abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154486861
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
Maar daarentegen doen ze daar niet zo betuttelend dat ze honderd waarschuwingsborden en ineens max 60km/u neerzetten als er ergens een flauwe bocht zit, of de weg toch wel net breed genoeg is voor twee auto's.

100 km/u wegen in Duitsland betekent niet dat je er ook 100 kan rijden zonder ongelukken, daar gaan ze (gelukkig) nog wel van enig inzicht uit van de automobilist zelf.
  maandag 20 juli 2015 @ 15:30:55 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154488710
Dat is een nogal tegenstrijdige post. Als je in een 'Duitse bocht' niet 100 kan rijden zonder ongelukken dan zou een snelheidsbord daar dus ook volledig terecht zijn. Net zoals in Nederland.

Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn. Alsof dat bord daar staat om hun persoonlijk er op te wijzen dat ze geen perfecte bestuurder zijn. Want ze weten het zelf uiteraard wel beter en hebben geen bord nodig om hun te vertellen hoe snel ze wel/niet kunnen rijden.

Grappig trouwens. Elke idioot die ooit de bocht is uitgevlogen dacht ook dat hij daar wel sneller kon rijden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 20 juli 2015 @ 16:00:07 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154489512
In Duitsland mag je buiten de BBK 100 en er staat inderdaad niet bij elke bocht waar je géén 100 kan rijden een bocht met een lagere snelheid. Dit staat alleen op de grotere, doorgaande wegen aangegeven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:06:37 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154489695
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn.
Ik vind het betutteld dat een keurige 80 versmald wordt en zo teruggebracht wordt naar 60. Oja, vergeet de aangelegde chicanes niet. Bochten met een adviessnelheid van 80 terwijl je er met droog weer met 140 nog prima doorheen kan. Maar omdat een aantal bestuurders te dom is om te snappen dat je dat dus niet met nat weer kan, is het adviessnelheid bordje er geplaatst.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154489721
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.

Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? :+ En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.

Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij. 8)7

Trieste figuren..
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:16:18 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154489945
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154490492
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 08:54 schreef Ciora het volgende:

[..]

Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto ;(
Hoe moet je dan de maximum snelheid van je auto uitvinden? :P

Mijn 1,0L-auto kan 165 volgens het boekje, maar gaat bij 150 raar trillen. :D
Professioneel gifmenger.
pi_154490635
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:52:13 #59
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154490841
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
Ja, true, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik verdom het ook om mijzelf in een rijtje autos te proppen dat 100 rijdt terwijl ik 120 ga omdat iemand graag in mijn achterbak wil zitten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154492669
Aaaaarghhh, ik denk dat ik net een bonnetje heb gekregen :'(

Heb twee kilometer proberen in te voegen op de linkerbaan omdat ik verderop naar links moest, maar omdat iedereen hutjemutje en al herkauwend met de blik op oneindig doorreed of actief gaten dicht bleef rijden ben ik er uiteindelijk maar voorlangs gegaan, of in ieder geval dat probeerde ik maar het lukte pas bij de vierde poging omdat het voorste stuk vee steeds gas bij gaf ineens zodra mijn knippertje aanging dus uiteindelijk reed ik 20 km te hard...precies waar een flitspaal stond. Kon ook niet doorrijden en verderop keren want dan reed ik zo werkzaamheden in.

Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag" :? :r
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154492687
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.

Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? :+ En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.

Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij. 8)7

Trieste figuren..
Het is dat ik een nieuwe wagen ga halen, maar bij zulke gasten trap ik graag hard op de rem, heb zelf toch een trekhaak, dus pijn zal hij zeker voelen aan zijn bak.
pi_154492766
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 18:40:17 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154493747
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:56 schreef Jihawti het volgende:
Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag" :? :r
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 19:10:07 #64
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154494617
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
Daarom vandaag maar het fietsje gepakt :)

Wat me wel echt enorm opviel toen k naar huis ging van werk, was dat het enorm druk was.

Nu is dat op zich niet noemenswaardig, maar aangezien het vakantietijd of wel "komkommertijd" is, vond ik het wel verbazingwekkend om te zien dat er alsnog hordes fietsers en rijen/files aan auto's in de stad waren rond spitstijd.
pi_154494947
Inderdaad weer heerlijk in de file de eerste maandag dat heel Nederland vakantie heeft :')
pi_154496613
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.

Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan" _O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154498310
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:13 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.

Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan" _O-
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 21:07:43 #68
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154498363
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154498409
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Geen km-teller in mijn auto. :@
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?

Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 :@ dat is zeker ook fout?
Professioneel gifmenger.
pi_154498946
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Geen km-teller in mijn auto. :@
Geen toerenteller bedoel je?
quote:
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?

Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 :@ dat is zeker ook fout?
Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154499147
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Geen km-teller in mijn auto. :@
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?

Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 :@ dat is zeker ook fout?
Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?

Meestal:

2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80

Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
pi_154499210
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen toerenteller bedoel je?

[..]

Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.

Ik vraag mij alleen af hoe dat zat met die 2500 toeren, wanneer je die haalt.

En een 1.0 L motertje, dus 100 in de 3e klinkt niet fijn. :+ Gevalletje nood breekt wet.
Professioneel gifmenger.
pi_154499253
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:30 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?

Meestal:

2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80

Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Professioneel gifmenger.
pi_154499402
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154499408
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
pi_154499480
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
pi_154499642
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ja, dat uitrollen in de versnelling is wel handig. Maar dat toerental dat erbij hoort slaat gewoon nergens op.

Maar dat is weer een idioot idee van het CBR, dat denkt dat iedere auto kapot gaat als de motor boven de 2000 toeren komt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:48:05 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154499743
Ik schakel eigenlijk altijd terug tijdens het remmen. Remt-ie ook nog wat op de motor af. :@
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 21:48:26 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154499758
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
Ohhh dit herken ik. Mijn eigen vriendinnetje deed dit een paar keer net nadat ze t rijbewijs had :{
Voornamelijk nog door angstig en onzeker rijgedrag.

Ze kreeg t voor elkaar om in de bocht voor de oprit alleen maar af te remmen, totdat we 30 gingen, en vervolgens ging ze óók nog eens maar half op t gas eenmaal op de invoegstrook.

Gevolg: we reden nét 70 tegen de tijd dat ze ging invoegen en er klapte bijna iemand achter op ons :X

Ik ben toen even heel boos geworden...
pi_154499869
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Zo heb ik het geleerd ja, maar dan vanaf de 80 in de 5e versnelling.
pi_154499964
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ik schakel relatief vroeg. En dat stuk blik is toch al niks waard... :P
Professioneel gifmenger.
pi_154499985
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:56:44 #83
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154500020
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Ik heb het maar eens opgezocht, volgens het rdw zou mijn auto 136 pk hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154500046
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
Ik heb bij mijn schoonouders altijd de neiging om steeds "schakelen!!" te roepen. Die rijden op de snelweg nog bijna in zijn twee ofzo. :')

Maar ja, welopgevoed, dus ik hou mijn mond dicht. Hun auto, ze zoeken het maar uit.
Professioneel gifmenger.
pi_154500059
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Gewoon handrembocht joh
pi_154500126
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Tap tap tap
pi_154500140
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gewoon handrembocht joh
Ja daag :D
pi_154500197
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
pi_154500395
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Tap tap tap
pi_154500508
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Mijn koekblik geeft niet eens aan als ik de handrem vergeten ben eraf te halen, kwam er pas een paar kilometer later achter. Niet eens last van gehad :P
Als ik in de auto van mijn ouders zit gaat ie al piepen als iemand z'n gordel niet om heeft.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 22:22:44 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154500978
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:34:37 #92
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505440
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.

Wat ook wel klachtwaardig is: mensen die zo'n gebakje hebben en niet even terugschakelen als ze gaan inhalen en het gaspedaal niet tot de grond intrappen.

Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:37:01 #93
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

[..]

Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.

Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 02:07:16 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154505714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.
Ligt eraan wat je wilt. Als je moet klimmen e.d. en gang moet houden, heb je meer aan koppel, want je bent aan het trekken. Wil je gang maken, dan wil je liever vermogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken

Vooral het snelheid maken is iets dat veel mensen vergeten, waardoor het zo fout gaat. Je moet snelheid hebben voordat je gaat inhalen, daarom houd je afstand. Mocht je dan, op snelheid, toch niet kunnen, kan je er weer achter en gas los. En je bent zo min mogelijk op de andere rijstrook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:37 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.

quote:
Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-07-2015 02:13:13 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 03:25:19 #95
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga. Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.
Daar heb je op zich wel een punt. En wat dat laatste betreft: als jij iemand weet met een BMW/Mercedes/Audi dan zou ik best een poging willen wagen. Helaas ken ik niemand die zo'n auto heeft.
pi_154506756
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
pi_154506891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 03:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga.
Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer :@
Tap tap tap
pi_154506983
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me? :?
pi_154507025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Enige goede en correcte antwoord wat hier van toepassing is! :Y
pi_154507226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik schakel altijd op gehoor. Toen ik net geslaagd was deed ik dat niet, maar ik zat mijn eerste ritten met een hoop oostbloktypes in de auto die massaal aanwijzingen begonnen te schreeuwen waarin het woord "sloech" veel voorkwam. Dat bleek слух te zijn "gehoor". Ze legden me in gebroken Nederlands uit van "Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"

Je kan een hoop zeggen over die oostblokkers en hun rijstijl, maar ze kunnen een auto laten rijden met behulp van drie elastiekjes, een paperclip een een stuk kauwgom omdat ze weten hoe zo'n ding werkt. Heb het dus maar van ze aangenomen :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')