abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153506386
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Kijk, zó moet het! _O_

Eerstvolgende meet:

* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava
Hier vind je onze kilometerstanden

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_153506406
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Waarom moet ik bij Zeeland altijd hier aan denken?

[..]

Denk omdat je oud wordt buzz. Echt een mooi verhaal voor achter de geraniums.
pi_153506470
Pfft, voel me altijd heel de dag zo verrot na het fietsen.
Misschien is naar de dokter binnenkort ;(
pi_153506640
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
pi_153506701
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
Email? Zal wel in orde zijn
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153506733
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
Zie https://www.bike-components.de/en/FAQ/

quote:
For customers outside Germany:
In the event of a complaint please return the defective article to us enclosing a copy of the invoice and a detailed description of the fault. Please also enclose a copy of the invoice for the sending of the parcel and state your bank account details (incl.. IBAN number and SWIFT code). Please use the cheapest method of sending. If we agree to handle the claim under guarantee, we will reimburse your postage costs.
We will attempt to review the complaint directly in-house. Should this not be possible, we will have to forward the article to the manufacturer. We will notify you in this case. If you have any questions, please contact retour@bike-components.de
pi_153506746
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
Nooit echt garantie moeten regelen daar maar aftersales is prima in orde. Kon zelfs een keer product ruilen wat ik zelf verkeerd had besteld en al geopend.
pi_153506775
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:42 schreef Andyy het volgende:
Pffff, ik moet maar trainingskoersen gaan rijden ofzo :') Eerste paar ronden al eraf gereden omdat ik te dicht bij de voorganger zat of opgesloten zat (vond ik), dus snel al achteraan terecht gekomen en op een gegeven moment niet meer aan kunnen sluiten :') :') Merkte wel dat ik bakken meer grip had in een krappere bocht, daardoor kon ik steeds een paar plekken naar voren in die paar rondes die ik heb mee kunnen rijden.
Zo nu en dan trainingskoersen rijden is sowieso verstandig als je echte wedstrijden wilt rijden. Leer je ook beetje pelotonrijden van. Opgesloten zitten gebeurt vaak, je moet er op vertrouwen dat niemand iets raars doet. Wel mooi dat je goed de bochten doorkwam!
pi_153506826
quote:
Bedankt, ik zat op de duitse website te kijken, dit is veel handiger.
pi_153506854
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Leuk :) Tot welk eiland ga je?
Hoop dat ik deze keer wel zin heb om tot Noord-Beveland te gaan, vorige keer laf afgehaakt bij Schouwen-Duiveland. Maar moet eens die Oosterscheldekering zien want daar ben ik nog nooit geweest.
pi_153507049
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:40 schreef ratatat het volgende:

[..]

Hoop dat ik deze keer wel zin heb om tot Noord-Beveland te gaan, vorige keer laf afgehaakt bij Schouwen-Duiveland. Maar moet eens die Oosterscheldekering zien want daar ben ik nog nooit geweest.
Flink rondje is dat, vanuit Rotterdam 170 ofzo. Wel altijd tof om zeelandbrug - oosterscheldekering combo te doen.

Alternatief is om kust te blijven volgen tot Vlissingen en dan treintje terug, directe verbinding. Stuk tussen Vrouwenpolder en Vlissingen vind ik zelf ook heel mooi maar dat is ook beetje nostalgie :P
  zaterdag 13 juni 2015 @ 21:47:52 #12
438879 Carb
The Fuck Up
pi_153507051
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:28 schreef gerwinner het volgende:
Iemand ervaring met garantie bij bike-components.de? Kan helemaal niets op hun site vinden...
Body van een wiel was kapot gegaan. Kreeg een nieuwe. Duurde wel lang, maar kan ook door postNL komen.
pi_153507589
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Flink rondje is dat, vanuit Rotterdam 170 ofzo. Wel altijd tof om zeelandbrug - oosterscheldekering combo te doen.

Alternatief is om kust te blijven volgen tot Vlissingen en dan treintje terug, directe verbinding. Stuk tussen Vrouwenpolder en Vlissingen vind ik zelf ook heel mooi maar dat is ook beetje nostalgie :P
Ja, maar is eigenlijk maar 30 km meer dan tot Schouwen-Duiveland. En dat was wel prima te doen.

Vlissingen is ook wel een goed idee voor later, maar dan liever met de trein heen. Weinig trek om met zoutplakken op m'n bek in de trein te zitten.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:07:55 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153507615
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 21:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Denk omdat je oud wordt buzz. Echt een mooi verhaal voor achter de geraniums.
Nee man, dat heet nostalgie, net als deze....


Of deze

2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_153507764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:07 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ja, maar is eigenlijk maar 30 km meer dan tot Schouwen-Duiveland. En dat was wel prima te doen.

Vlissingen is ook wel een goed idee voor later, maar dan liever met de trein heen. Weinig trek om met zoutplakken op m'n bek in de trein te zitten.
Je moet iig zo plannen dat je zeelandbrug pakt met wind mee. Of in ieder geval niet wind tegen. Heb daar met een laffe windkracht 2-3 in de rug keer PR gezet van net niet 50 gemiddeld en dat was nog in mn beetje fietsen tussen de voetbal door dagen. Daar wind tegen is echt geen genot.

Veel plezier iig :)
pi_153507804
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je moet iig zo plannen dat je zeelandbrug pakt met wind mee. Of in ieder geval niet wind tegen. Heb daar met een laffe windkracht 2-3 in de rug keer PR gezet van net niet 50 gemiddeld en dat was nog in mn beetje fietsen tussen de voetbal door dagen. Daar wind tegen is echt geen genot.

Veel plezier iig :)
Zijwind is zeker zo vervelend, zo breed is het daar niet en je wilt ook niet tegen de rand geblazen worden.
sig verwijderd door FA
pi_153507822
Zolang het maar niet uit het oosten komt, heb altijd een soort ongegronde angst om over de reling het water in te kieperen.
pi_153508194
Ik heb nu een tijdje een nieuw fietsje, maar heb het idee dat mijn houding nog niet helemaal lekker is. Gevoelsmatig zit mijn stuur te ver waardoor ik niet helemaal chill fiets als ik met mijn handen bij de versnelling/rem zit, toch de meest gangbare houding. Handjes daarom vaker op het stuur. Verder snel last van mijn reet. Zit ook niet helemaal achterop het zadel. Kan ik daar met wat kleine aanpassingen zelf aan fine-tunen? Zit er sws aan te denken om mij even op te meten bij een fietsenzaak.
pi_153508235
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 22:32 schreef Reljem het volgende:
Ik heb nu een tijdje een nieuw fietsje, maar heb het idee dat mijn houding nog niet helemaal lekker is. Gevoelsmatig zit mijn stuur te ver waardoor ik niet helemaal chill fiets als ik met mijn handen bij de versnelling/rem zit, toch de meest gangbare houding. Handjes daarom vaker op het stuur. Verder snel last van mijn reet. Zit ook niet helemaal achterop het zadel. Kan ik daar met wat kleine aanpassingen zelf aan fine-tunen? Zit er sws aan te denken om mij even op te meten bij een fietsenzaak.
  zaterdag 13 juni 2015 @ 22:39:03 #20
130803 Gripper
Get a grip
pi_153508379
Iemand goesting om morgen een rondje te gaan maken? Heuvelrug en posbank bijv. Of Betuwe. 120-150 km en een appelgebakje onderweg.
Ik wil rond 10 uur de brommer aantrappen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 13 juni 2015 @ 23:02:14 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153509030
Neuh wilde morgen een grote tocht maken maar daar heb ik ook al geen zin meer in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_153509150
Ik had dinsdag een kommetje gepakt tijdens die ATB tijdrit omdat een deel van het parcours langs een weg ging waar een segment lag.

Gister probeerde de nummer 2 op z'n racefiets dat kommetje weer af te pakken. Maar hij was niet sneller dan ik offroad op m'n crosser :D
Z'n broer reageerde op dat ritje dat ik eraan moest haha.

Vandaag is 't 'm gelukt haha. Ik had er op gereageerd en ze waren er zo blij mee dat ie weer van hem is dat ik 't bijna sneu vind om 'm terug te pakken :P
  zaterdag 13 juni 2015 @ 23:12:27 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153509321
Gewoon doen :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_153509368
Hij staat nu op 42. Kan er wel met 50 langs rossen, maar misschien is het leuk om eerst ff 43-44 per uur te doen :P
pi_153509739
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:13 schreef Tommeke het volgende:
Hij staat nu op 42. Kan er wel met 50 langs rossen, maar misschien is het leuk om eerst ff 43-44 per uur te doen :P
Het moet wel een beetje haalbaar zijn voor die ander. Maar gaat dat segment omhoog dan dat hij op 42 staat?
pi_153510168
Haha ik moest ff reageren. Wat een kneuzen haha.

Hij had vooraf ook al gezegd dat hij hem terug zou pakken
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153510293
Neuh gewoon vlak. 300 meter. Ik reed met door de berm ernaast op m'n crosser met 39 in 't uur en had 'm haha :D
pi_153510322
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:40 schreef Patroon het volgende:
Haha ik moest ff reageren. Wat een kneuzen haha.

Hij had vooraf ook al gezegd dat hij hem terug zou pakken
Galbak :D

Ik moet ff sympathiek blijven. Kunnen (potentiële) klanten zijn jwz ;)
pi_153510585
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik had dinsdag een kommetje gepakt tijdens die ATB tijdrit omdat een deel van het parcours langs een weg ging waar een segment lag.

Gister probeerde de nummer 2 op z'n racefiets dat kommetje weer af te pakken. Maar hij was niet sneller dan ik offroad op m'n crosser :D
Z'n broer reageerde op dat ritje dat ik eraan moest haha.

Vandaag is 't 'm gelukt haha. Ik had er op gereageerd en ze waren er zo blij mee dat ie weer van hem is dat ik 't bijna sneu vind om 'm terug te pakken :P
Is dat die man van het duimpje omhoog weer :D
pi_153510664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 23:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is dat die man van het duimpje omhoog weer :D
Nee. Die zit nu op de Ventoux met Boogerd :D
En hij heeft vorige week twee fietsclinics gegeven, en daar maar liefst 11(!!!) Facebook berichten aan gewijd.

De Ventoux teller staat al op 8. En hij moet nog thuiskomen _O-
pi_153510742
Duimpje meneer is btw boos op me omdat ik 'm twee weken terug liep te sarren :D

Hij wilde per se in het laatste wiel zitten. Dat wilde ik ook. Maar hij zat in mijn wiel. Toen liet ik met een vriend van me tegelijkertijd een gat van 150 meter ofzo vallen. Duimpje meneer vet boos en arrogant naar ons kijken en toen ging hij het dichtrijden _O-
Wij natuurlijk meteen strak in z'n wiel en hem een beetje aanmoedigen :') _O-
  zondag 14 juni 2015 @ 00:01:13 #32
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153510747
Eerder op de dag een rondje van 95-100 km. gefietst.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!fotograaf zondag 14 juni 2015 @ 00:02:45 #33
145146 Andyy
pi_153510792
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ronde van het Wilhelminapark gereden?

Op de Nedereindseberg meerijden dan. Kan dinsdag- en donderdagavond (19:00), zaterdagmiddag (13:00) en zondagochtend (10:00).
Ja klopt, vanuit de vereniging wordt al redelijk wat gedaan, elke donderdag is het wel een soort van koersen bij de snelle groep. Maar moet ook meer powerrrrrrrr leren ontwikkelen
  zondag 14 juni 2015 @ 00:07:37 #34
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153510958
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 00:08:14 #35
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153510982
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:02 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ja klopt, vanuit de vereniging wordt al redelijk wat gedaan, elke donderdag is het wel een soort van koersen bij de snelle groep. Maar moet ook meer powerrrrrrrr leren ontwikkelen
Veel korte intensieve intervallen doen dus. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 00:12:31 #36
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511110
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2015 20:50 schreef buzz1291 het volgende:
Hier nog een pareltje uit KLB

KLB / Te dik om te wielrennen.
Geweldig. :)
Dat is weer iets anders dan "ik ben te dik om te zwemmen" terwijl het een van de beste sporten is voor mensen die te zwaar wegen. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153511130
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Veel korte intensieve intervallen doen dus. :)
Waarom?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153511132
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm
Ja, cyclist palsy gehad. Paar maanden geduurd voordat de zenuw weer normaal werkte. Kwam door teveel druk op de handen. Tegenwoordig wat lichter en denk ook wel sterkere core en nergens meer last van.
  zondag 14 juni 2015 @ 00:15:49 #39
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511211
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je op die manier meer power krijgt. Goede trapfrequentie bij een zwaardere weerstand => meer kracht en vermogen in je benen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 00:18:18 #41
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511269
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:13 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ja, cyclist palsy gehad. Paar maanden geduurd voordat de zenuw weer normaal werkte. Kwam door teveel druk op de handen. Tegenwoordig wat lichter en denk ook wel sterkere core en nergens meer last van.
Wat heb jij die paar maanden gedaan? Helemaal gestopt met fietsen? Of een andere vorm van herstel? Ik heb het af en toe even, dan haal ik direct mijn hand van het stuur en beweeg ik mijn vingers een beetje. Best vervelend. De rompspieren wat extra trainen lijkt me een aardig idee.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153511315
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat je op die manier meer power krijgt. Goede trapfrequentie bij een zwaardere weerstand => meer kracht en vermogen in je benen.
Ah interessant. Vertel eens meer...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153511580
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heb jij die paar maanden gedaan? Helemaal gestopt met fietsen? Of een andere vorm van herstel? Ik heb het af en toe even, dan haal ik direct mijn hand van het stuur en beweeg ik mijn vingers een beetje. Best vervelend. De rompspieren wat extra trainen lijkt me een aardig idee.
Ben doorgegaan met fietsen. Stuur wat naar achter gekanteld om zo de druk op de handen wat meer naar voren te krijgen. Herstelde toen wel maar vrij langzaam. Daarna een maandje niet gefietst wat heel erg veel hielp, de 2 maanden daarna vooral op een andere fiets gezeten waar het stuur wat hoger zit en zo wat minder druk op de handen had. Ergens in die 2 maanden ook helemaal weg en geen last meer gehad.
  zondag 14 juni 2015 @ 00:32:36 #44
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511600
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:31 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ben doorgegaan met fietsen. Stuur wat naar achter gekanteld om zo de druk op de handen wat meer naar voren te krijgen. Herstelde toen wel maar vrij langzaam. Daarna een maandje niet gefietst wat heel erg veel hielp, de 2 maanden daarna vooral op een andere fiets gezeten waar het stuur wat hoger zit en zo wat minder druk op de handen had. Ergens in die 2 maanden ook helemaal weg en geen last meer gehad.
Jij had zomaar de beschikking over een andere racefiets? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 00:35:44 #45
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153511681
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ah interessant. Vertel eens meer...
Hoezo? Ben jij het daar niet mee eens?
Als je je 'kruis'snelheid met fietsen of hardlopen wil verhogen dan moet je trainen met een hogere snelheid. In het begin houd je dat kortere periodes vol, door het te trainen houd je het langere periodes vol (zolang je onder een bepaalde intensiteit blijft). De vraag is dan of dat je liever kiest voor extensieve intervallen of intensieve intervallen, een afwisseling van intensief, extensief en duurvermogen (met langere afstand) lijkt mij het beste.
Voor de duidelijkheid, met "veel korte intensieve intervallen" doelde ik niet op intensieve intervallen maar op intensieve of extensieve intervallen. Slordig taalgebruik van mij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153511721
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij had zomaar de beschikking over een andere racefiets? :?
Fitnessfiets die ik al had.
  FOK!fotograaf zondag 14 juni 2015 @ 00:50:34 #47
145146 Andyy
pi_153511990

:{
pi_153512088
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoezo? Ben jij het daar niet mee eens?
Als je je 'kruis'snelheid met fietsen of hardlopen wil verhogen dan moet je trainen met een hogere snelheid. In het begin houd je dat kortere periodes vol, door het te trainen houd je het langere periodes vol (zolang je onder een bepaalde intensiteit blijft).
Dikke onzin. Ik ben sneller gaan fietsen door langzamer te trainen

Je moet 2 zaken onderscheiden. Dat is betere conditie en sterker worden. Stel jouw vermogen op omslagpunt ligt op 270w en je kan 10min 300w trappen. Dan kan je dat vaak trainen en daardoor oprekken naar 12 of misschien 13min, maar dat is dan je plafond. Dan ben je sterker geworden, oftewel je kan langer in het rood.

Als je nu je vermogen op omslag verhoogt naar 300w dan kan je 60min 300w trappen. Je bent dan conditioneel beter omdat je langer in de groene zone zit. De progressie is dan veel groter. Je vermogen op omslag verhogen doe je door er eerst voor te zorgen dat je meer vermogen in D1 gaat trappen. Dus veel trainen in D1. Hf <135

[ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 14-06-2015 01:02:17 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 14 juni 2015 @ 01:01:52 #49
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512143
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dikke onzin.

Je moet 2 zaken onderscheiden. Dat is betere conditie en sterker worden. Stel jouw vermogen op omslagpunt ligt op 270w en je kan 10min 300w trappen. Dan kan je dat vaak trainen en daardoor oprekken naar 12 of misschien 13min, maar dat is dan je plafond. Dan ben je sterker geworden, oftewel je kan langer in het rood.

Als je nu je vermogen op omslag verhoogt naar 300w dan kan je 60min 300w trappen. Je bent dan conditioneel beter omdat je langer in de groene zone zit. De progressie is dan veel groter. Je vermogen op omslag verhogen doe je door er eerst voor te zorgen dat je meer vermogen in D1 gaat trappen. Dus veel trainen in D1. Hf <135
Heb jij een bron waarin dit wordt gesteld? Zo ja, dan zou ik die graag lezen.

Mijn snelheid werd volgens mij toch ook steeds hoger wanneer mijn beenspieren sterker werden aangezien ik daardoor met een zwaarder verzet dezelfde trapfrequentie kan blijven halen. Zelf train ik trouwens het liefst heel erg afwisselend: 1 langere en rustigere rit per week, 1 intensieve rit (als ik me fit voel) en 1 waarbij de intensiteit ook wat lager mag liggen terwijl de afstand ook niet groot is (ik neem ongeveer 60 km. als minimale afstand).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153512161
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mijn snelheid werd volgens mij toch ook steeds hoger wanneer mijn beenspieren sterker werden aangezien ik daardoor met een zwaarder verzet dezelfde trapfrequentie kan blijven halen. Zelf train ik trouwens het liefst heel erg afwisselend: 1 langere en rustigere rit per week, 1 intensieve rit (als ik me fit voel) en 1 waarbij de intensiteit ook wat lager mag liggen terwijl de afstand ook niet groot is (ik neem ongeveer 60 km. als minimale afstand).
Fietsen is geen krachtsport.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153512188
Ik ben, mede dankzij dit topic en in het bijzonder patroon, erg gaan letten op mijn hartslag en training. Nu toch al zeker 2 jaar. Daar waar mijn vriendjes altijd waren van het "teller boven de 30 houden" etc. Ja zij gingen veel sneller dan ik rondjes met 30 gemiddeld rijden. Maar nooit verder dan 50k. En nog, mijn rondjes zijn zélden boven de 30 maar ik trap ze er allemaal af als het moet en/of we samen rijden, ook naar boven. Het eerste uur of de eerste klim mss niet, maar na 2 uur of de 3e klim ben ik de baas.

Zie dat ook terug op mn strava. Mijn gemiddelde, bij gelijke HF, klimt héél langzaam maar gestaag omhoog. En afstanden zijn al helemaal geen probleem.
  zondag 14 juni 2015 @ 01:05:08 #52
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153512193
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Fietsen is geen krachtsport.
Dat is waar maar hoeveel tragere fietsers hebben het probleem dat ze niet die trappers met een normale frequentie krijgen rondgedraaid zodra de weerstand wat hoger wordt? Misschien zit ik er naast maar dat lijkt mij dan toch een tekort aan kracht in de benen. Ben jij het met mij eens dat een goede afwisseling in de training tussen korter en intensiever en langer en minder intensief (en tussendoor korter en minder intensief) het beste is?

Ik lees morgen graag wat andere wielrenners hierover (beste manier om sneller te worden) denken. Hopelijk leer ik wat bij. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_153512235
Mooiste voorbeeld was de haussire bij de chouffe classic dit jaar. Reed 'm samen op met MAx, een vriendje van me met wie het lekker fietsen is, want ongeveer gelijk. Maar hij dus van 'de andere school'. Haussire is een drietrapsraket. 3x teringsteil met tussenpozen. Eerste trap reed ie keihard bij me weg. Puntje bij paaltje stond ik ruim een minuut te wachten op de top.
pi_153512248
Ik heb niet 1 specifieke bron, ja mijn trainer en verder boeken. mijn eigen ervaring wat gewoon af te lezen is dmv powermeter. Dus geen appels met peren.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153512284
Ik merk ook dat, en volgens mij is dat dus ook die duurtraining correct me if i'm wrong, dat ik veel sneller herstel in de rustige stukken. Áls ik ff gas heb moeten geven en mn HF omhoog knalt, daalt ie ook weer veel sneller als het dan weer wat rustiger is. Daar pak ik meestal mn vriendjes op.
pi_153512289
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:08 schreef muzas het volgende:
Mooiste voorbeeld was de haussire bij de chouffe classic dit jaar. Reed 'm samen op met MAx, een vriendje van me met wie het lekker fietsen is, want ongeveer gelijk. Maar hij dus van 'de andere school'. Haussire is een drietrapsraket. 3x teringsteil met tussenpozen. Eerste trap reed ie keihard bij me weg. Puntje bij paaltje stond ik ruim een minuut te wachten op de top.
Lekker bezig.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153512311
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:04 schreef muzas het volgende:
Ik ben, mede dankzij dit topic en in het bijzonder patroon, erg gaan letten op mijn hartslag en training. Nu toch al zeker 2 jaar. Daar waar mijn vriendjes altijd waren van het "teller boven de 30 houden" etc. Ja zij gingen veel sneller dan ik rondjes met 30 gemiddeld rijden. Maar nooit verder dan 50k. En nog, mijn rondjes zijn zélden boven de 30 maar ik trap ze er allemaal af als het moet en/of we samen rijden, ook naar boven. Het eerste uur of de eerste klim mss niet, maar na 2 uur of de 3e klim ben ik de baas.

Zie dat ook terug op mn strava. Mijn gemiddelde, bij gelijke HF, klimt héél langzaam maar gestaag omhoog. En afstanden zijn al helemaal geen probleem.
Ja veel jongens zie ik op strava altijd 30+ trainen. Zelfs 31-32+ en in de koers rij ik ze eraf. Terwijl ik nooit boven de 30 kom.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153512351
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:11 schreef muzas het volgende:
Ik merk ook dat, en volgens mij is dat dus ook die duurtraining correct me if i'm wrong, dat ik veel sneller herstel in de rustige stukken. Áls ik ff gas heb moeten geven en mn HF omhoog knalt, daalt ie ook weer veel sneller als het dan weer wat rustiger is. Daar pak ik meestal mn vriendjes op.
Klopt. Jouw basis is groter, dus jij zit qua vermogen weer sneller in het groen. Stel jouw vermogen op omslag is 200w en van je vriend 180w. Als dan ff naar 300w gaat en daarna weer vlak wordt richting 200w dan zit jij eerder in het groen, hij moet namelijk dalen naar 180w immers.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153512407
Ja de fijne kennis mis ik, kan me er niet zo op toeleggen als jij doet, maar merk wel dat het voor mij gewoon goed werkt.

Tenzij het dus en rondje van 50k is vol doorpompen, dan haak ik vaak als eerste af. Of als het héél erg schommelt qua intensiviteit... Dat trek ik ook nog erg slecht. Als ik in korte tijd vaak in het rood geweest ben slaan mn poten op slot ofzo.

Maar goed. Moraal van het verhaal; heb niet de onderbouwing van patroon, maar wel ervaring; dat rustige trainen (wel gecombineerd met soms ff spelen, of kapot gaan op het kopje) werkt voor mij.

Nu gauw onder de wol, want wilde morgen de toerboer uithangen en heb alweer te veel whisky op :P
pi_153512423
Trusten
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153512483
Kwam laatst wel ultieme toerder tegen . Piepende fiets, alle soigne regels gebroken en met tong uit de mond volle bak aan het stoempen.

Keek op z'n strava en hij reed volgens z'n powermeter op 90%. Wel 35 gem met stukken door Den Haag en Rotterdam _O_
pi_153514283
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja veel jongens zie ik op strava altijd 30+ trainen. Zelfs 31-32+ en in de koers rij ik ze eraf. Terwijl ik nooit boven de 30 kom.
Ik rij als ik in m'n eentje fiets ook altijd als een bejaarde. Hard fietsen doe ik wel in (trainings)koersen.
  FOK!fotograaf zondag 14 juni 2015 @ 08:49:22 #63
73911 ultra_ivo
pi_153514305
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm
Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
  zondag 14 juni 2015 @ 08:50:34 #64
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153514316
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:04 schreef muzas het volgende:
Ik ben, mede dankzij dit topic en in het bijzonder patroon, erg gaan letten op mijn hartslag en training. Nu toch al zeker 2 jaar. Daar waar mijn vriendjes altijd waren van het "teller boven de 30 houden" etc. Ja zij gingen veel sneller dan ik rondjes met 30 gemiddeld rijden. Maar nooit verder dan 50k. En nog, mijn rondjes zijn zélden boven de 30 maar ik trap ze er allemaal af als het moet en/of we samen rijden, ook naar boven. Het eerste uur of de eerste klim mss niet, maar na 2 uur of de 3e klim ben ik de baas.

Zie dat ook terug op mn strava. Mijn gemiddelde, bij gelijke HF, klimt héél langzaam maar gestaag omhoog. En afstanden zijn al helemaal geen probleem.
Heb jij daar bepaalde patronen voor hoeveel en wanneer je bepaalde hartslagzones traint?
pi_153514397
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 08:50 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Heb jij daar bepaalde patronen voor hoeveel en wanneer je bepaalde hartslagzones traint?
Nee niet echt eigenlijk. Ik wissel het gewoon af... lange ritjes lekker in D1, kort ritje door de duinen lekker in D2 en kutten op het kopje is dan een soort interval. Op die manier probeer ik het 'speels' invulling te geven. Strakke schema's maken etc is niet zo mijn ding.
pi_153514640
Met veel D1 maak je slow twitch spieren aan. Dunne spieren met veel bloedvaten erin welke vooral goed zijn om in je aerobe gebied vermogen te leveren. Hogere zones zijn meer voor fast twitch spieren te ontwikkelen, deze hebben minder bloedvaatjes etc. en zijn beter in anaeroob vermogen leveren.

Verder heb je nog verschillende manieren om aan energie te komen. Aeroob heb je de beschikking over vet, eten in je buik en glycogeen in de spieren en lever, anaeroob ben je vooral afhankelijk van je glycogeen. Vet is dus een vrij handige energiebron aangezien je daar praktisch gezien oneindig veel van hebt, alleen kost het meer zuurstof om energie uit vet te halen dan energie uit glycogeen te halen. Uit glycogeen kan je dus per tijdseenheid meer energie halen, het probleem hiermee is echter dat je maar een beperkte voorraad hiervan hebt welke je niet zomaar tijdens het fietsen kan bijvullen. Bij energie uit voedsel loop je ook tegen een limiet aan met hoeveel energie je daar per uur uit kan halen.

Wat je dan krijgt bij bv Muzas is dat hij beter is met energie uit vet te halen dan Max. En Max gebruikt veel meer de energie uit z'n glycogeen voorraad. Gevolg hiervan is dat Max na zo'n anderhalf uur de benen helemaal leeg heeft, en aangezien hij niet zo goed is in het omzetten van vet naar energie hij daarna afhankelijk is van energie uit eten en vet. En dat laatste is hij dan dus niet zo goed in als Muzas. Terwijl Muzas na die anderhalf uur nog wel glycogeen over heeft, en ook nog eens beter is in energie uit vet te halen. Max heeft dan dus nog maar 2 systemen om energie te krijgen en Muzas heeft er 3. En zelfs als Muzas z'n glycogeen op raakt zal hij nog meer vermogen kunnen leveren. Muzas heeft dus meer basisvermogen (zelf verzonnen het vermogen dat je nog kan leveren zonder glycogeen) en het duurt langer bij Muzas voordat hij bij het punt aankomt dat hij puur op dat basisvermogen zit.

Nu las ik echter ook weer dat het mogelijk is om fast twitch spieren om te zetten in slow twitch spieren. En aangezien je makkelijker spiermassa bouwt met fast twitch spieren is het dus wellicht wel handig om deze af en toe te aan te maken om ze vervolgens om te zetten in slow twitch spieren. Alleen weet ik niet hoe snel dat gaat en wat dan de optimale verhouding tussen duurtraining en intensievere training is om zoveel mogelijk slow twitch spieren aan te maken op de lange termijn. Patty komt weleens met 80/20% verhouding tussen de twee soorten training en bij gebrek aan betere informatie over de verdelen lijkt me dat iig een prima startpunt.

Disclaimer: Ik ben geen coach oid, maar dit is in hoeverre ik het begrepen heb. Als ik het ergens fout heb laat het me weten, ik leer graag bij.
pi_153514748
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 08:49 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
Zal iid ook wel werken ja. Heb tegenwoordig ook een setje handschoenen met meer padding op het gebied waar teveel druk die zenuw klemt. Denk dat dat ook wel kan helpen in het verminderen van tintelende vingers. Ze zijn van Gripgrap.
pi_153514761
Als duursporter is de spiermassa (slow twitch) meestal niet echt een beperkende factor.

Het is inderdaad waar dat door duurtraining fast twitch vezels meer eigenschappen van slow twitch vezels kunnen krijgen.

En het is ook waar dat ook voor wielrenners krachttraining nuttig kan zijn voor bv de sprintprestaties.
pi_153514881
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 09:49 schreef quinoahipster het volgende:
Het is inderdaad waar dat door duurtraining fast twitch vezels meer eigenschappen van slow twitch vezels kunnen krijgen.
Heeft dat te maken met die verschillende soorten fast twitch spieren? Wil me daar nog een keer over inlezen maar ben er nog niet aan toe gekomen.
pi_153514899
Volgens mij waren het vooral de IIa vezels die nog wel 'om te trainen' zijn.
pi_153514987
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 01:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ben jij het met mij eens dat een goede afwisseling in de training tussen korter en intensiever en langer en minder intensief (en tussendoor korter en minder intensief) het beste is?

Dit is correct.
  zondag 14 juni 2015 @ 10:17:00 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_153515052
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb ook een houdingsvraagje, heeft iemand van jullie wel eens last gehad van tintelingen in zijn vingers tijdens het fietsen (afknijpen nervus ulnaris)?
http://www.hughston.com/hha/a_15_3_2.htm
Krijg ik ook last van wanneer ik onbewust mijn stuur met m'n handen teveel in een hoek tov van mijn onderarm vasthoud. Zorgen dat je handen zoveel mogelijk één lijn met je onderarmen vormen werkt bij mij, en zou je probleem wel eens simpel kunnen oplossen. Want je weet, een daagje een paar zenuwen "afknellen" kost je zo maar een week om te herstellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_153515111
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 00:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dikke onzin. Ik ben sneller gaan fietsen door langzamer te trainen

Hoewel je daar in principe gelijk mee hebt, ben je niet ook meer gaan fietsen in de afgelopen paar jaar (niet dit jaar tov vorig jaar, maar volgens mij wel tov de jaren daarvoor)?
pi_153515270
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:23 schreef Wombcat het volgende:
aar in principe gelijk m
Ik vergelijk alleen met vorig jaar (2014) want idd in 2013 fietste ik veel onregelmatiger. Tov vorig jaar fiets ik nu niet eens zoveel meer. Een maand terug was het +/- 20 uren.

Natuurlijk is het niet alleen de andere manier van trainen, wat ik vorig jaar en jaar ervoor opgebouwd heb neem ik ook mee. Toch zie ik een enorm verschil in koersen, dat mijn hf nu veel sneller weer zakt en ik daardoor nu ook echt mij kan bemoeien met het koersverloop, waar ik vorig jaar voornamelijk voorin mee kon rijden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153515345
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:39 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik vergelijk alleen met vorig jaar (2014) want idd in 2013 fietste ik veel onregelmatiger. Tov vorig jaar fiets ik nu niet eens zoveel meer. Een maand terug was het +/- 20 uren.

Natuurlijk is het niet alleen de andere manier van trainen, wat ik vorig jaar en jaar ervoor opgebouwd heb neem ik ook mee. Toch zie ik een enorm verschil in koersen, dat mijn hf nu veel sneller weer zakt en ik daardoor nu ook echt mij kan bemoeien met het koersverloop, waar ik vorig jaar voornamelijk voorin mee kon rijden.
Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis.

En vorig jaar trainde je toch ook al hoofdzakelijk op de wijze waarop je nu traint?
pi_153515481
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat is dan niet alleen aan je veranderde training te danken, maar voor een flink deel aan een bredere basis.

En vorig jaar trainde je toch ook al hoofdzakelijk op de wijze waarop je nu traint?
Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.
Maar trek de conclusies die je wil trekken ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153515495
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:56 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee, toen deed ik mijn duur qua intensiteit harder.
Maar trek de conclusies die je wil trekken ;)
Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?
pi_153515590
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 10:57 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je zegt toch al 3 jaar op dit forum dat je moet trainen in D1?
D1 is een ruim begrip. Uit de test bleek dat mijn D1 tussen de 140 en 158 lag (die standaard percentages van omslagpunt, die iedereen gebruikt).
Dit jaar heb ik mijn D1 zone opgesplitst en naar beneden bijgesteld.

edit blabla laat ook maar.

[ Bericht 7% gewijzigd door Patroon op 14-06-2015 11:09:34 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 14 juni 2015 @ 11:04:01 #79
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153515603
Iemand ervaringen met de ridecases van Quadlock en Topeak?
pi_153516626
Dingen die ik merk van het relatief veel D1 trainen zijn snel zakkende hartslag zoals Muzas en in makkelijke koersen is mijn hartslag ook relatief laag tov renners die weinig D1 doen. Waar het bij mij mis gaat is wanneer ik in het rood moet, dat kun je oplossen door ervoor te zorgen dat je later in het rood moet (waardoor je dus ook harder gaat fietsen in groene zone) of door ervoor te zorgen dat je langer in het rood kunt rijden.
pi_153516678
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:00 schreef gerwinner het volgende:
Dingen die ik merk van het relatief veel D1 trainen zijn snel zakkende hartslag zoals Muzas en in makkelijke koersen is mijn hartslag ook relatief laag tov renners die weinig D1 doen. Waar het bij mij mis gaat is wanneer ik in het rood moet, dat kun je oplossen door ervoor te zorgen dat je later in het rood moet (waardoor je dus ook harder gaat fietsen in groene zone) of door ervoor te zorgen dat je langer in het rood kunt rijden.
Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_153516800
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 12:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klopt, je kan ook beide verbeteren. Want idd je moet in het rood rijden wel goed kunnen verdragen. Vooral bij criteriums enzo ga je soms wel 5x dood en daar moet je steeds weer bovenop zien te komen.
Kortom: afwisselend trainen.
En om terug te komen op Andy, waar het in eerste instantie om ging, misschien moet hij wel meer intervaltraining doen. Of gewoon überhaupt meer op snelheid rijden (trainingskoersjes), want het was voor hem de eerste wedstrijd en dan ben je (waarschijnlijk) simpelweg het wedstrijdtempo niet gewend. Ook dat moet je leren, en dat leer je niet als je alleen maar in D1 je trainingsrondjes maakt.
Dan krijg je een acute cultuurshock als je opeens een wedstrijd moet rijden met maxima van tegen of over de 50. Dat trek je dan eenvoudig niet.
  zondag 14 juni 2015 @ 14:04:40 #83
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_153519070
Een theory van het d1 langzaam doen is dat het voor opbouwen duurvermogen niet uitmaakt of je die d1 ritten, langzaam ( tot bepaald punt) of wat hoger in d1 doet. De winst pak je doordat je daardoor meer energie hebt om de 20% d4 op goede intensiteit te doen. Patroon zal deels door opbouw basisjaren beter zijn geworden, maar specifikere trainingsintensiteiten zal ook zeker hebben meegeholpen.

Er zijn toppers die met 80-0-0-20 in d1-2-3-4, de top hebben bereikt en toppers die goed zijn geworden met 60-0-30-10. (Globaal genomen)
De 0-50-50-0 "methode" van de altijd hardfietsers werkt duidelijk niet.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_153521221
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt :P

Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
  zondag 14 juni 2015 @ 15:35:49 #85
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153521309
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt :P

Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.
pi_153521314
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt :P

Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.

Maar waarom is dat interessant, het is toch puur afhankelijk van waar je woont?
pi_153521342
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:35 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Klimmen heeft ook vooral te maken met je lengte en daar uit voorkomend je gewicht.
93 kg bij bijna 2 meter :')

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:36 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gemiddeld 425 hm per rit, met een ritgemiddelde van 51 km.

Maar waarom is dat interessant, het is toch puur afhankelijk van waar je woont?
Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?
pi_153521376
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

93 kg bij bijna 2 meter :')

[..]

Was ook meer een informatieve vraag. Jij woont dus in een vrij heuvelachtig gebied lijkt me?
Heuvelachtiger vind je niet in Nederland. :P
  zondag 14 juni 2015 @ 15:39:39 #89
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153521385
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 08:49 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Vaak genoeg. Simpele oplossing is een 2e paar handschoenjes van een ander merk meenemen en als je last hebt gewoon je handschoenen wisslen. Dan ligt de druk net iets anders en gaat het snel weer over.
Ok, dat ga ik eens proberen. :)
Ik heb trouwens ook een ander probleempje met die handschoentjes die ik nu heb (Shimano), naarmate ik ze langer draag tijdens een rit gaan ze meer drukken tegen het vel wat tussen de vingers zit, bij mij specifiek bij 1 hand tussen de duim en de wijsvinger. Het klinkt onbenullig maar het doet best wel zeer. Herkenbaar?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 14 juni 2015 @ 15:41:41 #90
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_153521420
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

93 kg bij bijna 2 meter :')

[..

Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog ;)
  zondag 14 juni 2015 @ 15:50:28 #91
545 dop
:copyright: dop
pi_153521616
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog ;)
zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaal
bij heel lang klimwerk gaat dat wel steeds meer spelen , maar op kort klimwerk zijn het meestal niet de kleine mannetjes die in het voordeel zijn.
en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_153521663
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:50 schreef dop het volgende:

[..]

zo kan een grote man het nooit winnen van een kleine man, maar zo is het ook niet helemaal
bij heel lang klimwerk gaat dat wel steeds meer spelen , maar op kort klimwerk zijn het meestal niet de kleine mannetjes die in het voordeel zijn.
en in dit vlakke land kennen we geen lange klimmen
Tenzij je 2km lang vind natuurlijk. ;)
pi_153521730
Goed topic zo ^O^ ^O^

Slecht seizoen voor witte schoentjes dit :')

Wel heerlijk gefietst. *O*
  zondag 14 juni 2015 @ 15:57:25 #94
545 dop
:copyright: dop
pi_153521778
kijk nog z'n lange klimgeit.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_153521828
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:55 schreef muzas het volgende:
Goed topic zo ^O^ ^O^

Slecht seizoen voor witte schoentjes dit :')

Wel heerlijk gefietst. *O*
Daarom heb ik zwarte schoenen, maar wel een witte helm tegenwoordig. :P
pi_153521928
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten?
Varieert nog al... Meestal rond de 2... Maar als je echt gek doet hier kom je toch zeker met 6 thuis.
pi_153521988
2 dagen terug voor het eerst een rondje weer op de racefiets gedaan. Net iets meer dan 30km. Mijn conditie ben ik erg kwijt geraakt, na 25km had ik er voor mijn gevoel wel 200 opzitten. Sporten moet ik nu nog een tijd met een Brace die ervoor zorgt dat de knieschijf niet ineens weer weg kan schieten.

Het is nu de bedoeling dat de beenspieren weer groter/sterker worden. De afgelopen 6 weken zijn mijn benen een stuk dunner geworden en ze stelden al niet zoveel voor :P

Qua fietsen heb ik voor dit jaar niet echt doelen meer. Gewoon een beetje fietsen en de condite langzaam terug krijgen. Met hardlopen heb ik nog wel een doel en dat is de 10×10km estafette van de run van Winschoten. Ik doe met een groepje mee waar de snelheid niet zoveel uit maakt, dus ben benieuwd of ik überhaupt dan al weer de 10km aan kan.
pi_153521991
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:31 schreef nickhguitar het volgende:
Fietsen gaat leuk! Paar maanden nu bij een toervereniging en merk duidelijk vooruitgang. Probeer 2x pw te gaan (daarnaast ook nog 2x hardlopen). Merk alleen wel dat ik totaal niet mee kan als op klimmen aankomt :P

Hoeveel hoogtemeters hebben jullie gemiddeld ongeveer in een ritje zitten? Vanmorgen waren we in een relatief 'hoog' gebied waarin we over een rit van ongeveer 90 km 300 hoogtemeters hadden.
Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainen ;)
pi_153522050
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 16:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Op halfuur fietsen van je liggen genoeg "klimmetjes" waar je perfect kunt trainen ;)
Daar ben ik vandaag ook geweest denk ik :P Geprobeerd om op de normale stukken wat energie te sparen en de zwaardere stukken wat meer kopwerk te verrichten. Ik wil binnenkort nog een keer naar Tecklenburg, ook veel goeds over gehoord.
  zondag 14 juni 2015 @ 16:25:46 #100
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_153522433
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:41 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik scheel 26 kilo met je en door mijn lengte heb ik ook nog eens een kleinere en dus lichtere fiets. Jij neemt elke klim 3 emmers water extra mee omhoog ;)
Hij zou ceteris paribus ook meer vermogen moeten hebben. Het probleem voor lange mensen is dat hun relatieve vermogen (vermogen per kg. lichaamsgewicht) lager is. Dat wordt hard afgestraft bij het bergop fietsen (of bij het hardlopen van grote afstanden, de beste marathonlopers zijn 1m70-1m75). Natuurlijk kan een lang iemand ervoor zorgen dat hij een zeer laag lichaamsgewicht heeft (maar niet zo laag dat je te weinig vet hebt) en zodoende zijn handicap compenseren en kan het toevallig zo zijn dat die ene grotere persoon meer talent heeft maar op een hoog niveau zijn de concurrenten ook goed afgetraind en getalenteerd en dan is die grote lengte de bottleneck.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2015 15:38 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

93 kg bij bijna 2 meter :')
Dat is een prima gewicht voor die lengte maar je zou nog 10-15 kg. kunnen verliezen. Voor in de heuvels maakt het veel verschil. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')