Tja eerlijk gezegd vind ik dat altijd een flauwe actie, ook op de snelweg. Je rijdt er een hele tijd achter, net als het obstakel opduikt ga je je voorganger inhalen.quote:Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
Anders had ik vandaag even een dubbel gevoel.
Ik weet dus niet of ik nou de aso was die fout zat, of dat de ander nou de (te) laat beslissende pannenkoek was
Situatie: in de stad, tweebaans weg. Ik rijd rechts, voor mij een klein personenautootje, daarvoor een stadsbus.
Schuin links achter mij op de linkerbaan rijdt ook een auto.
Afijn, bus begint te remmen, want bushalte komt eraan. Ik zie dit, kijk links (was net genoeg ruimte met de auto linksachter mij) besluit meteen knipper naar links aan te zetten en schuif naar links op om de bus dus zodoende voorbij te kunnen gaan, en begin gas bij te geven om de auto achter mij niet teveel te hinderen.
Maar precies op dat moment besluit personenautootje voor mij ook naar links te gaan om busje in te halen.
Ik was echter nét al ietsje eerder naar links gegaan en had mijn pootje al diep in het gas gedrukt om vaart te maken voor de inhaalmanoeuvre.
Vervolgens was het dus een beetje zo'n moment van OF ik ga (hard) op de rem om autootje voor mij zijn actie te laten afmaken OF ik gas door en 'dwing' min of meer af dat autootje zijn inhaalactie moet staken om mij er eerst langs te laten.
Ik koos voor het laatste omdat ik al behoorlijk wat vaart had en geen zin om te gaan remmen met eventuele gevolgen voor de auto achter mij die toch redelijk kort op mij zat.
Maar ja zat achteraf wel met een dubbel gevoel van..... bestaat hier een "right of wrong"?
Enerzijds was het een beetje kutactie van mij dat ik 'm gewoon doordouwde en dus die andere auto dwong om weer naar rechts te gaan. Anderzijds, als ik had geremd had dat voor mij ook weer een gevaarlijke situatie op kunnen leveren..... lastig zoiets....
* Buurpoes doet een voorraad punten en komma's cadeau.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:09 schreef Doublepain het volgende:
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.
Sterf aub
Goed gezienquote:Op maandag 13 juli 2015 14:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ziet er uit als Leeuwarden
Anyway, relatief rustig weekend achter de rug. Ik moest zaterdag door het (terugkomende) vakantieverkeer. Ik had absoluut geen last van het vakantieverkeer, maar wel heeel veel van de idioten die de caravans met 2 km/u verschil in gaan halen. En het ook verdommen om even een seconde of twee gas bij te geven he.
Op de terugweg, tussen Lelystad en Almere was er wéér zo'n josti. die plempte 'm voor twee aanstormende politiewagens, die echt vol op de rem moesten. Toen dacht ik: mooooooi, die is er bij! Maar nee, ze lieten 'm gaanAntiklacht: ik kon daarna wel met gemak ~20 auto's voorbij, omdat ze allemaal 10 km/u onder Vmax gingen rijden omdat ze politiewagens hadden gezien
Ah, daar is de knuppelaar weer. Vrede op aarde maar ik sla je wel de hersens in als ik daar zin in heb is zijn mottoquote:Op donderdag 16 juli 2015 20:56 schreef Alt-tab het volgende:
De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.
Deze man leest mensen de les met een knuppel..quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:56 schreef Alt-tab het volgende:
Gelukkig geen irritatie die mij persoonlijk geraakt heeft, maar waarom zijn zoveel mensen zo egoïstisch in het verkeer (Bewust geen vraagteken, retorische vraag). Ik kan mij hier totaal geen voorstelling van geven ondanks ik mij bewust ben van de redenen van dergelijk gedrag. Hoe dan ook past dit totaal niet in mijn belevingswereld.
Het klemrijden, afsnijden van andere automobilisten die hun weg proberen te vinden. Waar is dit voor nodig? Dan laat ik de twijfelachtige gebaren nog achterwege.
Dit is zo zonde. Fouten die gemaakt worden kan ik prima mee leven. Immers maakt iedereen fouten, ik ben hier zelf geen uitzondering op, maar bewust een ander gallen gaat er bij mij niet in. Dit is kinderlijk gedrag en siert een volwassene niet.
De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.
Jammer genoeg zie ik dit niet gebeuren totdat het autonoom rijden is ingevoerd, wat als nadeel heeft dat mijn plezier in autorijden compleet verdwijnt. Dit is immers inherent aan 'het systeem'. Maar zelfs dan verkies ik deze optie boven onverantwoorde automobilisten.
Mij een local noemenquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:04 schreef padlarf het volgende:
Rond Dongen (ja ik weet het) zijn een aantal stukken waar de snelheidslimiet offcieel 50 is. Totaal onnodig op die plekken, de locals rijden daar ook nooit 50. Als ik daar kom pas ik mij daar op aan en ik rij daar dan ook meestal 65 oid. Vandaag zat er een man of vrouw van 50+ in een dikke Volvo SUV achter mij, die vond dat niet hard genoeg en zat lekker te kleven. Zelfs toen ik 70 ging rijden zat het bijna op mijn achterbumper. Nou, dan heb je aan mij dus de verkeerde, want ik ga gewoon heel rustig vmax rijden. Uiteindelijk is deze persoon mij voorbij gegaan ondanks een inhaalverbod. De neiging om een dot gas bij te geven heb ik toen maar onderdrukt.
Dat hele stuk tussen afrit Oosterhout op de A27 tot aan ergens halverwege de Vierbundersweg, en hij begon met douwen op de Westerlaan vlak na de rotonde.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:09 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Mij een local noemen
Weet je nog een straatnaam?
Dat is een aardig stukje ja. Je mag er idd maar 50, hoewel bijna iedereen harder rijdt. Ik rijd meestal niet harder dan 55. Vooral bij het zebrapad aan de Nolenslaan (bushaltes aan beide kanten) rijden auto's gewoon door.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat hele stuk tussen afrit Oosterhout op de A27 tot aan ergens halverwege de Vierbundersweg, en hij begon met douwen op de Westerlaan vlak na de rotonde.
Hebben vrachtwagenchauffers in Nederland elke rit wel wat te klagen? (Hopelijk niet)quote:Op vrijdag 17 juli 2015 01:20 schreef Ridocar het volgende:
Afgelopen zaterdag. Ik rij op de A20, op de rijbaan voor vrachtauto's en kom bij het stuk waar je in moet voegen op de hoofdrijbaan, komt er eentje naast me rijden en zakt terug naar 80 naast mij en blijft daar vervolgens hangen.
Sterf! Of krijg in ieder geval een hele nare pijnlijke ziekte. In je Astra. Met je "maar ik heb toch voorranghuhuhuhu..."
Neuh, als het lompigheid van een automobilist is laat ik het meestal wel gaan, maar als het op trollen gaat lijken doe ik er wel iets van zeggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 02:19 schreef DiceMan het volgende:
[..]
Hebben vrachtwagenchauffers in Nederland elke rit wel wat te klagen? (Hopelijk niet)
Het is dat ik de ervaringen van beroepschauffeurs altijd wel interessant en leerzaam vind; ik ging er vanuit dat je een vrachtwagenchauffeur wasquote:Op vrijdag 17 juli 2015 02:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Neuh, als het lompigheid van een automobilist is laat ik het meestal wel gaan, maar als het op trollen gaat lijken doe ik er wel iets van zeggen.
Vanwaar de vraag?
Ja, ik ben chauffeur, maar ik zie het verband niet tussen "interessant en leerzaam" en het vooroordeel in je vorige post.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 02:45 schreef DiceMan het volgende:
[..]
Het is dat ik de ervaringen van beroepschauffeurs altijd wel interessant en leerzaam vind; ik ging er vanuit dat je een vrachtwagenchauffeur was
"altijd wat te klagen" is niet negatief bedoeld mocht je daar vanuit gaanquote:Op vrijdag 17 juli 2015 03:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, ik ben chauffeur, maar ik zie het verband niet tussen "interessant en leerzaam" en het vooroordeel in je vorige post.
Oeps. Hij kwam niet erg neutraal over. Meer als "zijn jullie allemaal zulke zeiksnorren?" Maar het zal wel mijn intepretatie zijn... excuses daarvoor.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 03:10 schreef DiceMan het volgende:
[..]
"altijd wat te klagen" is niet negatief bedoeld mocht je daar vanuit gaan
Je bedoelt mijn kijk op automobilisten in het algemeen? Als ik het met een paar woorden mag samenvatten: egoistisch en intolerant en ongeduldig. Iedereen denkt aan zichzelf en wordt boos als het niet naar hun zin gaat.quote:Die vraag was voor mij simpelweg een graadmeter voor het gemiddelde niveau van de bestuurders in Nederland
quote:Op maandag 13 juli 2015 23:09 schreef Doublepain het volgende:
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.
Sterf aub
Of jouw leven is verrot dat jij dit WEL geaccepteerd hebt.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 08:46 schreef krokdown het volgende:
[..]Dat je dit nog niet hebt kunnen accepteren
je leven moet echt heel kut zijn
neen, ik maak gewoon een hoop kilometers.. en dan komt dit vaak genoeg voor. als ik mezelf daar iedere keer zo druk om moet gaan maken dan zou ik er echt niet vrolijk van worden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Of jouw leven is verrot dat jij dit WEL geaccepteerd hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |