abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154762483
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:39 schreef Crumpette het volgende:
Jee wat een gedoe mignonne :'). Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in begeleiding van mensen die het zo met je oneens zijn zeg. _O_ Mag ik vragen waarom niet het haga eigenlijk?
Ik heb teveel gezien tijdens mn stages wat me niet beviel daar. Veel jonge arts-assistenten die de scepter zwaaien en dat gecombineerd met gynaecologen die allemaal behalve 1, niet in huis slapen maar thuis. Dat vind ik niet zo'n toffe combinatie. Bovendien vind ik de communicatie daar beroerd onderling en vind ik de protocollen vrij agressief. Of zoals ze vaak genoemd worden "laagdrempelig". Ik wil niet laagdrempelig allerlei toeters en bellen aan mn lijf met alle gevolgen van dien, ik wil zorg op het moment dat ik het nodig heb.
Bovendien, maar dat staat los van de bevalling, ben ik twee keer in Delft bevallen en ook een keer daar een grote operatie gehad. Al mijn gegevens/dossier en alle bloeduitslagen en weet ik veel wat zijn dus in Delft. Ik vind het fijner om me tot 1 ziekenhuis te beperken.
:)
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:44:21 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154762511
Nu ben je natuurlijk wel een überlastige cliënt :P de mensen die er verstand van hebben zijn altijd veel te goed op de hoogte :P
nee zonder gekheid: weten wat je wil is juist zo prettig! Beetje jammer dat het niet gerespecteerd wordt den
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:46:13 #153
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154762579
Wat bedoel je nou met laagdrempelige protocollen?
pi_154762598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:42 schreef pinquit het volgende:
Ik vind het maar raar. Zo moedig je mensen ook aan om idd op t laatste moment te bellen :') nu is dat in jouw geval niet zon ramp, want derde kind en je kan zelf wat aanrommelen, maar voor de niet-mignonnes word je toch wel weer een beetje op een 'helaaskannieanders'stapeltje gemieterd.
Nouja dat dus :') :D
en zelfs ik heb nu dus wel zoiets van is het me de strijd waard of zeg ik ja en amen en doe ik iets anders?

Als ik puur als verloskundige kijk... als ik de keuze heb tussen twee vrouwen die van hun derde kind gaan bevallen en allebei met fluxus bij vorige kind, de ene belt mij en op moment dat ik thuis kom heeft ze persdrang, en de ander belt en heeft 3 cm en wil ook thuis blijven dan weet ik wel waar ik op dat moment minder benauwd van krijg hoor.

Dan sta ik liever bij de dame waar ik nog de tijd heb om mn medicatie op te trekken, mn infuus-spullen klaar te leggen, een blaas te legen, kraamzorg te bellen voor die o zo handige en soms hard nodige extra paar handen... mn zuurstof en andere spulletjes goed klaar te leggen enzovoorts.
Dat heb ik 100x liever dan een situatie waar je ad hoc in moet springen en het risico loopt op haastgedrag en dingen vergeten.
  donderdag 30 juli 2015 @ 13:51:25 #155
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_154762751
Na jullie horrorverhalen over verloskundigen en gynaecologen die niet naar je luisteren en vooral DAS IST PROTOKOLL roepen, ben ik wel blij met mij verloskundige van afgelopen dinsdag. Haar woorden: "Het maakt mij niet uit waar je gaat bevallen. Ik heb het liefst dat je kiest waar jij je het prettigst voelt, want dan gaat de bevalling vaak het voorspoedigste." ^O^

De enige 'vervelende' zorgverlener die ik tot nu toe tegen ben gekomen was de verpleegkundige op de poli, die beweerde dat ik "mezelf tekort deed als ik niet in het kraamhotel wou bevallen, maar poliklinisch (zoals mijn idee nu is)". Die trut (excusez le mot) heeft toen ook gewoon in mijn dossier gezet 'patient wenst indien mogelijk in kraamhotel te bevallen'. Ehr, NOT :(. Of ze nu gewoon slecht luisterde, of mijn wens totaal genegeerd heeft weet ik niet. Verloskundige heeft dat er nu dus uitgehaald met duidelijke aantekening dat poliklinisch de wens is.

Vanavond extra controle. Ik hou me extra rustig (kan vast geen kwaad toch), zodat die bloeddruk lekker laag blijft (alsof die ooit echt laag is geweest ;( ) en ik na 10 minuten gewoon weer buiten sta ipv doorgestuurd word ;)
pi_154762846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:44 schreef pinquit het volgende:
Nu ben je natuurlijk wel een überlastige cliënt :P de mensen die er verstand van hebben zijn altijd veel te goed op de hoogte :P
nee zonder gekheid: weten wat je wil is juist zo prettig! Beetje jammer dat het niet gerespecteerd wordt den
Dat sowieso natuurlijk :7
Ik ben me er heel goed van bewust dat dit een lastige situatie is voor hun hoor! Hoewel ik ook denk dat ze het lastiger kunnen treffen maar goed. Maar ik vind het zo krom dat ze nu eigenlijk zelf een situatie creëeren waarmee ze zichzelf straks in een lastig parket plaatsen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 13:46 schreef pinquit het volgende:
Wat bedoel je nou met laagdrempelige protocollen?
Ja... ik bedoel daarmee van die preventieve zorg. Of hoe zeg je dat. Protocollen die gestoeld zijn op laagdrempelig ingrijpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:02:51 #157
56471 pinquit
oh my lama!
pi_154763172
Ah, op die fiets :)
pi_154763359
Gewicht: Vorige keer begonnen met 73 kg. Daar kwam ruim 20 kg bij op. Ik vond t toen zoooo vreemd dat ik richting 100 kg ging.

Nu begonnen met 70 kg. En ik denk dat ik nu op +10 kg zit.

Vanmiddag weer controle vk.
  donderdag 30 juli 2015 @ 14:50:12 #159
409579 LuDann
All the way
pi_154764561
Joycie, vervelend dat je urine net op het randje was. Ik duim dat het met die langdurigere opvang beter blijkt te zijn. :Y Kurk erin inderdaad!

Aargh, gedoe weer mignonne! Je was er al een beetje bang voor natuurlijk. Lastige beslissing, of je daar nu hard tegenin wil gaan of niet. Geef je gelijk wat het Haga betreft, heb daar ook niet zulke lekkere dingen van gezien en gehoord.

Succes vanavond bij de controle, MM. Hopen dat je bloeddruk lekker laag blijkt!

Ik heb een baaldag. }:|
pi_154765849
[..]

Ja... ik bedoel daarmee van die preventieve zorg. Of hoe zeg je dat. Protocollen die gestoeld zijn op laagdrempelig ingrijpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]

Dit vind ik razend interessant, als fluxus-gehad-hebster. :( en niet tof. Bij bijna alle zeer voorspoedige bevallingen kom je toch ook al heel makkelijk aan 500 cc? :(
pi_154766038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:37 schreef Crumpette het volgende:
[..]

SPOILER
Dit vind ik razend interessant, als fluxus-gehad-hebster. :( en niet tof. Bij bijna alle zeer voorspoedige bevallingen kom je toch ook al heel makkelijk aan 500 cc? :(
Sjuust ja. En daarom is het een protocol waarvan ik denk dikke hoela met je OK :P
Kan geen kwaad om na te denken over wat je wel en niet wilt als er meconium aan de knikker is. En zo'n vroege OK met alle gevolgen van dien hoeft voor mij gewoon niet zo.

Inmiddels weer ff gespard met een gyn over dit voorval. Zij vindt het ook wat eh bijzonder en raad aan om gewoon naar eigen inzicht te bellen en zegt ook van je mag niet alleen gelaten worden bij een bevalling en men kan je niet dwingen te verplaatsen, dus als jij niet weg wilt dan, knappe jongen die jou weg krijgt.
pi_154766093
Pff, je zou toch bijna gewoon je eigen achterwacht bellen. |:( wat een stom beleid.
  donderdag 30 juli 2015 @ 15:53:03 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154766228
He mignonne wat een geneuzel... jammer dat je geen gelijkgestemde vk hebt getroffen :{

Ik lees overigens ook geïnteresseerd mee, maar dan om me alvast wat te 'wapenen' tegen inleiden bij overtijd lopen. Heb me voorgenomen om de volgende keer niet zonder meer bij 42wk te laten inleiden.
pi_154766547
PROTOCOL :(

Mignonne, bedankt voor je mailtje :* Rot dat je vk zich zo opstelt. Sowieso vervelend om te lezen dat toch relatief veel vrouwen te maken krijgen met een verloskundige die ze niet (voldoende) ondersteunt of zelfs maar informeert (bij jou, helaas voor haar, niet nodig ;) ) Toen ik las over je afstudeeronderzoek was 't nog een ver van m'n bed show, maar inmiddels snap ik een stuk beter waarom die 'trend' gaande is. Fijn om jou dan in de buurt te hebben om goed/beter voorbereid te zijn :*
pi_154768455
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 16:06 schreef Bloesem. het volgende:
PROTOCOL :(

Mignonne, bedankt voor je mailtje :* Rot dat je vk zich zo opstelt. Sowieso vervelend om te lezen dat toch relatief veel vrouwen te maken krijgen met een verloskundige die ze niet (voldoende) ondersteunt of zelfs maar informeert (bij jou, helaas voor haar, niet nodig ;) ) Toen ik las over je afstudeeronderzoek was 't nog een ver van m'n bed show, maar inmiddels snap ik een stuk beter waarom die 'trend' gaande is. Fijn om jou dan in de buurt te hebben om goed/beter voorbereid te zijn :*
Ik snap best dat het voor hen lastig is hoor, en ik snap best dat ze zich in willen dekken voor het ziekenhuis enzo. Maar och och jongens toch :') wat een treurige bedoening zo.

En ik weet dat er mensen zijn die hier over denken van jezus stel je niet aan man. Ga gewoon in het ziekenhuis bevallen als er niets aan de hand is ben je zo weer thuis en zo niet dan ben je alvast daar. Maar dat is wat mij betreft beyond the point. Ik had ook geen gelijkgestemde verloskundige verwacht eerlijk gezegd. Maar ik heb er voor gekozen om open kaart te spelen over mijn wens, om hen ook de kans te geven zich voor te kunnen bereiden en te anticiperen enzovoorts.
Ik had er ook voor kunnen kiezen om niets te zeggen, mooi weer te spelen en pas te bellen als kind er al bijna is. En dat is precies waar het nu alsnog op uitdraait geloof ik :')

En ik begrijp idd heel goed dat er vrouwen zijn die zich genoodzaakt voelen om dan maar alleen te bevallen.
pi_154772248
Bevallen denk ik nog maar even niet over na :+

Vraag. Wat is een echt goede uitrekensite?
Ik kom uit van 23 tot 26mrt als bevaldatum. Weet mijn cyclus en ovudatum redelijk precies en kom overal op andere data uit.
pi_154772307
Bij mij bepaalden ze die puur op de grootte van het embryo... Die schijnen blijkbaar vrijwel allemaal precies even snel te groeien in het begin, dus kun je daar precies aan zien wat de datum moet zijn (ik vond het wel onwaarschijnlijk klinken eigenlijk).
Maar mijn cyclus klopte toch niet, volgens die berekening zou ik nu al een week over tijd zijn...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_154772380
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 15:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

Sjuust ja. En daarom is het een protocol waarvan ik denk dikke hoela met je OK :P
Kan geen kwaad om na te denken over wat je wel en niet wilt als er meconium aan de knikker is. En zo'n vroege OK met alle gevolgen van dien hoeft voor mij gewoon niet zo.

Inmiddels weer ff gespard met een gyn over dit voorval. Zij vindt het ook wat eh bijzonder en raad aan om gewoon naar eigen inzicht te bellen en zegt ook van je mag niet alleen gelaten worden bij een bevalling en men kan je niet dwingen te verplaatsen, dus als jij niet weg wilt dan, knappe jongen die jou weg krijgt.
Je mag niet alleen gelaten worden?? Whut??
Ik ken legio verhalen waar de vk weer effe weggaat en er over x uur weer is (en dat er dan in paniek gebeld moet worden omdat het kind meer haast heeft dan de vk).
Professioneel gifmenger.
pi_154772537
Nouja, ze bedoelt vast dat het niet de bedoeling is dat je het helemaal in je eentje doet van begin tot eind...
Maar vriendin van mij had het ook een paar maanden geleden (vk: 'ik eet even mijn ontbijt op hoor!'- baby: *plop*).
pi_154772676
Mm en missbliss, hoe was jullie echo/ controle?

Wij zouden vandaag geen echo krijgen, maar hebben toch even mogen spieken. De vk twijfelde of de baby in stuit lag en wilde dit toch ff checken met een echo. Het zijn toch echt billen die ik bovenin voel :+
pi_154772746
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:03 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Je mag niet alleen gelaten worden?? Whut??
Ik ken legio verhalen waar de vk weer effe weggaat en er over x uur weer is (en dat er dan in paniek gebeld moet worden omdat het kind meer haast heeft dan de vk).
Ik bedoel meer in de zin van dat er geen acute zorg geweigerd mag worden. Dus ze mogen dan niet weg gaan zo van zoek het maar uit wij weigeren jou te begeleiden.
pi_154772771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:10 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, ze bedoelt vast dat het niet de bedoeling is dat je het helemaal in je eentje doet van begin tot eind...
Maar vriendin van mij had het ook een paar maanden geleden (vk: 'ik eet even mijn ontbijt op hoor!'- baby: *plop*).
Ja. dat zijn van die shit happens dingen idd :P maar ik bedoelde idd niet bewust alleen laten omdat ze het niet eens zijn met je wensen.
pi_154772847
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik bedoel meer in de zin van dat er geen acute zorg geweigerd mag worden. Dus ze mogen dan niet weg gaan zo van zoek het maar uit wij weigeren jou te begeleiden.
Aha, dat klinkt uiterst redelijk.
Professioneel gifmenger.
pi_154772932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 20:00 schreef SaskiaR het volgende:
Bij mij bepaalden ze die puur op de grootte van het embryo... Die schijnen blijkbaar vrijwel allemaal precies even snel te groeien in het begin, dus kun je daar precies aan zien wat de datum moet zijn (ik vond het wel onwaarschijnlijk klinken eigenlijk).
Maar mijn cyclus klopte toch niet, volgens die berekening zou ik nu al een week over tijd zijn...
Ja dan pas echt precies inderdaad.
Maar blijf het apart vinden dat elke site wat anders zegt terwijl ik dezelfde gegevens invoer. Lengte cyclus, datums ed.
pi_154773059
Oh maf, ik heb er 5 geprobeerd en krijg overal hetzelfde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')