Maar daarentegen doen ze daar niet zo betuttelend dat ze honderd waarschuwingsborden en ineens max 60km/u neerzetten als er ergens een flauwe bocht zit, of de weg toch wel net breed genoeg is voor twee auto's.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
Ik vind het betutteld dat een keurige 80 versmald wordt en zo teruggebracht wordt naar 60. Oja, vergeet de aangelegde chicanes niet. Bochten met een adviessnelheid van 80 terwijl je er met droog weer met 140 nog prima doorheen kan. Maar omdat een aantal bestuurders te dom is om te snappen dat je dat dus niet met nat weer kan, is het adviessnelheid bordje er geplaatst.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn.
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:16 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
Hoe moet je dan de maximum snelheid van je auto uitvinden?quote:Op maandag 20 juli 2015 08:54 schreef Ciora het volgende:
[..]
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
Ja, true, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik verdom het ook om mijzelf in een rijtje autos te proppen dat 100 rijdt terwijl ik 120 ga omdat iemand graag in mijn achterbak wil zitten.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
Het is dat ik een nieuwe wagen ga halen, maar bij zulke gasten trap ik graag hard op de rem, heb zelf toch een trekhaak, dus pijn zal hij zeker voelen aan zijn bak.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.
Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was?En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.
Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij.![]()
Trieste figuren..
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:56 schreef Jihawti het volgende:
Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag"![]()
Daarom vandaag maar het fietsje gepaktquote:Op maandag 20 juli 2015 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:13 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.
Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan"
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Geen km-teller in mijn auto.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Geen toerenteller bedoel je?quote:
Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).quote:Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?
Bij echt haast trek ik in 3 naar 100dat is zeker ook fout?
Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Geen km-teller in mijn auto.
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?
Bij echt haast trek ik in 3 naar 100dat is zeker ook fout?
Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen toerenteller bedoel je?
[..]
Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
Het nieuwe rijden is anders he?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?
Meestal:
2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80
Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Ja, dat uitrollen in de versnelling is wel handig. Maar dat toerental dat erbij hoort slaat gewoon nergens op.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?
Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ohhh dit herken ik. Mijn eigen vriendinnetje deed dit een paar keer net nadat ze t rijbewijs hadquote:Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt!
Zo heb ik het geleerd ja, maar dan vanaf de 80 in de 5e versnelling.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Ik schakel relatief vroeg. En dat stuk blik is toch al niks waard...quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?
Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt!
Ik heb het maar eens opgezocht, volgens het rdw zou mijn auto 136 pk hebben.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Ik heb bij mijn schoonouders altijd de neiging om steeds "schakelen!!" te roepen. Die rijden op de snelweg nog bijna in zijn twee ofzo.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
Gewoon handrembocht johquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegenquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
Mijn koekblik geeft niet eens aan als ik de handrem vergeten ben eraf te halen, kwam er pas een paar kilometer later achter. Niet eens last van gehadquote:Op maandag 20 juli 2015 22:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?
Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
[..]
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
Ligt eraan wat je wilt. Als je moet klimmen e.d. en gang moet houden, heb je meer aan koppel, want je bent aan het trekken. Wil je gang maken, dan wil je liever vermogen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.
Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.quote:Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.
Daar heb je op zich wel een punt. En wat dat laatste betreft: als jij iemand weet met een BMW/Mercedes/Audi dan zou ik best een poging willen wagen. Helaas ken ik niemand die zo'n auto heeft.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijkenquote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 03:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.
Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga. Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.
Enige goede en correcte antwoord wat hier van toepassing is!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik schakel altijd op gehoor. Toen ik net geslaagd was deed ik dat niet, maar ik zat mijn eerste ritten met een hoop oostbloktypes in de auto die massaal aanwijzingen begonnen te schreeuwen waarin het woord "sloech" veel voorkwam. Dat bleek слух te zijn "gehoor". Ze legden me in gebroken Nederlands uit van "Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |