Als ik zo terug kijk dan begon ik twee weken geleden al minder te slapen. Net verloskundige gebeld straks de huisarts bellen. Als die niets kan/wil voorschrijven dan gaat ze proberen of ik vandaag een afspraak bij de gynaecoloog kan krijgen om te zoeken naar een oplossing.quote:Op donderdag 30 juli 2015 07:10 schreef gestreeptestoel het volgende:
Natalie, hoelang heb je dat al?
Hier ook elke 1,5 uur wakker
Pffff wat moet dat zwaar zijnquote:Op donderdag 30 juli 2015 04:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Beter dan helemaal niet slapen... Gisteravond ben ik zelfs naar het zkh geweest omdat ik niet meer kón. Ik kom gewoonweg niet in slaap. Ctg van de baby. Alles goed. Dus een inslaper gehad. Helaas pas na middernacht. Dus toen de zon op kwam was ik weer wakker.
Intussen kwart voor 5...
Hoever ben jij nu?quote:Op donderdag 30 juli 2015 07:35 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als ik zo terug kijk dan begon ik twee weken geleden al minder te slapen. Net verloskundige gebeld straks de huisarts bellen. Als die niets kan/wil voorschrijven dan gaat ze proberen of ik vandaag een afspraak bij de gynaecoloog kan krijgen om te zoeken naar een oplossing.
Zelfs 1,5 uur slapen zou ik al heerlijk vinden.
Zo... ik ben weer uit bed en onder de levendenquote:Op woensdag 29 juli 2015 22:09 schreef Bloesem. het volgende:
Twee dingen gelezen in 't voorbij scrollen:
Fijn Mineola!
Mignonne, kun je meer vertellen over dat nieuwe protocol? Of meer: hoe kan ik daar eventueel naar verwijzen?
Zou ik het document ook kunnen zien/lezen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 09:37 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zo... ik ben weer uit bed en onder de levenden![]()
![]()
Je hebt in elk geval mail met dat document. Het is nog in de commentaarrondes dus officieel nog niet effectief, maar iedere verloskundige die lid is van de knov en iedere arts die lid is van de nvog heeft het document via de vakgroep gekregen dus ze zouden er van op de hoogte moeten zijn.
Maar goed waar hebben we het nu helemaal over, het niet willen van een groeiecho dus eigenlijkja ehm. Als jij dat niet wilt dan wil je het niet, klaar. Zo simpel is het. Je mag je verloskundige gewoon vragen om de onderbouwing hoe deze groeiecho voor betere uitkomsten gaat zorgen. Bovendien, wil je echt iets over de groei kunnen zeggen dan volstaat 1 groeiecho niet. 1 echo is een meting van het kind/biometrie op dat specifieke moment, pas bij 2 echo's met minstens twee weken er tussen kun je iets zeggen van de groei en of die afbuigt of weet ik.
Je verloskundige is opgeleid om met haar handen gewoon de groei te kunnen beoordelen en dan kun je altijd nog kijken hoe of wat. Het is niet zo dat als jij geen echo laat maken dat je verloskundige dan geen flauw idee heeft van hoe het met de baby gaat.
Ik heb je gemaild op je dingesmail.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:01 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Zou ik het document ook kunnen zien/lezen?
Dankjewel!quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb je gemaild op je dingesmail.
Bij de Yoga hadden ze het daar ook over ja, 't schijnt wel te helpen..quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:22 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zag bij de Tuinen serieus perineum-massageolie staan![]()
Misschien helpt het![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Carpe diem, quam minimum credula postero.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:33 schreef SaskiaR het volgende:
Olijfolie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan op je etentje met vrienden halverwege het diner vertellen wat je allemaal nog meer met die olie kanhaarmaskertjes, scrubgel en ohja, perineum-massage!
Toetje anyone?
:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, doe mij maar toetje
Carpe diem, quam minimum credula postero.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:37 schreef SaskiaR het volgende:
MwheheheSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, doe mij maar toetje![]()
@Sillie, weegschaal stuk? kan ook nog. Ik heb geen idee. Bij mij fluctueert het alleen maar omhoog zeg maar![]()
T valt nog mee in zn totaliteit maar wel weer in 2 dagen tijd ineens 1,5 kilo erbij en mn vingers en tenen moeten 's morgens echt even wakker worden zeg maar.:)
Ik heb al een nieuwe gehaald omdat ik het niet snapte, maar de nieuwe doet ook raar danquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mwhehehe![]()
@Sillie, weegschaal stuk? kan ook nog. Ik heb geen idee. Bij mij fluctueert het alleen maar omhoog zeg maar![]()
T valt nog mee in zn totaliteit maar wel weer in 2 dagen tijd ineens 1,5 kilo erbij en mn vingers en tenen moeten 's morgens echt even wakker worden zeg maar.
Misschien is het hier dan een combi van vocht en niet meer 3x per dag egyptische gebakjes (quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:50 schreef J0ycie88 het volgende:
5 kilo lijkt me vrij veel sillie. Ik hou nu ook flink vocht vast en ik denk dat het zo rond de 3 kilo scheelt. Als ik naar mijn gewicht van 2 weken geleden kijk en gisteren.
Hier niet echt bij gelezen. Gisteren controle gehad bij de gyn. Bloeddruk was behoorlijk te hoog bij de handmatige meting. 146/106.. qas ook erg rommelig daarna tussen de verpleegkundige. Dus mijn gyn had zo iets van kom maar eerst mee l, dan kijken we daarna wel verder. De baby zag er goed uit. Groeit goed en heeft het nog prima naar haar zin binnen aan alle metingen en bewegingen te zien.. ze qordt nu net 31+1 op 1500 gr. Geschat. Beentjes blijven wat achter maar gemiddeld gezien is het allemaal prima!
Daarna moest ik van hem even aan de automatische bloeddrukmeter, lekker relaxt op een bedje een half uur. En dat was te zien aan de bloeddruk. 127/82- 137/79 (toen kwamen ze bloedprikken) - 125/74 - 127/75.. Prima volgend de gyn.
Zou later nog gebeld worden over de bloeduitslagen en urine.
Bloed goed. Urine net niet goed. Dus mag zo even langs om een bokaal te halen en 24 uur sparen maar weer! Ben er zelf vrij rustig onder, eens zien wat hier uitkomt.
Heb me wel voorgenomen dat als ik zo terug kom van het ziekenhuis ik lekker een middagje hoog ga zitten/liggen met en boek. Vocht blijft een beetje in de voetjes hangen en merk dat ik te laks ben met "regelmatig even de voetjes omhoog."
Hier ook ja. Sokken die in je benen staan, schoenafdrukken in m'n voeten en pijnlijke vingers. Booh! Moet er echt wat meer mee doen, of tegen doen eigenlijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 10:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Vocht blijft een beetje in de voetjes hangen en merk dat ik te laks ben met "regelmatig even de voetjes omhoog."
Ik moet bij de gyn altijd op de weegschaal. Zo'n handmatige. En dan fluistert de assistente me toe hoeveel het is. Ik denk dat ik wel over de 100 kilo zal gaan. Maar goed, ik ben ook 1.88 en begon bij 86 kilo. Nu 97,2 (of vorige week was dat).quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:12 schreef Daui het volgende:
Natalie mijn buurvrouw in het ziekenhuis kreeg ook een slaapmiddel. Hopelijk krijg je ook zoiets.
Joycie mooi van je bloeddruk. Hopelijk is je urine ook in orde. Ben je al aan het aftellen?
Sillie je vriend had de weegschaal toch verstopt. Ik ben trouwens nog geen enkele keer gewogen. Hoorde net wel mijn man spullen bestellen zoals de rolstoel en zeggen nee ze weegt nog geen 100 kilo
Babysaurus![]()
Enne waar blijft Stippelrientje?
Ik ben begonnen bij 82 en gisteren de magische 100 grens over gegaan (of nouja, op gegaan), na een paar weken 99. Maar ik voel me gelukkig nog steeds geen kamerolifantje, waar ik tien kilo geleden wel een beetje bang voor was. Wordt alleen na de bevalling wat harder werken! Al ben ik denk ik ook al een (paar) kilo kwijt als m'n vliezen breken, baby houdt van zwemwaterquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik moet bij de gyn altijd op de weegschaal. Zo'n handmatige. En dan fluistert de assistente me toe hoeveel het is. Ik denk dat ik wel over de 100 kilo zal gaan. Maar goed, ik ben ook 1.88 en begon bij 86 kilo. Nu 97,2 (of vorige week was dat).
Die is weer tevoorschijn gekomen toen vriend zelf wilde gaan wegen!quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:12 schreef Daui het volgende:
Natalie mijn buurvrouw in het ziekenhuis kreeg ook een slaapmiddel. Hopelijk krijg je ook zoiets.
Joycie mooi van je bloeddruk. Hopelijk is je urine ook in orde. Ben je al aan het aftellen?
Sillie je vriend had de weegschaal toch verstopt. Ik ben trouwens nog geen enkele keer gewogen. Hoorde net wel mijn man spullen bestellen zoals de rolstoel en zeggen nee ze weegt nog geen 100 kilo
Babysaurus![]()
ik zie het gewicht bij mij ook nergens anders zitten dan op m'n buik, dus ik vind het ook niet zo erg. Ik moet vooral altijd om de assistente gniffelen, die het blijkbaar wel erg vind, omdat ze het me zo geheim toefluistert...quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:36 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik ben begonnen bij 82 en gisteren de magische 100 grens over gegaan (of nouja, op gegaan), na een paar weken 99. Maar ik voel me gelukkig nog steeds geen kamerolifantje, waar ik tien kilo geleden wel een beetje bang voor was. Wordt alleen na de bevalling wat harder werken! Al ben ik denk ik ook al een (paar) kilo kwijt als m'n vliezen breken, baby houdt van zwemwater
Nouja je wil ze de kost niet geven die het wel echt vervelend vinden om hun gewicht te horen. Misschien is de assistente door schade en schande wijs gewordenquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik zie het gewicht bij mij ook nergens anders zitten dan op m'n buik, dus ik vind het ook niet zo erg. Ik moet vooral altijd om de assistente gniffelen, die het blijkbaar wel erg vind, omdat ze het me zo geheim toefluistert...
Bij de poli hier staat de weegschaal in het hokje bij de assistente. Als je naar de gyn moet doet zij vast bloeddruk en gewicht noteren. Dat hokje grenst aan de wachtkamer en er is zo'n glazen schuifdeurtje wat altijd open is en ze laten ook de toegangsdeur open als er een patient binnen is. Je gewicht wordt dan ongeveer omgeroepen door de wachtkamer heen door de assistentequote:Op donderdag 30 juli 2015 12:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nouja je wil ze de kost niet geven die het wel echt vervelend vinden om hun gewicht te horen. Misschien is de assistente door schade en schande wijs geworden![]()
ik heb het idee dat mn armen en gezicht ieeeeetsjes dunner worden. En mn broek zakt afmaar de teller van de weegschaal loopt wel op. Wellicht meer vocht dan het in eerste instantie lijkt.
Dat doet m'n baby altijd als ik in bed lig op m'n zij, dan zo in de matras porren. Dat voelt echt onaangenaam!quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:10 schreef SaskiaR het volgende:
Kind steekt z'n voetjes steeds naar buiten in m'n rechterzij... zo'n raar gevoel! Voor het eerst dat ik echt iets uit voel steken, weird...
Hahaha ja nou dat bedoel ik inderdaad. Een beetje dat "Tina was kosten die Kondome?" qua gevoelquote:Op donderdag 30 juli 2015 12:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Bij de poli hier staat de weegschaal in het hokje bij de assistente. Als je naar de gyn moet doet zij vast bloeddruk en gewicht noteren. Dat hokje grenst aan de wachtkamer en er is zo'n glazen schuifdeurtje wat altijd open is en ze laten ook de toegangsdeur open als er een patient binnen is. Je gewicht wordt dan ongeveer omgeroepen door de wachtkamer heen door de assistente. Daar krijg ik dan ook de kriebels van...
Dat van die egyptische gebakjes zou heel goed kunnenquote:Op donderdag 30 juli 2015 10:55 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Misschien is het hier dan een combi van vocht en niet meer 3x per dag egyptische gebakjes ().
Fijn dat jouw bloeddruk uiteindelijk toch goed was! Wel balen van de urine.. Hopelijk valt de uitslag mee! Goed dat je er rustig onder blijft.
Ons meisje is inderdaad een kleintje. Zo met haar gewicht rond de P20 dacht ik te lezen gisteren in zijn aantekeningen. Beentjes rond de P5-P10 dacht ik. Schatting van het eindgewicht weet ik niet, zou hij gisteren eigenlijk wel even naar kijken maar niet meer gedaan. Maar goed hij was erg tevreden over de groei, en ze was zeker niet TE klein. Dus dat deed me erg goed om te horen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:06 schreef Mineola het volgende:
Thanks allemaal voor de lieve reacties, ben echt opgelucht merk ik!
[..]
Hier ook ja. Sokken die in je benen staan, schoenafdrukken in m'n voeten en pijnlijke vingers. Booh! Moet er echt wat meer mee doen, of tegen doen eigenlijk.
Fijn van je goede bloeddruk, jammer wel van de urine. Gelukkig gaat het met de kleine dame prima! Wat is de schatting van het eindgewicht, weet je dat? Gewoon benieuwd hoor, ik had gister toevallig ook cijfers gehoord, en jouw meisje lijkt in vergelijking daarmee wat aan de kleinere kant. Maar mijne wordt vrij groot geschat, dus misschien is mijn referentiekader gewoon heel scheef en is jouwe gemiddeld en mijne een babysaurus![]()
Natalie en andere slechte slapers, sterkte, dat klinkt echt heel zwaar zo
Ik ben enorm aan het aftellen.. Maar tegelijkertijd heb ik ook de instelling: al moet ik er een kurk instoppen straks, die 37 weken gaan we halen. Moest de gyn wel om lachen gisteren toen ik dat zei.. Maar hij vond het een goede instelling en daar ging hij ook zeker voor zolang het met mij allemaal goed blijft gaanquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:12 schreef Daui het volgende:
Babysaurus![]()
Effe zwaaien met je eigen documentquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:16 schreef mignonne het volgende:
Sticker verdient, alles prima in orde. 3 kwartier binnen gezeten met een hoop slap geouwehoer over van alles en nog wat![]()
en een consult bij de gyn verdient om aan te gaan geven wat ik allemaal niet wil. Prima, kom maar door. Ik zit er namelijk niet op te wachten om in het ziekenhuis alsnog de discussie aan te moeten gaan over dat ik niet naar OK wil tenzij zus of zo. Dus t kan maar beter duidelijk in het dossier staan.
En de bevallingsdiscussie. Ja als praktijk kunnen wij niet achter jouw wens voor thuisbevalling gaan staan hoor, daar beginnen we niet aan dan moet je maar een andere verloskundige zoeken want wij vinden dit substandard care als wij er aan gaan beginnen. Tenzij je natuurlijk al 7 cm hebt als wij langs komen dan wordt het wat anders dan gaan we er gewoon voor. Op mijn vraag of het dan geen substandard care was als ik dan aangewezen was op een verloskundige die minstens 3 kwartier tot een uur onderweg was terwijl er hier 6 (!!) om de hoek van mijn huis zitten had ze geen antwoord![]()
Maar prima hoor, wat jij wil. Ik bel dus niet bij het eerste krampje al en instrueer B. wel over het een en het ander. Met je substandard care
Er zit 1 verloskundige in een solo-praktijk die mogelijk zou kunnen gaan begeleiden. Maar als er dan iets niet lekker loopt zit ik aan het Haga ziekenhuis vast. En als ik ergens nou níet heen wil...quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:24 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Effe zwaaien met je eigen document
Maar zit er geen praktijk in de buurt die meer bij jouw wensen aansluit? Of weet je dat niet van alle praktijken?
Auwauwauwquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:29 schreef mignonne het volgende:
Dat combineert niet lekker met een epi-schaar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |