Welkom! Welkom in 'Het grote afval topic', waar iedereen welkom is. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, of je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.
Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past maar hou wel je gezondheid in acht. Crashdiëten zijn niet gezond. Het gaat om een verandering van je eetpatroon en levensstijl. Één die blijvend is. Diëten werkt niet. Zodra je op gewicht bent ga je weer eten als voor je dieet en kom je weer aan -> Jojo effect. Dat is iets wat je kosten wat kost wilt vermijden!
Verschillende soorten diëten Online wordt je dood gegooid met site’s / mensen die claimen hét dieet te hebben gevonden waardoor je afvalt. Atkins, Sonja Bakker, Paelo, Dr. Frank, Protislank,Low carb, Ziekenhuisdieet, Weight-watchers, Cambrdige, Modifast, Slimfast, ect ect. De één nog debieler dan de ander. Vrijwel al deze diëten kun je scharen onder “crash dieet” Je hoeft niet koolhydraat arm te eten om af te vallen. Je hoeft niet te leven op puur en enkel shakes om af te vallen. Het enige dat je moet doen is meer verbranden dan dat je binnen krijgt! Zo simpel is het. Daar is helemaal geen dieet voor nodig.
Geen enkele voedingsstof kun je bestempelen als gezond of ongezond! Je lichaam ziet overigens ook geen voeding zoals wij dat zien. Het lichaam ziet voedingsstoffen. Macro- en micronutriënten. Eiwitten, vetten, koolhydraten, vitamines en mineralen. Al deze stoffen heeft je lichaam nodig. Dus een mars is niet per definitie ongezond. Als je er elke dag 40 neemt, dan is dat ongezond. Maar de mars per definitie niet.
Doe jezelf een plezier, kom je mensen tegen die zeggen dat product of voedingsstof X ongezond voor je is óf lees je dat ergens online.. loop dan weg van die mensen / navigeer naar een andere site. You don’t need that kind of negativity in your life! Period.
Kilocalorieën bijhouden De handigste manier om af te vallen is om te weten wat je naar binnen werkt aan kilocalorieën. Dit doe je door ze te tellen. My Fitness Pal is daar ontzettend handig voor.
Maar, hoe weet ik dan hoeveel kilocalorieën ik moet eten Door je Basaal metabolisme in rust en met eventuele activiteit te berekenen. Dat kun je hier doen. Daar ga je ongeveer 400 a 500 kcal onder zitten per dag. Dan val je op een verantwoorde rustige manier af.
Let wel op: Dit is een richtlijn! Geen enkele formule kan precies jouw kcal behoefte berekenen. Als je bovenstaand hebt gedaan en je valt niet af, dan eet je te veel en moet je lager gaan zitten. Wees wel kritisch en hou alle ingenomen calorieën bij. Want calorieën die je niet invoert maar wel op eet zijn ook gewoon calorieën!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eiwitten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Macronutriënten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meedoen? Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje in het volgende format: • O - Ontbijt • T - Tussendoortje • L - Lunch • D - Diner • S - Sport Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag .
Heb je je doel bereikt? Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je hier van harte welkom!
Everything you want is on the other side of fear. Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
O: 2 eiwit, 1 heel ei T: 2 crackers met Filet Americain L: Flinke salade met oa tonijn T: Eiwit-shake D: Berg groenten met kip S: zo meteen nog een uurtje training
Ochtend: Havermout met aardbeien Tussendoor: Mandarijn Middag: 3 volkorenbroodjes met achterham. Daarna nog 1 appel Tussendoor: Kruidkoek Tussendoor: Volkorenbroodje met gekookte worst, 2 volkorenbeschuit met pindakaas en kaas Even denken. Tussendoor: Schijfje watermeloen en gekookt ei Avond: Gekookte aardappelen, bloemkool, runderrollade Tussendoor: Mueslireep
Ochtend: Havermout met aardbeien Tussendoor: Mandarijn Middag: 3 volkorenbroodjes met achterham. Daarna nog 1 appel Tussendoor: Kruidkoek Tussendoor: Volkorenbroodje met gekookte worst, 2 volkorenbeschuit met pindakaas en kaas Even denken. Tussendoor: Schijfje watermeloen en gekookt ei Avond: Gekookte aardappelen, bloemkool, runderrollade Tussendoor: Mueslireep
op zich niet slecht maar afhankelijk van de hoeveelheden inderdaad wel veel. Je blijft op gewicht toch dus dan zal het goed zijn!
op zich niet slecht maar afhankelijk van de hoeveelheden inderdaad wel veel. Je blijft op gewicht toch dus dan zal het goed zijn!
Ik kom inderdaad niet echt aan, blijf wel schommelen tussen 53-54. Ik wil niet meer afvallen. Ben dus echt zoekende naar wat ik kan eten om op gewicht te blijven.
Ik kom inderdaad niet echt aan, blijf wel schommelen tussen 53-54. Ik wil niet meer afvallen. Ben dus echt zoekende naar wat ik kan eten om op gewicht te blijven.
Beetje schommelen is toch niet erg? Als je nu rond hetzelfde gewicht blijft met wat je nu eet, wat is dan het probleem?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
Dat is geen schommelen Schommelen is variëren tussen 50 en 55 kg. Als je 54 kg weegt en je gaat één keer goed naar de wc, weeg je al 53 kg.
Beetje schommelen is toch niet erg? Als je nu rond hetzelfde gewicht blijft met wat je nu eet, wat is dan het probleem?
Er is niet echt een probleem hoor, behalve dat ik niet echt bijhoud/tel wat ik eet waardoor ik niet weet hoeveel ik eigenlijk kan eten om op gewicht te blijven. Soms eet ik nl. nog veel meer dan vandaag.
Er is niet echt een probleem hoor, behalve dat ik niet echt bijhoud/tel wat ik eet waardoor ik niet weet hoeveel ik eigenlijk kan eten om op gewicht te blijven. Soms eet ik nl. nog veel meer dan vandaag.
Nou dan is er een simpele oplossing: een week bijhouden en kijken wat je gemiddeld eet. Dat dan zo ongeveer aanhouden, klaar
Ik ben in de war van twee topiques maar dit werd mij geadviseerd en deze lijkt langzamer te lopen (meer mijn tempo), dus ik probeer het eerst hier even.
Stand van zaken: meer dan een halfjaar niet kunnen sporten en m'n eetpatroon niet aangepast. Joy. Ik kan inmiddels weer sporten en ben nu weer een week begonnen met hardlopen. Daarnaast wil ik nog wat losse uren gaan pakken bij de sportvereniging hier, maar nog geen idee wat. Voedsel even goed bijhouden, weer wat strenger zijn voor mezelf (geen quuqskes meer bij de thee ) en gewoon weer wat beter in m'n vel zitten. Ik ga inmiddels wel heel dicht richting 60kg en dat gaat me absoluut te ver.
Dus er mag wel weer wat af. Lager dan 48kg moet het ook niet worden, maar zo'n 50-52kg zou ik wel prettig vinden.
Op woensdag 10 juni 2015 20:57 schreef Sarasi het volgende: Ik ben in de war van twee topiques maar dit werd mij geadviseerd en deze lijkt langzamer te lopen (meer mijn tempo), dus ik probeer het eerst hier even.
Stand van zaken: meer dan een halfjaar niet kunnen sporten en m'n eetpatroon niet aangepast. Joy. Ik kan inmiddels weer sporten en ben nu weer een week begonnen met hardlopen. Daarnaast wil ik nog wat losse uren gaan pakken bij de sportvereniging hier, maar nog geen idee wat. Voedsel even goed bijhouden, weer wat strenger zijn voor mezelf (geen quuqskes meer bij de thee ) en gewoon weer wat beter in m'n vel zitten. Ik ga inmiddels wel heel dicht richting 60kg en dat gaat me absoluut te ver.
Dus er mag wel weer wat af. Lager dan 48kg moet het ook niet worden, maar zo'n 50-52kg zou ik wel prettig vinden.
Hoi!
Klinkt als een goeie start. Je bent niet zo lang zeker?
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Op woensdag 10 juni 2015 20:57 schreef Sarasi het volgende: Ik ben in de war van twee topiques maar dit werd mij geadviseerd en deze lijkt langzamer te lopen (meer mijn tempo), dus ik probeer het eerst hier even.
Hoi het gaat hier niet altijd langzaam hoor Fijn dat je weer kunt sporten in ieder geval, dat scheelt weer. Je hebt de hoeveelheid kcal etc al uitgerekend? Klinkt alsof je er al goed over na hebt gedacht in ieder geval, succes!
Klinkt als een goeie start. Je bent niet zo lang zeker?
1m61 inderdaad. Geen anorexia ofzo hoor. Doel ligt op de 1200-1400kcal per dag. Mijn rustbehoefte is wel al behoorlijk laag (1500-1700 ofzo geloof ik), maar minder eten vind ik niet prettig en ik heb dan het idee dat ik voedingsstoffen mis. Dus maar gewoon lekker actief sporten ernaast.
Vandaag: O: Twee volkoren crackers met olijfolie boter en bieslook kipfilet, kopje Nesquick (zware ochtend) T: Banaan L: Bosbesspeltmuffin (lunch vergeten wel heel lekker) T: Festini perenijsje D: Sushi Totaal: 1335kcal Winst: lunch, Nesquick
Meestal gaat het hier wel sneller maar er zijn wat mensen met een ban en we mogen ineens geen grapjes meet maken enzo.. Dus ja het is minder leuk om te posten voor de meesten. Post eens een lijstje wat je nu ongeveer eet?
1m61 inderdaad. Geen anorexia ofzo hoor. Doel ligt op de 1200-1400kcal per dag. Mijn rustbehoefte is wel al behoorlijk laag (1500-1700 ofzo geloof ik), maar minder eten vind ik niet prettig en ik heb dan het idee dat ik voedingsstoffen mis. Dus maar gewoon lekker actief sporten ernaast.
Vandaag: O: Twee volkoren crackers met olijfolie boter en bieslook kipfilet, kopje Nesquick (zware ochtend) T: Banaan L: Bosbesspeltmuffin (lunch vergeten wel heel lekker) T: Festini perenijsje D: Sushi Totaal: 1335kcal Winst: lunch, Nesquick
wel flink laag in calorieën, maar je bent ook niet zo lang dus lastig in te schatten voor mij (zelf 1.80 en zou doodgaan op dit lijstje )
wel flink laag in calorieën, maar je bent ook niet zo lang dus lastig in te schatten voor mij (zelf 1.80 en zou doodgaan op dit lijstje )
In principe wil ik ontbijt doorschuiven naar lunch (zonder chocomel) en dan 's ochtends beginnen met yoghurt en cereal, maar vandaag liep het even anders, moest ook onderweg lunchen.
In principe wil ik ontbijt doorschuiven naar lunch (zonder chocomel) en dan 's ochtends beginnen met yoghurt en cereal, maar vandaag liep het even anders, moest ook onderweg lunchen.
Ik zit echt fiks vol nu trouwens. Sushi omnom.
Ik plan sowieso iedere dag iets lekkers hoor dus zou nooit wat zeggen van chocomel ofzo
Ik plan sowieso iedere dag iets lekkers hoor dus zou nooit wat zeggen van chocomel ofzo
Nouja die ene muffin bevatte meer kcal dan mijn ontbijt inclusief chocomel. En er zit natuurlijk echt nul aan zinvolle voedingsstoffen in. Dus dat was wel een beetje zonde. Maar ik heb dat probleem altijd als ik onderweg wat moet eten. Ik sta met mijn werk vaak op stations, maar ja. Wat moet je dan? De kaasbroodjes en croissants komen je tegemoet walmen, maar echt iets gezonds wat ook nog vult moet ik nog tegen komen. Als er al salades staan zijn het van die smerige (ja sorry ik ben echt geen gezondheidshippie ) quinoasalades ofzo. Of kikkererwten, zodat je de rest van de treincoupe dood kunt ruften. Dus daar moet ik nog even iets voor verzinnen.
Nouja die ene muffin bevatte meer kcal dan mijn ontbijt inclusief chocomel. En er zit natuurlijk echt nul aan zinvolle voedingsstoffen in. Dus dat was wel een beetje zonde. Maar ik heb dat probleem altijd als ik onderweg wat moet eten. Ik sta met mijn werk vaak op stations, maar ja. Wat moet je dan? De kaasbroodjes en croissants komen je tegemoet walmen, maar echt iets gezonds wat ook nog vult moet ik nog tegen komen. Als er al salades staan zijn het van die smerige (ja sorry ik ben echt geen gezondheidshippie ) quinoasalades ofzo. Of kikkererwten, zodat je de rest van de treincoupe dood kunt ruften. Dus daar moet ik nog even iets voor verzinnen.
Haha herkenbaar, misschien zelf dingen voorbereiden een meenemen? Veel hier maken vaak havermout pannekoekjes, kun je ook makkelijk meenemen.
Kun je geen brood meenemen? Of anders koop je van die zakjes met fruit en noten, die hebben ze tegenwoordig ook wel, al weet ik niet hoeveel kcal dat is.
Lijstje van vandaag: O: Duits zuurdesemroggebrood met 25 gram katenspek S: Half uur hardlopen, wat squats, toen had ik pijn. T: 150 gram kwark, 1 scoop whey, 100 gram rabarbermoes L1: De helft van 300 gram venkel, 150 gram komkommmer en 300 gram rosbief B: 5 km met hond L2: De andere helft van m'n L D: Pitabroodje met zelfgemaakte falafel. T: 1 boterham en 1 kapje met filet americain. T: 25 gram gerookte amandelen.
1809 kcal.
Morgen: O: Boterham met filet americain S: Ik hoop UB. T: 200 gram kwark, 2 scoops whey, abrikozen L: Gebakken champignons met ?? T: wijntjes in het park. D: Zalm met paksoi en andere groente. T: Ik denk fruit.
Op woensdag 10 juni 2015 21:17 schreef -Peach het volgende: Kun je geen brood meenemen? Of anders koop je van die zakjes met fruit en noten, die hebben ze tegenwoordig ook wel, al weet ik niet hoeveel kcal dat is.
Brood is back up plan inderdaad. Die zakjes zijn wel lekker, maar vullen niet echt. Anders maak ik gewoon salades in bakjes die ik zo mee kan nemen
Op woensdag 10 juni 2015 21:22 schreef Lonaa het volgende: Lijstje van vandaag: O: Duits zuurdesemroggebrood met 25 gram katenspek S: Half uur hardlopen, wat squats, toen had ik pijn. T: 150 gram kwark, 1 scoop whey, 100 gram rabarbermoes L1: De helft van 300 gram venkel, 150 gram komkommmer en 300 gram rosbief B: 5 km met hond L2: De andere helft van m'n L D: Pitabroodje met zelfgemaakte falafel. T: 1 boterham en 1 kapje met filet americain. T: 25 gram gerookte amandelen.
1809 kcal.
Morgen: O: Boterham met filet americain S: Ik hoop UB. T: 200 gram kwark, 2 scoops whey, abrikozen L: Gebakken champignons met ?? T: wijntjes in het park. D: Zalm met paksoi en andere groente. T: Ik denk fruit.
Wijn! Ik heb morgen een examen, als ik dat haal, heb ik een jokerdag met wijn.
Op woensdag 10 juni 2015 21:22 schreef Lonaa het volgende: Lijstje van vandaag: O: Duits zuurdesemroggebrood met 25 gram katenspek S: Half uur hardlopen, wat squats, toen had ik pijn. T: 150 gram kwark, 1 scoop whey, 100 gram rabarbermoes L1: De helft van 300 gram venkel, 150 gram komkommmer en 300 gram rosbief B: 5 km met hond L2: De andere helft van m'n L D: Pitabroodje met zelfgemaakte falafel. T: 1 boterham en 1 kapje met filet americain. T: 25 gram gerookte amandelen.
1809 kcal.
hoe doe jij hardlopen met squats? Full stop en squaten? dan door rennen?
Op donderdag 11 juni 2015 07:47 schreef CrunchySelf het volgende: Zo he. Nieuw ontbijt vult als (krijg toch allemaal) de tering. Was er ook heel erg lang mee bezig
Liste: O: Haferflocken, Milch, Kakao und Nesquik T: Banane L: Vollkornbrot, Marmelade und Roulade T: Banane D: Keine Ahnung
SPOILER
Nee, maar het gaat in ieder geval niet meer verder weg.
Was gisteren enorm gefrustreerd. Je best doen, 3/4 keer per week sporten, extra fietsen, wandelen en bewegen en dan kan je het 100 keer zien aan mn lijf en zukls MAAR IK WIL DAT DE CIJFERS VAN DE WEEGSCHAAL NAAR BENEDEN GAAN.
En dat deden ze dus niet. Ze ging zelfs omhoog. Terug naar de 3 cijfers. ffs. Nu zit ik daar weer onder.
Ik ben aan het bedenken wat ik ga doen in de sportschool. Mijn armen voel ik nog best wel goed, mijn benen vallen wel mee, en m'n buik ook. Toch maar weer LB doen dan?
Mja, ik weet het wel, maar soms is het enorm frustrerend. En dat vond ik het gisteren. Netjes eten, sporten, goede keuzes maken en het dan niet terugzien.
Op donderdag 11 juni 2015 07:47 schreef CrunchySelf het volgende: Zo he. Nieuw ontbijt vult als (krijg toch allemaal) de tering. Was er ook heel erg lang mee bezig
Liste: O: Haferflocken, Milch, Kakao und Nesquik T: Banane L: Vollkornbrot, Marmelade und Roulade T: Banane D: Keine Ahnung
SPOILER
Op donderdag 11 juni 2015 08:20 schreef Lonaa het volgende: Mja, ik weet het wel, maar soms is het enorm frustrerend. En dat vond ik het gisteren. Netjes eten, sporten, goede keuzes maken en het dan niet terugzien.
Op donderdag 11 juni 2015 08:20 schreef Lonaa het volgende: Mja, ik weet het wel, maar soms is het enorm frustrerend. En dat vond ik het gisteren. Netjes eten, sporten, goede keuzes maken en het dan niet terugzien.
Stiekem toch wel erg tevreden met m'n gewichtsontwikkeling. Startgewicht: 87KG
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewicht vanochtend: 79,9
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewicht vanochtend: 79,9
Nice!
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Lijstje (ik doe net alsof het feest is vandaag, ha!): O: Havermoutpannenkoek met appel en koekkruiden T: Gewone perzik en een wilde perzik S: Half uurtje hardlopen L: IJsbergsla met honingmosterddressing, punt kwarktaart T: Kikkererwtbrownie (83 kcal per stukje!) T: Yoghurtsmoothie met banaan D: Thaise kokossoep met kip T: Magnetronbrownie, cracker met pindakaas
Op donderdag 11 juni 2015 20:49 schreef CrunchySelf het volgende: Je wijn zit in de kcal van vandaag toch? Dat zijn niet echt vullende kcals, dat helpt niet
I know. Het was 'maar' 250 kcal aan wijn. En ik mag zo nog 200 kcal. Denk dat ik een boterham en een nectarine ga eten.
Zou ik toch eens je productkeuze bekijken, moet niet hoeven met 1800.
Nee lijkt mij ook niet. Ik zit ook zo rond de 1800 doorgaans en ik heb eigenlijk nooit mega honger. Wel lekkere trek altijd, maar hè, dat is niet zo erg als honger
Nee lijkt mij ook niet. Ik zit ook zo rond de 1800 doorgaans en ik heb eigenlijk nooit mega honger. Wel lekkere trek altijd, maar hè, dat is niet zo erg als honger
Op donderdag 11 juni 2015 21:02 schreef Artoo het volgende: Ik wil nu wel spareribs eten. En kip met spek en mozzarella en biefstuk en stokbroodjes met kruidenboter.
Oh die stokbroodjes met kruidenboter zondag waren echt de bawa.
Nog ff tipje voor pulled chicken. Als je het gebakken/gekookt hebt in de keukenmachine gooien met het plastic blad, dan ben je in een paar tellen klaar in plaats van met de vork!
O: Kikkererwtbrownies (meh) met kokosslagroom (awesome) S: Zware dingen tillen @ gym T: Kwarktaart (probably met kokosslagroom ) L: Salade met dingen T: FRUITSALADE (met kokosslagroom?!) en die deel ik met Lonaa D: Pannenkoeken T: Iets met eiwitten
O: boterham met filet americain S: Uur PT T: Shake met 200 gram abrikozen, 200 gram kwark en 2 scoops whey B: Misschien mezelf per fiets verplaatsen naar Artoo, km of 16. L: Salade met komkommer, kip, PINDASAUS en broccoli T: FRUITSALADE B: indien heen verplaatst met fiets, ook terug verplaatsen met fiets. D: Karbonade Met venkel. T: Ananas. Of zo. En meer dingen.
O: Kikkererwtbrownies (meh) met kokosslagroom (awesome) S: Zware dingen tillen @ gym T: Kwarktaart (probably met kokosslagroom ) L: Salade met dingen T: FRUITSALADE (met kokosslagroom?!) en die deel ik met Lonaa D: Pannenkoeken T: Iets met eiwitten
Op vrijdag 12 juni 2015 08:28 schreef Lonaa het volgende: Ik ga straks weer naar de sportschool, das ook een basic fit. Met groepslessen. Gegeven door Anita de gezellig dikke huisvrouw.
Ik zat bij een Achmea sportschool en daar was ook een redelijk mollige instructrice. Leuk wijf overigens, maar dus wel zichtbaar her en der teveel vet. Gaf heel veel groepslessen per week en was personal trainer met kettlebelts waar ze dan zelf ook de hele tijd mee aan het zwaaien was. Het stemde me weinig hoopvol om echt slank te kunnen worden maar wie weet eet ze elke dag patat met frikandellen of zo.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik zat bij een Achmea sportschool en daar was ook een redelijk mollige instructrice. Leuk wijf overigens, maar dus wel zichtbaar her en der teveel vet. Gaf heel veel groepslessen per week en was personal trainer met kettlebelts waar ze dan zelf ook de hele tijd mee aan het zwaaien was. Het stemde me weinig hoopvol om echt slank te kunnen worden maar wie weet eet ze elke dag patat met frikandellen of zo.
Deze doet niet edht met overtuiging mee, wat ik er zo van zag. Ze zingt wel mee.
O: Banaan L: Twee volkoren crackers met olijfolieboter en kipfiletbieslook D: Durum. S: Halfuurtje hardlopen
Vandaag goddank laatste dag (*O*) maar dit verslag MOET echt af vanavond en ik mis van alles en huiliehuilie spreek me morgen maar weer. Alhoewel, morgen ga ik uit eten met een lopend buffet. Dus zullen we overmorgen doen?
Op zaterdag 13 juni 2015 00:04 schreef Sarasi het volgende: O: Banaan L: Twee volkoren crackers met olijfolieboter en kipfiletbieslook D: Durum. S: Halfuurtje hardlopen
Vandaag goddank laatste dag (*O*) maar dit verslag MOET echt af vanavond en ik mis van alles en huiliehuilie spreek me morgen maar weer. Alhoewel, morgen ga ik uit eten met een lopend buffet. Dus zullen we overmorgen doen?
Je moet wel eten hoor! Een banaan als ontbijt en dan twee crackers met magere kipfilet als lunch en dat is het tot je avondeten?! Je hersenen hebben voedsel nodig om te kunnen concentreren, daarbij zou ik alleen maar afgeleid worden als mijn maag zou rammelen, maar dat ben ik
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Je moet wel eten hoor! Een banaan als ontbijt en dan twee crackers met magere kipfilet als lunch en dat is het tot je avondeten?! Je hersenen hebben voedsel nodig om te kunnen concentreren, daarbij zou ik alleen maar afgeleid worden als mijn maag zou rammelen, maar dat ben ik
Nouja, ik stond wel pas om elf uur op ofzo he. Misschien neem ik straks nog een bakje yoghurt ofzo, hangt er even vanaf hoe lang ik nog bezig ben...
Nouja, ik stond wel pas om elf uur op ofzo he. Misschien neem ik straks nog een bakje yoghurt ofzo, hangt er even vanaf hoe lang ik nog bezig ben...
En dan is het normaal om de hele dag zo weinig te eten? Slechte smoes hoor, dat is echt ongezond! Maar een keuze natuurlijk. Wil je heel snel afvallen of zo voor een bepaalde periode?
En dan is het normaal om de hele dag zo weinig te eten? Slechte smoes hoor, dat is echt ongezond! Maar een keuze natuurlijk. Wil je heel snel afvallen of zo voor een bepaalde periode?
Laat opstaan, vier uur werken en daarna de hele avond met een verslag bezig zijn, ja. Dan vergeet ik te eten omdat ik gewoon geen honger krijg. Dat is ook waarom ik uiteindelijk om acht uur maar nog durum besteld heb, om toch nog even iets te eten en omdat ik er anders niet aan toe zou komen.
Lijstje voor vandaag, dus gister: O. Havermout, cacao en nesquik; O. Focazia of hoe je het maar schrijft. T. Muffin en saucijzenbroodje. T. Broodje kip. Eiwitten ja toch. T. Gevulde koek D. Spring chicken Over de dag diverse cola, bier, corona.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb een voeding/afval/tricky dingetje vraag... Ik train sinds een maand of 6 nogal fanatiek, ook mn abs, en heb nog letterlijk 1 cm vet tussen spieren en vel, maar die ene centimeter wegkrijgen lijkt dus volkomen godsonmogelijk.... Ik eet zo'n beetje 6/7 keer per dag O Havermout&whey&honing T Kwark&fruit L Uitsmijter/salade/Shake T Broodje/Cracker rookvlees/pindakaas oid D rijst kip&bonen T verplichte handje nootjes maar die dus lang niet altijd
Are we not savages, innately destined to maim and kill? Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible Our intelligence may progress at geometric rates Yet socially we remain belligerent neonates
Droogtrainen, dus geen fruit, me dunkt. Geen sausje door/over de kip en rijst, geen zout, geen peper... Tenminste, dat is wat ik mee kreeg van een vriendin van mij die ging droogtrainen.
Op zondag 14 juni 2015 15:19 schreef YuckFou het volgende: Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb een voeding/afval/tricky dingetje vraag... Ik train sinds een maand of 6 nogal fanatiek, ook mn abs, en heb nog letterlijk 1 cm vet tussen spieren en vel, maar die ene centimeter wegkrijgen lijkt dus volkomen godsonmogelijk.... Ik eet zo'n beetje 6/7 keer per dag O Havermout&whey&honing T Kwark&fruit L Uitsmijter/salade/Shake T Broodje/Cracker rookvlees/pindakaas oid D rijst kip&bonen T verplichte handje nootjes maar die dus lang niet altijd
Weten wat je nodig hebt aan kcal en daar een stukje onder gaan zitten. Gebalanceerd eten qua vetten, eiwitten en koolhydraten. Dat in combinatie met een sport schema wat weer afgestemd is op je eten. En in principe hoef je niet fanatiek je buikspieren te trainen, die komen vanzelf naar voren wanneer je vetpercentage zakt.
Ben nu zelf ook bezig en begin smorgens met zoveel mogelijk vetten eten. Na het sporten een combinatie van zoveel mogelijk eiwitten en koolhydraten. Op rust dagen eet ik nog eens 200 kcal minder en op de zondag (PSMF dag) 1000 kcal.
Dagen dat ik sport (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag) -> 1680 kcal Rustdagen -> 1400 kcal Zondag -> 1000 kcal
Hiermee hoop ik binnen 2 maanden mijn vetpercentage te kunnen laten zakken van 15% naar 12%.
Weten wat je nodig hebt aan kcal en daar een stukje onder gaan zitten. Gebalanceerd eten qua vetten, eiwitten en koolhydraten. Dat in combinatie met een sport schema wat weer afgestemd is op je eten. En in principe hoef je niet fanatiek je buikspieren te trainen, die komen vanzelf naar voren wanneer je vetpercentage zakt.
Ben nu zelf ook bezig en begin smorgens met zoveel mogelijk vetten eten. Na het sporten een combinatie van zoveel mogelijk eiwitten en koolhydraten. Op rust dagen eet ik nog eens 200 kcal minder en op de zondag (PSMF dag) 1000 kcal.
Dagen dat ik sport (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag) -> 1680 kcal Rustdagen -> 1400 kcal Zondag -> 1000 kcal
Hiermee hoop ik binnen 2 maanden mijn vetpercentage te kunnen laten zakken van 15% naar 12%.
U is een lilliputter?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog! Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem. Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Lief ja! Maar ietsjes meer eten mag volgens mij wel maar dat is mijn gevoel
Lief ja! Maar ietsjes meer eten mag volgens mij wel maar dat is mijn gevoel
Ik ben klein, lief en schattig ja
Dit is voortgekomen uit een consult bij een oude vriend die sport&voedingsdeskundige is. Hij heeft ook uitgelegd hoe het allemaal werkt lichamelijk, durf dat alleen niet meer na te vertellen. Was halverwege de draad al kwijt
Een dag te weinig cal met veel eiwitten, lijkt mij ook niet helemaal erg hoor. Maar hou je dat op langere termijn vol? Volgens mij ben je prima op gewicht, wil je meer spieren e.d.?
Op zondag 14 juni 2015 19:02 schreef uniekhoorn het volgende: Een dag te weinig cal met veel eiwitten, lijkt mij ook niet helemaal erg hoor. Maar hou je dat op langere termijn vol? Volgens mij ben je prima op gewicht, wil je meer spieren e.d.?
Langer termijn gaat wel zwaar worden denk ik, scheelt dat er nu geen voetbal meer is. Word er een stuk minder bier gedronken.
Doelstelling is het vetpercentage nog omlaag brengen met het behoud/lichtelijk aanmaken van spiermassa. Nu dus even 2 maanden cutten om vervolgens daarna weer verder te gaan met het aanmaken van nog meer spiermassa.
Langer termijn gaat wel zwaar worden denk ik, scheelt dat er nu geen voetbal meer is. Word er een stuk minder bier gedronken.
Doelstelling is het vetpercentage nog omlaag brengen met het behoud/lichtelijk aanmaken van spiermassa. Nu dus even 2 maanden cutten om vervolgens daarna weer verder te gaan met het aanmaken van nog meer spiermassa.
Dan zou je toch echt meer moeten eten. Mooie stukken vis, lekker een haring op brood (vetjes zijn ook belangrijk!), nootjes, kippetje e.d.
Dan zou je toch echt meer moeten eten. Mooie stukken vis, lekker een haring op brood (vetjes zijn ook belangrijk!), nootjes, kippetje e.d.
I know! We zijn ondertussen alweer 1.5 jaar bezig met sporten Aardig wat spiermassa opgebouwd alleen nu is het tijd om wat strakker te worden en de laatste buikvetjes weg te werken
Ja heel cute, maar ik ben 182 en 76 kilo met op dit moment 14,5% bodyfat ofzo, het is echt net die ene laatste centimeter, die is echt nasty
Are we not savages, innately destined to maim and kill? Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible Our intelligence may progress at geometric rates Yet socially we remain belligerent neonates
Op maandag 15 juni 2015 08:50 schreef Lonaa het volgende: Lijstje: O: tosti met kaas en tonijn S: Cardio, misschien wat kracht. Unsure. T: Shake met kwark, whey, nctarines L: Champignons met wat ontbijtspek. T: gerookte kip D: Stamppot andijvie T: Druiven
Een dag geen champignons, een dag niet geleefd? (viel me op de laatste tijd, champignons )
Op maandag 15 juni 2015 09:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende: Lonaa ik heb ook rabarber gemaakt met vanille whey en een vanille stokje en een klein beetje honing is het ook erg lekker! Ik dacht meld het even
Ah, tof!
Ik heb porties ingevroren, want ik had weer eens te veel.
Nope, nog niet. Trek het nog aardig goed en is toch nog bijna 1700kcal. Hiervoor zat ik zo rond de 2000kcal dus de stap terug is niet zo heel groot.
Lekkere trek heb ik altijd al wel last van gehad, gewoon geen slechte dingen kopen in de supermarkt zodat ik niet verleid kan worden.
Dit is wel 2 maanden vol te houden, hopelijk het resultaat bereikt zodat ik daarna weer wat steviger kan eten. Was ook niet van plan dit de rest van m'n leven te gaan doen
Nope, nog niet. Trek het nog aardig goed en is toch nog bijna 1700kcal. Hiervoor zat ik zo rond de 2000kcal dus de stap terug is niet zo heel groot.
Lekkere trek heb ik altijd al wel last van gehad, gewoon geen slechte dingen kopen in de supermarkt zodat ik niet verleid kan worden.
Dit is wel 2 maanden vol te houden, hopelijk het resultaat bereikt zodat ik daarna weer wat steviger kan eten. Was ook niet van plan dit de rest van m'n leven te gaan doen
Nou ja, het gaat me inderdaad ook niet per se om de hoeveelheid, maar omdat het zo saai is. Rijst, kip, groente, kwark en dat was het wel. Ik zou daar echt duizend ongelukkig van worden.
Nou ja, het gaat me inderdaad ook niet per se om de hoeveelheid, maar omdat het zo saai is. Rijst, kip, groente, kwark en dat was het wel. Ik zou daar echt duizend ongelukkig van worden.
Oh zo! Ja vandaag is een kip dag Rest van de week wissel ik af met ander vlees (mag elk stuk vlees eten zolang het het vlees onder de 10g per 100g vet zit). Dus morgen lekker een stukje zalm, woensdag een stukje pangasiusfilet enzovoort.
De variatielijst waar ik allemaal uit kan kiezen is gelukkig wel redelijk groot. Anders gaat het eten snel tegen staan inderdaad.
Oh zo! Ja vandaag is een kip dag Rest van de week wissel ik af met ander vlees (mag elk stuk vlees eten zolang het het vlees onder de 10g per 100g vet zit). Dus morgen lekker een stukje zalm, woensdag een stukje pangasiusfilet enzovoort.
De variatielijst waar ik allemaal uit kan kiezen is gelukkig wel redelijk groot. Anders gaat het eten snel tegen staan inderdaad.
Heb gemerkt dat "redelijk groot" verschillend ervaren wordt door mannen en vrouwen. Met de variatielijst is het bijvoorbeeld niet echt goed mogelijk om recepten van het internet te koken etc. Maargoed, lekker boeiend.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
aangezien hier nogal wat dames aan KT doen, vraagje. Focussen jullie je op bepaalde spiergroepen of trainen jullie bepaalde spiergroepen juist niet of nauwelijks? Ik las laatst bijvoorbeeld ergens dat borstspieren trainen onzin zou zijn...en shrugs (schrijf je dat zo?) lijkt me ook iets wat je als vrouw niet snel zult meenemen. maar ben een beetje de draad kwijt en hang vast in mijn standaard oefeningen. Als mijn man er ook is doe ik met hem mee, hij wisselt om de 6 weken van schema, zou ik dat schema ook gewoon standaard kunnen aanhouden of is dat niet aan te raden?
Op maandag 15 juni 2015 10:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende: aangezien hier nogal wat dames aan KT doen, vraagje. Focussen jullie je op bepaalde spiergroepen of trainen jullie bepaalde spiergroepen juist niet of nauwelijks? Ik las laatst bijvoorbeeld ergens dat borstspieren trainen onzin zou zijn...en shrugs (schrijf je dat zo?) lijkt me ook iets wat je als vrouw niet snel zult meenemen. maar ben een beetje de draad kwijt en hang vast in mijn standaard oefeningen. Als mijn man er ook is doe ik met hem mee, hij wisselt om de 6 weken van schema, zou ik dat schema ook gewoon standaard kunnen aanhouden of is dat niet aan te raden?
Dat ligt een beetje aan wat je wilt en aan wat je zelf fijn vindt, denk ik. Q bijvoorbeeld doet geloof ik meer isolatieoefeningen terwijl ik op dit moment alleen maar compound doe. Het kan in ieder geval geen kwaad om het schema van je man te volgen. Vrouwen hebben namelijk niet miraculeus andere spieren dan mannen dus je kunt zonder problemen hetzelfde trainen.
Op maandag 15 juni 2015 10:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende: aangezien hier nogal wat dames aan KT doen, vraagje. Focussen jullie je op bepaalde spiergroepen of trainen jullie bepaalde spiergroepen juist niet of nauwelijks? Ik las laatst bijvoorbeeld ergens dat borstspieren trainen onzin zou zijn...en shrugs (schrijf je dat zo?) lijkt me ook iets wat je als vrouw niet snel zult meenemen. maar ben een beetje de draad kwijt en hang vast in mijn standaard oefeningen. Als mijn man er ook is doe ik met hem mee, hij wisselt om de 6 weken van schema, zou ik dat schema ook gewoon standaard kunnen aanhouden of is dat niet aan te raden?
Ik vermijd in ieder geval niks. En voor de rest hangt het nogal af van wat je wil bereiken met je KT.
Nja wat ik wil bereiken is strakker worden en toch ook wel een zichtbaar gespierd op bepaalde plekken (schouders, armen, rug, bovenbenen) En dat lukt ook allemaal best aardig. Maar ben een beetje de draad kwijtgeraakt nadat ik van splitsing ub/lb naar full body ging.. En de schema's van man zijn veel leuker om te doen en stuk uitdagender, Dus als het geen kwaad kan dan ga ik die lekker aanhouden ook op dagen dat ik alleen aan de slag ga
ow en schema is een combi van compound en isolatie, meeste compound terwijl ik zelf vooral isolatie doe normaal
Op maandag 15 juni 2015 11:28 schreef Lonaa het volgende: Zo. Half uur crosstrainer (kom er maar in Artoo), wat planken, wat buikspierdingen, wat triceps dingen en toen ging ik maar weer naar huis.
Op maandag 15 juni 2015 11:28 schreef Lonaa het volgende: Zo. Half uur crosstrainer (kom er maar in Artoo), wat planken, wat buikspierdingen, wat triceps dingen en toen ging ik maar weer naar huis.
ik heb daar nog nooit op durven gaan staan vraag me altijd af hoe je het ding weer stil krijgt als je er eenmaal de vaart in hebt
Op maandag 15 juni 2015 12:01 schreef W.White het volgende: Vandaag weer eens gemeten: vetpercentage is in 2 weken tijd geldaald met 1,2% Ik zit nu officieel onder de 20%
O (beetje laat): Proteïne pancakes S: 5x5 + dips en calf raises in de sportschool L: Smoothie van 1 banaan, 150g ananas en 300g magere kwark D: Kipshoarma met 2 pitabroodjes, sla, komkommer, homemade knoflooksaus
T's weet ik nog niet. Heb in ieder geval wel flink de ruimte om wat fijne T's in te bouwen vanmiddag en vanavond
Op maandag 15 juni 2015 18:13 schreef -Peach het volgende: Eetlust komt vanzelf wel terug als ik dat had, en eten weg had gegooid ofzo, uur later....HONGER!
Oh, trouwens, ik at m'n lunch van champignons vandaag niet, dus morgen staat ie weer in m'n lijstje.
Ik champignon addict gewoon lekker mee Gemiddeld doe ik met 400 gram champignons, 2 dagen Je kan ALLES met champignons
Hier ook last van, merk nu dat dit gewoon wat langer de tijd nodig heeft. Spiermassa aanmaken is het probleem niet echt Wil je nog verder omlaag?
Nee niet echt, ik wil vooral meer abs kweken, maar toch, t zit ook echt alleen daar In spiermassa overall wil ik niet heel veel meer groeien, ik vind t prima zo en zoek niet dat brede boy pomplijf wat je veel ziet
Op maandag 15 juni 2015 11:34 schreef Lonaa het volgende: Het viel me alles mee. Goed muziekje op, en dan gewoon staren in de verte en alles uitschakelen.
En dan half piepend gaan ijzerheffen *works for me
Je hebt 2 opties: zwaarder squatten of meer afvallen. Of allebei natuurlijk. Dan gaat t sneller.
Moet, moet ... Ik volg sinds een tijdje het stronglifts programma. Iedere training squat ik 2,5 kg zwaarder (tenzij het echt niet lukt, maar met squatten heb ik nog geen plateau geraakt). Dat betekent dat als de lijn blijft stijgen zoals het nu doet, ik over 2 weken mijn huidige lichaamsgewicht squat.
Moet, moet ... Ik volg sinds een tijdje het stronglifts programma. Iedere training squat ik 2,5 kg zwaarder (tenzij het echt niet lukt, maar met squatten heb ik nog geen plateau geraakt). Dat betekent dat als de lijn blijft stijgen zoals het nu doet, ik over 2 weken mijn huidige lichaamsgewicht squat.
Stronglifts 5x5, goed programma. Veel, heel veel squatten. Heb ik ook een tijdje gedaan "om er weer in te komen" na een lange pauze. Vind m zelf prettiger dan Starting Strength.
Stronglifts 5x5, goed programma. Veel, heel veel squatten. Heb ik ook een tijdje gedaan "om er weer in te komen" na een lange pauze. Vind m zelf prettiger dan Starting Strength.
Ja, het bevalt mij vooralsnog ook wel heel goed. Ik zit nu in week 4 en ik moet bekennen dat ik het nu wel echt pittig vind worden. Maar dat is ok Ik ben heel benieuwd waar ik sta aan het einde van het programma