Volgens mij gaat het ook zelden om mensen die haast hebben, maar mensen die vlot/hard/debiel willen rijden omdat ze dat leuk/fijner vinden rijden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:58 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik kan er af en toe ook wel om lachen, vooral als dat soort sjappies de nutteloosheid van hun eigen acties weten te bevestigen.
Zo ook van de week weer een keer: ik rij rustig 80, op een 80-kilometer N-zoveel weg. Sjappie in m'n spiegels die aan het inhalen is op plekken waar het 'net' kan, gaat bumperkleven achter mij, haalt mij in (bij inhaalverbod), haalt nog een paar auto's in voor ik 'm weer uit het oog verlies.
Maar 10 minuten later in het centrum van de stad aangekomen staat diezelfde sjappie vlak voor mij bij het stoplicht. Hij is er dus gewoon wel 10m mee opgeschoten door z'n hoge-bloeddruk-rijgedrag
Herkenbaar inderdaad. Mensen begrijpen ritsen sowieso nietquote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt.![]()
Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming'quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:57 schreef Messina het volgende:
Volgens mij gaat het ook zelden om mensen die haast hebben, maar mensen die vlot/hard/debiel willen rijden omdat ze dat leuk/fijner vinden rijden.
Dat van die kassa, mijn god zeg hinderlijk!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef Ciora het volgende:
[..]
Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.
Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.
Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.
Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los
[..]
Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming'
Jij bent blijkbaar ook een langzame links-rijder voor de bumperklever. Ook al rij je 160."Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"quote:Op vrijdag 17 juli 2015 12:41 schreef Beppiie het volgende:
Wauw een topic naar mijn hart.
Ik erger me aan vrijwel alles. Vooral aan mensen die langzaam rijden op de linkerbaan, op het allerlaatste moment invoegen (maar dat doe ik zelf ook), bumperklevers terwijl ik al fucking 160 rijd (heb dan serieus de neiging om een dozijn eitjes op zijn of haar voorruit te smijten), mensen die er 10x moeten insteken met parkeren, mensen die langzaam optrekken.
Ik knal het liefst in 1x door naar mijn bestemming.
Daarom erger ik me ook echt te veel, echt een irritante eigenschap
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend iddquote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:09 schreef Charlie_7 het volgende:
[..]
Hetzelfde met langzaam optrekken.. ik kan me moeilijk ergeren aan mensen die langzamer optrekken dan ik, dan moet ik me aan 99 procent ergeren.
Nee dat snap ik en dat maakt ook niet uit, maar ga dan *bij wijze van* ook niet het verkeer ophouden als dat niet nodig is.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd
Je tijdwinst van stilstand naar een 100kmpu weg is dan 11 seconde. Nu staan de meeste stoplichten bij 70km/50kmpu wegen. Dan is je tijdwinst hooguit 5 seconde. Ik heb zelf bijna drie jaar met een 65pk'er rondgereden en het is snel zat om je door het dagelijkse verkeer te rijden zonder andere mensen te laten irriteren.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd
Als ik snel probeer op te trekken met mn 75 pk'tjes dan doe ik er alsnog 15 sec over om bij de 100 te geraken, en als een stoere boy in zn opgefokte koekblik dat te langzaam vindt, sjah... haal me maar in denk ik dan.
Het irritantste vind ik nog steeds dat mensen die links gaan staan hun versnelling nog moeten zoeken als het groen wordt. Eerst door 3 voertuigen rechts ingehaald voordat er een keer gang in komt.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
Leuk voor je dat je een auto hebt die in 4 seconden naar de 100 blaast, maar niet iedereen is daarmee gezegend idd
Nou moet je eigenlijk nog even gaan zeggen welke snelle auto je rijdt, hebben we dat ook weer gehadquote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:03 schreef Charlie_7 het volgende:
[..]
Je tijdwinst van stilstand naar een 100kmpu weg is dan 11 seconde. Nu staan de meeste stoplichten bij 70km/50kmpu wegen. Dan is je tijdwinst hooguit 5 seconde. Ik heb zelf bijna drie jaar met een 65pk'er rondgereden en het is snel zat om je door het dagelijkse verkeer te rijden zonder andere mensen te laten irriteren.
Is het leuker om in 4 seconde naar 100 te gaan? Ja! Heb je er veel tijdwinst mee? Nee. Niks om je aan te irriteren dus.
Wat ik veel irritanter vindt zijn dit soort wegen:
[ afbeelding ]
Er staat rechts iemand die ik wilt inhalen(want ik vind het zelf wel prettig om vlot op te trekken), dus ik ga in het midden staan. Dan komt er altijd een polo, golf, 3 serie naast me staan met een petje erin die even stoer wilt laten zien hoe die links gaat sprinten naar 50 om 50 te blijven rijden. Ik rij dan in een opvallend snellere auto, maar geef nooit echt plankgas. Dus als ik zal optrekken zoals ik dat altijd zou doen, dan zouden we naast elkaar belanden. Ik kan blijven staan en hem voor mij laten rijden. Of ik kan plankgas wegrijden om t petje achter me te laten rijden.
Op chagrijnige dagen kies ik voor het eerste, op vrolijke dagen t laatste en op relaxte dagen t tweede.
Vorige week stond er een vrouw met haar karretje te trutten om te kiezen tussen twee kassa's bij welke ze moest gaan staan. Ik kom aanlopen, zet mijn mandje op de band en begin spullen erop te gooien, krijg ik van haar naar mijn hoofd dat ik een asociaal benquote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:34 schreef Beppiie het volgende:
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
Maar als er eentje zich langs de rij wurmt om als eerste bij de kassa te zijn wordt er volgens mij wel wat van gezegd. En dat is wat er mis is met de files hier, je zou eens moeten kijken hoeveel aso's er via de vluchtstrook of de afgekruiste rijstroken proberen voor te dringen. Je kunt er niks tegen doen, en mocht iemand een keer z'n auto ervoor gooien dan zul je net zien dat het een incognito politieauto is...quote:Op vrijdag 17 juli 2015 17:34 schreef Beppiie het volgende:
Haha
Ach in de supermarkt sluiten we ons ook aan bij de korte rij aan de kassa. Schiet je ook geen reet mee op en toch doet iedereen het.
Oh zo herkenbaar dit! Op de weg lijkt het soms wel of de andere weggebruikers jakhalzen zijn die bloed ruiken zodra jij een ander wat ruimte gunt. Hop, dan propt er zich zo nog iemand tussen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
Even terugkomend op de opmerking van Ridocar:
Ja, het valt mij ook echt op dat (vooral in NL) de gemiddelde weggebruiker een egoistische, ondankbare twat is
Zo had ik bijvoorbeeld een week of wat geleden nog, dat ik in de ochtendspits de snelweg op kom, en uiteraard, file....want: Nederland.
Afijn, ik weet me vrij snel een plekje te bemachtigen voor een vrachtwagen die wat ruimte liet (zie, zijn ze toch nog ergens goed voor)
Vervolgens komen de auto's die achter me reden, vanaf rechts de invoegstrook af om ook in te voegen.
Kijk, ik ben over het algemeen dus geen agressief ingesteld persoon, dus ik denk dan van, och ja.... ga maar voor me, het gaat toch al langzaam. Dus ik laat ruimte. Auto 1 duikt voor mij.... prima. Vervolgens wil auto 2 daar weer achter, want ja, ik had toch ruimte gelaten? Dus ik maar weer met een gebaartje, kom maar dan, ik laat je er wel voor. Wederom geen bedankje of niks.
Vervolgens wil auto nr 3 wéér hetzelfde doen....en toen had ik zoiets van, sorry jongens, ga nu maar even lekker achter mij, anders sta ik hier morgen nog. Dus ik sluit aan.
En wat krijg ik?? Die auto begint echt moeilijk naast mij te rijden, me afsnijdend, mij echt bijna dwingend om te remmen en hem ervoor te laten. Vervolgens geeft de auto voor mij wat extra gas waardoor het gat NÉT groot genoeg wordt en de klootzak gooit hem alsnog meteen vol voor mij waardoor ik moet remmen omdat we elkaar anders ws hadden geraakt.![]()
Dit soort dingen bedoel ik dus. Wat de fuck, was het nou zó moeilijk geweest om even achter mij in te voegen, je had kunnen zien dat ik al twee auto's voor me had gelatengimme a break zeg....
Juist door dit soort acties neig je er naar verbitterd te raken en zo'n attitude te krijgen van: "iedereen kan de tering krijgen, ik laat niemand er meer tussen"
Gelukkig ben ik dat tot nu toe nog niet, maar ja ik heb pas relatief kort het rijbewijs, dus hopen dat dat zo blijft.
Goeie reactie!quote:Op vrijdag 17 juli 2015 13:07 schreef Ciora het volgende:
[..]
Bij mij is/was het andersom: maakte me voorheen overal druk om, nu niet meer. Het heeft geen zin, je kunt mensen niet opvoeden of meer bewust maken.
Alle 8 auto's op de invoegstrook willen voor mij? Prima. Je wilt een vrachtwagen inhalen met 92 km/h? Ga je gang, ik ga er wel even goed voor zitten. Zelfde voor mensen die hun richtaanwijzer niet gebruiken op rotondes, geen voorrang geven, treuzelen.
Op die lullige stukjes die je in Nederland rijdt, maakt het toch allemaal geen fuck uit, is echt minutenwerk en met druk maken heb je toch alleen maar jezelf.
Je bent nu eenmaal 'gezegend' met een verhoogd bewustzijn/observatievermogen t.o.v. de massa die enkel schijt en ademt en bij de kassa z'n portemonnee pas gaat zoeken als het bedrag al genoemd is. Die ga je echt niet kunnen opvoeden, dus beter laat je het los
[..]
Ja precies, zoiets als 'het gaat om de reis, niet om de bestemming'
Ik heb geen snelle auto, is het voor mij momenteel niet waard. Ik wil niet in een dure auto pronken en dan thuis op een blikje knakworst leven.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 16:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou moet je eigenlijk nog even gaan zeggen welke snelle auto je rijdt, hebben we dat ook weer gehad
Stel je voor dat kassameisje 1 sneller is dan kassameisje 2.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 19:28 schreef eP2e het volgende:
[..]
Vorige week stond er een vrouw met haar karretje te trutten om te kiezen tussen twee kassa's bij welke ze moest gaan staan. Ik kom aanlopen, zet mijn mandje op de band en begin spullen erop te gooien, krijg ik van haar naar mijn hoofd dat ik een asociaal benNee tuthola, maak je keuze godgloeiende.... Ik durf m'n sokken er om te verwedden dat mevrouw zo'n persoon is waar wij ons in deze draad aan zitten te ergeren.
Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, maar wil wel graag reageren op bovenstaande quote.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:14 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ah, daar is de knuppelaar weer. Vrede op aarde maar ik sla je wel de hersens in als ik daar zin in heb is zijn motto
Bovenstaande geldt ook voor jou. Verdiep je in de context. Als je daar geen zin in hebt, prima, maar kom niet aan met ongefundeerd geneuzel.quote:Op donderdag 16 juli 2015 22:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Deze man leest mensen de les met een knuppel..
Geen woorden voor
Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.quote:
Gewoon niet meer op reageren. Dat soort figuren moet je geen aandacht geven, die willen ze net hebben. Want op internet kun je lekker anoniem groot en stoer doen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:44 schreef eP2e het volgende:
[..]
Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
"totdat je de verkeerde tegenkomt" geldt ook voor jou friendoquote:Op zaterdag 18 juli 2015 16:57 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, maar wil wel graag reageren op bovenstaande quote.
Het een sluit het ander niet uit. Daagt iemand mij echter bewust uit, dan ben ik ook niet te beroerd om de confrontatie op te zoeken, daar is de persoon in kwestie immers op uit. Allereerst door een dialoog aan te gaan, maar als dat niet werkt, schakel ik over naar geweld. Ken je de uitspraak: "Totdat je de verkeerde tegenkomt"? Je zou mij in die categorie kunnen scharen. Ik pik wangedrag van anderen jegens mij niet en straf dit per direct af. Het liefst mondeling, maar indien nodig met geweld.
Doe ermee wat je wilt, maar gezien je uitspraak heb je de context van mijn uitspraken niet juist geïnterpreteerd. In plaats van populair doen zou ik een cursus begrijpend lezen volgen, zodat je anderen in het vervolg niet onheus bejegend. Op de lange termijn heb je daar vermoedelijk meer aan.
[..]
Bovenstaande geldt ook voor jou. Verdiep je in de context. Als je daar geen zin in hebt, prima, maar kom niet aan met ongefundeerd geneuzel.
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:35 schreef JaapB het volgende:
Vanmorgen was het weer eens zover. Ik rijd met een gangetje van tegen de 90 op de klok op een 80 km/u weg, voor mij een aantal auto's die hetzelfde tempo rijden.
Komt er achter me een VW transporter aanrijden, Papa aan het stuur en zoontje van een jaar of 8 daarnaast, duidelijk zonder gordel om want zoontje zat dan weer rechts en dan weer in het midden.
Reden dat ik dit zo duidelijk kon zien was dat papa besloot om op minder dan 4 meter achter me te moeten rijden.
En ja, als je op een groep auto's aan komt rijden is anticiperen best lastig zodat je mogelijk iets te dicht bij komt, maar als je dat gewoon meer dan een kilometer vol wenst te houden op een weg waar inhalen met normaal verkeer zo goed als niet mogelijk is dan pas ik mijn snelheid netjes aan aan de afstand tussen onze beide auto's.
Liever met 20 km/u doorrijden dan bij een stop zo'n gek op mijn achterbank.
Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
Als ik merk dat iemand er graag langs wil ga ik ook altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar ik duik bij wijze van spreken inderdaad niet achter een vrachtwagen omdat de persoon achter me zo nodig 150 moet rijden. Moet ie verder zelf weten hoor, ik ben geen agent.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
In dit geval op een N-weg is rechts de berm, en ik ga niet in de berm voor een ras-idioot.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 19:48 schreef deezler het volgende:
[..]
Heb ik ook eens gedaan ja, maar dat wordt dan weer niet begrepen. Gaan ze nog gevaarlijker toeren van uithalen. Ik ga echt altijd zo snel mogelijk naar rechts, maar soms is het zo druk dat dat niet altijd veilig kan. Zo wens ik niet naar rechts te gaan tussen twee vrachtwagens in als hun onderlinge afstand onvoldoende is in geval van een noodstop.
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
150pk+ om relaxed in en uit te voegenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.quote:
Ik zie het ja. Ik nam het altijd voor waar aan, juist vanwege de enorme snelheidsverschillen en korte invoegstroken.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Ik heb van een Duitser gehoord dat je met rijles in Duitsland dus serieus leert dat je al moet remmen vóór je überhaupt op de uitvoegstrook zit...quote:Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
quote:
Wanneer je de op- en afritten in dld vervelend vindt, kan ik me daar prima een voorstelling bij makenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.
En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
Dan gebruik de vluchtstrook om gang te maken.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
In de praktijk zie je dan mensen plaats maken indien nodig (vóórdat je in de problemen komt).quote:Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Zet je auto voorgoed in een vacuüm cleanroom.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:20 schreef BigSmurf het volgende:
maar meer het idee dat het slecht is voor de auto
quote:
Grappig dat jullie allebei volledig het punt missen dat ik maak.quote:
Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar klevequote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je autoquote:Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve
Maar daarentegen doen ze daar niet zo betuttelend dat ze honderd waarschuwingsborden en ineens max 60km/u neerzetten als er ergens een flauwe bocht zit, of de weg toch wel net breed genoeg is voor twee auto's.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
Ik vind het betutteld dat een keurige 80 versmald wordt en zo teruggebracht wordt naar 60. Oja, vergeet de aangelegde chicanes niet. Bochten met een adviessnelheid van 80 terwijl je er met droog weer met 140 nog prima doorheen kan. Maar omdat een aantal bestuurders te dom is om te snappen dat je dat dus niet met nat weer kan, is het adviessnelheid bordje er geplaatst.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn.
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:16 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
Hoe moet je dan de maximum snelheid van je auto uitvinden?quote:Op maandag 20 juli 2015 08:54 schreef Ciora het volgende:
[..]
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
Ja, true, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik verdom het ook om mijzelf in een rijtje autos te proppen dat 100 rijdt terwijl ik 120 ga omdat iemand graag in mijn achterbak wil zitten.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
Het is dat ik een nieuwe wagen ga halen, maar bij zulke gasten trap ik graag hard op de rem, heb zelf toch een trekhaak, dus pijn zal hij zeker voelen aan zijn bak.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.
Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was?En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.
Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij.![]()
Trieste figuren..
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.quote:Op maandag 20 juli 2015 17:56 schreef Jihawti het volgende:
Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag"![]()
Daarom vandaag maar het fietsje gepaktquote:Op maandag 20 juli 2015 18:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het is minder weer hè, na een weekend relatief mooi weer. Dus iedereen is chago.
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.quote:Op maandag 20 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.quote:Op maandag 20 juli 2015 20:13 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik had ooit een ouwe Daihatsu, geen idee hoeveel pk, maar het was echt een naaimachine op wielen. Toch nooit problemen gehad met invoegen, maar precies wat jij zegt wel goed doorgassen om opnieuw te versnellen.
Ook nooit gesnapt hoe mensen het voor elkaar krijgen met 50 in te gaan voegen "omdat hij niet harder kan"
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Geen km-teller in mijn auto.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Geen toerenteller bedoel je?quote:
Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).quote:Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?
Bij echt haast trek ik in 3 naar 100dat is zeker ook fout?
Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Geen km-teller in mijn auto.
Bij hoeveel km/uur ga je dan naar 3 en 4?
Bij echt haast trek ik in 3 naar 100dat is zeker ook fout?
Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen toerenteller bedoel je?
[..]
Meestal is het een kwestie van gevoel. Tenzij je gehoorgestoord of totaal geen gevoel hebt kun je prima inschatten of de motor het naar z'n zin heeft. Te hoog in toeren en je auto trekt niet zo best meer (gejank). Te laag in toeren ook (reutelen, schudden).
Het nieuwe rijden is anders he?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:30 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat is allemaal afhankelijk aan je auto, met een Polo 1.2 ga je niet in zijn 3, 100 rijden lijkt me?
Meestal:
2- rolsnelheid
3- +-30
4- +- 50
5- +- 80
Zoiets volgensmij, dan zit je meestal rond de 2500 toeren dacht ik zo, maarja dat verschilt allemaal per auto.
Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?quote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je wilt dat je motor langzaamaan dichtslibt moet je zo gaan rijden. Ik heb pas naast een net-geslaagde gezeten. Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Ja, dat uitrollen in de versnelling is wel handig. Maar dat toerental dat erbij hoort slaat gewoon nergens op.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?
Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ohhh dit herken ik. Mijn eigen vriendinnetje deed dit een paar keer net nadat ze t rijbewijs hadquote:Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt!
Zo heb ik het geleerd ja, maar dan vanaf de 80 in de 5e versnelling.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Ik schakel relatief vroeg. En dat stuk blik is toch al niks waard...quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?
Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt!
Ik heb het maar eens opgezocht, volgens het rdw zou mijn auto 136 pk hebben.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Ik heb bij mijn schoonouders altijd de neiging om steeds "schakelen!!" te roepen. Die rijden op de snelweg nog bijna in zijn twee ofzo.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
Gewoon handrembocht johquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegenquote:Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
Mijn koekblik geeft niet eens aan als ik de handrem vergeten ben eraf te halen, kwam er pas een paar kilometer later achter. Niet eens last van gehadquote:Op maandag 20 juli 2015 22:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?
Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.quote:Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.quote:Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
[..]
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
Ligt eraan wat je wilt. Als je moet klimmen e.d. en gang moet houden, heb je meer aan koppel, want je bent aan het trekken. Wil je gang maken, dan wil je liever vermogen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.
Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 01:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.quote:Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.
Daar heb je op zich wel een punt. En wat dat laatste betreft: als jij iemand weet met een BMW/Mercedes/Audi dan zou ik best een poging willen wagen. Helaas ken ik niemand die zo'n auto heeft.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijkenquote:Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischerquote:Op dinsdag 21 juli 2015 03:25 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.
Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga. Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.
Enige goede en correcte antwoord wat hier van toepassing is!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik schakel altijd op gehoor. Toen ik net geslaagd was deed ik dat niet, maar ik zat mijn eerste ritten met een hoop oostbloktypes in de auto die massaal aanwijzingen begonnen te schreeuwen waarin het woord "sloech" veel voorkwam. Dat bleek слух te zijn "gehoor". Ze legden me in gebroken Nederlands uit van "Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |