abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 10:42:48 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154409443
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 10:54:28 #2
Dick Laurent Is Dead
pi_154409671
Even terugkomend op de opmerking van Ridocar:

Ja, het valt mij ook echt op dat (vooral in NL) de gemiddelde weggebruiker een egoistische, ondankbare twat is :')

Zo had ik bijvoorbeeld een week of wat geleden nog, dat ik in de ochtendspits de snelweg op kom, en uiteraard, file....want: Nederland.
Afijn, ik weet me vrij snel een plekje te bemachtigen voor een vrachtwagen die wat ruimte liet (zie, zijn ze toch nog ergens goed voor :P)

Vervolgens komen de auto's die achter me reden, vanaf rechts de invoegstrook af om ook in te voegen.

Kijk, ik ben over het algemeen dus geen agressief ingesteld persoon, dus ik denk dan van, och ja.... ga maar voor me, het gaat toch al langzaam. Dus ik laat ruimte. Auto 1 duikt voor mij.... prima. Vervolgens wil auto 2 daar weer achter, want ja, ik had toch ruimte gelaten? Dus ik maar weer met een gebaartje, kom maar dan, ik laat je er wel voor. Wederom geen bedankje of niks.
Vervolgens wil auto nr 3 wéér hetzelfde doen....en toen had ik zoiets van, sorry jongens, ga nu maar even lekker achter mij, anders sta ik hier morgen nog. Dus ik sluit aan.

En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt. :X

Dit soort dingen bedoel ik dus. Wat de fuck, was het nou zó moeilijk geweest om even achter mij in te voegen, je had kunnen zien dat ik al twee auto's voor me had gelaten :? gimme a break zeg....
Juist door dit soort acties neig je er naar verbitterd te raken en zo'n attitude te krijgen van: "iedereen kan de tering krijgen, ik laat niemand er meer tussen"

Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
pi_154409731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik kan er af en toe ook wel om lachen, vooral als dat soort sjappies de nutteloosheid van hun eigen acties weten te bevestigen.

Zo ook van de week weer een keer: ik rij rustig 80, op een 80-kilometer N-zoveel weg. Sjappie in m'n spiegels die aan het inhalen is op plekken waar het 'net' kan, gaat bumperkleven achter mij, haalt mij in (bij inhaalverbod), haalt nog een paar auto's in voor ik 'm weer uit het oog verlies.

Maar 10 minuten later in het centrum van de stad aangekomen staat diezelfde sjappie vlak voor mij bij het stoplicht. Hij is er dus gewoon wel 10m mee opgeschoten door z'n hoge-bloeddruk-rijgedrag _O-
Volgens mij gaat het ook zelden om mensen die haast hebben, maar mensen die vlot/hard/debiel willen rijden omdat ze dat leuk/fijner vinden rijden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:

En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt. :X
Herkenbaar inderdaad. Mensen begrijpen ritsen sowieso niet :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_154411912
Wauw een topic naar mijn hart.

Ik erger me aan vrijwel alles. Vooral aan mensen die langzaam rijden op de linkerbaan, op het allerlaatste moment invoegen (maar dat doe ik zelf ook), bumperklevers terwijl ik al fucking 160 rijd (heb dan serieus de neiging om een dozijn eitjes op zijn of haar voorruit te smijten), mensen die er 10x moeten insteken met parkeren, mensen die langzaam optrekken.
Ik knal het liefst in 1x door naar mijn bestemming.
Daarom erger ik me ook echt te veel, echt een irritante eigenschap
:+

[ Bericht 1% gewijzigd door Beppiie op 17-07-2015 12:50:40 ]
pi_154412429
quote:
Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.

Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.

Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.

Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:57 schreef Messina het volgende:
Volgens mij gaat het ook zelden om mensen die haast hebben, maar mensen die vlot/hard/debiel willen rijden omdat ze dat leuk/fijner vinden rijden.
Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming' :D
pi_154412645
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef Ciora het volgende:

[..]

Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.

Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.

Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.

Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los :P

[..]

Dat van die kassa, mijn god zeg hinderlijk!
pi_154415647
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:41 schreef Beppiie het volgende:
Wauw een topic naar mijn hart.

Ik erger me aan vrijwel alles. Vooral aan mensen die langzaam rijden op de linkerbaan, op het allerlaatste moment invoegen (maar dat doe ik zelf ook), bumperklevers terwijl ik al fucking 160 rijd (heb dan serieus de neiging om een dozijn eitjes op zijn of haar voorruit te smijten), mensen die er 10x moeten insteken met parkeren, mensen die langzaam optrekken.
Ik knal het liefst in 1x door naar mijn bestemming.
Daarom erger ik me ook echt te veel, echt een irritante eigenschap
:+
Jij bent blijkbaar ook een langzame links-rijder voor de bumperklever. Ook al rij je 160."Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

Hetzelfde met langzaam optrekken.. ik kan me moeilijk ergeren aan mensen die langzamer optrekken dan ik, dan moet ik me aan 99 procent ergeren. Iedereen moet met zijn eigen snelheid door het verkeer heen mogen(er zijn natuurlijk grenzen). Maar moeten wel ruimte maken voor auto's die wat sneller willen rijden.
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 15:29:11 #8
Dick Laurent Is Dead
pi_154416109
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:09 schreef Charlie_7 het volgende:

[..]

Hetzelfde met langzaam optrekken.. ik kan me moeilijk ergeren aan mensen die langzamer optrekken dan ik, dan moet ik me aan 99 procent ergeren.
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)

Als ik snel probeer op te trekken met mn 75 pk'tjes dan doe ik er alsnog 15 sec over om bij de 100 te geraken, en als een stoere boy in zn opgefokte koekblik dat te langzaam vindt, sjah... haal me maar in denk ik dan.
pi_154416689
Nou als ik een baan naar rechts kan zonder dat ik op mijn rem moet trappen ga ik gelijk, het is niet zo dat ik onnodig links rijd en mensen expres dwars zit. Bij een oprit van een snelweg maak ik ook ruimte voor anderen. Maar ik ga niet mezelf tussen anderen proppen en volop moeite doen omdat iemand anders zo opdringerig loopt te doen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)
Nee dat snap ik en dat maakt ook niet uit, maar ga dan *bij wijze van* ook niet het verkeer ophouden als dat niet nodig is.
Zie het echt bijna dagelijks en het is gewoon schijt irritant als je veel op de weg zit.

Maar ik bedoelde in mijn post ook écht langzame mensen hoor, langzamer dan vrachtwagen mensen, zegmaar :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Beppiie op 17-07-2015 15:56:44 ]
pi_154416945
quote:

[..]

Als ik snel probeer op te trekken met mn 75 pk'tjes dan doe ik er alsnog 15 sec over om bij de 100 te geraken, en als een stoere boy in zn opgefokte koekblik dat te langzaam vindt, sjah... haal me maar in denk ik dan.
Je tijdwinst van stilstand naar een 100kmpu weg is dan 11 seconde. Nu staan de meeste stoplichten bij 70km/50kmpu wegen. Dan is je tijdwinst hooguit 5 seconde. Ik heb zelf bijna drie jaar met een 65pk'er rondgereden en het is snel zat om je door het dagelijkse verkeer te rijden zonder andere mensen te laten irriteren.

Is het leuker om in 4 seconde naar 100 te gaan? Ja! Heb je er veel tijdwinst mee? Nee. Niks om je aan te irriteren dus.

Wat ik veel irritanter vindt zijn dit soort wegen:

Er staat rechts iemand die ik wilt inhalen(want ik vind het zelf wel prettig om vlot op te trekken), dus ik ga in het midden staan. Dan komt er altijd een polo, golf, 3 serie naast me staan met een petje erin die even stoer wilt laten zien hoe die links gaat sprinten naar 50 om 50 te blijven rijden. Ik rij dan in een opvallend snellere auto, maar geef nooit echt plankgas. Dus als ik zal optrekken zoals ik dat altijd zou doen, dan zouden we naast elkaar belanden. Ik kan blijven staan en hem voor mij laten rijden. Of ik kan plankgas wegrijden om t petje achter me te laten rijden.

Op chagrijnige dagen kies ik voor het eerste, op vrolijke dagen t laatste en op relaxte dagen t tweede.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juli 2015 @ 16:21:12 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154417382
quote:
Het irritantste vind ik nog steeds dat mensen die links gaan staan hun versnelling nog moeten zoeken als het groen wordt. Eerst door 3 voertuigen rechts ingehaald voordat er een keer gang in komt.

Misschien ligt het aan het gebied waar ik woon, maar ik ga hier in de polders e.d. bijna altijd links staan en flink vlot weg te rijden. Waarom? Omdat je, zeker nu het zomer is met toeristen, teveel mensen hebt die 50-60 op een 80 weg ook voldoende vinden. En daar zit ik liever voor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 16:41:12 #12
Dick Laurent Is Dead
pi_154417900
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:03 schreef Charlie_7 het volgende:

[..]

Je tijdwinst van stilstand naar een 100kmpu weg is dan 11 seconde. Nu staan de meeste stoplichten bij 70km/50kmpu wegen. Dan is je tijdwinst hooguit 5 seconde. Ik heb zelf bijna drie jaar met een 65pk'er rondgereden en het is snel zat om je door het dagelijkse verkeer te rijden zonder andere mensen te laten irriteren.

Is het leuker om in 4 seconde naar 100 te gaan? Ja! Heb je er veel tijdwinst mee? Nee. Niks om je aan te irriteren dus.

Wat ik veel irritanter vindt zijn dit soort wegen:

[ afbeelding ]

Er staat rechts iemand die ik wilt inhalen(want ik vind het zelf wel prettig om vlot op te trekken), dus ik ga in het midden staan. Dan komt er altijd een polo, golf, 3 serie naast me staan met een petje erin die even stoer wilt laten zien hoe die links gaat sprinten naar 50 om 50 te blijven rijden. Ik rij dan in een opvallend snellere auto, maar geef nooit echt plankgas. Dus als ik zal optrekken zoals ik dat altijd zou doen, dan zouden we naast elkaar belanden. Ik kan blijven staan en hem voor mij laten rijden. Of ik kan plankgas wegrijden om t petje achter me te laten rijden.

Op chagrijnige dagen kies ik voor het eerste, op vrolijke dagen t laatste en op relaxte dagen t tweede.
Nou moet je eigenlijk nog even gaan zeggen welke snelle auto je rijdt, hebben we dat ook weer gehad :s)
pi_154419455
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
pi_154422192
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:34 schreef Beppiie het volgende:
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
Vorige week stond er een vrouw met haar karretje te trutten om te kiezen tussen twee kassa's bij welke ze moest gaan staan. Ik kom aanlopen, zet mijn mandje op de band en begin spullen erop te gooien, krijg ik van haar naar mijn hoofd dat ik een asociaal ben :? Nee tuthola, maak je keuze godgloeiende.... Ik durf m'n sokken er om te verwedden dat mevrouw zo'n persoon is waar wij ons in deze draad aan zitten te ergeren.
pi_154423157
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:34 schreef Beppiie het volgende:
Haha
Maar als er eentje zich langs de rij wurmt om als eerste bij de kassa te zijn wordt er volgens mij wel wat van gezegd. En dat is wat er mis is met de files hier, je zou eens moeten kijken hoeveel aso's er via de vluchtstrook of de afgekruiste rijstroken proberen voor te dringen. Je kunt er niks tegen doen, en mocht iemand een keer z'n auto ervoor gooien dan zul je net zien dat het een incognito politieauto is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 17-07-2015 20:45:35 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154423848
quote:
Even terugkomend op de opmerking van Ridocar:

Ja, het valt mij ook echt op dat (vooral in NL) de gemiddelde weggebruiker een egoistische, ondankbare twat is :')

Zo had ik bijvoorbeeld een week of wat geleden nog, dat ik in de ochtendspits de snelweg op kom, en uiteraard, file....want: Nederland.
Afijn, ik weet me vrij snel een plekje te bemachtigen voor een vrachtwagen die wat ruimte liet (zie, zijn ze toch nog ergens goed voor :P)

Vervolgens komen de auto's die achter me reden, vanaf rechts de invoegstrook af om ook in te voegen.

Kijk, ik ben over het algemeen dus geen agressief ingesteld persoon, dus ik denk dan van, och ja.... ga maar voor me, het gaat toch al langzaam. Dus ik laat ruimte. Auto 1 duikt voor mij.... prima. Vervolgens wil auto 2 daar weer achter, want ja, ik had toch ruimte gelaten? Dus ik maar weer met een gebaartje, kom maar dan, ik laat je er wel voor. Wederom geen bedankje of niks.
Vervolgens wil auto nr 3 wéér hetzelfde doen....en toen had ik zoiets van, sorry jongens, ga nu maar even lekker achter mij, anders sta ik hier morgen nog. Dus ik sluit aan.

Dit soort dingen bedoel ik dus. Wat de fuck, was het nou zó moeilijk geweest om even achter mij in te voegen, je had kunnen zien dat ik al twee auto's voor me had gelaten :? gimme a break zeg....
Juist door dit soort acties neig je er naar verbitterd te raken en zo'n attitude te krijgen van: "iedereen kan de tering krijgen, ik laat niemand er meer tussen"

Oh zo herkenbaar dit! Op de weg lijkt het soms wel of de andere weggebruikers jakhalzen zijn die bloed ruiken zodra jij een ander wat ruimte gunt. Hop, dan propt er zich zo nog iemand tussen.

Het zelfde met naar links gaan in de buurt van een vrachtwagen. Als jij zo sociaal bent het netjes te doen zodat je niemand vastrijdt voor je, dan denkt diegene achter je "Sukkel!" en rijdt jou vast als je niet uitkijkt.

Goede daden blijven zelden onbestraft :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Spellchecker vrijdag 17 juli 2015 @ 22:20:40 #17
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_154427000
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef Ciora het volgende:

[..]

[..]

Goeie reactie!

Dat wilde ik even gezegd hebben :7
Tevens -purist.
pi_154431893
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou moet je eigenlijk nog even gaan zeggen welke snelle auto je rijdt, hebben we dat ook weer gehad :s)
Ik heb geen snelle auto, is het voor mij momenteel niet waard. Ik wil niet in een dure auto pronken en dan thuis op een blikje knakworst leven.

Maar ik rij soms in porsches, m-modellen en AMG's.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:28 schreef eP2e het volgende:

[..]

Vorige week stond er een vrouw met haar karretje te trutten om te kiezen tussen twee kassa's bij welke ze moest gaan staan. Ik kom aanlopen, zet mijn mandje op de band en begin spullen erop te gooien, krijg ik van haar naar mijn hoofd dat ik een asociaal ben :? Nee tuthola, maak je keuze godgloeiende.... Ik durf m'n sokken er om te verwedden dat mevrouw zo'n persoon is waar wij ons in deze draad aan zitten te ergeren.
Stel je voor dat kassameisje 1 sneller is dan kassameisje 2.
pi_154440130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:14 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ah, daar is de knuppelaar weer. Vrede op aarde maar ik sla je wel de hersens in als ik daar zin in heb is zijn motto :')
Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, maar wil wel graag reageren op bovenstaande quote.

Het een sluit het ander niet uit. Daagt iemand mij echter bewust uit, dan ben ik ook niet te beroerd om de confrontatie op te zoeken, daar is de persoon in kwestie immers op uit. Allereerst door een dialoog aan te gaan, maar als dat niet werkt, schakel ik over naar geweld. Ken je de uitspraak: "Totdat je de verkeerde tegenkomt"? Je zou mij in die categorie kunnen scharen. Ik pik wangedrag van anderen jegens mij niet en straf dit per direct af. Het liefst mondeling, maar indien nodig met geweld.

Doe ermee wat je wilt, maar gezien je uitspraak heb je de context van mijn uitspraken niet juist geïnterpreteerd. In plaats van populair doen zou ik een cursus begrijpend lezen volgen, zodat je anderen in het vervolg niet onheus bejegend. Op de lange termijn heb je daar vermoedelijk meer aan.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:29 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Deze man leest mensen de les met een knuppel..

Geen woorden voor
Bovenstaande geldt ook voor jou. Verdiep je in de context. Als je daar geen zin in hebt, prima, maar kom niet aan met ongefundeerd geneuzel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Alt-tab op 18-07-2015 17:03:46 ]
pi_154441380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:57 schreef Alt-tab het volgende:

Verdiep je in de context.
Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
pi_154441427
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:44 schreef eP2e het volgende:

[..]

Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
Gewoon niet meer op reageren. Dat soort figuren moet je geen aandacht geven, die willen ze net hebben. Want op internet kun je lekker anoniem groot en stoer doen. :)
pi_154441447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:57 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, maar wil wel graag reageren op bovenstaande quote.

Het een sluit het ander niet uit. Daagt iemand mij echter bewust uit, dan ben ik ook niet te beroerd om de confrontatie op te zoeken, daar is de persoon in kwestie immers op uit. Allereerst door een dialoog aan te gaan, maar als dat niet werkt, schakel ik over naar geweld. Ken je de uitspraak: "Totdat je de verkeerde tegenkomt"? Je zou mij in die categorie kunnen scharen. Ik pik wangedrag van anderen jegens mij niet en straf dit per direct af. Het liefst mondeling, maar indien nodig met geweld.

Doe ermee wat je wilt, maar gezien je uitspraak heb je de context van mijn uitspraken niet juist geïnterpreteerd. In plaats van populair doen zou ik een cursus begrijpend lezen volgen, zodat je anderen in het vervolg niet onheus bejegend. Op de lange termijn heb je daar vermoedelijk meer aan.

[..]

Bovenstaande geldt ook voor jou. Verdiep je in de context. Als je daar geen zin in hebt, prima, maar kom niet aan met ongefundeerd geneuzel.
"totdat je de verkeerde tegenkomt" geldt ook voor jou friendo

laten we maar hopen dat je dat niet doet en op een comfortabele en veilige manier kan reizen
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:35:10 #23
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154443898
Vanmorgen was het weer eens zover. Ik rijd met een gangetje van tegen de 90 op de klok op een 80 km/u weg, voor mij een aantal auto's die hetzelfde tempo rijden.

Komt er achter me een VW transporter aanrijden, Papa aan het stuur en zoontje van een jaar of 8 daarnaast, duidelijk zonder gordel om want zoontje zat dan weer rechts en dan weer in het midden.
Reden dat ik dit zo duidelijk kon zien was dat papa besloot om op minder dan 4 meter achter me te moeten rijden.

En ja, als je op een groep auto's aan komt rijden is anticiperen best lastig zodat je mogelijk iets te dicht bij komt, maar als je dat gewoon meer dan een kilometer vol wenst te houden op een weg waar inhalen met normaal verkeer zo goed als niet mogelijk is dan pas ik mijn snelheid netjes aan aan de afstand tussen onze beide auto's.

Liever met 20 km/u doorrijden dan bij een stop zo'n gek op mijn achterbank.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154444279
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:35 schreef JaapB het volgende:
Vanmorgen was het weer eens zover. Ik rijd met een gangetje van tegen de 90 op de klok op een 80 km/u weg, voor mij een aantal auto's die hetzelfde tempo rijden.

Komt er achter me een VW transporter aanrijden, Papa aan het stuur en zoontje van een jaar of 8 daarnaast, duidelijk zonder gordel om want zoontje zat dan weer rechts en dan weer in het midden.
Reden dat ik dit zo duidelijk kon zien was dat papa besloot om op minder dan 4 meter achter me te moeten rijden.

En ja, als je op een groep auto's aan komt rijden is anticiperen best lastig zodat je mogelijk iets te dicht bij komt, maar als je dat gewoon meer dan een kilometer vol wenst te houden op een weg waar inhalen met normaal verkeer zo goed als niet mogelijk is dan pas ik mijn snelheid netjes aan aan de afstand tussen onze beide auto's.

Liever met 20 km/u doorrijden dan bij een stop zo'n gek op mijn achterbank.
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
pi_154447154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:34:49 #26
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154449412
quote:

[..]

Als ik merk dat iemand er graag langs wil ga ik ook altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar ik duik bij wijze van spreken inderdaad niet achter een vrachtwagen omdat de persoon achter me zo nodig 150 moet rijden. Moet ie verder zelf weten hoor, ik ben geen agent.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:53:15 #27
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154450041
quote:

[..]

In dit geval op een N-weg is rechts de berm, en ik ga niet in de berm voor een ras-idioot.

Op de snelweg probeer ik me zoveel mogelijk sociaal te gedragen, maar daar is dat opdringerig gedrag soms inderdaad nog ergerlijker.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154454361
Op een N-weg, in zo'n situatie.

Doe ik mijn linkerraampje open en maak zo grote draaibeweging dat ie me mag inhalen.

Ga echt niet in de berm voor dat soort klevers.
pi_154457600
Een ritje door Duitsland op weg naar vakantie. Je zou het het nieuwe België kunnen noemen. Opgebroken wegen, files, slechte wegen. Wegafsluitingen door ongevallen (logisch als je ziet hoe star en autistisch ze rijden)

Dan reed ik nog op Donderdag ook.

Gelukkig daarna Zwitserland en de Gothardpas, dat was wel leuk.

En nog gekker, pas in Italië kon het gas er echt goed op.
.
  zondag 19 juli 2015 @ 11:20:42 #30
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154458797
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154458817
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
(Y)
  zondag 19 juli 2015 @ 11:33:25 #32
45532 ziggyziggyziggy
pi_154458992
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
pi_154459094
Invoegers hebben wel voorrang in Duitsland, dus zo lang je ongeveer de snelheid van een vrachtwagen bereikt op die strook, zit je wel goed.
pi_154459107
quote:

[..]

150pk+ om relaxed in en uit te voegen
  zondag 19 juli 2015 @ 11:52:56 #35
45532 ziggyziggyziggy
pi_154459378
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:39 schreef Ciora het volgende:
Invoegers hebben wel voorrang in Duitsland
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
pi_154459475
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Ik zie het ja. Ik nam het altijd voor waar aan, juist vanwege de enorme snelheidsverschillen en korte invoegstroken.

Anderzijds is invoeghulp geven wel een risico als op de linkerbaan een Ferrari aan komt knallen met 300 km/h :D
pi_154460188
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik heb van een Duitser gehoord dat je met rijles in Duitsland dus serieus leert dat je al moet remmen vóór je überhaupt op de uitvoegstrook zit...
  Moderator zondag 19 juli 2015 @ 14:25:48 #38
Dick Laurent Is Dead
pi_154462987
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:40 schreef Pap89 het volgende:

[..]

150pk+ om relaxed in en uit te voegen
:') Complete bullshit. Ook in dld rijden genoeg 1.4 of 1.1 litertjes met 75 pk rond en ik heb met mijn trage auto ook nog nooit moeite gehad om de snelweg op te komen daar.
De echte snelheidsduivels rijden namelijk toch wel op de linkerbaan dus invoegen op de rechterbaan is kein problem.
pi_154469269
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
Wanneer je de op- en afritten in dld vervelend vindt, kan ik me daar prima een voorstelling bij maken ;)
(Y)
  zondag 19 juli 2015 @ 20:24:25 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154470698
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.

En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154470802
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.

En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf zondag 19 juli 2015 @ 23:06:09 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154475365
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
Dan gebruik de vluchtstrook om gang te maken.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154475433
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In de praktijk zie je dan mensen plaats maken indien nodig (vóórdat je in de problemen komt).
Professioneel gifmenger.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:20:47 #44
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154475779
Ik vind het vooral vervelend wanneer je 's winters met een koude motor vol in de toeren moet om in te voegen. Het is bijna nooit dat je het niet haalt, maar meer het idee dat het slecht is voor de auto. Daarom privé ook nooit zo'n occasion ex-lease ecokoekblik kopen.
pi_154476064
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:20 schreef BigSmurf het volgende:
maar meer het idee dat het slecht is voor de auto
Zet je auto voorgoed in een vacuüm cleanroom.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:37:55 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154476073
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Grappig dat jullie allebei volledig het punt missen dat ik maak.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_154476422
quote:

[..]

Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve *O*
Tap tap tap
pi_154480254
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve *O*
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto ;(
  maandag 20 juli 2015 @ 10:23:15 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154481462
Daar kun je prima naartoe over binnenwegen :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 13:17:44 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154485306
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
The summer is magic!

pi_154486861
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
Maar daarentegen doen ze daar niet zo betuttelend dat ze honderd waarschuwingsborden en ineens max 60km/u neerzetten als er ergens een flauwe bocht zit, of de weg toch wel net breed genoeg is voor twee auto's.

100 km/u wegen in Duitsland betekent niet dat je er ook 100 kan rijden zonder ongelukken, daar gaan ze (gelukkig) nog wel van enig inzicht uit van de automobilist zelf.
  maandag 20 juli 2015 @ 15:30:55 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154488710
Dat is een nogal tegenstrijdige post. Als je in een 'Duitse bocht' niet 100 kan rijden zonder ongelukken dan zou een snelheidsbord daar dus ook volledig terecht zijn. Net zoals in Nederland.

Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn. Alsof dat bord daar staat om hun persoonlijk er op te wijzen dat ze geen perfecte bestuurder zijn. Want ze weten het zelf uiteraard wel beter en hebben geen bord nodig om hun te vertellen hoe snel ze wel/niet kunnen rijden.

Grappig trouwens. Elke idioot die ooit de bocht is uitgevlogen dacht ook dat hij daar wel sneller kon rijden.
  maandag 20 juli 2015 @ 16:00:07 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154489512
In Duitsland mag je buiten de BBK 100 en er staat inderdaad niet bij elke bocht waar je géén 100 kan rijden een bocht met een lagere snelheid. Dit staat alleen op de grotere, doorgaande wegen aangegeven.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:06:37 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154489695
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn.
Ik vind het betutteld dat een keurige 80 versmald wordt en zo teruggebracht wordt naar 60. Oja, vergeet de aangelegde chicanes niet. Bochten met een adviessnelheid van 80 terwijl je er met droog weer met 140 nog prima doorheen kan. Maar omdat een aantal bestuurders te dom is om te snappen dat je dat dus niet met nat weer kan, is het adviessnelheid bordje er geplaatst.
The summer is magic!

pi_154489721
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.

Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? :+ En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.

Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij. 8)7

Trieste figuren..
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:16:18 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154489945
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
The summer is magic!

pi_154490492
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 08:54 schreef Ciora het volgende:

[..]

Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto ;(
Hoe moet je dan de maximum snelheid van je auto uitvinden? :P

Mijn 1,0L-auto kan 165 volgens het boekje, maar gaat bij 150 raar trillen. :D
Professioneel gifmenger.
pi_154490635
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:52:13 #59
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154490841
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
Ja, true, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik verdom het ook om mijzelf in een rijtje autos te proppen dat 100 rijdt terwijl ik 120 ga omdat iemand graag in mijn achterbak wil zitten.
The summer is magic!

pi_154492669
Aaaaarghhh, ik denk dat ik net een bonnetje heb gekregen :'(

Heb twee kilometer proberen in te voegen op de linkerbaan omdat ik verderop naar links moest, maar omdat iedereen hutjemutje en al herkauwend met de blik op oneindig doorreed of actief gaten dicht bleef rijden ben ik er uiteindelijk maar voorlangs gegaan, of in ieder geval dat probeerde ik maar het lukte pas bij de vierde poging omdat het voorste stuk vee steeds gas bij gaf ineens zodra mijn knippertje aanging dus uiteindelijk reed ik 20 km te hard...precies waar een flitspaal stond. Kon ook niet doorrijden en verderop keren want dan reed ik zo werkzaamheden in.

Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag" :? :r
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154492687
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.

Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? :+ En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.

Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij. 8)7

Trieste figuren..
Het is dat ik een nieuwe wagen ga halen, maar bij zulke gasten trap ik graag hard op de rem, heb zelf toch een trekhaak, dus pijn zal hij zeker voelen aan zijn bak.
pi_154492766
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 18:40:17 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154493747
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:56 schreef Jihawti het volgende:
Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag" :? :r
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
The summer is magic!

Moderator maandag 20 juli 2015 @ 19:10:07 #64
Dick Laurent Is Dead
pi_154494617
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
Daarom vandaag maar het fietsje gepakt :)

Wat me wel echt enorm opviel toen k naar huis ging van werk, was dat het enorm druk was.

Nu is dat op zich niet noemenswaardig, maar aangezien het vakantietijd of wel "komkommertijd" is, vond ik het wel verbazingwekkend om te zien dat er alsnog hordes fietsers en rijen/files aan auto's in de stad waren rond spitstijd.
pi_154494947
Inderdaad weer heerlijk in de file de eerste maandag dat heel Nederland vakantie heeft :')
pi_154496613
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.

Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan" _O-
pi_154498310
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:13 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.

Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan" _O-
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 21:07:43 #68
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154498363
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
The summer is magic!

pi_154498409
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Geen km-teller in mijn auto. :@
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?

Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 :@ dat is zeker ook fout?
Professioneel gifmenger.
pi_154498946
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Geen toerenteller bedoel je?
quote:

Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
pi_154499147
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?

Meestal:

2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80

Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
pi_154499210
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen toerenteller bedoel je?

[..]

Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.

Ik vraag mij alleen af hoe dat zat met die 2500 toeren, wanneer je die haalt.

En een 1.0 L motertje, dus 100 in de 3e klinkt niet fijn. :+ Gevalletje nood breekt wet.
Professioneel gifmenger.
pi_154499253
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:30 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?

Meestal:

2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80

Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Professioneel gifmenger.
pi_154499402
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
pi_154499408
quote:

[..]

1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
pi_154499480
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
pi_154499642
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ja, dat uitrollen in de versnelling is wel handig. Maar dat toerental dat erbij hoort slaat gewoon nergens op.

Maar dat is weer een idioot idee van het CBR, dat denkt dat iedere auto kapot gaat als de motor boven de 2000 toeren komt.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:48:05 #78
45532 ziggyziggyziggy
pi_154499743
Ik schakel eigenlijk altijd terug tijdens het remmen. Remt-ie ook nog wat op de motor af. :@
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 21:48:26 #79
Dick Laurent Is Dead
pi_154499758
quote:

[..]

Ohhh dit herken ik. Mijn eigen vriendinnetje deed dit een paar keer net nadat ze t rijbewijs had :{
Voornamelijk nog door angstig en onzeker rijgedrag.

Ze kreeg t voor elkaar om in de bocht voor de oprit alleen maar af te remmen, totdat we 30 gingen, en vervolgens ging ze óók nog eens maar half op t gas eenmaal op de invoegstrook.

Gevolg: we reden nét 70 tegen de tijd dat ze ging invoegen en er klapte bijna iemand achter op ons :X

Ik ben toen even heel boos geworden...
pi_154499869
quote:
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Zo heb ik het geleerd ja, maar dan vanaf de 80 in de 5e versnelling.
pi_154499964
quote:

[..]

Ik schakel relatief vroeg. En dat stuk blik is toch al niks waard... :P
Professioneel gifmenger.
pi_154499985
quote:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:56:44 #83
45532 ziggyziggyziggy
pi_154500020
quote:

[..]

Ik heb het maar eens opgezocht, volgens het rdw zou mijn auto 136 pk hebben.
pi_154500046
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
Ik heb bij mijn schoonouders altijd de neiging om steeds "schakelen!!" te roepen. Die rijden op de snelweg nog bijna in zijn twee ofzo. :')

Maar ja, welopgevoed, dus ik hou mijn mond dicht. Hun auto, ze zoeken het maar uit.
Professioneel gifmenger.
pi_154500059
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Gewoon handrembocht joh
pi_154500126
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Tap tap tap
pi_154500140
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gewoon handrembocht joh
Ja daag :D
pi_154500197
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
pi_154500395
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Tap tap tap
pi_154500508
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Mijn koekblik geeft niet eens aan als ik de handrem vergeten ben eraf te halen, kwam er pas een paar kilometer later achter. Niet eens last van gehad :P
Als ik in de auto van mijn ouders zit gaat ie al piepen als iemand z'n gordel niet om heeft.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 22:22:44 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154500978
quote:

[..]

Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
The summer is magic!

dinsdag 21 juli 2015 @ 01:34:37 #92
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505440
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.

Wat ook wel klachtwaardig is: mensen die zo'n gebakje hebben en niet even terugschakelen als ze gaan inhalen en het gaspedaal niet tot de grond intrappen.

Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:37:01 #93
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

[..]

Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.

Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 02:07:16 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154505714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.
Ligt eraan wat je wilt. Als je moet klimmen e.d. en gang moet houden, heb je meer aan koppel, want je bent aan het trekken. Wil je gang maken, dan wil je liever vermogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken

Vooral het snelheid maken is iets dat veel mensen vergeten, waardoor het zo fout gaat. Je moet snelheid hebben voordat je gaat inhalen, daarom houd je afstand. Mocht je dan, op snelheid, toch niet kunnen, kan je er weer achter en gas los. En je bent zo min mogelijk op de andere rijstrook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:37 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.

quote:
Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-07-2015 02:13:13 ]
The summer is magic!

dinsdag 21 juli 2015 @ 03:25:19 #95
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga. Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

quote:

[..]

En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.
Daar heb je op zich wel een punt. En wat dat laatste betreft: als jij iemand weet met een BMW/Mercedes/Audi dan zou ik best een poging willen wagen. Helaas ken ik niemand die zo'n auto heeft.
pi_154506756
quote:

[..]

1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
pi_154506891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 03:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga.
Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer :@
Tap tap tap
pi_154506983
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me? :?
pi_154507025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Enige goede en correcte antwoord wat hier van toepassing is! :Y
pi_154507226
quote:

[..]

Ik schakel altijd op gehoor. Toen ik net geslaagd was deed ik dat niet, maar ik zat mijn eerste ritten met een hoop oostbloktypes in de auto die massaal aanwijzingen begonnen te schreeuwen waarin het woord "sloech" veel voorkwam. Dat bleek слух te zijn "gehoor". Ze legden me in gebroken Nederlands uit van "Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"

Je kan een hoop zeggen over die oostblokkers en hun rijstijl, maar ze kunnen een auto laten rijden met behulp van drie elastiekjes, een paperclip een een stuk kauwgom omdat ze weten hoe zo'n ding werkt. Heb het dus maar van ze aangenomen :P
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:36:11 #101
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154507227
quote:

[..]

Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken
Grappig dat je de dubbele doorgetrokken streep niet noemt. Die zit daar blijkbaar met een goede reden, want het lijkt een drukke weg, met slecht zicht en zijwegen.

Dat nieuwe rijden heb ik overigens nooit als belemmering gezien om toeren te maken. Ik heb ook gelest met het nieuwe rijden, maar ik kreeg toch echt de opdracht om (wanneer je langzaam rijdt) op te schakelen naar de 3 en dan te planken. Daarna naar de 4 en doorplanken. Tegen de tijd dat je op snelheid bent is je prioriteit om te kijken naar het verkeer en een gaatje te zoeken. Pas als je ingevoegd bent is het 'noodzaak' om door te schakelen. Uiteraard verschillen situaties en zul je bij een korte invoegstrook al invoegen terwijl je nog in de 3 zit en soms bij een lange invoegstroken in de 5. Dan heb je nog legio variabelen, zoals de prestaties van je auto, of je een 5-bak of een 6-bak hebt, verkeersdrukte etc. etc. etc.

Dat 'zo laag mogelijk in de toeren' is meer bedoeld voor als je een constante snelheid hebt. Je kunt best in de 2 doortrekken naar boven de 50, maar als je op een 50 km/u weg rijdt is waarschijnlijk de 4 een betere versnelling. Wederom afhankelijk van de auto natuurlijk.
pi_154507321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef Jihawti het volgende:

[..]

"Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"

:D O+
pi_154507353
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
pi_154507390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Johnny Blaze het volgende:
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
Kut is dat he. Anderzijds gebeurt het ook vaak dat als ik zo iemand zie en een gaatje open laat (en zelfs nog kort rechtsknipper om aan te geven dat ze mogen), er helemaal niets gebeurt :')
pi_154507463
Ahh, dit topic toont weer mooi aan waarom de zelfrijdende auto al hard nodig is. :{

Mijn grootste irritatie hier (fietsende in Londen) is auto's die me inhalen pal voor een stoplicht waar ze toch stil moeten staan, of erger, meteen daarna (of 1x zelfs haast tegelijk, als ik niet hard remde had ik eronder gelegen) een zijweg links inslaan. Dat laatste is zelfs illegaal, fuckers. :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154507467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:50 schreef Ciora het volgende:

[..]

Kut is dat he. Anderzijds gebeurt het ook vaak dat als ik zo iemand zie en een gaatje open laat (en zelfs nog kort rechtsknipper om aan te geven dat ze mogen), er helemaal niets gebeurt :')
Haha ja, dat is dan weer de andere kant inderdaad, dat doe ik ook en inderdaad weinig mensen maken er gebruik van.
pi_154508984
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.

Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.

Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.

Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.

Wat vinden jullie?
pi_154509090
Niks toe te voegen aan je relaas. Zo'n kastje registreert inderdaad niet de (externe) omstandigheden en zal enkel worden gebruikt om onder claims uit te komen.

Wel eerst even de mensen lekker maken met kortinkjes natuurlijk :r
pi_154509128
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.

Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.

Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.

Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.

Wat vinden jullie?
Ik zou mij ergens anders verzekeren. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_154509174
quote:

Wat vinden jullie?
Ik vind het sowieso geen fijn gevoel dat iemand anders mee kan kijken. Dan betaal ik daar maar wat meer voor. Als er een ongeluk met m'n auto is heb ik daar nog altijd de dashcam voor.
pi_154509185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Johnny Blaze het volgende:
Iets meer afstand nemen van de vrachtwagen, dan blijven de gaten open. Men anticipeert waarschijnlijk op het zonder 'aanloopje' ertussen prakken (wat jij misschien niet eens doet, maar wat wel irritant is).
Professioneel gifmenger.
pi_154509378
quote:

[..]

Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

Lezen is echt moeilijk, blijkt. _O-

Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Professioneel gifmenger.
pi_154509456
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Iets meer afstand nemen van de vrachtwagen, dan blijven de gaten open. Men anticipeert waarschijnlijk op het zonder 'aanloopje' ertussen prakken (wat jij misschien niet eens doet, maar wat wel irritant is).
Ik probeer wel een redelijke afstand te houden tot zo'n vrachtwagen ja, maar toch nog veel mensen die gewoon de gaten dichtrijden.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:28:42 #114
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154511920
quote:

[..]

Bij onze auto heb ik kan ik het horen wanneer ik moet overschakelen (geen toerenteller). Maar na een tijdje weet je wel ongeveer bij welke snelheid dat is. Dat is wel handig voor als je net ff een lekker nummer op hebt staan en daardoor het motorgeluid niet meer hoort.

Sommige auto's hebben zelfs van die rode puntjes op de kilometerteller staan, als indicatie dat je op die momenten op zou kunnen schakelen.

Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ben het met je eens. Het is helemaal niet handig om op te schakelen op basis van je snelheid, want dat verschilt echt per auto.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer :@
Op welke van de twee kreeg je commentaar? Het meteen terugschakelen naar de juiste versnelling, of het via alle versnellingen terugschakelen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:12 schreef Viezze het volgende:
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me? :?
Volgens mij laten ze dan niet meer de koppeling tussentijds opkomen, maar houden ze gewoon de koppeling ingetrapt terwijl ze terugschakelen. Dat is althans hoe ik het meemaakte toen ik bij iemand in de auto zat die het deed. Die trapte de koppeling en ging dan alle versnellingen bij langs terwijl hij afremde, en liet de koppeling pas weer opkomen toen 'ie wegreed in de 1.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:45:11 #115
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154512349
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

2500 rpm is meer dan stationair, maar nog wel vrij rustig ja.
Het klinkt ongeveer zo:

4000 rpm is behoorlijk in de toeren, dus dan heb je behoorlijk wat herrie.

Hopelijk helpt mijn vage uitleg je een beetje.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:56:43 #116
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154512654
2500rpm is 2 tot 3x stationair. 4000 zijn aardig wat toeren.
Maar dit hangt allemaal van je motor af. Voor een (oude) V8 zal 4000rpm relatief veel zijn. Maar die lopen dan ook ~600rpm stationair en hebben veel koppel.

Voor mijn CBR600 4 cilinder, die stationair ~1200rpm loopt, zit de redline pas op 14000rpm. Maar dat is een zogenaamde 'toeren'motor en die heeft zijn max vermogen pas bij 13000rpm.
(vermogen != koppel).

Bij turbo motoren is het weer anders, voor benzine of diesel is het anders, etc.
pi_154513092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:28 schreef AdoraBelle het volgende:
...
Volgens mij laten ze dan niet meer de koppeling tussentijds opkomen, maar houden ze gewoon de koppeling ingetrapt terwijl ze terugschakelen. Dat is althans hoe ik het meemaakte toen ik bij iemand in de auto zat die het deed. Die trapte de koppeling en ging dan alle versnellingen bij langs terwijl hij afremde, en liet de koppeling pas weer opkomen toen 'ie wegreed in de 1.
Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is? :?
pi_154513313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:14 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
pi_154513409
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:24 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
Ja, zo is het mij ook geleerd. Volgens mij rijden wel meer vaders op automatismen dus als ze dat eenmaal 40 jaar zó gedaan hebben dan krijg je dan er niet meer uit. :P
pi_154513547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:14 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
pi_154513575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
Net alsof je daar raketgeleerde voor moet zijn
pi_154513692
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Oh dat lukt mij best hoor, die andere versnelling alsnog kiezen, en zo snel denk ik nou ook weer niet :P
pi_154513875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:41 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Oh dat lukt mij best hoor, die andere versnelling alsnog kiezen, en zo snel denk ik nou ook weer niet :P
Ja, natuurlijk lukt dat, maar als je mee terug schakelt dan hoef je NIET te denken, dat is het idee waarschijnlijk juist ;)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:53:59 #124
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_154513953
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:24 schreef Viezze het volgende:

[..]

Mijn vader doet dat ook zo, waarschijnlijk is hen dat vroeger zo aangeleerd.
Ik erger me er dood aan :P
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:00:35 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154514092
quote:

[..]

Het leek mij ondertussen eigenlijk wel duidelijk? Het is zo subjectief als de pest. Hangt geheel van je auto af, van de motor, van de geluidsisolatie, etc. etc. Wat de een 'gieren' vindt vindt de ander weer niet.

Je kunt het maar op één objectieve manier weten en dat is een toerenteller.

En maak je voor de rest niet zo druk. Toerentellers zijn een relatief nieuwe luxe die vroeger in de meeste auto's niet zat. Toen vielen auto's ook niet uit elkaar. Je merkt bij een vaste auto snel genoeg wanneer je geen acceleratievermogen meer hebt en daar pas je dan je rijstijl op aan.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 15:04:13 #126
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154514173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat je de dubbele doorgetrokken streep niet noemt. Die zit daar blijkbaar met een goede reden, want het lijkt een drukke weg, met slecht zicht en zijwegen.
Omdat ik de weg niet ken, maar uit eigen ervaring weet dat veel doorgetrokken strepen juist staan voor dat soort josti's die niet kunnen inhalen.

quote:
Wat vinden jullie?
Slechte ontwikkeling, de informatie waarop zij zich baseren is te summier. Alle (waardevolle) randinformatie mist. Als ik opeens een ruk aan het stuur geef is dat minpunten, terwijl er misschien wel een kind de weg op kwam rennen (in een woonwijk) of rotzooi op de rijbaan lag. Zelfde als mensen die roepen dat ze nooit ongelukken hebben, terwijl iedereen ze een gevaar vindt op de weg. Dat komt dus niet doordat je zo goed rijdt, maar doordat andere zo goed anticiperen. Ik zou trouwens, puur uit principe, het gevecht haast wel aan willen gaan met ze als ze gaan miepen. Het liefste met een kind dat de weg op rent of iemand die hem ervoor flikkert waardoor je vol in de ankers moet. "U remt hard, daarvoor krijgt u maluspunten." Om dan met beelden te komen dat ze anders hadden mogen uitbetalen. Zou je gelijk krijgen als je dat doorzet naar een rechter? Mijn gevoel zegt van wel, maar de laatste weken hebben rechters zich, met agenten in het beklaagdenbankje, weer bewezen dat recht niet altijd recht is, maar vaak ook krom is.
The summer is magic!

pi_154514192
quote:

[..]

Voor de meeste iets oudere motoren is 2500 waar je normaal schakelt, als je rustig rijdt. Bij heel moderne kun je al bij 1800-2000 toeren, dan hoor je hem amper toeren maken.

4000 toeren hoor je meestal bij flink doortrekken, lekker brullen dus. Trek je nog verder naar dan krijg je meestal dat gierende race geluid.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 15:06:01 #128
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154514222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:00 schreef twiFight het volgende:
Je merkt bij een vaste auto snel genoeg wanneer je geen acceleratievermogen meer hebt en daar pas je dan je rijstijl op aan.
Schakelen als ie gaat stotteren door de rev limiter... :7
The summer is magic!

FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 15:06:51 #129
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154514246
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:04 schreef Fer het volgende:
4000 toeren hoor je meestal bij flink doortrekken, lekker brullen dus. Trek je nog verder naar dan krijg je meestal dat gierende race geluid.
Mwah... Een 106 met 1100tje maakt ook 4000 toeren bij 130. Hoef je niet echt voor door te trekken.
The summer is magic!

pi_154514583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat 'zo laag mogelijk in de toeren' is meer bedoeld voor als je een constante snelheid hebt. Je kunt best in de 2 doortrekken naar boven de 50, maar als je op een 50 km/u weg rijdt is waarschijnlijk de 4 een betere versnelling. Wederom afhankelijk van de auto natuurlijk.
Dit dus.

Onze auto geeft heel nauwkeurig het verbruik aan (en het klopt ook goed als ik het vergelijk met aantal gereden kilometers en aantal te tanken liters). Bij deze auto bespaar je met in lage toeren schakelen terwijl je nog snelheid aan het maken bent amper iets.

Zo'n constant mogelijke snelheid zorgt voor de grootste besparing. Wanneer je heel lang over het optrekken doet rijdt je ook heel lang geen constante snelheid.

In de stad met slecht afgestelde stoplichten is het trouwens een ander verhaal, daar loont traag schakelen wel, want je blijft lekker rollen in plaats van gassen en remmen. :') En daardoor is je snelheid wederom constanter.
pi_154517000
Verbaasde me overigens dat ik in heuvelachtig gebied ook nog omhoog kwam met 1500 toeren. Overigens blijf im wel langer in zijn 4 en 5 rijden.

Verbruik zal wel hoger zijn als je in heuvelachtig gebied woont, als wij de fabriekscijfers als niet halen in vlak nederland.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 17:17:07 #132
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154517649
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:55 schreef Fer het volgende:
Verbruik zal wel hoger zijn als je in heuvelachtig gebied woont, als wij de fabriekscijfers als niet halen in vlak nederland.
Toen ik op een zondag in de late ochtend van Alkmaar naar Utrecht moest, zat ik onder het fabriekscijfer... Maarja, als je op de A9 niet harder dan 110 gaat (zondagsverkeer), op de A2 niet harder dan 100, A12 niet harder dan 80 (buitenring) en het laatste stuk Utrecht in niet harder dan 70, alles op de cruise, verbruik je helemaal niet veel.
The summer is magic!

pi_154518565
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.

Ik vraag mij alleen af hoe dat zat met die 2500 toeren, wanneer je die haalt.

En een 1.0 L motertje, dus 100 in de 3e klinkt niet fijn. :+ Gevalletje nood breekt wet.
Probeer eens 100 te rijden in zijn 3 met een 903 CC (Seat Marbella), die wagen klinkt al niet echt lekker als je 100 rijd in zijn 5 :P
pi_154518733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Probeer eens 100 te rijden in zijn 3 met een 903 CC (Seat Marbella), die wagen klinkt al niet echt lekker als je 100 rijd in zijn 5 :P
Ik heb een vergelijkbaar koekblik! :D Ik weet hoe dat klinkt.
Professioneel gifmenger.
pi_154555808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:44 schreef eP2e het volgende:

[..]

Nee daar bestaat mijn "context" niet uit, en daarmee onderschrijf je mijn eerder gemaakte punt, namelijk dat jouw interpretatievermogen te wensen over laat. Vandaar dat ik dit heb aangehaald, zodat je jouw mening kon herzien.

Maar speciaal voor jou in jip en janneke taal. Ik word pas fysiek (dus lichamelijk contact in plaats van woorden) als

1. Iemand mij bewust in gevaar brengt. Dat is een situatie waarin iemand bewust een handeling verricht welke een groot risico heeft aangaande mijn welzijn
2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen

In plaats van je te verdiepen in de context van mijn posts, ik schrijf het immers letterlijk uit, puur om dit soort misverstanden te voorkomen, kies je voor de gemakkelijke weg.

Ik vind dat prima, en heb verder niet de behoefte om mij verder te verdedigen ten opzichte van iemand die qua begrijpend lezen het niveau van een basisscholier nauwelijks ontstegen is.

Succes ermee. Ik zal verder niet meer reageren in dit topic. Als ik een ergernis kwijt wil wacht ik niet op schuimbekkende ongeschoolden die hun gal willen spuien. Doe dat maar op de sociale werkplaats waar je omringd bent met gelijkgestemden. Gegroet

In eerste opzicht lijkt dit tegenstrijdig (werkloos icm sociale werkplaats) maar tegenwoordig ben je "verplicht" om uren te maken teneinde van behoud uitkering, hetzij aangevuld door uwv Ik deel dit graag met je. Scheelt jou een flater en ik hoef dit niet meer te verduidelijken. Zoals vermeld reageer ik hier niet meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alt-tab op 22-07-2015 23:07:07 ]
pi_154555922
Ging iets mis mobiel. Deed een quote ipv edit.
pi_154556469
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Nee daar bestaat mijn "context" niet uit, en.....

.......vermeld reageer ik hier niet meer.
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:37:09 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154556638
quote:
2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen
Hoe is het nou om elke dag jezelf neer te knuppelen?
pi_154560992
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuur :') Op zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:48:48 #140
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154561508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Tunafish het volgende:
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuur :') Op zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
Nagels lakken, tanden poetsen, scheren, make-up opdoen of juist afhalen, het is vrijwel dagelijkse kost. :')

Overigens weinig irritaties deze periode, want vakantie en geen files en rustig op de weg. Behalve misschien de doordeweekse "bejaarden in koekblikken/MPV's" zondagsrijders en "we gaan lekker een dagje weg" moeders met kroost voor wie de concepten spitsstrook, rechts rijden, constant rijden en gas geven bij inhalen volslagen onbekend zijn.
pi_154561556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Tunafish het volgende:
Man, ik durf amper wat te eten tijdens het rijden :@
Tap tap tap
pi_154561597
quote:
1. Iemand mij bewust in gevaar brengt. Dat is een situatie waarin iemand bewust een handeling verricht welke een groot risico heeft aangaande mijn welzijn2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen
Het is gewoon altijd fout om fysiek geweld te gebruiken, ongeacht de situatie. Tenzij en andere partij eerst begint te slaan. Maar uit je eigen tekst blijkt dat jij degene bent die als eerste zal slaan als je de andere partij niet aanstaat.

Want je geeft allemaal wel extreem subjectieve redenen aan om iemand neer te knuppelen. Triest.
pi_154561901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:48 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Nagels lakken, tanden poetsen, scheren, make-up opdoen of juist afhalen, het is vrijwel dagelijkse kost. :')

Overigens weinig irritaties deze periode, want vakantie en geen files en rustig op de weg. Behalve misschien de doordeweekse "bejaarden in koekblikken/MPV's" zondagsrijders en "we gaan lekker een dagje weg" moeders met kroost voor wie de concepten spitsstrook, rechts rijden, constant rijden en gas geven bij inhalen volslagen onbekend zijn.
Ja, ik heb ze inderdaad wel halve ochtendrituelen zien doen, maar nagellak was een nieuwe. :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:36:58 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154562626
In de trein doen mensen ook vanalles, wat daar gelukkig wel veilig kan, maar mensen die in de trein hun nagels knippen vind ik erg goor :r
pi_154564644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Man, ik durf amper wat te eten tijdens het rijden :@
Ik ontbijt altijd in de auto :@
pi_154612311
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 juli 2015 @ 23:25:00 #147
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154612517
Beste medelanders in je import benz. 30 betekent dat je 30 mag, niet 15. En bij einde 30 zone mag je 50, niet 25. En wellicht ook handig om op de weg te letten, ipv op je passagier. Had je niet zo'n rare ruk aan je stuur hoeven geven bij die lantaarnpaal.
The summer is magic!

zaterdag 25 juli 2015 @ 00:38:55 #148
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154614688
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Ridocar het volgende:
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Beter dat ze er nu niet rijden dan dat ze er straks na 31 juli wel rijden
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:58:55 #149
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154621374
quote:
Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 14:09:14 #150
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154622990
Oh, gisteren had ik een irritant mens voor me. Ik kon de leeftijd zo niet inschatten, maar aangezien het in een Honda Jazz reed zal het bejaard zijn geweest.
Telkens gas geven op de rechte stukken, en dan echt kruipend door een bocht of over een kruising. Volgens mij haalde het de 15 nog niet eens.
En toen ik het zat was en er omheen zou, trapt ze opeens het gas in en gaat 50 rijden in een 30 zone. Wat een gek, totaal geen besef van het verkeer om haar heen. En blijkbaar te onzeker om met een normale snelheid door een bocht te rijden. Van mij mogen ze dan je rijbewijs afpakken.
pi_154623209
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:58 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.
Daarvoor is het idd 90-90-80, daar kan ik mij voorstellen dat men in het midden bleef rijden, maar na de Brienenoord was het blanco, daar had ik wel meer volk op rechts verwacht. Het bleef ook daar verdacht leeg.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 23:29:49 #152
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154636397
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 14:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daarvoor is het idd 90-90-80, daar kan ik mij voorstellen dat men in het midden bleef rijden, maar na de Brienenoord was het blanco, daar had ik wel meer volk op rechts verwacht. Het bleef ook daar verdacht leeg.
Mensen zijn allergisch voor de rechter rijstrook.
The summer is magic!

pi_154644016
Gister naar Scheveningen op en neer gereden, de heenweg vol door de storm. Ik kan werkelijk niet snappen dat er dan mensen zijn die zonder licht blijven rijden in de stromende regen. Levensgevaarlijk.

Op de terugweg, mooi rustig op de weg, goed weer ,4 baans wegen en dan lui die 90-100 gaan rijden op de 2e rijstrook. Ga dan gewoon helemaal rechts rijden denk ik dan :{
A mind with a heart of it's own
pi_154660560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:58 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Die 80/90/90 is wel raar, maar zal wel te maken hebben met onverwachte vrachtwagens op de rechterstrook. Alsof je die niet van een kilometer ziet... Of misschien is t een beperking in het systeem, het is natuurlijk op normale dagen wel een vrachtwagenstrook waar een hogere snelheid dan 80 wat onlogisch is.
Maar ik heb gisteravond de cc netjes op 100 laten staan en gewoon rechts alles voorbij gereden. Inderdaad precies als op een spitsstrook waar ook driekwart van nederland niet op durft te rijden.
pi_154660682
Mensen die met 40km/h over een 60weg tuffen en ook midden op de weg blijven rijden zodat je er niet langs kunt. }:| En dan een middelvinger geven als dat gaatje er eindelijk wel is en je er voorbij trekt. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_154664265
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:59 schreef Sarasi het volgende:
Mensen die met 40km/h over een 60weg tuffen en ook midden op de weg blijven rijden zodat je er niet langs kunt. }:| En dan een middelvinger geven als dat gaatje er eindelijk wel is en je er voorbij trekt. :')
Met 50 km/h durf ik wel door de berm hoor, ben je er ook voorbij. :)
pi_154664280
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Met 50 km/h durf ik wel door de berm hoor, ben je er ook voorbij. :)
Ik zat op de motor, heb net een paar dagen m'n rijbewijs. Leek me niet de slimste optie om dat te gaan forceren. :P
pi_154664452
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik zat op de motor, heb net een paar dagen m'n rijbewijs. Leek me niet de slimste optie om dat te gaan forceren. :P
Ik bedoelde idd met 2 wielen door de berm maar als je op een motor rijdt is dat niet zo'n goed idee idd. :+
Veel plezier met je motor! Hopelijk wordt het nóg een keer echt zomer dit jaar. :)
pi_154664950
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik bedoelde idd met 2 wielen door de berm maar als je op een motor rijdt is dat niet zo'n goed idee idd. :+
Veel plezier met je motor! Hopelijk wordt het nóg een keer echt zomer dit jaar. :)
Thanks. Vrijdag en zaterdagochtend was het gelukkig al prachtig weer. *O* En over een week moet het ook weer mooier worden. :)
pi_154665359
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:31 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Thanks. Vrijdag en zaterdagochtend was het gelukkig al prachtig weer. *O* En over een week moet het ook weer mooier worden. :)
Kilometers maken en wennen.
Kom je er op den duur ook wel voorbij als iemand op de as van de weg rijdt. ;)
  maandag 27 juli 2015 @ 17:38:34 #161
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_154679067
Rijden in Frankrijk zorgt ook altijd voor de nodige irritaties: zoals de afgelopen twee weken het geval was bij mij.
- Ten eerste natuurlijk de wegen; erg veel gehobbel, complete gaten in de weg met name bbk. Dat vind mijn iets verlaagde onderstelletje icm volle bepakking (tent, koelbox, kleding etc.) niet leuk. ;(
- Maar vooral die Fransen zelf; wat een opgefokte aapjes zitten daartussen. Kleven nog erger dan Nederlanders! (op momenten dat ik gewoon aan t inhalen ben op nog geen twee meter van mn auto af gaan rijden, dus ja, dan ga ik even van 135 terug naar 120 en krijgt ie een middelvinger van me).
- En natuurlijk, net als NL-ers lekker inhalen met 100 waar je 130 mag... :')
- Of: (vaak NLers: met de caravan bergop een vrachtwagen inhalen.... |:( )

Ach ja; ieder land heeft zijn eigen pro-s en contra's wat betreft verkeer. Maar bottom line is: Gun elkaar eens wat meer de ruimte en hou rekening met elkaar.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  maandag 27 juli 2015 @ 19:43:31 #162
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154682420
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:38 schreef Descendent het volgende:
Rijden in Frankrijk...

[TEXT]
Rijden in Frankrijk is rijden zoals de Fransen. Schijt aan alles, gassen waar zij gassen, remmen waar zij remmen (flitspalen) en overdadig gebruik van je linkerknipperlicht. De wegen zijn vaak wel een crime ja...
  FOK!fotograaf maandag 27 juli 2015 @ 19:45:36 #163
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154682482
quote:
7s.gif Op maandag 27 juli 2015 17:38 schreef Descendent het volgende:
- Of: (vaak NLers: met de caravan bergop een vrachtwagen inhalen.... |:( )
Gang is alles, zeker met een sleurhut. Een vrachtwagen blijft wel malen, die auto moet snelheid blijven houden omdat je anders met 40-60 de berg op kan.
The summer is magic!

maandag 27 juli 2015 @ 20:31:11 #164
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_154684016
Op vakantie werden we op de Duitse Autobahn ingehaald door een witte Lamborghini (een Aventador, geloof ik), hij maakte een onverwachte stuurbeweging (op een recht stuk :') ) waardoor het even leek of hij de vangrail in zou schieten, iedereen achter hem boven op de rem natuurlijk, schrok me wezenloos want wij zouden er zo ingeknald zijn, enfin, een flinke zwieper en hij had 'm weer in het gareel.
Even later gingen we een broodje eten en daar stond hij bij de benzinepomp.
Er kwamen al mensen omheen staan om selfies te nemen. :')
Het kereltje dat uitstapte maakte de indruk niet ouder dan een jaar of 23 te zijn en zag eruit als een volkszanger of voetballer.
Wij zochten bij de parkeerplaats naar een plekje om even te zitten, en al gauw hoorden we het kenmerkende motorgeluid. Ik stond op dat moment net op het punt om over te steken met mijn dochter, en besloot de proef op de som te nemen: stopt zo'n persoon voor een zebrapad?
Het antwoord op die vraag zal voor altijd een raadsel blijven, maar ik vermoed dat het "nee" was, want het kereltje parkeerde zijn auto op twee(!) invalidenplaatsen. (want lekker dicht bij de ingang van het wegrestaurant).
Hij stapte uit en ging naar het wegrestaurant, waarna de omstanders weer selfies begonnen te maken, een jongetje durfde zelfs de motorkap even aan te raken (nee, dat is niet de motorkap, want de motor ligt achterin knul).
Mijn dochter vroeg zich af of hij echt gehandicapt was, dat hij daar zijn auto had geparkeerd, en ik suggereerde voorzichtig dat hij misschien gehandicapt in zijn hoofd was.
Even later kwam er een auto met écht een gehandicaptensticker, die hem er nog net naast wist te wurmen, er kwam een gezin uit met een dochter die niet goed kon lopen.
Gelukkig hadden wij toen ons broodje op en hebben we onze reis zonder al te veel verdere ergernissen vervolgd. :)
pi_154684225
Vandaag hier ruzie gehad met een agressieve Engelsman.
Ik reed achter hem op een parkeerterrein van de lokale Tesco.
Hij en ik waren beide opzoek naar een parkeerplek, hij besloot voorbij een parkeerplek te rijden, zonder knipperlicht richting dat Vak. Dus ik besluit om mijn richting aan te geven en het vak in te rijden. Eenmaal geparkeerd komt die vent boos uit zijn auto, beweren dat ik zijn plek zou hebben Gejat Omdat hij er achteruit in zou willen rijden.
Heb hem toen vriendelijk laten weten dat hij in dat geval zijn richting maar had moeten aangeven, aangezien ik niet kan ruiken of hij achteruit wilt gaan.
  maandag 27 juli 2015 @ 23:00:30 #166
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154689237
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:31 schreef Gwywen het volgende:
Op vakantie werden we op de Duitse Autobahn ingehaald door een witte Lamborghini (een Aventador, geloof ik), hij maakte een onverwachte stuurbeweging (op een recht stuk :') ) waardoor het even leek of hij de vangrail in zou schieten, iedereen achter hem boven op de rem natuurlijk, schrok me wezenloos want wij zouden er zo ingeknald zijn, enfin, een flinke zwieper en hij had 'm weer in het gareel.
Even later gingen we een broodje eten en daar stond hij bij de benzinepomp.
Er kwamen al mensen omheen staan om selfies te nemen. :')
Het kereltje dat uitstapte maakte de indruk niet ouder dan een jaar of 23 te zijn en zag eruit als een volkszanger of voetballer.
Wij zochten bij de parkeerplaats naar een plekje om even te zitten, en al gauw hoorden we het kenmerkende motorgeluid. Ik stond op dat moment net op het punt om over te steken met mijn dochter, en besloot de proef op de som te nemen: stopt zo'n persoon voor een zebrapad?
Het antwoord op die vraag zal voor altijd een raadsel blijven, maar ik vermoed dat het "nee" was, want het kereltje parkeerde zijn auto op twee(!) invalidenplaatsen. (want lekker dicht bij de ingang van het wegrestaurant).
Hij stapte uit en ging naar het wegrestaurant, waarna de omstanders weer selfies begonnen te maken, een jongetje durfde zelfs de motorkap even aan te raken (nee, dat is niet de motorkap, want de motor ligt achterin knul).
Mijn dochter vroeg zich af of hij echt gehandicapt was, dat hij daar zijn auto had geparkeerd, en ik suggereerde voorzichtig dat hij misschien gehandicapt in zijn hoofd was.
Even later kwam er een auto met écht een gehandicaptensticker, die hem er nog net naast wist te wurmen, er kwam een gezin uit met een dochter die niet goed kon lopen.
Gelukkig hadden wij toen ons broodje op en hebben we onze reis zonder al te veel verdere ergernissen vervolgd. :)
Geweldig :D _O- _O_ .
  Spellchecker dinsdag 28 juli 2015 @ 00:29:44 #167
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_154692717
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 20:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]

en ik suggereerde voorzichtig dat hij misschien gehandicapt in zijn hoofd was

[..]
Zozo, durvende dame hoor... :+
Tevens -purist.
pi_154693142
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 19:43 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Rijden in Frankrijk is rijden zoals de Fransen. Schijt aan alles, gassen waar zij gassen, remmen waar zij remmen (flitspalen) en overdadig gebruik van je linkerknipperlicht. De wegen zijn vaak wel een crime ja...
En toch rijd ik er grager dan Duitsland, dat ik begint toch echt een ver Oostblokland te worden kwa wegen en een ongeluk is genoeg om die hobbelige betonwegennaf te sluiten.

En vooral dat stugge van die Duitsers. Rijden ze allemaal 0,5s achter elkaar, voorste laat het gas los en de stoet erachter tikt allemaal kort de rem aan, als een overspringen rood lichtje.

Fransen kun je het beste negeren, waarschijnlijk zit er geen enkele logica in wat ze doen. Ze zitten vlak achter omdat ze niet beseffen dat het irritant is, geen kwade bedoelingen verder.
.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 11:30:31 #169
258802 Yreal
henk..!
pi_154699155
Stonden er net in Zoetermeer een paar in de berm te werken die geparkeerd stonden op iets van een file mechanisme waardoor alle stoplichten op rood bleven :')
pi_154700247
Laatst een Zwart/(oranje?) aventador in Nederland, met Duit kenteken bij de pomp.
Was denk ik een bekende voetballer (aan zijn kleding te zien) moest ook ff als een randdebiel wegrijden :')
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:32:02 #171
258802 Yreal
henk..!
pi_154700426
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:23 schreef Pap89 het volgende:
Laatst een Zwart/(oranje?) aventador in Nederland, met Duit kenteken bij de pomp.
Was denk ik een bekende voetballer (aan zijn kleding te zien) moest ook ff als een randdebiel wegrijden :')
nee zo'n auto hebben en dan normaal rijden :')
  dinsdag 28 juli 2015 @ 12:48:51 #172
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154700767
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 00:44 schreef Fer het volgende:

[..]

En toch rijd ik er grager dan Duitsland, dat ik begint toch echt een ver Oostblokland te worden kwa wegen en een ongeluk is genoeg om die hobbelige betonwegennaf te sluiten.
Idem, Duitsland is leuk om op sommige stukken even legaal de top van je auto op te zoeken, maar dan houdt het ook wel op.
pi_154700827
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 12:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee zo'n auto hebben en dan normaal rijden :')
Dat kan toch helemaal niet? Die motoren slaan af als je een snelheid tussen 0 en 50km/u probeert te rijden, je moet dus zo snel mogelijk daarboven zitten :P
  dinsdag 28 juli 2015 @ 14:54:43 #174
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154703810
Liever een jong rijke gast die zo'n auto gebruikt waar die voor gemaakt is, dan die hele kuddes kneusjes die bij de coffee shop in de straat met hun volkwagen polo of opel corsa met lekke uitlaat stoer proberen te doen.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 16:09:06 #175
300082 roos85
JUICHEN!
pi_154705592
quote:
Reed er van de week ook. Zit zo in je systeem daar niet te mogen rijden, dat ik daardoor op de "middelste" baan reed, vele met mij. :D
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  FOK!fotograaf dinsdag 28 juli 2015 @ 16:35:08 #176
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154706142
Irritatie van zondag: Kantelwalsen zetten op "Spitsstrook geopend" (dus snelheidsbeperking) en vervolgens de spitsstrook met een rood kruis weer afsluiten. Over de gehele lengte waar die "geopend" zou zijn.
The summer is magic!

dinsdag 28 juli 2015 @ 17:58:08 #177
45532 ziggyziggyziggy
pi_154707795
Kantelwalsen. Daar moest ik even over nadenken.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:11:47 #178
258802 Yreal
henk..!
pi_154713102
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 16:09 schreef roos85 het volgende:

[..]

Reed er van de week ook. Zit zo in je systeem daar niet te mogen rijden, dat ik daardoor op de "middelste" baan reed, vele met mij. :D
Kreun. Je moet ook kijken, niet op auto-piloot rijden.
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:29:17 #179
300082 roos85
JUICHEN!
pi_154713775
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kreun. Je moet ook kijken, niet op auto-piloot rijden.
Ja duh :D Mensen zijn stiekem ook gewoontedieren ;)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 21:30:41 #180
258802 Yreal
henk..!
pi_154713813
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:29 schreef roos85 het volgende:

[..]

Ja duh :D Mensen zijn stiekem ook gewoontedieren ;)
Den haag uit rijden er ook nog steeds mensen 80km/u
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:15:56 #181
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154715550
Het was vandaag weer "jij schuift wel op als ik wil invoegen"-dag. Mooi niet meneer de taxichauffeur in je dikke nieuwe Mercedes. Je had 200 meter invoegstrook en er reed niemand voor of achter me. Gebaartjes maken het alleen maar leuker.
pi_154715610
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 17:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kantelwalsen. Daar moest ik even over nadenken.
Ik moest het googlen. :@
pi_154716009
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 21:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Den haag uit rijden er ook nog steeds mensen 80km/u
Pff irritant als je er dan niet langs kunt. Ik ben blij dat ze bij Leiden die 80km zone uitgezet hebben. Daar hingen niet eens camera's voor traject controle maar iedereen ging 80 rijden ( ;(), en op dat lange stuk vanuit/richting Leidschendam iedereen maar gassen. Lol
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:29:23 #184
258802 Yreal
henk..!
pi_154716172
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:25 schreef Beppiie het volgende:

[..]

Pff irritant als je er dan niet langs kunt. Ik ben blij dat ze bij Leiden die 80km zone uitgezet hebben. Daar hingen niet eens camera's voor traject controle maar iedereen ging 80 rijden ( ;(), en op dat lange stuk vanuit/richting Leidschendam iedereen maar gassen. Lol
Sowieso, de logica. Meer rijbanen dus we gaan langzamer rijden :( En verderop gaan we rustig 130 rijden op 6 banen.
pi_154716377
Hahahah ja en daar rijdt alles in allerlei snelheden door elkaar. ;) :P
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:41:05 #186
258802 Yreal
henk..!
pi_154716684
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:34 schreef Beppiie het volgende:
Hahahah ja en daar rijdt alles in allerlei snelheden door elkaar. ;) :P
Precies. De audi's van de oprit door de vrachtwagens op de a44, de volkswagens op de a44 door de vrachtwagens op de a4. En dat kan met 130. In het donker.

Maar harder dan 80 op dat prachtige nieuwe stuk snelweg?? Onmogelijk. En dan bedenk je je dat er in die dramatische 2 baans bouwput 90 mocht worden gereden :') !
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 juli 2015 @ 22:46:53 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154716965
Sowieso het feit dat je er maar 100 mag in de middag :{

Geen hond op de weg, 6 banen, maar wel 100 :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:47:48 #188
258802 Yreal
henk..!
pi_154717009
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:46 schreef Nattekat het volgende:
Sowieso het feit dat je er maar 100 mag in de middag :{

Geen hond op de weg, 6 banen, maar wel 100 :')
Nee, dan is het 120...
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 juli 2015 @ 22:50:05 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_154717109
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, dan is het 120...
Nope, staan borden voor 100. Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 28 juli 2015 @ 22:51:43 #190
258802 Yreal
henk..!
pi_154717177
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nope, staan borden voor 100. Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.
Tussen de aansluiting a44 en a5 is het 120 overdag.
pi_154717649
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:15 schreef BigSmurf het volgende:
Het was vandaag weer "jij schuift wel op als ik wil invoegen"-dag. Mooi niet meneer de taxichauffeur in je dikke nieuwe Mercedes. Je had 200 meter invoegstrook en er reed niemand voor of achter me. Gebaartjes maken het alleen maar leuker.
Ik zie het ook iedere keer gebeuren, alleen rij ik in een groot gedrocht van ruim 25 meter. Dat er dan alsnog mensen naast mij uitkomen snap ik niet. Het maakt mij geen zak uit of je voor of achter mij invoegt, maar pas gaan kijken als je al heel lang naast mij zit is gewoon oerstom. Verwachten ze een wonder ofzo?
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:21:25 #192
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154718204
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
Nope, is altijd 130 op dat stuk, beide kanten op.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:50 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.
Misschien in het zuiden (denk ik ook niet), maar tussen Delft en Amsterdam is het idd nergens 120 op de A4

(tussen Dinteloord en Bergen op Zoom is het blijkbaar 120)

[ Bericht 20% gewijzigd door OEM op 28-07-2015 23:48:21 ]
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:23:41 #193
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154718274
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zie het ook iedere keer gebeuren, alleen rij ik in een groot gedrocht van ruim 25 meter. Dat er dan alsnog mensen naast mij uitkomen snap ik niet. Het maakt mij geen zak uit of je voor of achter mij invoegt, maar pas gaan kijken als je al heel lang naast mij zit is gewoon oerstom. Verwachten ze een wonder ofzo?
Ik denk het. Bij jou is het eigenlijk nog veel knapper. Het is niet dat ze je over het hoofd kunnen zien. :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:21 schreef OEM het volgende:

[..]

Nope, is altijd 130 op dat stuk, beide kanten op.
Ik wou net zeggen, de A4 is toch vanaf Den Haag 100/130 - 100 - 100/130 - 130 - 100? Met het 5-strooks stuk onder de loopbrug door altijd 130? Met vanaf Den Haag op het eerste stuk TC?
  Forum Admin dinsdag 28 juli 2015 @ 23:35:30 #194
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_154718613
Mensen die bij het tanken gewoon de eerste pomp pakken. Vanmiddag weer zo'n eigenheimer die dan met z'n bakwagen de eerste pomp van het station pakt, ik kan er niet tussendoor dus ik moet me er links langswurmen om achteruit naar de pomp te rijden die ik nodig heb.

:r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 28 juli 2015 @ 23:36:28 #195
258802 Yreal
henk..!
pi_154718633
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die bij het tanken gewoon de eerste pomp pakken. Vanmiddag weer zo'n eigenheimer die dan met z'n bakwagen de eerste pomp van het station pakt, ik kan er niet tussendoor dus ik moet me er links langswurmen om achteruit naar de pomp te rijden die ik nodig heb.

Hatelijk. Enkel overtroffen door mensen die gaan staan wachten en vervolgens boos worden als jij wel de achterliggende pomp pakt.
  FOK!fotograaf woensdag 29 juli 2015 @ 01:47:50 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154721611
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Volgens mij is dat permanent 130 hoor... Als ik uit Lisse o.i.d. kom en ik ga binnendoor, draai ik de A4 op waar ik 130 mag en dan pas na knooppunt de Hoek mag ik weer 100. De parallelrijbanen aan beide zijdes zijn 100.
The summer is magic!

pi_154725011
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 juli 2015 23:35 schreef Straatcommando. het volgende:

Wel gecheckt of beide pompen, hetzelfde bieden? Ik tank vaak aan de A16 net voor het Hollands Diep, daar liep ook iemand te klagen dat ik de achterste pomp pakte, maar dat is de enige pomp met normale Diesel, die voorste pomp had alleen die premium meuk.
  woensdag 29 juli 2015 @ 09:59:38 #198
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_154725581
Ik begin me steeds meer te irriteren aan de wildgroei van snelheden en snelheidsbeperkingen op de Nederlandse snelwegen. 130, 120, 100, 120 tussen 6 en 19u, enzovoorts. Je weet gewoon nergens meer hoe hard je eigenlijk mag en als je een keer een bord gemist hebt, zeker die dynamische omklapborden, rijd je erg makkelijk een verkeerde snelheid.

Bonuspunten trouwens voor het stuk op de A12 bij Ede, waar op dynamische borden staat aangegeven '120 tussen 6 en 19u'. Als je dan toch dynamische borden hebt, is dan zo moeilijk die 120 in 130 te veranderen 's avonds?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:08:48 #199
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154725744
Ik snap het probleem met die snelheden niet zo. Vroeger moest je op het bord kijken om te zien hoe snel je mag, vandaag doe je nog precies hetzelfde. Als een aanduiding zoals "van 6-19u" te lastig is dan moet je wellicht weer eens een theorieboekje kopen en wat lessen nemen. Ook aan "als je een bord mist" is helemaal niets veranderd.

De enige mensen waarvan ik merk dat ze er over klagen zijn mensen die alleen maar op de automatische piloot rijden. "Je mocht hier altijd 120 en nu snap ik er niks meer van". Oftewel, actief de borden in de gaten houden kunnen ze niet.
pi_154725817
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:08 schreef twiFight het volgende:
Ik snap het probleem met die snelheden niet zo. Vroeger moest je op het bord kijken om te zien hoe snel je mag, vandaag doe je nog precies hetzelfde. Als een aanduiding zoals "van 6-19u" te lastig is dan moet je wellicht weer eens een theorieboekje kopen en wat lessen nemen. Ook aan "als je een bord mist" is helemaal niets veranderd.

De enige mensen waarvan ik merk dat ze er over klagen zijn mensen die alleen maar op de automatische piloot rijden. "Je mocht hier altijd 120 en nu snap ik er niks meer van". Oftewel, actief de borden in de gaten houden kunnen ze niet.
Vroeger was het gewoon 120 op de snelweg toch?
Nu is het deels 120, deels 130, stukjes 100 wegens omwonenden/milieu...

Maar opletten moet je toch. Dus klagen doe ik niet.
Professioneel gifmenger.
pi_154725888
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:59 schreef De_Hertog het volgende:

Bonuspunten trouwens voor het stuk op de A12 bij Ede, waar op dynamische borden staat aangegeven '120 tussen 6 en 19u'. Als je dan toch dynamische borden hebt, is dan zo moeilijk die 120 in 130 te veranderen 's avonds?
Dat zou ik alleen maar verwarrender vinden. Nu weet je ook overdag dat je er 'savonds gewoon 130 mag.

Ik snap het probleem niet zo, met beetje opletten op de borden die toch om de paar kilometer wel staan weet ik altijd wel welke snelheid ik mag.
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:35:28 #202
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_154726186
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:08 schreef twiFight het volgende:
Vroeger was er op snelwegen gewoon één snelheid, met hier en daar en uitzondering. Het gaat me niet zo zeer om het op de borden letten an sich, maar dat je zo vaak je snelheid moet aanpassen - niet aan het overige verkeer, maar aan wat op dat stukje snelweg op dat moment geldt.
Ook borden missen is wel degelijk veranderd, want er waren minder uitzonderingen en die stonden ook nog eens duidelijker aangegeven. Zeker zo'n dynamische snelheid is lastig op een hectometerpaaltje te krijgen bijvoorbeeld.
Oh, en ik snap best wat er met '6-19u' bedoeld wordt, maar als ik zie hoeveel mensen op de A2 's avonds 100 blijven rijden (ook links of in het midden, maar dat is weer een ander verhaal) geldt dat duidelijk niet voor iedereen :P.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_154726373
Tegenwoordig staat elke kilometer toch een herhaling op het hectometerpaaltje?

Zo moeilijk is het allemaal niet inderdaad, maar ik moet wel zeggen dat ik het verhogen van de snelheid naar 130 achteraf gezien onnodig vindt als je ziet op hoe weinig plekken het mag en het gezeur dat er om ontstaat. Alles wat 120 was had naar 130 gemoeten, of niks.
  woensdag 29 juli 2015 @ 10:52:21 #204
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154726479
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:45 schreef Viezze het volgende:

Zo moeilijk is het allemaal niet inderdaad, maar ik moet wel zeggen dat ik het verhogen van de snelheid naar 130 achteraf gezien onnodig vindt als je ziet op hoe weinig plekken het mag en het gezeur dat er om ontstaat. Alles wat 120 was had naar 130 gemoeten, of niks.
Hangt heel erg van je route af. Als ik naar familie ga (150+ km) kan ik op meer dan de helft 130 rijden. Na 19:00 is dat bijna de hele reis.

Snelheidswisselingen zijn zeker irritant, maar daar heb ik in Nederland juist weinig last van. Zelden moet je van 130 naar 120, als er een wisseling is is het vaak toch naar de 100 en dat was het dan voorheen ook. Als je wilt kun je gewoon 100 blijven rijden en hoef je je niet aan te passen zo lang je maar rechts blijft rijden }:|
Duitsland bijvoorbeeld, daar werd ik pas gek van de snelheidswisselingen.
pi_154726514
Ja oke maar daar heb je nog dat de snelheid wijzigt in geen limiet :7 120 naar 130 is voor het gevoel wel lekker, maar iedereen weet dat het geen zak uitmaakt :D
  woensdag 29 juli 2015 @ 11:21:23 #206
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_154726973
quote:
Niet bij dingen als open spitsstrook :).

Maar inderdaad:

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:52 schreef twiFight het volgende:

[..]

Hangt heel erg van je route af.
Ik kom het in Nederland op mijn route de laatste tijd juist vaak tegen, vandaar mijn bericht. Laatst in Duitsland reed ik op een stuk waar geen limiet was terwijl het vrij druk was, en ik merkte dat ik veel meer m'n snelheid aan het aanpassen aan het overige verkeer, in plaats van aan de bordjes. In de praktijk rijd je dan net zo hard maar ik vond het een stuk prettiger (en veiliger) overkomen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_154728095
Volgens mij weten de bordenplaatsers het af en toe ook niet meer.
Bij mij staat er op elke oprit staat netjes '120' met als tijdsaanduiding '6-19'. Bij de oprit van de tankstation staat '120' met tijdsaanduiding 'maandag t/m vrijdag 6-19'. Tankstation de andere richting op staat precies hetzelfde bord.
Lekker vaag weer.
pi_154728747
quote:
Nee, want heel veel plekken is niet één vaste snelheid die altijd geld.
Dan moeten ze elk hectometerpaaltje met een dynamisch bord uitrusten wat 100 (spitsstrook open), 120 (overdag tussen 6 en 19) of 130 kan weergeven. Kijk, kunnen we weer meer belasting gaan betalen :')
pi_154728937
Als die borden al verwarrend zijn :'), ga dan lekker met 100 op de rechterbaan.
  woensdag 29 juli 2015 @ 14:20:12 #210
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154731550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:54 schreef Viezze het volgende:
Ja oke maar daar heb je nog dat de snelheid wijzigt in geen limiet :7 120 naar 130 is voor het gevoel wel lekker, maar iedereen weet dat het geen zak uitmaakt :D
Behalve in het verbruik ;)
  woensdag 29 juli 2015 @ 15:00:58 #211
45532 ziggyziggyziggy
pi_154732564
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 12:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Volgens mij weten de bordenplaatsers het af en toe ook niet meer.
Bij mij staat er op elke oprit staat netjes '120' met als tijdsaanduiding '6-19'. Bij de oprit van de tankstation staat '120' met tijdsaanduiding 'maandag t/m vrijdag 6-19'. Tankstation de andere richting op staat precies hetzelfde bord.
Lekker vaag weer.
Dat viel mij laatst ook op, ja! Dus als je in het weekend een stukje harder wil rijden, moet je gaan tanken. Ofzo. :')
pi_154732849
Ik had maandagavond weer zoiets irritants, stoplicht, 80km weg en dan weer een stoplicht.

En ik trek dan vlot op vanaf stoplicht 1 tot 80km/uur (okee 82/83) en dan komt er zo'n prul auto'tje voorbij met 90, gaat voor me staan bij het volgende stoplicht, trekt voor geen meter op.

En sowieso zijn auto's die bij een 2 baans weg links gaan staan bij het stoplicht en dan minder snel (kunnen) optrekken dan die op de rechterbaan irritant, blijf er dan achter.
pi_154732887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:18 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat zou ik alleen maar verwarrender vinden. Nu weet je ook overdag dat je er 'savonds gewoon 130 mag.

Ik snap het probleem niet zo, met beetje opletten op de borden die toch om de paar kilometer wel staan weet ik altijd wel welke snelheid ik mag.
Ik vraag me wel eens af hoe precies ze dat 19:00 nemen, zouden ze 18:55 nog controleren? :P

Ik rij elke maandagavond op de A4 tussen 18:50 en 19:10 haha.
  Moderator woensdag 29 juli 2015 @ 15:21:10 #214
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_154733041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:52 schreef twiFight het volgende:

Duitsland bijvoorbeeld, daar werd ik pas gek van de snelheidswisselingen.
De de BAB toch vaak 100, 130 of geen limiet. Dat laatste vind ik het fijnste, dan kun je je meer op het overige verkeer concentreren ipv de snelheid.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_154733395
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 09:59 schreef De_Hertog het volgende:
Ik begin me steeds meer te irriteren aan de wildgroei van snelheden en snelheidsbeperkingen op de Nederlandse snelwegen. 130, 120, 100, 120 tussen 6 en 19u, enzovoorts. Je weet gewoon nergens meer hoe hard je eigenlijk mag en als je een keer een bord gemist hebt, zeker die dynamische omklapborden, rijd je erg makkelijk een verkeerde snelheid.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:13 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Vroeger was het gewoon 120 op de snelweg toch?
Nu is het deels 120, deels 130, stukjes 100 wegens omwonenden/milieu...

Maar opletten moet je toch. Dus klagen doe ik niet.
Je bedoelt dat je naar de borden moet kijken? De horror...
pi_154733402
Ik heb af en toe een rare en irritante situatie, misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen:

Ik voeg wel eens in, maar laatst had ik weer zo'n knuppel die in ging voegen en meteen gas gaf zodat ik eigenlijk gedwongen was op de invoegstrook te blijven hangen tot meneer (of mevrouw) koekwaus niet meer naast mij zat. Als de invoegstrook dan ophoudt heb ik een uitdaging, maar het is nog nooit fout gegaan.

Hoe zit dit ding juridisch? Invoeger zit al op de hoofdrijbaan, dus moet ik voorrang verlenen aan koekwaus. Maar is er niets te bedenken waardoor koekwaus toch niet vrijuit kan gaan bij zulke trollacties? Ik heb al eens een aflevering van Wegmisbruikers of Blik Op De Weg gezien waar een onopvallende surveillancewagen ook op deze manier ingehaald werd. Natuurlijk werd bestuurder aan de kant gezet en mocht 'ie uitleggen waarom hij zo irritant deed, maar bleef die gast maar "Zo zie ik het niet" zeggen, wat volgens mij net zoveel betekent als "lk heb gewoon schijt aan de rest" Behalve een waarschuwing leek het erop dat de agenten niet veel uit konden halen, en dat zou ik jammer vinden.
pi_154733424
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 10:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Vroeger was er op snelwegen gewoon één snelheid, met hier en daar en uitzondering. Het gaat me niet zo zeer om het op de borden letten an sich, maar dat je zo vaak je snelheid moet aanpassen - niet aan het overige verkeer, maar aan wat op dat stukje snelweg op dat moment geldt.
Ook borden missen is wel degelijk veranderd, want er waren minder uitzonderingen en die stonden ook nog eens duidelijker aangegeven. Zeker zo'n dynamische snelheid is lastig op een hectometerpaaltje te krijgen bijvoorbeeld.
Oh, en ik snap best wat er met '6-19u' bedoeld wordt, maar als ik zie hoeveel mensen op de A2 's avonds 100 blijven rijden (ook links of in het midden, maar dat is weer een ander verhaal) geldt dat duidelijk niet voor iedereen :P.
Dat is omdat mensen te fucking achterlijk zijn om borden te kunnen lezen.
pi_154733484
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:37 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb af en toe een rare en irritante situatie, misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen:

Ik voeg wel eens in, maar laatst had ik weer zo'n knuppel die in ging voegen en meteen gas gaf zodat ik eigenlijk gedwongen was op de invoegstrook te blijven hangen tot meneer (of mevrouw) koekwaus niet meer naast mij zat. Als de invoegstrook dan ophoudt heb ik een uitdaging, maar het is nog nooit fout gegaan.

Hoe zit dit ding juridisch? Invoeger zit al op de hoofdrijbaan, dus moet ik voorrang verlenen aan koekwaus. Maar is er niets te bedenken waardoor koekwaus toch niet vrijuit kan gaan bij zulke trollacties? Ik heb al eens een aflevering van Wegmisbruikers of Blik Op De Weg gezien waar een onopvallende surveillancewagen ook op deze manier ingehaald werd. Natuurlijk werd bestuurder aan de kant gezet en mocht 'ie uitleggen waarom hij zo irritant deed, maar bleef die gast maar "Zo zie ik het niet" zeggen, wat volgens mij net zoveel betekent als "lk heb gewoon schijt aan de rest" Behalve een waarschuwing leek het erop dat de agenten niet veel uit konden halen, en dat zou ik jammer vinden.
Gewoon zelf goed invoegen? Blijkbaar kon het achter je wel, dus kon jij ook. Anders zou hij een doorgetrokken streep gepakt kunnen hebben.
pi_154733606
quote:

Als iemand voor me niet op snelheid komt en ik daardoor ook met 60 moet invoegen waar je 120 mag dan haal ik diegene wel in.

Andersom ook trouwens, als iemand meteen invoegt met de snelheid van een slak, dan blijf ik netjes (zoals het volgens mij officieel hoort) tot het einde op de invoegstrook, dat ik dan rechts inhaal is volgens mij niet van toepassing, want blokjes.
pi_154733608
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon zelf goed invoegen? Blijkbaar kon het achter je wel, dus kon jij ook. Anders zou hij een doorgetrokken streep gepakt kunnen hebben.
Je leert alleen dat je de gehele invoegstrook moet gebruiken. Dus als degene achter je eerder invoegt dan heb jij niet perse wat verkeerd gedaan, zelfs als jij wel prima snelheid maakt.
pi_154733674
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je leert alleen dat je de gehele invoegstrook moet gebruiken. Dus als degene achter je eerder invoegt dan heb jij niet perse wat verkeerd gedaan, zelfs als jij wel prima snelheid maakt.
Waarom zou je per se de hele invoegstrook gebruiken? Als je kan invoegen voeg je toch gewoon in?
pi_154733677
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is omdat mensen te fucking achterlijk zijn om borden te kunnen lezen.
Je hebt tegenwoordig ook veel mensen die zeggen, maar mijn auto is zuiniger bij 100km/uur.
pi_154733692
quote:
15s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom zou je per se de hele invoegstrook gebruiken? Als je kan invoegen voeg je toch gewoon in?
Zo wordt het aangeleerd. Of het een officiele regel is weet ik niet.
pi_154733742
quote:
Ik zie steeds vaker borden op de snelweg die melden dat je de invoegstrook helemaal dient te gebruiken. Is er iets veranderd in de verkeersregels?

G. van Stokkum

Antwoord van de Autospecialist (AD):
Geen wetswijziging, maar in de strijd tegen het fileleed doet de overheid steeds vaker pogingen om het gedrag van automobilisten te beïnvloeden. Sommige files ontstaan doordat auto's te vroeg invoegen. Nederlanders zijn echter opgegroeid met de gedragsregel dat je netjes en op tijd in de rij moet en dat het asociaal is als je tot het einde doorrijdt, terwijl je weet dat je moet invoegen.
Om de vermeende wegmisbruikers te straffen, gaan sommige automobilisten zelfs voor eigen rechter spelen door opzettelijk halverwege twee rijstroken te gaan rijden. Zij willen zo de bestuurders dwarszitten die tot het laatst blijven doorrijden op de eindigende rijstrook. Echter, het is juist goed voor de doorstroming om zo lang mogelijk op een eindigende rijstrook of een invoegstrook te blijven rijden. Wel moet de invoegende automobilist daarbij het tempo van het overige verkeer aanhouden. Immers, wie met absurd hoge snelheid passeert en bij het invoegen hard op de rem gaat staan, hindert eveneens de doorstroming.
Heb dit wel eens waar een weg van 2 baans naar 1 baans gaat en ze je er niet meer tussen willen laten bij het ritsen, want asociaal om helemaal door te rijden.
pi_154733843
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:50 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb dit wel eens waar een weg van 2 baans naar 1 baans gaat en ze je er niet meer tussen willen laten bij het ritsen, want asociaal om helemaal door te rijden.
Die mensen moeten doooooooood.
pi_154733861
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:47 schreef JDx het volgende:

[..]

Je hebt tegenwoordig ook veel mensen die zeggen, maar mijn auto is zuiniger bij 100km/uur.
ugh. Ik hoop ooit tegen zo'n club van 90 pipo lopen schreeuwen dat ie dan ook in de stad wel effe 90 moest gaan rijden.
pi_154733913
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

ugh. Ik hoop ooit tegen zo'n club van 90 pipo lopen schreeuwen dat ie dan ook in de stad wel effe 90 moest gaan rijden.
Meest irritante zijn nog die mensen die 110 rijden waar je 120 mag en je dan met 110 voorbij komen op een stuk waar je 100 mag, heb er niet echt last van, maar gewoon :')
pi_154733953
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:55 schreef JDx het volgende:

[..]

Meest irritante zijn nog die mensen die 110 rijden waar je 120 mag en je dan met 110 voorbij komen op een stuk waar je 100 mag, heb er niet echt last van, maar gewoon :')
Gewoon lekker op een voor jou comfortabele snelheid rijden. Eigenlijk beter dan dat panische bordjesgedrag van mensen.
pi_154734038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Gewoon lekker op een voor jou comfortabele snelheid rijden. Eigenlijk beter dan dat panische bordjesgedrag van mensen.
Bordjesgedrag? Als je je gewoon aan de snelheid/regels houdt heb je ook geen last van angst voor flitsers of van die files door mensen die dan opeens remmen omdat ze niet weten hoe hard ze rijden/mogen.
pi_154734075
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 15:59 schreef JDx het volgende:

[..]

Bordjesgedrag? Als je je gewoon aan de snelheid/regels houdt heb je ook geen last van angst voor flitsers of van die files door mensen die dan opeens remmen omdat ze niet weten hoe hard ze rijden/mogen.
Ik heb het gevoel dat heel veel mensen die blind de bordjes volgen verder zelf ook niet meer na durven denken :@
pi_154734113
quote:

Volgens mij was er ooit een aflevering van blik op de weg (kan ook wegmisbruikers zijn) die zijn rijbewijs ingevorderd zag worden door zo'n actie. Kan het niet zo snel vinden maar volgens mij was dat op de A50 bij Uden (uitzending van al jaren terug)... Kan het fout hebben maar volgens mij was dat de strekking van het verhaal.
Maar invoegen en diegene voor je het invoegen beletten is gewoon zo kansloos.
pi_154734186
quote:
10s.gif Op woensdag 29 juli 2015 16:02 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Volgens mij was er ooit een aflevering van blik op de weg (kan ook wegmisbruikers zijn) die zijn rijbewijs ingevorderd zag worden door zo'n actie. Kan het niet zo snel vinden maar volgens mij was dat op de A50 bij Uden (uitzending van al jaren terug)... Kan het fout hebben maar volgens mij was dat de strekking van het verhaal.
Maar invoegen en diegene voor je het invoegen beletten is gewoon zo kansloos.
Eens, had dat ook gezien toen, alleen hebben veel mensen wel verdomt veel moeite met de juiste snelheid behalen voordat ze gaan invoegen.

Reed laatst een keer op de snelweg op de rechterbaan, niks aan de hand, kwam een vrouw van een tankstation en voegt meteen in, aan het begin van de invoegstrook met 60 ofzo, dus ik er bijna achterop geklapt, ik kon wel naar links, maar dat was helemaal niet nodig (soms kan het ook niet).

Haalt ze me even later in, middelvinger en schreeuwen en alles? Wtf did I do? :P
pi_154734229
Achter iemand invoegen en dan naast hem gaan rijden kan wel op art5 uiteraard.
pi_154736426
Is er een nieuwsbericht geweest dat de borden met een inhaalverbod voor vrachtwagens niet meer gelden ofzo? Valt me al dagenlang op dat de meeste vrachtwagenchauffeurs een inhaalactie besluiten in te zetten pal naast die borden :X
  FOK!fotograaf woensdag 29 juli 2015 @ 17:59:31 #235
13368 NiGeLaToR
pi_154737537
Sinds enkele weken heb ik een auto met iets meer vermogen, dan de gemiddelde eco-auto van weleer. Dus, zonder boven de 2500rpm uit te komen rij ik vlotter weg bij stoplichten enzo. En wat schetst mijn verbazing - wat rijden we in NL langzaam en wat anticiperen we slecht. Hoevaak ik niet in de remmen moet omdat iemand toch nog even de linkerbaan moet hebben en dan vervolgens tergend langzaam weg rijdt.

Nu is het een kwestie van nog rustiger aan doen, maar valt me gewoon op. Eerst afsnijden om vervolgens slowmotion verder te gaan. Waarom dan eerst afsnijden, blijf lekker rechts rijden dan ^O^
pi_154737655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2015 17:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
Sinds enkele weken heb ik een auto met iets meer vermogen, dan de gemiddelde eco-auto van weleer. Dus, zonder boven de 2500rpm uit te komen rij ik vlotter weg bij stoplichten enzo. En wat schetst mijn verbazing - wat rijden we in NL langzaam en wat anticiperen we slecht. Hoevaak ik niet in de remmen moet omdat iemand toch nog even de linkerbaan moet hebben en dan vervolgens tergend langzaam weg rijdt.

Nu is het een kwestie van nog rustiger aan doen, maar valt me gewoon op. Eerst afsnijden om vervolgens slowmotion verder te gaan. Waarom dan eerst afsnijden, blijf lekker rechts rijden dan ^O^
Precies dit inderdaad, blijf lekker achter de rest dan.
  woensdag 29 juli 2015 @ 18:22:09 #237
12221 Tijn