Grappig dat je de dubbele doorgetrokken streep niet noemt. Die zit daar blijkbaar met een goede reden, want het lijkt een drukke weg, met slecht zicht en zijwegen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 02:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit figuur doet alles fout dat je fout kan doen met inhalen:
- Te dicht op de voorganger zitten waardoor je niets ziet
- In een bocht al inhalen waardoor je niet kan zien wat eraan komt (i.c.m. bovenstaande)
- Geen snelheid maken op eigen helft (door de korte volgafstand)
- Niet terugschakelen
- Je inhaalactie kosten wat kost af willen maken
quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef Jihawti het volgende:
[..]
"Motarrr gaat kapoet ja, hielemaal vol bah als jaai raaiden so! Soms goed blazen! Benzien! Benzien! Broem! Brrroem! moet doen. Ies goed. Ja?"
Kut is dat he. Anderzijds gebeurt het ook vaak dat als ik zo iemand zie en een gaatje open laat (en zelfs nog kort rechtsknipper om aan te geven dat ze mogen), er helemaal niets gebeurtquote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Johnny Blaze het volgende:
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
Haha ja, dat is dan weer de andere kant inderdaad, dat doe ik ook en inderdaad weinig mensen maken er gebruik van.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:50 schreef Ciora het volgende:
[..]
Kut is dat he. Anderzijds gebeurt het ook vaak dat als ik zo iemand zie en een gaatje open laat (en zelfs nog kort rechtsknipper om aan te geven dat ze mogen), er helemaal niets gebeurt
Ik zou mij ergens anders verzekeren.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.
Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.
Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.
Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.
Wat vinden jullie?
Ik vind het sowieso geen fijn gevoel dat iemand anders mee kan kijken. Dan betaal ik daar maar wat meer voor. Als er een ongeluk met m'n auto is heb ik daar nog altijd de dashcam voor.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:27 schreef TwisterNederland het volgende:
Kleine verzekeraars zijn inmiddels gestart met het inbouwen van spionageapparatuur in de auto om zo vast te leggen hoe je rijdt.
Vol gas weg bij groen levert strafpunten op en wegrijden als een kreupele bejaarde levert bonuspunten op. Invoegen met 60 levert ook bonuspunten op terwijl snelheid maken op de invoegstrook afgestraft wordt. Zelfs met 70 door rood rijden levert geen strafpunten terwijl met dezelfde snelheid remmen voor oranje strafpunten oplevert. Bochten, klaverbladen en afritten dienen ook met 40 genomen te worden want anders strafpunten. Dat je daarna invoegt met 60 is dan wel weer goed.
Slechte ontwikkeling vind ik, want zo'n kastje kan alleen je eigen gebruik registreren en niet de situatie eromheen. Daarnaast kan de omgeving je ook strafpunten bezorgen. Vol in de remmen omdat iemand hem ervoor gooit bijvoorbeeld, een fietser die voorrang neemt en jou over het hoofd ziet of het oranje verkeerslicht van hierboven.
Afgezien dat de verzekeraar later waarschijnlijk een paar jaar later redenen vindt om niet uit te betalen. "Nou, je reed 65 in een 60 zone en in de voorwaarden staat dat je ten alle tijde aan de snelheid moet houden". Want dat is een doel van een verzekeraar, zo min mogelijk uitkeren.
Wat vinden jullie?
Iets meer afstand nemen van de vrachtwagen, dan blijven de gaten open. Men anticipeert waarschijnlijk op het zonder 'aanloopje' ertussen prakken (wat jij misschien niet eens doet, maar wat wel irritant is).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:47 schreef Johnny Blaze het volgende:
Altijd leuk, achter een vrachtwagen zitten op de rechterstrook en een treintje van autos op de linkerstrook. Bijna iedereen die rijdt verdomme de gaten dicht, zo irritant, zelfs als je aangeeft er tussen te willen.
Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Ik probeer wel een redelijke afstand te houden tot zo'n vrachtwagen ja, maar toch nog veel mensen die gewoon de gaten dichtrijden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Iets meer afstand nemen van de vrachtwagen, dan blijven de gaten open. Men anticipeert waarschijnlijk op het zonder 'aanloopje' ertussen prakken (wat jij misschien niet eens doet, maar wat wel irritant is).
Bij onze auto heb ik kan ik het horen wanneer ik moet overschakelen (geen toerenteller). Maar na een tijdje weet je wel ongeveer bij welke snelheid dat is. Dat is wel handig voor als je net ff een lekker nummer op hebt staan en daardoor het motorgeluid niet meer hoort.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 08:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat zou eigenlijk verboden moeten worden: leren wanneer je moet schakelen door naar je snelheidsmeter te kijken
Dat is echt bij elke auto anders, maar helaas wordt je daar tijdens je rijles nooit op voorbereid. Je leert rijden in één auto, meestal zelfs een diesel, en daarna als je je papiertje hebt wordt je aan je lot overgelaten om te ontdekken wat voor verschillen er eigenlijk allemaal kunnen zijn en waar je rekening mee moet houden.
Op welke van de twee kreeg je commentaar? Het meteen terugschakelen naar de juiste versnelling, of het via alle versnellingen terugschakelen?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:04 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n vader gaf daar destijds ook commentaar op bij mij en vertelde toen hoe hij het deed. Hup, tig rijlessen naar de knoppen want sindsdien doe ik het ook zo, het is veel praktischer
Volgens mij laten ze dan niet meer de koppeling tussentijds opkomen, maar houden ze gewoon de koppeling ingetrapt terwijl ze terugschakelen. Dat is althans hoe ik het meemaakte toen ik bij iemand in de auto zat die het deed. Die trapte de koppeling en ging dan alle versnellingen bij langs terwijl hij afremde, en liet de koppeling pas weer opkomen toen 'ie wegreed in de 1.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:12 schreef Viezze het volgende:
Via alle versnellingen terugschakelen lijkt me vrij onzinnig en zorgt alleen maar voor extra belasting van je koppeling lijkt me?
2500 rpm is meer dan stationair, maar nog wel vrij rustig ja.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).
Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb.
Lezen is echt moeilijk, blijkt.
Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 13:28 schreef AdoraBelle het volgende:
...
Volgens mij laten ze dan niet meer de koppeling tussentijds opkomen, maar houden ze gewoon de koppeling ingetrapt terwijl ze terugschakelen. Dat is althans hoe ik het meemaakte toen ik bij iemand in de auto zat die het deed. Die trapte de koppeling en ging dan alle versnellingen bij langs terwijl hij afremde, en liet de koppeling pas weer opkomen toen 'ie wegreed in de 1.
Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:14 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is?
Ja, zo is het mij ook geleerd. Volgens mij rijden wel meer vaders op automatismen dus als ze dat eenmaal 40 jaar zó gedaan hebben dan krijg je dan er niet meer uit.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:24 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:14 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Echt? Dat heeft toch geen enkel nut als de koppeling ingetrapt is?
Net alsof je daar raketgeleerde voor moet zijnquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
Oh dat lukt mij best hoor, die andere versnelling alsnog kiezen, en zo snel denk ik nou ook weer nietquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:34 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat heeft zeker wel een nut: als je onverwachts toch ineens weer door kunt rijden (stoplicht wordt groen voor je stilstaat) dan zit je al in de juiste versnelling om weer gas te geven en door te rijden.
Anders moet je op zo'n moment eerst nog bedenken welke versnelling je naar terug wilt schakelen om fatsoenlijk met je huidige snelheid weer door te kunnen rijden.
Ja, natuurlijk lukt dat, maar als je mee terug schakelt dan hoef je NIET te denken, dat is het idee waarschijnlijk juistquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:41 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Oh dat lukt mij best hoor, die andere versnelling alsnog kiezen, en zo snel denk ik nou ook weer niet
Mijn vader doet dat ook zo, waarschijnlijk is hen dat vroeger zo aangeleerd.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:24 schreef Viezze het volgende:
[..]
Nee klopt, maar nou je het zo zegt, mijn vader doet dat dus altijd. Totaal nutteloos eigenlijk. Mij is in ieder geval geleerd hem in een keer in de goede versnelling te zetten (dus pas in de 1 als je echt stilstaat, en anders afhankelijk van de snelheid).
Het leek mij ondertussen eigenlijk wel duidelijk? Het is zo subjectief als de pest. Hangt geheel van je auto af, van de motor, van de geluidsisolatie, etc. etc. Wat de een 'gieren' vindt vindt de ander weer niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).
Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb.
Lezen is echt moeilijk, blijkt.
Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Omdat ik de weg niet ken, maar uit eigen ervaring weet dat veel doorgetrokken strepen juist staan voor dat soort josti's die niet kunnen inhalen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef twiFight het volgende:
Grappig dat je de dubbele doorgetrokken streep niet noemt. Die zit daar blijkbaar met een goede reden, want het lijkt een drukke weg, met slecht zicht en zijwegen.
Slechte ontwikkeling, de informatie waarop zij zich baseren is te summier. Alle (waardevolle) randinformatie mist. Als ik opeens een ruk aan het stuur geef is dat minpunten, terwijl er misschien wel een kind de weg op kwam rennen (in een woonwijk) of rotzooi op de rijbaan lag. Zelfde als mensen die roepen dat ze nooit ongelukken hebben, terwijl iedereen ze een gevaar vindt op de weg. Dat komt dus niet doordat je zo goed rijdt, maar doordat andere zo goed anticiperen. Ik zou trouwens, puur uit principe, het gevecht haast wel aan willen gaan met ze als ze gaan miepen. Het liefste met een kind dat de weg op rent of iemand die hem ervoor flikkert waardoor je vol in de ankers moet. "U remt hard, daarvoor krijgt u maluspunten." Om dan met beelden te komen dat ze anders hadden mogen uitbetalen. Zou je gelijk krijgen als je dat doorzet naar een rechter? Mijn gevoel zegt van wel, maar de laatste weken hebben rechters zich, met agenten in het beklaagdenbankje, weer bewezen dat recht niet altijd recht is, maar vaak ook krom is.quote:
Voor de meeste iets oudere motoren is 2500 waar je normaal schakelt, als je rustig rijdt. Bij heel moderne kun je al bij 1800-2000 toeren, dan hoor je hem amper toeren maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 11:45 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik schakel op gehoor (veel herrie: eentje hoger) en hikken/bokken (terugschakelen).
Maar ik had dus een vraag over hoeveel/ wat 2500 rpm en wat dan 4000 rpm is. Ondertussen zit iedereen commentaar te leveren op mijn verwachte schakelgedrag, terwijl ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag heb.
Lezen is echt moeilijk, blijkt.
Anyway. 2500 rpm is rustig draaiende moter en 4000 rpm is gierende moter??
Schakelen als ie gaat stotteren door de rev limiter...quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:00 schreef twiFight het volgende:
Je merkt bij een vaste auto snel genoeg wanneer je geen acceleratievermogen meer hebt en daar pas je dan je rijstijl op aan.
Mwah... Een 106 met 1100tje maakt ook 4000 toeren bij 130. Hoef je niet echt voor door te trekken.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 15:04 schreef Fer het volgende:
4000 toeren hoor je meestal bij flink doortrekken, lekker brullen dus. Trek je nog verder naar dan krijg je meestal dat gierende race geluid.
Dit dus.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 09:36 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat 'zo laag mogelijk in de toeren' is meer bedoeld voor als je een constante snelheid hebt. Je kunt best in de 2 doortrekken naar boven de 50, maar als je op een 50 km/u weg rijdt is waarschijnlijk de 4 een betere versnelling. Wederom afhankelijk van de auto natuurlijk.
Toen ik op een zondag in de late ochtend van Alkmaar naar Utrecht moest, zat ik onder het fabriekscijfer... Maarja, als je op de A9 niet harder dan 110 gaat (zondagsverkeer), op de A2 niet harder dan 100, A12 niet harder dan 80 (buitenring) en het laatste stuk Utrecht in niet harder dan 70, alles op de cruise, verbruik je helemaal niet veel.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 16:55 schreef Fer het volgende:
Verbruik zal wel hoger zijn als je in heuvelachtig gebied woont, als wij de fabriekscijfers als niet halen in vlak nederland.
Probeer eens 100 te rijden in zijn 3 met een 903 CC (Seat Marbella), die wagen klinkt al niet echt lekker als je 100 rijd in zijn 5quote:Op maandag 20 juli 2015 21:32 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Hehe, ja geen toerenteller. En ik schakel dus op gehoor.
Ik vraag mij alleen af hoe dat zat met die 2500 toeren, wanneer je die haalt.
En een 1.0 L motertje, dus 100 in de 3e klinkt niet fijn.Gevalletje nood breekt wet.
Ik heb een vergelijkbaar koekblik!quote:Op dinsdag 21 juli 2015 18:00 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
Probeer eens 100 te rijden in zijn 3 met een 903 CC (Seat Marbella), die wagen klinkt al niet echt lekker als je 100 rijd in zijn 5
Nee daar bestaat mijn "context" niet uit, en daarmee onderschrijf je mijn eerder gemaakte punt, namelijk dat jouw interpretatievermogen te wensen over laat. Vandaar dat ik dit heb aangehaald, zodat je jouw mening kon herzien.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:44 schreef eP2e het volgende:
[..]
Jouw "context" bestaat uit een knuppel die je in je auto hebt liggen om geschillen mee op te lossen.
quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:
[..]
Nee daar bestaat mijn "context" niet uit, en.....
.......vermeld reageer ik hier niet meer.
Hoe is het nou om elke dag jezelf neer te knuppelen?quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:
2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen
Nagels lakken, tanden poetsen, scheren, make-up opdoen of juist afhalen, het is vrijwel dagelijkse kost.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Tunafish het volgende:
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuurOp zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
Man, ik durf amper wat te eten tijdens het rijdenquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:16 schreef Tunafish het volgende:
Zonet een mevrouw die rustig haar nagels zat te lakken achter het stuurOp zich is het best knap, ware het niet dat ze de hele tijd terugviel naar 10km/u onder de limiet en dan snel weer optrekken naar 10km/u erboven als iemand haar ging inhalen.
Het is gewoon altijd fout om fysiek geweld te gebruiken, ongeacht de situatie. Tenzij en andere partij eerst begint te slaan. Maar uit je eigen tekst blijkt dat jij degene bent die als eerste zal slaan als je de andere partij niet aanstaat.quote:Op woensdag 22 juli 2015 22:58 schreef Alt-tab het volgende:
1. Iemand mij bewust in gevaar brengt. Dat is een situatie waarin iemand bewust een handeling verricht welke een groot risico heeft aangaande mijn welzijn2. Iemand niet voor rede vatbaar is / de bagage en woordenschat mist om objectief en neutraal het eigen gedrag kritisch te beoordelen
Ja, ik heb ze inderdaad wel halve ochtendrituelen zien doen, maar nagellak was een nieuwe.quote:Op donderdag 23 juli 2015 10:48 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nagels lakken, tanden poetsen, scheren, make-up opdoen of juist afhalen, het is vrijwel dagelijkse kost.![]()
Overigens weinig irritaties deze periode, want vakantie en geen files en rustig op de weg. Behalve misschien de doordeweekse "bejaarden in koekblikken/MPV's" zondagsrijders en "we gaan lekker een dagje weg" moeders met kroost voor wie de concepten spitsstrook, rechts rijden, constant rijden en gas geven bij inhalen volslagen onbekend zijn.
Ik ontbijt altijd in de autoquote:Op donderdag 23 juli 2015 10:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Man, ik durf amper wat te eten tijdens het rijden
Beter dat ze er nu niet rijden dan dat ze er straks na 31 juli wel rijdenquote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Ridocar het volgende:
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Ridocar het volgende:
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Daarvoor is het idd 90-90-80, daar kan ik mij voorstellen dat men in het midden bleef rijden, maar na de Brienenoord was het blanco, daar had ik wel meer volk op rechts verwacht. Het bleef ook daar verdacht leeg.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:58 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.
Mensen zijn allergisch voor de rechter rijstrook.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 14:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarvoor is het idd 90-90-80, daar kan ik mij voorstellen dat men in het midden bleef rijden, maar na de Brienenoord was het blanco, daar had ik wel meer volk op rechts verwacht. Het bleef ook daar verdacht leeg.
Die 80/90/90 is wel raar, maar zal wel te maken hebben met onverwachte vrachtwagens op de rechterstrook. Alsof je die niet van een kilometer ziet... Of misschien is t een beperking in het systeem, het is natuurlijk op normale dagen wel een vrachtwagenstrook waar een hogere snelheid dan 80 wat onlogisch is.quote:Op zaterdag 25 juli 2015 12:58 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Reed er van de week in de spits, maar de snelheid op die strook is 80, en op de andere twee stroken 90. Best wel apart dat onderscheid, denk dat daarom veel mensen ook lekker 90-95 bleven rijden op de andere stroken. Maar goed, ik was inderdaad wel één van de weinigen die gebruik maakte van die strook ja. Voelde als een gemiddelde spitsstrook.
Met 50 km/h durf ik wel door de berm hoor, ben je er ook voorbij.quote:Op zondag 26 juli 2015 21:59 schreef Sarasi het volgende:
Mensen die met 40km/h over een 60weg tuffen en ook midden op de weg blijven rijden zodat je er niet langs kunt.En dan een middelvinger geven als dat gaatje er eindelijk wel is en je er voorbij trekt.
Ik zat op de motor, heb net een paar dagen m'n rijbewijs. Leek me niet de slimste optie om dat te gaan forceren.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Met 50 km/h durf ik wel door de berm hoor, ben je er ook voorbij.
Ik bedoelde idd met 2 wielen door de berm maar als je op een motor rijdt is dat niet zo'n goed idee idd.quote:Op zondag 26 juli 2015 23:55 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik zat op de motor, heb net een paar dagen m'n rijbewijs. Leek me niet de slimste optie om dat te gaan forceren.
Thanks. Vrijdag en zaterdagochtend was het gelukkig al prachtig weer.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik bedoelde idd met 2 wielen door de berm maar als je op een motor rijdt is dat niet zo'n goed idee idd.
Veel plezier met je motor! Hopelijk wordt het nóg een keer echt zomer dit jaar.
Kilometers maken en wennen.quote:Op maandag 27 juli 2015 00:31 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Thanks. Vrijdag en zaterdagochtend was het gelukkig al prachtig weer.En over een week moet het ook weer mooier worden.
Rijden in Frankrijk is rijden zoals de Fransen. Schijt aan alles, gassen waar zij gassen, remmen waar zij remmen (flitspalen) en overdadig gebruik van je linkerknipperlicht. De wegen zijn vaak wel een crime ja...quote:
Gang is alles, zeker met een sleurhut. Een vrachtwagen blijft wel malen, die auto moet snelheid blijven houden omdat je anders met 40-60 de berg op kan.quote:Op maandag 27 juli 2015 17:38 schreef Descendent het volgende:
- Of: (vaak NLers: met de caravan bergop een vrachtwagen inhalen....)
Geweldigquote:Op maandag 27 juli 2015 20:31 schreef Gwywen het volgende:
Op vakantie werden we op de Duitse Autobahn ingehaald door een witte Lamborghini (een Aventador, geloof ik), hij maakte een onverwachte stuurbeweging (op een recht stuk) waardoor het even leek of hij de vangrail in zou schieten, iedereen achter hem boven op de rem natuurlijk, schrok me wezenloos want wij zouden er zo ingeknald zijn, enfin, een flinke zwieper en hij had 'm weer in het gareel.
Even later gingen we een broodje eten en daar stond hij bij de benzinepomp.
Er kwamen al mensen omheen staan om selfies te nemen.![]()
Het kereltje dat uitstapte maakte de indruk niet ouder dan een jaar of 23 te zijn en zag eruit als een volkszanger of voetballer.
Wij zochten bij de parkeerplaats naar een plekje om even te zitten, en al gauw hoorden we het kenmerkende motorgeluid. Ik stond op dat moment net op het punt om over te steken met mijn dochter, en besloot de proef op de som te nemen: stopt zo'n persoon voor een zebrapad?
Het antwoord op die vraag zal voor altijd een raadsel blijven, maar ik vermoed dat het "nee" was, want het kereltje parkeerde zijn auto op twee(!) invalidenplaatsen. (want lekker dicht bij de ingang van het wegrestaurant).
Hij stapte uit en ging naar het wegrestaurant, waarna de omstanders weer selfies begonnen te maken, een jongetje durfde zelfs de motorkap even aan te raken (nee, dat is niet de motorkap, want de motor ligt achterin knul).
Mijn dochter vroeg zich af of hij echt gehandicapt was, dat hij daar zijn auto had geparkeerd, en ik suggereerde voorzichtig dat hij misschien gehandicapt in zijn hoofd was.
Even later kwam er een auto met écht een gehandicaptensticker, die hem er nog net naast wist te wurmen, er kwam een gezin uit met een dochter die niet goed kon lopen.
Gelukkig hadden wij toen ons broodje op en hebben we onze reis zonder al te veel verdere ergernissen vervolgd.
Zozo, durvende dame hoor...quote:Op maandag 27 juli 2015 20:31 schreef Gwywen het volgende:
[..]
en ik suggereerde voorzichtig dat hij misschien gehandicapt in zijn hoofd was
[..]
En toch rijd ik er grager dan Duitsland, dat ik begint toch echt een ver Oostblokland te worden kwa wegen en een ongeluk is genoeg om die hobbelige betonwegennaf te sluiten.quote:Op maandag 27 juli 2015 19:43 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Rijden in Frankrijk is rijden zoals de Fransen. Schijt aan alles, gassen waar zij gassen, remmen waar zij remmen (flitspalen) en overdadig gebruik van je linkerknipperlicht. De wegen zijn vaak wel een crime ja...
nee zo'n auto hebben en dan normaal rijdenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:23 schreef Pap89 het volgende:
Laatst een Zwart/(oranje?) aventador in Nederland, met Duit kenteken bij de pomp.
Was denk ik een bekende voetballer (aan zijn kleding te zien) moest ook ff als een randdebiel wegrijden
Idem, Duitsland is leuk om op sommige stukken even legaal de top van je auto op te zoeken, maar dan houdt het ook wel op.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 00:44 schreef Fer het volgende:
[..]
En toch rijd ik er grager dan Duitsland, dat ik begint toch echt een ver Oostblokland te worden kwa wegen en een ongeluk is genoeg om die hobbelige betonwegennaf te sluiten.
Dat kan toch helemaal niet? Die motoren slaan af als je een snelheid tussen 0 en 50km/u probeert te rijden, je moet dus zo snel mogelijk daarboven zittenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 12:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee zo'n auto hebben en dan normaal rijden
Reed er van de week ook. Zit zo in je systeem daar niet te mogen rijden, dat ik daardoor op de "middelste" baan reed, vele met mij.quote:Op vrijdag 24 juli 2015 23:18 schreef Ridocar het volgende:
De geslotenverklaring voor alle voertuigen behalve voor vrachtauto's en autobussen op de A16 is opgeheven, maar geen auto te zien op die rijstrook.
Kreun. Je moet ook kijken, niet op auto-piloot rijden.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 16:09 schreef roos85 het volgende:
[..]
Reed er van de week ook. Zit zo in je systeem daar niet te mogen rijden, dat ik daardoor op de "middelste" baan reed, vele met mij.
Ja duhquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Kreun. Je moet ook kijken, niet op auto-piloot rijden.
Den haag uit rijden er ook nog steeds mensen 80km/uquote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:29 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ja duhMensen zijn stiekem ook gewoontedieren
Ik moest het googlen.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 17:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kantelwalsen. Daar moest ik even over nadenken.
Pff irritant als je er dan niet langs kunt. Ik ben blij dat ze bij Leiden die 80km zone uitgezet hebben. Daar hingen niet eens camera's voor traject controle maar iedereen ging 80 rijden (quote:Op dinsdag 28 juli 2015 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Den haag uit rijden er ook nog steeds mensen 80km/u
Sowieso, de logica. Meer rijbanen dus we gaan langzamer rijdenquote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:25 schreef Beppiie het volgende:
[..]
Pff irritant als je er dan niet langs kunt. Ik ben blij dat ze bij Leiden die 80km zone uitgezet hebben. Daar hingen niet eens camera's voor traject controle maar iedereen ging 80 rijden (), en op dat lange stuk vanuit/richting Leidschendam iedereen maar gassen. Lol
Precies. De audi's van de oprit door de vrachtwagens op de a44, de volkswagens op de a44 door de vrachtwagens op de a4. En dat kan met 130. In het donker.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:34 schreef Beppiie het volgende:
Hahahah ja en daar rijdt alles in allerlei snelheden door elkaar.![]()
Nee, dan is het 120...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:46 schreef Nattekat het volgende:
Sowieso het feit dat je er maar 100 mag in de middag
Geen hond op de weg, 6 banen, maar wel 100
Nope, staan borden voor 100. Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.quote:
Tussen de aansluiting a44 en a5 is het 120 overdag.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope, staan borden voor 100. Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.
Ik zie het ook iedere keer gebeuren, alleen rij ik in een groot gedrocht van ruim 25 meter. Dat er dan alsnog mensen naast mij uitkomen snap ik niet. Het maakt mij geen zak uit of je voor of achter mij invoegt, maar pas gaan kijken als je al heel lang naast mij zit is gewoon oerstom. Verwachten ze een wonder ofzo?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:15 schreef BigSmurf het volgende:
Het was vandaag weer "jij schuift wel op als ik wil invoegen"-dag. Mooi niet meneer de taxichauffeur in je dikke nieuwe Mercedes. Je had 200 meter invoegstrook en er reed niemand voor of achter me. Gebaartjes maken het alleen maar leuker.
Nope, is altijd 130 op dat stuk, beide kanten op.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
Tussen de aansluiting a44 en a5 is het 120 overdag.
Misschien in het zuiden (denk ik ook niet), maar tussen Delft en Amsterdam is het idd nergens 120 op de A4quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:50 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.
Ik denk het. Bij jou is het eigenlijk nog veel knapper. Het is niet dat ze je over het hoofd kunnen zien.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zie het ook iedere keer gebeuren, alleen rij ik in een groot gedrocht van ruim 25 meter. Dat er dan alsnog mensen naast mij uitkomen snap ik niet. Het maakt mij geen zak uit of je voor of achter mij invoegt, maar pas gaan kijken als je al heel lang naast mij zit is gewoon oerstom. Verwachten ze een wonder ofzo?
Ik wou net zeggen, de A4 is toch vanaf Den Haag 100/130 - 100 - 100/130 - 130 - 100? Met het 5-strooks stuk onder de loopbrug door altijd 130? Met vanaf Den Haag op het eerste stuk TC?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Nope, is altijd 130 op dat stuk, beide kanten op.
Hatelijk. Enkel overtroffen door mensen die gaan staan wachten en vervolgens boos worden als jij wel de achterliggende pomp pakt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die bij het tanken gewoon de eerste pomp pakken. Vanmiddag weer zo'n eigenheimer die dan met z'n bakwagen de eerste pomp van het station pakt, ik kan er niet tussendoor dus ik moet me er links langswurmen om achteruit naar de pomp te rijden die ik nodig heb.
Volgens mij is dat permanent 130 hoor... Als ik uit Lisse o.i.d. kom en ik ga binnendoor, draai ik de A4 op waar ik 130 mag en dan pas na knooppunt de Hoek mag ik weer 100. De parallelrijbanen aan beide zijdes zijn 100.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tussen de aansluiting a44 en a5 is het 120 overdag.
Wel gecheckt of beide pompen, hetzelfde bieden? Ik tank vaak aan de A16 net voor het Hollands Diep, daar liep ook iemand te klagen dat ik de achterste pomp pakte, maar dat is de enige pomp met normale Diesel, die voorste pomp had alleen die premium meuk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die bij het tanken gewoon de eerste pomp pakken. Vanmiddag weer zo'n eigenheimer die dan met z'n bakwagen de eerste pomp van het station pakt, ik kan er niet tussendoor dus ik moet me er links langswurmen om achteruit naar de pomp te rijden die ik nodig heb.
Vroeger was het gewoon 120 op de snelweg toch?quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:08 schreef twiFight het volgende:
Ik snap het probleem met die snelheden niet zo. Vroeger moest je op het bord kijken om te zien hoe snel je mag, vandaag doe je nog precies hetzelfde. Als een aanduiding zoals "van 6-19u" te lastig is dan moet je wellicht weer eens een theorieboekje kopen en wat lessen nemen. Ook aan "als je een bord mist" is helemaal niets veranderd.
De enige mensen waarvan ik merk dat ze er over klagen zijn mensen die alleen maar op de automatische piloot rijden. "Je mocht hier altijd 120 en nu snap ik er niks meer van". Oftewel, actief de borden in de gaten houden kunnen ze niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |