abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154124965
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen :6
Ik heb in een mr2 gereden, altijd lol met dat ding. Ik deed niet aan wedstrijdjes. Een busje stond flink te gassen naast me. Ok doei. Trekt hij als een gek op en poef een enorme rookwolk. _O- Einde oefening
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_154125060
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 20:56 schreef eP2e het volgende:

[..]

Ik rij af en toe wel eens in de Elise van mijn broer, dan komt dat gespuis ook graag naast je staan om piemels te meten. Echter ik rij dan juist extreem rustig weg, zijn ze lekker in hun eentje aan het racen piemelen :6
Da's een goeie, moet ik eens proberen. Naast de Prius heb ik ook nog een auto van net 500kilo en 220pk. Omdat het er ook nog eens retesnel uitziet heb ik dus ook vaak racertjes naast me. De gimiddelde golf/civic met 1000+ kilo is gewoon geen match, maar kost me altijd een hoop hoofdbrekens omdat je heel snel 2-3x zo hard gaat als het overige verkeer.
pi_154141103
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 21:13 schreef eRKa het volgende:

[..]

Da's een goeie, moet ik eens proberen. Naast de Prius heb ik ook nog een auto van net 500kilo en 220pk. Omdat het er ook nog eens retesnel uitziet heb ik dus ook vaak racertjes naast me. De gimiddelde golf/civic met 1000+ kilo is gewoon geen match, maar kost me altijd een hoop hoofdbrekens omdat je heel snel 2-3x zo hard gaat als het overige verkeer.
KXL?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 14:01:47 #229
62419 CherryLips
chocoholic
pi_154141168
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2015 18:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik hoop niet dat ik vanmiddag op de snelweg voor irritaties heb gezorgd :@
Ik kwam er onderweg namelijk achter dat m'n linkerbuitenspiegel ineens veel te ver naar binnen stond: ik zag m'n auto in de halve spiegel :(

Gevolg: een dode hoek in de spiegel waar een vrachtauto in past, die grootendeels ook nog samenvalt met de dode hoek over m'n schouder bij de deurstijl...
Dat heb ik ook weleens :X Dan is er iemand langs m'n auto gelopen en tegen de spiegel gestoten ofzo, staat ie net een tikje scheef. Gelukkig sta ik altijd achter op het parkeeterrein en heb ik het meestal wel door als ik eraf ga :')
Tap tap tap
pi_154142167
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 13:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

KXL?
Huh? Begrijp ik niet.
pi_154145933
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 19:50 schreef Jihawti het volgende:
Vanochtend heb ik echt de Totale Lul van Dit Jaar gezien :X Hier komt voorlopig niemand voorbij (letterlijk).

Ik kom bij het invoegen terecht achter een vrachtwagen met een grote Skoda naast me op de linkerstrook, maar geen nood, die is vast snel weg. Ik zag m bij het invoegen in mijn spiegel schuin achter me, dus gewoon even afwachten tot hij voorbij is. Niet dus.

Deze oetlul heeft het gepresteerd om letterlijk met een snelheidsverschil van 2cm per uur de vrachtwagen minutenlang in te halen. Ik had echt de neiging te gaan zwaaien naar hem, zo lang zat ie naast me. Achter hem liep alles vast (want de rest van het verkeer komt natuurlijk met 120 aanvliegen en verwacht niet dat een personenauto dit doet.

Uiteindelijk zie ik hem voor de vrachtwagen naar rechts gaan, er vliegen drie, vier, vijf auto's langs (en er zijn er nog een stuk of dertig...) en dan komt hij gewoon weer naar links. Geen knippertje, niet kijken, geen snelheid aanpassen, gewoon weer met 80km+2cm/u de linkerstrook op. Twee auto's komen er nog langs door die strook eerlijk te delen (simpelweg omdat het te laat was om te remmen) en de rest vliegt er op een paar millimeter na achterop.

Ik moest eraf, en was blij toe. Levensgevaarlijk zo'n klojo. Zou het een fundamentalistische hypermiler zijn?
Lijkt me een gevalletje Cruise Control op 80 zetten en schijt aan de rest hebben :')
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:17:23 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154153256
CC zou verboden moeten zijn onder de 100 op snelwegen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154153333
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe heb jij er last van als ik 90 op de rechterbaan op de CC wil?
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 21:50:02 #234
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154154513
quote:
Waarom de schuld op iets afschuiven dat er niet mee te maken heeft? Die automobilist rijdt gewoon niet goed. Laat 'm herexamen doen en tot die tijd het rijbewijs ingehouden houden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juli 2015 @ 22:14:46 #235
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154155521
quote:
Prima, mits het niet geldt voor voertuigen die niet harder mogen én alle snelwegen per direct permanent 130 zijn. Want die trajectcontrole op de A10 west met zijn 80 is echt geen pretje. En de A208 met zijn 1 km 70 is ook niet echt feest. Of de A2 met zijn 100.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154155713
quote:
In België hadden ze rond de ring Antwerpen een bord dat het verboden was de cruise control aan te zetten. Die vond ik al onzinnig. (Zij waarschijnlijk ook, want die borden zijn inmiddels al weg) Maar hoe ga je zoiets controleren?
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:01:28 #237
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154157213
Wat is dat toch met mensen die bij schemer stoďcijns zonder licht rijden? Niet eens dagrijverlichting, die mensen heb ik inmiddels opgegeven, maar gewoon doodleuk volledig zonder. En die dan na 3x seinen en je lampen aan en uit doen het nog niet snappen...
pi_154157436
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:01 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met mensen die bij schemer stoďcijns zonder licht rijden? Niet eens dagrijverlichting, die mensen heb ik inmiddels opgegeven, maar gewoon doodleuk volledig zonder. En die dan na 3x seinen en je lampen aan en uit doen het nog niet snappen...
Ik geef het na één keer al op. Als ze dan nog niet het licht aan doen gaat het de tweede of derde keer seinen ook niet gebeuren.

Dit is vooral een ding in de randstad, waar de (snel)wegen goed zijn verlicht.
  dinsdag 7 juli 2015 @ 23:42:42 #239
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_154158535
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 21:19 schreef Messina het volgende:

[..]

Hoe heb jij er last van als ik 90 op de rechterbaan op de CC wil?
Dat is 5 - 6 km harder als wat de gemiddelde vrachtwagen.. die ga je een keer inhalen, en zuunigrijderts verrotten het meestal om dan effe 5 seconden gas bij te geven. Van mij mag er op snelwegen een minimum snelheid worden ingevoerd, die is er tegenwoordig niet meer, maar die mag van mij zó terug in de wet, en dan gewoon 100, en dat ook meteen in de eisen zetten om gebruik te mogen maken. Uitzonderingen als idd 80km voertuigen e.d., maar personenhokkken; minimaal 100 en op 80km wegen minimaal 70, want daar word je ook gestoord van. En in de meeste gevallen mag je er nog niet inhalen ook }:| :(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_154159290
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juli 2015 23:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is 5 - 6 km harder als wat de gemiddelde vrachtwagen.. die ga je een keer inhalen, en zuunigrijderts verrotten het meestal om dan effe 5 seconden gas bij te geven. Van mij mag er op snelwegen een minimum snelheid worden ingevoerd, die is er tegenwoordig niet meer, maar die mag van mij zó terug in de wet, en dan gewoon 100, en dat ook meteen in de eisen zetten om gebruik te mogen maken. Uitzonderingen als idd 80km voertuigen e.d., maar personenhokkken; minimaal 100 en op 80km wegen minimaal 70, want daar word je ook gestoord van. En in de meeste gevallen mag je er nog niet inhalen ook }:| :(
Als ik inhaal geef ik gas. En ik ben zo'n zuunigrijdert :P
Mijn Mercedes A doet 1 op 16,5 op de snelweg omdat ik doorgaans geen 100/110 rijd en geen 130. Nu ben ik toevallig wél iemand die rekening houdt (of in ieder geval zo goed mogelijk) om mensen op de linkerbaan niet te hinderen. Als ik een treintje zie aankomen op de linkerbaan zet ik de CC uit en rijd ik eventjes 80 tot het treintje voorbij is en ik, zonder iemand te hinderen, het obstakel op de rechterbaan kan inhalen. :P
Verbied dan om met een slakkengang in te halen. Ik erger me niet snel, maar de ene vrachtwagen die de ander gaat inhalen ... /zucht.

Ik vertik het ook om te hard te rijden. Ik rijd regelmatig over 80 kilometerwegen, en daar rijd ik dan ook 80 (dus 83 op de teller). En NOG lopen mensen te drukken en op onoverzichtelijke stukken in te halen.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 00:32:20 #241
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154159938
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef Messina het volgende:
Ik vertik het ook om te hard te rijden. Ik rijd regelmatig over 80 kilometerwegen, en daar rijd ik dan ook 80 (dus 83 op de teller). En NOG lopen mensen te drukken en op onoverzichtelijke stukken in te halen.
Ik haal hier regelmatig mensen in op de 80 weg... Maar die rijden dan tussen de 50 en 60.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:11 schreef Messina het volgende:
Mijn Mercedes A doet 1 op 16,5 op de snelweg omdat ik doorgaans geen 100/110 rijd en geen 130.
En wat is de fabrieksopgave? Ik vind dat namelijk best tegenvallen, een A klasse heeft over het algemeen niet zo'n grote motor. Mijn ervaring is dat het tussen gas geven en het wegrijden bij stoplichten alsmede het uit laten rollen bij snelheidsverlagingen veel meer invloed heeft op het verbruik.

Verder begint dit aardig van toepassing te raken:
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154160419
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

En wat is de fabrieksopgave? Ik vind dat namelijk best tegenvallen, een A klasse heeft over het algemeen niet zo'n grote motor. Mijn ervaring is dat het tussen gas geven en het wegrijden bij stoplichten alsmede het uit laten rollen bij snelheidsverlagingen veel meer invloed heeft op het verbruik.

Ik moest het even opzoeken, want ik had geen idee :P

Gemiddeld verbruik:7,6 l/100km (1 op 13,2)
Fabrieksopgave:6,6 l/100km (1 op 15,2)

Als mijn man in de auto rijdt; 1 op 13,5 :P
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 01:13:04 #243
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154160709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 00:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik moest het even opzoeken, want ik had geen idee :P

Gemiddeld verbruik:7,6 l/100km (1 op 13,2)
Fabrieksopgave:6,6 l/100km (1 op 15,2)

Als mijn man in de auto rijdt; 1 op 13,5 :P
Is dat van snelweg of gecombineerd gebruik?
The summer is magic!

pi_154160761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Is dat van snelweg of gecombineerd gebruik?
Om eerlijk te zijn, zijn 95% van mijn ritten autoweg en autosnelweg. Dus gecombineerd, maar of dát nou wat zegt ;)

Ik woon letterlijk 2 minuten van de snelweg vandaan :P Kan bijna uitrollen. ;)
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2015 @ 01:52:02 #245
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154161362
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 01:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, zijn 95% van mijn ritten autoweg en autosnelweg. Dus gecombineerd, maar of dát nou wat zegt ;)

Ik woon letterlijk 2 minuten van de snelweg vandaan :P Kan bijna uitrollen. ;)
Ik bedoel de fabrieksopgave... En eigenlijk ook die gemiddelde verbruiksopgave die jij net geeft. Want 1:13,2 is geen 1:16,5, zeg maar... :P
The summer is magic!

Spellchecker woensdag 8 juli 2015 @ 02:14:21 #246
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_154161650
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2015 08:50 schreef BMWK111RS het volgende:
Ook irritant is dat allerlei bestuurders van Peugeotjes en Golfjes e.d. naast je komen staan en proberen je er wel even uit te trekken. Aangezien ik met een Yamaha T-Max 500 rijd lukt dat dus geheid niet, waarna ze de meest idiote pogingen doen om een moordaanslag op je te plegen omdat ze verloren hebben. Wanneer gaan mensen eens begrijpen dat je met een doorsnee personenauto een goede motorscooter of motor niet bijhoudt?
Je kunt er ook gewoon boven staan en ze gewoon lekker laten gaan, i.p.v. dat je hen tóch zonodig moet laten zien dat jij sneller weg bent. Scheelt je een hoop moordaanslagen ;)

[wijziging]
Zo te zien heeft eP2e dat ook al geopperd :s)
Tevens -purist.
pi_154162674
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2015 02:14 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Je kunt er ook gewoon boven staan en ze gewoon lekker laten gaan, i.p.v. dat je hen tóch zonodig moet laten zien dat jij sneller weg bent. Scheelt je een hoop moordaanslagen ;)

[wijziging]
Zo te zien heeft eP2e dat ook al geopperd :s)
Ik ga over het algemeen ook mijn eigen gang, maar ik hou van pittig optrekken. De T-Max trouwens ook want die heeft een hele korte slag op de gashendel. Wat mij irriteert is dat als je met 3 keer normaal optrekken ze al gemakkelijk achter je laat dat ze dan de 4e keer wéér naast je staan te gassen alsof het dan wel lukt. Of dat ze na een aantal mislukte pogingen je proberen af te snijden, te blokkeren of zelfs van de weg af te rijden.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_154175725
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
There is a time of cumming and going.
pi_154177212
quote:
18s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Oceanview het volgende:
Aan die mevrouw bij het stoplicht, als je tomtom nog de route aan het berekenen is betekent dat niet dat je stil moet blijven staan als het groen is om uiteindelijk door rood te rijden.
LOL
pi_154178420
quote:
18s.gif Op woensdag 8 juli 2015 17:33 schreef Oceanview het volgende:
_O-
Zie het zo voor me
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')