SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk omdat je oud wordt buzz. Echt een mooi verhaal voor achter de geraniums.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Waarom moet ik bij Zeeland altijd hier aan denken?
[..]
Email? Zal wel in orde zijnquote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
Zie https://www.bike-components.de/en/FAQ/quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
quote:For customers outside Germany:
In the event of a complaint please return the defective article to us enclosing a copy of the invoice and a detailed description of the fault. Please also enclose a copy of the invoice for the sending of the parcel and state your bank account details (incl.. IBAN number and SWIFT code). Please use the cheapest method of sending. If we agree to handle the claim under guarantee, we will reimburse your postage costs.
We will attempt to review the complaint directly in-house. Should this not be possible, we will have to forward the article to the manufacturer. We will notify you in this case. If you have any questions, please contact retour@bike-components.de
Nooit echt garantie moeten regelen daar maar aftersales is prima in orde. Kon zelfs een keer product ruilen wat ik zelf verkeerd had besteld en al geopend.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
Zo nu en dan trainingskoersen rijden is sowieso verstandig als je echte wedstrijden wilt rijden. Leer je ook beetje pelotonrijden van. Opgesloten zitten gebeurt vaak, je moet er op vertrouwen dat niemand iets raars doet. Wel mooi dat je goed de bochten doorkwam!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:42 schreef Andyy het volgende:
Pffff, ik moet maar trainingskoersen gaan rijden ofzoEerste paar ronden al eraf gereden omdat ik te dicht bij de voorganger zat of opgesloten zat (vond ik), dus snel al achteraan terecht gekomen en op een gegeven moment niet meer aan kunnen sluiten
![]()
Merkte wel dat ik bakken meer grip had in een krappere bocht, daardoor kon ik steeds een paar plekken naar voren in die paar rondes die ik heb mee kunnen rijden.
Bedankt, ik zat op de duitse website te kijken, dit is veel handiger.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:34 schreef ratatat het volgende:
[..]
Zie https://www.bike-components.de/en/FAQ/
[..]
Hoop dat ik deze keer wel zin heb om tot Noord-Beveland te gaan, vorige keer laf afgehaakt bij Schouwen-Duiveland. Maar moet eens die Oosterscheldekering zien want daar ben ik nog nooit geweest.quote:
Flink rondje is dat, vanuit Rotterdam 170 ofzo. Wel altijd tof om zeelandbrug - oosterscheldekering combo te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:40 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoop dat ik deze keer wel zin heb om tot Noord-Beveland te gaan, vorige keer laf afgehaakt bij Schouwen-Duiveland. Maar moet eens die Oosterscheldekering zien want daar ben ik nog nooit geweest.
Body van een wiel was kapot gegaan. Kreeg een nieuwe. Duurde wel lang, maar kan ook door postNL komen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
Ja, maar is eigenlijk maar 30 km meer dan tot Schouwen-Duiveland. En dat was wel prima te doen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Flink rondje is dat, vanuit Rotterdam 170 ofzo. Wel altijd tof om zeelandbrug - oosterscheldekering combo te doen.
Alternatief is om kust te blijven volgen tot Vlissingen en dan treintje terug, directe verbinding. Stuk tussen Vrouwenpolder en Vlissingen vind ik zelf ook heel mooi maar dat is ook beetje nostalgie
Nee man, dat heet nostalgie, net als deze....quote:Op zaterdag 13 juni 2015 21:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Denk omdat je oud wordt buzz. Echt een mooi verhaal voor achter de geraniums.
Je moet iig zo plannen dat je zeelandbrug pakt met wind mee. Of in ieder geval niet wind tegen. Heb daar met een laffe windkracht 2-3 in de rug keer PR gezet van net niet 50 gemiddeld en dat was nog in mn beetje fietsen tussen de voetbal door dagen. Daar wind tegen is echt geen genot.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, maar is eigenlijk maar 30 km meer dan tot Schouwen-Duiveland. En dat was wel prima te doen.
Vlissingen is ook wel een goed idee voor later, maar dan liever met de trein heen. Weinig trek om met zoutplakken op m'n bek in de trein te zitten.
Zijwind is zeker zo vervelend, zo breed is het daar niet en je wilt ook niet tegen de rand geblazen worden.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je moet iig zo plannen dat je zeelandbrug pakt met wind mee. Of in ieder geval niet wind tegen. Heb daar met een laffe windkracht 2-3 in de rug keer PR gezet van net niet 50 gemiddeld en dat was nog in mn beetje fietsen tussen de voetbal door dagen. Daar wind tegen is echt geen genot.
Veel plezier iig
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 22:32 schreef Reljem het volgende:
Ik heb nu een tijdje een nieuw fietsje, maar heb het idee dat mijn houding nog niet helemaal lekker is. Gevoelsmatig zit mijn stuur te ver waardoor ik niet helemaal chill fiets als ik met mijn handen bij de versnelling/rem zit, toch de meest gangbare houding. Handjes daarom vaker op het stuur. Verder snel last van mijn reet. Zit ook niet helemaal achterop het zadel. Kan ik daar met wat kleine aanpassingen zelf aan fine-tunen? Zit er sws aan te denken om mij even op te meten bij een fietsenzaak.
Het moet wel een beetje haalbaar zijn voor die ander. Maar gaat dat segment omhoog dan dat hij op 42 staat?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:13 schreef Tommeke het volgende:
Hij staat nu op 42. Kan er wel met 50 langs rossen, maar misschien is het leuk om eerst ff 43-44 per uur te doen
Galbakquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:40 schreef Patroon het volgende:
Haha ik moest ff reageren. Wat een kneuzen haha.
Hij had vooraf ook al gezegd dat hij hem terug zou pakken
Is dat die man van het duimpje omhoog weerquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik had dinsdag een kommetje gepakt tijdens die ATB tijdrit omdat een deel van het parcours langs een weg ging waar een segment lag.
Gister probeerde de nummer 2 op z'n racefiets dat kommetje weer af te pakken. Maar hij was niet sneller dan ik offroad op m'n crosser
Z'n broer reageerde op dat ritje dat ik eraan moest haha.
Vandaag is 't 'm gelukt haha. Ik had er op gereageerd en ze waren er zo blij mee dat ie weer van hem is dat ik 't bijna sneu vind om 'm terug te pakken
Nee. Die zit nu op de Ventoux met Boogerdquote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is dat die man van het duimpje omhoog weer
Ja klopt, vanuit de vereniging wordt al redelijk wat gedaan, elke donderdag is het wel een soort van koersen bij de snelle groep. Maar moet ook meer powerrrrrrrr leren ontwikkelenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ronde van het Wilhelminapark gereden?
Op de Nedereindseberg meerijden dan. Kan dinsdag- en donderdagavond (19:00), zaterdagmiddag (13:00) en zondagochtend (10:00).
Veel korte intensieve intervallen doen dus.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:02 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja klopt, vanuit de vereniging wordt al redelijk wat gedaan, elke donderdag is het wel een soort van koersen bij de snelle groep. Maar moet ook meer powerrrrrrrr leren ontwikkelen
Geweldig.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 20:50 schreef buzz1291 het volgende:
Hier nog een pareltje uit KLB
KLB / Te dik om te wielrennen.
Waarom?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Veel korte intensieve intervallen doen dus.
Ja, cyclist palsy gehad. Paar maanden geduurd voordat de zenuw weer normaal werkte. Kwam door teveel druk op de handen. Tegenwoordig wat lichter en denk ook wel sterkere core en nergens meer last van.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm
Omdat je op die manier meer power krijgt. Goede trapfrequentie bij een zwaardere weerstand => meer kracht en vermogen in je benen.quote:
Wat heb jij die paar maanden gedaan? Helemaal gestopt met fietsen? Of een andere vorm van herstel? Ik heb het af en toe even, dan haal ik direct mijn hand van het stuur en beweeg ik mijn vingers een beetje. Best vervelend. De rompspieren wat extra trainen lijkt me een aardig idee.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:13 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ja, cyclist palsy gehad. Paar maanden geduurd voordat de zenuw weer normaal werkte. Kwam door teveel druk op de handen. Tegenwoordig wat lichter en denk ook wel sterkere core en nergens meer last van.
Ah interessant. Vertel eens meer...quote:Op zondag 14 juni 2015 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Omdat je op die manier meer power krijgt. Goede trapfrequentie bij een zwaardere weerstand => meer kracht en vermogen in je benen.
Ben doorgegaan met fietsen. Stuur wat naar achter gekanteld om zo de druk op de handen wat meer naar voren te krijgen. Herstelde toen wel maar vrij langzaam. Daarna een maandje niet gefietst wat heel erg veel hielp, de 2 maanden daarna vooral op een andere fiets gezeten waar het stuur wat hoger zit en zo wat minder druk op de handen had. Ergens in die 2 maanden ook helemaal weg en geen last meer gehad.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat heb jij die paar maanden gedaan? Helemaal gestopt met fietsen? Of een andere vorm van herstel? Ik heb het af en toe even, dan haal ik direct mijn hand van het stuur en beweeg ik mijn vingers een beetje. Best vervelend. De rompspieren wat extra trainen lijkt me een aardig idee.
Jij had zomaar de beschikking over een andere racefiets?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:31 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ben doorgegaan met fietsen. Stuur wat naar achter gekanteld om zo de druk op de handen wat meer naar voren te krijgen. Herstelde toen wel maar vrij langzaam. Daarna een maandje niet gefietst wat heel erg veel hielp, de 2 maanden daarna vooral op een andere fiets gezeten waar het stuur wat hoger zit en zo wat minder druk op de handen had. Ergens in die 2 maanden ook helemaal weg en geen last meer gehad.
Hoezo? Ben jij het daar niet mee eens?quote:
Fitnessfiets die ik al had.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij had zomaar de beschikking over een andere racefiets?
Dikke onzin. Ik ben sneller gaan fietsen door langzamer te trainenquote:Op zondag 14 juni 2015 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hoezo? Ben jij het daar niet mee eens?
Als je je 'kruis'snelheid met fietsen of hardlopen wil verhogen dan moet je trainen met een hogere snelheid. In het begin houd je dat kortere periodes vol, door het te trainen houd je het langere periodes vol (zolang je onder een bepaalde intensiteit blijft).
Heb jij een bron waarin dit wordt gesteld? Zo ja, dan zou ik die graag lezen.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dikke onzin.
Je moet 2 zaken onderscheiden. Dat is betere conditie en sterker worden. Stel jouw vermogen op omslagpunt ligt op 270w en je kan 10min 300w trappen. Dan kan je dat vaak trainen en daardoor oprekken naar 12 of misschien 13min, maar dat is dan je plafond. Dan ben je sterker geworden, oftewel je kan langer in het rood.
Als je nu je vermogen op omslag verhoogt naar 300w dan kan je 60min 300w trappen. Je bent dan conditioneel beter omdat je langer in de groene zone zit. De progressie is dan veel groter. Je vermogen op omslag verhogen doe je door er eerst voor te zorgen dat je meer vermogen in D1 gaat trappen. Dus veel trainen in D1. Hf <135
Fietsen is geen krachtsport.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mijn snelheid werd volgens mij toch ook steeds hoger wanneer mijn beenspieren sterker werden aangezien ik daardoor met een zwaarder verzet dezelfde trapfrequentie kan blijven halen. Zelf train ik trouwens het liefst heel erg afwisselend: 1 langere en rustigere rit per week, 1 intensieve rit (als ik me fit voel) en 1 waarbij de intensiteit ook wat lager mag liggen terwijl de afstand ook niet groot is (ik neem ongeveer 60 km. als minimale afstand).
Dat is waar maar hoeveel tragere fietsers hebben het probleem dat ze niet die trappers met een normale frequentie krijgen rondgedraaid zodra de weerstand wat hoger wordt? Misschien zit ik er naast maar dat lijkt mij dan toch een tekort aan kracht in de benen. Ben jij het met mij eens dat een goede afwisseling in de training tussen korter en intensiever en langer en minder intensief (en tussendoor korter en minder intensief) het beste is?quote:
Lekker bezig.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:08 schreef muzas het volgende:
Mooiste voorbeeld was de haussire bij de chouffe classic dit jaar. Reed 'm samen op met MAx, een vriendje van me met wie het lekker fietsen is, want ongeveer gelijk. Maar hij dus van 'de andere school'. Haussire is een drietrapsraket. 3x teringsteil met tussenpozen. Eerste trap reed ie keihard bij me weg. Puntje bij paaltje stond ik ruim een minuut te wachten op de top.
Ja veel jongens zie ik op strava altijd 30+ trainen. Zelfs 31-32+ en in de koers rij ik ze eraf. Terwijl ik nooit boven de 30 kom.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:04 schreef muzas het volgende:
Ik ben, mede dankzij dit topic en in het bijzonder patroon, erg gaan letten op mijn hartslag en training. Nu toch al zeker 2 jaar. Daar waar mijn vriendjes altijd waren van het "teller boven de 30 houden" etc. Ja zij gingen veel sneller dan ik rondjes met 30 gemiddeld rijden. Maar nooit verder dan 50k. En nog, mijn rondjes zijn zélden boven de 30 maar ik trap ze er allemaal af als het moet en/of we samen rijden, ook naar boven. Het eerste uur of de eerste klim mss niet, maar na 2 uur of de 3e klim ben ik de baas.
Zie dat ook terug op mn strava. Mijn gemiddelde, bij gelijke HF, klimt héél langzaam maar gestaag omhoog. En afstanden zijn al helemaal geen probleem.
Klopt. Jouw basis is groter, dus jij zit qua vermogen weer sneller in het groen. Stel jouw vermogen op omslag is 200w en van je vriend 180w. Als dan ff naar 300w gaat en daarna weer vlak wordt richting 200w dan zit jij eerder in het groen, hij moet namelijk dalen naar 180w immers.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:11 schreef muzas het volgende:
Ik merk ook dat, en volgens mij is dat dus ook die duurtraining correct me if i'm wrong, dat ik veel sneller herstel in de rustige stukken. Áls ik ff gas heb moeten geven en mn HF omhoog knalt, daalt ie ook weer veel sneller als het dan weer wat rustiger is. Daar pak ik meestal mn vriendjes op.
Ik rij als ik in m'n eentje fiets ook altijd als een bejaarde. Hard fietsen doe ik wel in (trainings)koersen.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja veel jongens zie ik op strava altijd 30+ trainen. Zelfs 31-32+ en in de koers rij ik ze eraf. Terwijl ik nooit boven de 30 kom.
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm
Heb jij daar bepaalde patronen voor hoeveel en wanneer je bepaalde hartslagzones traint?quote:Op zondag 14 juni 2015 01:04 schreef muzas het volgende:
Ik ben, mede dankzij dit topic en in het bijzonder patroon, erg gaan letten op mijn hartslag en training. Nu toch al zeker 2 jaar. Daar waar mijn vriendjes altijd waren van het "teller boven de 30 houden" etc. Ja zij gingen veel sneller dan ik rondjes met 30 gemiddeld rijden. Maar nooit verder dan 50k. En nog, mijn rondjes zijn zélden boven de 30 maar ik trap ze er allemaal af als het moet en/of we samen rijden, ook naar boven. Het eerste uur of de eerste klim mss niet, maar na 2 uur of de 3e klim ben ik de baas.
Zie dat ook terug op mn strava. Mijn gemiddelde, bij gelijke HF, klimt héél langzaam maar gestaag omhoog. En afstanden zijn al helemaal geen probleem.
Nee niet echt eigenlijk. Ik wissel het gewoon af... lange ritjes lekker in D1, kort ritje door de duinen lekker in D2 en kutten op het kopje is dan een soort interval. Op die manier probeer ik het 'speels' invulling te geven. Strakke schema's maken etc is niet zo mijn ding.quote:Op zondag 14 juni 2015 08:50 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Heb jij daar bepaalde patronen voor hoeveel en wanneer je bepaalde hartslagzones traint?
Zal iid ook wel werken ja. Heb tegenwoordig ook een setje handschoenen met meer padding op het gebied waar teveel druk die zenuw klemt. Denk dat dat ook wel kan helpen in het verminderen van tintelende vingers. Ze zijn van Gripgrap.quote:Op zondag 14 juni 2015 08:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
Heeft dat te maken met die verschillende soorten fast twitch spieren? Wil me daar nog een keer over inlezen maar ben er nog niet aan toe gekomen.quote:Op zondag 14 juni 2015 09:49 schreef quinoahipster het volgende:
Het is inderdaad waar dat door duurtraining fast twitch vezels meer eigenschappen van slow twitch vezels kunnen krijgen.
Dit is correct.quote:Op zondag 14 juni 2015 01:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ben jij het met mij eens dat een goede afwisseling in de training tussen korter en intensiever en langer en minder intensief (en tussendoor korter en minder intensief) het beste is?
Krijg ik ook last van wanneer ik onbewust mijn stuur met m'n handen teveel in een hoek tov van mijn onderarm vasthoud. Zorgen dat je handen zoveel mogelijk één lijn met je onderarmen vormen werkt bij mij, en zou je probleem wel eens simpel kunnen oplossen. Want je weet, een daagje een paar zenuwen "afknellen" kost je zo maar een week om te herstellen.quote:Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm
Hoewel je daar in principe gelijk mee hebt, ben je niet ook meer gaan fietsen in de afgelopen paar jaar (niet dit jaar tov vorig jaar, maar volgens mij wel tov de jaren daarvoor)?quote:Op zondag 14 juni 2015 00:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dikke onzin. Ik ben sneller gaan fietsen door langzamer te trainen
Ik vergelijk alleen met vorig jaar (2014) want idd in 2013 fietste ik veel onregelmatiger. Tov vorig jaar fiets ik nu niet eens zoveel meer. Een maand terug was het +/- 20 uren.quote:
Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vergelijk alleen met vorig jaar (2014) want idd in 2013 fietste ik veel onregelmatiger. Tov vorig jaar fiets ik nu niet eens zoveel meer. Een maand terug was het +/- 20 uren.
Natuurlijk is het niet alleen de andere manier van trainen, wat ik vorig jaar en jaar ervoor opgebouwd heb neem ik ook mee. Toch zie ik een enorm verschil in koersen, dat mijn hf nu veel sneller weer zakt en ik daardoor nu ook echt mij kan bemoeien met het koersverloop, waar ik vorig jaar voornamelijk voorin mee kon rijden.
Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.quote:Op zondag 14 juni 2015 10:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis.
En vorig jaar trainde je toch ook al hoofdzakelijk op de wijze waarop je nu traint?
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?quote:Op zondag 14 juni 2015 10:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.
Maar trek de conclusies die je wil trekken
D1 is een ruim begrip. Uit de test bleek dat mijn D1 tussen de 140 en 158 lag (die standaard percentages van omslagpunt, die iedereen gebruikt).quote:Op zondag 14 juni 2015 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.quote:Op zondag 14 juni 2015 12:00 schreef gerwinner het volgende:
Dingen die ik merk van het relatief veel D1 trainen zijn snel zakkende hartslag zoals Muzas en in makkelijke koersen is mijn hartslag ook relatief laag tov renners die weinig D1 doen. Waar het bij mij mis gaat is wanneer ik in het rood moet, dat kun je oplossen door ervoor te zorgen dat je later in het rood moet (waardoor je dus ook harder gaat fietsen in groene zone) of door ervoor te zorgen dat je langer in het rood kunt rijden.
Kortom: afwisselend trainen.quote:Op zondag 14 juni 2015 12:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
93 kg bij bijna 2 meterquote:Op zondag 14 juni 2015 15:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.
Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?quote:Op zondag 14 juni 2015 15:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.
Maar waarom is dat interessant, het is toch puur afhankelijk van waar je woont?
Heuvelachtiger vind je niet in Nederland.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
93 kg bij bijna 2 meter
[..]
Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?
Ok, dat ga ik eens proberen.quote:Op zondag 14 juni 2015 08:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoogquote:
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaalquote:Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog
Tenzij je 2km lang vind natuurlijk.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:50 schreef dop het volgende:
[..]
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaal
bij heel lang klimwerk gaat dat wel steeds meer spelen , maar op kort klimwerk zijn het meestal niet de kleine mannetjes die in het voordeel zijn.
en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen
Daarom heb ik zwarte schoenen, maar wel een witte helm tegenwoordig.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:55 schreef muzas het volgende:
Goed topic zo![]()
![]()
Slecht seizoen voor witte schoentjes dit![]()
Wel heerlijk gefietst.
Varieert nog al... Meestal rond de 2... Maar als je echt gek doet hier kom je toch zeker met 6 thuis.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten?
Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainenquote:Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
Daar ben ik vandaag ook geweest denk ikquote:Op zondag 14 juni 2015 16:06 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainen
Hij zou ceteris paribus ook meer vermogen moeten hebben. Het probleem voor lange mensen is dat hun relatieve vermogen (vermogen per kg. lichaamsgewicht) lager is. Dat wordt hard afgestraft bij het bergop fietsen (of bij het hardlopen van grote afstanden, de beste marathonlopers zijn 1m70-1m75). Natuurlijk kan een lang iemand ervoor zorgen dat hij een zeer laag lichaamsgewicht heeft (maar niet zo laag dat je te weinig vet hebt) en zodoende zijn handicap compenseren en kan het toevallig zo zijn dat die ene grotere persoon meer talent heeft maar op een hoog niveau zijn de concurrenten ook goed afgetraind en getalenteerd en dan is die grote lengte de bottleneck.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog
Dat is een prima gewicht voor die lengte maar je zou nog 10-15 kg. kunnen verliezen. Voor in de heuvels maakt het veel verschil.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |