Was jij dit dan?quote:Ik krijg ook nog wel eens "invoeghulp". Kom je dus aankarren, past je snelheid aan, kijkt voor een geschikt gat, dan is het moment daar en zit opeens iedereen op de linkerstrook te duwen en te trekkenWhy? Goddomme zeg
![]()
Hee, dat is mijn sport, mensen voor lul naar links laten gaan.quote:
Zouden ze best zo af en toe een middagje een motoragent of twee voor kunnen inzetten hier. Bloedirritant van die slingerende types voor je. En door de manier waarop de gemeente de fietsstroken hier inricht (gescheiden van de rijbaan op trottoirniveau) kan je er niet langs ook. Bellen heeft geen zin want ze horen niets.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:14 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als dat ook prioriteit had bij de politie....
Je weet dat snelheidsbeperkingen (die niet een zone zijn) automatisch afgelopen zijn bij de eerste zijweg waarna ze vergeten zijn een herhaling op te hangen?quote:Op maandag 6 juli 2015 08:44 schreef BMWK111RS het volgende:
Kom vaak tegen dat er aan het einde van de tijdelijke snelheidsbeperkingen vanwege werkzaamheden géén bord "einde maatregelen"staat.
Ja dat weet ik, alleen schets ik hier een situatie op de snelweg, en dan kan het verhipt lang duren voor je een afslag tegen komt.quote:Op maandag 6 juli 2015 10:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je weet dat snelheidsbeperkingen (die niet een zone zijn) automatisch afgelopen zijn bij de eerste zijweg waarna ze vergeten zijn een herhaling op te hangen?
Het is vooral irritant als mensen dat niet snappen en dus nog veel langer onnodig traag blijven doorsukkelen...
Mja... ik begreep al dat dat ook ongeveer de dagwaarde is jaquote:Op maandag 6 juli 2015 16:01 schreef Ciora het volgende:
Mooi klote is dat.
Zal meteen total loss zijn ook
Ze hebben op dit moment provisorisch wat dingen terug gebogen zodat er wel weer mee te rijden valt. Dus misschien dat het zo lukt. Anders ga ik het wel aan ze vragen.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:35 schreef sneakydesert het volgende:
Kun je geen tijdelijke auto krijgen van je garage?
Waarom eigenlijk op een scooter als je ook een normale motor kan kopen? Ik heb een keer een stukje op een vergelijkbaar model mogen rijden. Ik zat veels te recht op, had te weinig om beet te houden met mijn knieen, het rem pedaal zat op een rare plek. Heel raar gevoel gewoon. Voelde niet prettig en gaf daardoor een onveilig gevoel. Had minder controle. Misschien dat het model waar jij op rijd beter is en dat je er een bepaalde reden voor hebt. Ik zou eerder een tour motor kopen.quote:Op maandag 6 juli 2015 08:50 schreef BMWK111RS het volgende:
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Had ook een motor (zie gebruikersnaam), alleen kon vanwege ernstige knieklachten al geruime tijd moeilijk op- en afstappen. Daar kwam recentelijk nog artrose in mijn nek bij, waardoor het gevoel en de kracht in mijn handen en armen behoorlijk snel afneemt en het is helaas onmogelijk voor mij om nog op een motor te rijden. Vandaar de overstap naar een motorscooter. Op de T-Max zit ik heerlijk relaxt, geen tot weinig druk op mijn handen, armen, schouders en tussen mijn voeten zit een behoorlijk hoge "middenconsole" waar het motorblok onder ligt. Google maar eens op T-Max, dan zie je wat ik bedoel.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:03 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk op een scooter als je ook een normale motor kan kopen? Ik heb een keer een stukje op een vergelijkbaar model mogen rijden. Ik zat veels te recht op, had te weinig om beet te houden met mijn knieen, het rem pedaal zat op een rare plek. Heel raar gevoel gewoon. Voelde niet prettig en gaf daardoor een onveilig gevoel. Had minder controle. Misschien dat het model waar jij op rijd beter is en dat je er een bepaalde reden voor hebt. Ik zou eerder een tour motor kopen.
quote:Op maandag 6 juli 2015 17:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Ze hebben op dit moment provisorisch wat dingen terug gebogen zodat er wel weer mee te rijden valt. Dus misschien dat het zo lukt. Anders ga ik het wel aan ze vragen.
Dat is een compleet logische verklaring. Ik kan me heel goed voorstellen dat je voor zo'n motorscooter gaat in dat geval. Dank je voor de uitleg!quote:Op maandag 6 juli 2015 17:12 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Had ook een motor (zie gebruikersnaam), alleen kon vanwege ernstige knieklachten al geruime tijd moeilijk op- en afstappen. Daar kwam recentelijk nog artrose in mijn nek bij, waardoor het gevoel en de kracht in mijn handen en armen behoorlijk snel afneemt en het is helaas onmogelijk voor mij om nog op een motor te rijden. Vandaar de overstap naar een motorscooter. Op de T-Max zit ik heerlijk relaxt, geen tot weinig druk op mijn handen, armen, schouders en tussen mijn voeten zit een behoorlijk hoge "middenconsole" waar het motorblok onder ligt. Google maar eens op T-Max, dan zie je wat ik bedoel.
Als ie nog recht is: slooponderdelen halen. Zijpaneeltje, bumper lijkt nog redelijk, lampje e.d. Hoeft iig geen 700 euro te kosten.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:00 schreef AdoraBelle het volgende:
Mja... ik begreep al dat dat ook ongeveer de dagwaarde is ja.
Ik zou alleen kijken of je koplamp nog wel naar voren schijnt en niet naar de hemel of tegenligger.quote:Op maandag 6 juli 2015 17:00 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Mja... ik begreep al dat dat ook ongeveer de dagwaarde is ja.
[..]
Ze hebben op dit moment provisorisch wat dingen terug gebogen zodat er wel weer mee te rijden valt. Dus misschien dat het zo lukt. Anders ga ik het wel aan ze vragen.
Dat was de 1e keer deze rit dat je je spiegel nodig had?quote:Op maandag 6 juli 2015 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik hoop niet dat ik vanmiddag op de snelweg voor irritaties heb gezorgd![]()
Ik kwam er onderweg namelijk achter dat m'n linkerbuitenspiegel ineens veel te ver naar binnen stond: ik zag m'n auto in de halve spiegel
Gevolg: een dode hoek in de spiegel waar een vrachtauto in past, die grootendeels ook nog samenvalt met de dode hoek over m'n schouder bij de deurstijl...
Aiiii dat zijn minder geweldige "foutjes" van mede-weggebruik(st)ers. Gelukkig is er niemand gewond natuurlijk, maar dit doet ook pijn zo'n onverwachte uitgave en alle moeitequote:Op maandag 6 juli 2015 15:58 schreef AdoraBelle het volgende:
Ik reed vanmorgen rond de 50 op een voorrangsweg waar je 50 mag. Ik zag van rechts een gele Renault gezinsbak aankomen, en keurig stoppen. En dan, op het moment dat ik er nog zo'n 20 meter vanaf ben begint de auto te rijden en schiet voor m'n auto. Ik trapte het rempedaal tot in de vloer, maar kon niet voorkomen dat ik met links voor de Renault tegen het linker achterportier raakte.
Bij het uitstappen zag ik dat de bestuurster een oudere vrouw was. Ze gaf meteen toe dat het haar fout was, en ik vroeg of het ging en stelde voor om onze auto's even op het parkeerterrein te zetten waar ze vandaan kwam. Daar aangekomen nodigde ze me uit in haar apartement om informatie uit te wisselen.
Inmiddels ben ik weer thuis en heb ik mijn garagist ook nog even laten kijken naar de auto. Op het eerste gezicht lijken het een paar dingetjes, maar er blijkt toch aardig wat kapot of ontzet te zijn.
Volgens hem bedraagt de schade rond de 700 euro.
De schade:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik baal er toch wel van. Ik heb woensdag met een vriendin afgesproken en heb vrijdag een redelijk belangrijke ziekenhuisafspraak. Ik vraag me af of dat nog lukt nu.
Edit, niet goed gelezen.quote:Op maandag 6 juli 2015 19:08 schreef Posergoth6667 het volgende:
Liep vandaag vanaf werk naar de metro. Kruispunt, doorgaande weg heeft twee rijstroken. Op de rechter rijd een man in een Citroen te wachten op groen. Op de linker komt een man in een Mercedes aanrijden. De man op de rechter rijstrook zet zijn knipperlicht aan naar links en gaat nadat het groen werd direct linksaf op het kruispunt. De Mercedes kon dat niet meer bijremmen (kwam met 40 ofzo aanrijden en had dus groen). Word de Citroen rijder ook nog eens boos terwijl hij het ongeluk veroorzaakt. Prutser. Mercedes man bleef gelukkig rustig.
Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelenquote:Op maandag 6 juli 2015 08:50 schreef BMWK111RS het volgende:
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Ik heb in een mr2 gereden, altijd lol met dat ding. Ik deed niet aan wedstrijdjes. Een busje stond flink te gassen naast me. Ok doei. Trekt hij als een gek op en poef een enorme rookwolk.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen
Da's een goeie, moet ik eens proberen. Naast de Prius heb ik ook nog een auto van net 500kilo en 220pk. Omdat het er ook nog eens retesnel uitziet heb ik dus ook vaak racertjes naast me. De gimiddelde golf/civic met 1000+ kilo is gewoon geen match, maar kost me altijd een hoop hoofdbrekens omdat je heel snel 2-3x zo hard gaat als het overige verkeer.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen
KXL?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:13 schreef eRKa het volgende:
[..]
Da's een goeie, moet ik eens proberen. Naast de Prius heb ik ook nog een auto van net 500kilo en 220pk. Omdat het er ook nog eens retesnel uitziet heb ik dus ook vaak racertjes naast me. De gimiddelde golf/civic met 1000+ kilo is gewoon geen match, maar kost me altijd een hoop hoofdbrekens omdat je heel snel 2-3x zo hard gaat als het overige verkeer.
Dat heb ik ook weleensquote:Op maandag 6 juli 2015 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik hoop niet dat ik vanmiddag op de snelweg voor irritaties heb gezorgd![]()
Ik kwam er onderweg namelijk achter dat m'n linkerbuitenspiegel ineens veel te ver naar binnen stond: ik zag m'n auto in de halve spiegel
Gevolg: een dode hoek in de spiegel waar een vrachtauto in past, die grootendeels ook nog samenvalt met de dode hoek over m'n schouder bij de deurstijl...
Lijkt me een gevalletje Cruise Control op 80 zetten en schijt aan de rest hebbenquote:Op maandag 6 juli 2015 19:50 schreef Jihawti het volgende:
Vanochtend heb ik echt de Totale Lul van Dit Jaar gezienHier komt voorlopig niemand voorbij (letterlijk).
Ik kom bij het invoegen terecht achter een vrachtwagen met een grote Skoda naast me op de linkerstrook, maar geen nood, die is vast snel weg. Ik zag m bij het invoegen in mijn spiegel schuin achter me, dus gewoon even afwachten tot hij voorbij is. Niet dus.
Deze oetlul heeft het gepresteerd om letterlijk met een snelheidsverschil van 2cm per uur de vrachtwagen minutenlang in te halen. Ik had echt de neiging te gaan zwaaien naar hem, zo lang zat ie naast me. Achter hem liep alles vast (want de rest van het verkeer komt natuurlijk met 120 aanvliegen en verwacht niet dat een personenauto dit doet.
Uiteindelijk zie ik hem voor de vrachtwagen naar rechts gaan, er vliegen drie, vier, vijf auto's langs (en er zijn er nog een stuk of dertig...) en dan komt hij gewoon weer naar links. Geen knippertje, niet kijken, geen snelheid aanpassen, gewoon weer met 80km+2cm/u de linkerstrook op. Twee auto's komen er nog langs door die strook eerlijk te delen (simpelweg omdat het te laat was om te remmen) en de rest vliegt er op een paar millimeter na achterop.
Ik moest eraf, en was blij toe. Levensgevaarlijk zo'n klojo. Zou het een fundamentalistische hypermiler zijn?
Hoe heb jij er last van als ik 90 op de rechterbaan op de CC wil?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Waarom de schuld op iets afschuiven dat er niet mee te maken heeft? Die automobilist rijdt gewoon niet goed. Laat 'm herexamen doen en tot die tijd het rijbewijs ingehouden houden.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Prima, mits het niet geldt voor voertuigen die niet harder mogen én alle snelwegen per direct permanent 130 zijn. Want die trajectcontrole op de A10 west met zijn 80 is echt geen pretje. En de A208 met zijn 1 km 70 is ook niet echt feest. Of de A2 met zijn 100.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
In België hadden ze rond de ring Antwerpen een bord dat het verboden was de cruise control aan te zetten. Die vond ik al onzinnig. (Zij waarschijnlijk ook, want die borden zijn inmiddels al weg) Maar hoe ga je zoiets controleren?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Ik geef het na één keer al op. Als ze dan nog niet het licht aan doen gaat het de tweede of derde keer seinen ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:01 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met mensen die bij schemer stoïcijns zonder licht rijden? Niet eens dagrijverlichting, die mensen heb ik inmiddels opgegeven, maar gewoon doodleuk volledig zonder. En die dan na 3x seinen en je lampen aan en uit doen het nog niet snappen...
Dat is 5 - 6 km harder als wat de gemiddelde vrachtwagen.. die ga je een keer inhalen, en zuunigrijderts verrotten het meestal om dan effe 5 seconden gas bij te geven. Van mij mag er op snelwegen een minimum snelheid worden ingevoerd, die is er tegenwoordig niet meer, maar die mag van mij zó terug in de wet, en dan gewoon 100, en dat ook meteen in de eisen zetten om gebruik te mogen maken. Uitzonderingen als idd 80km voertuigen e.d., maar personenhokkken; minimaal 100 en op 80km wegen minimaal 70, want daar word je ook gestoord van. En in de meeste gevallen mag je er nog niet inhalen ookquote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Hoe heb jij er last van als ik 90 op de rechterbaan op de CC wil?
Als ik inhaal geef ik gas. En ik ben zo'n zuunigrijdertquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is 5 - 6 km harder als wat de gemiddelde vrachtwagen.. die ga je een keer inhalen, en zuunigrijderts verrotten het meestal om dan effe 5 seconden gas bij te geven. Van mij mag er op snelwegen een minimum snelheid worden ingevoerd, die is er tegenwoordig niet meer, maar die mag van mij zó terug in de wet, en dan gewoon 100, en dat ook meteen in de eisen zetten om gebruik te mogen maken. Uitzonderingen als idd 80km voertuigen e.d., maar personenhokkken; minimaal 100 en op 80km wegen minimaal 70, want daar word je ook gestoord van. En in de meeste gevallen mag je er nog niet inhalen ook![]()
Ik haal hier regelmatig mensen in op de 80 weg... Maar die rijden dan tussen de 50 en 60.quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef Messina het volgende:
Ik vertik het ook om te hard te rijden. Ik rijd regelmatig over 80 kilometerwegen, en daar rijd ik dan ook 80 (dus 83 op de teller). En NOG lopen mensen te drukken en op onoverzichtelijke stukken in te halen.
En wat is de fabrieksopgave? Ik vind dat namelijk best tegenvallen, een A klasse heeft over het algemeen niet zo'n grote motor. Mijn ervaring is dat het tussen gas geven en het wegrijden bij stoplichten alsmede het uit laten rollen bij snelheidsverlagingen veel meer invloed heeft op het verbruik.quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef Messina het volgende:
Mijn Mercedes A doet 1 op 16,5 op de snelweg omdat ik doorgaans geen 100/110 rijd en geen 130.
Ik moest het even opzoeken, want ik had geen ideequote:Op woensdag 8 juli 2015 00:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
En wat is de fabrieksopgave? Ik vind dat namelijk best tegenvallen, een A klasse heeft over het algemeen niet zo'n grote motor. Mijn ervaring is dat het tussen gas geven en het wegrijden bij stoplichten alsmede het uit laten rollen bij snelheidsverlagingen veel meer invloed heeft op het verbruik.
Is dat van snelweg of gecombineerd gebruik?quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik moest het even opzoeken, want ik had geen idee
Gemiddeld verbruik:7,6 l/100km (1 op 13,2)
Fabrieksopgave:6,6 l/100km (1 op 15,2)
Als mijn man in de auto rijdt; 1 op 13,5
Om eerlijk te zijn, zijn 95% van mijn ritten autoweg en autosnelweg. Dus gecombineerd, maar of dát nou wat zegtquote:Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is dat van snelweg of gecombineerd gebruik?
Ik bedoel de fabrieksopgave... En eigenlijk ook die gemiddelde verbruiksopgave die jij net geeft. Want 1:13,2 is geen 1:16,5, zeg maar...quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, zijn 95% van mijn ritten autoweg en autosnelweg. Dus gecombineerd, maar of dát nou wat zegt
Ik woon letterlijk 2 minuten van de snelweg vandaanKan bijna uitrollen.
Je kunt er ook gewoon boven staan en ze gewoon lekker laten gaan, i.p.v. dat je hen tóch zonodig moet laten zien dat jij sneller weg bent. Scheelt je een hoop moordaanslagenquote:Op maandag 6 juli 2015 08:50 schreef BMWK111RS het volgende:
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Ik ga over het algemeen ook mijn eigen gang, maar ik hou van pittig optrekken. De T-Max trouwens ook want die heeft een hele korte slag op de gashendel. Wat mij irriteert is dat als je met 3 keer normaal optrekken ze al gemakkelijk achter je laat dat ze dan de 4e keer wéér naast je staan te gassen alsof het dan wel lukt. Of dat ze na een aantal mislukte pogingen je proberen af te snijden, te blokkeren of zelfs van de weg af te rijden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon boven staan en ze gewoon lekker laten gaan, i.p.v. dat je hen tóch zonodig moet laten zien dat jij sneller weg bent. Scheelt je een hoop moordaanslagen
[wijziging]
Zo te zien heeft eP2e dat ook al geopperd
LOLquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Oceanview het volgende:
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Oceanview het volgende:
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
Dat is een lastige. Ik denk dat het een beetje overmacht was en een gelukkiequote:Op woensdag 8 juli 2015 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Touringcars zijn een gevaar op de weg:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_touringcar_van.html
Dat is geen overmacht maar gewoon een roekeloze actie, die chauffeur wordt hopelijk ontslagen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat is een lastige. Ik denk dat het een beetje overmacht was en een gelukkie
Het ging maar net goed ja, maar zo'n ding vol in de remmen is ook niet handig.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat is geen overmacht maar gewoon een roekeloze actie, die chauffeur wordt hopelijk ontslagen.
Ik vind dit nog best een lastige. Ja, het is een compleet onbezonnen, idiote actie. Maar ik vraag me toch af hoe hard die caravan reed, of de touringcar leeg was (zonder passagiers dus) en of hij de Golf die in de ankers moet wel gezien heeft. Dat zijn geen geldige excuses natuurlijk, maar ik zie wekelijks genoeg vrachtwagens die vergelijkbare achterlijke (inhaal)manoeuvres uitvoeren...quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Touringcars zijn een gevaar op de weg:
http://www.geenstijl.nl/m(...)_touringcar_van.html
Je ziet die bus al in het begin van het filmpje de afrit nemen, dat gaat eigenlijk best rap als hij/zij nog moet invoegen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 20:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik vind dit nog best een lastige. Ja, het is een compleet onbezonnen, idiote actie. Maar ik vraag me toch af hoe hard die caravan reed, of de touringcar leeg was (zonder passagiers dus) en of hij de Golf die in de ankers moet wel gezien heeft. Dat zijn geen geldige excuses natuurlijk, maar ik zie wekelijks genoeg vrachtwagens die vergelijkbare achterlijke (inhaal)manoeuvres uitvoeren...
Ongelofelijkquote:Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h.De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig.
![]()
Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk!![]()
Dat was de eerste keer dat ik in de auto echt boos werd in het verkeer.
Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig.quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h.De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig.
![]()
Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk!![]()
Dat was de eerste keer dat ik in de auto echt boos werd in het verkeer.
Nee, later wel aan gedacht maar ik wist alleen de kleur auto, geen type of kenteken. Dus dat voelde toen ook een beetje zinloos. En op het moment zelf was ik te verbijsterd en pissig om daaraan te denken.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig.
Krankzinnig en verboden. Als er geen specifiek artikel voor is, valt het wel onder artikel 5. Je mag ook geen auto besturen als je niet gewoon twee handen aan het stuur kunt hebben (dus met een arm in een mitella moet je je laten rijden, was in ieder geval een voorbeeld in het theorieboekje wat ik me nog kan herinneren). Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dan heb je meestal ook te maken met een aangepaste auto.quote:Op donderdag 9 juli 2015 22:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Geen politie gebeld en de bestuurder langs de kant proberen te zetten? Dit is gewoon krankzinnig.
Je kan er niet blind op vertrouwen dat ze fatsoenlijk kunnen invoegen.quote:Op zondag 5 juli 2015 23:44 schreef eP2e het volgende:
[..]
Waarom? Ga je er vanuit dat de invoeger debiel is en nooit heeft geleerd in te voegen?
quote:Op donderdag 9 juli 2015 10:51 schreef Sarasi het volgende:
Gisteren. Ik voeg uit op de snelweg en moet ver ver ver beneden naar rechts. Opeens kan ik na de bocht (zo'n klaveruitvoegding) ineens vol op de rem, want er tuft daar een auto met 20km/h.De kruising (waar ik rechts moest) was echt nog heul ver weg, dus daar was de snelheid ook niet voor. Even getoeterd, maar geen reactie. Alarmlichten maar aangezet voor als iemand achterop zou komen en er achteraan getuft, want ik kon er ook niet voorbij. Helaas moest meneer bij de kruising ook rechtsaf, de autoweg op (max 100km/h). Die vent trekt langzaam op naar 40km/h en versnelt daarna niet meer. Toen werd ik pissig.
![]()
Gelukkig kon ik hem na een paar honderd meter voorbij omdat het daar tweebaans werd, en wat zag ik... Die gast achter het stuur had gewoon een nekbrace om. Zo eentje waarmee je je hoofd niet meer kan draaien. Levensgevaarlijk!![]()
Dat was de eerste keer dat ik in de auto echt boos werd in het verkeer.
Ziet er uit als Leeuwardenquote:Op maandag 13 juli 2015 13:37 schreef Pandaplint het volgende:
Zucht. Weer een Tomtom idioot die z'n eigen zicht wegneemt.
[ afbeelding ]
Tja eerlijk gezegd vind ik dat altijd een flauwe actie, ook op de snelweg. Je rijdt er een hele tijd achter, net als het obstakel opduikt ga je je voorganger inhalen.quote:Op maandag 13 juli 2015 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
Anders had ik vandaag even een dubbel gevoel.
Ik weet dus niet of ik nou de aso was die fout zat, of dat de ander nou de (te) laat beslissende pannenkoek was
Situatie: in de stad, tweebaans weg. Ik rijd rechts, voor mij een klein personenautootje, daarvoor een stadsbus.
Schuin links achter mij op de linkerbaan rijdt ook een auto.
Afijn, bus begint te remmen, want bushalte komt eraan. Ik zie dit, kijk links (was net genoeg ruimte met de auto linksachter mij) besluit meteen knipper naar links aan te zetten en schuif naar links op om de bus dus zodoende voorbij te kunnen gaan, en begin gas bij te geven om de auto achter mij niet teveel te hinderen.
Maar precies op dat moment besluit personenautootje voor mij ook naar links te gaan om busje in te halen.
Ik was echter nét al ietsje eerder naar links gegaan en had mijn pootje al diep in het gas gedrukt om vaart te maken voor de inhaalmanoeuvre.
Vervolgens was het dus een beetje zo'n moment van OF ik ga (hard) op de rem om autootje voor mij zijn actie te laten afmaken OF ik gas door en 'dwing' min of meer af dat autootje zijn inhaalactie moet staken om mij er eerst langs te laten.
Ik koos voor het laatste omdat ik al behoorlijk wat vaart had en geen zin om te gaan remmen met eventuele gevolgen voor de auto achter mij die toch redelijk kort op mij zat.
Maar ja zat achteraf wel met een dubbel gevoel van..... bestaat hier een "right of wrong"?
Enerzijds was het een beetje kutactie van mij dat ik 'm gewoon doordouwde en dus die andere auto dwong om weer naar rechts te gaan. Anderzijds, als ik had geremd had dat voor mij ook weer een gevaarlijke situatie op kunnen leveren..... lastig zoiets....
* Buurpoes doet een voorraad punten en komma's cadeau.quote:Op maandag 13 juli 2015 23:09 schreef Doublepain het volgende:
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.
Sterf aub
Goed gezienquote:Op maandag 13 juli 2015 14:24 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ziet er uit als Leeuwarden
Anyway, relatief rustig weekend achter de rug. Ik moest zaterdag door het (terugkomende) vakantieverkeer. Ik had absoluut geen last van het vakantieverkeer, maar wel heeel veel van de idioten die de caravans met 2 km/u verschil in gaan halen. En het ook verdommen om even een seconde of twee gas bij te geven he.
Op de terugweg, tussen Lelystad en Almere was er wéér zo'n josti. die plempte 'm voor twee aanstormende politiewagens, die echt vol op de rem moesten. Toen dacht ik: mooooooi, die is er bij! Maar nee, ze lieten 'm gaanAntiklacht: ik kon daarna wel met gemak ~20 auto's voorbij, omdat ze allemaal 10 km/u onder Vmax gingen rijden omdat ze politiewagens hadden gezien
Ah, daar is de knuppelaar weer. Vrede op aarde maar ik sla je wel de hersens in als ik daar zin in heb is zijn mottoquote:Op donderdag 16 juli 2015 20:56 schreef Alt-tab het volgende:
De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.
Deze man leest mensen de les met een knuppel..quote:Op donderdag 16 juli 2015 20:56 schreef Alt-tab het volgende:
Gelukkig geen irritatie die mij persoonlijk geraakt heeft, maar waarom zijn zoveel mensen zo egoïstisch in het verkeer (Bewust geen vraagteken, retorische vraag). Ik kan mij hier totaal geen voorstelling van geven ondanks ik mij bewust ben van de redenen van dergelijk gedrag. Hoe dan ook past dit totaal niet in mijn belevingswereld.
Het klemrijden, afsnijden van andere automobilisten die hun weg proberen te vinden. Waar is dit voor nodig? Dan laat ik de twijfelachtige gebaren nog achterwege.
Dit is zo zonde. Fouten die gemaakt worden kan ik prima mee leven. Immers maakt iedereen fouten, ik ben hier zelf geen uitzondering op, maar bewust een ander gallen gaat er bij mij niet in. Dit is kinderlijk gedrag en siert een volwassene niet.
De wereld zou zoveel beter zijn als iedereen rekening met elkaar hield. Overigens ben ik ook niet heilig, en ben ik niet te beroerd om iemand flink de les te lezen (Eventueel met een knuppel) indien de situatie dit toelaat, maar het is allemaal onnodig. Leef en laat leven.
Jammer genoeg zie ik dit niet gebeuren totdat het autonoom rijden is ingevoerd, wat als nadeel heeft dat mijn plezier in autorijden compleet verdwijnt. Dit is immers inherent aan 'het systeem'. Maar zelfs dan verkies ik deze optie boven onverantwoorde automobilisten.
Mij een local noemenquote:Op donderdag 16 juli 2015 23:04 schreef padlarf het volgende:
Rond Dongen (ja ik weet het) zijn een aantal stukken waar de snelheidslimiet offcieel 50 is. Totaal onnodig op die plekken, de locals rijden daar ook nooit 50. Als ik daar kom pas ik mij daar op aan en ik rij daar dan ook meestal 65 oid. Vandaag zat er een man of vrouw van 50+ in een dikke Volvo SUV achter mij, die vond dat niet hard genoeg en zat lekker te kleven. Zelfs toen ik 70 ging rijden zat het bijna op mijn achterbumper. Nou, dan heb je aan mij dus de verkeerde, want ik ga gewoon heel rustig vmax rijden. Uiteindelijk is deze persoon mij voorbij gegaan ondanks een inhaalverbod. De neiging om een dot gas bij te geven heb ik toen maar onderdrukt.
Dat hele stuk tussen afrit Oosterhout op de A27 tot aan ergens halverwege de Vierbundersweg, en hij begon met douwen op de Westerlaan vlak na de rotonde.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:09 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Mij een local noemen
Weet je nog een straatnaam?
Dat is een aardig stukje ja. Je mag er idd maar 50, hoewel bijna iedereen harder rijdt. Ik rijd meestal niet harder dan 55. Vooral bij het zebrapad aan de Nolenslaan (bushaltes aan beide kanten) rijden auto's gewoon door.quote:Op donderdag 16 juli 2015 23:15 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat hele stuk tussen afrit Oosterhout op de A27 tot aan ergens halverwege de Vierbundersweg, en hij begon met douwen op de Westerlaan vlak na de rotonde.
Hebben vrachtwagenchauffers in Nederland elke rit wel wat te klagen? (Hopelijk niet)quote:Op vrijdag 17 juli 2015 01:20 schreef Ridocar het volgende:
Afgelopen zaterdag. Ik rij op de A20, op de rijbaan voor vrachtauto's en kom bij het stuk waar je in moet voegen op de hoofdrijbaan, komt er eentje naast me rijden en zakt terug naar 80 naast mij en blijft daar vervolgens hangen.
Sterf! Of krijg in ieder geval een hele nare pijnlijke ziekte. In je Astra. Met je "maar ik heb toch voorranghuhuhuhu..."
Neuh, als het lompigheid van een automobilist is laat ik het meestal wel gaan, maar als het op trollen gaat lijken doe ik er wel iets van zeggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 02:19 schreef DiceMan het volgende:
[..]
Hebben vrachtwagenchauffers in Nederland elke rit wel wat te klagen? (Hopelijk niet)
Het is dat ik de ervaringen van beroepschauffeurs altijd wel interessant en leerzaam vind; ik ging er vanuit dat je een vrachtwagenchauffeur wasquote:Op vrijdag 17 juli 2015 02:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Neuh, als het lompigheid van een automobilist is laat ik het meestal wel gaan, maar als het op trollen gaat lijken doe ik er wel iets van zeggen.
Vanwaar de vraag?
Ja, ik ben chauffeur, maar ik zie het verband niet tussen "interessant en leerzaam" en het vooroordeel in je vorige post.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 02:45 schreef DiceMan het volgende:
[..]
Het is dat ik de ervaringen van beroepschauffeurs altijd wel interessant en leerzaam vind; ik ging er vanuit dat je een vrachtwagenchauffeur was
"altijd wat te klagen" is niet negatief bedoeld mocht je daar vanuit gaanquote:Op vrijdag 17 juli 2015 03:01 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ja, ik ben chauffeur, maar ik zie het verband niet tussen "interessant en leerzaam" en het vooroordeel in je vorige post.
Oeps. Hij kwam niet erg neutraal over. Meer als "zijn jullie allemaal zulke zeiksnorren?" Maar het zal wel mijn intepretatie zijn... excuses daarvoor.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 03:10 schreef DiceMan het volgende:
[..]
"altijd wat te klagen" is niet negatief bedoeld mocht je daar vanuit gaan
Je bedoelt mijn kijk op automobilisten in het algemeen? Als ik het met een paar woorden mag samenvatten: egoistisch en intolerant en ongeduldig. Iedereen denkt aan zichzelf en wordt boos als het niet naar hun zin gaat.quote:Die vraag was voor mij simpelweg een graadmeter voor het gemiddelde niveau van de bestuurders in Nederland
quote:Op maandag 13 juli 2015 23:09 schreef Doublepain het volgende:
Als je op de linkerrijstrook aan het rijden bent en er is niks achter je, dat je een vrachtwagen inhaalt maar een malloot die dan achter de vrachtwagen hangt voor je neus met 90 ervoor gooit.
Sterf aub
Of jouw leven is verrot dat jij dit WEL geaccepteerd hebt.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 08:46 schreef krokdown het volgende:
[..]Dat je dit nog niet hebt kunnen accepteren
je leven moet echt heel kut zijn
neen, ik maak gewoon een hoop kilometers.. en dan komt dit vaak genoeg voor. als ik mezelf daar iedere keer zo druk om moet gaan maken dan zou ik er echt niet vrolijk van worden.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Of jouw leven is verrot dat jij dit WEL geaccepteerd hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |