quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 08:09 schreef Mineola het volgende:Noooh wat een lieverd Stippel! Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!

Ben wel benieuwd, ben je tevreden over hoe de inleiding en bevalling is gegaan, qua begeleiding en zo? Of boeit het je eigenlijk niet echt meer nu je je

zoon

hebt?
Geniet met z'n drietjes! Ik vind de namen heel mooi samen! Leuk ook zo echt iets van jullie erin

Ik vond de eerste vk die ons die ochtend hielp erg fijn en relaxed. De tweede heb ik strijd mee gehad en ik had onze verloskundigepraktijk gevraagd als doula soort van die hebben nog wat geholpen te communiceren. Ik was erg duidelijk wat ik niet wilde en dat vond PROTOKOL lastig :p
Ze moet dingen ook goed bij naam noemen. Een poort in je arm voor eventueel infuus later al infuus noemen gaf erg boze blikken en weigeringen....
Auto bloeddrukmeters zijn ruk rn verl te hands on die weigerde ik ook. Gewoon afgerukt toen de nieuwe verpleegkundige PROTOKOL ik doe het al jaren zo binnen kwam en de boel wel eens op orde zou stellen.
Hup iets in mijn oor, hup tater tater, hup nloeddrukmeter andere kant, hup kijken waar infuus der in kon, hup dit hup dat... toen kwam ik uit mijn wee en heb even herl giftig toe gebeten dat ze even pas op de plaats moest maken, mijn geboorteplan moest lezen en ik geen heisa wilde. Ze keek als een geslagen hond... zo sneu. Daarna zag ik toen ze weer binnen kwam dat ze echt echt haar best deed met inhouden eerst kijken of ik kon reageren of in mijzelf zat en legde dingen uit wat ze ging doen. Tijdens de ruggeprik heeft ze me ook fantastisch geholpen met wegzuchten van weeen en vasthouden. Daar heb ik hoor dankbaar voor gedankt.
De verloskundige protokol werd gelukkig aan het eind afgelost en had ik weer een fijne.
Ik was echt niet blij met wee opwekkers, want mijn lichaam deed het zelf en het was te handelen. Maar ze vond het niet snel genoeg gaan. Ik heb geen zicht op wat zij in de hartfilmpjes zag. Ze heeft ook geen weeen kunnen registreren of begreep dat ze overal zaten behalve boven in mijn buik....
Ze was zelf meer van slag na weeopwekkende storm dat ik maar een halve cm opschoot met dat stomme infuus.....
Mijn eigen vk had het mega druk. Er waren er drie van de praktijk ineens. Die hielp een andere bevalling nog ff want ik zat op nog maar 4,5 toen ze terug kwam was dat ineens acht. Dacht nog tijd te hebben en werd weggeroepen naar no twee. Toen ze daar weer nog geen uur later van terug was schrok ze zich wezeloos. Kamer leeg, lege couveuze....
Ze is ons nog komen opzoeken in de kame en gaf een dikke knuffel toen ze ons zag
al met al prima hoe het ging. We hebben ongenoegen gelijk geuit en duidelijk geweest in wat we wel of niet wilde.
Echter erna bij jongebroekie arts die we al eerder hebben gezien op een controle toen hij vroeg hoe vond je het gegaan... dat ik aangaf dat ze eens moesten investeren in sensoren die onder water kunnen. Zodat een barende nog de kans heeft verlichting onder de warme douche te zoeken, want dat heb ik persoonlijk echt echt gemist.
Hij vond het een goed punt en ik moet het straks ook ergens aangeven voor ik weg ga.