat t met het huis?
Ik doe bewust al een tijd rustig aan, daardoor heb ik ook nog weinig last en kan ik van mijn zwangerschap genieten. Vorig weekend wilde ik schilderen, maar trapje op en af en boven mijn hoofd werken zorgde voor duizelingen en rugpijn met als gevolg dat ik ook niet mag helpen van mijn man. Nu doe ik de kleine dingen in huis, t wasgoed, strijken etc
Ik weet het niet. Ongeduld misschien, vanuit mijn schoonmoeder. Die andere opmerkingen kwamen van een collega van mijn man, zijn vrouw is gisteren bevallen, met 41 weken op eigen verzoek ingeleid.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:28 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]Waarom waarom zeggen mensen dit
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:51 schreef Mineola het volgende:
Ik heb dat ook wel een beetje, dat ik soms klaar ben met de fysieke beperkingen door een zwangerschap. Maar dat staat voor mij wel los van het feit dat ik het nog steeds wonderlijk vind dat er zomaar een baby in mijn buik groeit. Ik voel me er dan ook niet schuldig over. En ik geniet er ook niet minder door, ik vind het gewoon wel logisch dat het inmiddels wel weer fijn zou zijn om mijn schoenen zonder gepuf of moeite aan te trekken, iets te tillen of een sprintje te trekken naar een bus. Of dat ik, hoe oppervlakkig misschien ook, uit alle macht hoop dat ik ook deze zwangerschap striaeloos blijf. Tja, baby of niet, ik ben er zelf ook nog. Negen maanden is gewoon best een lange tijd en je hoeft jezelf niet altijd maar weg te cijferen voor de baby, je mag er imo ook best wel eens van balen dat je nu even niet alles kan. Dat doet naar mijn idee niet af aan je gevoel voor de baby.
Geldt wmb trouwens ook voor na de geboorte. Ik zal me vast wel eens ergeren aan babygehuil of een baby die niet slaapt op een moment dat ik dat heel graag wel wil. Lijkt me ook logisch, ik ben geen robot. Maar aan mij dan de taak om me daar overheen te zetten of, als ik het zelf even niet trek om de baby te helpen, een hulptroep in te schakelen.
Dat dacht ik 6 weken geleden ook, maar mn buik lijkt nu wel 3 keer zo groot als toen, en dat merk je echtquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Op deze manier kan ik iig nog wel 6 weken zwanger zijn!
Ik ben ongeveer even ver, maar ik merk wel duidelijk het verschil met mijn eerste zwangerschap. Fysiek is het deze keer echt zwaarder, heb ook opeens kwaaltjes en pijn en zo, dat had ik bij de eerste helemaal niet. Heb me daar echt op verkeken, ik wilde deze zwangerschap er ook zo ff bij doenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik merk eigenlijk vrij weinig van de zwangerschap op m'n lichaam. Ik kan al m'n schoenen nog makkelijk aantrekken, kom moeiteloos op de 4e verdieping waar we wonen (ja, zonder lift), kan nog alles doen in het huishouden, etc. etc.
Ook vind ik m'n lichaam op een hele bijzondere manier mooi. Waar ik vroeger niet tevreden was over m'n lichaam trek ik nu graag een strak jurkje aan om de buik te showen.
Op deze manier kan ik iig nog wel 6 weken zwanger zijn!
Oh, en ik heb een dubbele jompeldag vandaag, 34 weken en laatste werkdag. Hierna minstens een jaar niet werken![]()
Dit dus. Nu is een rondrennende peuter die getild wil worden, op de grond wil spelen, die je moet verschonen natuurlijk ook gewoon niet fijn voor je rug etc. Het valt mij ook een beetje tegen dat ik zo veel minder energie heb (uitslapen doen peuters niet aan helaasquote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:02 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer even ver, maar ik merk wel duidelijk het verschil met mijn eerste zwangerschap. Fysiek is het deze keer echt zwaarder, heb ook opeens kwaaltjes en pijn en zo, dat had ik bij de eerste helemaal niet. Heb me daar echt op verkeken, ik wilde deze zwangerschap er ook zo ff bij doen![]()
Yay voor bijna verlof trouwens!Een jaar niet werken, wow!
Over t kaartje zijn we wel tevreden, maar t lettertype niet. Zag ER heel vreemd uit. Drukker zit bij ons in de straat. Ze gaat vandaag nog een aantal lettertypes doormailen maar ons, zodat we kunnen kiezen. Als we terug mailen, Dan gooit zij n proefdruk hier in de bus.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:44 schreef pinquit het volgende:
Das bagger streep. Ga je voor een volgende poging, of zoek je een andere drukker/kaartjeswinkel?
We gaan nog wel een tijdje bezig zijn, vooral omdat we niet alles in 1 keer kunnen bekostigen. Belangrijkste (badkamer en keuken) gaat eerst gebeuren, dingen als nieuwe vloer en slaapkamers komt in de toekomst weer
Oh dat scheelt alweerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:52 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Over t kaartje zijn we wel tevreden, maar t lettertype niet. Zag ER heel vreemd uit. Drukker zit bij ons in de straat. Ze gaat vandaag nog een aantal lettertypes doormailen maar ons, zodat we kunnen kiezen. Als we terug mailen, Dan gooit zij n proefdruk hier in de bus.
Bij zoon zijn we destijds ook 3x terug geweest om t as Te passen en dat doen ze netjes.
Ja en die snoeren en toeters en bellen zijn niet noodzakelijk. Die zijn er voor zo nu en dan even wat checken of dat ze niet alles hoeven te pakken, maar handig in de buurt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:26 schreef LuDann het volgende:
Stippel, ik kreeg ook een beetje de kriebels van een foto op je FB, dat je op bed zit. Al die apparaten en snoeren enzo om je heen, lijkt me niet erg ontspannen. Maar goed, soms is het niet anders.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |