Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis.
En vorig jaar trainde je toch ook al hoofdzakelijk op de wijze waarop je nu traint?
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?quote:Op zondag 14 juni 2015 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.
Maar trek de conclusies die je wil trekken
D1 is een ruim begrip. Uit de test bleek dat mijn D1 tussen de 140 en 158 lag (die standaard percentages van omslagpunt, die iedereen gebruikt).quote:Op zondag 14 juni 2015 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.quote:Op zondag 14 juni 2015 12:00 schreef gerwinner het volgende:
Dingen die ik merk van het relatief veel D1 trainen zijn snel zakkende hartslag zoals Muzas en in makkelijke koersen is mijn hartslag ook relatief laag tov renners die weinig D1 doen. Waar het bij mij mis gaat is wanneer ik in het rood moet, dat kun je oplossen door ervoor te zorgen dat je later in het rood moet (waardoor je dus ook harder gaat fietsen in groene zone) of door ervoor te zorgen dat je langer in het rood kunt rijden.
Kortom: afwisselend trainen.quote:Op zondag 14 juni 2015 12:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
93 kg bij bijna 2 meterquote:Op zondag 14 juni 2015 15:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.
Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.
Maar waarom is dat interessant, het is toch puur afhankelijk van waar je woont?
Heuvelachtiger vind je niet in Nederland.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
93 kg bij bijna 2 meter
[..]
Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?
Ok, dat ga ik eens proberen.quote:Op zondag 14 juni 2015 08:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoogquote:
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaalquote:Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog
Tenzij je 2km lang vind natuurlijk.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:50 schreef dop het volgende:
[..]
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaal
bij heel lang klimwerk gaat dat wel steeds meer spelen , maar op kort klimwerk zijn het meestal niet de kleine mannetjes die in het voordeel zijn.
en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen
Daarom heb ik zwarte schoenen, maar wel een witte helm tegenwoordig.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:55 schreef muzas het volgende:
Goed topic zo![]()
![]()
Slecht seizoen voor witte schoentjes dit![]()
Wel heerlijk gefietst.
Varieert nog al... Meestal rond de 2... Maar als je echt gek doet hier kom je toch zeker met 6 thuis.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten?
Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainenquote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Daar ben ik vandaag ook geweest denk ikquote:Op zondag 14 juni 2015 16:06 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainen
Hij zou ceteris paribus ook meer vermogen moeten hebben. Het probleem voor lange mensen is dat hun relatieve vermogen (vermogen per kg. lichaamsgewicht) lager is. Dat wordt hard afgestraft bij het bergop fietsen (of bij het hardlopen van grote afstanden, de beste marathonlopers zijn 1m70-1m75). Natuurlijk kan een lang iemand ervoor zorgen dat hij een zeer laag lichaamsgewicht heeft (maar niet zo laag dat je te weinig vet hebt) en zodoende zijn handicap compenseren en kan het toevallig zo zijn dat die ene grotere persoon meer talent heeft maar op een hoog niveau zijn de concurrenten ook goed afgetraind en getalenteerd en dan is die grote lengte de bottleneck.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog
Dat is een prima gewicht voor die lengte maar je zou nog 10-15 kg. kunnen verliezen. Voor in de heuvels maakt het veel verschil.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |