The floor is lava!quote:Op vrijdag 12 juni 2015 13:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Good.
Ik ging net de was ophangen, en er viel een sok op de grond.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOES.
Je moet wel eten hoor!quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:04 schreef Sarasi het volgende:
O: Banaan
L: Twee volkoren crackers met olijfolieboter en kipfiletbieslook
D: Durum.
S: Halfuurtje hardlopen
Vandaag goddank laatste dag (*O*) maar dit verslag MOET echt af vanavond en ik mis van alles en huiliehuilie spreek me morgen maar weer. Alhoewel, morgen ga ik uit eten met een lopend buffet. Dus zullen we overmorgen doen?
Nouja, ik stond wel pas om elf uur op ofzo he.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet wel eten hoor!Een banaan als ontbijt en dan twee crackers met magere kipfilet als lunch en dat is het tot je avondeten?! Je hersenen hebben voedsel nodig om te kunnen concentreren, daarbij zou ik alleen maar afgeleid worden als mijn maag zou rammelen, maar dat ben ik
En dan is het normaal om de hele dag zo weinig te eten? Slechte smoes hoor, dat is echt ongezond! Maar een keuze natuurlijk. Wil je heel snel afvallen of zo voor een bepaalde periode?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:27 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Nouja, ik stond wel pas om elf uur op ofzo he.Misschien neem ik straks nog een bakje yoghurt ofzo, hangt er even vanaf hoe lang ik nog bezig ben...
Laat opstaan, vier uur werken en daarna de hele avond met een verslag bezig zijn, ja. Dan vergeet ik te eten omdat ik gewoon geen honger krijg. Dat is ook waarom ik uiteindelijk om acht uur maar nog durum besteld heb, om toch nog even iets te eten en omdat ik er anders niet aan toe zou komen.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 00:52 schreef Ballet9 het volgende:
[..]
En dan is het normaal om de hele dag zo weinig te eten? Slechte smoes hoor, dat is echt ongezond! Maar een keuze natuurlijk. Wil je heel snel afvallen of zo voor een bepaalde periode?
Ik zal me morgen ongegeneerd volproppen tijdens het buffet ter compensatie.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 01:44 schreef CrunchySelf het volgende:
Sarasi goed eten hoorbelangrijk voor inderdaad concentratie en dergelijke
Mensen en hun extremenquote:Op zaterdag 13 juni 2015 01:49 schreef Sarasi het volgende:
Ik zal me morgen ongegeneerd volproppen tijdens het buffet ter compensatie.
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 08:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen en hun extremen![]()
Maar het is af![]()
Hoeveel drank heb je nu op?quote:Op zaterdag 13 juni 2015 09:17 schreef Lonaa het volgende:
Day after legday .
Heb het warm, benauwd, en geen zin om te eten.
Ik was thuis en nuchter gisteren. 3 liter spa rood, verder niks.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 23:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hoeveel drank heb je nu op?![]()
drankjes
Weten wat je nodig hebt aan kcal en daar een stukje onder gaan zitten. Gebalanceerd eten qua vetten, eiwitten en koolhydraten. Dat in combinatie met een sport schema wat weer afgestemd is op je eten. En in principe hoef je niet fanatiek je buikspieren te trainen, die komen vanzelf naar voren wanneer je vetpercentage zakt.quote:Op zondag 14 juni 2015 15:19 schreef YuckFou het volgende:
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb een voeding/afval/tricky dingetje vraag...
Ik train sinds een maand of 6 nogal fanatiek, ook mn abs, en heb nog letterlijk 1 cm vet tussen spieren en vel, maar die ene centimeter wegkrijgen lijkt dus volkomen godsonmogelijk....
Ik eet zo'n beetje 6/7 keer per dag
O Havermout&whey&honing
T Kwark&fruit
L Uitsmijter/salade/Shake
T Broodje/Cracker rookvlees/pindakaas oid
D rijst kip&bonen
T verplichte handje nootjesmaar die dus lang niet altijd
U is een lilliputter?quote:Op zondag 14 juni 2015 18:24 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Weten wat je nodig hebt aan kcal en daar een stukje onder gaan zitten. Gebalanceerd eten qua vetten, eiwitten en koolhydraten. Dat in combinatie met een sport schema wat weer afgestemd is op je eten. En in principe hoef je niet fanatiek je buikspieren te trainen, die komen vanzelf naar voren wanneer je vetpercentage zakt.
Ben nu zelf ook bezig en begin smorgens met zoveel mogelijk vetten eten. Na het sporten een combinatie van zoveel mogelijk eiwitten en koolhydraten. Op rust dagen eet ik nog eens 200 kcal minder en op de zondag (PSMF dag) 1000 kcal.
Dagen dat ik sport (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag) -> 1680 kcal
Rustdagen -> 1400 kcal
Zondag -> 1000 kcal
Hiermee hoop ik binnen 2 maanden mijn vetpercentage te kunnen laten zakken van 15% naar 12%.
Lief ja!quote:
Ik ben klein, lief en schattig jaquote:Op zondag 14 juni 2015 18:33 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lief ja!
Maar ietsjes meer eten mag volgens mij wel maar dat is mijn gevoel
Langer termijn gaat wel zwaar worden denk ik, scheelt dat er nu geen voetbal meer is. Word er een stuk minder bier gedronken.quote:Op zondag 14 juni 2015 19:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Een dag te weinig cal met veel eiwitten, lijkt mij ook niet helemaal erg hoor.
Maar hou je dat op langere termijn vol? Volgens mij ben je prima op gewicht, wil je meer spieren e.d.?
Dan zou je toch echt meer moeten eten.quote:Op zondag 14 juni 2015 20:29 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Langer termijn gaat wel zwaar worden denk ik, scheelt dat er nu geen voetbal meer is. Word er een stuk minder bier gedronken.
Doelstelling is het vetpercentage nog omlaag brengen met het behoud/lichtelijk aanmaken van spiermassa. Nu dus even 2 maanden cutten om vervolgens daarna weer verder te gaan met het aanmaken van nog meer spiermassa.
I know! We zijn ondertussen alweer 1.5 jaar bezig met sportenquote:Op zondag 14 juni 2015 20:40 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dan zou je toch echt meer moeten eten.
Mooie stukken vis, lekker een haring op brood (vetjes zijn ook belangrijk!), nootjes, kippetje e.d.
Ja heel cute, maar ik ben 182 en 76 kilo met op dit moment 14,5% bodyfat ofzo, het is echt net die ene laatste centimeter, die is echt nastyquote:
Een dag geen champignons, een dag niet geleefd?quote:Op maandag 15 juni 2015 08:50 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: tosti met kaas en tonijn
S: Cardio, misschien wat kracht. Unsure.
T: Shake met kwark, whey, nctarines
L: Champignons met wat ontbijtspek.
T: gerookte kip
D: Stamppot andijvie
T: Druiven
Champignons zijn awesome.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:18 schreef -Peach het volgende:
[..]
Een dag geen champignons, een dag niet geleefd?(viel me op de laatste tijd, champignons
)
Ah, tof!quote:Op maandag 15 juni 2015 09:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Lonaa ik heb ook rabarber gemaaktmet vanille whey en een vanille stokje en een klein beetje honing is het ook erg lekker!
Ik dacht meld het even
Hier ook last van, merk nu dat dit gewoon wat langer de tijd nodig heeft. Spiermassa aanmaken is het probleem niet echtquote:Op maandag 15 juni 2015 00:04 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ja heel cute, maar ik ben 182 en 76 kilo met op dit moment 14,5% bodyfat ofzo, het is echt net die ene laatste centimeter, die is echt nasty
owja invriezen, dat is natuurlijk een optiequote:Op maandag 15 juni 2015 09:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ah, tof!![]()
Ik heb porties ingevroren, want ik had weer eens te veel.
Hoeveel verwacht je te gaan wegen bij 10% bf? 70kg?quote:Op maandag 15 juni 2015 00:04 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ja heel cute, maar ik ben 182 en 76 kilo met op dit moment 14,5% bodyfat ofzo, het is echt net die ene laatste centimeter, die is echt nasty
Word je hier niet ongelukkig van?quote:Op maandag 15 juni 2015 09:24 schreef sandertjuh het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 3 gebakken eieren, paprika & 200 gram aardbeien
L: wrap met 100 gram gebakken kipfilet, courgette en wat tomaatjes
S: kracht -> borst/triceps
D: 100 gram gebakken kipfilet, rijst & wokgroentes
T: 500 gram magere kwark & 200 gram aardbeien
Sinds kort ook eindelijk een keukenweegschaal dus alles netjes afgewogen
Nope, nog niet. Trek het nog aardig goed en is toch nog bijna 1700kcal. Hiervoor zat ik zo rond de 2000kcal dus de stap terug is niet zo heel groot.quote:
Nou ja, het gaat me inderdaad ook niet per se om de hoeveelheid, maar omdat het zo saai is. Rijst, kip, groente, kwark en dat was het wel. Ik zou daar echt duizend ongelukkig van worden.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:28 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Nope, nog niet. Trek het nog aardig goed en is toch nog bijna 1700kcal. Hiervoor zat ik zo rond de 2000kcal dus de stap terug is niet zo heel groot.
Lekkere trek heb ik altijd al wel last van gehad, gewoon geen slechte dingen kopen in de supermarkt zodat ik niet verleid kan worden.
Dit is wel 2 maanden vol te houden, hopelijk het resultaat bereikt zodat ik daarna weer wat steviger kan eten. Was ook niet van plan dit de rest van m'n leven te gaan doen
Oh zo! Ja vandaag is een kip dagquote:Op maandag 15 juni 2015 09:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat me inderdaad ook niet per se om de hoeveelheid, maar omdat het zo saai is. Rijst, kip, groente, kwark en dat was het wel. Ik zou daar echt duizend ongelukkig van worden.
Heb gemerkt dat "redelijk groot" verschillend ervaren wordt door mannen en vrouwen.quote:Op maandag 15 juni 2015 09:37 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Oh zo! Ja vandaag is een kip dag![]()
Rest van de week wissel ik af met ander vlees (mag elk stuk vlees eten zolang het het vlees onder de 10g per 100g vet zit). Dus morgen lekker een stukje zalm, woensdag een stukje pangasiusfilet enzovoort.
De variatielijst waar ik allemaal uit kan kiezen is gelukkig wel redelijk groot. Anders gaat het eten snel tegen staan inderdaad.
Dat ligt een beetje aan wat je wilt en aan wat je zelf fijn vindt, denk ik. Q bijvoorbeeld doet geloof ik meer isolatieoefeningen terwijl ik op dit moment alleen maar compound doe.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
aangezien hier nogal wat dames aan KT doen, vraagje. Focussen jullie je op bepaalde spiergroepen of trainen jullie bepaalde spiergroepen juist niet of nauwelijks?
Ik las laatst bijvoorbeeld ergens dat borstspieren trainen onzin zou zijn...en shrugs (schrijf je dat zo?) lijkt me ook iets wat je als vrouw niet snel zult meenemen.
maar ben een beetje de draad kwijt en hang vast in mijn standaard oefeningen. Als mijn man er ook is doe ik met hem mee, hij wisselt om de 6 weken van schema, zou ik dat schema ook gewoon standaard kunnen aanhouden of is dat niet aan te raden?
Ik vermijd in ieder geval niks. En voor de rest hangt het nogal af van wat je wil bereiken met je KT.quote:Op maandag 15 juni 2015 10:17 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
aangezien hier nogal wat dames aan KT doen, vraagje. Focussen jullie je op bepaalde spiergroepen of trainen jullie bepaalde spiergroepen juist niet of nauwelijks?
Ik las laatst bijvoorbeeld ergens dat borstspieren trainen onzin zou zijn...en shrugs (schrijf je dat zo?) lijkt me ook iets wat je als vrouw niet snel zult meenemen.
maar ben een beetje de draad kwijt en hang vast in mijn standaard oefeningen. Als mijn man er ook is doe ik met hem mee, hij wisselt om de 6 weken van schema, zou ik dat schema ook gewoon standaard kunnen aanhouden of is dat niet aan te raden?
Het viel me alles mee. Goed muziekje op, en dan gewoon staren in de verte en alles uitschakelen.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:34 schreef -Peach het volgende:
Respect dat je het volhoudt, een half uur op dat ding. Verveel me na 5 minuten al
Nee, I've made my pointquote:Op maandag 15 juni 2015 11:28 schreef Lonaa het volgende:
Zo. Half uur crosstrainer (kom er maar in Artoo), wat planken, wat buikspierdingen, wat triceps dingen en toen ging ik maar weer naar huis.
Dit ja.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:34 schreef -Peach het volgende:
Respect dat je het volhoudt, een half uur op dat ding. Verveel me na 5 minuten al
ik heb daar nog nooit op durven gaan staanquote:Op maandag 15 juni 2015 11:28 schreef Lonaa het volgende:
Zo. Half uur crosstrainer (kom er maar in Artoo), wat planken, wat buikspierdingen, wat triceps dingen en toen ging ik maar weer naar huis.
Gewoon langzamer gaan en daarna je benen stil houden?quote:Op maandag 15 juni 2015 11:54 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ik heb daar nog nooit op durven gaan staanvraag me altijd af hoe je het ding weer stil krijgt als je er eenmaal de vaart in hebt
![]()
jamaar wat als je heul hard gaat en je wilt ineens stoppenquote:Op maandag 15 juni 2015 11:55 schreef Artoo het volgende:
[..]
Gewoon langzamer gaan en daarna je benen stil houden?
Niet zo hard gaan dus.quote:Op maandag 15 juni 2015 11:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
jamaar wat als je heul hard gaat en je wilt ineens stoppen(yes i've got issues
)
Hoe doe jij dat dan als je op de loopband staat?quote:Op maandag 15 juni 2015 11:57 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
jamaar wat als je heul hard gaat en je wilt ineens stoppen(yes i've got issues
)
Nice!quote:Op maandag 15 juni 2015 12:01 schreef W.White het volgende:
Vandaag weer eens gemeten: vetpercentage is in 2 weken tijd geldaald met 1,2%
Ik zit nu officieel onder de 20%
op de cooldown knop drukkenquote:Op maandag 15 juni 2015 11:59 schreef Artoo het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat dan als je op de loopband staat?
Yep. M'n vrouw is fitnessinstructeur/gewichtsconsulente en kan aardig met zo'n huidplooimeter overweg.quote:Op maandag 15 juni 2015 12:08 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Nice!
Hoe meet je het? Huidplooimetingen?
Dat kan op crosstrainer ook.quote:
Oh, trouwens, ik at m'n lunch van champignons vandaag niet, dus morgen staat ie weer in m'n lijstje.quote:Op maandag 15 juni 2015 18:13 schreef -Peach het volgende:
Eetlust komt vanzelf wel terugals ik dat had, en eten weg had gegooid ofzo, uur later....HONGER!
No champies!quote:Op maandag 15 juni 2015 18:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, trouwens, ik at m'n lunch van champignons vandaag niet, dus morgen staat ie weer in m'n lijstje.
Nee niet echt, ik wil vooral meer abs kweken, maar toch, t zit ook echt alleen daarquote:Op maandag 15 juni 2015 09:21 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Hier ook last van, merk nu dat dit gewoon wat langer de tijd nodig heeft. Spiermassa aanmaken is het probleem niet echtWil je nog verder omlaag?
Zo herkenbaarquote:Op maandag 15 juni 2015 20:31 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Nee niet echt, ik wil vooral meer abs kweken, maar toch, t zit ook echt alleen daar![]()
quote:Op maandag 15 juni 2015 11:34 schreef Lonaa het volgende:
Het viel me alles mee. Goed muziekje op, en dan gewoon staren in de verte en alles uitschakelen.
Lekkere oefeningenquote:Op maandag 15 juni 2015 20:35 schreef W.White het volgende:
Zo, even full body getraind: Squat, Bench Press, Deadlift, Military Press. En alles zwaar.
![]()
En nu mezelf trakteren op wat eiwitten.
Kei dood.quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:57 schreef Ryuuzen het volgende:
wauw topic is best wel dood tegenwoordig
ik heb wel een idee hoe dat komt maar goed dat houd ik maar voor mezelf anders dan krijg ik zo een klap met een stokquote:
Verstandigquote:Op woensdag 17 juni 2015 09:14 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
ik heb wel een idee hoe dat komt maar goed dat houd ik maar voor mezelf anders dan krijg ik zo een klap met een stok
bel mijn moequote:
Ik ben trots op je!quote:Op woensdag 17 juni 2015 09:43 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
bel mijn moeder even die gelooft nooit dat ik iets verstandig gedaan heb
Van wie moet dat dat?quote:Op woensdag 17 juni 2015 10:58 schreef Artoo het volgende:
Zo naar de gym! Het is nog maar 2 weken tot ik mijn lichaamsgewicht moet squatten
Moet, moet ...quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:02 schreef W.White het volgende:
[..]
Van wie moet dat dat?
Je hebt 2 opties: zwaarder squatten of meer afvallen. Of allebei natuurlijk. Dan gaat t sneller.
Stronglifts 5x5, goed programma. Veel, heel veel squatten. Heb ik ook een tijdje gedaan "om er weer in te komen" na een lange pauze. Vind m zelf prettiger dan Starting Strength.quote:Op woensdag 17 juni 2015 11:04 schreef Artoo het volgende:
[..]
Moet, moet ...Ik volg sinds een tijdje het stronglifts programma. Iedere training squat ik 2,5 kg zwaarder (tenzij het echt niet lukt, maar met squatten heb ik nog geen plateau geraakt). Dat betekent dat als de lijn blijft stijgen zoals het nu doet, ik over 2 weken mijn huidige lichaamsgewicht squat.
Ja, het bevalt mij vooralsnog ook wel heel goed. Ik zit nu in week 4 en ik moet bekennen dat ik het nu wel echt pittig vind worden. Maar dat is okquote:Op woensdag 17 juni 2015 11:07 schreef W.White het volgende:
[..]
Stronglifts 5x5, goed programma. Veel, heel veel squatten. Heb ik ook een tijdje gedaan "om er weer in te komen" na een lange pauze. Vind m zelf prettiger dan Starting Strength.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |