Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
150pk+ om relaxed in en uit te voegenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.quote:
Ik zie het ja. Ik nam het altijd voor waar aan, juist vanwege de enorme snelheidsverschillen en korte invoegstroken.quote:Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Ik heb van een Duitser gehoord dat je met rijles in Duitsland dus serieus leert dat je al moet remmen vóór je überhaupt op de uitvoegstrook zit...quote:Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
quote:
Wanneer je de op- en afritten in dld vervelend vindt, kan ik me daar prima een voorstelling bij makenquote:Op zondag 19 juli 2015 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.
En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
Dan gebruik de vluchtstrook om gang te maken.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
In de praktijk zie je dan mensen plaats maken indien nodig (vóórdat je in de problemen komt).quote:Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Zet je auto voorgoed in een vacuüm cleanroom.quote:Op zondag 19 juli 2015 23:20 schreef BigSmurf het volgende:
maar meer het idee dat het slecht is voor de auto
quote:
Grappig dat jullie allebei volledig het punt missen dat ik maak.quote:
Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar klevequote:Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:
[..]
Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je autoquote:Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve
Maar daarentegen doen ze daar niet zo betuttelend dat ze honderd waarschuwingsborden en ineens max 60km/u neerzetten als er ergens een flauwe bocht zit, of de weg toch wel net breed genoeg is voor twee auto's.quote:Op maandag 20 juli 2015 13:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
Ik vind het betutteld dat een keurige 80 versmald wordt en zo teruggebracht wordt naar 60. Oja, vergeet de aangelegde chicanes niet. Bochten met een adviessnelheid van 80 terwijl je er met droog weer met 140 nog prima doorheen kan. Maar omdat een aantal bestuurders te dom is om te snappen dat je dat dus niet met nat weer kan, is het adviessnelheid bordje er geplaatst.quote:Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn.
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 21:16 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
Hoe moet je dan de maximum snelheid van je auto uitvinden?quote:Op maandag 20 juli 2015 08:54 schreef Ciora het volgende:
[..]
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
Ja, true, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik verdom het ook om mijzelf in een rijtje autos te proppen dat 100 rijdt terwijl ik 120 ga omdat iemand graag in mijn achterbak wil zitten.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
Het is dat ik een nieuwe wagen ga halen, maar bij zulke gasten trap ik graag hard op de rem, heb zelf toch een trekhaak, dus pijn zal hij zeker voelen aan zijn bak.quote:Op maandag 20 juli 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.
Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was?En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.
Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij.![]()
Trieste figuren..
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.quote:Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |