Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat denkt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 00:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel als je dan denkt dat alles automagisch goed gaat daardoor.
Precies, het is even opletten en rekening houden met elkaar. Als ik zie dat iemand voor me waarschijnlijk naar links gaat willen en dat hij anders vast gaat zitten achter een vrachtauto, dan wil ik best mijn voetje van het gas halen om het allemaal soepel te laten lopen voor iedereen.quote:Op woensdag 29 juli 2015 19:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Kwestie van zelf anticiperen denk ik. Als je iemand rechts ziet rijden, die harder als zijn voorligger gaat, kun je wel raden dat ie op een gegeven moment naar links zal komen.
Dan heb jij de keuze om er iets mee te doen.
Als ik 120 ga en in wil halen, terwijl er links iemand aankomt met 130, zal ik, zolang diegene niet al te dichtbij is genaderd gewoon naar links gaan.
Dat de achterligger op een bepaald moment even moet inhouden is niet te vermijden.
Btw, mijn eco bijteller komt ook niet boven de 2000 toeren.
Mijn ervaring met een snellere auto is dat je juist eerder iemand de ruimte kan geven, je zit immers sneller weer op kruissnelheid.
Het heeft idd niks te maken met het invoeren van minstens vier manieren om dezelfde maatregel uit te leggen iddquote:Op woensdag 29 juli 2015 15:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is omdat mensen te fucking achterlijk zijn om borden te kunnen lezen.
Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:14 schreef De-Hamster het volgende:
Een vraagje: Ik heb een sympathieke 206je 1.4, prima autotje, maar niet bijzonder pittig ofzo. Bij mijn werk-woonverkeer is er een oprit voor de autosnelweg (120km/u) die redelijk heuvel op is. Ik blijf zo lang mogelijk in de lagere versnelling rijden en probeer op zijn minst 80 te rijden om op de snelweg te komen. Hierna kan ik het pedaal helemaal induwen in de hoop zo snel mogelijk op 120 te zitten. Nu komt het geregeld voor dat achterliggers dit geduld niet hebben, mij met 110 willen gaan inhalen terwijl ik al bijna op 120 zit als ze mij inhalen.
Ik snap dat het voor hen wellicht overkomt als expres harder rijden als ik ingehaald dreig te worden. Maar mijn auto kan gewoon niet sneller.Wat doen jullie in zo'n situatie? Gewoon zoiets van fuck dat, ik ben over een paar seconden gewoon op 120 en dan zie je maar wat je daarna denkt te moeten doen, of toch gas loslaten en daarna nog langer nodig te hebben om op 120 te komen.
Geen groot probleem, maar ik maak het nu een aantal weken mee (nieuw werk, dus nieuwe route)
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.
Dan zit daar je probleem!quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Tijdens invoegen ram ik rustig in zijn drie als het nodig is, invoegen, gas los, koppeling in en schakelen naar vijf.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Ik sla de vier nooit over. In drie naar 120 maakt erg veel herrie, in vijf naar 120 duurt eeuwig...quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tijdens invoegen ram ik rustig in zijn drie als het nodig is, invoegen, gas los, koppeling in en schakelen naar vijf.
Meestal niet nodig maar als je kort/weinig ruimte hebt moet je simpelweg toeren hebben.
Waar begint het rooie stuk op jou toerenteller? Nog niet bij 3000 toch?quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Met de 3 haal je 100-110 makkelijk of sluit je iig aan bij het verkeer. In vijf knallen = meerijden, naar vier schakelen = plaats zoeken en doorstromen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik sla de vier nooit over. In drie naar 120 maakt erg veel herrie, in vijf naar 120 duurt eeuwig...
Moet je eens de bergen mee in rijdenquote:Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
80 asociaal? Vrachtwagens mogen niet eens harder. Als je auto het niet trekt dan trekt die het niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.
Doe alleen niet teveel bij koude motor.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
Gelukkig is de snelweg-oprit bij mijn huis in de buurt heuvel-af en kneiter-langquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:18 schreef Ciora het volgende:
[..]
Doe alleen niet teveel bij koude motor.
Bij de oprit naar de A30 moet ik altijd flink toeren makenquote:Op donderdag 30 juli 2015 15:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gelukkig is de snelweg-oprit bij mijn huis in de buurt heuvel-af en kneiter-langDaar haal ik het makkelijk tot de 130 zonder hoog in de toeren te moeten.
Dan snap ik wel waarom achterliggers je druk in gaan halen. Niet lullig bedoeld.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
Precies. Ik kreeg een 18 jaar oude Daihatsu met een 1.3 met 120 de snelweg op na enige oefening. Gewoon lekker door laten blazen in zijn 3 tot een km of 90 op zijn minst. 3000 toeren is niks!quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:42 schreef De-Hamster het volgende:
Thanks allemaal, wellicht zit ik te geforceerd met die na 2000/2500 toeren overschakelen regel van de rijlessen in mijn hoofd. Dan gaan we eens langer in de 3 de toeren injagen.
Een vrachtwagen is natuurlijk weer wat anders.quote:Op woensdag 29 juli 2015 20:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als ik volgas trap kom ik bij de blokmarkering niet aan 80km/h. Misschien dat dit irritant is, maar in dat geval zal ik dus niet meteen aan begin invoegstrook naar links zwaaien.
Die zijn toch allemaal best wel lang? Of is 't vanuit zoeen durp daar?quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij de oprit naar de A30 moet ik altijd flink toeren makenM'n auto ontploft nog een keer.
Dat is iemand van het flitsservice forum dus ineens moet al het kritiek zorgvuldig geplaatst worden. Dus ineens is de frontcam interessant ter beoordeling van het volledige beeld. Wanneer het gaat om een willekeurig iemand van buiten flitsservice is de strontkar die diegene over zich heen krijgt niet te harden en wordt zijn rijbewijs ritueel verbrand.quote:Op donderdag 30 juli 2015 15:49 schreef OudeBok het volgende:
Geen irritatie van mezelf, maar:
https://www.facebook.com/(...)1050/?type=2&theater
Man, man, man, man.. Typisch Nederlands rijgedrag ook weer.
Vanuit een dorrup daarquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:14 schreef Ciora het volgende:
[..]
Die zijn toch allemaal best wel lang? Of is 't vanuit zoeen durp daar?
Vanaf de Rijksweg richting Arnhem/Utrecht zeker? Zit nog wel een lange invoegstrook achter.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vanuit een dorrup daarIk moet eerst een vrij scherpe bocht maken vlak voor ik kan invoegen, mijn dopje krijgt niet goed de kans om op tijd vaart te maken aangezien het daar 120 is.
Huh? Ik volg je reactie eventjes niet.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:26 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Dat is iemand van het flitsservice forum dus ineens moet al het kritiek zorgvuldig geplaatst worden. Dus ineens is de frontcam interessant ter beoordeling van het volledige beeld. Wanneer het gaat om een willekeurig iemand van buiten flitsservice is de strontkar die diegene over zich heen krijgt niet te harden en wordt zijn rijbewijs ritueel verbrand.
Komisch om die dubbele standaard op te merken, daar niet van.
Ik zal mijn best doen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 18:29 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Huh? Ik volg je reactie eventjes niet.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:16 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb een auto met 1.0 L motor en heb dit probleem nooit. Met 80 de snelweg op is echt asociaal. Oplossing: planken vanaf het begin van de oprit. In de derde versnelling kun je best tot 100 komen.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:22 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
100 in de drie?! Dan zit ik al lang en breed in de vijf. Bij 60 km zit ik al op 3000 toeren en ga ik naar de vier om daarna te wachten tot idd 80/90 om naar de 5 te gaan.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tijdens invoegen ram ik rustig in zijn drie als het nodig is, invoegen, gas los, koppeling in en schakelen naar vijf.
Meestal niet nodig maar als je kort/weinig ruimte hebt moet je simpelweg toeren hebben.
Grappig dat men hier zo precies weet hoe men schakelt. Dat gaat bij mij automatisch, beetje op gevoel. Maar vraag me nu niet bij hoeveel toeren ik naar welke versnelling schakel.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik sla de vier nooit over. In drie naar 120 maakt erg veel herrie, in vijf naar 120 duurt eeuwig...
Kijk nog even terug wat voor gebakje ik rij.quote:Op donderdag 30 juli 2015 14:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Met de 3 haal je 100-110 makkelijk of sluit je iig aan bij het verkeer. In vijf knallen = meerijden, naar vier schakelen = plaats zoeken en doorstromen.
Al met al maakt het niet gek veel uit en hangt het er vooral vanaf wat je moet/wil doen.
Ik vind die Audi ook wel een beetje een knuppel door alleen op dagrijleds te rijden. Je ziet hem pas als ie voorbij die brug is echt goed, als je erop gaat kijken zie je hem al eerder, maar dan is het donkergrijs tegen lichtgrijs. Op het moment dat je hem goed ziet, is de filmer al halverwege zijn opschuivende manoeuvre. Dus ja, die knuppel die naar links gaat is fout, maar die knuppel in die Audi zonder dimlicht aan is ook niet echt slim, zeg maar. Verder heb ik het gevoel, na een aantal keer kijken, dat hij pas gaat remmen nadat hij zijn grootlicht gegeven heeft (dus veel te laat!), in plaats van op het moment dat duidelijk wordt dat de filmer echt wel naar links komt. En tsja, ik rijd zelf ook graag door, maar je weet, juist in Duitsland, dat het een risico is dat je flink in de ankers kan omdat er iemand naar links komt zetten. Helaas zijn de Duitsers daar ook al aardig meester in aan het worden, alhoewel Nederlanders nog steeds op de eerste plaats staan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:07 schreef TwisterNederland het volgende:
is het nog net niet de schuld van de audi chauffeur dat ie zo hard rijdt in Duitsland, wat dan weer het mekka van flitsservice is (want ongelimiteerd hardrijden![]()
).
2900 is het best voor je motor geloof ikquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:40 schreef deezler het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Grappig dat men hier zo precies weet hoe men schakelt. Dat gaat bij mij automatisch, beetje op gevoel. Maar vraag me nu niet bij hoeveel toeren ik naar welke versnelling schakel.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:06 schreef Beppiie het volgende:
2900 is het best voor je motor geloof ik
Ah!quote:Op donderdag 30 juli 2015 19:07 schreef TwisterNederland het volgende:
[..]
Ik zal mijn best doen.
Het flitsservice forum is een verzamelplaats waar snelheidsrijders hun capriolen vertonen (afgeschermd sinds een wat groter publiek het gevonden heeft) en in het algemeen afgeven op medeweggebruikers in Nederland. Soms terecht, soms onterecht. Maar dat laat ik ff in het midden.
Iedereen die dergelijk gedrag zoals de uploader vertoont dient volgens hun zijn of haar rijbewijs door te knippen danwel te verbranden. Nu is het zo dat die uploader van het filmpje dat je hier geplaatst hebt een van hun zelf betreft geldt dat helemaal niet meer en is het nog net niet de schuld van de audi chauffeur dat ie zo hard rijdt in Duitsland, wat dan weer het mekka van flitsservice is (want ongelimiteerd hardrijden![]()
).
Ik vind het schattig. Ik weet dat ze meelezen dus groetjes terug
Okee, als jij het zegt...quote:Op donderdag 30 juli 2015 22:06 schreef Beppiie het volgende:
[..]
2900 is het best voor je motor geloof ik
Als ik de snelweg op ga gaat ie bij mij veel verder. Gewoon omdat dat leuk is
Niet alleen voorbehouden aan Belgen hoor. Nederlanders worden nóg irritanter met een stuur in handen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:14 schreef FritzWepper het volgende:
Weer groot licht en middelvinger gekregen van bumperklever omdat ik met 120 op linkerrijstrook durf te rijden om een hele rits auto's de kans te geven in te voegen.
Maar goed, zet een Belg in een auto en hij verandert in een mr. Hyde. Meest slechte automobilisten van Europa.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Niet alleen voorbehouden aan Belgen hoor. Nederlanders worden nóg irritanter met een stuur in handen.
Hoffelijkheid. Zat op dat moment niemand achter me links.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:20 schreef Ridocar het volgende:
Toch een vraagje: Je zult vast een goede reden hebben, maareh... waarom ging je naar links om ruimte te maken voor die invoegers?
Als ik een gemiddelde Belg moet omschrijven dan zou ik er moeite mee hebben, omdat het een mengelmoes is van onwetendheid, lomp, kort lontje, onverschilligheid en een beetje agressie vanwege chauvenisme (gele kentekens werken als een rode lap op een stier)quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:25 schreef FritzWepper het volgende:
[..]Ik heb veel op de weg gezeten door heel Europa, ook in de landen waar traditioneel het meeste wordt geklaagd, maar nergens zijn ze zo gestoord op de weg als in België. Daar zijn wij Nederlanders voorbeeldig bij.
Ik reed in een 106 uit 1994 met een géénlitermotor. Dan moest je wel en had je geen vijfquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:57 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Kijk nog even terug wat voor gebakje ik rij.
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:14 schreef FritzWepper het volgende:
Weer groot licht en middelvinger gekregen van bumperklever omdat ik met 120 op linkerrijstrook durf te rijden om een hele rits auto's de kans te geven in te voegen.
Je spreekt jezelf tegen, blijkbaar zat er wel iemand achter je.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:28 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Hoffelijkheid. Zat op dat moment niemand achter me links.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |