Jaarrecordquote:Op maandag 15 juni 2015 10:30 schreef cafca het volgende:
Zouden die mensen als ultiem doel het strava jaarrecord hebben?
En zou het echt zijn of zoiets als digitale epo?
Niet het strava record, maar het wereldrecord. Wat sinds 1939 op naam van Tommy Goodwin staat.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:30 schreef cafca het volgende:
Zouden die mensen als ultiem doel het strava jaarrecord hebben?
En zou het echt zijn of zoiets als digitale epo?
Strava is alleen maar een hulpmiddel bij dit record. De regels zijn o.a. dat de deelnemers altijd een spot tracker bij zich moeten hebben op de fiets en de ritten binnen 24u op Strava moeten posten.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet het strava record, maar het wereldrecord. Wat sinds 1939 op naam van Tommy Goodwin staat.
Weetje, ik geef je helemaal gelijk. Het klopt 100% dat ik niet genoeg getraind heb.quote:Op maandag 15 juni 2015 08:59 schreef Gripper het volgende:
Ik vroeg me zaterdagavond nog af, hoe zou het Jumparound zijn vergaan
[..]
Allemaal mooi verklaard en ganalyseerd, maar de echte reden is natuurlijk dat je veel te weinig aan training gedaan hebt en nog helemaal niet klaar bent voor dit soort werk. Als je al na 40 km op de eerste klim in de kramp schiet, ondanks een lekkere massage vooraf en genoeg magnesium bij je, en zeker geen al te hete dag, dan is je lichaam hier gewoon nog niet klaar voor.
Maakt niet uit, want het is leerzaam geweest, en je hebt die lange lijdensweg bijna weten uit te rijden. Respect voor! Als het naar meer smaakt, dan ga je nu allemaal trainingen en andere verstandige dingen doen waardoor je er een volgende keer niet alleen maar achteraf bij het terugkijken plezier in hebt, maar ook tijdens het fietsen al
Om in de prince2 princiepes te blijven. Dit gaat in het Lessons Learnd Document voor volgend jaarquote:Op maandag 15 juni 2015 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
Sowieso als het aan de massage lag dan was het echt heel dom om dat te doen voordat je zo'n tocht doet. Als je iets niet moet doen zijn het wel dingen die je anders nooit doet.
Klopt, en ik moet uitzoeken hoe ik het beste de 2 kan combineren. Dat moet kunnen, anders heb je ook geen tri-athleten ;-)quote:Op maandag 15 juni 2015 09:05 schreef dop het volgende:
[..]
ook niet geheel toevallig zijn dijbeen, hij is vooral ook hardloper en die hebben anders getrainde been spieren.
fietsers hebben in verhouding tot hardlopers veel grotere dijspieren en wat dunnere kuiten.
Ah, dat verklaart wel wat. Deze mannen doen dit dus niet voor de lol, maar hebben een duidelijk doel. Op zich heeft dat wel iets. Maar zij liever dan ik, dat wel.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet het strava record, maar het wereldrecord. Wat sinds 1939 op naam van Tommy Goodwin staat.
En je huisdieren vinden het niet erg om een weekend alleen te blijven?quote:Op maandag 15 juni 2015 11:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik had zo eens een plannetje...op een vrijdagavond deze zomer langs de havens van Rotterdam fietsen als het schemert/donker is, want ik vind de avond, en hoe op industrie gebieden verlicht worden, heel erg mooi. En dan 's nachts door naar Zeeland om eindelijk eens aan dat 'randoneurs' nachtrij gevoel te snuffelen, en zatedag op een camping neer te strijken.
Mevrouw Fab gaat namelijk deze zomer een maandje naar het geboorteland, dus ik ben alleen thuis met de huisdieren, dus ik heb weekends die gevuld moeten worden.![]()
Alleen weet ik helemaal niets van routes in die streek, ik zie een aantal routes op de ANWB site, en de havensite heeft een rondje op de site staan, maar sta open voor de mening en sugesties van echte Rotterdammers...dus als ik vanaf een uur of 9 's avonds wil vertrekken, vanaf Rotterdam Centraal, en een mooi fietspad langs de havens zoek, wat zouden jullie doen?
Konijnen zijn vrij zwijgzaam over het algemeen. En hoeven niet uitgelaten te worden.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En je huisdieren vinden het niet erg om een weekend alleen te blijven?
en kan altijd mee als kouwe lunch ;-)quote:Op maandag 15 juni 2015 11:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Konijnen zijn vrij zwijgzaam over het algemeen. En hoeven niet uitgelaten te worden.
Mjah, alleen ga ik het op de vakantiefiets doen, dus ik kan slechtere weggetjes volgen dan een racefiets.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:30 schreef Jumparound het volgende:
ik zou eens op strava kijken of er routes in de buurt zijn.
quote:Op maandag 15 juni 2015 11:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
en kan altijd mee als kouwe lunch ;-)
Das de goeie insteekquote:Op maandag 15 juni 2015 10:48 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Weetje, ik geef je helemaal gelijk. Het klopt 100% dat ik niet genoeg getraind heb.
Toen ik me opgaf voor deze wielerronde kon ik ook niet overzien hoe de maanden in de aanloop zouden verlopen.
Door omstandigheden heb ik bij lange na niet kunnen fietsen en hardlopen wat ik wou en dat brak me op.
Die massage was trouwens verre van lekker, het doel is om oude onverwerkte emoties los te masseren, deze hopen zich namelijk op in je spieren. Tenminste, dat is de overtuiging van een aantal mensen uit mijn omgeving. En ik geef ze het voordeel van de twijfel.
Ik ben er inderdaad hardhandig achter gekomen dat mijn lichaam er niet klaar voor was en ik ben dan ook zeker van plan om volgend jaar revanche te nemen met een hoofdletter R
Want ondanks het afzien heb ik echt kunnen genieten van de ronde. Die afdaling naar Kurth bijvoorbeeld. Of in de mist en regen klimmen naar Ballon D' Alsace.
Het was fantastisch
ja afzien man!quote:Op maandag 15 juni 2015 11:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Das de goeie insteek
Volgend jaar rij je m gewoon uit in een nette tijd. Bergcyclo's goed rijden vergt echt een behoorlijke basis in (fiets)kilometers. En je hebt wel ondervonden dat hardloopconditie geen fietsconditie is....
Ik had zelf trouwens tot 2 dagen voor de 3 tieten nog het voorzichtige plannetje om m ook te doen en er even snel in een weekend voor heen en weer te rijden. Wilde dat last minute plan laten afhangen van het weer, en ik zag die laatste dagen al dat het regenachtig zou worden. uiteindelijk dus ook niet gedaan.
Maar t was dus aardig beestenweer?
Het lekkerste stuurlint dat ik heb gehad was de Lizard Skin. Alleen is die wel moeilijk schoon te houden als je voor een witte gaat.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:37 schreef Jumparound het volgende:
hebben jullie trouwens voorkeur qua stuurlint?
Ik probeer ook nog elke keer een nieuwe. Vind die fizik microtex dingen eigenlijk te dun... Kurk vind ik niet mooi wikkelen, heb nu een of ander siliconending van pro... Lekker dingdik, rolt mooi... Maar als het nat is, is t net zeep zo gladquote:Op maandag 15 juni 2015 12:37 schreef Jumparound het volgende:
wit lijkt me niet practisch, ben ik niet proper genoeg voor ;-)quote:Op maandag 15 juni 2015 12:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Het lekkerste stuurlint dat ik heb gehad was de Lizard Skin. Alleen is die wel moeilijk schoon te houden als je voor een witte gaat.
Ai, das niet handig dus... Goed om te weten :-)quote:Op maandag 15 juni 2015 12:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik probeer ook nog elke keer een nieuwe. Vind die fizik microtex dingen eigenlijk te dun... Kurk vind ik niet mooi wikkelen, heb nu een of ander siliconending van pro... Lekker ding, rolt mooi... Maar als het nat is, is t net zeep zo glad
Die Pro, is dat een van deze twee?:quote:Op maandag 15 juni 2015 12:43 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik probeer ook nog elke keer een nieuwe. Vind die fizik microtex dingen eigenlijk te dun... Kurk vind ik niet mooi wikkelen, heb nu een of ander siliconending van pro... Lekker dingdik, rolt mooi... Maar als het nat is, is t net zeep zo glad
Als je het havengebied in het donker door wil , dan is 21:00 uur vertrekken denk ik nog te vroeg.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik had zo eens een plannetje...op een vrijdagavond deze zomer langs de havens van Rotterdam fietsen als het schemert/donker is, want ik vind de avond, en hoe op industrie gebieden verlicht worden, heel erg mooi. En dan 's nachts door naar Zeeland om eindelijk eens aan dat 'randoneurs' nachtrij gevoel te snuffelen, en zatedag op een camping neer te strijken.
Mevrouw Fab gaat namelijk deze zomer een maandje naar het geboorteland, dus ik ben alleen thuis met de huisdieren, dus ik heb weekends die gevuld moeten worden.![]()
Alleen weet ik helemaal niets van routes in die streek, ik zie een aantal routes op de ANWB site, en de havensite heeft een rondje op de site staan, maar sta open voor de mening en sugesties van echte Rotterdammers...dus als ik vanaf een uur of 9 's avonds wil vertrekken, vanaf Rotterdam Centraal, en een mooi fietspad langs de havens zoek, wat zouden jullie doen?
Ja die tweede volgens mij.quote:Op maandag 15 juni 2015 13:40 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Die Pro, is dat een van deze twee?:
http://www.mantel.com/pro-pu-sl?r=L3N0dXVybGludCNzdGFydDI=
http://www.mantel.com/pro(...)dXVybGludCNzdGFydDE=
Ik zit zelf ook te kijken naar Lizard Skin. Ik zie dat ze verschillende diktes hebben (3.2, 2.5, 1.8) en ook een 'Super Sticky KUSH'. Zijn er mensen hier met ervaring met deze laatste?
Ik heb de 1.8 gehad en de 2.5quote:Op maandag 15 juni 2015 13:40 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Ik zit zelf ook te kijken naar Lizard Skin. Ik zie dat ze verschillende diktes hebben (3.2, 2.5, 1.8) en ook een 'Super Sticky KUSH'. Zijn er mensen hier met ervaring met deze laatste?
Ja die heb ik hiervoor ook wel gehad, dat is ook primaquote:Op maandag 15 juni 2015 15:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb altijd carbon imitatie, dat is er van Silva, Deda, etc.
Haha 1x gekoerst zonder handschoenen. Gelijk op me bek en 2 weken amper kunnen typenquote:Op maandag 15 juni 2015 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
Wit zadel en stuurlint vind ik mooier. Zeker op een zwart of gekleurd frame. Alleen op wit of grijs frame is zwart stuurlint en zadel echt mooi vind ik.
-je bent dom je handen liggen open als je ooit eens op je muil gaat
Sufferd.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha 1x gekoerst zonder handschoenen. Gelijk op me bek en 2 weken amper kunnen typen
Daar draag ik een helm voorquote:Op maandag 15 juni 2015 15:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sufferd.
Ik rij eigenlijk altijd met handschoentjes, vooral voor het comfort, maar ook met het vallen in m'n achterhoofd.
Ik had volgens mij laatst ook lizard skin, was na 1 keer fietsen al zwartquote:Op maandag 15 juni 2015 15:13 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Daar draag ik een helm voor![]()
Ik draag eigenlijk alleen handschoenen in verband met grip op het stuur. Dat je handen zonder handschoenen open liggen zodra je op je plaat gaat heb ik nooit zo bij nagedacht, maar klinkt eigenlijk wel logisch.
Misschien eens een Lizard Skin 2.5 proberen. Wordt dan wel een witte, aangezien ik een zwart frame heb en een wit zadel. Goed schoonhouden dan maar
Ik heb een zwart-blauwe fiets en vind zwart zadel+stuurlint daarop toch mooier.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
Wit zadel en stuurlint vind ik mooier. Zeker op een zwart of gekleurd frame. Alleen op wit of grijs frame is zwart stuurlint en zadel echt mooi vind ik.
Jamaar het wordt zo snel vies..
-moet je glad stuurlint nemen
Jamaar dat is zo glad
-niet als je handschoentjes draagt
Jamaar ik draag geen handschoentjes.
-je bent dom je handen liggen open als je ooit eens op je muil gaat
De fizik tacky is ook wel erg fijn, beetje demping biedt het en lekker veel grip, ook als het nat isquote:Op maandag 15 juni 2015 15:13 schreef TripleZ het volgende:
[..]
Daar draag ik een helm voor![]()
Ik draag eigenlijk alleen handschoenen in verband met grip op het stuur. Dat je handen zonder handschoenen open liggen zodra je op je plaat gaat heb ik nooit zo bij nagedacht, maar klinkt eigenlijk wel logisch.
Misschien eens een Lizard Skin 2.5 proberen. Wordt dan wel een witte, aangezien ik een zwart frame heb en een wit zadel. Goed schoonhouden dan maar
fizikquote:Op maandag 15 juni 2015 12:37 schreef Jumparound het volgende:
Ik ad een stel geniale handschoentjes waar ik door de stof heen door bruin werd...nu ja, bijna. De bovenkant van m'n handpalm wel, alleen om m'n pols niet, dus je kreeg bruine arm, witte pols, bruine hand. Stond wel spacey.quote:Op maandag 15 juni 2015 15:28 schreef quinoahipster het volgende:
Rustige solo ritjes: handjes bijbruinen
Roeckl?quote:Op maandag 15 juni 2015 16:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ad een stel geniale handschoentjes waar ik door de stof heen door bruin werd...nu ja, bijna. De bovenkant van m'n handpalm wel, alleen om m'n pols niet, dus je kreeg bruine arm, witte pols, bruine hand. Stond wel spacey.
Is het maffer om 1,9 km. te zwemmen, 90 km. te fietsen en 21 km. te lopen (geef en neem een paar honderd meter) dan om 300 km. te fietsen?quote:
jaquote:Op maandag 15 juni 2015 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het maffer om 1,9 km. te zwemmen, 90 km. te fietsen en 21 km. te lopen (geef en neem een paar honderd meter) dan om 300 km. te fietsen?
Zijn gewoon idioten, allemaalquote:Op maandag 15 juni 2015 17:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Is het maffer om 1,9 km. te zwemmen, 90 km. te fietsen en 21 km. te lopen (geef en neem een paar honderd meter) dan om 300 km. te fietsen?
De meeste triathleten doen niet de volle afstand, als je eenmaal die sport beoefend dan wil je allicht vroeg of laat eens testen of dat je het kan.
Bij de studentenvereniging in mijn studentenstad combineert het helaas niet zo lekker omdat de trainingen worden gevolgd bij de athletiekvereniging, de fietsvereniging en de zwemvereniging. Je wil niet bijv. op maandag intensieve invervaltraining doen voor hardlopen, op dinsdag fietstraining met intensieve intervallen, op woensdag extensieve intervaltraining doen voor hardlopen en op donderdag extensieve intervaltraining voor fietsen. Triathleten hebben ideaal gesproken een aangepast programma nodig voor al die sporten.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:34 schreef No-P het volgende:
Geweldige sport, met veel idioten. Bij de "studenten" vereniging valt dat laatste nog mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |