Online bestellen is ook een optie, toch? Voetjes omhoog, lekker rusten...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:49 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd Stippel! Mooi mannetje![]()
Ik heb vandaag verplichte rustdag (BEFEHL van de arts-assistent en verpleegkundige van gisteravond). Peuter is dus met opa en oma naar de Efteling (die hebben een abonnement), en ik ga zometeen stiekum even naar de ikea om een nieuwe dekbedovertrek te kopen, want degene die we nu hebben zijn niet echt bezoek-proof
foto staat er nog hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gefeliciteerd met jullie zoon, stippel![]()
Foto helaas gemist, maar hij is vast prachtig! Veel plezier met het elkaar leren kennen
Rustdag en Ikea in één zinquote:Op vrijdag 31 juli 2015 10:49 schreef mousemicky het volgende:
Gefeliciteerd Stippel! Mooi mannetje![]()
Ik heb vandaag verplichte rustdag (BEFEHL van de arts-assistent en verpleegkundige van gisteravond). Peuter is dus met opa en oma naar de Efteling (die hebben een abonnement), en ik ga zometeen stiekum even naar de ikea om een nieuwe dekbedovertrek te kopen, want degene die we nu hebben zijn niet echt bezoek-proof
Ik vond de eerste vk die ons die ochtend hielp erg fijn en relaxed. De tweede heb ik strijd mee gehad en ik had onze verloskundigepraktijk gevraagd als doula soort van die hebben nog wat geholpen te communiceren. Ik was erg duidelijk wat ik niet wilde en dat vond PROTOKOL lastig :pquote:Op vrijdag 31 juli 2015 08:09 schreef Mineola het volgende:
Noooh wat een lieverd Stippel! Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje!
Ben wel benieuwd, ben je tevreden over hoe de inleiding en bevalling is gegaan, qua begeleiding en zo? Of boeit het je eigenlijk niet echt meer nu je jezoon
hebt?
Geniet met z'n drietjes! Ik vind de namen heel mooi samen! Leuk ook zo echt iets van jullie erin
lekker laten kletsen!!!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:03 schreef LuDann het volgende:
Lekker rustig aan doen, MM. Bij de HEMA zijn dekbedovertrekken in de aanbieding, heb ook 2 extra setjes besteld voor de kraamzorg straks.
Aargh, gisteren van 2 mensen de vraag gehad waarom ze me niet gaan inleiden. Want enorme buik (wat mijn schoonmoeder heel charmant zei als "omdat je zo ontzettend zwaar bent") , mijn placenta zou vast al aan het verkalken zijn en het huidsmeer van de baby verdwijnt nu waardoor hij/zij wondjes krijgt.
Ik ben net 39 weken zwanger, lamemetrust!![]()
Dit helpt niet met geduldig zijn.
quote:
Nja, goed als ik dat wil heb ik het bij de hand.quote:
Klassieke concertenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:58 schreef LuDann het volgende:
Cassandra: tot nu toe vond ik de bewegingen zo ongeveer per paar weken veranderen. Omdat baby groeide, of een andere positie aannam. Schoot ik soms best van in de stress, vooral toen 'ie een keer met de rug naar mijn buik gedraaid was, toen voelde ik opeens bijna niks meer.
Ik wil een lijstje opstellen van ontspannende muziekjes, maar ik heb zo het vermoeden dat ik de death metal waar ik normaal gesproken naar luister niet zo op prijs ga stellen tijdens de bevalling.Iemand tips?
Als jij ontspant op death Metal is het toch goed?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:02 schreef LuDann het volgende:
Ik zie het al voor me, verschrikte gezichten daar in het ziekenhuis omdat ik loeihard gruntende metal opzet. Lekker geruststellend voor de andere barenden.
Kan 'k wel lekker meegrunten.![]()
Oh das wel een goeie ja.quote:
Nja, ontspannen... Ik vind het fijn om er lekker op mee te headbangen enzo. Ik word er lekker actief van juist.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:16 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Als jij ontspant op death Metal is het toch goed?ik ontspan niet per se goed op klassiek ofzo. Denk ik
.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:03 schreef LuDann het volgende:
Lekker rustig aan doen, MM. Bij de HEMA zijn dekbedovertrekken in de aanbieding, heb ook 2 extra setjes besteld voor de kraamzorg straks.
Aargh, gisteren van 2 mensen de vraag gehad waarom ze me niet gaan inleiden. Want enorme buik (wat mijn schoonmoeder heel charmant zei als "omdat je zo ontzettend zwaar bent") , mijn placenta zou vast al aan het verkalken zijn en het huidsmeer van de baby verdwijnt nu waardoor hij/zij wondjes krijgt.
Ik ben net 39 weken zwanger, lamemetrust!![]()
Dit helpt niet met geduldig zijn.
Ja dat heb ik dus ook steeds meerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:02 schreef SaskiaR het volgende:
Heb ik ook wel Pinq...
ik moet ook nog wat dingen afmaken en daar ben ik nog steeds meer mee bezig dan met de baby. En ik erger me steeds meer aan dat mijn buik zo groot en zwaar wordt, dat ik spierpijn krijg, dat ik mn man moet vragen om dingen te sjouwen en dat ik over elke beweging na moet denken omdat het anders pijn doetIk wil gewoon mn eigen lijf terug...
![]()
En kwam net nog een foto van voor de zwangerschap tegen waar ik echt een mooi figuur heb, kon alleen maar denken 'hopelijk heb ik dat snel weer terug....'
En nu voel ik me een egoīst.![]()
Precies, dit....quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:11 schreef pinquit het volgende:
Ja dat heb ik dus ook steeds meerEn dat vind ik idd nog wel het ergste. Wat kan ik zeiken in m'n hoofd joh, en waar gaat het over? 9 maanden! Ik ben nu een baby aan het maken, wat prachtig toch dat ik dat gewoon kan met mijn lichaam!
Ik schaam me diep, vind het totaal egoīstisch en had het al helemaal nooit van mezelf verwacht
Gezien, wauw! Mooi koppie hoorquote:Op vrijdag 31 juli 2015 11:01 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
foto staat er nog hoor![]()
onder de quote u vraagt wij draaien
Ja huis gaat wel okéquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Leuk een echo, wij hebben m ook morgen!
Hoe gaat t met het huis?
Ik doe bewust al een tijd rustig aan, daardoor heb ik ook nog weinig last en kan ik van mijn zwangerschap genieten. Vorig weekend wilde ik schilderen, maar trapje op en af en boven mijn hoofd werken zorgde voor duizelingen en rugpijn met als gevolg dat ik ook niet mag helpen van mijn man. Nu doe ik de kleine dingen in huis, t wasgoed, strijken etc
Ik weet het niet. Ongeduld misschien, vanuit mijn schoonmoeder. Die andere opmerkingen kwamen van een collega van mijn man, zijn vrouw is gisteren bevallen, met 41 weken op eigen verzoek ingeleid.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:28 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]Waarom waarom zeggen mensen dit
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:51 schreef Mineola het volgende:
Ik heb dat ook wel een beetje, dat ik soms klaar ben met de fysieke beperkingen door een zwangerschap. Maar dat staat voor mij wel los van het feit dat ik het nog steeds wonderlijk vind dat er zomaar een baby in mijn buik groeit. Ik voel me er dan ook niet schuldig over. En ik geniet er ook niet minder door, ik vind het gewoon wel logisch dat het inmiddels wel weer fijn zou zijn om mijn schoenen zonder gepuf of moeite aan te trekken, iets te tillen of een sprintje te trekken naar een bus. Of dat ik, hoe oppervlakkig misschien ook, uit alle macht hoop dat ik ook deze zwangerschap striaeloos blijf. Tja, baby of niet, ik ben er zelf ook nog. Negen maanden is gewoon best een lange tijd en je hoeft jezelf niet altijd maar weg te cijferen voor de baby, je mag er imo ook best wel eens van balen dat je nu even niet alles kan. Dat doet naar mijn idee niet af aan je gevoel voor de baby.
Geldt wmb trouwens ook voor na de geboorte. Ik zal me vast wel eens ergeren aan babygehuil of een baby die niet slaapt op een moment dat ik dat heel graag wel wil. Lijkt me ook logisch, ik ben geen robot. Maar aan mij dan de taak om me daar overheen te zetten of, als ik het zelf even niet trek om de baby te helpen, een hulptroep in te schakelen.
Dat dacht ik 6 weken geleden ook, maar mn buik lijkt nu wel 3 keer zo groot als toen, en dat merk je echtquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Op deze manier kan ik iig nog wel 6 weken zwanger zijn!
Ik ben ongeveer even ver, maar ik merk wel duidelijk het verschil met mijn eerste zwangerschap. Fysiek is het deze keer echt zwaarder, heb ook opeens kwaaltjes en pijn en zo, dat had ik bij de eerste helemaal niet. Heb me daar echt op verkeken, ik wilde deze zwangerschap er ook zo ff bij doenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik merk eigenlijk vrij weinig van de zwangerschap op m'n lichaam. Ik kan al m'n schoenen nog makkelijk aantrekken, kom moeiteloos op de 4e verdieping waar we wonen (ja, zonder lift), kan nog alles doen in het huishouden, etc. etc.
Ook vind ik m'n lichaam op een hele bijzondere manier mooi. Waar ik vroeger niet tevreden was over m'n lichaam trek ik nu graag een strak jurkje aan om de buik te showen.
Op deze manier kan ik iig nog wel 6 weken zwanger zijn!
Oh, en ik heb een dubbele jompeldag vandaag, 34 weken en laatste werkdag. Hierna minstens een jaar niet werken![]()
Dit dus. Nu is een rondrennende peuter die getild wil worden, op de grond wil spelen, die je moet verschonen natuurlijk ook gewoon niet fijn voor je rug etc. Het valt mij ook een beetje tegen dat ik zo veel minder energie heb (uitslapen doen peuters niet aan helaasquote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:02 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer even ver, maar ik merk wel duidelijk het verschil met mijn eerste zwangerschap. Fysiek is het deze keer echt zwaarder, heb ook opeens kwaaltjes en pijn en zo, dat had ik bij de eerste helemaal niet. Heb me daar echt op verkeken, ik wilde deze zwangerschap er ook zo ff bij doen![]()
Yay voor bijna verlof trouwens!Een jaar niet werken, wow!
Over t kaartje zijn we wel tevreden, maar t lettertype niet. Zag ER heel vreemd uit. Drukker zit bij ons in de straat. Ze gaat vandaag nog een aantal lettertypes doormailen maar ons, zodat we kunnen kiezen. Als we terug mailen, Dan gooit zij n proefdruk hier in de bus.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:44 schreef pinquit het volgende:
Das bagger streep. Ga je voor een volgende poging, of zoek je een andere drukker/kaartjeswinkel?
We gaan nog wel een tijdje bezig zijn, vooral omdat we niet alles in 1 keer kunnen bekostigen. Belangrijkste (badkamer en keuken) gaat eerst gebeuren, dingen als nieuwe vloer en slaapkamers komt in de toekomst weer
Oh dat scheelt alweerquote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:52 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Over t kaartje zijn we wel tevreden, maar t lettertype niet. Zag ER heel vreemd uit. Drukker zit bij ons in de straat. Ze gaat vandaag nog een aantal lettertypes doormailen maar ons, zodat we kunnen kiezen. Als we terug mailen, Dan gooit zij n proefdruk hier in de bus.
Bij zoon zijn we destijds ook 3x terug geweest om t as Te passen en dat doen ze netjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |