Dat is een lastige. Ik denk dat het een beetje overmacht was en een gelukkiequote:Op woensdag 8 juli 2015 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Touringcars zijn een gevaar op de weg:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_touringcar_van.html
Dat is geen overmacht maar gewoon een roekeloze actie, die chauffeur wordt hopelijk ontslagen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is een lastige. Ik denk dat het een beetje overmacht was en een gelukkie
Het ging maar net goed ja, maar zo'n ding vol in de remmen is ook niet handig.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is geen overmacht maar gewoon een roekeloze actie, die chauffeur wordt hopelijk ontslagen.
Ik vind dit nog best een lastige. Ja, het is een compleet onbezonnen, idiote actie. Maar ik vraag me toch af hoe hard die caravan reed, of de touringcar leeg was (zonder passagiers dus) en of hij de Golf die in de ankers moet wel gezien heeft. Dat zijn geen geldige excuses natuurlijk, maar ik zie wekelijks genoeg vrachtwagens die vergelijkbare achterlijke (inhaal)manoeuvres uitvoeren...quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Touringcars zijn een gevaar op de weg:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_touringcar_van.html
Je ziet die bus al in het begin van het filmpje de afrit nemen, dat gaat eigenlijk best rap als hij/zij nog moet invoegen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik vind dit nog best een lastige. Ja, het is een compleet onbezonnen, idiote actie. Maar ik vraag me toch af hoe hard die caravan reed, of de touringcar leeg was (zonder passagiers dus) en of hij de Golf die in de ankers moet wel gezien heeft. Dat zijn geen geldige excuses natuurlijk, maar ik zie wekelijks genoeg vrachtwagens die vergelijkbare achterlijke (inhaal)manoeuvres uitvoeren...
Ongelofelijkquote:Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h.De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig.
![]()
Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk!![]()
Dat was de eerste keer dat ik in de auto echt boos werd in het verkeer.
Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h.De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig.
![]()
Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk!![]()
Nee, later wel aan gedacht maar ik wist alleen de kleur auto, geen type of kenteken. Dus dat voelde toen ook een beetje zinloos. En op het moment zelf was ik te verbijsterd en pissig om daaraan te denken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig.
Krankzinnig en verboden. Als er geen specifiek artikel voor is, valt het wel onder artikel 5. Je mag ook geen auto besturen als je niet gewoon twee handen aan het stuur kunt hebben (dus met een arm in een mitella moet je je laten rijden, was in ieder geval een voorbeeld in het theorieboekje wat ik me nog kan herinneren). Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dan heb je meestal ook te maken met een aangepaste auto.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig.
Je kan er niet blind op vertrouwen dat ze fatsoenlijk kunnen invoegen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef eP2e het volgende:
[..]
Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?
quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
![]()
Ziet er uit als Leeuwardenquote:Op maandag 13 juli 2015 13:37 schreef Pandaplint het volgende:
Zucht. Weer een Tomtom idioot die z'n eigen zicht wegneemt.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |