abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 10:42:48 #1
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154409443
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 10:54:28 #2
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154409671
Even terugkomend op de opmerking van Ridocar:

Ja, het valt mij ook echt op dat (vooral in NL) de gemiddelde weggebruiker een egoistische, ondankbare twat is :')

Zo had ik bijvoorbeeld een week of wat geleden nog, dat ik in de ochtendspits de snelweg op kom, en uiteraard, file....want: Nederland.
Afijn, ik weet me vrij snel een plekje te bemachtigen voor een vrachtwagen die wat ruimte liet (zie, zijn ze toch nog ergens goed voor :P)

Vervolgens komen de auto's die achter me reden, vanaf rechts de invoegstrook af om ook in te voegen.

Kijk, ik ben over het algemeen dus geen agressief ingesteld persoon, dus ik denk dan van, och ja.... ga maar voor me, het gaat toch al langzaam. Dus ik laat ruimte. Auto 1 duikt voor mij.... prima. Vervolgens wil auto 2 daar weer achter, want ja, ik had toch ruimte gelaten? Dus ik maar weer met een gebaartje, kom maar dan, ik laat je er wel voor. Wederom geen bedankje of niks.
Vervolgens wil auto nr 3 wéér hetzelfde doen....en toen had ik zoiets van, sorry jongens, ga nu maar even lekker achter mij, anders sta ik hier morgen nog. Dus ik sluit aan.

En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt. :X

Dit soort dingen bedoel ik dus. Wat de fuck, was het nou zó moeilijk geweest om even achter mij in te voegen, je had kunnen zien dat ik al twee auto's voor me had gelaten :? gimme a break zeg....
Juist door dit soort acties neig je er naar verbitterd te raken en zo'n attitude te krijgen van: "iedereen kan de tering krijgen, ik laat niemand er meer tussen"

Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
pi_154409731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik kan er af en toe ook wel om lachen, vooral als dat soort sjappies de nutteloosheid van hun eigen acties weten te bevestigen.

Zo ook van de week weer een keer: ik rij rustig 80, op een 80-kilometer N-zoveel weg. Sjappie in m'n spiegels die aan het inhalen is op plekken waar het 'net' kan, gaat bumperkleven achter mij, haalt mij in (bij inhaalverbod), haalt nog een paar auto's in voor ik 'm weer uit het oog verlies.

Maar 10 minuten later in het centrum van de stad aangekomen staat diezelfde sjappie vlak voor mij bij het stoplicht. Hij is er dus gewoon wel 10m mee opgeschoten door z'n hoge-bloeddruk-rijgedrag _O-
Volgens mij gaat het ook zelden om mensen die haast hebben, maar mensen die vlot/hard/debiel willen rijden omdat ze dat leuk/fijner vinden rijden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:

En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt. :X
Herkenbaar inderdaad. Mensen begrijpen ritsen sowieso niet :N
Je raekt an de dinge geweun.
pi_154411912
Wauw een topic naar mijn hart.

Ik erger me aan vrijwel alles. Vooral aan mensen die langzaam rijden op de linkerbaan, op het allerlaatste moment invoegen (maar dat doe ik zelf ook), bumperklevers terwijl ik al fucking 160 rijd (heb dan serieus de neiging om een dozijn eitjes op zijn of haar voorruit te smijten), mensen die er 10x moeten insteken met parkeren, mensen die langzaam optrekken.
Ik knal het liefst in 1x door naar mijn bestemming.
Daarom erger ik me ook echt te veel, echt een irritante eigenschap
:+

[ Bericht 1% gewijzigd door Beppiie op 17-07-2015 12:50:40 ]
pi_154412429
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.

Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.

Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.

Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:57 schreef Messina het volgende:
Volgens mij gaat het ook zelden om mensen die haast hebben, maar mensen die vlot/hard/debiel willen rijden omdat ze dat leuk/fijner vinden rijden.
Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming' :D
pi_154412645
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef Ciora het volgende:

[..]

Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.

Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.

Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.

Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los :P

[..]

Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming' :D
Dat van die kassa, mijn god zeg hinderlijk!
pi_154415647
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 12:41 schreef Beppiie het volgende:
Wauw een topic naar mijn hart.

Ik erger me aan vrijwel alles. Vooral aan mensen die langzaam rijden op de linkerbaan, op het allerlaatste moment invoegen (maar dat doe ik zelf ook), bumperklevers terwijl ik al fucking 160 rijd (heb dan serieus de neiging om een dozijn eitjes op zijn of haar voorruit te smijten), mensen die er 10x moeten insteken met parkeren, mensen die langzaam optrekken.
Ik knal het liefst in 1x door naar mijn bestemming.
Daarom erger ik me ook echt te veel, echt een irritante eigenschap
:+
Jij bent blijkbaar ook een langzame links-rijder voor de bumperklever. Ook al rij je 160."Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

Hetzelfde met langzaam optrekken.. ik kan me moeilijk ergeren aan mensen die langzamer optrekken dan ik, dan moet ik me aan 99 procent ergeren. Iedereen moet met zijn eigen snelheid door het verkeer heen mogen(er zijn natuurlijk grenzen). Maar moeten wel ruimte maken voor auto's die wat sneller willen rijden.
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 15:29:11 #8
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154416109
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:09 schreef Charlie_7 het volgende:

[..]

Hetzelfde met langzaam optrekken.. ik kan me moeilijk ergeren aan mensen die langzamer optrekken dan ik, dan moet ik me aan 99 procent ergeren.
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)

Als ik snel probeer op te trekken met mn 75 pk'tjes dan doe ik er alsnog 15 sec over om bij de 100 te geraken, en als een stoere boy in zn opgefokte koekblik dat te langzaam vindt, sjah... haal me maar in denk ik dan.
pi_154416689
Nou als ik een baan naar rechts kan zonder dat ik op mijn rem moet trappen ga ik gelijk, het is niet zo dat ik onnodig links rijd en mensen expres dwars zit. Bij een oprit van een snelweg maak ik ook ruimte voor anderen. Maar ik ga niet mezelf tussen anderen proppen en volop moeite doen omdat iemand anders zo opdringerig loopt te doen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)
Nee dat snap ik en dat maakt ook niet uit, maar ga dan *bij wijze van* ook niet het verkeer ophouden als dat niet nodig is.
Zie het echt bijna dagelijks en het is gewoon schijt irritant als je veel op de weg zit.

Maar ik bedoelde in mijn post ook écht langzame mensen hoor, langzamer dan vrachtwagen mensen, zegmaar :+

[ Bericht 6% gewijzigd door Beppiie op 17-07-2015 15:56:44 ]
pi_154416945
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)

Als ik snel probeer op te trekken met mn 75 pk'tjes dan doe ik er alsnog 15 sec over om bij de 100 te geraken, en als een stoere boy in zn opgefokte koekblik dat te langzaam vindt, sjah... haal me maar in denk ik dan.
Je tijdwinst van stilstand naar een 100kmpu weg is dan 11 seconde. Nu staan de meeste stoplichten bij 70km/50kmpu wegen. Dan is je tijdwinst hooguit 5 seconde. Ik heb zelf bijna drie jaar met een 65pk'er rondgereden en het is snel zat om je door het dagelijkse verkeer te rijden zonder andere mensen te laten irriteren.

Is het leuker om in 4 seconde naar 100 te gaan? Ja! Heb je er veel tijdwinst mee? Nee. Niks om je aan te irriteren dus.

Wat ik veel irritanter vindt zijn dit soort wegen:



Er staat rechts iemand die ik wilt inhalen(want ik vind het zelf wel prettig om vlot op te trekken), dus ik ga in het midden staan. Dan komt er altijd een polo, golf, 3 serie naast me staan met een petje erin die even stoer wilt laten zien hoe die links gaat sprinten naar 50 om 50 te blijven rijden. Ik rij dan in een opvallend snellere auto, maar geef nooit echt plankgas. Dus als ik zal optrekken zoals ik dat altijd zou doen, dan zouden we naast elkaar belanden. Ik kan blijven staan en hem voor mij laten rijden. Of ik kan plankgas wegrijden om t petje achter me te laten rijden.

Op chagrijnige dagen kies ik voor het eerste, op vrolijke dagen t laatste en op relaxte dagen t tweede.
  FOK!fotograaf vrijdag 17 juli 2015 @ 16:21:12 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154417382
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd ;)
Het irritantste vind ik nog steeds dat mensen die links gaan staan hun versnelling nog moeten zoeken als het groen wordt. Eerst door 3 voertuigen rechts ingehaald voordat er een keer gang in komt.

Misschien ligt het aan het gebied waar ik woon, maar ik ga hier in de polders e.d. bijna altijd links staan en flink vlot weg te rijden. Waarom? Omdat je, zeker nu het zomer is met toeristen, teveel mensen hebt die 50-60 op een 80 weg ook voldoende vinden. En daar zit ik liever voor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator vrijdag 17 juli 2015 @ 16:41:12 #12
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154417900
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:03 schreef Charlie_7 het volgende:

[..]

Je tijdwinst van stilstand naar een 100kmpu weg is dan 11 seconde. Nu staan de meeste stoplichten bij 70km/50kmpu wegen. Dan is je tijdwinst hooguit 5 seconde. Ik heb zelf bijna drie jaar met een 65pk'er rondgereden en het is snel zat om je door het dagelijkse verkeer te rijden zonder andere mensen te laten irriteren.

Is het leuker om in 4 seconde naar 100 te gaan? Ja! Heb je er veel tijdwinst mee? Nee. Niks om je aan te irriteren dus.

Wat ik veel irritanter vindt zijn dit soort wegen:

[ afbeelding ]

Er staat rechts iemand die ik wilt inhalen(want ik vind het zelf wel prettig om vlot op te trekken), dus ik ga in het midden staan. Dan komt er altijd een polo, golf, 3 serie naast me staan met een petje erin die even stoer wilt laten zien hoe die links gaat sprinten naar 50 om 50 te blijven rijden. Ik rij dan in een opvallend snellere auto, maar geef nooit echt plankgas. Dus als ik zal optrekken zoals ik dat altijd zou doen, dan zouden we naast elkaar belanden. Ik kan blijven staan en hem voor mij laten rijden. Of ik kan plankgas wegrijden om t petje achter me te laten rijden.

Op chagrijnige dagen kies ik voor het eerste, op vrolijke dagen t laatste en op relaxte dagen t tweede.
Nou moet je eigenlijk nog even gaan zeggen welke snelle auto je rijdt, hebben we dat ook weer gehad :s)
pi_154419455
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
pi_154422192
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:34 schreef Beppiie het volgende:
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
Vorige week stond er een vrouw met haar karretje te trutten om te kiezen tussen twee kassa's bij welke ze moest gaan staan. Ik kom aanlopen, zet mijn mandje op de band en begin spullen erop te gooien, krijg ik van haar naar mijn hoofd dat ik een asociaal ben :? Nee tuthola, maak je keuze godgloeiende.... Ik durf m'n sokken er om te verwedden dat mevrouw zo'n persoon is waar wij ons in deze draad aan zitten te ergeren.
pi_154423157
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 17:34 schreef Beppiie het volgende:
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
Maar als er eentje zich langs de rij wurmt om als eerste bij de kassa te zijn wordt er volgens mij wel wat van gezegd. En dat is wat er mis is met de files hier, je zou eens moeten kijken hoeveel aso's er via de vluchtstrook of de afgekruiste rijstroken proberen voor te dringen. Je kunt er niks tegen doen, en mocht iemand een keer z'n auto ervoor gooien dan zul je net zien dat het een incognito politieauto is...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 17-07-2015 20:45:35 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154423848
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Even terugkomend op de opmerking van Ridocar:

Ja, het valt mij ook echt op dat (vooral in NL) de gemiddelde weggebruiker een egoistische, ondankbare twat is :')

Zo had ik bijvoorbeeld een week of wat geleden nog, dat ik in de ochtendspits de snelweg op kom, en uiteraard, file....want: Nederland.
Afijn, ik weet me vrij snel een plekje te bemachtigen voor een vrachtwagen die wat ruimte liet (zie, zijn ze toch nog ergens goed voor :P)

Vervolgens komen de auto's die achter me reden, vanaf rechts de invoegstrook af om ook in te voegen.

Kijk, ik ben over het algemeen dus geen agressief ingesteld persoon, dus ik denk dan van, och ja.... ga maar voor me, het gaat toch al langzaam. Dus ik laat ruimte. Auto 1 duikt voor mij.... prima. Vervolgens wil auto 2 daar weer achter, want ja, ik had toch ruimte gelaten? Dus ik maar weer met een gebaartje, kom maar dan, ik laat je er wel voor. Wederom geen bedankje of niks.
Vervolgens wil auto nr 3 wéér hetzelfde doen....en toen had ik zoiets van, sorry jongens, ga nu maar even lekker achter mij, anders sta ik hier morgen nog. Dus ik sluit aan.

En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt. :X

Dit soort dingen bedoel ik dus. Wat de fuck, was het nou zó moeilijk geweest om even achter mij in te voegen, je had kunnen zien dat ik al twee auto's voor me had gelaten :? gimme a break zeg....
Juist door dit soort acties neig je er naar verbitterd te raken en zo'n attitude te krijgen van: "iedereen kan de tering krijgen, ik laat niemand er meer tussen"

Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
Oh zo herkenbaar dit! Op de weg lijkt het soms wel of de andere weggebruikers jakhalzen zijn die bloed ruiken zodra jij een ander wat ruimte gunt. Hop, dan propt er zich zo nog iemand tussen.

Het zelfde met naar links gaan in de buurt van een vrachtwagen. Als jij zo sociaal bent het netjes te doen zodat je niemand vastrijdt voor je, dan denkt diegene achter je "Sukkel!" en rijdt jou vast als je niet uitkijkt.

Goede daden blijven zelden onbestraft :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  Spellchecker vrijdag 17 juli 2015 @ 22:20:40 #17
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_154427000
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef Ciora het volgende:

[..]

Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.

Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.

Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.

Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los :P

[..]

Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming' :D
Goeie reactie!

Dat wilde ik even gezegd hebben :7
Tevens -purist.
pi_154431893
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 16:41 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Nou moet je eigenlijk nog even gaan zeggen welke snelle auto je rijdt, hebben we dat ook weer gehad :s)
Ik heb geen snelle auto, is het voor mij momenteel niet waard. Ik wil niet in een dure auto pronken en dan thuis op een blikje knakworst leven.

Maar ik rij soms in porsches, m-modellen en AMG's.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 19:28 schreef eP2e het volgende:

[..]

Vorige week stond er een vrouw met haar karretje te trutten om te kiezen tussen twee kassa's bij welke ze moest gaan staan. Ik kom aanlopen, zet mijn mandje op de band en begin spullen erop te gooien, krijg ik van haar naar mijn hoofd dat ik een asociaal ben :? Nee tuthola, maak je keuze godgloeiende.... Ik durf m'n sokken er om te verwedden dat mevrouw zo'n persoon is waar wij ons in deze draad aan zitten te ergeren.
Stel je voor dat kassameisje 1 sneller is dan kassameisje 2.
pi_154440130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:14 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ah, daar is de knuppelaar weer. Vrede op aarde maar ik sla je wel de hersens in als ik daar zin in heb is zijn motto :')
Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, maar wil wel graag reageren op bovenstaande quote.

Het een sluit het ander niet uit. Daagt iemand mij echter bewust uit, dan ben ik ook niet te beroerd om de confrontatie op te zoeken, daar is de persoon in kwestie immers op uit. Allereerst door een dialoog aan te gaan, maar als dat niet werkt, schakel ik over naar geweld. Ken je de uitspraak: "Totdat je de verkeerde tegenkomt"? Je zou mij in die categorie kunnen scharen. Ik pik wangedrag van anderen jegens mij niet en straf dit per direct af. Het liefst mondeling, maar indien nodig met geweld.

Doe ermee wat je wilt, maar gezien je uitspraak heb je de context van mijn uitspraken niet juist geïnterpreteerd. In plaats van populair doen zou ik een cursus begrijpend lezen volgen, zodat je anderen in het vervolg niet onheus bejegend. Op de lange termijn heb je daar vermoedelijk meer aan.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2015 22:29 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Deze man leest mensen de les met een knuppel..

Geen woorden voor
Bovenstaande geldt ook voor jou. Verdiep je in de context. Als je daar geen zin in hebt, prima, maar kom niet aan met ongefundeerd geneuzel.

[ Bericht 9% gewijzigd door Alt-tab op 18-07-2015 17:03:46 ]
pi_154441380
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:57 schreef Alt-tab het volgende:

Verdiep je in de context.
Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
pi_154441427
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:44 schreef eP2e het volgende:

[..]

Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
Gewoon niet meer op reageren. Dat soort figuren moet je geen aandacht geven, die willen ze net hebben. Want op internet kun je lekker anoniem groot en stoer doen. :)
pi_154441447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 16:57 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, maar wil wel graag reageren op bovenstaande quote.

Het een sluit het ander niet uit. Daagt iemand mij echter bewust uit, dan ben ik ook niet te beroerd om de confrontatie op te zoeken, daar is de persoon in kwestie immers op uit. Allereerst door een dialoog aan te gaan, maar als dat niet werkt, schakel ik over naar geweld. Ken je de uitspraak: "Totdat je de verkeerde tegenkomt"? Je zou mij in die categorie kunnen scharen. Ik pik wangedrag van anderen jegens mij niet en straf dit per direct af. Het liefst mondeling, maar indien nodig met geweld.

Doe ermee wat je wilt, maar gezien je uitspraak heb je de context van mijn uitspraken niet juist geïnterpreteerd. In plaats van populair doen zou ik een cursus begrijpend lezen volgen, zodat je anderen in het vervolg niet onheus bejegend. Op de lange termijn heb je daar vermoedelijk meer aan.

[..]

Bovenstaande geldt ook voor jou. Verdiep je in de context. Als je daar geen zin in hebt, prima, maar kom niet aan met ongefundeerd geneuzel.
"totdat je de verkeerde tegenkomt" geldt ook voor jou friendo

laten we maar hopen dat je dat niet doet en op een comfortabele en veilige manier kan reizen
  zaterdag 18 juli 2015 @ 19:35:10 #23
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154443898
Vanmorgen was het weer eens zover. Ik rijd met een gangetje van tegen de 90 op de klok op een 80 km/u weg, voor mij een aantal auto's die hetzelfde tempo rijden.

Komt er achter me een VW transporter aanrijden, Papa aan het stuur en zoontje van een jaar of 8 daarnaast, duidelijk zonder gordel om want zoontje zat dan weer rechts en dan weer in het midden.
Reden dat ik dit zo duidelijk kon zien was dat papa besloot om op minder dan 4 meter achter me te moeten rijden.

En ja, als je op een groep auto's aan komt rijden is anticiperen best lastig zodat je mogelijk iets te dicht bij komt, maar als je dat gewoon meer dan een kilometer vol wenst te houden op een weg waar inhalen met normaal verkeer zo goed als niet mogelijk is dan pas ik mijn snelheid netjes aan aan de afstand tussen onze beide auto's.

Liever met 20 km/u doorrijden dan bij een stop zo'n gek op mijn achterbank.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154444279
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:35 schreef JaapB het volgende:
Vanmorgen was het weer eens zover. Ik rijd met een gangetje van tegen de 90 op de klok op een 80 km/u weg, voor mij een aantal auto's die hetzelfde tempo rijden.

Komt er achter me een VW transporter aanrijden, Papa aan het stuur en zoontje van een jaar of 8 daarnaast, duidelijk zonder gordel om want zoontje zat dan weer rechts en dan weer in het midden.
Reden dat ik dit zo duidelijk kon zien was dat papa besloot om op minder dan 4 meter achter me te moeten rijden.

En ja, als je op een groep auto's aan komt rijden is anticiperen best lastig zodat je mogelijk iets te dicht bij komt, maar als je dat gewoon meer dan een kilometer vol wenst te houden op een weg waar inhalen met normaal verkeer zo goed als niet mogelijk is dan pas ik mijn snelheid netjes aan aan de afstand tussen onze beide auto's.

Liever met 20 km/u doorrijden dan bij een stop zo'n gek op mijn achterbank.
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
pi_154447154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:34:49 #26
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154449412
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
Als ik merk dat iemand er graag langs wil ga ik ook altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar ik duik bij wijze van spreken inderdaad niet achter een vrachtwagen omdat de persoon achter me zo nodig 150 moet rijden. Moet ie verder zelf weten hoor, ik ben geen agent.
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 18 juli 2015 @ 22:53:15 #27
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_154450041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
In dit geval op een N-weg is rechts de berm, en ik ga niet in de berm voor een ras-idioot.

Op de snelweg probeer ik me zoveel mogelijk sociaal te gedragen, maar daar is dat opdringerig gedrag soms inderdaad nog ergerlijker.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_154454361
Op een N-weg, in zo'n situatie.

Doe ik mijn linkerraampje open en maak zo grote draaibeweging dat ie me mag inhalen.

Ga echt niet in de berm voor dat soort klevers.
pi_154457600
Een ritje door Duitsland op weg naar vakantie. Je zou het het nieuwe België kunnen noemen. Opgebroken wegen, files, slechte wegen. Wegafsluitingen door ongevallen (logisch als je ziet hoe star en autistisch ze rijden)

Dan reed ik nog op Donderdag ook.

Gelukkig daarna Zwitserland en de Gothardpas, dat was wel leuk.

En nog gekker, pas in Italië kon het gas er echt goed op.
.
  zondag 19 juli 2015 @ 11:20:42 #30
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154458797
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154458817
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
(Y)
  zondag 19 juli 2015 @ 11:33:25 #32
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154458992
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154459094
Invoegers hebben wel voorrang in Duitsland, dus zo lang je ongeveer de snelheid van een vrachtwagen bereikt op die strook, zit je wel goed.
pi_154459107
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
150pk+ om relaxed in en uit te voegen
  zondag 19 juli 2015 @ 11:52:56 #35
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154459378
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:39 schreef Ciora het volgende:
Invoegers hebben wel voorrang in Duitsland
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154459475
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Ik zie het ja. Ik nam het altijd voor waar aan, juist vanwege de enorme snelheidsverschillen en korte invoegstroken.

Anderzijds is invoeghulp geven wel een risico als op de linkerbaan een Ferrari aan komt knallen met 300 km/h :D
pi_154460188
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Ik heb van een Duitser gehoord dat je met rijles in Duitsland dus serieus leert dat je al moet remmen vóór je überhaupt op de uitvoegstrook zit...
  Moderator zondag 19 juli 2015 @ 14:25:48 #38
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154462987
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:40 schreef Pap89 het volgende:

[..]

150pk+ om relaxed in en uit te voegen
:') Complete bullshit. Ook in dld rijden genoeg 1.4 of 1.1 litertjes met 75 pk rond en ik heb met mijn trage auto ook nog nooit moeite gehad om de snelweg op te komen daar.
De echte snelheidsduivels rijden namelijk toch wel op de linkerbaan dus invoegen op de rechterbaan is kein problem.
pi_154469269
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
Wanneer je de op- en afritten in dld vervelend vindt, kan ik me daar prima een voorstelling bij maken ;)
(Y)
  zondag 19 juli 2015 @ 20:24:25 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154470698
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.

En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154470802
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.

En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf zondag 19 juli 2015 @ 23:06:09 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154475365
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
Dan gebruik de vluchtstrook om gang te maken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154475433
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
In de praktijk zie je dan mensen plaats maken indien nodig (vóórdat je in de problemen komt).
Professioneel gifmenger.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:20:47 #44
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154475779
Ik vind het vooral vervelend wanneer je 's winters met een koude motor vol in de toeren moet om in te voegen. Het is bijna nooit dat je het niet haalt, maar meer het idee dat het slecht is voor de auto. Daarom privé ook nooit zo'n occasion ex-lease ecokoekblik kopen.
pi_154476064
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:20 schreef BigSmurf het volgende:
maar meer het idee dat het slecht is voor de auto
Zet je auto voorgoed in een vacuüm cleanroom.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:37:55 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154476073
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Grappig dat jullie allebei volledig het punt missen dat ik maak.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154476422
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve *O*
Tap tap tap
pi_154480254
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve *O*
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto ;(
  maandag 20 juli 2015 @ 10:23:15 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154481462
Daar kun je prima naartoe over binnenwegen :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 13:17:44 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154485306
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154486861
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
Maar daarentegen doen ze daar niet zo betuttelend dat ze honderd waarschuwingsborden en ineens max 60km/u neerzetten als er ergens een flauwe bocht zit, of de weg toch wel net breed genoeg is voor twee auto's.

100 km/u wegen in Duitsland betekent niet dat je er ook 100 kan rijden zonder ongelukken, daar gaan ze (gelukkig) nog wel van enig inzicht uit van de automobilist zelf.
  maandag 20 juli 2015 @ 15:30:55 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154488710
Dat is een nogal tegenstrijdige post. Als je in een 'Duitse bocht' niet 100 kan rijden zonder ongelukken dan zou een snelheidsbord daar dus ook volledig terecht zijn. Net zoals in Nederland.

Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn. Alsof dat bord daar staat om hun persoonlijk er op te wijzen dat ze geen perfecte bestuurder zijn. Want ze weten het zelf uiteraard wel beter en hebben geen bord nodig om hun te vertellen hoe snel ze wel/niet kunnen rijden.

Grappig trouwens. Elke idioot die ooit de bocht is uitgevlogen dacht ook dat hij daar wel sneller kon rijden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 20 juli 2015 @ 16:00:07 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154489512
In Duitsland mag je buiten de BBK 100 en er staat inderdaad niet bij elke bocht waar je géén 100 kan rijden een bocht met een lagere snelheid. Dit staat alleen op de grotere, doorgaande wegen aangegeven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:06:37 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154489695
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn.
Ik vind het betutteld dat een keurige 80 versmald wordt en zo teruggebracht wordt naar 60. Oja, vergeet de aangelegde chicanes niet. Bochten met een adviessnelheid van 80 terwijl je er met droog weer met 140 nog prima doorheen kan. Maar omdat een aantal bestuurders te dom is om te snappen dat je dat dus niet met nat weer kan, is het adviessnelheid bordje er geplaatst.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154489721
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.

Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? :+ En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.

Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij. 8)7

Trieste figuren..
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:16:18 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154489945
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154490492
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 08:54 schreef Ciora het volgende:

[..]

Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto ;(
Hoe moet je dan de maximum snelheid van je auto uitvinden? :P

Mijn 1,0L-auto kan 165 volgens het boekje, maar gaat bij 150 raar trillen. :D
Professioneel gifmenger.
pi_154490635
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:52:13 #59
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154490841
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
Ja, true, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik verdom het ook om mijzelf in een rijtje autos te proppen dat 100 rijdt terwijl ik 120 ga omdat iemand graag in mijn achterbak wil zitten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154492669
Aaaaarghhh, ik denk dat ik net een bonnetje heb gekregen :'(

Heb twee kilometer proberen in te voegen op de linkerbaan omdat ik verderop naar links moest, maar omdat iedereen hutjemutje en al herkauwend met de blik op oneindig doorreed of actief gaten dicht bleef rijden ben ik er uiteindelijk maar voorlangs gegaan, of in ieder geval dat probeerde ik maar het lukte pas bij de vierde poging omdat het voorste stuk vee steeds gas bij gaf ineens zodra mijn knippertje aanging dus uiteindelijk reed ik 20 km te hard...precies waar een flitspaal stond. Kon ook niet doorrijden en verderop keren want dan reed ik zo werkzaamheden in.

Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag" :? :r
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154492687
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.

Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? :+ En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.

Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij. 8)7

Trieste figuren..
Het is dat ik een nieuwe wagen ga halen, maar bij zulke gasten trap ik graag hard op de rem, heb zelf toch een trekhaak, dus pijn zal hij zeker voelen aan zijn bak.
pi_154492766
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 18:40:17 #63
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154493747
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 17:56 schreef Jihawti het volgende:
Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag" :? :r
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 19:10:07 #64
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154494617
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
Daarom vandaag maar het fietsje gepakt :)

Wat me wel echt enorm opviel toen k naar huis ging van werk, was dat het enorm druk was.

Nu is dat op zich niet noemenswaardig, maar aangezien het vakantietijd of wel "komkommertijd" is, vond ik het wel verbazingwekkend om te zien dat er alsnog hordes fietsers en rijen/files aan auto's in de stad waren rond spitstijd.
pi_154494947
Inderdaad weer heerlijk in de file de eerste maandag dat heel Nederland vakantie heeft :')
pi_154496613
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.

Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan" _O-
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154498310
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 20:13 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.

Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan" _O-
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
Professioneel gifmenger.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 21:07:43 #68
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154498363
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154498409
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Geen km-teller in mijn auto. :@
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?

Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 :@ dat is zeker ook fout?
Professioneel gifmenger.
pi_154498946
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Geen km-teller in mijn auto. :@
Geen toerenteller bedoel je?
quote:
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?

Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 :@ dat is zeker ook fout?
Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154499147
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Geen km-teller in mijn auto. :@
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?

Bij echt haast trek ik in 3 naar 100 :@ dat is zeker ook fout?
Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?

Meestal:

2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80

Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
pi_154499210
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen toerenteller bedoel je?

[..]

Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.

Ik vraag mij alleen af hoe dat zat met die 2500 toeren, wanneer je die haalt.

En een 1.0 L motertje, dus 100 in de 3e klinkt niet fijn. :+ Gevalletje nood breekt wet.
Professioneel gifmenger.
pi_154499253
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:30 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?

Meestal:

2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80

Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Professioneel gifmenger.
pi_154499402
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154499408
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
pi_154499480
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
pi_154499642
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ja, dat uitrollen in de versnelling is wel handig. Maar dat toerental dat erbij hoort slaat gewoon nergens op.

Maar dat is weer een idioot idee van het CBR, dat denkt dat iedere auto kapot gaat als de motor boven de 2000 toeren komt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:48:05 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154499743
Ik schakel eigenlijk altijd terug tijdens het remmen. Remt-ie ook nog wat op de motor af. :@
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator maandag 20 juli 2015 @ 21:48:26 #79
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154499758
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
Ohhh dit herken ik. Mijn eigen vriendinnetje deed dit een paar keer net nadat ze t rijbewijs had :{
Voornamelijk nog door angstig en onzeker rijgedrag.

Ze kreeg t voor elkaar om in de bocht voor de oprit alleen maar af te remmen, totdat we 30 gingen, en vervolgens ging ze óók nog eens maar half op t gas eenmaal op de invoegstrook.

Gevolg: we reden nét 70 tegen de tijd dat ze ging invoegen en er klapte bijna iemand achter op ons :X

Ik ben toen even heel boos geworden...
pi_154499869
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Zo heb ik het geleerd ja, maar dan vanaf de 80 in de 5e versnelling.
pi_154499964
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ik schakel relatief vroeg. En dat stuk blik is toch al niks waard... :P
Professioneel gifmenger.
pi_154499985
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:56:44 #83
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154500020
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Ik heb het maar eens opgezocht, volgens het rdw zou mijn auto 136 pk hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154500046
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
Ik heb bij mijn schoonouders altijd de neiging om steeds "schakelen!!" te roepen. Die rijden op de snelweg nog bijna in zijn twee ofzo. :')

Maar ja, welopgevoed, dus ik hou mijn mond dicht. Hun auto, ze zoeken het maar uit.
Professioneel gifmenger.
pi_154500059
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Gewoon handrembocht joh
pi_154500126
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Tap tap tap
pi_154500140
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gewoon handrembocht joh
Ja daag :D
pi_154500197
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
pi_154500395
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Tap tap tap
pi_154500508
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Mijn koekblik geeft niet eens aan als ik de handrem vergeten ben eraf te halen, kwam er pas een paar kilometer later achter. Niet eens last van gehad :P
Als ik in de auto van mijn ouders zit gaat ie al piepen als iemand z'n gordel niet om heeft.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 22:22:44 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154500978
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:34:37 #92
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505440
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.

Wat ook wel klachtwaardig is: mensen die zo'n gebakje hebben en niet even terugschakelen als ze gaan inhalen en het gaspedaal niet tot de grond intrappen.

Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:37:01 #93
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

[..]

Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.

Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 02:07:16 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154505714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.
Ligt eraan wat je wilt. Als je moet klimmen e.d. en gang moet houden, heb je meer aan koppel, want je bent aan het trekken. Wil je gang maken, dan wil je liever vermogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken

Vooral het snelheid maken is iets dat veel mensen vergeten, waardoor het zo fout gaat. Je moet snelheid hebben voordat je gaat inhalen, daarom houd je afstand. Mocht je dan, op snelheid, toch niet kunnen, kan je er weer achter en gas los. En je bent zo min mogelijk op de andere rijstrook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:37 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.

quote:
Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-07-2015 02:13:13 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 03:25:19 #95
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga. Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.
Daar heb je op zich wel een punt. En wat dat laatste betreft: als jij iemand weet met een BMW/Mercedes/Audi dan zou ik best een poging willen wagen. Helaas ken ik niemand die zo'n auto heeft.
pi_154506756
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
pi_154506891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 03:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga.
Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer :@
Tap tap tap
pi_154506983
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me? :?
pi_154507025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Enige goede en correcte antwoord wat hier van toepassing is! :Y
pi_154507226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik schakel altijd op gehoor. Toen ik net geslaagd was deed ik dat niet, maar ik zat mijn eerste ritten met een hoop oostbloktypes in de auto die massaal aanwijzingen begonnen te schreeuwen waarin het woord "sloech" veel voorkwam. Dat bleek слух te zijn "gehoor". Ze legden me in gebroken Nederlands uit van "Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"

Je kan een hoop zeggen over die oostblokkers en hun rijstijl, maar ze kunnen een auto laten rijden met behulp van drie elastiekjes, een paperclip een een stuk kauwgom omdat ze weten hoe zo'n ding werkt. Heb het dus maar van ze aangenomen :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')