abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154304809
Gisteren vanaf Ikea Duiven naar de A12 richting Utrecht, daar moet je dan vrij rap twee banen opschuiven anders neem je de afslag weer naar Nijmegen ofzo. Het was verrassend rustig (meestal is het een beetje op hoop van zegen daar :') ) dus ik kon zonder problemen twee banen opschuiven, er reed niemand achter me. Ik rij op de tweede rijstrook, besluit een Duitser op de derde strook (dus op de afslag naar Nijmegen) dat hij ook naar Utrecht moet, en hup, zonder te kijken (of door verkeerd in te schatten), richting aan en opschuiven maar.
Gelukkig reed er verder niemand, ik schrok me echt helemaal wild :')

Later ook op diezelfde A12, er kwam een afrit bij die een extra rijstrook op de snelweg zou worden. Het was wat drukker en er kwam aardig wat verkeer bij. Ik hou me in zodat er 1 à 2 auto's tussen mij en de voorganger kunnen en er zat ook nog een caravan bij die niet zo vlot ging. Links van me was het al vol, dus ik kon niet opschuiven om ruimte te maken.
Vier mensen hebben zich voor mij en m'n voorganger gepropt. Zo'n micraatje kreeg het voor elkaar om de caravan in te halen terwijl ik half naast hem reed, dus ik vol op de rem, micraatje rijdt nog even door over twee stroken, dus over de stippellijn, terwijl ik ruimte voor hem moest maken.
Vervolgens komt er nog een bmw die er ook nog tussen wilde, maar toen was ik het beu, ga achter me of blijf even achter de caravan, nondeju zeg. Had m'n hart in m'n keel.

En bij de Ikea zelf, op de heenweg, daar was het wel druk. Ik kom vanaf de A12, je hebt twee banen naar links naar de Ikea. De rechterbaan was zo druk dat ook de weg voor rechtdoor belemmerd werd, dus ik neem zowaar eens de linkerbaan want daar stond nog maar één auto vooraan. Een Volvo besluit ook toch maar de linkerbaan te nemen. Kijkt ie over z´n schouders/in z'n spiegels? Geen idee. Gelukkig reed ik maar 20 ofzo.
En vlak na de bocht moet je er ritsen, eerst word ik afgesneden door iemand die van de tegengestelde richting komt en bij de Mac naar binnen wil, vervolgens laten drie auto's mij er niet tussen bij het ritsen.

Pareltjes, echt waar.
Ik vraag me dan af of ik zo'n idioot ben in het verkeer of dat ik een grotere auto moet kopen om een beetje serieus genomen te worden.
Tap tap tap
pi_154305801
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
Anders had ik vandaag even een dubbel gevoel.

Ik weet dus niet of ik nou de aso was die fout zat, of dat de ander nou de (te) laat beslissende pannenkoek was :P

Situatie: in de stad, tweebaans weg. Ik rijd rechts, voor mij een klein personenautootje, daarvoor een stadsbus.
Schuin links achter mij op de linkerbaan rijdt ook een auto.

Afijn, bus begint te remmen, want bushalte komt eraan. Ik zie dit, kijk links (was net genoeg ruimte met de auto linksachter mij) besluit meteen knipper naar links aan te zetten en schuif naar links op om de bus dus zodoende voorbij te kunnen gaan, en begin gas bij te geven om de auto achter mij niet teveel te hinderen.
Maar precies op dat moment besluit personenautootje voor mij ook naar links te gaan om busje in te halen.
Ik was echter nét al ietsje eerder naar links gegaan en had mijn pootje al diep in het gas gedrukt om vaart te maken voor de inhaalmanoeuvre.

Vervolgens was het dus een beetje zo'n moment van OF ik ga (hard) op de rem om autootje voor mij zijn actie te laten afmaken OF ik gas door en 'dwing' min of meer af dat autootje zijn inhaalactie moet staken om mij er eerst langs te laten.

Ik koos voor het laatste omdat ik al behoorlijk wat vaart had en geen zin om te gaan remmen met eventuele gevolgen voor de auto achter mij die toch redelijk kort op mij zat.

Maar ja zat achteraf wel met een dubbel gevoel van..... bestaat hier een "right of wrong"?
Enerzijds was het een beetje kutactie van mij dat ik 'm gewoon doordouwde en dus die andere auto dwong om weer naar rechts te gaan. Anderzijds, als ik had geremd had dat voor mij ook weer een gevaarlijke situatie op kunnen leveren..... lastig zoiets....
Tja eerlijk gezegd vind ik dat altijd een flauwe actie, ook op de snelweg. Je rijdt er een hele tijd achter, net als het obstakel opduikt ga je je voorganger inhalen.

Beter heb gewoon schijt aan die auto achter je, die houdt er maar rekening mee dat iedereen naar links komt bij een stoppen de bus.

Zelfde altijd met taxies die gaan tuteren als ik de tram baan op kom en moet afremmen voor de slakken die wat minder vlot de trambaan opgaan. Dat is zijn probleem denk ik dan.
.
pi_154315422
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.

Sterf aub
pi_154315912
Vandaag twee afgezakte fietsen op een fietsendrager gespot. Manlief toeteren, ik wijzen, oudjes stug doorrijden met 80 waar je 130 mag.

En ik bedacht mij toen ze uit beeld waren dat ik het kenteken had moeten noteren en 112 had moeten bellen. :|W
Professioneel gifmenger.
pi_154316124
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 23:09 schreef Doublepain het volgende:
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.

Sterf aub
* Buurpoes doet een voorraad punten en komma's cadeau.
En een doodshoofd, om je laatste wens wat kracht bij te zetten.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 14 juli 2015 @ 19:16:05 #281
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_154338289
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 14:24 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ziet er uit als Leeuwarden :P

Anyway, relatief rustig weekend achter de rug. Ik moest zaterdag door het (terugkomende) vakantieverkeer. Ik had absoluut geen last van het vakantieverkeer, maar wel heeel veel van de idioten die de caravans met 2 km/u verschil in gaan halen. En het ook verdommen om even een seconde of twee gas bij te geven he.

Op de terugweg, tussen Lelystad en Almere was er wéér zo'n josti. die plempte 'm voor twee aanstormende politiewagens, die echt vol op de rem moesten. Toen dacht ik: mooooooi, die is er bij! Maar nee, ze lieten 'm gaan :'( Antiklacht: ik kon daarna wel met gemak ~20 auto's voorbij, omdat ze allemaal 10 km/u onder Vmax gingen rijden omdat ze politiewagens hadden gezien :')
Goed gezien :P
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_154396767
Gelukkig geen irritatie die mij persoonlijk geraakt heeft, maar waarom zijn zoveel mensen zo egoïstisch in het verkeer (Bewust geen vraagteken, retorische vraag). Ik kan mij hier totaal geen voorstelling van geven ondanks ik mij bewust ben van de redenen van dergelijk gedrag. Hoe dan ook past dit totaal niet in mijn belevingswereld.

Het klemrijden, afsnijden van andere automobilisten die hun weg proberen te vinden. Waar is dit voor nodig? Dan laat ik de twijfelachtige gebaren nog achterwege.

Dit is zo zonde. Fouten die gemaakt worden kan ik prima mee leven. Immers maakt iedereen fouten, ik ben hier zelf geen uitzondering op, maar bewust een ander gallen gaat er bij mij niet in. Dit is kinderlijk gedrag en siert een volwassene niet.

De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.

Jammer genoeg zie ik dit niet gebeuren totdat het autonoom rijden is ingevoerd, wat als nadeel heeft dat mijn plezier in autorijden compleet verdwijnt. Dit is immers inherent aan 'het systeem'. Maar zelfs dan verkies ik deze optie boven onverantwoorde automobilisten.
pi_154399171
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:56 schreef Alt-tab het volgende:

De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.

Ah, daar is de knuppelaar weer. Vrede op aarde maar ik sla je wel de hersens in als ik daar zin in heb is zijn motto :')
pi_154399716
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 20:56 schreef Alt-tab het volgende:
Gelukkig geen irritatie die mij persoonlijk geraakt heeft, maar waarom zijn zoveel mensen zo egoïstisch in het verkeer (Bewust geen vraagteken, retorische vraag). Ik kan mij hier totaal geen voorstelling van geven ondanks ik mij bewust ben van de redenen van dergelijk gedrag. Hoe dan ook past dit totaal niet in mijn belevingswereld.

Het klemrijden, afsnijden van andere automobilisten die hun weg proberen te vinden. Waar is dit voor nodig? Dan laat ik de twijfelachtige gebaren nog achterwege.

Dit is zo zonde. Fouten die gemaakt worden kan ik prima mee leven. Immers maakt iedereen fouten, ik ben hier zelf geen uitzondering op, maar bewust een ander gallen gaat er bij mij niet in. Dit is kinderlijk gedrag en siert een volwassene niet.

Jammer genoeg zie ik dit niet gebeuren totdat het autonoom rijden is ingevoerd, wat als nadeel heeft dat mijn plezier in autorijden compleet verdwijnt. Dit is immers inherent aan 'het systeem'. Maar zelfs dan verkies ik deze optie boven onverantwoorde automobilisten.
Deze man leest mensen de les met een knuppel..

Geen woorden voor
  donderdag 16 juli 2015 @ 22:40:14 #285
66083 Platina
78th Element
pi_154400209
Gister een debiel in een scooter die aant bumperkleven was. Superdicht op mij en in bochten bijna naast mij. Ik vermoed dat hij uit de wind sou blijven. Even wat ruitenwisservloeistof gespoten en toen haalde die me in. Vervolgens ging hij bij de volgende persoon bumperkleven. Echt, wat een asociaal kutgedrag. Dat je gaat kleven bij langzame rijders tot daar aan toe maar dit ging echt te ver :r
Volgende keer ga ik stilstaan en eens vragen wat hij nu werkelijk aan het doen is.

Heb hem overigens de kans geboden in te halen maar dat deed hij dus niet.
  donderdag 16 juli 2015 @ 23:04:49 #286
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154401125
Rond Dongen (ja ik weet het) zijn een aantal stukken waar de snelheidslimiet offcieel 50 is. Totaal onnodig op die plekken, de locals rijden daar ook nooit 50. Als ik daar kom pas ik mij daar op aan en ik rij daar dan ook meestal 65 oid. Vandaag zat er een man of vrouw van 50+ in een dikke Volvo SUV achter mij, die vond dat niet hard genoeg en zat lekker te kleven. Zelfs toen ik 70 ging rijden zat het bijna op mijn achterbumper. Nou, dan heb je aan mij dus de verkeerde, want ik ga gewoon heel rustig vmax rijden. Uiteindelijk is deze persoon mij voorbij gegaan ondanks een inhaalverbod. De neiging om een dot gas bij te geven heb ik toen maar onderdrukt.
Ok stelletje hokboeren
pi_154401270
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:04 schreef padlarf het volgende:
Rond Dongen (ja ik weet het) zijn een aantal stukken waar de snelheidslimiet offcieel 50 is. Totaal onnodig op die plekken, de locals rijden daar ook nooit 50. Als ik daar kom pas ik mij daar op aan en ik rij daar dan ook meestal 65 oid. Vandaag zat er een man of vrouw van 50+ in een dikke Volvo SUV achter mij, die vond dat niet hard genoeg en zat lekker te kleven. Zelfs toen ik 70 ging rijden zat het bijna op mijn achterbumper. Nou, dan heb je aan mij dus de verkeerde, want ik ga gewoon heel rustig vmax rijden. Uiteindelijk is deze persoon mij voorbij gegaan ondanks een inhaalverbod. De neiging om een dot gas bij te geven heb ik toen maar onderdrukt.
Mij een local noemen :D
Weet je nog een straatnaam?
  donderdag 16 juli 2015 @ 23:15:20 #288
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154401483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:09 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Mij een local noemen :D
Weet je nog een straatnaam?
Dat hele stuk tussen afrit Oosterhout op de A27 tot aan ergens halverwege de Vierbundersweg, en hij begon met douwen op de Westerlaan vlak na de rotonde.
Ok stelletje hokboeren
pi_154401815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2015 23:15 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dat hele stuk tussen afrit Oosterhout op de A27 tot aan ergens halverwege de Vierbundersweg, en hij begon met douwen op de Westerlaan vlak na de rotonde.
Dat is een aardig stukje ja. Je mag er idd maar 50, hoewel bijna iedereen harder rijdt. Ik rijd meestal niet harder dan 55. Vooral bij het zebrapad aan de Nolenslaan (bushaltes aan beide kanten) rijden auto's gewoon door.
pi_154405244
Afgelopen zaterdag. Ik rij op de A20, op de rijbaan voor vrachtauto's en kom bij het stuk waar je in moet voegen op de hoofdrijbaan, komt er eentje naast me rijden en zakt terug naar 80 naast mij en blijft daar vervolgens hangen.
Sterf! Of krijg in ieder geval een hele nare pijnlijke ziekte. In je Astra. Met je "maar ik heb toch voorranghuhuhuhu..."
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154406348
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 01:20 schreef Ridocar het volgende:
Afgelopen zaterdag. Ik rij op de A20, op de rijbaan voor vrachtauto's en kom bij het stuk waar je in moet voegen op de hoofdrijbaan, komt er eentje naast me rijden en zakt terug naar 80 naast mij en blijft daar vervolgens hangen.
Sterf! Of krijg in ieder geval een hele nare pijnlijke ziekte. In je Astra. Met je "maar ik heb toch voorranghuhuhuhu..."
Hebben vrachtwagenchauffers in Nederland elke rit wel wat te klagen? (Hopelijk niet)
pi_154406534
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 02:19 schreef DiceMan het volgende:

[..]

Hebben vrachtwagenchauffers in Nederland elke rit wel wat te klagen? (Hopelijk niet)
Neuh, als het lompigheid van een automobilist is laat ik het meestal wel gaan, maar als het op trollen gaat lijken doe ik er wel iets van zeggen.

Vanwaar de vraag?
pi_154406630
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 02:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Neuh, als het lompigheid van een automobilist is laat ik het meestal wel gaan, maar als het op trollen gaat lijken doe ik er wel iets van zeggen.

Vanwaar de vraag?
Het is dat ik de ervaringen van beroepschauffeurs altijd wel interessant en leerzaam vind; ik ging er vanuit dat je een vrachtwagenchauffeur was
pi_154406738
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 02:45 schreef DiceMan het volgende:

[..]

Het is dat ik de ervaringen van beroepschauffeurs altijd wel interessant en leerzaam vind; ik ging er vanuit dat je een vrachtwagenchauffeur was
Ja, ik ben chauffeur, maar ik zie het verband niet tussen "interessant en leerzaam" en het vooroordeel in je vorige post.
pi_154406775
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 03:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ja, ik ben chauffeur, maar ik zie het verband niet tussen "interessant en leerzaam" en het vooroordeel in je vorige post.
"altijd wat te klagen" is niet negatief bedoeld mocht je daar vanuit gaan

Die vraag was voor mij simpelweg een graadmeter voor het gemiddelde niveau van de bestuurders in Nederland
pi_154406803
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 03:10 schreef DiceMan het volgende:

[..]

"altijd wat te klagen" is niet negatief bedoeld mocht je daar vanuit gaan
Oeps. Hij kwam niet erg neutraal over. Meer als "zijn jullie allemaal zulke zeiksnorren?" Maar het zal wel mijn intepretatie zijn... excuses daarvoor.
quote:
Die vraag was voor mij simpelweg een graadmeter voor het gemiddelde niveau van de bestuurders in Nederland
Je bedoelt mijn kijk op automobilisten in het algemeen? Als ik het met een paar woorden mag samenvatten: egoistisch en intolerant en ongeduldig. Iedereen denkt aan zichzelf en wordt boos als het niet naar hun zin gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 17-07-2015 03:30:09 ]
pi_154407787
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 23:09 schreef Doublepain het volgende:

Sterf aub
:') Dat je dit nog niet hebt kunnen accepteren :')

je leven moet echt heel kut zijn
  vrijdag 17 juli 2015 @ 09:39:32 #298
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_154408374
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 08:46 schreef krokdown het volgende:

[..]

:') Dat je dit nog niet hebt kunnen accepteren :')

je leven moet echt heel kut zijn
Of jouw leven is verrot dat jij dit WEL geaccepteerd hebt.
pi_154408445
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2015 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Of jouw leven is verrot dat jij dit WEL geaccepteerd hebt.
neen, ik maak gewoon een hoop kilometers.. en dan komt dit vaak genoeg voor. als ik mezelf daar iedere keer zo druk om moet gaan maken dan zou ik er echt niet vrolijk van worden.
pi_154408641
Ik kan er af en toe ook wel om lachen, vooral als dat soort sjappies de nutteloosheid van hun eigen acties weten te bevestigen.

Zo ook van de week weer een keer: ik rij rustig 80, op een 80-kilometer N-zoveel weg. Sjappie in m'n spiegels die aan het inhalen is op plekken waar het 'net' kan, gaat bumperkleven achter mij, haalt mij in (bij inhaalverbod), haalt nog een paar auto's in voor ik 'm weer uit het oog verlies.

Maar 10 minuten later in het centrum van de stad aangekomen staat diezelfde sjappie vlak voor mij bij het stoplicht. Hij is er dus gewoon wel 10m mee opgeschoten door z'n hoge-bloeddruk-rijgedrag _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')