abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153515481
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis.

En vorig jaar trainde je toch ook al hoofdzakelijk op de wijze waarop je nu traint?
Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.
Maar trek de conclusies die je wil trekken ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153515495
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.
Maar trek de conclusies die je wil trekken ;)
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?
pi_153515590
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?
D1 is een ruim begrip. Uit de test bleek dat mijn D1 tussen de 140 en 158 lag (die standaard percentages van omslagpunt, die iedereen gebruikt).
Dit jaar heb ik mijn D1 zone opgesplitst en naar beneden bijgesteld.

edit blabla laat ook maar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 14-06-2015 11:09:34 ]
  zondag 14 juni 2015 @ 11:04:01 #79
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153515603
Iemand ervaringen met de ridecases van Quadlock en Topeak?
pi_153516626
Dingen die ik merk van het relatief veel D1 trainen zijn snel zakkende hartslag zoals Muzas en in makkelijke koersen is mijn hartslag ook relatief laag tov renners die weinig D1 doen. Waar het bij mij mis gaat is wanneer ik in het rood moet, dat kun je oplossen door ervoor te zorgen dat je later in het rood moet (waardoor je dus ook harder gaat fietsen in groene zone) of door ervoor te zorgen dat je langer in het rood kunt rijden.
pi_153516678
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:00 schreef gerwinner het volgende:
Dingen die ik merk van het relatief veel D1 trainen zijn snel zakkende hartslag zoals Muzas en in makkelijke koersen is mijn hartslag ook relatief laag tov renners die weinig D1 doen. Waar het bij mij mis gaat is wanneer ik in het rood moet, dat kun je oplossen door ervoor te zorgen dat je later in het rood moet (waardoor je dus ook harder gaat fietsen in groene zone) of door ervoor te zorgen dat je langer in het rood kunt rijden.
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.
pi_153516800
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.
Kortom: afwisselend trainen.
En om terug te komen op Andy, waar het in eerste instantie om ging, misschien moet hij wel meer intervaltraining doen. Of gewoon überhaupt meer op snelheid rijden (trainingskoersjes), want het was voor hem de eerste wedstrijd en dan ben je (waarschijnlijk) simpelweg het wedstrijdtempo niet gewend. Ook dat moet je leren, en dat leer je niet als je alleen maar in D1 je trainingsrondjes maakt.
Dan krijg je een acute cultuurshock als je opeens een wedstrijd moet rijden met maxima van tegen of over de 50. Dat trek je dan eenvoudig niet.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:04:40 #83
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_153519070
Een theory van het d1 langzaam doen is dat het voor opbouwen duurvermogen niet uitmaakt of je die d1 ritten, langzaam ( tot bepaald punt) of wat hoger in d1 doet. De winst pak je doordat je daardoor meer energie hebt om de 20% d4 op goede intensiteit te doen. Patroon zal deels door opbouw basisjaren beter zijn geworden, maar specifikere trainingsintensiteiten zal ook zeker hebben meegeholpen.

Er zijn toppers die met 80-0-0-20 in d1-2-3-4, de top hebben bereikt en toppers die goed zijn geworden met 60-0-30-10. (Globaal genomen)
De 0-50-50-0 "methode" van de altijd hardfietsers werkt duidelijk niet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_153521221
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt :P

Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
  zondag 14 juni 2015 @ 15:35:49 #85
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153521309
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt :P

Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.
pi_153521314
quote:

Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.

Maar waarom is dat interessant, het is toch puur afhankelijk van waar je woont?
pi_153521342
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:35 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.
93 kg bij bijna 2 meter :')

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.

Maar waarom is dat interessant, het is toch puur afhankelijk van waar je woont?
Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?
pi_153521376
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

[..]

Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?
Heuvelachtiger vind je niet in Nederland. :P
  zondag 14 juni 2015 @ 15:39:39 #89
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153521385
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 08:49 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
Ok, dat ga ik eens proberen. :)
Ik heb trouwens ook een ander probleempje met die handschoentjes die ik nu heb (Shimano), naarmate ik ze langer draag tijdens een rit gaan ze meer drukken tegen het vel wat tussen de vingers zit, bij mij specifiek bij 1 hand tussen de duim en de wijsvinger. Het klinkt onbenullig maar het doet best wel zeer. Herkenbaar?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 15:41:41 #90
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153521420
quote:

[..]

[..

Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog ;)
  zondag 14 juni 2015 @ 15:50:28 #91
545 dop
:copyright: dop
pi_153521616
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog ;)
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaal
bij heel lang klimwerk gaat dat wel steeds meer spelen , maar op kort klimwerk zijn het meestal niet de kleine mannetjes die in het voordeel zijn.
en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_153521663
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:50 schreef dop het volgende:

[..]

zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaal
bij heel lang klimwerk gaat dat wel steeds meer spelen , maar op kort klimwerk zijn het meestal niet de kleine mannetjes die in het voordeel zijn.
en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen
Tenzij je 2km lang vind natuurlijk. ;)
pi_153521730
Goed topic zo ^O^ ^O^

Slecht seizoen voor witte schoentjes dit :')

Wel heerlijk gefietst. *O*
  zondag 14 juni 2015 @ 15:57:25 #94
545 dop
:copyright: dop
pi_153521778
kijk nog z'n lange klimgeit.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_153521828
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:55 schreef muzas het volgende:
Goed topic zo ^O^ ^O^

Slecht seizoen voor witte schoentjes dit :')

Wel heerlijk gefietst. *O*
Daarom heb ik zwarte schoenen, maar wel een witte helm tegenwoordig. :P
pi_153521928
quote:
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten?
Varieert nog al... Meestal rond de 2... Maar als je echt gek doet hier kom je toch zeker met 6 thuis.
pi_153521988
2 dagen terug voor het eerst een rondje weer op de racefiets gedaan. Net iets meer dan 30km. Mijn conditie ben ik erg kwijt geraakt, na 25km had ik er voor mijn gevoel wel 200 opzitten. Sporten moet ik nu nog een tijd met een Brace die ervoor zorgt dat de knieschijf niet ineens weer weg kan schieten.

Het is nu de bedoeling dat de beenspieren weer groter/sterker worden. De afgelopen 6 weken zijn mijn benen een stuk dunner geworden en ze stelden al niet zoveel voor :P

Qua fietsen heb ik voor dit jaar niet echt doelen meer. Gewoon een beetje fietsen en de condite langzaam terug krijgen. Met hardlopen heb ik nog wel een doel en dat is de 10×10km estafette van de run van Winschoten. Ik doe met een groepje mee waar de snelheid niet zoveel uit maakt, dus ben benieuwd of ik überhaupt dan al weer de 10km aan kan.
pi_153521991
quote:

Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainen ;)
pi_153522050
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 16:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainen ;)
Daar ben ik vandaag ook geweest denk ik :P Geprobeerd om op de normale stukken wat energie te sparen en de zwaardere stukken wat meer kopwerk te verrichten. Ik wil binnenkort nog een keer naar Tecklenburg, ook veel goeds over gehoord.
  zondag 14 juni 2015 @ 16:25:46 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153522433
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hij zou ceteris paribus ook meer vermogen moeten hebben. Het probleem voor lange mensen is dat hun relatieve vermogen (vermogen per kg. lichaamsgewicht) lager is. Dat wordt hard afgestraft bij het bergop fietsen (of bij het hardlopen van grote afstanden, de beste marathonlopers zijn 1m70-1m75). Natuurlijk kan een lang iemand ervoor zorgen dat hij een zeer laag lichaamsgewicht heeft (maar niet zo laag dat je te weinig vet hebt) en zodoende zijn handicap compenseren en kan het toevallig zo zijn dat die ene grotere persoon meer talent heeft maar op een hoog niveau zijn de concurrenten ook goed afgetraind en getalenteerd en dan is die grote lengte de bottleneck.

quote:

[..]

Dat is een prima gewicht voor die lengte maar je zou nog 10-15 kg. kunnen verliezen. Voor in de heuvels maakt het veel verschil. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')