Dat zou ik alleen maar verwarrender vinden. Nu weet je ook overdag dat je er 'savonds gewoon 130 mag.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:59 schreef De_Hertog het volgende:
Bonuspunten trouwens voor het stuk op de A12 bij Ede, waar op dynamische borden staat aangegeven '120 tussen 6 en 19u'. Als je dan toch dynamische borden hebt, is dan zo moeilijk die 120 in 130 te veranderen 's avonds?
Vroeger was er op snelwegen gewoon één snelheid, met hier en daar en uitzondering. Het gaat me niet zo zeer om het op de borden letten an sich, maar dat je zo vaak je snelheid moet aanpassen - niet aan het overige verkeer, maar aan wat op dat stukje snelweg op dat moment geldt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:08 schreef twiFight het volgende:
Ik snap het probleem met die snelheden niet zo. Vroeger moest je op het bord kijken om te zien hoe snel je mag, vandaag doe je nog precies hetzelfde. Als een aanduiding zoals "van 6-19u" te lastig is dan moet je wellicht weer eens een theorieboekje kopen en wat lessen nemen. Ook aan "als je een bord mist" is helemaal niets veranderd.
Hangt heel erg van je route af. Als ik naar familie ga (150+ km) kan ik op meer dan de helft 130 rijden. Na 19:00 is dat bijna de hele reis.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:45 schreef Viezze het volgende:
Tegenwoordig staat elke kilometer toch een herhaling op het hectometerpaaltje?
Zo moeilijk is het allemaal niet inderdaad, maar ik moet wel zeggen dat ik het verhogen van de snelheid naar 130 achteraf gezien onnodig vindt als je ziet op hoe weinig plekken het mag en het gezeur dat er om ontstaat. Alles wat 120 was had naar 130 gemoeten, of niks.
Niet bij dingen als open spitsstrookquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:45 schreef Viezze het volgende:
Tegenwoordig staat elke kilometer toch een herhaling op het hectometerpaaltje?
Ik kom het in Nederland op mijn route de laatste tijd juist vaak tegen, vandaar mijn bericht. Laatst in Duitsland reed ik op een stuk waar geen limiet was terwijl het vrij druk was, en ik merkte dat ik veel meer m'n snelheid aan het aanpassen aan het overige verkeer, in plaats van aan de bordjes. In de praktijk rijd je dan net zo hard maar ik vond het een stuk prettiger (en veiliger) overkomenquote:
Nee, want heel veel plekken is niet één vaste snelheid die altijd geld.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:45 schreef Viezze het volgende:
Tegenwoordig staat elke kilometer toch een herhaling op het hectometerpaaltje?
Behalve in het verbruikquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:54 schreef Viezze het volgende:
Ja oke maar daar heb je nog dat de snelheid wijzigt in geen limiet120 naar 130 is voor het gevoel wel lekker, maar iedereen weet dat het geen zak uitmaakt
Dat viel mij laatst ook op, ja! Dus als je in het weekend een stukje harder wil rijden, moet je gaan tanken. Ofzo.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Volgens mij weten de bordenplaatsers het af en toe ook niet meer.
Bij mij staat er op elke oprit staat netjes '120' met als tijdsaanduiding '6-19'. Bij de oprit van de tankstation staat '120' met tijdsaanduiding 'maandag t/m vrijdag 6-19'. Tankstation de andere richting op staat precies hetzelfde bord.
Lekker vaag weer.
Ik vraag me wel eens af hoe precies ze dat 19:00 nemen, zouden ze 18:55 nog controleren?quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:18 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zou ik alleen maar verwarrender vinden. Nu weet je ook overdag dat je er 'savonds gewoon 130 mag.
Ik snap het probleem niet zo, met beetje opletten op de borden die toch om de paar kilometer wel staan weet ik altijd wel welke snelheid ik mag.
De de BAB toch vaak 100, 130 of geen limiet. Dat laatste vind ik het fijnste, dan kun je je meer op het overige verkeer concentreren ipv de snelheid.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:52 schreef twiFight het volgende:
Duitsland bijvoorbeeld, daar werd ik pas gek van de snelheidswisselingen.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:59 schreef De_Hertog het volgende:
Ik begin me steeds meer te irriteren aan de wildgroei van snelheden en snelheidsbeperkingen op de Nederlandse snelwegen. 130, 120, 100, 120 tussen 6 en 19u, enzovoorts. Je weet gewoon nergens meer hoe hard je eigenlijk mag en als je een keer een bord gemist hebt, zeker die dynamische omklapborden, rijd je erg makkelijk een verkeerde snelheid.
Bonuspunten trouwens voor het stuk op de A12 bij Ede, waar op dynamische borden staat aangegeven '120 tussen 6 en 19u'. Als je dan toch dynamische borden hebt, is dan zo moeilijk die 120 in 130 te veranderen 's avonds?
Je bedoelt dat je naar de borden moet kijken? De horror...quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:13 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Vroeger was het gewoon 120 op de snelweg toch?
Nu is het deels 120, deels 130, stukjes 100 wegens omwonenden/milieu...
Maar opletten moet je toch. Dus klagen doe ik niet.
Dat is omdat mensen te fucking achterlijk zijn om borden te kunnen lezen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vroeger was er op snelwegen gewoon één snelheid, met hier en daar en uitzondering. Het gaat me niet zo zeer om het op de borden letten an sich, maar dat je zo vaak je snelheid moet aanpassen - niet aan het overige verkeer, maar aan wat op dat stukje snelweg op dat moment geldt.
Ook borden missen is wel degelijk veranderd, want er waren minder uitzonderingen en die stonden ook nog eens duidelijker aangegeven. Zeker zo'n dynamische snelheid is lastig op een hectometerpaaltje te krijgen bijvoorbeeld.
Oh, en ik snap best wat er met '6-19u' bedoeld wordt, maar als ik zie hoeveel mensen op de A2 's avonds 100 blijven rijden (ook links of in het midden, maar dat is weer een ander verhaal) geldt dat duidelijk niet voor iedereen.
Gewoon zelf goed invoegen? Blijkbaar kon het achter je wel, dus kon jij ook. Anders zou hij een doorgetrokken streep gepakt kunnen hebben.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:37 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb af en toe een rare en irritante situatie, misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen:
Ik voeg wel eens in, maar laatst had ik weer zo'n knuppel die in ging voegen en meteen gas gaf zodat ik eigenlijk gedwongen was op de invoegstrook te blijven hangen tot meneer (of mevrouw) koekwaus niet meer naast mij zat. Als de invoegstrook dan ophoudt heb ik een uitdaging, maar het is nog nooit fout gegaan.
Hoe zit dit ding juridisch? Invoeger zit al op de hoofdrijbaan, dus moet ik voorrang verlenen aan koekwaus. Maar is er niets te bedenken waardoor koekwaus toch niet vrijuit kan gaan bij zulke trollacties? Ik heb al eens een aflevering van Wegmisbruikers of Blik Op De Weg gezien waar een onopvallende surveillancewagen ook op deze manier ingehaald werd. Natuurlijk werd bestuurder aan de kant gezet en mocht 'ie uitleggen waarom hij zo irritant deed, maar bleef die gast maar "Zo zie ik het niet" zeggen, wat volgens mij net zoveel betekent als "lk heb gewoon schijt aan de rest" Behalve een waarschuwing leek het erop dat de agenten niet veel uit konden halen, en dat zou ik jammer vinden.
Als iemand voor me niet op snelheid komt en ik daardoor ook met 60 moet invoegen waar je 120 mag dan haal ik diegene wel in.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:37 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb af en toe een rare en irritante situatie, misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen:
Ik voeg wel eens in, maar laatst had ik weer zo'n knuppel die in ging voegen en meteen gas gaf zodat ik eigenlijk gedwongen was op de invoegstrook te blijven hangen tot meneer (of mevrouw) koekwaus niet meer naast mij zat. Als de invoegstrook dan ophoudt heb ik een uitdaging, maar het is nog nooit fout gegaan.
Hoe zit dit ding juridisch? Invoeger zit al op de hoofdrijbaan, dus moet ik voorrang verlenen aan koekwaus. Maar is er niets te bedenken waardoor koekwaus toch niet vrijuit kan gaan bij zulke trollacties? Ik heb al eens een aflevering van Wegmisbruikers of Blik Op De Weg gezien waar een onopvallende surveillancewagen ook op deze manier ingehaald werd. Natuurlijk werd bestuurder aan de kant gezet en mocht 'ie uitleggen waarom hij zo irritant deed, maar bleef die gast maar "Zo zie ik het niet" zeggen, wat volgens mij net zoveel betekent als "lk heb gewoon schijt aan de rest" Behalve een waarschuwing leek het erop dat de agenten niet veel uit konden halen, en dat zou ik jammer vinden.
Je leert alleen dat je de gehele invoegstrook moet gebruiken. Dus als degene achter je eerder invoegt dan heb jij niet perse wat verkeerd gedaan, zelfs als jij wel prima snelheid maakt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon zelf goed invoegen? Blijkbaar kon het achter je wel, dus kon jij ook. Anders zou hij een doorgetrokken streep gepakt kunnen hebben.
Waarom zou je per se de hele invoegstrook gebruiken? Als je kan invoegen voeg je toch gewoon in?quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Je leert alleen dat je de gehele invoegstrook moet gebruiken. Dus als degene achter je eerder invoegt dan heb jij niet perse wat verkeerd gedaan, zelfs als jij wel prima snelheid maakt.
Je hebt tegenwoordig ook veel mensen die zeggen, maar mijn auto is zuiniger bij 100km/uur.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is omdat mensen te fucking achterlijk zijn om borden te kunnen lezen.
Zo wordt het aangeleerd. Of het een officiele regel is weet ik niet.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waarom zou je per se de hele invoegstrook gebruiken? Als je kan invoegen voeg je toch gewoon in?
Heb dit wel eens waar een weg van 2 baans naar 1 baans gaat en ze je er niet meer tussen willen laten bij het ritsen, want asociaal om helemaal door te rijden.quote:Ik zie steeds vaker borden op de snelweg die melden dat je de invoegstrook helemaal dient te gebruiken. Is er iets veranderd in de verkeersregels?
G. van Stokkum
Antwoord van de Autospecialist (AD):
Geen wetswijziging, maar in de strijd tegen het fileleed doet de overheid steeds vaker pogingen om het gedrag van automobilisten te beïnvloeden. Sommige files ontstaan doordat auto's te vroeg invoegen. Nederlanders zijn echter opgegroeid met de gedragsregel dat je netjes en op tijd in de rij moet en dat het asociaal is als je tot het einde doorrijdt, terwijl je weet dat je moet invoegen.
Om de vermeende wegmisbruikers te straffen, gaan sommige automobilisten zelfs voor eigen rechter spelen door opzettelijk halverwege twee rijstroken te gaan rijden. Zij willen zo de bestuurders dwarszitten die tot het laatst blijven doorrijden op de eindigende rijstrook. Echter, het is juist goed voor de doorstroming om zo lang mogelijk op een eindigende rijstrook of een invoegstrook te blijven rijden. Wel moet de invoegende automobilist daarbij het tempo van het overige verkeer aanhouden. Immers, wie met absurd hoge snelheid passeert en bij het invoegen hard op de rem gaat staan, hindert eveneens de doorstroming.
Die mensen moeten doooooooood.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:50 schreef JDx het volgende:
[..]
Heb dit wel eens waar een weg van 2 baans naar 1 baans gaat en ze je er niet meer tussen willen laten bij het ritsen, want asociaal om helemaal door te rijden.
ugh. Ik hoop ooit tegen zo'n club van 90 pipo lopen schreeuwen dat ie dan ook in de stad wel effe 90 moest gaan rijden.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:47 schreef JDx het volgende:
[..]
Je hebt tegenwoordig ook veel mensen die zeggen, maar mijn auto is zuiniger bij 100km/uur.
Meest irritante zijn nog die mensen die 110 rijden waar je 120 mag en je dan met 110 voorbij komen op een stuk waar je 100 mag, heb er niet echt last van, maar gewoonquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
ugh. Ik hoop ooit tegen zo'n club van 90 pipo lopen schreeuwen dat ie dan ook in de stad wel effe 90 moest gaan rijden.
Gewoon lekker op een voor jou comfortabele snelheid rijden. Eigenlijk beter dan dat panische bordjesgedrag van mensen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:55 schreef JDx het volgende:
[..]
Meest irritante zijn nog die mensen die 110 rijden waar je 120 mag en je dan met 110 voorbij komen op een stuk waar je 100 mag, heb er niet echt last van, maar gewoon
Bordjesgedrag? Als je je gewoon aan de snelheid/regels houdt heb je ook geen last van angst voor flitsers of van die files door mensen die dan opeens remmen omdat ze niet weten hoe hard ze rijden/mogen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon lekker op een voor jou comfortabele snelheid rijden. Eigenlijk beter dan dat panische bordjesgedrag van mensen.
Ik heb het gevoel dat heel veel mensen die blind de bordjes volgen verder zelf ook niet meer na durven denkenquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:59 schreef JDx het volgende:
[..]
Bordjesgedrag? Als je je gewoon aan de snelheid/regels houdt heb je ook geen last van angst voor flitsers of van die files door mensen die dan opeens remmen omdat ze niet weten hoe hard ze rijden/mogen.
Volgens mij was er ooit een aflevering van blik op de weg (kan ook wegmisbruikers zijn) die zijn rijbewijs ingevorderd zag worden door zo'n actie. Kan het niet zo snel vinden maar volgens mij was dat op de A50 bij Uden (uitzending van al jaren terug)... Kan het fout hebben maar volgens mij was dat de strekking van het verhaal.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:37 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb af en toe een rare en irritante situatie, misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen:
Ik voeg wel eens in, maar laatst had ik weer zo'n knuppel die in ging voegen en meteen gas gaf zodat ik eigenlijk gedwongen was op de invoegstrook te blijven hangen tot meneer (of mevrouw) koekwaus niet meer naast mij zat. Als de invoegstrook dan ophoudt heb ik een uitdaging, maar het is nog nooit fout gegaan.
Hoe zit dit ding juridisch? Invoeger zit al op de hoofdrijbaan, dus moet ik voorrang verlenen aan koekwaus. Maar is er niets te bedenken waardoor koekwaus toch niet vrijuit kan gaan bij zulke trollacties? Ik heb al eens een aflevering van Wegmisbruikers of Blik Op De Weg gezien waar een onopvallende surveillancewagen ook op deze manier ingehaald werd. Natuurlijk werd bestuurder aan de kant gezet en mocht 'ie uitleggen waarom hij zo irritant deed, maar bleef die gast maar "Zo zie ik het niet" zeggen, wat volgens mij net zoveel betekent als "lk heb gewoon schijt aan de rest" Behalve een waarschuwing leek het erop dat de agenten niet veel uit konden halen, en dat zou ik jammer vinden.
Eens, had dat ook gezien toen, alleen hebben veel mensen wel verdomt veel moeite met de juiste snelheid behalen voordat ze gaan invoegen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 16:02 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Volgens mij was er ooit een aflevering van blik op de weg (kan ook wegmisbruikers zijn) die zijn rijbewijs ingevorderd zag worden door zo'n actie. Kan het niet zo snel vinden maar volgens mij was dat op de A50 bij Uden (uitzending van al jaren terug)... Kan het fout hebben maar volgens mij was dat de strekking van het verhaal.
Maar invoegen en diegene voor je het invoegen beletten is gewoon zo kansloos.
Precies dit inderdaad, blijf lekker achter de rest dan.quote:Op woensdag 29 juli 2015 17:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
Sinds enkele weken heb ik een auto met iets meer vermogen, dan de gemiddelde eco-auto van weleer. Dus, zonder boven de 2500rpm uit te komen rij ik vlotter weg bij stoplichten enzo. En wat schetst mijn verbazing - wat rijden we in NL langzaam en wat anticiperen we slecht. Hoevaak ik niet in de remmen moet omdat iemand toch nog even de linkerbaan moet hebben en dan vervolgens tergend langzaam weg rijdt.
Nu is het een kwestie van nog rustiger aan doen, maar valt me gewoon op. Eerst afsnijden om vervolgens slowmotion verder te gaan. Waarom dan eerst afsnijden, blijf lekker rechts rijden dan
Wat is dit nou weer voor logica? Alsof het raar is om gewoon de toegestane maximumsnelheid te rijdenquote:Op woensdag 29 juli 2015 16:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat heel veel mensen die blind de bordjes volgen verder zelf ook niet meer na durven denken
Kijk voor de grap eens naar de verschillende maximum snelheden op de A9:quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Je bedoelt dat je naar de borden moet kijken? De horror...
Je zou geen borden moeten missen volgens je examen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:22 schreef Joppy het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de verschillende maximum snelheden op de A9:
http://www.wegenwiki.nl/A9_(Nederland)#Maximumsnelheid
Ik snap dan heel goed dat mensen af en toe niet weten hoe hard je ergens mag rijden. Zeker als je zo een stuk weg niet vaak rijdt. Je moet namelijk ook nog wel eens bezig zijn met het verkeer en een bordje is zo gemist.
Als je een bord mist en niet weet hoe snel je mag, dan moet je zeggen: "Shit, ik heb niet goed opgelet, nu weet ik niet hoe snel ik mag." Je moet dan niet gaan roepen "Nou, ik vind het maar verwarrend hoor, al die borden." Wees een vent en wees verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Dat je iets niet weet als je een bord mist is al sinds jaar en dag zo, dat heeft niets te maken met dat je nu op sommige plekken 130 mag.quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:22 schreef Joppy het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de verschillende maximum snelheden op de A9:
http://www.wegenwiki.nl/A9_(Nederland)#Maximumsnelheid
Ik snap dan heel goed dat mensen af en toe niet weten hoe hard je ergens mag rijden. Zeker als je zo een stuk weg niet vaak rijdt. Je moet namelijk ook nog wel eens bezig zijn met het verkeer en een bordje is zo gemist.
Precies.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als je een bord mist en niet weet hoe snel je mag, dan moet je zeggen: "Shit, ik heb niet goed opgelet, nu weet ik niet hoe snel ik mag." Je moet dan niet gaan roepen "Nou, ik vind het maar verwarrend hoor, al die borden." Wees een vent en wees verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Dat je iets niet weet als je een bord mist is al sinds jaar en dag zo, dat heeft niets te maken met dat je nu op sommige plekken 130 mag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwestie van zelf anticiperen denk ik. Als je iemand rechts ziet rijden, die harder als zijn voorligger gaat, kun je wel raden dat ie op een gegeven moment naar links zal komen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 17:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
Sinds enkele weken heb ik een auto met iets meer vermogen, dan de gemiddelde eco-auto van weleer. Dus, zonder boven de 2500rpm uit te komen rij ik vlotter weg bij stoplichten enzo. En wat schetst mijn verbazing - wat rijden we in NL langzaam en wat anticiperen we slecht. Hoevaak ik niet in de remmen moet omdat iemand toch nog even de linkerbaan moet hebben en dan vervolgens tergend langzaam weg rijdt.
Nu is het een kwestie van nog rustiger aan doen, maar valt me gewoon op. Eerst afsnijden om vervolgens slowmotion verder te gaan. Waarom dan eerst afsnijden, blijf lekker rechts rijden dan
Zelfde pompen, anders kon ik het nog enigszins snappen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:20 schreef NikeyAjax het volgende:
[..]
Wel gecheckt of beide pompen, hetzelfde bieden? Ik tank vaak aan de A16 net voor het Hollands Diep, daar liep ook iemand te klagen dat ik de achterste pomp pakte, maar dat is de enige pomp met normale Diesel, die voorste pomp had alleen die premium meuk.
Als ik volgas trap kom ik bij de blokmarkering niet aan 80km/h. Misschien dat dit irritant is, maar in dat geval zal ik dus niet meteen aan begin invoegstrook naar links zwaaien.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon zelf goed invoegen? Blijkbaar kon het achter je wel, dus kon jij ook. Anders zou hij een doorgetrokken streep gepakt kunnen hebben.
Ik ben het opzich met je eens hoor. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, dus ook als je een snelheidslimiet overschrijdt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Als je een bord mist en niet weet hoe snel je mag, dan moet je zeggen: "Shit, ik heb niet goed opgelet, nu weet ik niet hoe snel ik mag." Je moet dan niet gaan roepen "Nou, ik vind het maar verwarrend hoor, al die borden." Wees een vent en wees verantwoordelijk voor je eigen gedrag. Dat je iets niet weet als je een bord mist is al sinds jaar en dag zo, dat heeft niets te maken met dat je nu op sommige plekken 130 mag.
De regels bij een invoegstrook zijn redelijk simpel: Je mag iemand niet helpen, doch mag je iemand ook niet dwarszitten en het invoegen onmogelijk maken. Ergo, als ik al op de hoofdrijbaan zit en jij komt naast me, pech voor jou. Ga ik echter mijn snelheid fluctueren om jou niet in te laten voegen en trap ik hierbij een gat dicht, zit ik fout. Hard maken hiervan is alleen heel lastig. Iemand die van achter jou komt, maakt het voor jou in principe onmogelijk om nog in te voegen en zit dus fout. Echter, ook dit hard maken is erg lastig.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:37 schreef Ridocar het volgende:
Ik heb af en toe een rare en irritante situatie, misschien kunnen jullie er iets zinnigs over zeggen:
Ik voeg wel eens in, maar laatst had ik weer zo'n knuppel die in ging voegen en meteen gas gaf zodat ik eigenlijk gedwongen was op de invoegstrook te blijven hangen tot meneer (of mevrouw) koekwaus niet meer naast mij zat. Als de invoegstrook dan ophoudt heb ik een uitdaging, maar het is nog nooit fout gegaan.
Hoe zit dit ding juridisch? Invoeger zit al op de hoofdrijbaan, dus moet ik voorrang verlenen aan koekwaus. Maar is er niets te bedenken waardoor koekwaus toch niet vrijuit kan gaan bij zulke trollacties? Ik heb al eens een aflevering van Wegmisbruikers of Blik Op De Weg gezien waar een onopvallende surveillancewagen ook op deze manier ingehaald werd. Natuurlijk werd bestuurder aan de kant gezet en mocht 'ie uitleggen waarom hij zo irritant deed, maar bleef die gast maar "Zo zie ik het niet" zeggen, wat volgens mij net zoveel betekent als "lk heb gewoon schijt aan de rest" Behalve een waarschuwing leek het erop dat de agenten niet veel uit konden halen, en dat zou ik jammer vinden.
Beverwijk - Akersloot is inmiddels permanent 130, tenzij tussen Uitgeest en Akersloot/Alkmaar de spitsstrook open is. Okee, Rijkswaterstaat moet het laatste stukje van op/afrit Beverwijk tot knooppunt Beverwijk nog even aanpakken op het gebied van bordjes, maar verder is ie al compleet. Bij Badhoevedorp word je met 100 op de teller gewoon ingehaald door veel volk. Sowieso gaat de gang er pas echt uit na Schiphol, pas als de A4 er deels bij komt wordt het echt dat het merendeel 100 gaat rijden, daarvoor rijdt het gros 120. Rotterpolderplein - Wijkertunnel rijdt ook een groot deel permanent 130 (of nog even harder), zeker in de vakanties en weekenden als die spitsstrook weer eens voor lul opengegooid wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:22 schreef Joppy het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de verschillende maximum snelheden op de A9:
http://www.wegenwiki.nl/A9_(Nederland)#Maximumsnelheid
Ik snap dan heel goed dat mensen af en toe niet weten hoe hard je ergens mag rijden. Zeker als je zo een stuk weg niet vaak rijdt. Je moet namelijk ook nog wel eens bezig zijn met het verkeer en een bordje is zo gemist.
Hotspots weten en voordat je weg gaat even de flitsers bekijken.quote:Op woensdag 29 juli 2015 15:59 schreef JDx het volgende:
Bordjesgedrag? Als je je gewoon aan de snelheid/regels houdt heb je ook geen last van angst voor flitsers of van die files door mensen die dan opeens remmen omdat ze niet weten hoe hard ze rijden/mogen.
Ach, staat er sowieso na iedere oprit eentje. En die zitten er op de a9 genoegquote:Op woensdag 29 juli 2015 18:22 schreef Joppy het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens naar de verschillende maximum snelheden op de A9:
http://www.wegenwiki.nl/A9_(Nederland)#Maximumsnelheid
Ik snap dan heel goed dat mensen af en toe niet weten hoe hard je ergens mag rijden. Zeker als je zo een stuk weg niet vaak rijdt. Je moet namelijk ook nog wel eens bezig zijn met het verkeer en een bordje is zo gemist.
Wel als je dan denkt dat alles automagisch goed gaat daardoor.quote:Op woensdag 29 juli 2015 18:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor logica? Alsof het raar is om gewoon de toegestane maximumsnelheid te rijden
Die borden zijn bij Uitgeest en Heemskerk in richting Haarlem weg, Heemskerk ook richting Alkmaar. Bij Akersloot en Uitgeest (alleen richting Alkmaar) heb je de kantelwalsen, volgens mij staan die nu op 130, maar helemaal zeker weet ik dat niet. Zou ook grijs kunnen zijn. De snelheid bij het einde spitsstroookbord tussen Akersloot en Uitgeest staat 100% zeker wel op 130.quote:Op donderdag 30 juli 2015 00:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ach, staat er sowieso na iedere oprit eentje. En die zitten er op de a9 genoeg
Dan is het gewoon dom inderdaad.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelfde pompen, anders kon ik het nog enigszins snappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |