Ik heb teveel gezien tijdens mn stages wat me niet beviel daar. Veel jonge arts-assistenten die de scepter zwaaien en dat gecombineerd met gynaecologen die allemaal behalve 1, niet in huis slapen maar thuis. Dat vind ik niet zo'n toffe combinatie. Bovendien vind ik de communicatie daar beroerd onderling en vind ik de protocollen vrij agressief. Of zoals ze vaak genoemd worden "laagdrempelig". Ik wil niet laagdrempelig allerlei toeters en bellen aan mn lijf met alle gevolgen van dien, ik wil zorg op het moment dat ik het nodig heb.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:39 schreef Crumpette het volgende:
Jee wat een gedoe mignonne. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in begeleiding van mensen die het zo met je oneens zijn zeg.
Mag ik vragen waarom niet het haga eigenlijk?
Nouja dat dusquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:42 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het maar raar. Zo moedig je mensen ook aan om idd op t laatste moment te bellennu is dat in jouw geval niet zon ramp, want derde kind en je kan zelf wat aanrommelen, maar voor de niet-mignonnes word je toch wel weer een beetje op een 'helaaskannieanders'stapeltje gemieterd.
Dat sowieso natuurlijkquote:Op donderdag 30 juli 2015 13:44 schreef pinquit het volgende:
Nu ben je natuurlijk wel een überlastige cliëntde mensen die er verstand van hebben zijn altijd veel te goed op de hoogte
nee zonder gekheid: weten wat je wil is juist zo prettig! Beetje jammer dat het niet gerespecteerd wordt den
Ja... ik bedoel daarmee van die preventieve zorg. Of hoe zeg je dat. Protocollen die gestoeld zijn op laagdrempelig ingrijpen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef pinquit het volgende:
Wat bedoel je nou met laagdrempelige protocollen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/quote]
Dit vind ik razend interessant, als fluxus-gehad-hebster.en niet tof. Bij bijna alle zeer voorspoedige bevallingen kom je toch ook al heel makkelijk aan 500 cc?
![]()
quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja... ik bedoel daarmee van die preventieve zorg. Of hoe zeg je dat. Protocollen die gestoeld zijn op laagdrempelig ingrijpen.Sjuust ja. En daarom is het een protocol waarvan ik denk dikke hoela met je OKSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit vind ik razend interessant, als fluxus-gehad-hebster.en niet tof. Bij bijna alle zeer voorspoedige bevallingen kom je toch ook al heel makkelijk aan 500 cc?
![]()
Kan geen kwaad om na te denken over wat je wel en niet wilt als er meconium aan de knikker is. En zo'n vroege OK met alle gevolgen van dien hoeft voor mij gewoon niet zo.
Inmiddels weer ff gespard met een gyn over dit voorval. Zij vindt het ook wat eh bijzonder en raad aan om gewoon naar eigen inzicht te bellen en zegt ook van je mag niet alleen gelaten worden bij een bevalling en men kan je niet dwingen te verplaatsen, dus als jij niet weg wilt dan, knappe jongen die jou weg krijgt.:)
Ik snap best dat het voor hen lastig is hoor, en ik snap best dat ze zich in willen dekken voor het ziekenhuis enzo. Maar och och jongens tochquote:Op donderdag 30 juli 2015 16:06 schreef Bloesem. het volgende:
PROTOCOL
Mignonne, bedankt voor je mailtjeRot dat je vk zich zo opstelt. Sowieso vervelend om te lezen dat toch relatief veel vrouwen te maken krijgen met een verloskundige die ze niet (voldoende) ondersteunt of zelfs maar informeert (bij jou, helaas voor haar, niet nodig
) Toen ik las over je afstudeeronderzoek was 't nog een ver van m'n bed show, maar inmiddels snap ik een stuk beter waarom die 'trend' gaande is. Fijn om jou dan in de buurt te hebben om goed/beter voorbereid te zijn
Je mag niet alleen gelaten worden?? Whut??quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
Sjuust ja. En daarom is het een protocol waarvan ik denk dikke hoela met je OK![]()
Kan geen kwaad om na te denken over wat je wel en niet wilt als er meconium aan de knikker is. En zo'n vroege OK met alle gevolgen van dien hoeft voor mij gewoon niet zo.
Inmiddels weer ff gespard met een gyn over dit voorval. Zij vindt het ook wat eh bijzonder en raad aan om gewoon naar eigen inzicht te bellen en zegt ook van je mag niet alleen gelaten worden bij een bevalling en men kan je niet dwingen te verplaatsen, dus als jij niet weg wilt dan, knappe jongen die jou weg krijgt.
Ik bedoel meer in de zin van dat er geen acute zorg geweigerd mag worden. Dus ze mogen dan niet weg gaan zo van zoek het maar uit wij weigeren jou te begeleiden.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:03 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je mag niet alleen gelaten worden?? Whut??
Ik ken legio verhalen waar de vk weer effe weggaat en er over x uur weer is (en dat er dan in paniek gebeld moet worden omdat het kind meer haast heeft dan de vk).
Ja. dat zijn van die shit happens dingen iddquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:10 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ze bedoelt vast dat het niet de bedoeling is dat je het helemaal in je eentje doet van begin tot eind...
Maar vriendin van mij had het ook een paar maanden geleden (vk: 'ik eet even mijn ontbijt op hoor!'- baby: *plop*).
Aha, dat klinkt uiterst redelijk.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:17 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik bedoel meer in de zin van dat er geen acute zorg geweigerd mag worden. Dus ze mogen dan niet weg gaan zo van zoek het maar uit wij weigeren jou te begeleiden.
Ja dan pas echt precies inderdaad.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:00 schreef SaskiaR het volgende:
Bij mij bepaalden ze die puur op de grootte van het embryo... Die schijnen blijkbaar vrijwel allemaal precies even snel te groeien in het begin, dus kun je daar precies aan zien wat de datum moet zijn (ik vond het wel onwaarschijnlijk klinken eigenlijk).
Maar mijn cyclus klopte toch niet, volgens die berekening zou ik nu al een week over tijd zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |