abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 juli 2015 @ 11:33:25 #32
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154458992
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154459094
Invoegers hebben wel voorrang in Duitsland, dus zo lang je ongeveer de snelheid van een vrachtwagen bereikt op die strook, zit je wel goed.
pi_154459107
quote:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
150pk+ om relaxed in en uit te voegen
  zondag 19 juli 2015 @ 11:52:56 #35
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154459378
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:39 schreef Ciora het volgende:
Invoegers hebben wel voorrang in Duitsland
Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154459475
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Als je dat probeert te googlen, zijn de meningen daarover verdeeld. Het lijkt mij overigens sterk.
Ik zie het ja. Ik nam het altijd voor waar aan, juist vanwege de enorme snelheidsverschillen en korte invoegstroken.

Anderzijds is invoeghulp geven wel een risico als op de linkerbaan een Ferrari aan komt knallen met 300 km/h :D
pi_154460188
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Twee weken in Duitsland gereden en wat me vooral opviel was hoe ze daar hun op- en afritten hebben ontworpen. De invoegstrook is veels te kort om maar enigzins snelheid te kunnen maken en fatsoenlijk te kunnen invoegen, en op de uitvoegstrook moet je meestal al vol in de ankers omdat je nooit weet of er direct een haarspeldbocht op volgt...
Ik heb van een Duitser gehoord dat je met rijles in Duitsland dus serieus leert dat je al moet remmen vóór je überhaupt op de uitvoegstrook zit...
  Moderator zondag 19 juli 2015 @ 14:25:48 #38
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_154462987
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:40 schreef Pap89 het volgende:

[..]

150pk+ om relaxed in en uit te voegen
:') Complete bullshit. Ook in dld rijden genoeg 1.4 of 1.1 litertjes met 75 pk rond en ik heb met mijn trage auto ook nog nooit moeite gehad om de snelweg op te komen daar.
De echte snelheidsduivels rijden namelijk toch wel op de linkerbaan dus invoegen op de rechterbaan is kein problem.
pi_154469269
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Doe eens normaal. Jij weet helemaal niet wat voor auto ik heb.
Wanneer je de op- en afritten in dld vervelend vindt, kan ik me daar prima een voorstelling bij maken ;)
(Y)
  zondag 19 juli 2015 @ 20:24:25 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154470698
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.

En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154470802
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
Vervelend vinden is niet hetzelfde als iets niet kunnen. Ik heb ook wel eens in mijn moeders auto gereden, zo'n aziatisch gebakje. Het lukte mij net aan genoeg snelheid te maken om niemand te hinderen, maar daarom vond ik het nog wel vervelend. En dan zijn er een aantal punten in Nederland waar zo'n auto gewoon niet genoeg meters heeft. Dan mag je gewoon over de vluchtstrook als het moet, maar het blijft vervelend.

En soms rij je in een auto die het prima kan, maar zit er zo'n slomo opa voor je zodat je alsnog maar 35 km/u rijdt op het moment dat je paralel zit met de snelweg. Dan kun je nog wel een dot gas geven en normaal invoegen, maar het blijft vervelend.
Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  FOK!fotograaf zondag 19 juli 2015 @ 23:06:09 #42
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154475365
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:24 schreef twiFight het volgende:
Dan gebruik de vluchtstrook om gang te maken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154475433
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In de praktijk zie je dan mensen plaats maken indien nodig (vóórdat je in de problemen komt).
Professioneel gifmenger.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:20:47 #44
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154475779
Ik vind het vooral vervelend wanneer je 's winters met een koude motor vol in de toeren moet om in te voegen. Het is bijna nooit dat je het niet haalt, maar meer het idee dat het slecht is voor de auto. Daarom privé ook nooit zo'n occasion ex-lease ecokoekblik kopen.
pi_154476064
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:20 schreef BigSmurf het volgende:
maar meer het idee dat het slecht is voor de auto
Zet je auto voorgoed in een vacuüm cleanroom.
  zondag 19 juli 2015 @ 23:37:55 #46
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154476073
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:06 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Grappig dat jullie allebei volledig het punt missen dat ik maak.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_154476422
quote:

[..]

Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve *O*
Tap tap tap
pi_154480254
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 23:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik wilde binnenkort met m'n Peugeot 107 naar kleve *O*
Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto ;(
  maandag 20 juli 2015 @ 10:23:15 #49
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154481462
Daar kun je prima naartoe over binnenwegen :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 13:17:44 #50
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154485306
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154486861
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 13:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
En binnenwegen in Duitsland zijn niet erg, want je mag er 95% van de tijd gewoon 100 (i.p.v. 60 zoals in Nederland).
Maar daarentegen doen ze daar niet zo betuttelend dat ze honderd waarschuwingsborden en ineens max 60km/u neerzetten als er ergens een flauwe bocht zit, of de weg toch wel net breed genoeg is voor twee auto's.

100 km/u wegen in Duitsland betekent niet dat je er ook 100 kan rijden zonder ongelukken, daar gaan ze (gelukkig) nog wel van enig inzicht uit van de automobilist zelf.
  maandag 20 juli 2015 @ 15:30:55 #52
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154488710
Dat is een nogal tegenstrijdige post. Als je in een 'Duitse bocht' niet 100 kan rijden zonder ongelukken dan zou een snelheidsbord daar dus ook volledig terecht zijn. Net zoals in Nederland.

Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn. Alsof dat bord daar staat om hun persoonlijk er op te wijzen dat ze geen perfecte bestuurder zijn. Want ze weten het zelf uiteraard wel beter en hebben geen bord nodig om hun te vertellen hoe snel ze wel/niet kunnen rijden.

Grappig trouwens. Elke idioot die ooit de bocht is uitgevlogen dacht ook dat hij daar wel sneller kon rijden.
  maandag 20 juli 2015 @ 16:00:07 #53
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154489512
In Duitsland mag je buiten de BBK 100 en er staat inderdaad niet bij elke bocht waar je géén 100 kan rijden een bocht met een lagere snelheid. Dit staat alleen op de grotere, doorgaande wegen aangegeven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:06:37 #54
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154489695
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 15:30 schreef twiFight het volgende:
Het klinkt meer en meer of mensen die het woord "betutteling" in de mond nemen zich op hun pik getrapt voelen wanneer ze ergens een bord zien waar ze het niet mee eens zijn.
Ik vind het betutteld dat een keurige 80 versmald wordt en zo teruggebracht wordt naar 60. Oja, vergeet de aangelegde chicanes niet. Bochten met een adviessnelheid van 80 terwijl je er met droog weer met 140 nog prima doorheen kan. Maar omdat een aantal bestuurders te dom is om te snappen dat je dat dus niet met nat weer kan, is het adviessnelheid bordje er geplaatst.
The summer is magic!

pi_154489721
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 21:16 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Laatst 1 gehad die echt zat te drukken, was toen ook een lichte file kon niet aan de kant. Had het gehad en trapte even vol op de rem, gast schrok zich de pleuris en bleef daarna met een zeer grote afstand achter me rijden..
Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.

Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? :+ En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.

Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij. 8)7

Trieste figuren..
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:16:18 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154489945
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
The summer is magic!

pi_154490492
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 08:54 schreef Ciora het volgende:

[..]

Wel via binnenwegen dan he, want die opritten zijn helaas niet geschikt voor je auto ;(
Hoe moet je dan de maximum snelheid van je auto uitvinden? :P

Mijn 1,0L-auto kan 165 volgens het boekje, maar gaat bij 150 raar trillen. :D
Professioneel gifmenger.
pi_154490635
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik hoop zo voor de mensen die op hun rem gaan staan dat de klever geen dashcam heeft. Anders trek je, mocht het tot een aanrijding komen, nog aan het kortste eind ook en ben jij aansprakelijk. Inmiddels meermaals zien langskomen, beeld als bewijs waarop duidelijk te zien is dat er onnodig geremd wordt en de remmer is de sjaak (en de bumperklever komt ongeschonden weg).
Daarbij: Bumperkleven is geen artikel 5 waard, remmen om het remmen wel en levert je, als je politie tegen komt, nog directe invordering van het rijbewijs op ook (en dat levert bumperkleven, zelfs bij een volgafstand van minder dan 3 meter op 120 km/h, je niet op. "Slechts" een boete van ca. 700 euro). Beste remedie blijft toch echt gewoon niet op reageren en als je wel wilt reageren, ga je ruiten sproeien, laat je snelheid terugzakken tot iets harder dan wat het rechts van je rijdt, maar ga niet op de rem staan.
Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 16:52:13 #59
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154490841
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:44 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Jezelf laten inhalen door de klever als dat mogelijk is vind ik nog altijd de beste optie.
Ja, true, maar dat is lang niet altijd mogelijk. Ik verdom het ook om mijzelf in een rijtje autos te proppen dat 100 rijdt terwijl ik 120 ga omdat iemand graag in mijn achterbak wil zitten.
The summer is magic!

pi_154492669
Aaaaarghhh, ik denk dat ik net een bonnetje heb gekregen :'(

Heb twee kilometer proberen in te voegen op de linkerbaan omdat ik verderop naar links moest, maar omdat iedereen hutjemutje en al herkauwend met de blik op oneindig doorreed of actief gaten dicht bleef rijden ben ik er uiteindelijk maar voorlangs gegaan, of in ieder geval dat probeerde ik maar het lukte pas bij de vierde poging omdat het voorste stuk vee steeds gas bij gaf ineens zodra mijn knippertje aanging dus uiteindelijk reed ik 20 km te hard...precies waar een flitspaal stond. Kon ook niet doorrijden en verderop keren want dan reed ik zo werkzaamheden in.

Is het vandaag weer "claim-je-asfalt-territorium-dag" :? :r
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154492687
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik had vorige week een Volvo achter me die echt constant op 1-2 meter van m'n bumper zat in de file. Als ik ergens niet tegen kan is het dat wel.

Na eerst een paar keer m'n hand in de lucht gestoken te hebben van wat ben je nou allemaal het doen..? Kreeg ik als reactie dat ik een baantje naar rechts moest terwijl er nog 8343723 auto's voor me reden en het toch file rijden was? :+ En nee ik liet echt geen absurde gaten van 50 meter tussen mij en m'n voorganger.

Na nog 2 'waarschuwingen' ben ik maar op m'n rem gaan staan.. hij schrok wel maar het resultaat was dat ie op 0,5 meter van m'n bumper ging rijden volgens mij. 8)7

Trieste figuren..
Het is dat ik een nieuwe wagen ga halen, maar bij zulke gasten trap ik graag hard op de rem, heb zelf toch een trekhaak, dus pijn zal hij zeker voelen aan zijn bak.
pi_154492766
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2015 20:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Ik heb zo'n 50 PK (naja, toen die nieuw was) en ik heb zowel hier in ons land, in Duitsland, Belgie, Frankrijk en Engeland nog nooit moeite gehad om snelheid te maken met invoegen op de snelweg. Ok heuvels, daar heb ik moeite mee, maar verder niet.
Ik heb een gebakkie met 40 pk (toen hij nieuw was), en ik heb bij de meeste opritten geen enkel probleem.
Alleen als er geen kans om in te voegen omdat er 1 naast me rijd en ik moet gas moet minderen, het opnieuw versnellen laat dan wel te wensen over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')