abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154499964
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Ik schakel relatief vroeg. En dat stuk blik is toch al niks waard... :P
Professioneel gifmenger.
pi_154499985
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:06 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Die geven pas gas NA de bocht in de oprit.
Hoogst irritant. Gas vanaf de eerste cm asfalt! w/
De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
  maandag 20 juli 2015 @ 21:56:44 #83
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_154500020
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2015 11:22 schreef chiren het volgende:

[..]

Ga dan ook niet met je Suzuki Alto naar Duitsland toe, die opritten zijn ontworpen voor auto's met 100+pk.
Ik heb het maar eens opgezocht, volgens het rdw zou mijn auto 136 pk hebben.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_154500046
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:39 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik had dat eerst ook 2 jaar geleden, tot mijn oom een keer naast me zat en riep waar ik mee bezig was.. Gewoon naar 3000 en dan schakelen.
Ik heb bij mijn schoonouders altijd de neiging om steeds "schakelen!!" te roepen. Die rijden op de snelweg nog bijna in zijn twee ofzo. :')

Maar ja, welopgevoed, dus ik hou mijn mond dicht. Hun auto, ze zoeken het maar uit.
Professioneel gifmenger.
pi_154500059
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Gewoon handrembocht joh
pi_154500126
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:55 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

De oprit naar de snelweg hier heeft een bocht waar je 30km/u moet rijden, een paar honderd meter later zit je al op de snelweg. Dan zit mijn voetje wel onderin om gas te geven, anders kun je niet meekomen met het verkeer.
Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Tap tap tap
pi_154500140
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Gewoon handrembocht joh
Ja daag :D
pi_154500197
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat heb ik hier ook met m'n bakje. met tig duizend toeren invoegen O+
Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
pi_154500395
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:01 schreef sneakydesert het volgende:

[..]

Dan ben ik altijd blij als ik de radio weer kan horen.
ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Tap tap tap
pi_154500508
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ik lach me rot als ik in een andere auto zit, ik ben dat koekblik van mij zo gewend. Levensgevaarlijk.
Mijn koekblik geeft niet eens aan als ik de handrem vergeten ben eraf te halen, kwam er pas een paar kilometer later achter. Niet eens last van gehad :P
Als ik in de auto van mijn ouders zit gaat ie al piepen als iemand z'n gordel niet om heeft.
  FOK!fotograaf maandag 20 juli 2015 @ 22:22:44 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154500978
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dan rij je dus in je 1 --> t/m 30, of bedoel je juist in zijn 2 --> t/m 30?

Maar dat nieuwe rijden is slecht voor je auto volgensmij, elke keer helemaal uit laten rollen in je versnelling. Lijkt me niet goed.
Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:37 schreef Ridocar het volgende:
Alsof alles standaard een versnelling te hoog zit.
Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:34:37 #92
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505440
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En schakelen bij 2000 a 2500 toeren met een benzineblokje waar de koppelpiek pas ergens tegen de 4k zit.
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.

Wat ook wel klachtwaardig is: mensen die zo'n gebakje hebben en niet even terugschakelen als ze gaan inhalen en het gaspedaal niet tot de grond intrappen.

Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
  dinsdag 21 juli 2015 @ 01:37:01 #93
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505473
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2015 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Uitrollen valt wel mee, het zit hem vooral in het geven van voeding die hij niet kwijt kan. Bewust te laag in toeren blijven rijden levert, zeker met een EGR systeem, gewoon een dichtgeslipte inlaat op. Sommige kennen deze vast al: http://www.driving-dutchm(...)or-te-zuinig-rijden/

[..]

Niet alleen pas geslaagden kunnen daar wat van. Hoeveel Nederlanders zitten in de bergen niet gewoon consequent een versnelling te hoog? Zeker met ecoblokjes, moet je hem eigenlijk gewoon niet onder de 3000 a 3500 toeren laten komen, zodat je veel koppel blijft houden (dat heb je nodig in de bergen). Grappig daarbij is als ik een heuveltje op rijd en van 50 naar 80 mag, dus de cc doorzet in de automaatwagen, deze wel terugschakelt. Of als je van 150 naar 200 doortrekt, gaat ie ook een versnelling terug.
Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.

Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 02:07:16 #94
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154505714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Bij die kleine motortjes mag je 'm zelfs nog wel wat hoger in de toeren jagen. Daar zit echt geen vermogen in.
Ligt eraan wat je wilt. Als je moet klimmen e.d. en gang moet houden, heb je meer aan koppel, want je bent aan het trekken. Wil je gang maken, dan wil je liever vermogen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:34 schreef AdoraBelle het volgende:
Onderstaande bestuurder heeft volgens mij een doodswens:
http://www.dumpert.nl/med(...)_kleine_kutauto.html
Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken

Vooral het snelheid maken is iets dat veel mensen vergeten, waardoor het zo fout gaat. Je moet snelheid hebben voordat je gaat inhalen, daarom houd je afstand. Mocht je dan, op snelheid, toch niet kunnen, kan je er weer achter en gas los. En je bent zo min mogelijk op de andere rijstrook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 01:37 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Juist. Dat was bij ons ook het probleem (205 met 1.4 benzinemotor). Ik heb altijd het nieuwe rijden aangeleerd gekregen tijdens het lessen. Opschakelen bij 2500 toeren en zo snel mogelijk naar de hoogste versnelling. Met als resultaat een dichtgeslibte uitlaat en een uitstoot waarmee die niet door de APK kwam. De garagist is er toen even mee gaan rijden en ik vermoed dat die 'm even goed op z'n staart getrapt heeft, want daarna kwam 'ie met glans door de uitstootmeting.
Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.

quote:
Vanaf nu probeer ik om mezelf dat nieuwe rijden af te leren. Hoger in de toeren te rijden en later op te schakelen. Helaas zit het er best wel diep in, dus het zal nog wel even duren voordat ik het helemaal niet meer doe.
Het is in het begin ook best onprettig als je dan gewend bent om met een diesel te rijden waar je het gaspedaal amper hoeft aan te raken, om dan met een benzine auto te rijden die aanzienlijk meer herrie maakt omdat je bij het wegrijden al gas moet geven en voor de rest ook een stuk hoger in de toeren rijdt. Maar dat went wel, denk ik.
En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-07-2015 02:13:13 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 21 juli 2015 @ 03:25:19 #95
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154505933
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden wordt door velen verkeerd geïnterpreteerd. Veel mensen denken zo laag mogelijk in toeren, terwijl het nieuwe rijden is: "Niet onnodig hoog in toeren." Als jij dus 4000 toeren nodig hebt, dan is dat niet onnodig. Bijvoorbeeld bij invoegen. Ik trek hem bij invoegen wel eens door, ook met passagiers, en sla dan een versnelling over. Van zijn 3 naar zijn 5, altijd grappig als je mensen in de auto hebt die pas net hun rijbewijs hebben. Die zitten me dan aan te kijken alsof ik aan het toveren ben.
Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga. Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En vaak is zo'n leswagen een stuk nieuwer, dus beter geïsoleerd, dan een klein oud hokje. Dus je hebt en meer herrie door hogere toeren en minder isolatie. Kan wennen zijn ja. Maarja, stap dan eens van een klein hokkie in een BMW/Mercedes/Audi en daarna weer terug. Is ook wennen.
Daar heb je op zich wel een punt. En wat dat laatste betreft: als jij iemand weet met een BMW/Mercedes/Audi dan zou ik best een poging willen wagen. Helaas ken ik niemand die zo'n auto heeft.
pi_154506756
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:33 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden is anders he?
1 voor rollen
2 voor 30
3 voor 50
4 voor 80
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
pi_154506891
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 03:25 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat doe ik inmiddels ook. Lekker doortrekken in de 1, dan 2 en 3, en dan kun je de 4 wel overslaan.
Als ik op een 80 weg rijd dan sla ik soms 3 en 4 over, want dan zit je al op de 80 en kun je rustig in de 5 door tuffen.

Hoe je dat vertelt doet me trouwens denken aan die keer dat een vriend naast me in de auto zat. Hij had geleerd bij de rijles om bij het afremmen ook helemaal alle versnellingen langs terug te schakelen. Dus je komt van 80 af en remt af voor een kruising of rotonde, dan ging hij van de 5 naar de 4 naar de 3 naar de 2, om dan die kruising of rotonde op te rijden.
Ik ga meteen van de 5 naar de 2 omdat ik wel redelijk kan inschatten met welke snelheid ik over een kruising of rotonde ga.
Ik heb er ook nooit commentaar op gehad tijdens de rijlessen.

M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer :@
Tap tap tap
pi_154506983
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me? :?
pi_154507025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Enige goede en correcte antwoord wat hier van toepassing is! :Y
pi_154507226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik schakel altijd op gehoor. Toen ik net geslaagd was deed ik dat niet, maar ik zat mijn eerste ritten met een hoop oostbloktypes in de auto die massaal aanwijzingen begonnen te schreeuwen waarin het woord "sloech" veel voorkwam. Dat bleek слух te zijn "gehoor". Ze legden me in gebroken Nederlands uit van "Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"

Je kan een hoop zeggen over die oostblokkers en hun rijstijl, maar ze kunnen een auto laten rijden met behulp van drie elastiekjes, een paperclip een een stuk kauwgom omdat ze weten hoe zo'n ding werkt. Heb het dus maar van ze aangenomen :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 09:36:11 #101
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154507227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken
Grappig dat je de dubbele doorgetrokken streep niet noemt. Die zit daar blijkbaar met een goede reden, want het lijkt een drukke weg, met slecht zicht en zijwegen.

Dat nieuwe rijden heb ik overigens nooit als belemmering gezien om toeren te maken. Ik heb ook gelest met het nieuwe rijden, maar ik kreeg toch echt de opdracht om (wanneer je langzaam rijdt) op te schakelen naar de 3 en dan te planken. Daarna naar de 4 en doorplanken. Tegen de tijd dat je op snelheid bent is je prioriteit om te kijken naar het verkeer en een gaatje te zoeken. Pas als je ingevoegd bent is het 'noodzaak' om door te schakelen. Uiteraard verschillen situaties en zul je bij een korte invoegstrook al invoegen terwijl je nog in de 3 zit en soms bij een lange invoegstroken in de 5. Dan heb je nog legio variabelen, zoals de prestaties van je auto, of je een 5-bak of een 6-bak hebt, verkeersdrukte etc. etc. etc.

Dat 'zo laag mogelijk in de toeren' is meer bedoeld voor als je een constante snelheid hebt. Je kunt best in de 2 doortrekken naar boven de 50, maar als je op een 50 km/u weg rijdt is waarschijnlijk de 4 een betere versnelling. Wederom afhankelijk van de auto natuurlijk.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154507321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef Jihawti het volgende:

[..]

"Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"

:D O+
pi_154507353
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
pi_154507390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Johnny Blaze het volgende:
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
Kut is dat he. Anderzijds gebeurt het ook vaak dat als ik zo iemand zie en een gaatje open laat (en zelfs nog kort rechtsknipper om aan te geven dat ze mogen), er helemaal niets gebeurt :')
pi_154507463
Ahh, dit topic toont weer mooi aan waarom de zelfrijdende auto al hard nodig is. :{

Mijn grootste irritatie hier (fietsende in Londen) is auto's die me inhalen pal voor een stoplicht waar ze toch stil moeten staan, of erger, meteen daarna (of 1x zelfs haast tegelijk, als ik niet hard remde had ik eronder gelegen) een zijweg links inslaan. Dat laatste is zelfs illegaal, fuckers. :r
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_154507467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:50 schreef Ciora het volgende:

[..]

Kut is dat he. Anderzijds gebeurt het ook vaak dat als ik zo iemand zie en een gaatje open laat (en zelfs nog kort rechtsknipper om aan te geven dat ze mogen), er helemaal niets gebeurt :')
Haha ja, dat is dan weer de andere kant inderdaad, dat doe ik ook en inderdaad weinig mensen maken er gebruik van.
pi_154508984
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.

Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.

Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.

Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.

Wat vinden jullie?
pi_154509090
Niks toe te voegen aan je relaas. Zo'n kastje registreert inderdaad niet de (externe) omstandigheden en zal enkel worden gebruikt om onder claims uit te komen.

Wel eerst even de mensen lekker maken met kortinkjes natuurlijk :r
pi_154509128
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.

Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.

Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.

Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.

Wat vinden jullie?
Ik zou mij ergens anders verzekeren. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_154509174
quote:
18s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.

Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.

Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.

Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.

Wat vinden jullie?
Ik vind het sowieso geen fijn gevoel dat iemand anders mee kan kijken. Dan betaal ik daar maar wat meer voor. Als er een ongeluk met m'n auto is heb ik daar nog altijd de dashcam voor.
pi_154509185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Johnny Blaze het volgende:
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
Iets meer afstand nemen van de vrachtwagen, dan blijven de gaten open. Men anticipeert waarschijnlijk op het zonder 'aanloopje' ertussen prakken (wat jij misschien niet eens doet, maar wat wel irritant is).
Professioneel gifmenger.
pi_154509378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

Lezen is echt moeilijk, blijkt. _O-

Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Professioneel gifmenger.
pi_154509456
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:37 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Iets meer afstand nemen van de vrachtwagen, dan blijven de gaten open. Men anticipeert waarschijnlijk op het zonder 'aanloopje' ertussen prakken (wat jij misschien niet eens doet, maar wat wel irritant is).
Ik probeer wel een redelijke afstand te houden tot zo'n vrachtwagen ja, maar toch nog veel mensen die gewoon de gaten dichtrijden.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:28:42 #114
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154511920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken :N
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Bij onze auto heb ik kan ik het horen wanneer ik moet overschakelen (geen toerenteller). Maar na een tijdje weet je wel ongeveer bij welke snelheid dat is. Dat is wel handig voor als je net ff een lekker nummer op hebt staan en daardoor het motorgeluid niet meer hoort.

Sommige auto's hebben zelfs van die rode puntjes op de kilometerteller staan, als indicatie dat je op die momenten op zou kunnen schakelen.

Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ben het met je eens. Het is helemaal niet handig om op te schakelen op basis van je snelheid, want dat verschilt echt per auto.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer :@
Op welke van de twee kreeg je commentaar? Het meteen terugschakelen naar de juiste versnelling, of het via alle versnellingen terugschakelen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:12 schreef Viezze het volgende:
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me? :?
Volgens mij laten ze dan niet meer de koppeling tussentijds opkomen, maar houden ze gewoon de koppeling ingetrapt terwijl ze terugschakelen. Dat is althans hoe ik het meemaakte toen ik bij iemand in de auto zat die het deed. Die trapte de koppeling en ging dan alle versnellingen bij langs terwijl hij afremde, en liet de koppeling pas weer opkomen toen 'ie wegreed in de 1.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:45:11 #115
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154512349
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

Lezen is echt moeilijk, blijkt. _O-

Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
2500 rpm is meer dan stationair, maar nog wel vrij rustig ja.
Het klinkt ongeveer zo:

4000 rpm is behoorlijk in de toeren, dus dan heb je behoorlijk wat herrie.

Hopelijk helpt mijn vage uitleg je een beetje.
  dinsdag 21 juli 2015 @ 13:56:43 #116
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_154512654
2500rpm is 2 tot 3x stationair. 4000 zijn aardig wat toeren.
Maar dit hangt allemaal van je motor af. Voor een (oude) V8 zal 4000rpm relatief veel zijn. Maar die lopen dan ook ~600rpm stationair en hebben veel koppel.

Voor mijn CBR600 4 cilinder, die stationair ~1200rpm loopt, zit de redline pas op 14000rpm. Maar dat is een zogenaamde 'toeren'motor en die heeft zijn max vermogen pas bij 13000rpm.
(vermogen != koppel).

Bij turbo motoren is het weer anders, voor benzine of diesel is het anders, etc.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_154513092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 13:28 schreef AdoraBelle het volgende:
...
Volgens mij laten ze dan niet meer de koppeling tussentijds opkomen, maar houden ze gewoon de koppeling ingetrapt terwijl ze terugschakelen. Dat is althans hoe ik het meemaakte toen ik bij iemand in de auto zat die het deed. Die trapte de koppeling en ging dan alle versnellingen bij langs terwijl hij afremde, en liet de koppeling pas weer opkomen toen 'ie wegreed in de 1.
Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is? :?
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154513313
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:14 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is? :?
Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
pi_154513409
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:24 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
Ja, zo is het mij ook geleerd. Volgens mij rijden wel meer vaders op automatismen dus als ze dat eenmaal 40 jaar zó gedaan hebben dan krijg je dan er niet meer uit. :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154513547
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:14 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is? :?
Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
pi_154513575
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
Net alsof je daar raketgeleerde voor moet zijn
pi_154513692
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
Oh dat lukt mij best hoor, die andere versnelling alsnog kiezen, en zo snel denk ik nou ook weer niet :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_154513875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:41 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Oh dat lukt mij best hoor, die andere versnelling alsnog kiezen, en zo snel denk ik nou ook weer niet :P
Ja, natuurlijk lukt dat, maar als je mee terug schakelt dan hoef je NIET te denken, dat is het idee waarschijnlijk juist ;)
  dinsdag 21 juli 2015 @ 14:53:59 #124
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_154513953
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 14:24 schreef Viezze het volgende:

[..]

Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
Mijn vader doet dat ook zo, waarschijnlijk is hen dat vroeger zo aangeleerd.
Ik erger me er dood aan :P
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 21 juli 2015 @ 15:00:35 #125
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154514092
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

Lezen is echt moeilijk, blijkt. _O-

Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Het leek mij ondertussen eigenlijk wel duidelijk? Het is zo subjectief als de pest. Hangt geheel van je auto af, van de motor, van de geluidsisolatie, etc. etc. Wat de een 'gieren' vindt vindt de ander weer niet.

Je kunt het maar op één objectieve manier weten en dat is een toerenteller.

En maak je voor de rest niet zo druk. Toerentellers zijn een relatief nieuwe luxe die vroeger in de meeste auto's niet zat. Toen vielen auto's ook niet uit elkaar. Je merkt bij een vaste auto snel genoeg wanneer je geen acceleratievermogen meer hebt en daar pas je dan je rijstijl op aan.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 15:04:13 #126
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154514173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat je de dubbele doorgetrokken streep niet noemt. Die zit daar blijkbaar met een goede reden, want het lijkt een drukke weg, met slecht zicht en zijwegen.
Omdat ik de weg niet ken, maar uit eigen ervaring weet dat veel doorgetrokken strepen juist staan voor dat soort josti's die niet kunnen inhalen.

quote:
18s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Wat vinden jullie?
Slechte ontwikkeling, de informatie waarop zij zich baseren is te summier. Alle (waardevolle) randinformatie mist. Als ik opeens een ruk aan het stuur geef is dat minpunten, terwijl er misschien wel een kind de weg op kwam rennen (in een woonwijk) of rotzooi op de rijbaan lag. Zelfde als mensen die roepen dat ze nooit ongelukken hebben, terwijl iedereen ze een gevaar vindt op de weg. Dat komt dus niet doordat je zo goed rijdt, maar doordat andere zo goed anticiperen. Ik zou trouwens, puur uit principe, het gevecht haast wel aan willen gaan met ze als ze gaan miepen. Het liefste met een kind dat de weg op rent of iemand die hem ervoor flikkert waardoor je vol in de ankers moet. "U remt hard, daarvoor krijgt u maluspunten." Om dan met beelden te komen dat ze anders hadden mogen uitbetalen. Zou je gelijk krijgen als je dat doorzet naar een rechter? Mijn gevoel zegt van wel, maar de laatste weken hebben rechters zich, met agenten in het beklaagdenbankje, weer bewezen dat recht niet altijd recht is, maar vaak ook krom is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154514192
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).

Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb. :D

Lezen is echt moeilijk, blijkt. _O-

Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Voor de meeste iets oudere motoren is 2500 waar je normaal schakelt, als je rustig rijdt. Bij heel moderne kun je al bij 1800-2000 toeren, dan hoor je hem amper toeren maken.

4000 toeren hoor je meestal bij flink doortrekken, lekker brullen dus. Trek je nog verder naar dan krijg je meestal dat gierende race geluid.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 15:06:01 #128
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154514222
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:00 schreef twiFight het volgende:
Je merkt bij een vaste auto snel genoeg wanneer je geen acceleratievermogen meer hebt en daar pas je dan je rijstijl op aan.
Schakelen als ie gaat stotteren door de rev limiter... :7
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 15:06:51 #129
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154514246
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 15:04 schreef Fer het volgende:
4000 toeren hoor je meestal bij flink doortrekken, lekker brullen dus. Trek je nog verder naar dan krijg je meestal dat gierende race geluid.
Mwah... Een 106 met 1100tje maakt ook 4000 toeren bij 130. Hoef je niet echt voor door te trekken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154514583
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat 'zo laag mogelijk in de toeren' is meer bedoeld voor als je een constante snelheid hebt. Je kunt best in de 2 doortrekken naar boven de 50, maar als je op een 50 km/u weg rijdt is waarschijnlijk de 4 een betere versnelling. Wederom afhankelijk van de auto natuurlijk.
Dit dus.

Onze auto geeft heel nauwkeurig het verbruik aan (en het klopt ook goed als ik het vergelijk met aantal gereden kilometers en aantal te tanken liters). Bij deze auto bespaar je met in lage toeren schakelen terwijl je nog snelheid aan het maken bent amper iets.

Zo'n constant mogelijke snelheid zorgt voor de grootste besparing. Wanneer je heel lang over het optrekken doet rijdt je ook heel lang geen constante snelheid.

In de stad met slecht afgestelde stoplichten is het trouwens een ander verhaal, daar loont traag schakelen wel, want je blijft lekker rollen in plaats van gassen en remmen. :') En daardoor is je snelheid wederom constanter.
pi_154517000
Verbaasde me overigens dat ik in heuvelachtig gebied ook nog omhoog kwam met 1500 toeren. Overigens blijf im wel langer in zijn 4 en 5 rijden.

Verbruik zal wel hoger zijn als je in heuvelachtig gebied woont, als wij de fabriekscijfers als niet halen in vlak nederland.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2015 @ 17:17:07 #132
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154517649
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 16:55 schreef Fer het volgende:
Verbruik zal wel hoger zijn als je in heuvelachtig gebied woont, als wij de fabriekscijfers als niet halen in vlak nederland.
Toen ik op een zondag in de late ochtend van Alkmaar naar Utrecht moest, zat ik onder het fabriekscijfer... Maarja, als je op de A9 niet harder dan 110 gaat (zondagsverkeer), op de A2 niet harder dan 100, A12 niet harder dan 80 (buitenring) en het laatste stuk Utrecht in niet harder dan 70, alles op de cruise, verbruik je helemaal niet veel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154518565
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.

Ik vraag mij alleen af hoe dat zat met die 2500 toeren, wanneer je die haalt.

En een 1.0 L motertje, dus 100 in de 3e klinkt niet fijn. :+ Gevalletje nood breekt wet.
Probeer eens 100 te rijden in zijn 3 met een 903 CC (Seat Marbella), die wagen klinkt al niet echt lekker als je 100 rijd in zijn 5 :P
pi_154518733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:

[..]

Probeer eens 100 te rijden in zijn 3 met een 903 CC (Seat Marbella), die wagen klinkt al niet echt lekker als je 100 rijd in zijn 5 :P
Ik heb een vergelijkbaar koekblik! :D Ik weet hoe dat klinkt.
Professioneel gifmenger.
pi_154555808
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 17:44 schreef eP2e het volgende:

[..]

Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
Nee daar bestaat mijn "context" niet uit, en daarmee onderschrijf je mijn eerder gemaakte punt, namelijk dat jouw interpretatievermogen te wensen over laat. Vandaar dat ik dit heb aangehaald, zodat je jouw mening kon herzien.

Maar speciaal voor jou in jip en janneke taal. Ik word pas fysiek (dus lichamelijk contact in plaats van woorden) als

1. Iemand mij bewust in gevaar brengt. Dat is een situatie waarin iemand bewust een handeling verricht welke een groot risico heeft aangaande mijn welzijn
2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen

In plaats van je te verdiepen in de context van mijn posts, ik schrijf het immers letterlijk uit, puur om dit soort misverstanden te voorkomen, kies je voor de gemakkelijke weg.

Ik vind dat prima, en heb verder niet de behoefte om mij verder te verdedigen ten opzichte van iemand die qua begrijpend lezen het niveau van een basisscholier nauwelijks ontstegen is.

Succes ermee. Ik zal verder niet meer reageren in dit topic. Als ik een ergernis kwijt wil wacht ik niet op schuimbekkende ongeschoolden die hun gal willen spuien. Doe dat maar op de sociale werkplaats waar je omringd bent met gelijkgestemden. Gegroet

In eerste opzicht lijkt dit tegenstrijdig (werkloos icm sociale werkplaats) maar tegenwoordig ben je "verplicht" om uren te maken teneinde van behoud uitkering, hetzij aangevuld door uwv Ik deel dit graag met je. Scheelt jou een flater en ik hoef dit niet meer te verduidelijken. Zoals vermeld reageer ik hier niet meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alt-tab op 22-07-2015 23:07:07 ]
pi_154555922
Ging iets mis mobiel. Deed een quote ipv edit.
pi_154556469
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:

[..]

Nee daar bestaat mijn "context" niet uit, en.....



.......vermeld reageer ik hier niet meer.
  woensdag 22 juli 2015 @ 23:37:09 #138
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_154556638
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:
2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen
Hoe is het nou om elke dag jezelf neer te knuppelen?
pi_154560992
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuur :') Op zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 23 juli 2015 @ 10:48:48 #140
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154561508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Tunafish het volgende:
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuur :') Op zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
Nagels lakken, tanden poetsen, scheren, make-up opdoen of juist afhalen, het is vrijwel dagelijkse kost. :')

Overigens weinig irritaties deze periode, want vakantie en geen files en rustig op de weg. Behalve misschien de doordeweekse "bejaarden in koekblikken/MPV's" zondagsrijders en "we gaan lekker een dagje weg" moeders met kroost voor wie de concepten spitsstrook, rechts rijden, constant rijden en gas geven bij inhalen volslagen onbekend zijn.
pi_154561556
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Tunafish het volgende:
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuur :') Op zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
Man, ik durf amper wat te eten tijdens het rijden :@
Tap tap tap
pi_154561597
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:
1. Iemand mij bewust in gevaar brengt. Dat is een situatie waarin iemand bewust een handeling verricht welke een groot risico heeft aangaande mijn welzijn2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen
Het is gewoon altijd fout om fysiek geweld te gebruiken, ongeacht de situatie. Tenzij en andere partij eerst begint te slaan. Maar uit je eigen tekst blijkt dat jij degene bent die als eerste zal slaan als je de andere partij niet aanstaat.

Want je geeft allemaal wel extreem subjectieve redenen aan om iemand neer te knuppelen. Triest.
pi_154561901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:48 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Nagels lakken, tanden poetsen, scheren, make-up opdoen of juist afhalen, het is vrijwel dagelijkse kost. :')

Overigens weinig irritaties deze periode, want vakantie en geen files en rustig op de weg. Behalve misschien de doordeweekse "bejaarden in koekblikken/MPV's" zondagsrijders en "we gaan lekker een dagje weg" moeders met kroost voor wie de concepten spitsstrook, rechts rijden, constant rijden en gas geven bij inhalen volslagen onbekend zijn.
Ja, ik heb ze inderdaad wel halve ochtendrituelen zien doen, maar nagellak was een nieuwe. :+
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  donderdag 23 juli 2015 @ 11:36:58 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154562626
In de trein doen mensen ook vanalles, wat daar gelukkig wel veilig kan, maar mensen die in de trein hun nagels knippen vind ik erg goor :r
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154564644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Man, ik durf amper wat te eten tijdens het rijden :@
Ik ontbijt altijd in de auto :@
pi_154612311
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 juli 2015 @ 23:25:00 #147
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154612517
Beste medelanders in je import benz. 30 betekent dat je 30 mag, niet 15. En bij einde 30 zone mag je 50, niet 25. En wellicht ook handig om op de weg te letten, ipv op je passagier. Had je niet zo'n rare ruk aan je stuur hoeven geven bij die lantaarnpaal.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 25 juli 2015 @ 00:38:55 #148
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_154614688
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Ridocar het volgende:
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Beter dat ze er nu niet rijden dan dat ze er straks na 31 juli wel rijden
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 25 juli 2015 @ 12:58:55 #149
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_154621374
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Ridocar het volgende:
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.
  zaterdag 25 juli 2015 @ 14:09:14 #150
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_154622990
Oh, gisteren had ik een irritant mens voor me. Ik kon de leeftijd zo niet inschatten, maar aangezien het in een Honda Jazz reed zal het bejaard zijn geweest.
Telkens gas geven op de rechte stukken, en dan echt kruipend door een bocht of over een kruising. Volgens mij haalde het de 15 nog niet eens.
En toen ik het zat was en er omheen zou, trapt ze opeens het gas in en gaat 50 rijden in een 30 zone. Wat een gek, totaal geen besef van het verkeer om haar heen. En blijkbaar te onzeker om met een normale snelheid door een bocht te rijden. Van mij mogen ze dan je rijbewijs afpakken.
pi_154623209
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:58 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.
Daarvoor is het idd 90-90-80, daar kan ik mij voorstellen dat men in het midden bleef rijden, maar na de Brienenoord was het blanco, daar had ik wel meer volk op rechts verwacht. Het bleef ook daar verdacht leeg.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 juli 2015 @ 23:29:49 #152
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154636397
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 14:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Daarvoor is het idd 90-90-80, daar kan ik mij voorstellen dat men in het midden bleef rijden, maar na de Brienenoord was het blanco, daar had ik wel meer volk op rechts verwacht. Het bleef ook daar verdacht leeg.
Mensen zijn allergisch voor de rechter rijstrook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154644016
Gister naar Scheveningen op en neer gereden, de heenweg vol door de storm. Ik kan werkelijk niet snappen dat er dan mensen zijn die zonder licht blijven rijden in de stromende regen. Levensgevaarlijk.

Op de terugweg, mooi rustig op de weg, goed weer ,4 baans wegen en dan lui die 90-100 gaan rijden op de 2e rijstrook. Ga dan gewoon helemaal rechts rijden denk ik dan :{
A mind with a heart of it's own
pi_154660560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2015 12:58 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.
Die 80/90/90 is wel raar, maar zal wel te maken hebben met onverwachte vrachtwagens op de rechterstrook. Alsof je die niet van een kilometer ziet... Of misschien is t een beperking in het systeem, het is natuurlijk op normale dagen wel een vrachtwagenstrook waar een hogere snelheid dan 80 wat onlogisch is.
Maar ik heb gisteravond de cc netjes op 100 laten staan en gewoon rechts alles voorbij gereden. Inderdaad precies als op een spitsstrook waar ook driekwart van nederland niet op durft te rijden.
pi_154660682
Mensen die met 40km/h over een 60weg tuffen en ook midden op de weg blijven rijden zodat je er niet langs kunt. }:| En dan een middelvinger geven als dat gaatje er eindelijk wel is en je er voorbij trekt. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_154664265
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 21:59 schreef Sarasi het volgende:
Mensen die met 40km/h over een 60weg tuffen en ook midden op de weg blijven rijden zodat je er niet langs kunt. }:| En dan een middelvinger geven als dat gaatje er eindelijk wel is en je er voorbij trekt. :')
Met 50 km/h durf ik wel door de berm hoor, ben je er ook voorbij. :)
pi_154664280
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Met 50 km/h durf ik wel door de berm hoor, ben je er ook voorbij. :)
Ik zat op de motor, heb net een paar dagen m'n rijbewijs. Leek me niet de slimste optie om dat te gaan forceren. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_154664452
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2015 23:55 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik zat op de motor, heb net een paar dagen m'n rijbewijs. Leek me niet de slimste optie om dat te gaan forceren. :P
Ik bedoelde idd met 2 wielen door de berm maar als je op een motor rijdt is dat niet zo'n goed idee idd. :+
Veel plezier met je motor! Hopelijk wordt het nóg een keer echt zomer dit jaar. :)
pi_154664950
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik bedoelde idd met 2 wielen door de berm maar als je op een motor rijdt is dat niet zo'n goed idee idd. :+
Veel plezier met je motor! Hopelijk wordt het nóg een keer echt zomer dit jaar. :)
Thanks. Vrijdag en zaterdagochtend was het gelukkig al prachtig weer. *O* En over een week moet het ook weer mooier worden. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_154665359
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2015 00:31 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Thanks. Vrijdag en zaterdagochtend was het gelukkig al prachtig weer. *O* En over een week moet het ook weer mooier worden. :)
Kilometers maken en wennen.
Kom je er op den duur ook wel voorbij als iemand op de as van de weg rijdt. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')