Ik heb in een mr2 gereden, altijd lol met dat ding. Ik deed niet aan wedstrijdjes. Een busje stond flink te gassen naast me. Ok doei. Trekt hij als een gek op en poef een enorme rookwolk.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen
Da's een goeie, moet ik eens proberen. Naast de Prius heb ik ook nog een auto van net 500kilo en 220pk. Omdat het er ook nog eens retesnel uitziet heb ik dus ook vaak racertjes naast me. De gimiddelde golf/civic met 1000+ kilo is gewoon geen match, maar kost me altijd een hoop hoofdbrekens omdat je heel snel 2-3x zo hard gaat als het overige verkeer.quote:Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef eP2e het volgende:
[..]
Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen
KXL?quote:Op maandag 6 juli 2015 21:13 schreef eRKa het volgende:
[..]
Da's een goeie, moet ik eens proberen. Naast de Prius heb ik ook nog een auto van net 500kilo en 220pk. Omdat het er ook nog eens retesnel uitziet heb ik dus ook vaak racertjes naast me. De gimiddelde golf/civic met 1000+ kilo is gewoon geen match, maar kost me altijd een hoop hoofdbrekens omdat je heel snel 2-3x zo hard gaat als het overige verkeer.
Dat heb ik ook weleensquote:Op maandag 6 juli 2015 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik hoop niet dat ik vanmiddag op de snelweg voor irritaties heb gezorgd![]()
Ik kwam er onderweg namelijk achter dat m'n linkerbuitenspiegel ineens veel te ver naar binnen stond: ik zag m'n auto in de halve spiegel
Gevolg: een dode hoek in de spiegel waar een vrachtauto in past, die grootendeels ook nog samenvalt met de dode hoek over m'n schouder bij de deurstijl...
Lijkt me een gevalletje Cruise Control op 80 zetten en schijt aan de rest hebbenquote:Op maandag 6 juli 2015 19:50 schreef Jihawti het volgende:
Vanochtend heb ik echt de Totale Lul van Dit Jaar gezienHier komt voorlopig niemand voorbij (letterlijk).
Ik kom bij het invoegen terecht achter een vrachtwagen met een grote Skoda naast me op de linkerstrook, maar geen nood, die is vast snel weg. Ik zag m bij het invoegen in mijn spiegel schuin achter me, dus gewoon even afwachten tot hij voorbij is. Niet dus.
Deze oetlul heeft het gepresteerd om letterlijk met een snelheidsverschil van 2cm per uur de vrachtwagen minutenlang in te halen. Ik had echt de neiging te gaan zwaaien naar hem, zo lang zat ie naast me. Achter hem liep alles vast (want de rest van het verkeer komt natuurlijk met 120 aanvliegen en verwacht niet dat een personenauto dit doet.
Uiteindelijk zie ik hem voor de vrachtwagen naar rechts gaan, er vliegen drie, vier, vijf auto's langs (en er zijn er nog een stuk of dertig...) en dan komt hij gewoon weer naar links. Geen knippertje, niet kijken, geen snelheid aanpassen, gewoon weer met 80km+2cm/u de linkerstrook op. Twee auto's komen er nog langs door die strook eerlijk te delen (simpelweg omdat het te laat was om te remmen) en de rest vliegt er op een paar millimeter na achterop.
Ik moest eraf, en was blij toe. Levensgevaarlijk zo'n klojo. Zou het een fundamentalistische hypermiler zijn?
Hoe heb jij er last van als ik 90 op de rechterbaan op de CC wil?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Waarom de schuld op iets afschuiven dat er niet mee te maken heeft? Die automobilist rijdt gewoon niet goed. Laat 'm herexamen doen en tot die tijd het rijbewijs ingehouden houden.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Prima, mits het niet geldt voor voertuigen die niet harder mogen én alle snelwegen per direct permanent 130 zijn. Want die trajectcontrole op de A10 west met zijn 80 is echt geen pretje. En de A208 met zijn 1 km 70 is ook niet echt feest. Of de A2 met zijn 100.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
In België hadden ze rond de ring Antwerpen een bord dat het verboden was de cruise control aan te zetten. Die vond ik al onzinnig. (Zij waarschijnlijk ook, want die borden zijn inmiddels al weg) Maar hoe ga je zoiets controleren?quote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
Ik geef het na één keer al op. Als ze dan nog niet het licht aan doen gaat het de tweede of derde keer seinen ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:01 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met mensen die bij schemer stoďcijns zonder licht rijden? Niet eens dagrijverlichting, die mensen heb ik inmiddels opgegeven, maar gewoon doodleuk volledig zonder. En die dan na 3x seinen en je lampen aan en uit doen het nog niet snappen...
Dat is 5 - 6 km harder als wat de gemiddelde vrachtwagen.. die ga je een keer inhalen, en zuunigrijderts verrotten het meestal om dan effe 5 seconden gas bij te geven. Van mij mag er op snelwegen een minimum snelheid worden ingevoerd, die is er tegenwoordig niet meer, maar die mag van mij zó terug in de wet, en dan gewoon 100, en dat ook meteen in de eisen zetten om gebruik te mogen maken. Uitzonderingen als idd 80km voertuigen e.d., maar personenhokkken; minimaal 100 en op 80km wegen minimaal 70, want daar word je ook gestoord van. En in de meeste gevallen mag je er nog niet inhalen ookquote:Op dinsdag 7 juli 2015 21:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Hoe heb jij er last van als ik 90 op de rechterbaan op de CC wil?
Als ik inhaal geef ik gas. En ik ben zo'n zuunigrijdertquote:Op dinsdag 7 juli 2015 23:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat is 5 - 6 km harder als wat de gemiddelde vrachtwagen.. die ga je een keer inhalen, en zuunigrijderts verrotten het meestal om dan effe 5 seconden gas bij te geven. Van mij mag er op snelwegen een minimum snelheid worden ingevoerd, die is er tegenwoordig niet meer, maar die mag van mij zó terug in de wet, en dan gewoon 100, en dat ook meteen in de eisen zetten om gebruik te mogen maken. Uitzonderingen als idd 80km voertuigen e.d., maar personenhokkken; minimaal 100 en op 80km wegen minimaal 70, want daar word je ook gestoord van. En in de meeste gevallen mag je er nog niet inhalen ook![]()
Ik haal hier regelmatig mensen in op de 80 weg... Maar die rijden dan tussen de 50 en 60.quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef Messina het volgende:
Ik vertik het ook om te hard te rijden. Ik rijd regelmatig over 80 kilometerwegen, en daar rijd ik dan ook 80 (dus 83 op de teller). En NOG lopen mensen te drukken en op onoverzichtelijke stukken in te halen.
En wat is de fabrieksopgave? Ik vind dat namelijk best tegenvallen, een A klasse heeft over het algemeen niet zo'n grote motor. Mijn ervaring is dat het tussen gas geven en het wegrijden bij stoplichten alsmede het uit laten rollen bij snelheidsverlagingen veel meer invloed heeft op het verbruik.quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef Messina het volgende:
Mijn Mercedes A doet 1 op 16,5 op de snelweg omdat ik doorgaans geen 100/110 rijd en geen 130.
Ik moest het even opzoeken, want ik had geen ideequote:Op woensdag 8 juli 2015 00:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
En wat is de fabrieksopgave? Ik vind dat namelijk best tegenvallen, een A klasse heeft over het algemeen niet zo'n grote motor. Mijn ervaring is dat het tussen gas geven en het wegrijden bij stoplichten alsmede het uit laten rollen bij snelheidsverlagingen veel meer invloed heeft op het verbruik.
Is dat van snelweg of gecombineerd gebruik?quote:Op woensdag 8 juli 2015 00:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik moest het even opzoeken, want ik had geen idee
Gemiddeld verbruik:7,6 l/100km (1 op 13,2)
Fabrieksopgave:6,6 l/100km (1 op 15,2)
Als mijn man in de auto rijdt; 1 op 13,5
Om eerlijk te zijn, zijn 95% van mijn ritten autoweg en autosnelweg. Dus gecombineerd, maar of dát nou wat zegtquote:Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Is dat van snelweg of gecombineerd gebruik?
Ik bedoel de fabrieksopgave... En eigenlijk ook die gemiddelde verbruiksopgave die jij net geeft. Want 1:13,2 is geen 1:16,5, zeg maar...quote:Op woensdag 8 juli 2015 01:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, zijn 95% van mijn ritten autoweg en autosnelweg. Dus gecombineerd, maar of dát nou wat zegt
Ik woon letterlijk 2 minuten van de snelweg vandaanKan bijna uitrollen.
Je kunt er ook gewoon boven staan en ze gewoon lekker laten gaan, i.p.v. dat je hen tóch zonodig moet laten zien dat jij sneller weg bent. Scheelt je een hoop moordaanslagenquote:Op maandag 6 juli 2015 08:50 schreef BMWK111RS het volgende:
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Ik ga over het algemeen ook mijn eigen gang, maar ik hou van pittig optrekken. De T-Max trouwens ook want die heeft een hele korte slag op de gashendel. Wat mij irriteert is dat als je met 3 keer normaal optrekken ze al gemakkelijk achter je laat dat ze dan de 4e keer wéér naast je staan te gassen alsof het dan wel lukt. Of dat ze na een aantal mislukte pogingen je proberen af te snijden, te blokkeren of zelfs van de weg af te rijden.quote:Op woensdag 8 juli 2015 02:14 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon boven staan en ze gewoon lekker laten gaan, i.p.v. dat je hen tóch zonodig moet laten zien dat jij sneller weg bent. Scheelt je een hoop moordaanslagen
[wijziging]
Zo te zien heeft eP2e dat ook al geopperd
LOLquote:Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Oceanview het volgende:
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
quote:Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Oceanview het volgende:
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |