Nee, dan is het 120...quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:46 schreef Nattekat het volgende:
Sowieso het feit dat je er maar 100 mag in de middag
Geen hond op de weg, 6 banen, maar wel 100
Nope, staan borden voor 100. Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.quote:
Tussen de aansluiting a44 en a5 is het 120 overdag.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope, staan borden voor 100. Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.
Ik zie het ook iedere keer gebeuren, alleen rij ik in een groot gedrocht van ruim 25 meter. Dat er dan alsnog mensen naast mij uitkomen snap ik niet. Het maakt mij geen zak uit of je voor of achter mij invoegt, maar pas gaan kijken als je al heel lang naast mij zit is gewoon oerstom. Verwachten ze een wonder ofzo?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:15 schreef BigSmurf het volgende:
Het was vandaag weer "jij schuift wel op als ik wil invoegen"-dag. Mooi niet meneer de taxichauffeur in je dikke nieuwe Mercedes. Je had 200 meter invoegstrook en er reed niemand voor of achter me. Gebaartjes maken het alleen maar leuker.
Nope, is altijd 130 op dat stuk, beide kanten op.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
Tussen de aansluiting a44 en a5 is het 120 overdag.
Misschien in het zuiden (denk ik ook niet), maar tussen Delft en Amsterdam is het idd nergens 120 op de A4quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:50 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij geldt nergens op de A4 een limiet van 120.
Ik denk het. Bij jou is het eigenlijk nog veel knapper. Het is niet dat ze je over het hoofd kunnen zien.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zie het ook iedere keer gebeuren, alleen rij ik in een groot gedrocht van ruim 25 meter. Dat er dan alsnog mensen naast mij uitkomen snap ik niet. Het maakt mij geen zak uit of je voor of achter mij invoegt, maar pas gaan kijken als je al heel lang naast mij zit is gewoon oerstom. Verwachten ze een wonder ofzo?
Ik wou net zeggen, de A4 is toch vanaf Den Haag 100/130 - 100 - 100/130 - 130 - 100? Met het 5-strooks stuk onder de loopbrug door altijd 130? Met vanaf Den Haag op het eerste stuk TC?quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:21 schreef OEM het volgende:
[..]
Nope, is altijd 130 op dat stuk, beide kanten op.
Hatelijk. Enkel overtroffen door mensen die gaan staan wachten en vervolgens boos worden als jij wel de achterliggende pomp pakt.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die bij het tanken gewoon de eerste pomp pakken. Vanmiddag weer zo'n eigenheimer die dan met z'n bakwagen de eerste pomp van het station pakt, ik kan er niet tussendoor dus ik moet me er links langswurmen om achteruit naar de pomp te rijden die ik nodig heb.
Volgens mij is dat permanent 130 hoor... Als ik uit Lisse o.i.d. kom en ik ga binnendoor, draai ik de A4 op waar ik 130 mag en dan pas na knooppunt de Hoek mag ik weer 100. De parallelrijbanen aan beide zijdes zijn 100.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 22:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tussen de aansluiting a44 en a5 is het 120 overdag.
Wel gecheckt of beide pompen, hetzelfde bieden? Ik tank vaak aan de A16 net voor het Hollands Diep, daar liep ook iemand te klagen dat ik de achterste pomp pakte, maar dat is de enige pomp met normale Diesel, die voorste pomp had alleen die premium meuk.quote:Op dinsdag 28 juli 2015 23:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Mensen die bij het tanken gewoon de eerste pomp pakken. Vanmiddag weer zo'n eigenheimer die dan met z'n bakwagen de eerste pomp van het station pakt, ik kan er niet tussendoor dus ik moet me er links langswurmen om achteruit naar de pomp te rijden die ik nodig heb.
Vroeger was het gewoon 120 op de snelweg toch?quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:08 schreef twiFight het volgende:
Ik snap het probleem met die snelheden niet zo. Vroeger moest je op het bord kijken om te zien hoe snel je mag, vandaag doe je nog precies hetzelfde. Als een aanduiding zoals "van 6-19u" te lastig is dan moet je wellicht weer eens een theorieboekje kopen en wat lessen nemen. Ook aan "als je een bord mist" is helemaal niets veranderd.
De enige mensen waarvan ik merk dat ze er over klagen zijn mensen die alleen maar op de automatische piloot rijden. "Je mocht hier altijd 120 en nu snap ik er niks meer van". Oftewel, actief de borden in de gaten houden kunnen ze niet.
Dat zou ik alleen maar verwarrender vinden. Nu weet je ook overdag dat je er 'savonds gewoon 130 mag.quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:59 schreef De_Hertog het volgende:
Bonuspunten trouwens voor het stuk op de A12 bij Ede, waar op dynamische borden staat aangegeven '120 tussen 6 en 19u'. Als je dan toch dynamische borden hebt, is dan zo moeilijk die 120 in 130 te veranderen 's avonds?
Vroeger was er op snelwegen gewoon één snelheid, met hier en daar en uitzondering. Het gaat me niet zo zeer om het op de borden letten an sich, maar dat je zo vaak je snelheid moet aanpassen - niet aan het overige verkeer, maar aan wat op dat stukje snelweg op dat moment geldt.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:08 schreef twiFight het volgende:
Ik snap het probleem met die snelheden niet zo. Vroeger moest je op het bord kijken om te zien hoe snel je mag, vandaag doe je nog precies hetzelfde. Als een aanduiding zoals "van 6-19u" te lastig is dan moet je wellicht weer eens een theorieboekje kopen en wat lessen nemen. Ook aan "als je een bord mist" is helemaal niets veranderd.
Hangt heel erg van je route af. Als ik naar familie ga (150+ km) kan ik op meer dan de helft 130 rijden. Na 19:00 is dat bijna de hele reis.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:45 schreef Viezze het volgende:
Tegenwoordig staat elke kilometer toch een herhaling op het hectometerpaaltje?
Zo moeilijk is het allemaal niet inderdaad, maar ik moet wel zeggen dat ik het verhogen van de snelheid naar 130 achteraf gezien onnodig vindt als je ziet op hoe weinig plekken het mag en het gezeur dat er om ontstaat. Alles wat 120 was had naar 130 gemoeten, of niks.
Niet bij dingen als open spitsstrookquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:45 schreef Viezze het volgende:
Tegenwoordig staat elke kilometer toch een herhaling op het hectometerpaaltje?
Ik kom het in Nederland op mijn route de laatste tijd juist vaak tegen, vandaar mijn bericht. Laatst in Duitsland reed ik op een stuk waar geen limiet was terwijl het vrij druk was, en ik merkte dat ik veel meer m'n snelheid aan het aanpassen aan het overige verkeer, in plaats van aan de bordjes. In de praktijk rijd je dan net zo hard maar ik vond het een stuk prettiger (en veiliger) overkomenquote:
Nee, want heel veel plekken is niet één vaste snelheid die altijd geld.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:45 schreef Viezze het volgende:
Tegenwoordig staat elke kilometer toch een herhaling op het hectometerpaaltje?
Behalve in het verbruikquote:Op woensdag 29 juli 2015 10:54 schreef Viezze het volgende:
Ja oke maar daar heb je nog dat de snelheid wijzigt in geen limiet120 naar 130 is voor het gevoel wel lekker, maar iedereen weet dat het geen zak uitmaakt
Dat viel mij laatst ook op, ja! Dus als je in het weekend een stukje harder wil rijden, moet je gaan tanken. Ofzo.quote:Op woensdag 29 juli 2015 12:10 schreef TwisterNederland het volgende:
Volgens mij weten de bordenplaatsers het af en toe ook niet meer.
Bij mij staat er op elke oprit staat netjes '120' met als tijdsaanduiding '6-19'. Bij de oprit van de tankstation staat '120' met tijdsaanduiding 'maandag t/m vrijdag 6-19'. Tankstation de andere richting op staat precies hetzelfde bord.
Lekker vaag weer.
Ik vraag me wel eens af hoe precies ze dat 19:00 nemen, zouden ze 18:55 nog controleren?quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:18 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zou ik alleen maar verwarrender vinden. Nu weet je ook overdag dat je er 'savonds gewoon 130 mag.
Ik snap het probleem niet zo, met beetje opletten op de borden die toch om de paar kilometer wel staan weet ik altijd wel welke snelheid ik mag.
De de BAB toch vaak 100, 130 of geen limiet. Dat laatste vind ik het fijnste, dan kun je je meer op het overige verkeer concentreren ipv de snelheid.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:52 schreef twiFight het volgende:
Duitsland bijvoorbeeld, daar werd ik pas gek van de snelheidswisselingen.
quote:Op woensdag 29 juli 2015 09:59 schreef De_Hertog het volgende:
Ik begin me steeds meer te irriteren aan de wildgroei van snelheden en snelheidsbeperkingen op de Nederlandse snelwegen. 130, 120, 100, 120 tussen 6 en 19u, enzovoorts. Je weet gewoon nergens meer hoe hard je eigenlijk mag en als je een keer een bord gemist hebt, zeker die dynamische omklapborden, rijd je erg makkelijk een verkeerde snelheid.
Bonuspunten trouwens voor het stuk op de A12 bij Ede, waar op dynamische borden staat aangegeven '120 tussen 6 en 19u'. Als je dan toch dynamische borden hebt, is dan zo moeilijk die 120 in 130 te veranderen 's avonds?
Je bedoelt dat je naar de borden moet kijken? De horror...quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:13 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Vroeger was het gewoon 120 op de snelweg toch?
Nu is het deels 120, deels 130, stukjes 100 wegens omwonenden/milieu...
Maar opletten moet je toch. Dus klagen doe ik niet.
Dat is omdat mensen te fucking achterlijk zijn om borden te kunnen lezen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 10:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Vroeger was er op snelwegen gewoon één snelheid, met hier en daar en uitzondering. Het gaat me niet zo zeer om het op de borden letten an sich, maar dat je zo vaak je snelheid moet aanpassen - niet aan het overige verkeer, maar aan wat op dat stukje snelweg op dat moment geldt.
Ook borden missen is wel degelijk veranderd, want er waren minder uitzonderingen en die stonden ook nog eens duidelijker aangegeven. Zeker zo'n dynamische snelheid is lastig op een hectometerpaaltje te krijgen bijvoorbeeld.
Oh, en ik snap best wat er met '6-19u' bedoeld wordt, maar als ik zie hoeveel mensen op de A2 's avonds 100 blijven rijden (ook links of in het midden, maar dat is weer een ander verhaal) geldt dat duidelijk niet voor iedereen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |