SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk omdat je oud wordt buzz. Echt een mooi verhaal voor achter de geraniums.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Waarom moet ik bij Zeeland altijd hier aan denken?
[..]
Email? Zal wel in orde zijnquote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
Zie https://www.bike-components.de/en/FAQ/quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
quote:For customers outside Germany:
In the event of a complaint please return the defective article to us enclosing a copy of the invoice and a detailed description of the fault. Please also enclose a copy of the invoice for the sending of the parcel and state your bank account details (incl.. IBAN number and SWIFT code). Please use the cheapest method of sending. If we agree to handle the claim under guarantee, we will reimburse your postage costs.
We will attempt to review the complaint directly in-house. Should this not be possible, we will have to forward the article to the manufacturer. We will notify you in this case. If you have any questions, please contact retour@bike-components.de
Nooit echt garantie moeten regelen daar maar aftersales is prima in orde. Kon zelfs een keer product ruilen wat ik zelf verkeerd had besteld en al geopend.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Zo nu en dan trainingskoersen rijden is sowieso verstandig als je echte wedstrijden wilt rijden. Leer je ook beetje pelotonrijden van. Opgesloten zitten gebeurt vaak, je moet er op vertrouwen dat niemand iets raars doet. Wel mooi dat je goed de bochten doorkwam!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:42 schreef Andyy het volgende:
Pffff, ik moet maar trainingskoersen gaan rijden ofzoEerste paar ronden al eraf gereden omdat ik te dicht bij de voorganger zat of opgesloten zat (vond ik), dus snel al achteraan terecht gekomen en op een gegeven moment niet meer aan kunnen sluiten
![]()
Merkte wel dat ik bakken meer grip had in een krappere bocht, daardoor kon ik steeds een paar plekken naar voren in die paar rondes die ik heb mee kunnen rijden.
Bedankt, ik zat op de duitse website te kijken, dit is veel handiger.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zie https://www.bike-components.de/en/FAQ/
[..]
Hoop dat ik deze keer wel zin heb om tot Noord-Beveland te gaan, vorige keer laf afgehaakt bij Schouwen-Duiveland. Maar moet eens die Oosterscheldekering zien want daar ben ik nog nooit geweest.quote:
Flink rondje is dat, vanuit Rotterdam 170 ofzo. Wel altijd tof om zeelandbrug - oosterscheldekering combo te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:40 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoop dat ik deze keer wel zin heb om tot Noord-Beveland te gaan, vorige keer laf afgehaakt bij Schouwen-Duiveland. Maar moet eens die Oosterscheldekering zien want daar ben ik nog nooit geweest.
Body van een wiel was kapot gegaan. Kreeg een nieuwe. Duurde wel lang, maar kan ook door postNL komen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Ja, maar is eigenlijk maar 30 km meer dan tot Schouwen-Duiveland. En dat was wel prima te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Flink rondje is dat, vanuit Rotterdam 170 ofzo. Wel altijd tof om zeelandbrug - oosterscheldekering combo te doen.
Alternatief is om kust te blijven volgen tot Vlissingen en dan treintje terug, directe verbinding. Stuk tussen Vrouwenpolder en Vlissingen vind ik zelf ook heel mooi maar dat is ook beetje nostalgie
Nee man, dat heet nostalgie, net als deze....quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk omdat je oud wordt buzz. Echt een mooi verhaal voor achter de geraniums.
Je moet iig zo plannen dat je zeelandbrug pakt met wind mee. Of in ieder geval niet wind tegen. Heb daar met een laffe windkracht 2-3 in de rug keer PR gezet van net niet 50 gemiddeld en dat was nog in mn beetje fietsen tussen de voetbal door dagen. Daar wind tegen is echt geen genot.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, maar is eigenlijk maar 30 km meer dan tot Schouwen-Duiveland. En dat was wel prima te doen.
Vlissingen is ook wel een goed idee voor later, maar dan liever met de trein heen. Weinig trek om met zoutplakken op m'n bek in de trein te zitten.
Zijwind is zeker zo vervelend, zo breed is het daar niet en je wilt ook niet tegen de rand geblazen worden.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet iig zo plannen dat je zeelandbrug pakt met wind mee. Of in ieder geval niet wind tegen. Heb daar met een laffe windkracht 2-3 in de rug keer PR gezet van net niet 50 gemiddeld en dat was nog in mn beetje fietsen tussen de voetbal door dagen. Daar wind tegen is echt geen genot.
Veel plezier iig
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:32 schreef Reljem het volgende:
Ik heb nu een tijdje een nieuw fietsje, maar heb het idee dat mijn houding nog niet helemaal lekker is. Gevoelsmatig zit mijn stuur te ver waardoor ik niet helemaal chill fiets als ik met mijn handen bij de versnelling/rem zit, toch de meest gangbare houding. Handjes daarom vaker op het stuur. Verder snel last van mijn reet. Zit ook niet helemaal achterop het zadel. Kan ik daar met wat kleine aanpassingen zelf aan fine-tunen? Zit er sws aan te denken om mij even op te meten bij een fietsenzaak.
Het moet wel een beetje haalbaar zijn voor die ander. Maar gaat dat segment omhoog dan dat hij op 42 staat?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:13 schreef Tommeke het volgende:
Hij staat nu op 42. Kan er wel met 50 langs rossen, maar misschien is het leuk om eerst ff 43-44 per uur te doen
Galbakquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:40 schreef Patroon het volgende:
Haha ik moest ff reageren. Wat een kneuzen haha.
Hij had vooraf ook al gezegd dat hij hem terug zou pakken
Is dat die man van het duimpje omhoog weerquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik had dinsdag een kommetje gepakt tijdens die ATB tijdrit omdat een deel van het parcours langs een weg ging waar een segment lag.
Gister probeerde de nummer 2 op z'n racefiets dat kommetje weer af te pakken. Maar hij was niet sneller dan ik offroad op m'n crosser
Z'n broer reageerde op dat ritje dat ik eraan moest haha.
Vandaag is 't 'm gelukt haha. Ik had er op gereageerd en ze waren er zo blij mee dat ie weer van hem is dat ik 't bijna sneu vind om 'm terug te pakken
Nee. Die zit nu op de Ventoux met Boogerdquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is dat die man van het duimpje omhoog weer
Ja klopt, vanuit de vereniging wordt al redelijk wat gedaan, elke donderdag is het wel een soort van koersen bij de snelle groep. Maar moet ook meer powerrrrrrrr leren ontwikkelenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ronde van het Wilhelminapark gereden?
Op de Nedereindseberg meerijden dan. Kan dinsdag- en donderdagavond (19:00), zaterdagmiddag (13:00) en zondagochtend (10:00).
Veel korte intensieve intervallen doen dus.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja klopt, vanuit de vereniging wordt al redelijk wat gedaan, elke donderdag is het wel een soort van koersen bij de snelle groep. Maar moet ook meer powerrrrrrrr leren ontwikkelen
Geweldig.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:50 schreef buzz1291 het volgende:
Hier nog een pareltje uit KLB
KLB / Te dik om te wielrennen.
Waarom?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Veel korte intensieve intervallen doen dus.
Ja, cyclist palsy gehad. Paar maanden geduurd voordat de zenuw weer normaal werkte. Kwam door teveel druk op de handen. Tegenwoordig wat lichter en denk ook wel sterkere core en nergens meer last van.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm
Omdat je op die manier meer power krijgt. Goede trapfrequentie bij een zwaardere weerstand => meer kracht en vermogen in je benen.quote:
Wat heb jij die paar maanden gedaan? Helemaal gestopt met fietsen? Of een andere vorm van herstel? Ik heb het af en toe even, dan haal ik direct mijn hand van het stuur en beweeg ik mijn vingers een beetje. Best vervelend. De rompspieren wat extra trainen lijkt me een aardig idee.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:13 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, cyclist palsy gehad. Paar maanden geduurd voordat de zenuw weer normaal werkte. Kwam door teveel druk op de handen. Tegenwoordig wat lichter en denk ook wel sterkere core en nergens meer last van.
Ah interessant. Vertel eens meer...quote:Op zondag 14 juni 2015 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat je op die manier meer power krijgt. Goede trapfrequentie bij een zwaardere weerstand => meer kracht en vermogen in je benen.
Ben doorgegaan met fietsen. Stuur wat naar achter gekanteld om zo de druk op de handen wat meer naar voren te krijgen. Herstelde toen wel maar vrij langzaam. Daarna een maandje niet gefietst wat heel erg veel hielp, de 2 maanden daarna vooral op een andere fiets gezeten waar het stuur wat hoger zit en zo wat minder druk op de handen had. Ergens in die 2 maanden ook helemaal weg en geen last meer gehad.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heb jij die paar maanden gedaan? Helemaal gestopt met fietsen? Of een andere vorm van herstel? Ik heb het af en toe even, dan haal ik direct mijn hand van het stuur en beweeg ik mijn vingers een beetje. Best vervelend. De rompspieren wat extra trainen lijkt me een aardig idee.
Jij had zomaar de beschikking over een andere racefiets?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:31 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ben doorgegaan met fietsen. Stuur wat naar achter gekanteld om zo de druk op de handen wat meer naar voren te krijgen. Herstelde toen wel maar vrij langzaam. Daarna een maandje niet gefietst wat heel erg veel hielp, de 2 maanden daarna vooral op een andere fiets gezeten waar het stuur wat hoger zit en zo wat minder druk op de handen had. Ergens in die 2 maanden ook helemaal weg en geen last meer gehad.
Hoezo? Ben jij het daar niet mee eens?quote:
Fitnessfiets die ik al had.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij had zomaar de beschikking over een andere racefiets?
Dikke onzin. Ik ben sneller gaan fietsen door langzamer te trainenquote:Op zondag 14 juni 2015 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoezo? Ben jij het daar niet mee eens?
Als je je 'kruis'snelheid met fietsen of hardlopen wil verhogen dan moet je trainen met een hogere snelheid. In het begin houd je dat kortere periodes vol, door het te trainen houd je het langere periodes vol (zolang je onder een bepaalde intensiteit blijft).
Heb jij een bron waarin dit wordt gesteld? Zo ja, dan zou ik die graag lezen.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dikke onzin.
Je moet 2 zaken onderscheiden. Dat is betere conditie en sterker worden. Stel jouw vermogen op omslagpunt ligt op 270w en je kan 10min 300w trappen. Dan kan je dat vaak trainen en daardoor oprekken naar 12 of misschien 13min, maar dat is dan je plafond. Dan ben je sterker geworden, oftewel je kan langer in het rood.
Als je nu je vermogen op omslag verhoogt naar 300w dan kan je 60min 300w trappen. Je bent dan conditioneel beter omdat je langer in de groene zone zit. De progressie is dan veel groter. Je vermogen op omslag verhogen doe je door er eerst voor te zorgen dat je meer vermogen in D1 gaat trappen. Dus veel trainen in D1. Hf <135
Fietsen is geen krachtsport.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn snelheid werd volgens mij toch ook steeds hoger wanneer mijn beenspieren sterker werden aangezien ik daardoor met een zwaarder verzet dezelfde trapfrequentie kan blijven halen. Zelf train ik trouwens het liefst heel erg afwisselend: 1 langere en rustigere rit per week, 1 intensieve rit (als ik me fit voel) en 1 waarbij de intensiteit ook wat lager mag liggen terwijl de afstand ook niet groot is (ik neem ongeveer 60 km. als minimale afstand).
Dat is waar maar hoeveel tragere fietsers hebben het probleem dat ze niet die trappers met een normale frequentie krijgen rondgedraaid zodra de weerstand wat hoger wordt? Misschien zit ik er naast maar dat lijkt mij dan toch een tekort aan kracht in de benen. Ben jij het met mij eens dat een goede afwisseling in de training tussen korter en intensiever en langer en minder intensief (en tussendoor korter en minder intensief) het beste is?quote:
Lekker bezig.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:08 schreef muzas het volgende:
Mooiste voorbeeld was de haussire bij de chouffe classic dit jaar. Reed 'm samen op met MAx, een vriendje van me met wie het lekker fietsen is, want ongeveer gelijk. Maar hij dus van 'de andere school'. Haussire is een drietrapsraket. 3x teringsteil met tussenpozen. Eerste trap reed ie keihard bij me weg. Puntje bij paaltje stond ik ruim een minuut te wachten op de top.
Ja veel jongens zie ik op strava altijd 30+ trainen. Zelfs 31-32+ en in de koers rij ik ze eraf. Terwijl ik nooit boven de 30 kom.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:04 schreef muzas het volgende:
Ik ben, mede dankzij dit topic en in het bijzonder patroon, erg gaan letten op mijn hartslag en training. Nu toch al zeker 2 jaar. Daar waar mijn vriendjes altijd waren van het "teller boven de 30 houden" etc. Ja zij gingen veel sneller dan ik rondjes met 30 gemiddeld rijden. Maar nooit verder dan 50k. En nog, mijn rondjes zijn zélden boven de 30 maar ik trap ze er allemaal af als het moet en/of we samen rijden, ook naar boven. Het eerste uur of de eerste klim mss niet, maar na 2 uur of de 3e klim ben ik de baas.
Zie dat ook terug op mn strava. Mijn gemiddelde, bij gelijke HF, klimt héél langzaam maar gestaag omhoog. En afstanden zijn al helemaal geen probleem.
Klopt. Jouw basis is groter, dus jij zit qua vermogen weer sneller in het groen. Stel jouw vermogen op omslag is 200w en van je vriend 180w. Als dan ff naar 300w gaat en daarna weer vlak wordt richting 200w dan zit jij eerder in het groen, hij moet namelijk dalen naar 180w immers.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:11 schreef muzas het volgende:
Ik merk ook dat, en volgens mij is dat dus ook die duurtraining correct me if i'm wrong, dat ik veel sneller herstel in de rustige stukken. Áls ik ff gas heb moeten geven en mn HF omhoog knalt, daalt ie ook weer veel sneller als het dan weer wat rustiger is. Daar pak ik meestal mn vriendjes op.
Ik rij als ik in m'n eentje fiets ook altijd als een bejaarde. Hard fietsen doe ik wel in (trainings)koersen.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja veel jongens zie ik op strava altijd 30+ trainen. Zelfs 31-32+ en in de koers rij ik ze eraf. Terwijl ik nooit boven de 30 kom.
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
Heb jij daar bepaalde patronen voor hoeveel en wanneer je bepaalde hartslagzones traint?quote:Op zondag 14 juni 2015 01:04 schreef muzas het volgende:
Ik ben, mede dankzij dit topic en in het bijzonder patroon, erg gaan letten op mijn hartslag en training. Nu toch al zeker 2 jaar. Daar waar mijn vriendjes altijd waren van het "teller boven de 30 houden" etc. Ja zij gingen veel sneller dan ik rondjes met 30 gemiddeld rijden. Maar nooit verder dan 50k. En nog, mijn rondjes zijn zélden boven de 30 maar ik trap ze er allemaal af als het moet en/of we samen rijden, ook naar boven. Het eerste uur of de eerste klim mss niet, maar na 2 uur of de 3e klim ben ik de baas.
Zie dat ook terug op mn strava. Mijn gemiddelde, bij gelijke HF, klimt héél langzaam maar gestaag omhoog. En afstanden zijn al helemaal geen probleem.
Nee niet echt eigenlijk. Ik wissel het gewoon af... lange ritjes lekker in D1, kort ritje door de duinen lekker in D2 en kutten op het kopje is dan een soort interval. Op die manier probeer ik het 'speels' invulling te geven. Strakke schema's maken etc is niet zo mijn ding.quote:Op zondag 14 juni 2015 08:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Heb jij daar bepaalde patronen voor hoeveel en wanneer je bepaalde hartslagzones traint?
Zal iid ook wel werken ja. Heb tegenwoordig ook een setje handschoenen met meer padding op het gebied waar teveel druk die zenuw klemt. Denk dat dat ook wel kan helpen in het verminderen van tintelende vingers. Ze zijn van Gripgrap.quote:Op zondag 14 juni 2015 08:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
Heeft dat te maken met die verschillende soorten fast twitch spieren? Wil me daar nog een keer over inlezen maar ben er nog niet aan toe gekomen.quote:Op zondag 14 juni 2015 09:49 schreef quinoahipster het volgende:
Het is inderdaad waar dat door duurtraining fast twitch vezels meer eigenschappen van slow twitch vezels kunnen krijgen.
Dit is correct.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ben jij het met mij eens dat een goede afwisseling in de training tussen korter en intensiever en langer en minder intensief (en tussendoor korter en minder intensief) het beste is?
Krijg ik ook last van wanneer ik onbewust mijn stuur met m'n handen teveel in een hoek tov van mijn onderarm vasthoud. Zorgen dat je handen zoveel mogelijk één lijn met je onderarmen vormen werkt bij mij, en zou je probleem wel eens simpel kunnen oplossen. Want je weet, een daagje een paar zenuwen "afknellen" kost je zo maar een week om te herstellen.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoewel je daar in principe gelijk mee hebt, ben je niet ook meer gaan fietsen in de afgelopen paar jaar (niet dit jaar tov vorig jaar, maar volgens mij wel tov de jaren daarvoor)?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dikke onzin. Ik ben sneller gaan fietsen door langzamer te trainen
Ik vergelijk alleen met vorig jaar (2014) want idd in 2013 fietste ik veel onregelmatiger. Tov vorig jaar fiets ik nu niet eens zoveel meer. Een maand terug was het +/- 20 uren.quote:
Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vergelijk alleen met vorig jaar (2014) want idd in 2013 fietste ik veel onregelmatiger. Tov vorig jaar fiets ik nu niet eens zoveel meer. Een maand terug was het +/- 20 uren.
Natuurlijk is het niet alleen de andere manier van trainen, wat ik vorig jaar en jaar ervoor opgebouwd heb neem ik ook mee. Toch zie ik een enorm verschil in koersen, dat mijn hf nu veel sneller weer zakt en ik daardoor nu ook echt mij kan bemoeien met het koersverloop, waar ik vorig jaar voornamelijk voorin mee kon rijden.
Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis.
En vorig jaar trainde je toch ook al hoofdzakelijk op de wijze waarop je nu traint?
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?quote:Op zondag 14 juni 2015 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.
Maar trek de conclusies die je wil trekken
D1 is een ruim begrip. Uit de test bleek dat mijn D1 tussen de 140 en 158 lag (die standaard percentages van omslagpunt, die iedereen gebruikt).quote:Op zondag 14 juni 2015 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.quote:Op zondag 14 juni 2015 12:00 schreef gerwinner het volgende:
Dingen die ik merk van het relatief veel D1 trainen zijn snel zakkende hartslag zoals Muzas en in makkelijke koersen is mijn hartslag ook relatief laag tov renners die weinig D1 doen. Waar het bij mij mis gaat is wanneer ik in het rood moet, dat kun je oplossen door ervoor te zorgen dat je later in het rood moet (waardoor je dus ook harder gaat fietsen in groene zone) of door ervoor te zorgen dat je langer in het rood kunt rijden.
Kortom: afwisselend trainen.quote:Op zondag 14 juni 2015 12:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
93 kg bij bijna 2 meterquote:Op zondag 14 juni 2015 15:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.
Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.
Maar waarom is dat interessant, het is toch puur afhankelijk van waar je woont?
Heuvelachtiger vind je niet in Nederland.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
93 kg bij bijna 2 meter
[..]
Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?
Ok, dat ga ik eens proberen.quote:Op zondag 14 juni 2015 08:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoogquote:
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaalquote:Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog
Tenzij je 2km lang vind natuurlijk.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:50 schreef dop het volgende:
[..]
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaal
bij heel lang klimwerk gaat dat wel steeds meer spelen , maar op kort klimwerk zijn het meestal niet de kleine mannetjes die in het voordeel zijn.
en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen
Daarom heb ik zwarte schoenen, maar wel een witte helm tegenwoordig.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:55 schreef muzas het volgende:
Goed topic zo![]()
![]()
Slecht seizoen voor witte schoentjes dit![]()
Wel heerlijk gefietst.
Varieert nog al... Meestal rond de 2... Maar als je echt gek doet hier kom je toch zeker met 6 thuis.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten?
Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainenquote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Daar ben ik vandaag ook geweest denk ikquote:Op zondag 14 juni 2015 16:06 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainen
Hij zou ceteris paribus ook meer vermogen moeten hebben. Het probleem voor lange mensen is dat hun relatieve vermogen (vermogen per kg. lichaamsgewicht) lager is. Dat wordt hard afgestraft bij het bergop fietsen (of bij het hardlopen van grote afstanden, de beste marathonlopers zijn 1m70-1m75). Natuurlijk kan een lang iemand ervoor zorgen dat hij een zeer laag lichaamsgewicht heeft (maar niet zo laag dat je te weinig vet hebt) en zodoende zijn handicap compenseren en kan het toevallig zo zijn dat die ene grotere persoon meer talent heeft maar op een hoog niveau zijn de concurrenten ook goed afgetraind en getalenteerd en dan is die grote lengte de bottleneck.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog
Dat is een prima gewicht voor die lengte maar je zou nog 10-15 kg. kunnen verliezen. Voor in de heuvels maakt het veel verschil.quote:
I know, maar dan blijft er weinig over ben ik bang. Vind het wel prima zo, ik heb zelf ook de neiging om over dat soort dingen na te gaan denken maar aan het einde van de dag zijn we allemaal amateurjes natuurlijkquote:Op zondag 14 juni 2015 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij zou ceteris paribus ook meer vermogen moeten hebben. Het probleem voor lange mensen is dat hun relatieve vermogen (vermogen per kg. lichaamsgewicht) lager is. Dat wordt hard afgestraft bij het bergop fietsen (of bij het hardlopen van grote afstanden, de beste marathonlopers zijn 1m70-1m75). Natuurlijk kan een lang iemand ervoor zorgen dat hij een zeer laag lichaamsgewicht heeft (maar niet zo laag dat je te weinig vet hebt) en zodoende zijn handicap compenseren en kan het toevallig zo zijn dat die ene grotere persoon meer talent heeft maar op een hoog niveau zijn de concurrenten ook goed afgetraind en getalenteerd en dan is die grote lengte de bottleneck.
[..]
Dat is een prima gewicht voor die lengte maar je zou nog 10-15 kg. kunnen verliezen. Voor in de heuvels maakt het veel verschil.
Over de tussenliggende types vezels durf ik geen uitspraak te doen (die waren nog onvoldoende onderzocht op het moment dat ik een fysiologieboek las) maar de twee extreme types kunnen niet veranderen. Dat wordt bepaald door de motorneuronen die aan deze spiervezels zijn verbonden. Ze hebben experimenteel bewezen dat als je het andere type motorneuron verbindt aan het ene type vezel dat in dat geval het ene type vezel het andere type vezel wordt. Dat kan je dus niet sturen. Je kan er enkel voor zorgen dat die vezels die je hebt hypertrofiëren (in volume toenemen). Het ligt dus grotendeels vast bij je geboorte of dat je talent hebt voor duursport, sprinten of dat je daar ergens tussen in zit.quote:Op zondag 14 juni 2015 09:38 schreef ratatat het volgende:
Nu las ik echter ook weer dat het mogelijk is om fast twitch spieren om te zetten in slow twitch spieren.
Zo klopt 'ie. Alleen in Limburg hebben we klimmetjes. Klimmen hebben we nergens.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:50 schreef dop het volgende:
[..]
en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen
Ja volgens mij is dat idd zo. Dit bepaalt op de fiets of je goed kan sprinten, of goed een 1500m aankan, dan kan je ook goed bergop sprinten ws. en ben je goed in criteriums. Of je bent een tijdrijder als je veel massa hebt of een klimmer als je weing massa hebt. Je kan je zwakkere plek wel trainen en verbeteren maar je zal als non sprinter nooit zo rap worden als iemand die daar wel aanleg voor heeft.quote:Op zondag 14 juni 2015 16:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Over de tussenliggende types vezels durf ik geen uitspraak te doen (die waren nog onvoldoende onderzocht op het moment dat ik een fysiologieboek las) maar de twee extreme types kunnen niet veranderen. Dat wordt bepaald door de motorneuronen die aan deze spiervezels zijn verbonden. Ze hebben experimenteel bewezen dat als je het andere type motorneuron verbindt aan het ene type vezel dat in dat geval het ene type vezel het andere type vezel wordt. Dat kan je dus niet sturen. Je kan er enkel voor zorgen dat die vezels die je hebt hypertrofiëren (in volume toenemen). Het ligt dus grotendeels vast bij je geboorte of dat je talent hebt voor duursport, sprinten of dat je daar ergens tussen in zit.
Mooi dat je weer kunt fietsen toch!quote:Op zondag 14 juni 2015 16:06 schreef KolonelBroodje het volgende:
2 dagen terug voor het eerst een rondje weer op de racefiets gedaan. Net iets meer dan 30km. Mijn conditie ben ik erg kwijt geraakt, na 25km had ik er voor mijn gevoel wel 200 opzitten. Sporten moet ik nu nog een tijd met een Brace die ervoor zorgt dat de knieschijf niet ineens weer weg kan schieten.
Het is nu de bedoeling dat de beenspieren weer groter/sterker worden. De afgelopen 6 weken zijn mijn benen een stuk dunner geworden en ze stelden al niet zoveel voor
Qua fietsen heb ik voor dit jaar niet echt doelen meer. Gewoon een beetje fietsen en de condite langzaam terug krijgen. Met hardlopen heb ik nog wel een doel en dat is de 10×10km estafette van de run van Winschoten. Ik doe met een groepje mee waar de snelheid niet zoveel uit maakt, dus ben benieuwd of ik überhaupt dan al weer de 10km aan kan.
Ik fiets 2x per week met hun mee en gemiddeld 1x alleen of in een ander groepje op zaterdag (waar ook wat mensen van de hogere groep in zitten)quote:Op zondag 14 juni 2015 18:58 schreef Wombcat het volgende:
Hoe vaak fiets je met hen mee en hoeveel train je alleen?
Dus eigenlijk fiets je altijd op dezelfde manier? Met als doel een hoog gemiddelde?quote:Op zondag 14 juni 2015 19:00 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik fiets 2x per week met hun mee en gemiddeld 1x alleen of in een ander groepje op zaterdag (waar ook wat mensen van de hogere groep in zitten)
Tnx voor de tip. Denk dat op bij de alleen training rustig in D1 training doe. En dan 2x per week met de hogere groep mee ga. Mocht het toch te snel gaan dan kan ik me af laten zakken naar de groep waar ik nu mee fiets. Die fietsen er altijd een minuutje of 3 achteraan. Net zo lang totdat ik wel in de hogere groep goed mee kan.quote:Op zondag 14 juni 2015 19:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus eigenlijk fiets je altijd op dezelfde manier? Met als doel een hoog gemiddelde?
Laat de focus op het gemiddelde los, fiets vaker rustig aan en breng meer variatie in je training aan. (Patroon zou zeggen: meer in D1).
Je kunt gewoon proberen met die hogere groep mee te gaan. Lijkt me dat dat al een betere training is dan je huidige groep (meer variatie). Enig knelpunt kan daar zijn dat je veel op je maximum zit te rijden daarin. Da's ook weer niet goed. Hopelijk zijn de rustige stukken dan wel echt rustig voor je.
Cool! Waar dat?quote:Op zondag 14 juni 2015 19:12 schreef Andyy het volgende:
Vandaag voor het eerst foto's gemaakt bij een koers
Zeg beunhaas, wie is hier nou de fietsenmaker?quote:Op zondag 14 juni 2015 19:35 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb btw vorige week m'n ketting en cassette vervangen. Nu sloeg ie over toen ik 'm op het buitenblad had staan en in een zwaar verzet (13 of 14 ofzo) wegreed met lage snelheid.
Kettingblad ook maar vervangen?
Jammer dat ik dat heb moeten missen. Ben een dagje aan het afzien in de zon bij Pinkpop. Zonder de Foo fighters, kut dusquote:Op zondag 14 juni 2015 18:06 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag niet des Patroons getraind
130 km flink door lopen trappen en elkaar behoorlijk kapot gereden
Had ook te weinig eten bij me, dus was een beetje leeg op het laatst. Maar dat was iedereen
Dju toch! Leuke koers zeker?quote:Op zondag 14 juni 2015 19:49 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ronde van maliebaan. Zag ook nog een Rose voorbij komen met afgebroken voorvork
Dit was echt een rondje voor jou geweest! Heerlijk, geniet ervan!quote:Op zondag 14 juni 2015 19:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Jammer dat ik dat heb moeten missen. Ben een dagje aan het afzien in de zon bij Pinkpop. Zonder de Foo fighters, kut dus
Ik verkoop die shit, ik repareer het niet. Stiekem weet ik wel dat 't m'n buitenblad is. Die is inmiddels ook al 4 jaar oud ofzo. Heb gewoon ff bevestiging nodig voordat ik er weelr 60 euro tegenaan gooiquote:Op zondag 14 juni 2015 19:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Zeg beunhaas, wie is hier nou de fietsenmaker?
Dat is helemaal een goede tip. 1x in de week met de hogere groep, bijvoorbeeld wanneer de ronde in de polder is. En dan de andere keer wanneer het over de veluwe of Utrechtse heuvelrug gaat met de lagere groep. Tnx voor de tip.quote:Op zondag 14 juni 2015 19:09 schreef Wombcat het volgende:
Je kunt beter 1x in de week met de hogere groep meegaan en 1x in de week met een groep die onder de groep zit waar je nu in meerijdt.
Ik zou het andersom doen. In de polder lekker rustig meefietsen, op de Veluwe knallen.quote:Op zondag 14 juni 2015 19:57 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Dat is helemaal een goede tip. 1x in de week met de hogere groep, bijvoorbeeld wanneer de ronde in de polder is. En dan de andere keer wanneer het over de veluwe of Utrechtse heuvelrug gaat met de lagere groep. Tnx voor de tip.
De eerste (en tevens laatste) keer dat ik er heb gefietst vond ik wind heel lievquote:
Lekker weer onder water laten lopen die hap!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige stuk waar de wind niet (deels) tegen was was tussen de oosterscheldekering en zeelandbrug. Werd er echt helemaal naar van.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
De eerste (en tevens laatste) keer dat ik er heb gefietst vond ik wind heel lievMet 50 over de dijken rijden
Jawel, lekker kort parcours. Was wel een uitputtingsslag omdat er alleen twee scherpe bochten waren waardoor er steeds gesprint moest worden. Was wel even naar toen iemand van de vereniging viel, helm heeft goed z'n werk gedaan, want daar zat een breuk inquote:
Tsjah, kost een paar tientjes maar kan een hoop ellende voorkomen!quote:Op zondag 14 juni 2015 21:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jawel, lekker kort parcours. Was wel een uitputtingsslag omdat er alleen twee scherpe bochten waren waardoor er steeds gesprint moest worden. Was wel even naar toen iemand van de vereniging viel, helm heeft goed z'n werk gedaan, want daar zat een breuk in
Die wind maakt je alleen maar sterker.quote:
Ik heb er nog even over nagedacht. Voor die prijs wil ik het in principe kopen.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 22:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sigma Rox 10: https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQ
Ben daar ook de man met de hamer tegengekomen. Wel uitgereden overigens.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:40 schreef Jumparound het volgende:
zo, dat zit erop.
Wat een pleuris eind!
Helaas de trois ballons niet uitgereden. De reden?
Ik zelf, het weer, de voorbereiding, zenuwen, materiaal, stress maar vooral Kramp.
na 40 kilometer op de col de chevevre schoot het er in (hoe ironisch, bij het zien van het stuk met 12%+ )
links en rechts de buitenkant van mijn dijbenen vol in de kramp.
Dit verziekte aardig mijn humeur, maar ik ging NO-AD vol voor het uitrijden, dit leverde helaas op de volgende colls nogal vaak het tafereel op dat ik afstapte, in evenwicht probeerde te blijven en door mn knieeen boog om de kramp uit mijn dijen te krijgen.
Na de Grand Ballon was het klaar, ik mistte net de bus naar de finishplaats en raakte de weg kwijt (de verzorging e.d. was a weg).
Na een dutje in de berm een maat gesmsd welke kant ik op moest en aan de hand van een kaatje zo goed als kwaad de route gevolgd.
3 kwartier rust had me goed gedaan, de kramp was eindelijk weg. Maar aan al het goede kwam een einde in Le Tillot. Koffie en bier drinken en wachten op vrienden die me op kwamen pikken.
Zo kwam er na 14 uur een einde aan mn fietstocht.
Jammer? Ja zeker, maar ook leerzaam. 195 km vind ik toch een prima prestatie (al zeg ik het zelf) en ik ben trots dat ik niet huilend van ellende in de berm heb opgegeven :-)
Plus dat ik het een en ander voor volgend jaar heb geleerd!
https://www.strava.com/activities/325146044
Ik ook. Daar compleet dood gegaan. Volgens mij heb ik nog nooit zo lang zo hard afgezien. Met koersen ga je dieper, maar dit afzien duurde vele malen langer...quote:Op zondag 14 juni 2015 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben daar ook de man met de hamer tegengekomen. Wel uitgereden overigens.
Het hoort erbij.
Hier wordt weer een sloot Bryton's geveild. Lijkt vaak goedkoper dan het is. En veel schoenen deze keer.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er nog even over nagedacht. Voor die prijs wil ik het in principe kopen.
Twee vraagjes aan iedereen.
Werkt die tegenwoordig vrijwel altijd (hooguit als je veel pech hebt eens een korte onderbreking bij een tunnel)?
Is deze winkel te vertrouwen.
uitrijden is top :-)quote:Op zondag 14 juni 2015 21:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ben daar ook de man met de hamer tegengekomen. Wel uitgereden overigens.
Het hoort erbij.
die 14 km naar de top bedoel je?quote:Op zondag 14 juni 2015 21:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik ook. Daar compleet dood gegaan. Volgens mij heb ik nog nooit zo lang zo hard afgezien. Met koersen ga je dieper, maar dit afzien duurde vele malen langer...
Hoe kon het dat je na 40km al kramp had? Veel te hard begonnen? Heb je wel eens eerder geklommen, dan zou je weten hoe hard je zou kunnen rijden...quote:Op zondag 14 juni 2015 22:07 schreef Jumparound het volgende:
[..]
uitrijden is top :-)
Volgende keer hoop ik dat ook te doen ;-)
vond het een waanzinnig mooie omgeving om door heen te fietsen!
al hoop ik dan wel wat minder pijn te hebben, nouja, pijn... vooral die takke kramp ging maar niet weg. Ik had eerder moeten rusten.
maar in het begin was het weer er niet naar en later wou ik niet te ver achterop raken bij mn collega's. Pas op de grand ballon besefte ik hoe ver ik heen was
Respect hoor. Zijn die strava uren ook de enige uren die je daadwerkelijk getraind hebt voorafgaand aan deze tocht?quote:Op zondag 14 juni 2015 21:40 schreef Jumparound het volgende:
zo, dat zit erop.
Wat een pleuris eind!
Helaas de trois ballons niet uitgereden. De reden?
Ik zelf, het weer, de voorbereiding, zenuwen, materiaal, stress maar vooral Kramp.
na 40 kilometer op de col de chevevre schoot het er in (hoe ironisch, bij het zien van het stuk met 12%+ )
links en rechts de buitenkant van mijn dijbenen vol in de kramp.
Dit verziekte aardig mijn humeur, maar ik ging NO-AD vol voor het uitrijden, dit leverde helaas op de volgende colls nogal vaak het tafereel op dat ik afstapte, in evenwicht probeerde te blijven en door mn knieeen boog om de kramp uit mijn dijen te krijgen.
Na de Grand Ballon was het klaar, ik mistte net de bus naar de finishplaats en raakte de weg kwijt (de verzorging e.d. was a weg).
Na een dutje in de berm een maat gesmsd welke kant ik op moest en aan de hand van een kaatje zo goed als kwaad de route gevolgd.
3 kwartier rust had me goed gedaan, de kramp was eindelijk weg. Maar aan al het goede kwam een einde in Le Tillot. Koffie en bier drinken en wachten op vrienden die me op kwamen pikken.
Zo kwam er na 14 uur een einde aan mn fietstocht.
Jammer? Ja zeker, maar ook leerzaam. 195 km vind ik toch een prima prestatie (al zeg ik het zelf) en ik ben trots dat ik niet huilend van ellende in de berm heb opgegeven :-)
Plus dat ik het een en ander voor volgend jaar heb geleerd!
https://www.strava.com/activities/325146044
ik heb 2 theorieënquote:Op zondag 14 juni 2015 22:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe kon het dat je na 40km al kramp had? Veel te hard begonnen? Heb je wel eens eerder geklommen, dan zou je weten hoe hard je zou kunnen rijden...
Ik startte toen redelijk vooraan en voor ik het wist zat ik in een 4e groep ofzo bergop te stampen..dat ging goed tot 100km in 3,5u ofzo en toen begon ik ook kramp te krijgen. Was dus veel te hard begonnen en toen moest ik nog 120km
Nah, ik doe wel meerquote:Op zondag 14 juni 2015 22:13 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Respect hoor. Zijn die strava uren ook de enige uren die je daadwerkelijk getraind hebt voorafgaand aan deze tocht?
quote:
En dan zeker ook die groene schijf in voorwiel laten zitten als je gaat fieten ?quote:
Ja, wij hebben ook vaak premiesprints, leiderschapsklassementen, 3 ronden klassement etc. Geeft wat actie.quote:Op zondag 14 juni 2015 22:34 schreef ratatat het volgende:
Zit nu naar zo'n crit in de VS te kijken en ze hebben daar tussendoor de hele tijd premies. Is dat om een beetje actie gedurende de race te creëren?
Wat voor kosten komen er hier ongeveer nog overheen? Zie paar leuke brillen en ben al lange tijd aan het zoeken.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:59 schreef Z het volgende:
[..]
Hier wordt weer een sloot Bryton's geveild. Lijkt vaak goedkoper dan het is. En veel schoenen deze keer.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/16183
Je moet gewoon even inloggen, als je een bod doet dan zie wat de kosten zijn. Daarna moet je het bod nog bevestigen. Bod + btw + veilingkosten + btw. En dan moet je het nog ophalen uiteraard.quote:Op zondag 14 juni 2015 22:53 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat voor kosten komen er hier ongeveer nog overheen? Zie paar leuke brillen en ben al lange tijd aan het zoeken.
In Limburg hebben ze wel klimmen natuurlijk: https://www.google.nl/map(...)e7d987800df5c4?hl=nlquote:Op zondag 14 juni 2015 16:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zo klopt 'ie. Alleen in Limburg hebben we klimmetjes. Klimmen hebben we nergens.
Posbank en Utrechtse Heuvelrug valt in Spanje en Frankrijk gewoon nog in de categorie vlak.
Hoe betrouwbaar zijn GPS-apparaten in deze tijd? Werken ze nog steeds ruk of blijf je tegenwoordig vrijwel altijd een stabiele verbinding houden?quote:Op zondag 14 juni 2015 21:59 schreef Z het volgende:
[..]
Hier wordt weer een sloot Bryton's geveild. Lijkt vaak goedkoper dan het is. En veel schoenen deze keer.
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/16183
Ik heb in Limburg leuk geklimd, dan wel Nederlands en Vlaamse Limburg, volgens mij ook nog een stukje Duitsland.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:10 schreef cafca het volgende:
[..]
In Limburg hebben ze wel klimmen natuurlijk: https://www.google.nl/map(...)e7d987800df5c4?hl=nl
Geen idee, ik vind het ook niet zo belangrijk, ik registreer alleen m'n ritjes met m'n telefoon.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar zijn GPS-apparaten in deze tijd? Werken ze nog steeds ruk of blijf je tegenwoordig vrijwel altijd een stabiele verbinding houden?
Ik heb geen telefoon. Niet zo een.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:18 schreef Z het volgende:
[..]
Geen idee, ik vind het ook niet zo belangrijk, ik registreer alleen m'n ritjes met m'n telefoon.
Mooiste klimmetjes in Belgie zijn in Wallonië. In Vlaanderen leggen ze kasseien heuvelopquote:Op zondag 14 juni 2015 23:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb in Limburg leuk geklimd, dan wel Nederlands en Vlaamse Limburg, volgens mij ook nog een stukje Duitsland.
Het leukste deel lag in Vlaanderen.
Ga uit van +40%, dat zijn veilingkosten en BTW.quote:Op zondag 14 juni 2015 22:53 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat voor kosten komen er hier ongeveer nog overheen? Zie paar leuke brillen en ben al lange tijd aan het zoeken.
Netjes.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:21 schreef ratatat het volgende:
Sinds vandaag meer km gereden in 2015 dan in 2014
Ja, het was Wallonië waar we doorheen reden. Ik kreeg daar wel de schrik van mijn leven, ze waren zo snugger om in een afdaling waar geen kruising was een drempel te leggen.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Mooiste klimmetjes in Belgie zijn in Wallonië. In Vlaanderen leggen ze kasseien bergop
Die vraag was natuurlijk ook aan alle andere mensen gericht. Ik neem aan dat een aantal mensen die hier reageren wel zo'n GPS-apparaat hebben of eens wat hebben gekocht bij die winkel.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:18 schreef Z het volgende:
[..]
Geen idee, ik vind het ook niet zo belangrijk, ik registreer alleen m'n ritjes met m'n telefoon.
Mijn Garmin is redelijk nauwkeurig wel, in ieder geval nauwkeuriger dan mijn telefoon.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die vraag was natuurlijk ook aan alle andere mensen gericht. Ik neem aan dat een aantal mensen die hier reageren wel zo'n GPS-apparaat hebben of eens wat hebben gekocht bij die winkel.
Heb jij nooit problemen met de stabiliteit van de verbinding? Ik weet dat hardlopers daar veel last van hebben gehad in het verleden.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Mijn Garmin is redelijk nauwkeurig wel, in ieder geval nauwkeuriger dan mijn telefoon.
Dat is toch die gast die de meeste KM in een jaar wil afleggen. Dus een doel heeft die wel.quote:Op zondag 14 juni 2015 21:58 schreef Patroon het volgende:
https://app.strava.com/athletes/350859
Wat een zieke gast. Constant 85uur per week en het gemiddelde is ook niet mis. Dit kan toch niemand leuk vinden?
ik heb zowel een 4runner als een Edge, beiden niet eens de nieuwste, heb daar nooit problemen mee. Enige wat ik wel eens heb is dat het even duurt voor ze verbinding hebben, maar daarna raakt ie die verbinding nooit kwijtquote:Op zondag 14 juni 2015 23:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Heb jij nooit problemen met de stabiliteit van de verbinding? Ik weet dat hardlopers daar veel last van hebben gehad in het verleden.
Ik heb zo'n Bryton gehad. Veel gedonder. Gps ontvangst was redelijk. Maar hij wilde vaak niet laden of verbinding met m'n pc maken. Nu een Garmin, werkt briljant.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar zijn GPS-apparaten in deze tijd? Werken ze nog steeds ruk of blijf je tegenwoordig vrijwel altijd een stabiele verbinding houden?
Is deze winkel te vertrouwen? https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQ
Ik ken die niet en er zijn nogal wat oplichters op het internet dus ik lees het graag als iemand bij die winkel eerder wat heeft besteld.
quote:Op zondag 14 juni 2015 23:42 schreef cafca het volgende:
[..]
ik heb zowel een 4runner als een Edge, beiden niet eens de nieuwste, heb daar nooit problemen mee. Enige wat ik wel eens heb is dat het even duurt voor ze verbinding hebben, maar daarna raakt ie die verbinding nooit kwijt
Ik wil die Sigma wel eens proberen als die positieve reviews krijgt. https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQquote:Op zondag 14 juni 2015 23:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb zo'n Bryton gehad. Veel gedonder. Gps ontvangst was redelijk. Maar hij wilde vaak niet laden of verbinding met m'n pc maken. Nu een Garmin, werkt briljant.
Zo'n lijntje/pijltje volgen gaat je echt niet helpen in NL. Dat werkt alleen in Frankrijk als je tussen de bergen niet zoveel wegen hebt.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ik wil die Sigma wel eens proberen als die positieve reviews krijgt. https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQ
Op het oog een sober maar functioneel model (pijltje wat aangeeft hoe de route loopt in plaats van een volledige kaart met kleur), dat is prima voor mij als het 100 Euro aan kosten scheelt.
Jammer.quote:Op maandag 15 juni 2015 00:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo'n lijntje/pijltje volgen gaat je echt niet helpen in NL. Dat werkt alleen in Frankrijk als je tussen de bergen niet zoveel wegen hebt.
Gooi er 4 tientjes bij en je hebt een 800.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ik wil die Sigma wel eens proberen als die positieve reviews krijgt. https://www.sportxl.nl/si(...)T6isYCFafItAodhXgAaQ
Op het oog een sober maar functioneel model (pijltje wat aangeeft hoe de route loopt in plaats van een volledige kaart met kleur), dat is prima voor mij als het 100 Euro aan kosten scheelt.
Welke modellen zouden jullie verder het meest aanraden? Zolang het maar goed de weg wijst en de snelheid en afstand weergeeft ben ik tevreden. Een hartslagsensor is een voordeel maar misschien niet eens nodig. Ik heb jarenlang hardgelopen met hartslagsensor, ik denk redelijk goed te weten hoe welke intensiteit aanvoelt. Ik ben nu even hier aan het kijken: http://www.coolblue.nl/zoeken?query=fietscomputerquote:Op maandag 15 juni 2015 00:03 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Gooi er 4 tientjes bij en je hebt een 800.
Dat met richting aanwijzen op de 800 is anders ook niet echt zaligmakend. Vooral als je een route volgt en ergens verkeerd gaat.quote:Op maandag 15 juni 2015 00:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo'n lijntje/pijltje volgen gaat je echt niet helpen in NL. Dat werkt alleen in Frankrijk als je tussen de bergen niet zoveel wegen hebt.
Daarom doe ik altijd lijn volgen op kaart. Dan zie ik wel welke weg die in gaat. Een lijn zonder een kaart op de achtergrond werkt in nl met veel wegen niet.quote:Op maandag 15 juni 2015 00:11 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat met richting aanwijzen op de 800 is anders ook niet echt zaligmakend. Vooral als je een route volgt en ergens verkeerd gaat.
bryton rider 50 hier , altijd fix behalve in een tunnel. en als hij lang niet is gebruikt heeft hij soms een paar minutjes nodig.quote:Op zondag 14 juni 2015 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die vraag was natuurlijk ook aan alle andere mensen gericht. Ik neem aan dat een aantal mensen die hier reageren wel zo'n GPS-apparaat hebben of eens wat hebben gekocht bij die winkel.
Hij moet echt knettergek zijn. Dat is toch die Aussie die op een ligfiets rijdt?quote:Op zondag 14 juni 2015 21:58 schreef Patroon het volgende:
https://app.strava.com/athletes/350859
Wat een zieke gast. Constant 85uur per week en het gemiddelde is ook niet mis. Dit kan toch niemand leuk vinden?
Nee, hij is een Americano. En idd knettergek. Zoveel fietsen is toch niet leuk?quote:Op maandag 15 juni 2015 06:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij moet echt knettergek zijn. Dat is toch die Aussie die op een ligfiets rijdt?
Echt zo een geflipte triathleet als je mij vraagt. Hij zal wel een rotwijf thuis hebben peisk.quote:Op maandag 15 juni 2015 07:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, hij is een Americano. En idd knettergek. Zoveel fietsen is toch niet leuk?
ddx noemt dat 'vakantie'quote:Op maandag 15 juni 2015 07:11 schreef kaasplankje het volgende:
Triathleten zijn ook maf, er is iets als een 10 voudige triathlon hoorde ik ooit. 40km zwemmen, 1800km fietsen en 400km lopen.
Poeh dan moet je wel echt een hekel hebben aan 85u per week fietsenquote:Op maandag 15 juni 2015 07:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan ga ik toch liever met Buzz naar Pnohm Peng Khut.
En in tegenstelling tot Steve Abraham rijdt Searvogel een groot deel van zijn kilometers door gewoon steeds heen en weer te rijden in een dal langs een rivier.quote:Op maandag 15 juni 2015 07:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, hij is een Americano. En idd knettergek. Zoveel fietsen is toch niet leuk?
Ik zag het jaquote:Op maandag 15 juni 2015 08:24 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En in tegenstelling tot Steve Abraham rijdt Searvogel een groot deel van zijn kilometers door gewoon steeds heen en weer te rijden in een dal langs een rivier.
Abraham rijd ook gewoon in 1 en het zelfde gebied in engeland en start en stopt op de zelfde punten.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:24 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En in tegenstelling tot Steve Abraham rijdt Searvogel een groot deel van zijn kilometers door gewoon steeds heen en weer te rijden in een dal langs een rivier.
Wel steeds andere rondjes.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:52 schreef dop het volgende:
[..]
Abraham rijd ook gewoon in 1 en het zelfde gebied in engeland en start en stopt op de zelfde punten.
maar niet zo gek denk ik aan het einde van je rit wil je wel snel je zaakjes geregeld hebben en niet nog eens het avontuur van waar zal ik slapen en hoe heb ik voor morgen mijn spulletjes voor elkaar.
Dat is niet echt mijn sterke punt knallen op de Veluwe. Ben meer van het hard tegen de wind in fietsen in de polder. #viesdikquote:Op zondag 14 juni 2015 20:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zou het andersom doen. In de polder lekker rustig meefietsen, op de Veluwe knallen.
ik weet het niet , de afstand is zo groot en de tijd op de fiets zo lang dat het volgens mij niet zoveel uitmaakt.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel steeds andere rondjes.
Dat heen en weer rijden word je toch helemaal gestoord van?
Allemaal mooi verklaard en ganalyseerd, maar de echte reden is natuurlijk dat je veel te weinig aan training gedaan hebt en nog helemaal niet klaar bent voor dit soort werk. Als je al na 40 km op de eerste klim in de kramp schiet, ondanks een lekkere massage vooraf en genoeg magnesium bij je, en zeker geen al te hete dag, dan is je lichaam hier gewoon nog niet klaar voor.quote:
Dan ben je behoorlijk autistisch idd.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zag het jaKnettergek moet je zijn!
ook niet geheel toevallig zijn dijbeen, hij is vooral ook hardloper en die hebben anders getrainde been spieren.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:59 schreef Gripper het volgende:
Ik vroeg me zaterdagavond nog af, hoe zou het Jumparound zijn vergaan
[..]
Allemaal mooi verklaard en ganalyseerd, maar de echte reden is natuurlijk dat je veel te weinig aan training gedaan hebt en nog helemaal niet klaar bent voor dit soort werk. Als je al na 40 km op de eerste klim in de kramp schiet, ondanks een lekkere massage vooraf en genoeg magnesium bij je, en zeker geen al te hete dag, dan is je lichaam hier gewoon nog niet klaar voor.
Maakt niet uit, want het is leerzaam geweest, en je hebt die lange lijdensweg bijna weten uit te rijden. Respect voor! Als het naar meer smaakt, dan ga je nu allemaal trainingen en andere verstandige dingen doen waardoor je er een volgende keer niet alleen maar achteraf bij het terugkijken plezier in hebt, maar ook tijdens het fietsen al
Sowieso als het aan de massage lag dan was het echt heel dom om dat te doen voordat je zo'n tocht doet. Als je iets niet moet doen zijn het wel dingen die je anders nooit doet.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Allemaal mooi verklaard en ganalyseerd, maar de echte reden is natuurlijk dat je veel te weinig aan training gedaan hebt en nog helemaal niet klaar bent voor dit soort werk. Als je al na 40 km op de eerste klim in de kramp schiet, ondanks een lekkere massage vooraf en genoeg magnesium bij je, en zeker geen al te hete dag, dan is je lichaam hier gewoon nog niet klaar voor.
Maakt niet uit, want het is leerzaam geweest, en je hebt die lange lijdensweg bijna weten uit te rijden. Respect voor! Als het naar meer smaakt, dan ga je nu allemaal trainingen en andere verstandige dingen doen waardoor je er een volgende keer niet alleen maar achteraf bij het terugkijken plezier in hebt, maar ook tijdens het fietsen al
Wel efficiënter natuurlijk. Searvogel maakt veel minder hoogtemeters dan Abraham, rijdt op veel sneller materiaal en rijdt ook veel hogere gemiddeldes.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
Dat heen en weer rijden word je toch helemaal gestoord van?
DAt had zeker niets met de "bieten" pillen te maken?quote:Op maandag 15 juni 2015 09:32 schreef Gripper het volgende:
Nou, ik kan me een massage van Leintjeuh herinneren, en daarna gingen we allemaal als een raket tijdens de Marmotte!
Dat abraham geen sneller materiaal gebruikt verbaasd me ook een beetje.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:34 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Wel efficiënter natuurlijk. Searvogel maakt veel minder hoogtemeters dan Abraham, rijdt op veel sneller materiaal en rijdt ook veel hogere gemiddeldes.
Dat doe je geen 85 uur per week.quote:En met schaatsen of baanwielrennen rijdt je ook steeds rondjes, dat gaat ook niet vervelen.
Hij wil vooral degelijk etc.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat abraham geen sneller materiaal gebruikt verbaasd me ook een beetje.
Wil je nou dat record of niet? Je moet er wel wat voor over hebbenquote:Dat doe je geen 85 uur per week.
Dat lijkt mij ook ja. Ook heeft Kurt een volgauto en Steve niet. Ik denk dat als ik Steve was dat ik kleinere rondjes zou maken en dan bevooraden bij huis. 's ochtends 5 uur fietsen, lunchen thuis en weer onderweg. na 5 uur fietsen avondeten en dan 's avonds nog een stukkie.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:46 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Hij wil vooral degelijk etc.
Maar een fiets waarmee je bij hetzelfde vermogen zo 2 km harder rijdt lijkt mij ook niet verkeerd.
Dat is ook zeker zo. Al is Kurt nu weer on the move zo te zien.quote:[..]
Wil je nou dat record of niet? Je moet er wel wat voor over hebben
Jaarrecordquote:Op maandag 15 juni 2015 10:30 schreef cafca het volgende:
Zouden die mensen als ultiem doel het strava jaarrecord hebben?
En zou het echt zijn of zoiets als digitale epo?
Niet het strava record, maar het wereldrecord. Wat sinds 1939 op naam van Tommy Goodwin staat.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:30 schreef cafca het volgende:
Zouden die mensen als ultiem doel het strava jaarrecord hebben?
En zou het echt zijn of zoiets als digitale epo?
Strava is alleen maar een hulpmiddel bij dit record. De regels zijn o.a. dat de deelnemers altijd een spot tracker bij zich moeten hebben op de fiets en de ritten binnen 24u op Strava moeten posten.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet het strava record, maar het wereldrecord. Wat sinds 1939 op naam van Tommy Goodwin staat.
Weetje, ik geef je helemaal gelijk. Het klopt 100% dat ik niet genoeg getraind heb.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Om in de prince2 princiepes te blijven. Dit gaat in het Lessons Learnd Document voor volgend jaarquote:Op maandag 15 juni 2015 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso als het aan de massage lag dan was het echt heel dom om dat te doen voordat je zo'n tocht doet. Als je iets niet moet doen zijn het wel dingen die je anders nooit doet.
Klopt, en ik moet uitzoeken hoe ik het beste de 2 kan combineren. Dat moet kunnen, anders heb je ook geen tri-athleten ;-)quote:Op maandag 15 juni 2015 09:05 schreef dop het volgende:
[..]
ook niet geheel toevallig zijn dijbeen, hij is vooral ook hardloper en die hebben anders getrainde been spieren.
fietsers hebben in verhouding tot hardlopers veel grotere dijspieren en wat dunnere kuiten.
Ah, dat verklaart wel wat. Deze mannen doen dit dus niet voor de lol, maar hebben een duidelijk doel. Op zich heeft dat wel iets. Maar zij liever dan ik, dat wel.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet het strava record, maar het wereldrecord. Wat sinds 1939 op naam van Tommy Goodwin staat.
En je huisdieren vinden het niet erg om een weekend alleen te blijven?quote:Op maandag 15 juni 2015 11:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik had zo eens een plannetje...op een vrijdagavond deze zomer langs de havens van Rotterdam fietsen als het schemert/donker is, want ik vind de avond, en hoe op industrie gebieden verlicht worden, heel erg mooi. En dan 's nachts door naar Zeeland om eindelijk eens aan dat 'randoneurs' nachtrij gevoel te snuffelen, en zatedag op een camping neer te strijken.
Mevrouw Fab gaat namelijk deze zomer een maandje naar het geboorteland, dus ik ben alleen thuis met de huisdieren, dus ik heb weekends die gevuld moeten worden.![]()
Alleen weet ik helemaal niets van routes in die streek, ik zie een aantal routes op de ANWB site, en de havensite heeft een rondje op de site staan, maar sta open voor de mening en sugesties van echte Rotterdammers...dus als ik vanaf een uur of 9 's avonds wil vertrekken, vanaf Rotterdam Centraal, en een mooi fietspad langs de havens zoek, wat zouden jullie doen?
Konijnen zijn vrij zwijgzaam over het algemeen. En hoeven niet uitgelaten te worden.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En je huisdieren vinden het niet erg om een weekend alleen te blijven?
en kan altijd mee als kouwe lunch ;-)quote:Op maandag 15 juni 2015 11:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Konijnen zijn vrij zwijgzaam over het algemeen. En hoeven niet uitgelaten te worden.
Mjah, alleen ga ik het op de vakantiefiets doen, dus ik kan slechtere weggetjes volgen dan een racefiets.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:30 schreef Jumparound het volgende:
ik zou eens op strava kijken of er routes in de buurt zijn.
quote:Op maandag 15 juni 2015 11:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en kan altijd mee als kouwe lunch ;-)
Das de goeie insteekquote:Op maandag 15 juni 2015 10:48 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Weetje, ik geef je helemaal gelijk. Het klopt 100% dat ik niet genoeg getraind heb.
Toen ik me opgaf voor deze wielerronde kon ik ook niet overzien hoe de maanden in de aanloop zouden verlopen.
Door omstandigheden heb ik bij lange na niet kunnen fietsen en hardlopen wat ik wou en dat brak me op.
Die massage was trouwens verre van lekker, het doel is om oude onverwerkte emoties los te masseren, deze hopen zich namelijk op in je spieren. Tenminste, dat is de overtuiging van een aantal mensen uit mijn omgeving. En ik geef ze het voordeel van de twijfel.
Ik ben er inderdaad hardhandig achter gekomen dat mijn lichaam er niet klaar voor was en ik ben dan ook zeker van plan om volgend jaar revanche te nemen met een hoofdletter R
Want ondanks het afzien heb ik echt kunnen genieten van de ronde. Die afdaling naar Kurth bijvoorbeeld. Of in de mist en regen klimmen naar Ballon D' Alsace.
Het was fantastisch
ja afzien man!quote:Op maandag 15 juni 2015 11:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das de goeie insteek
Volgend jaar rij je m gewoon uit in een nette tijd. Bergcyclo's goed rijden vergt echt een behoorlijke basis in (fiets)kilometers. En je hebt wel ondervonden dat hardloopconditie geen fietsconditie is....
Ik had zelf trouwens tot 2 dagen voor de 3 tieten nog het voorzichtige plannetje om m ook te doen en er even snel in een weekend voor heen en weer te rijden. Wilde dat last minute plan laten afhangen van het weer, en ik zag die laatste dagen al dat het regenachtig zou worden. uiteindelijk dus ook niet gedaan.
Maar t was dus aardig beestenweer?
Het lekkerste stuurlint dat ik heb gehad was de Lizard Skin. Alleen is die wel moeilijk schoon te houden als je voor een witte gaat.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:37 schreef Jumparound het volgende:
hebben jullie trouwens voorkeur qua stuurlint?
Ik probeer ook nog elke keer een nieuwe. Vind die fizik microtex dingen eigenlijk te dun... Kurk vind ik niet mooi wikkelen, heb nu een of ander siliconending van pro... Lekker dingdik, rolt mooi... Maar als het nat is, is t net zeep zo gladquote:Op maandag 15 juni 2015 12:37 schreef Jumparound het volgende:
wit lijkt me niet practisch, ben ik niet proper genoeg voor ;-)quote:Op maandag 15 juni 2015 12:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Het lekkerste stuurlint dat ik heb gehad was de Lizard Skin. Alleen is die wel moeilijk schoon te houden als je voor een witte gaat.
Ai, das niet handig dus... Goed om te weten :-)quote:Op maandag 15 juni 2015 12:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik probeer ook nog elke keer een nieuwe. Vind die fizik microtex dingen eigenlijk te dun... Kurk vind ik niet mooi wikkelen, heb nu een of ander siliconending van pro... Lekker ding, rolt mooi... Maar als het nat is, is t net zeep zo glad
Die Pro, is dat een van deze twee?:quote:Op maandag 15 juni 2015 12:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik probeer ook nog elke keer een nieuwe. Vind die fizik microtex dingen eigenlijk te dun... Kurk vind ik niet mooi wikkelen, heb nu een of ander siliconending van pro... Lekker dingdik, rolt mooi... Maar als het nat is, is t net zeep zo glad
Als je het havengebied in het donker door wil , dan is 21:00 uur vertrekken denk ik nog te vroeg.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik had zo eens een plannetje...op een vrijdagavond deze zomer langs de havens van Rotterdam fietsen als het schemert/donker is, want ik vind de avond, en hoe op industrie gebieden verlicht worden, heel erg mooi. En dan 's nachts door naar Zeeland om eindelijk eens aan dat 'randoneurs' nachtrij gevoel te snuffelen, en zatedag op een camping neer te strijken.
Mevrouw Fab gaat namelijk deze zomer een maandje naar het geboorteland, dus ik ben alleen thuis met de huisdieren, dus ik heb weekends die gevuld moeten worden.![]()
Alleen weet ik helemaal niets van routes in die streek, ik zie een aantal routes op de ANWB site, en de havensite heeft een rondje op de site staan, maar sta open voor de mening en sugesties van echte Rotterdammers...dus als ik vanaf een uur of 9 's avonds wil vertrekken, vanaf Rotterdam Centraal, en een mooi fietspad langs de havens zoek, wat zouden jullie doen?
Ja die tweede volgens mij.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:40 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Die Pro, is dat een van deze twee?:
http://www.mantel.com/pro-pu-sl?r=L3N0dXVybGludCNzdGFydDI=
http://www.mantel.com/pro(...)dXVybGludCNzdGFydDE=
Ik zit zelf ook te kijken naar Lizard Skin. Ik zie dat ze verschillende diktes hebben (3.2, 2.5, 1.8) en ook een 'Super Sticky KUSH'. Zijn er mensen hier met ervaring met deze laatste?
Ik heb de 1.8 gehad en de 2.5quote:Op maandag 15 juni 2015 13:40 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook te kijken naar Lizard Skin. Ik zie dat ze verschillende diktes hebben (3.2, 2.5, 1.8) en ook een 'Super Sticky KUSH'. Zijn er mensen hier met ervaring met deze laatste?
Ja die heb ik hiervoor ook wel gehad, dat is ook primaquote:Op maandag 15 juni 2015 15:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb altijd carbon imitatie, dat is er van Silva, Deda, etc.
Haha 1x gekoerst zonder handschoenen. Gelijk op me bek en 2 weken amper kunnen typenquote:Op maandag 15 juni 2015 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
Wit zadel en stuurlint vind ik mooier. Zeker op een zwart of gekleurd frame. Alleen op wit of grijs frame is zwart stuurlint en zadel echt mooi vind ik.
-je bent dom je handen liggen open als je ooit eens op je muil gaat
Sufferd.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha 1x gekoerst zonder handschoenen. Gelijk op me bek en 2 weken amper kunnen typen
Daar draag ik een helm voorquote:Op maandag 15 juni 2015 15:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sufferd.
Ik rij eigenlijk altijd met handschoentjes, vooral voor het comfort, maar ook met het vallen in m'n achterhoofd.
Ik had volgens mij laatst ook lizard skin, was na 1 keer fietsen al zwartquote:Op maandag 15 juni 2015 15:13 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Daar draag ik een helm voor![]()
Ik draag eigenlijk alleen handschoenen in verband met grip op het stuur. Dat je handen zonder handschoenen open liggen zodra je op je plaat gaat heb ik nooit zo bij nagedacht, maar klinkt eigenlijk wel logisch.
Misschien eens een Lizard Skin 2.5 proberen. Wordt dan wel een witte, aangezien ik een zwart frame heb en een wit zadel. Goed schoonhouden dan maar
Ik heb een zwart-blauwe fiets en vind zwart zadel+stuurlint daarop toch mooier.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
Wit zadel en stuurlint vind ik mooier. Zeker op een zwart of gekleurd frame. Alleen op wit of grijs frame is zwart stuurlint en zadel echt mooi vind ik.
Jamaar het wordt zo snel vies..
-moet je glad stuurlint nemen
Jamaar dat is zo glad
-niet als je handschoentjes draagt
Jamaar ik draag geen handschoentjes.
-je bent dom je handen liggen open als je ooit eens op je muil gaat
De fizik tacky is ook wel erg fijn, beetje demping biedt het en lekker veel grip, ook als het nat isquote:Op maandag 15 juni 2015 15:13 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Daar draag ik een helm voor![]()
Ik draag eigenlijk alleen handschoenen in verband met grip op het stuur. Dat je handen zonder handschoenen open liggen zodra je op je plaat gaat heb ik nooit zo bij nagedacht, maar klinkt eigenlijk wel logisch.
Misschien eens een Lizard Skin 2.5 proberen. Wordt dan wel een witte, aangezien ik een zwart frame heb en een wit zadel. Goed schoonhouden dan maar
fizikquote:Op maandag 15 juni 2015 12:37 schreef Jumparound het volgende:
Ik ad een stel geniale handschoentjes waar ik door de stof heen door bruin werd...nu ja, bijna. De bovenkant van m'n handpalm wel, alleen om m'n pols niet, dus je kreeg bruine arm, witte pols, bruine hand. Stond wel spacey.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:28 schreef quinoahipster het volgende:
Rustige solo ritjes: handjes bijbruinen
Roeckl?quote:Op maandag 15 juni 2015 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ad een stel geniale handschoentjes waar ik door de stof heen door bruin werd...nu ja, bijna. De bovenkant van m'n handpalm wel, alleen om m'n pols niet, dus je kreeg bruine arm, witte pols, bruine hand. Stond wel spacey.
Is het maffer om 1,9 km. te zwemmen, 90 km. te fietsen en 21 km. te lopen (geef en neem een paar honderd meter) dan om 300 km. te fietsen?quote:
jaquote:Op maandag 15 juni 2015 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het maffer om 1,9 km. te zwemmen, 90 km. te fietsen en 21 km. te lopen (geef en neem een paar honderd meter) dan om 300 km. te fietsen?
Zijn gewoon idioten, allemaalquote:Op maandag 15 juni 2015 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het maffer om 1,9 km. te zwemmen, 90 km. te fietsen en 21 km. te lopen (geef en neem een paar honderd meter) dan om 300 km. te fietsen?
De meeste triathleten doen niet de volle afstand, als je eenmaal die sport beoefend dan wil je allicht vroeg of laat eens testen of dat je het kan.
Bij de studentenvereniging in mijn studentenstad combineert het helaas niet zo lekker omdat de trainingen worden gevolgd bij de athletiekvereniging, de fietsvereniging en de zwemvereniging. Je wil niet bijv. op maandag intensieve invervaltraining doen voor hardlopen, op dinsdag fietstraining met intensieve intervallen, op woensdag extensieve intervaltraining doen voor hardlopen en op donderdag extensieve intervaltraining voor fietsen. Triathleten hebben ideaal gesproken een aangepast programma nodig voor al die sporten.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:34 schreef No-P het volgende:
Geweldige sport, met veel idioten. Bij de "studenten" vereniging valt dat laatste nog mee.
Die heb ik ook nog ergens liggenquote:Op maandag 15 juni 2015 16:37 schreef Gripper het volgende:
Van die gehaakte witte met rood-wit-blauw biesje erop zeker.
Ik kan ook zoeken op google:quote:Op maandag 15 juni 2015 18:52 schreef No-P het volgende:
Triatleet
[ afbeelding ]
Wielrenners
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, dit kun je echt niet maken. Absoluut niet grappigquote:Op maandag 15 juni 2015 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
Haal die foto van Yankee's vriendin is weg joh
Moest even zoeken naar spoiler tags die groot genoeg waren.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:03 schreef kanovinnie het volgende:
Haal die foto van Yankee's vriendin is weg joh
Doppie toch! Foei. Over de Haringvlietdam zit je nog niet in Zeeland. Die Boeruh vaan drandr zie, of van daarekante horen ook bij Zuid-Holland!quote:Op maandag 15 juni 2015 13:44 schreef dop het volgende:
[..]
Als je het havengebied in het donker door wil , dan is 21:00 uur vertrekken denk ik nog te vroeg.
vanaf rotterdam centraal,ben je reletief rap in het havengebied, erasmusbrug,maashaven waalhaven , vondelingweg botlekweg, callandbrug, moezelweg, europaweg tot aan het oostvoornsemeer is net boven de 35 kilometer (daar ga je het havengebied uit) van daar kun je via oostvoorne rockanje naar hellevoetsluis en dan zo zeeland in over de haringvlietdam
op dat punt zit je aan 55km
strava route via maastunnel Met stukje om het oostvoornsemeer
Dat waren zeker van die rood-wit-blauw gehaakte zeker. Uit de houten gulden tijd en altijd gespikkelde bovenkant van je handen met bij je pols zo'n mooi bruin rondje.quote:Op maandag 15 juni 2015 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ad een stel geniale handschoentjes waar ik door de stof heen door bruin werd...nu ja, bijna. De bovenkant van m'n handpalm wel, alleen om m'n pols niet, dus je kreeg bruine arm, witte pols, bruine hand. Stond wel spacey.
'Studenten' is goed bewoord idd. De helft van de actieve leden daar is al arbeiderquote:Op maandag 15 juni 2015 18:34 schreef No-P het volgende:
Geweldige sport, met veel idioten. Bij de "studenten" vereniging valt dat laatste nog mee.
En ze hebben rare pakjes aan, fietsen met een ligstuur, kunnen niet sturen en hebben startnummers op hun been getekend.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:31 schreef Yankee het volgende:
[triathleute]
Zijn gewoon idioten, allemaal![]()
quote:Op maandag 15 juni 2015 19:20 schreef Tommeke het volgende:
Triathleten...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blije eikels..
Ja of 5cm spacers en een opzetstuur. Maar die omgekeerde helm is ook wel classic.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:57 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind een mouwloos shirt in combinatie met armstukken misschien nog wel erger
quote:Op maandag 15 juni 2015 19:02 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ik kan ook zoeken op google:Over het algemeen is dat wel het beeld. Gechargeerd natuurlijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
Haha heerlijk.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:20 schreef Tommeke het volgende:
Triathleten...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blije eikels..
Ja gelukkig maar. Eens meegetraind met een reguliere vereniging, vond de diversiteit niet zo chillquote:Op maandag 15 juni 2015 18:34 schreef No-P het volgende:
Ik wou laatst armstukken kopen (voor bij een shirt met mouwtjes) als bescherming tegen UV. Dat hadden ze niet op voorraad in de winkel en het bestellen is blijkbaar ook lastig.quote:Op maandag 15 juni 2015 19:57 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind een mouwloos shirt in combinatie met armstukken misschien nog wel erger
LOL.quote:Op maandag 15 juni 2015 20:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja of 5cm spacers en een opzetstuur. Maar die omgekeerde helm is ook wel classic.
En dan een aerohelm & dicht achterwiel en een wapperend regenjack.![]()
Ik haat zonnebrand, mouwstukken zijn praktischer.quote:
Ja die doen een rustige duurtraining en jij sprint volle bak.quote:Op maandag 15 juni 2015 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
LOL.
Sowieso een minpunt van de triathlon en het wielrennen: met heel erg veel geld kan je een kleine voorsprong kopen. Ik hou er niet van. Al is het wel leuk om mensen die zulk materiaal hebben in te halen.
Lekker warm ook.quote:Op maandag 15 juni 2015 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik haat zonnebrand, mouwstukken zijn praktischer.
Ik had het uiteraard over het inhalen tijdens een wedstrijd. Tijdens een training trek ik me weinig aan van hoe anderen fietsen. Nu ja, als ik iemand inhaal en die persoon haalt mij vervolgens direct weer in dan wil ik wel eventjes een tandje erbij doen.quote:Op maandag 15 juni 2015 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja die doen een rustige duurtraining en jij sprint volle bak.
Warm is het toch, dunnen mouwstukjes maken toch niet heel erg veel verschil? Liever ietsiepietsi warmer dan al die troep smeren en na 2 uur opnieuw moeten smeren. Ieder zijn voorkeur.quote:
Nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 15 juni 2015 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op deze GPS: https://www.fiets-navigat(...)si-one-2-gps-europa/
Ja. Snap ik wel. Ik vind het wel echt een toffe vereniging met toffe lui. Bij ons zie je dat ook wel een beetje. Er zijn eigenlijk geen wielerclubs die ook een sociale vereniging met meerdere leuke uitjes en borrels zijn.quote:Op maandag 15 juni 2015 21:03 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha heerlijk.
En van die arbeiders klopt. Maar op een "normale club" met veel 40-50ers zitten te veel autisten. De post-studenten blijven daarom bij de club.
De aangroei is ook anders dan bij een wielerstudentenclub. Bij het wielrennen komen ook veel eerste en tweedejaars studenten. Bij studententriathlon vrijwel alleen oudere-jaars die vanuit andere sporten overstappen.
Paar lui bij ons op de club fietsen hier ook mee. Zijn er zeer over te spreken. Maar blijf er bij dat je beter 4 tientjes er bij kunt leggen en een 2e hands 800 op de kop tikt. of wellicht powerbank kopen en je telefoon gebruiken. Dan ben je voor, ik schat, drie tientjes klaar.quote:Op maandag 15 juni 2015 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb mijn oog laten vallen op deze GPS: https://www.fiets-navigat(...)si-one-2-gps-europa/
Wel echt alleen voor navigatie als ik zo kijk.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:19 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Paar lui bij ons op de club fietsen hier ook mee. Zijn er zeer over te spreken. Maar blijf er bij dat je beter 4 tientjes er bij kunt leggen en een 2e hands 800 op de kop tikt. of wellicht powerbank kopen en je telefoon gebruiken. Dan ben je voor, ik schat, drie tientjes klaar.
Dat zoekt hij ook. Dat ding is over twee jaar de helft niet meer waard. Koop dan een 800 voor iets meer geld (175) en die is naar twee jaar nog steeds wel ongeveer 125-150 waard. Gewoon zonde geld denk ik. Een smartphone doet exact hetzelfde en is compacter, dacht ik.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:22 schreef ratatat het volgende:
[..]
Wel echt alleen voor navigatie als ik zo kijk.
Wat is jouw redenatie?quote:Op maandag 15 juni 2015 23:19 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Paar lui bij ons op de club fietsen hier ook mee. Zijn er zeer over te spreken. Maar blijf er bij dat je beter 4 tientjes er bij kunt leggen en een 2e hands 800 op de kop tikt.
Ik twijfel momenteel of dat ik wel of niet meer wil besteden voor hartslag en cadans. Ik had gisteren opgemerkt dat een hartslagsensof niet noodzakelijk is dus jij had het wel goed begrepen, ik ben intussen wat gaan twijfelen.quote:
Die redenering volg ik niet. Ik ben bovendien niet van plan om het te verkopen (en een nieuwer model te kopen, waar jij het blijkbaar over hebt) zolang het nog goed werkt.quote:Koop dan een 800 voor iets meer geld (175) en die is naar twee jaar nog steeds wel ongeveer 125-150 waard.
Ik heb geen smarphone en ik ben niet van plan om die aan te schaffen aangezien ik niet maandelijks abo wil betalen. Ik gebruik nu simpel telefoontje met een oplaadkaart van Kruidvat (aanrader) voor bellen en SMS'en, de rest doe ik gewoon met een laptop of een desktop.quote:Een smartphone doet exact hetzelfde en is compacter, dacht ik.
ANT houdt in dat je allerlei sensoren kan gebruiken? Specifiek hartslag, trapfrequentie en vermogen?quote:Op maandag 15 juni 2015 23:42 schreef ratatat het volgende:
Denk dat je toch vooral wel een fietcomputer met ANT mogelijkheden wilt. Biedt gewoon een stuk meer mogelijkheden voor uitbreiden mocht je dat later ooit willen.
Yup, misschien wil je die later toch ooit gaan gebruiken als je van mening veranderd. Harstlagmeter icm horloge is wel leuk, maar die accu is na 4 uur ook gewoon op (die van mij althans). Dus daar heb je dan niet veel aan als je wat langer wilt gaan fietsen.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
ANT houdt in dat je allerlei sensoren kan gebruiken? Specifiek hartslag, trapfrequentie en vermogen?
Ik heb nog een ouderwetse hartslagmeter met een batterij die best lang meegaat.quote:Op maandag 15 juni 2015 23:46 schreef ratatat het volgende:
[..]
Yup, misschien wil je die later toch ooit gaan gebruiken als je van mening veranderd. Harstlagmeter icm horloge is wel leuk, maar die accu is na 4 uur ook gewoon op (die van mij althans). Dus daar heb je dan niet veel aan als je wat langer wilt gaan fietsen.
Je hebt helemaal gelijk buzz, pas na de brouwersdam ist Zeeland dat is nog 25 kilometer stevig door trappenquote:Op maandag 15 juni 2015 19:11 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Doppie toch! Foei. Over de Haringvlietdam zit je nog niet in Zeeland. Die Boeruh vaan drandr zie, of van daarekante horen ook bij Zuid-Holland!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |