abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154726906
2015

30 juli: Fuente (meisje)

4 augustus: SaskiaR
6 augustus: Flying Fish
*** 7 augustus: LuDann & Black_Ninja***
11 augustus: Stippelrientje (jongen) (fictieve 30e plek)
12 augustus: Ggirl (jongen)
23 augustus: Coccinelle (jongen)
24 augustus mousemicky (jongen)

*** 1 september: MissBliss en Re ***
10 september: Jagärtrut
12 september: Wizzy
14 september: gestreeptestoel
19 september: Malteser
29 september: J0ycie88 (meisje)

6 oktober: Limone (jongen)
8 oktober: Skoap (jongen)
14 oktober: Sara82 (jongen)
16 oktober: pinquit (jongen)
16 oktober: Estrys (jongen)
21 oktober: JantinaGr (meisje)
23 oktober: *** Cassandra87 en Bartholomeus *** (jongen)
24 oktober: *** Natalie en steenz *** (meisje)

3 november: silliegirl
4 november: Daui (tweeling)
11 november: 1stGirl
14 november: ***Kuukske & JDude*** (jongen)
23 november: Bloesem

8 december: bloes85
31 december: sethiwe

2016

1 januari: hetzusjevan
4 januari: Xanteh
22 januari: Myrr

14 februari: Frummeltje86
25 februari: Sicilia

2 maart: L0t..
4 maart: LadyBlack
29 maart: Mapiya

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Aanpassingen graag via DM :)
pi_154727540
Mineola succes straks!

LuDann ik volg het eventjes niet? Ik zou de gynaecoloog eens vragen wat nu de indicatie is van de ctg? Jouw medische indicatie is je EDS toch? Gebruik je medicijnen die invloed kunnen hebben op de baby? Of heeft jouw EDS mogelijk invloed op de baby? Heb je het vaattype of nie?
Prima als ze een ctg willen en dat je daar permanent aan moet gaan hangen. Maar dan moet voor jou wel 100% duidelijk zijn wat de reden daarvan is en waarom het niet anders kan lijkt me. Vaak is een ctg in het ziekenhuis namelijk een gewoonte, want dat kan men vanuit een centrale ruimte bekijken. Het is meer moeite om ieder half uur even naar binnen te lopen om hartje te luisteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_154727956
Heeft Mapiya zichzelf nou abusievelijk ontmaskerd? Ik word nu wel heel nieuwsgierig. Hoe lang wachten nog?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154728044
Ja :( hormonen hè die mag ik de schuld geven toch!? ;)
pi_154728076
Ik heb het gemist ;(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_154728668
Jullie zijn lief!
Fietsen doe ik nog wel, naar de supermarkt aan het einde van de straat en weer terug. Zal maandag eens met de bekkenfysio overleggen of dat eigenlijk oké is. Geen idee, ook niet over gehad. Ik weet wel dat ik het te voet niet meer haal naar diezelfde supermarkt, of ja, heen wel maar terug niet. Dat is minder handig zeg maar ;).

Oh, nu heb ik de ontmaskering gemist.... Zit ik verdorie hele dagen op Fok, mis ik het moment.
Het goede nieuws is wel wat ik weer wat babykleertjes gestreken heb, ik probeer iedere dag een kwartier te strijken. Het staat zo leuk in de kast al die kleine kleertjes, want gedeeltelijk glas in de deuren O+.
pi_154728728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:07 schreef Mapiya het volgende:
Ja :( hormonen hè die mag ik de schuld geven toch!? ;)
Superleuk joh! Nogmaals gefeliciteerd O+
pi_154728825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:37 schreef Malteser het volgende:
Jullie zijn lief!
Fietsen doe ik nog wel, naar de supermarkt aan het einde van de straat en weer terug. Zal maandag eens met de bekkenfysio overleggen of dat eigenlijk oké is. Geen idee, ook niet over gehad. Ik weet wel dat ik het te voet niet meer haal naar diezelfde supermarkt, of ja, heen wel maar terug niet. Dat is minder handig zeg maar ;).

Oh, nu heb ik de ontmaskering gemist.... Zit ik verdorie hele dagen op Fok, mis ik het moment.
Het goede nieuws is wel wat ik weer wat babykleertjes gestreken heb, ik probeer iedere dag een kwartier te strijken. Het staat zo leuk in de kast al die kleine kleertjes, want gedeeltelijk glas in de deuren O+.
Te voet zou ik idd niet doen, maar fietsen was voor mij vrij pijnloos en vormde daarom echt een opluchting dat ik wel nog ergens kwam of gewoon een rondje kon maken zonder speciaal doel.
Mijn fysio raadde me zelfs aan om voor alles dat ik normaal zou lopen nu de fiets te pakken.
pi_154729395
Gefeliciteerd Dot! En succes zo Mineola!

Ik heb weer een sticker gekregen bij de vk! En blijkbaar heb ik ook harde buiken, want bij het gaan liggen had ik er een zei de vk. Ik dacht alleen dat die dingen pijn/erg ongemakkelijk zouden moeten zijn maar dat hoeft dus niet.
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:06:32 #10
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154729432
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:37 schreef Malteser het volgende:
Oh, nu heb ik de ontmaskering gemist.... Ik ook :( Zit ik verdorie hele dagen op Fok, mis ik het moment.
O, en echt, STOP met strijken. Je kunt toch beter die kwartiertjes die je wel kunst staan gebruiken voor iets leukers? En je baby vindt jou toch wel de liefste mama, of zijn rompers nu wel of niet gestreken zijn ;). Gewoon strak opvouwen, en dan ziet t er prima netjes uit toch? Geen droger hier, dus alles droogt netjes aan het wasrek, en truitjes aan minihangertjes drogen gewoon kreukvrij op :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:05 schreef FlyingFish het volgende:
En blijkbaar heb ik ook harde buiken, want bij het gaan liggen had ik er een zei de vk. Ik dacht alleen dat die dingen pijn/erg ongemakkelijk zouden moeten zijn maar dat hoeft dus niet.
Oh echt, hoe voelt dat dan wel? Want pijnlijk/ongemakkelijk gevoel heb ik ook nooit, en ik vraag me dus ook af wat een harde buik is :@ Wel een heel drukke baby dus, die rondjes om zijn as draait op z'n hoofd :+
pi_154729551
*O* Dot! Gefeliciteerd!!
pi_154729713
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:06 schreef mousemicky het volgende:

[..]

O, en echt, STOP met strijken. Je kunt toch beter die kwartiertjes die je wel kunst staan gebruiken voor iets leukers? En je baby vindt jou toch wel de liefste mama, of zijn rompers nu wel of niet gestreken zijn ;). Gewoon strak opvouwen, en dan ziet t er prima netjes uit toch? Geen droger hier, dus alles droogt netjes aan het wasrek, en truitjes aan minihangertjes drogen gewoon kreukvrij op :Y

Dat :Y

Hier harde buiken genoeg }:| ik word er gek van soms. :') Dat ik dan wil bukken voor iets en t voelt alsof je een korset aan hebt waardoor bukken niet gaat :') swell.

Je hoeft geen pijn te hebben hoor van een harde buik. Sterker nog, t is niet de bedoeling dat ze pijnlijk zijn. Harde buik is gewoon een tijdelijke samentrekking van je baarmoeder, die wordt dan hard. That's it. Het klinkt spannender dan het is, niet iedere vrouw bemerkt ze of heeft ze en het zegt verder geen klap. Tenzij je er heel erg veel hebt. Dan even plasje naar de huisarts brengen en zulks :P
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:16:42 #13
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154729760
Wat is veel?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:19:24 #14
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154729842
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:14 schreef mignonne het volgende:
Hier harde buiken genoeg }:| ik word er gek van soms. :') Dat ik dan wil bukken voor iets en t voelt alsof je een korset aan hebt waardoor bukken niet gaat :') swell.
Oh, dan heb ik denk ik dagelijks wel harde buiken :@

Bukken gaat al tijden niet meer zonder moeite, en baby vind het absoluut niet leuk als ik probeer sokken of schoenen aan te doen...

Mijn plasjes worden wekelijks gecheckt bij de vk, dus ik neem aan dat daar niks geks mee aan de hand is...
pi_154729880
Ontmaskering ook gemist.

Malteser, hier zegt de bekkenfysio ook dat ik (3 supermarkten om de hoek) gewoon de fiets of auto moet pakje voor die kleine stukjes.

Ga je toch lopend? Zorg dat dat je niet teveel sjouwt en t het liefst in je linker en rechterhand een tas, zodat je niet scheef loopt.

Heb je zo'n fitnissbal? Vind ik erg fijn om op te zitten als ik last vh bekken heb. (ik heb er ook nog geen, maar wel bij de zwangerfit les)
pi_154729904
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:16 schreef pinquit het volgende:
Wat is veel?
Hangt er een beetje van af hoor. Sommige bronnen zeggen vanaf 10 per dag. Anderen zeggen vanaf meer dan 5 per uur.

Als je nooit harde buiken had en ineens heb je al 2 of 3 dagen lang 10 of meer keer per dag een harde buik, dan zou ik even een potje urine wegbrengen.
Als je gewoon een soort gevoelige baarmoeder hebt, niet ongewoon bij een niet-eerste-kind, dan zou ik die per uur aanhouden en anders als je je zorgen maakt.

disclaimer... als er enige vorm van regelmaat in zit en ze zijn pijnlijk dan al-tijd bellen. Elke 15 minuten een pijnlijke harde buik zou ook zomaar een wee kunnen zijn zeg maar...
pi_154729936
Bukken is lastig ja, maar niet vanwege harde buiken. Ik heb die alleen na de sex, erg maf gevoel idd ;) maar niet pijnlijk.
Mijn buik zit gewoon in de weg als ik sokken of schoenen aan wil doen, en als ik het dan toch doe, krijg ik spierpijn boven m'n schaambeen.
Ik ben benieuwd om mijn vagina weer eens te zien na de bevalling ;) - goh, was jij er ook nog!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154729964
hahaha "buurman! ik hier? :') " :D
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:23:56 #19
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154729987
Ja precies. Ik had bijv vorige week wel een stuk sneller harde buiken, maar toen was ik ook de dag ervoor hele dag bij ikea geweest, dus weet het daaraan. Heb sowieso al snel harde buik, dus t gaat echt om verandering van patroon dan
pi_154729989
Lol ja dat ;)
Doe jij nu trouwens nog diensten in mijn praktijk?
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:25:04 #21
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154730024
Mjeh ik merkte vorige week een ingegroeid haartje in mn lies/net daarboven }:| sjongejonge wat een gepruts ;( :')
pi_154730037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:06 schreef mousemicky het volgende:

[..]

[..]
Ik ben nogal een neuroot op dat vlak... Ik streek tot voor kort alles behalve onze sokken en mijn ondergoed. Daar ben ik inmiddels wel vanaf gestapt. En hier ook geen droger dus alles droogt aan de waslijn.
Maar ik volg je tip deels op, ik strijk vanaf nu alleen de kleertjes en niet de rompers.
pi_154730041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:24 schreef SaskiaR het volgende:
Lol ja dat ;)
Doe jij nu trouwens nog diensten in mijn praktijk?
Nu even niet nee. Gezever met de examencommissie :X als het goed is hopelijk vanaf september. Voor heel eventjes :')
pi_154730088
Ah jammer, zo lang ga ik niet wachten hoor!
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:28:17 #25
409579 LuDann
All the way
pi_154730104
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 11:47 schreef mignonne het volgende:
Mineola succes straks!

LuDann ik volg het eventjes niet? Ik zou de gynaecoloog eens vragen wat nu de indicatie is van de ctg? Jouw medische indicatie is je EDS toch? Gebruik je medicijnen die invloed kunnen hebben op de baby? Of heeft jouw EDS mogelijk invloed op de baby? Heb je het vaattype of nie?
Prima als ze een ctg willen en dat je daar permanent aan moet gaan hangen. Maar dan moet voor jou wel 100% duidelijk zijn wat de reden daarvan is en waarom het niet anders kan lijkt me. Vaak is een ctg in het ziekenhuis namelijk een gewoonte, want dat kan men vanuit een centrale ruimte bekijken. Het is meer moeite om ieder half uur even naar binnen te lopen om hartje te luisteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb een dubbele indicatie (EDS + epilepsie met medicatie) maar geen van beiden hebben invloed op de baby. Het was ook overduidelijk dat het hier om een gevalletje ''DAS IST PROTOCOL'' ging. :@ :D Dat zei ze er namelijk bij. Haar oplossing: zo lang mogelijk thuis blijven. Nja, ik ben geen vk ofzo, maar het lijkt mij veiliger dat ik in het ziekenhuis onder de douche sta dan dat ik het risico loop op een ''oh oeps, te lang gewacht-thuisbevalling''.

Ik ben er niet al te veel tegenin gegaan omdat ik zoveel verschillende mensen zie en de kans groot is dat ik haar toch niet aan mijn bed krijg. Dus ik heb zoiets van: dat zien we dan wel weer, als het zover is. >:) Mijn man weet ook goed wat ik wil, dus die kan dat soort dingen ook prima voor mij uitvechten.

Ik heb even gekeken naar het SLAZ, maar wat is daar zo bijzonder aan? Minder de nadruk op medisch?
pi_154730131
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:20 schreef gestreeptestoel het volgende:
Ontmaskering ook gemist.

Malteser, hier zegt de bekkenfysio ook dat ik (3 supermarkten om de hoek) gewoon de fiets of auto moet pakje voor die kleine stukjes.

Ga je toch lopend? Zorg dat dat je niet teveel sjouwt en t het liefst in je linker en rechterhand een tas, zodat je niet scheef loopt.

Heb je zo'n fitnissbal? Vind ik erg fijn om op te zitten als ik last vh bekken heb. (ik heb er ook nog geen, maar wel bij de zwangerfit les)
Ja, ik heb een fitnessbal. Die had ik al voor mijn rug (ik mis wat tussenwervelschijven en ben dus ook in niet zwangere toestand wekelijks bij de fysio te vinden). Ik heb nu mijn eigen fysio voor mijn rug en een bekkenfysio voor mijn bekken, de zorgverzekeraar is heus heel blij met mij :)!
pi_154730139
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:23 schreef pinquit het volgende:
Ja precies. Ik had bijv vorige week wel een stuk sneller harde buiken, maar toen was ik ook de dag ervoor hele dag bij ikea geweest, dus weet het daaraan. Heb sowieso al snel harde buik, dus t gaat echt om verandering van patroon dan
Ja klopt. Ik ga regelmatig met de meisjes lopend boodschappen doen, en dan kan ik er gif op innemen dat ik in de AH een harde buik heb én bij thuiskomst :+ en met een beetje geluk onderweg ook nog :') Zelfde als vanmorgen, mn schoonouders kwamen de meisjes halen om daar te logeren. Dus ik ben tig keer de twee trappen naar zolder opgelopen om vervolgens voorover gebogen (danku maagzuur) tussen de stapel schone was hun kleding uit te vissen en zulks. Ja dat voel ik dan beneden wel :') ik maak me er niet zo heel druk om. Pas als het voor mij onverklaarbaar wordt en het bijvoorbeeld ook in rust komt dan ga ik me eens achter mn oren krabben.
pi_154730158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:27 schreef SaskiaR het volgende:
Ah jammer, zo lang ga ik niet wachten hoor!
Ghehe nee doe maar niet :D misschien op nacontrole dan ;)
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:35:22 #29
409579 LuDann
All the way
pi_154730264
Ik heb veel harde buiken, soms zijn ze ook regelmatig en ik heb er af en toe eentje die wat pijnlijk is. Vandaar ook dat tijdens zo'n episode (ze kwamen al een uur of 2 om de 3 minuten en duurden 40 seconden) we eigenlijk dachten dat het begonnen was allemaal. Maar nope.

Ik had trouwens echt een lompe vk/gyn vandaag... Misschien was ze nieuw ofzo, maar toen in op de behandeltafel lag ramde ze tot 2 keer toe de verkeerde knop in waardoor de tafel heel langzaam verticaal kantelde en ik dus op mijn kop kwam te hangen. En het is niet zo dat ik er even heel soepeltjes af kan springen ofzo. :@ Lag ik daar, hulpeloos als een ondersteboven gehangen schildpad met rood aangelopen hoofd te puffen. :')

Voelen naar indaling deed ze ook niet al te zachtzinnig, buik is nog steeds gevoelig.
pi_154730289
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb een dubbele indicatie (EDS + epilepsie met medicatie) maar geen van beiden hebben invloed op de baby. Het was ook overduidelijk dat het hier om een gevalletje ''DAS IST PROTOCOL'' ging. :@ :D Dat zei ze er namelijk bij. Haar oplossing: zo lang mogelijk thuis blijven. Nja, ik ben geen vk ofzo, maar het lijkt mij veiliger dat ik in het ziekenhuis onder de douche sta dan dat ik het risico loop op een ''oh oeps, te lang gewacht-thuisbevalling''.

Ik ben er niet al te veel tegenin gegaan omdat ik zoveel verschillende mensen zie en de kans groot is dat ik haar toch niet aan mijn bed krijg. Dus ik heb zoiets van: dat zien we dan wel weer, als het zover is. >:) Mijn man weet ook goed wat ik wil, dus die kan dat soort dingen ook prima voor mij uitvechten.

Ik heb even gekeken naar het SLAZ, maar wat is daar zo bijzonder aan? Minder de nadruk op medisch?
Ah okay, dus het gaat dan qua indicatie eigk meer om de epilepsie en dan vooral de medicatie. Handig advies om dan zo lang mogelijk thuis te blijven man :') Ik weet niet hoe lang je al aanvalsvrij bent en zo en je hoeft ook heus echt niet bij de eerste wee op de stoep te staan maar ik begrijp dat soort adviezen nooit zo.

Als je het advies krijgt zo lang mogelijk thuis te blijven, dan is het dus blijkbaar wel goed genoeg om in die tijd niet te monitoren. Maar zodra je voet in het ziekenhuis zet is dat ineens wel pure noodzaak? Je zou denken dat als het echt zo nodig is dat je dan niet het advies krijgt zo lang mogelijk thuis te blijven.
Ik snap die adviezen nooit zo hoor. Ik kreeg het advies zelf ook. Ja ik wil thuis bevallen ondanks fluxus vorige keer. Das ist protocol jawohl idd, magnie dus. Nu wordt er bij mij niet heel moeilijk over gedaan nu maar toch kreeg ik het advies om dan "te laat" te bellen zodat je verloskundige eigenlijk geen andere keus meer heeft dan je thuis te laten bevallen. Ja lekker dan :? ik heb echt wel even wat tijd nodig om al mn spullen klaar te zetten hoor. Tuurlijk als het moet dan heb ik in minder dan een minuut mn reanimatiespullen klaar liggen en zulks. Maar dat doe ik liever wat rustiger, zodat je ook tijd hebt om kruiken te maken voor de baby en weet ik veel wat meer.

Er is niet zoveel bijzonders aan het SLAZ in die zin dat het gewoon een ziekenhuis is als alle anderen. Maar er is daar wel eea aan het verschuiven en zij zijn daar wat verder mee dan de andere ziekenhuizen in jouw buurt. De zorg op maat/wensen op maat zeg maar. Er zijn daar recent ook wat dames mét medische indicatie in bad bevallen onder leiding van de gyn en klinisch vk bijvoorbeeld. Hoe het precies zit weet ik niet (of ze daar een bad hebben of dat ze het mee brachten bijv), maar toch, er zijn er daar een aantal die wat meer bereid zijn mee te denken dan alleen DAS IST PROTOKOL JAH
pi_154730299
Thuis O+
pi_154730312
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:36 schreef Daui het volgende:
Thuis O+
*O*
Professioneel gifmenger.
pi_154730359
En _O- om DAS IST PROTOKOL.
Dwangneuroten.
pi_154730368
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:35 schreef LuDann het volgende:
Ik heb veel harde buiken, soms zijn ze ook regelmatig en ik heb er af en toe eentje die wat pijnlijk is. Vandaar ook dat tijdens zo'n episode (ze kwamen al een uur of 2 om de 3 minuten en duurden 40 seconden) we eigenlijk dachten dat het begonnen was allemaal. Maar nope.

Ik had trouwens echt een lompe vk/gyn vandaag... Misschien was ze nieuw ofzo, maar toen in op de behandeltafel lag ramde ze tot 2 keer toe de verkeerde knop in waardoor de tafel heel langzaam verticaal kantelde en ik dus op mijn kop kwam te hangen. En het is niet zo dat ik er even heel soepeltjes af kan springen ofzo. :@ Lag ik daar, hulpeloos als een ondersteboven gehangen schildpad met rood aangelopen hoofd te puffen. :')

Voelen naar indaling deed ze ook niet al te zachtzinnig, buik is nog steeds gevoelig.
Och jemig :D sorry ik moest lachen :@ dat is stom ja.
Ik heb een keer meegemaakt dat een partner op de reanimatie-pedaal trapte op het bed van zn vrouw. Om te kijken wat er dan gebeurde ofzo. Ja dan klapt dat bed dus plat. En dank namens de keizersnede van je vrouw :') zij kon er wel om lachen geloof ik, lang leve de morfine maar my god ik kreeg echt een hartverzakking...

Ik had de vorige keer ook zo'n meut :') ze deed me ontzettend veel zeer met voelen naar indaling. Kom op hey ik was toen 23 weken, boeiend hoe t kind ligt :')

Kleine toevoeging nog over die harde buiken, goed dat je het aanhaalt. Als je voorbij de 37 weken bent dan wordt het een ander verhaal. Je kunt wat meer verwachten en het is uiteraard ook niet erg als het wel overgaat in weeën ofcourse. Bij vermoeden blaasontsteking wel altijd ff langs de huisarts.
pi_154730380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:38 schreef Daui het volgende:
En _O- om DAS IST PROTOKOL.
Dwangneuroten.
WILLKOMMEN ZU HAUSE JAH!
pi_154730683
Dus, ik werd vanmorgen, tijdens een crematie, 4x gebeld door het ziekenhuis. Zojuist teruggebeld en er werd doodleuk gevraagd waarom we onze afspraak gemist hadden?! Gemist? Die heb ik maandag verzet naar as. Vrijdag. Die stond er dus wel in maar ze waren de oude vergeten te verwijderen..

Dacht al dat er heel wat aan de hand was ofzo..

Wat betreft harde buiken? Die heb ik dus echt nog nooit gehad.. Nu moet ik wel zeggen dat ik me ook niet meer druk maak.. Ik doe voor mijn gevoel al de hele dag niks, en dan krijg ik van vriendje ook nog te horen dat ik 'weer veel te veel gedaan heb' als hij thuis komt.

Alsof ik er iets aan kan doen dat de dwangneuroot in mij vind dat de woonkamer en keuken hondenhaarvrij en gedweild moeten zijn..
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:54:27 #37
409579 LuDann
All the way
pi_154730795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah okay, dus het gaat dan qua indicatie eigk meer om de epilepsie en dan vooral de medicatie. Handig advies om dan zo lang mogelijk thuis te blijven man :') Ik weet niet hoe lang je al aanvalsvrij bent en zo en je hoeft ook heus echt niet bij de eerste wee op de stoep te staan maar ik begrijp dat soort adviezen nooit zo.

Als je het advies krijgt zo lang mogelijk thuis te blijven, dan is het dus blijkbaar wel goed genoeg om in die tijd niet te monitoren. Maar zodra je voet in het ziekenhuis zet is dat ineens wel pure noodzaak? Je zou denken dat als het echt zo nodig is dat je dan niet het advies krijgt zo lang mogelijk thuis te blijven.
Ik snap die adviezen nooit zo hoor. Ik kreeg het advies zelf ook. Ja ik wil thuis bevallen ondanks fluxus vorige keer. Das ist protocol jawohl idd, magnie dus. Nu wordt er bij mij niet heel moeilijk over gedaan nu maar toch kreeg ik het advies om dan "te laat" te bellen zodat je verloskundige eigenlijk geen andere keus meer heeft dan je thuis te laten bevallen. Ja lekker dan :? ik heb echt wel even wat tijd nodig om al mn spullen klaar te zetten hoor. Tuurlijk als het moet dan heb ik in minder dan een minuut mn reanimatiespullen klaar liggen en zulks. Maar dat doe ik liever wat rustiger, zodat je ook tijd hebt om kruiken te maken voor de baby en weet ik veel wat meer.

Er is niet zoveel bijzonders aan het SLAZ in die zin dat het gewoon een ziekenhuis is als alle anderen. Maar er is daar wel eea aan het verschuiven en zij zijn daar wat verder mee dan de andere ziekenhuizen in jouw buurt. De zorg op maat/wensen op maat zeg maar. Er zijn daar recent ook wat dames mét medische indicatie in bad bevallen onder leiding van de gyn en klinisch vk bijvoorbeeld. Hoe het precies zit weet ik niet (of ze daar een bad hebben of dat ze het mee brachten bijv), maar toch, er zijn er daar een aantal die wat meer bereid zijn mee te denken dan alleen DAS IST PROTOKOL JAH
Ik ben zo'n anderhalf jaar aanvalsvrij en ik denk dat het allemaal wel goed zal gaat qua epilepsie. Mijn trigger is namelijk slaapdeprivatie, en daar heb ik meer dan genoeg van gehad de laatste tijd. :') Maar je weet maar nooit inderdaad, dus ik wil zelf ook voor de zekerheid niet te lang wachten. Ze is trouwens een van de eersten die zegt dat ik zolang mogelijk thuis kan blijven hoor, doorgaans is dat niet zo aan te raden omdat het met EDS toch opeens heel snel kan gaan. Vriendin van me is zo per ongeluk thuis bevallen omdat ze haar nog niet wilden hebben in het ziekenhuis.

Voor zover ik weet is er geen reden om constant te monitoren, maar goed, daar gaan we dus wel op de grote dag over in discussie. Ik heb het in ieder geval wel in mijn geboorteplan staan. En we gaan niet te lang wachten met naar het ziekenhuis gaan.

Ik wil overigens wel gewoon in dit ziekenhuis bevallen. Ik ken het daar, zij kennen mij daar, manlief is allergisch voor verandering (die krijgt een hartaanval als ik een ander ziekenhuis nog voorstel nu :+ ) , mijn nicht werkt daar op de afdeling dus met een beetje mazzel heb ik haar erbij om mijn belangen te verdedigen en het SLAZ is dan wel niet heel ver hier vandaan, maar toch 10 minuten verder dan het ziekenhuis waar ik nu loop.

Dit keer ga je thuis bevallen toch?
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:54:44 #38
409579 LuDann
All the way
pi_154730808
quote:
Thuis O+
Wat fijn! O+ *O*
  woensdag 29 juli 2015 @ 13:59:55 #39
409579 LuDann
All the way
pi_154730943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Och jemig :D sorry ik moest lachen :@ dat is stom ja.
Ik heb een keer meegemaakt dat een partner op de reanimatie-pedaal trapte op het bed van zn vrouw. Om te kijken wat er dan gebeurde ofzo. Ja dan klapt dat bed dus plat. En dank namens de keizersnede van je vrouw :') zij kon er wel om lachen geloof ik, lang leve de morfine maar my god ik kreeg echt een hartverzakking...

Ik had de vorige keer ook zo'n meut :') ze deed me ontzettend veel zeer met voelen naar indaling. Kom op hey ik was toen 23 weken, boeiend hoe t kind ligt :')

Kleine toevoeging nog over die harde buiken, goed dat je het aanhaalt. Als je voorbij de 37 weken bent dan wordt het een ander verhaal. Je kunt wat meer verwachten en het is uiteraard ook niet erg als het wel overgaat in weeën ofcourse. Bij vermoeden blaasontsteking wel altijd ff langs de huisarts.
:D Lekker dan. :')

Mijn man was mee dit keer, hij is er na de eerste keer maar naast gaan staan. Dus toen ze het nog een keer deed kon hij me half overeind trekken. :P Ze raakte er zelf half in paniek van dus het duurde even voordat ze het ding weer recht had. :')

Ik had mijn eerste serie regelmatige harde buiken toen ik 35 weken was, toen zijn we ook meteen gegaan en dachten ze in het ziekenhuis ook dat het begonnen was. Maar geen ontsluiting, dus weer naar huis om af te wachten. Nja, nu paar weken verder dus nog steeds hetzelfde maar bel er niet meer voor natuurlijk. Van mij mag het doorzetten. KOM ER MAAR UIT BABY. :D
pi_154730979
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 13:54 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik ben zo'n anderhalf jaar aanvalsvrij en ik denk dat het allemaal wel goed zal gaat qua epilepsie. Mijn trigger is namelijk slaapdeprivatie, en daar heb ik meer dan genoeg van gehad de laatste tijd. :') Maar je weet maar nooit inderdaad, dus ik wil zelf ook voor de zekerheid niet te lang wachten. Ze is trouwens een van de eersten die zegt dat ik zolang mogelijk thuis kan blijven hoor, doorgaans is dat niet zo aan te raden omdat het met EDS toch opeens heel snel kan gaan. Vriendin van me is zo per ongeluk thuis bevallen omdat ze haar nog niet wilden hebben in het ziekenhuis.

Voor zover ik weet is er geen reden om constant te monitoren, maar goed, daar gaan we dus wel op de grote dag over in discussie. Ik heb het in ieder geval wel in mijn geboorteplan staan. En we gaan niet te lang wachten met naar het ziekenhuis gaan.

Ik wil overigens wel gewoon in dit ziekenhuis bevallen. Ik ken het daar, zij kennen mij daar, manlief is allergisch voor verandering (die krijgt een hartaanval als ik een ander ziekenhuis nog voorstel nu :+ ) , mijn nicht werkt daar op de afdeling dus met een beetje mazzel heb ik haar erbij om mijn belangen te verdedigen en het SLAZ is dan wel niet heel ver hier vandaan, maar toch 10 minuten verder dan het ziekenhuis waar ik nu loop.

Dit keer ga je thuis bevallen toch?
Ahja, hartaanvallen doen het slecht in combi met bevallen dus doe maar niet dan :+ :P

Ja ik ga thuisbevallen idd.
Morgen mag k weer op controle, ben benieuwd of het nog een keer besproken wordt of niet.
De vorige keer kreeg k te horen dat mn plaatsindicatie geregeld was hoor! :7 eh ja leuk maar ik wilde thuis bevallen he. Jaaaaa weet ik, maar als er dan iets gebeurd waardoor je toch naar het ziekenhuis moet dan hoef je niet te betalen.

Ja :') want daar ging het mij om. En ten tweede... als er iets gebeurd waardoor je moet verplaatsen hoef je sowieso niet te betalen, plaatsindicatie of niet :D haha
pi_154731048
quote:
Thuis O+
*G* *O* *G*
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:07:14 #42
409579 LuDann
All the way
pi_154731150
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:01 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ahja, hartaanvallen doen het slecht in combi met bevallen dus doe maar niet dan :+ :P

Ja ik ga thuisbevallen idd.
Morgen mag k weer op controle, ben benieuwd of het nog een keer besproken wordt of niet.
De vorige keer kreeg k te horen dat mn plaatsindicatie geregeld was hoor! :7 eh ja leuk maar ik wilde thuis bevallen he. Jaaaaa weet ik, maar als er dan iets gebeurd waardoor je toch naar het ziekenhuis moet dan hoef je niet te betalen.

Ja :') want daar ging het mij om. En ten tweede... als er iets gebeurd waardoor je moet verplaatsen hoef je sowieso niet te betalen, plaatsindicatie of niet :D haha
Ik zie al weer een leuke discussie aankomen. :9
pi_154731216
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik zie al weer een leuke discussie aankomen. :9
Hahaha nouja wie weet valt het wel mee hoor. Vorige keer een (stomme) waarneemster, nu weer mn eigen vk. Geen idee, we zien het wel.
Het zou alleen denk ik ondertussen wel tijd worden dat men daar mij een keertje vraagt waarom ik dat dan wel, en hoe ik dat dan voor me zie enzo. Lijken me toch logische vragen an sich? Maar tot nu toe is daar niets over gevraagd.
pi_154731493
quote:
Thuis O+
Wat fijn *O*

En Dot, hoera! Een tweede onderweg *O* Stip gaat grote broer worden O+
pi_154731530
Malteser, je bent echt geen klager hoor. Iedereen heeft van die momenten dat je baalt van je lichaam. :* De laatste weken worden ook zwaarder.

Mooie echo met knipperende pixel voor LadyBlack, Junkie en Dot *O*

Zal Stippel aan het babyknuffelen zijn? :% :*

Fritz die helemaal meeleeft.

Bloesem, heeft citroenfrisse vitrage gemaakt.

Daui, lekker thuis.

Hier een halve sticker van de VK en gynaecoloog in opleiding. Heel fijn, 2 personen die aan je buik voelen. Maar voor het goede doel. De kleine is van dwarsliggen en half stuit toch gedraaid naar bibi. Dat had ik niet verwacht. Want heb nog steeds een bolletje aan de rechterkant eruit steken. Maar dat is dus stiekem het kontje geworden ipv hoofdje _O- . Het mindere is dat de bloeddruk op het randje zat dus morgen nog een keer meten.

Bevalplan besproken. Dit keer zal de achterwacht worden gebeld, om ervoor te zorgen dat ik thuis kan bevallen.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:21:25 #46
409579 LuDann
All the way
pi_154731594
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:09 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha nouja wie weet valt het wel mee hoor. Vorige keer een (stomme) waarneemster, nu weer mn eigen vk. Geen idee, we zien het wel.
Het zou alleen denk ik ondertussen wel tijd worden dat men daar mij een keertje vraagt waarom ik dat dan wel, en hoe ik dat dan voor me zie enzo. Lijken me toch logische vragen an sich? Maar tot nu toe is daar niets over gevraagd.
Ah oke. :)

Hoever ben je nu, ergens mid 20 weken? Ik heb pas een soort van gesprek gehad over mijn eigen visie met 36 weken, vond ik ook rijkelijk laat. Had met week 30 wel belinstructies en envelop in mijn handen gedrukt gekregen, maar dat was het.
pi_154731656
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ah oke. :)

Hoever ben je nu, ergens mid 20 weken? Ik heb pas een soort van gesprek gehad over mijn eigen visie met 36 weken, vond ik ook rijkelijk laat. Had met week 30 wel belinstructies en envelop in mijn handen gedrukt gekregen, maar dat was het.
Ik ben nu 26+1.

Gebruikelijk is vaak om belinstructies en bevalplannen en weet ik veel pas rond 34-36 weken een keertje te bespreken. Vind ik zelf ook rijkelijk laat hoor.
Maar als ik nu voor mijzelf spreek dan denk ik van, je hebt iemand tegenover je zitten die wat dingen aangeeft waar jij blijkbaar spontaan de vlekken van in je nek krijgt. Maar dan niet even vragen van goh waarom dan? En ondertussen wel een hoop gezemel en geregel. Dat vind ik apart. Ik zie de logica daar niet van.
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:26:40 #48
409579 LuDann
All the way
pi_154731725
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:23 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik ben nu 26+1.

Gebruikelijk is vaak om belinstructies en bevalplannen en weet ik veel pas rond 34-36 weken een keertje te bespreken. Vind ik zelf ook rijkelijk laat hoor.
Maar als ik nu voor mijzelf spreek dan denk ik van, je hebt iemand tegenover je zitten die wat dingen aangeeft waar jij blijkbaar spontaan de vlekken van in je nek krijgt. Maar dan niet even vragen van goh waarom dan? En ondertussen wel een hoop gezemel en geregel. Dat vind ik apart. Ik zie de logica daar niet van.
Lijkt me inderdaad dat als het onderwerp eerder ter sprake komt je daar gewoon over kunt praten dan. Vreemd, gevalletje PROTOKOL misschien? :+
pi_154731751
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:26 schreef LuDann het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad dat als het onderwerp eerder ter sprake komt je daar gewoon over kunt praten dan. Vreemd, gevalletje PROTOKOL misschien? :+
Oh ja dat weet ik wel zeker :Y

gelukkig voor mij is er een nieuw PROTOKOL nu voor bevallen buiten de lijntjes c_/ en die is in mijn voordeel zeg maar. Ben benieuwd of ze die al gelezen hebben.
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:30:36 #50
409579 LuDann
All the way
pi_154731818
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 14:27 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh ja dat weet ik wel zeker :Y

gelukkig voor mij is er een nieuw PROTOKOL nu voor bevallen buiten de lijntjes c_/ en die is in mijn voordeel zeg maar. Ben benieuwd of ze die al gelezen hebben.
Oh? Ik vind dit soort dingen erg interessant allemaal, er is in weinig medische gebieden zoveel eigen inspraak (al dan niet gewenst door de verzorgende kant :+ ) en beweging als in de obstetrie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')