Ohja dat is een prestatiequote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:45 schreef riazop het volgende:
Ze publiceerde de hardst lopende Nederlandse muziekproductie van deze week.
Jazekerwel.quote:
Anouk ken ik wel van 'Nobody's wife'. Fresku zegt me niks.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Jazekerwel.
't nieuwe clipje van Anouk deed 46.000 kliks, de nieuwe Fresku deed 51.000 kliks. En dat was over 24 uur.
Fresku is Nederlands beste hip hop artiest broer.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:50 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Anouk ken ik wel van 'Nobody's wife'. Fresku zegt me niks.
Zegt me niks. Gr gr.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:52 schreef Meemo het volgende:
[..]
Fresku is Nederlands beste hip hopnartiest broer.
En je durft jezelf een NEDERLANDER te noemen?quote:
Twijfel is de beste Nederlandse hiphop track.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:53 schreef riazop het volgende:
[..]
En je durft jezelf een NEDERLANDER te noemen?
Je komt dus niet door de inburgeringscursus...
Fresku - Twijfel 3,2 m kliks
Fresku - Ik Wil 88.000 kliks
Wat een teringherriequote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:53 schreef riazop het volgende:
[..]
De Avonden van Gerard Reve, Hersenschimmen van Bernlef, Multatuli van Havenaar, dat zijn pas teksten.quote:
Beetje respect voor 70plussers.quote:
iets hoger jaquote:Op dinsdag 2 juni 2015 01:01 schreef Vanillekwark het volgende:
De ontdekking van de hemel van Mulisch niet te vergeten uiteraard. Ga je me zeggen dat deze 'Fresku' qua teksten op gelijke hoogte staat?
Fresku? Wie de neuk is deze idioot dan? Je vriendje ts?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:53 schreef riazop het volgende:
[..]
Verkondig je mening niet als een feitquote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:52 schreef Meemo het volgende:
[..]
Fresku is Nederlands beste hip hop artiest broer.
nederwat?quote:Op dinsdag 2 juni 2015 02:16 schreef Homijn het volgende:
TS werkt bij een platenlabel dat nederhop probeert te slijten?
Die andere zangeres is ABIRA (ik kende haar nog niet) en die zingt verdomd prettig.quote:Op woensdag 3 juni 2015 01:30 schreef Scuidward het volgende:
Had hem eerder al geluisterd n.a.v. dit topic maar ze zingt toch pas op het einde?
Ik denk dat ze wat populariteit leent van de anderen.
dus omdat ik met genoegen vaststel dat een NL popplaat meer dan 100.000 kliks per dag draait zou ik voor een platenlabel werken? Merkwaardige conclusie. Fout ook, maar dat terzijde.quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:23 schreef Homijn het volgende:
[..]
Je ontkent dus niet dat je bij een platenlabel werkt?
Vanwaar dan je obsessie met clicks?quote:Op woensdag 3 juni 2015 23:58 schreef riazop het volgende:
[..]
dus omdat ik met genoegen vaststel dat een NL popplaat meer dan 100.000 kliks per dag draait zou ik voor een platenlabel werken? Merkwaardige conclusie. Fout ook, maar dat terzijde.
Inmiddels:
[ afbeelding ]
Lees zijn postgeschiedenis eens en zoek ook even naar z'n oude account Metaan. Clicks clicks en clicksquote:
Wat denk je wat een artiest doet als ie s ochtends beneden komt ?quote:
Het boeit niemand wat.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 00:15 schreef riazop het volgende:
Het tempo kliks blijft toch stevig
[ afbeelding ]
Volgens jou zijn er nog mensen die singles kopen?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 04:38 schreef Elfletterig het volgende:
Dus al die mensen die het aanklikken, zijn te beroerd om het te kopen. ...
Het is vooral opvallend hoe WEINIG kliks sommige nummers in die "officiele" marketinglijstjes van platenmaatschappijen (top 40's en zo) genereren.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 04:38 schreef Elfletterig het volgende:
Het is in elk geval erg opvallend dat een nummer met zoveel "clicks" niet eens de Single Top 100 haalt.
Het is eerder de interesse in wat er gebeurt als:quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
Probeert nu zijn nieuwe "hit"aan de man te slijten
Dat mag jij vinden uiteraard. Je zult zeker niet de enige zijn. En zo hoort dat ook.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
Voor de rest echt een enorme schijplaat ....
In het professionelere deel van de markt verschijnt helemaal geen muziek meer ZONDER audiotune of gelijksoortige software. Dat is al jaren standaard in de muziekindustrie. Gewoon omdat mensen dat lekkerder vinden klinken misschien...quote:
Dat schijnt mijn opa vroeger nog over de Beatles te hebben geroepen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:36 schreef Buitendam het volgende:
Ik weiger te luisteren naar incompetente staatsmongolen die zichzelf Ronnie Flex noemen.
Nederlands populairste zanger? Ik heb er nog nooit van gehoord, kan aan mij liggen.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:58 schreef riazop het volgende:
[..]Het is eerder de interesse in wat er gebeurt als:
11) Nederlands populairste zanger + 2) Nederlands populairste Vlogster + 3) een goede beatbakker + 4) Zes goed geklede goed uitziende mensen + 5) Een gladde tekstenschrijver = ?
zoals ik zeg...auto-clicker.quote:Ondertussen moeten we tevens vaststellen dat ook vannacht er weer 20.000 klikjes zijn bijgekomen...
Op 3FM genoeg muziek zonder autotune. In de HipHop schijnt het heel normaal te zijn, maar daarmee maakt het nog niet dat IK het lekker vindt klinkgen.quote:In het professionelere deel van de markt verschijnt helemaal geen muziek meer ZONDER audiotune of gelijksoortige software. Dat is al jaren standaard in de muziekindustrie. Gewoon omdat mensen dat lekkerder vinden klinken misschien...
Brekend. Monica Geuze is outfoxing google!quote:
Nee.quote:
Wat een nazi.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:00 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat schijnt mijn opa vroeger nog over de Beatles te hebben geroepen.
"Langharig tuig dat herrie maakt" Zo schreeuwde hij woedend....
Ja, die zijn er nog. En dan met name de officiële downloads. Er zijn ook lijsten die andere zaken meewegen, bijvoorbeeld de populariteit op streaming-diensten. Maar ook in die hitparades, zoals de Mega Top 50 en de Top 40, zien we jouw favoriete plaat niet binnenkomen. Vreemd.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 10:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Volgens jou zijn er nog mensen die singles kopen?
[..]
Het is vooral opvallend hoe WEINIG kliks sommige nummers in die "officiele" marketinglijstjes van platenmaatschappijen (top 40's en zo) genereren.
Gewoon omdat ze niet populair zijn dus, maar wel gepusht moeten worden.
Toch wel.quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:21 schreef boyzondermans het volgende:
Het is grappig want ze zingt niet in deze track, volgens mij wilt ze ook geen zangeres worden. Topic klopt niet
ze brengt dit uit als dj, verder heeft ze niet bijgedragen aan de track zie credits
Dat begint idd redelijk absurde vormen aan te nemen/quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:21 schreef boyzondermans het volgende:
bovendien word alles met ronnie flex veel bekeken
Monica Geuze zit NIET bij Topnotch. Je kunt dat linksonder zien.quote:
Clipje wel even beluisterd en het doet me sterk aan iets anders denken, maar misschien lijken al die liedjes gewoon op elkaar kan ook.quote:vlogkanaal gepimpt
Nee maar Ronnie wel en Monica is zijn DJquote:Op dinsdag 9 juni 2015 14:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Monica Geuze zit NIET bij Topnotch. Je kunt dat linksonder zien.
Denk ook niet dat ze erbij wil, gezien het feit dat haar vlogkanaal gepimpt wordt.
Maar ook Ronnie zit niet vast aan TopNotch.quote:Op dinsdag 9 juni 2015 17:39 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Nee maar Ronnie wel en Monica is zijn DJdat weet je vast als geen ander.
Zo'n video met 7 miljoen views zal dat zeker merken dat ie op FOK is. Hoeveel kliks gaan daar bijkomen zeg! Ik denk dat Ronnie Flex nu de Champagne al aan het halen is.quote:
Ik denk dat je je daar nog een lelijk in aan het vergissen bentquote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Op 3FM genoeg muziek zonder autotune. In de HipHop schijnt het heel normaal te zijn, maar daarmee maakt het nog niet dat IK het lekker vindt klinkgen.
quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:09 schreef riazop het volgende:
Een aantal radiostations hebben de plaat opgepikt. Gevolg: we zitten weer op de 50.000 kliks per etmaal.
[ afbeelding ]
Niet iedereen zit in die scene "broer"quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:53 schreef riazop het volgende:
[..]
er werd gevraagd waar jouw obsessie met clicks vandaan komt. Niet wat een artiest als eerste doet. Tenzij jij al die artiesten blijkt te zijn die je constant noemt in al je topics.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat denk je wat een artiest doet als ie s ochtends beneden komt ?
(even kijken hoeveel kliks mn tube doet)
yt telt maximaal 3 kliks per etmaal per ip-adres. Verder moet een bepaald (fluctuerend) percentage van de file worden afgespeeld.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:01 schreef Loveless85 het volgende:
niemand gelooft dat zo'n niche-genre miljoenen unieke views heeft....
Zijn vast wel botnets of iets die je in kunt huren ergens.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:43 schreef riazop het volgende:
[..]
yt telt maximaal 3 kliks per etmaal per ip-adres. Verder moet een bepaald (fluctuerend) percentage van de file worden afgespeeld.
Je overdrijft hier wel een beetje he, dat zie je zelf ook wel toch?quote:
Ruim 253.000 keer afgespeeld sinds 1 juni.quote:Op donderdag 11 juni 2015 06:21 schreef Basp1 het volgende:
Waarom wordt er alleen naar de YouTube clicks door deze TS gekeken, ik neem aan dat dit ook op spotify te vinden is, hoe is het daar met de populariteit van dit nummer gesteld? Verder zoals de meeste tegenwoordige hiphop schijt van de bovenste plank.
Google, which owns the video sharing site, has told users that it's auditing video views and will consider reducing the number if anything suspicious is detected, or even deleting the video altogether.YouTube's terms and conditions forbid "purchasing views".quote:Op donderdag 11 juni 2015 09:00 schreef Basp1 het volgende:
Dat een dienst youtube niet meer doet om deze gekochte clicks eruit te filteren. In mijn visie bij gekochte clicks gewoon bij youtube de video verwijderen en als het opnieuw geupload wordt de teller weer bij 1 laten beginnen.
'consider'quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Google, which owns the video sharing site, has told users that it's auditing video views and will consider reducing the number if anything suspicious is detected, or even deleting the video altogether.YouTube's terms and conditions forbid "purchasing views".
Valt me nog mee voor een plaat op een zelfstandig label.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had een dikke #1-hit verwacht, maar het nummer is binnengekomen op #53 in de Single Top 100, de officiële verkooplijst.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:24 schreef pfaf het volgende:
Als je dit topic uitprint en snel ombladert zie je dan door alle screencaps alsnog het filmpje? En interessanter: hoor je de clip dan ook?
Oh gelukkig maar, ik klikte de clip al na een halve seconde weg, hoorde meteen al dat het niks (voor mij) was, ben namelijk ook geen 12 jaar meer.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:43 schreef riazop het volgende:
[..]
yt telt maximaal 3 kliks per etmaal per ip-adres. Verder moet een bepaald (fluctuerend) percentage van de file worden afgespeeld.
quote:Op zondag 14 juni 2015 17:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit is niks, kom maar terug als ze 250 miljoen views heeft.
dus voor een lekker wijf moet je 12 zijn/ Omgekeerde pedofilie?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Oh gelukkig maar, ik klikte de clip al na een halve seconde weg, hoorde meteen al dat het niks (voor mij) was, ben namelijk ook geen 12 jaar meer.
Voor de muziek moet je 12 zijn, kwam niet in je op?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:41 schreef riazop het volgende:
[..]
dus voor een lekker wijf moet je 12 zijn/ Omgekeerde pedofilie?
Een meisje van 12 die naar halfblote mannen kijkt in deze clip vind ik een beetje een pedofiele gedachte van je. Tikkeltje bedenkelijk hoor.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Voor de muziek moet je 12 zijn, kwam niet in je op?
Laten we god danken dat een Nederlander met een petje tegenwoordig niet meer in het "Engels" rapt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:55 schreef Toga het volgende:
.... had ik in die halve seconde al gezien dat een petjesdragende badguy wannabe in het Nederlands aan het rappen was. ....
Nee, je gaat me niet verleiden om de clip te kijken om er nog een klikje bij te krijgen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Verder wordt er in deze plaat helemaal NIET gerapt. Maar dat terzijde.
Nu heb je datzelfde plaatje genoeg gepost in dit topicquote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:33 schreef riazop het volgende:
Monica stoomt door....wie kan haar stoppen?
[ afbeelding ]
Dan zou je iig kunnen meepraten. Nu is het een beetje wauwelen in het duisterquote:Op woensdag 17 juni 2015 08:40 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, je gaat me niet verleiden om de clip te kijken ...
Op de bijna 1 miljoen kliks vraag ik me af of dat heel erg op gaat vallen. Ik denk het niet...jij wel?quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:40 schreef Toga het volgende:
[..]
....om er nog een klikje bij te krijgen.
Yep!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
Inmiddels ruim 997.000 views voor de clip, dus morgen zal TS wel triomfantelijk komen melden dat het nummer meer dan 1 miljoen views heeft.
Het is andersom. De top weetikveels bestaan vrijwel alleen uit noteringen van producties van majors (of hun dochters). Dat zijn marketinglijstjes. Logisch ook want het zijn die majors die die lijstjes betalen, dus zij maken uit wie erin komt en hoe hoog.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
In de Single Top 100 is het nummer gestegen..... van #53 naar - schrik niet - #52.
Als het nou richting de Top 10 was doorgeknald, had ik nog wel willen geloven dat het nummer populair is, maar het doet dus vrij weinig. Ik neem die views nu dus echt met een flinke korrel zout.
Het is net andersom, vrees ik. De Single Top 100 is een kale verkooplijst. Er weegt verder niks anders in mee. Geen streaming-gegevens, geen airplay, puur en alleen de verkoop. Op basis daarvan zien we het nummer, ondanks de vele views, niet verder komen dan een schamele nummer 52.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 02:33 schreef riazop het volgende:
Het is andersom. De top weetikveels bestaan vrijwel alleen uit noteringen van producties van majors (of hun dochters). Dat zijn marketinglijstjes. Logisch ook want het zijn die majors die die lijstjes betalen, dus zij maken uit wie erin komt en hoe hoog.
Het is voor hen al vervelend genoeg dat er een internetplatform is waar je gewoon kunt zien hoe populair een plaatje echt is.
Er wordt nauwelijks meer iets "verkocht" op single gebied.quote:
Heel veel platen die miljoenen views scoren op een level playing field platform als youtube KUNNEN helemaal geen airplay krijgen. Mainstream radio mikt op muzak om mensen zonder dat ze afhaken van reclameblok naar reclameblok te krijgen. Populariteit speelt op radio een ondergeschikte rol, het gaat om de hoogte van de TURNOFF rates. En buiten dat is mainstream radio een outlet van de majors. De helft cvan de populairste platen op internet platforms zal dus nauwelijks op de radio te beluisteren zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:42 schreef Elfletterig het volgende:
De grote bekende hitlijsten, zoals de Mega Top 50 en de Top 40 wegen zaken als airplay en streams wél mee om een beter beeld van de populariteit te krijgen. ...
Een plaat die zo snel een miljoen views haalt, zou des te gemakkelijker hoog in de Single Top 100 moeten binnenkomen op basis van een paar luttele verkopen. Maar de verkopen vallen dus vies tegen.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Er wordt nauwelijks meer iets "verkocht" op single gebied.
dus die lijst is al waardeloos om populariteit te meten
[..]
Heel veel platen die miljoenen views scoren op een level playing field platform als youtube KUNNEN helemaal geen airplay krijgen. Mainstream radio mikt op muzak om mensen zonder dat ze afhaken van reclameblok naar reclameblok te krijgen. Populariteit speelt op radio een ondergeschikte rol, het gaat om de hoogte van de TURNOFF rates. En buiten dat is mainstream radio een outlet van de majors. De helft cvan de populairste platen op internet platforms zal dus nauwelijks op de radio te beluisteren zijn.
Inderdaad. Zoals gezegd singles verkopen nauwelijks.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
Maar de verkopen vallen dus vies tegen.....
top 40 enzv nemen de meeste nummers helemaal niet op in een airplaycheck. Die nummers zijn voorgeselecteerd en beperken zich vrijwel altijd tot een handjevol publicaties van majors.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
.....maar hitlijsten als de Top 40 kijken ook naar streaming data, zoals plays op YouTube en Spotify. En ondanks dat zien we dit nummer niet in de hitlijst opduiken....
Logisch, want die ene plaat staat op TopNotch en dat is een dochter van Universal en Monica heeft een eigen label. Geuze betaalt niet voor zo'n hitlijst, dus waarom zouden die haar content willen ranken (en dus promoten)?quote:Op zondag 21 juni 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens gaat je riedel over de radio ook niet op, want die andere plaat van Ronnie Flex wordt op de radio wel gedraaid. ....
Het is niet omdat Ronnie Flex ergens op nummer 1 staat dat ik ineens van inzicht verander hoor. Top40lijstjes zijn op de 1e plaats marketingtools. Meer moet je daar niet achter zoeken.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
die andere plaat van Ronnie Flex wordt op de radio wel gedraaid. Staat zelfs op #1 in de Single Top 100 - verkoopt dus wél - en op #3 in de Mega Top 50.....
Niets. Opvulling.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:50 schreef Gehenna het volgende:
Wat is eigenlijk überhaupt haar rol? Ik hoor alleen maar andere gasten 'zingen'
Zelfs de productie is van Ronnie Flex,quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:01 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Zelfs de productie is van Ronnie Flex,![]()
Wat de neuk, is zij dus gewoon een vlogger () die even haar naam op een track wil hebben staan?
![]()
![]()
Ze doet de 2e stem, project gefinancieerd door haar firma, in de clip is ze als "sletje" te bewonderen, en haar kanaal doet de publicatie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:50 schreef Gehenna het volgende:
Wat is eigenlijk überhaupt haar rol? Ik hoor alleen maar andere gasten 'zingen'
Die 2e stem is van die andere zangeres. Ze zegt zelf dat het uitgebracht wordt onder haar naam, zodat zij het kan draaien op feestjes, omdat ze blijkbaar ook DJ is...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze doet de 2e stem, project gefinancieerd door haar firma, in de clip is ze als "sletje" te bewonderen, en haar kanaal doet de publicatie.
Voor de rest heeft deze madam de publiciteit aan haar mooie achterwerk hangen.
Dan toch meer TOPKUTJE of EENDAGSZANGERES?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:38 schreef Gehenna het volgende:
Kan de TT veranderd worden in "Monica Geuze: ééndagskutje of datumprikkertopper?"
Tsja de tijd dat de Nederlandse muziekindustrie bestond uit mensen die in hun eentje maar wat knoeiden is al een tijdje afgelopen. Gelukkig dat zich dat ook in Nederland heeft geprofessionaliseerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:28 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Die 2e stem is van die andere zangeres. Ze zegt zelf dat het uitgebracht wordt onder haar naam, zodat zij het kan draaien op feestjes, omdat ze blijkbaar ook DJ is...
Het enige wat ze heeft toegevoegd is alle mensen bij elkaar krijgen.echt hé, wat in en in triest... je bent tegenwoordig al muzikant als je weet hoe datumprikker.nl werkt
_!
maar breng het dan uit onder de naam van één van die 40 of als collectief, maar toch niet als nummer 41, die er - nagenoeg - niets mee te maken hadquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Tsja de tijd dat de Nederlandse muziekindustrie bestond uit mensen die in hun eentje maar wat knoeiden is al een tijdje afgelopen. Gelukkig dat zich dat ook in Nederland heeft geprofessionaliseerd.
Zo'n productie als deze betreft al snel een mannetje of 40.
Zo werkt het dus niet in de muziekindustrie. Credits zijn héél belangrijk. Die moet je verdienen. Met wat dan ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
maar breng het dan uit onder de naam van één van die 40 of als collectief, maar toch niet als nummer 41, die er - nagenoeg - niets mee te maken had
Jij mag dat rustig een "kutnummer" vinden uiteraard. Maar de droge cijfers laten zien dat de grote investering gerechtvaardigd was.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:23 schreef Sapstengel het volgende:
40 man voor zo'n kutnummer, wat een kapitaalvernietiging
Zo werkt het in de talentloze dj scene, bedoel je..quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet in de muziekindustrie. Credits zijn héél belangrijk. Die moet je verdienen. Met wat dan ook.
Zo zie je veel producties wereldwijd waar populaire jongens (in Nederland bv "Keizer") ingekocht worden voor een "featuring" en zo op d ecredits komen en kliks genereren.
Voor mij hoef jij daar helemaal geen respect voor te hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:50 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Zo werkt het in de talentloze dj scene, bedoel je..
En ik zie niet in waarom we
1- dat normaal zouden moeten (gaan) vinden
2- ook maar enige vorm van respect daarvoor zouden moeten tonen.
Maar wat is er dan professioneel aan alles laten uitbesteden en er met de credits van doorgaan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 01:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor mij hoef jij daar helemaal geen respect voor te hebben.
Zelf vind ik het wel prettig als dingen professioneel worden gedaan.
Precies, 'KC Rebell ft. Moé' met het nummer ' Bist du Real', ohja Dagi Bee dropt even langs in de video, vandaar dat haar naam er ook bij staat. Net als vroeger met die clips van Hype Williams, je hebt geld betaald voor een naam of samenwerking, dus moet je diegene even vermelden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 01:09 schreef riazop het volgende:
Ik zag vandaag trouwens dat onze Duitse vrienden met hetzelfde concept op pad zijn: Beroemde Vlogster + beroemde artiest = muziekproductie
8 miljoen kliks voor Dagie Bee! (de Monica Geuze van Duitsland zeg maar)
KC Rebell feat. Moé ► BIST DU REAL
Ik vind het een totaal ongeloofwaardig verhaal, al die kliks. Dit zijn de posities in de Single Top 100, de pure verkooplijst:quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:10 schreef riazop het volgende:
De snelheid is er een beetje uit maar desondanks op de 2,2 miljoen kliks nu...
Volgende week over de 3 miljoen, ben druk aan het kliksen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:10 schreef riazop het volgende:
De snelheid is er een beetje uit maar desondanks op de 2,2 miljoen kliks nu...
quote:Voor deze track, die ik uitbreng als DJ zijnde, heb ik rappers Ronnie Flex, Mafe, Frenna, Emms en zangeres Abira bij elkaar gebracht.
Onze productie had iets meer dan een half miljoen kliks in een kleine maand.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Jazekerwel.
't nieuwe clipje van Anouk deed 46.000 kliks, de nieuwe Fresku deed 51.000 kliks. En dat was over 24 uur.
er is wel meer vreemds aan de handquote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de Tipparade (onder de Top 40) kwam het nummer vol bombarie op #2 binnen. Dat zou zonder meer een garantie moeten zijn voor een dikke Top 40-hit (NB: de Top 40 telt o.a. streaming data mee). Maar een week later stond het nummer nog steeds op #2 en de week daarop was het verdwenen, zonder de Top 40 te halen.
Hoe zo dat komen? ...
Views zijn met geld net zo goed te beinvloeden als Airplay, en dat is waar je hele filosofie misloopt, daarnaast, als jij een link post die ik aanklik betekent het nog niet dat ik het een goed nummer vind, of als dat nummer door nog eens (tien)duizend man word aangeklikt dat het nummer opeens populair is.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:37 schreef riazop het volgende:
[..]
er is wel meer vreemds aan de hand
De "officiele" hitlijsten worden betaald door de majors.
Er wordt dus een selectie gemaakt van platen die uberhaupt een notering krijgen. Hoe zou dat toch komen?
Veel zeer populaire werken halen dus nooit een notering.
Zo ook deze plaat met 1 miljoen views in een maand:
Dit, maar volgens TS is dat onmogelijk want YouTube heeft een waterdicht systeem.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Views zijn met geld net zo goed te beinvloeden als Airplay, en dat is waar je hele filosofie misloopt
Bij youtube kun je maximaal 3 kliks per 24 uur per ip adres genereren. Je hebt voor een miljoen views dus best veel vriendjes nodig.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Sterker nog, als ik tien mensen betaal om het komende uur dit topic zo vaak mogelijk te bekijken, zou het het best bekeken Fok! topic van de week zijn, zonder dat deze mensen ook maar een keer hoeven te lezen danwel reageren.
proxys, proxys...quote:Op zaterdag 18 juli 2015 14:25 schreef riazop het volgende:
[..]
Bij youtube kun je maximaal 3 kliks per 24 uur per ip adres genereren. Je hebt voor een miljoen views dus best veel vriendjes nodig.
Dan is itunes een stuk sneller...
jij hoeft dit ook niet goed te vinden hoor, maar MOON draait lekker mee gewoon. Nu AL de 12e plaats bij de grootste Hollandse bangers van 2015!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 11:50 schreef bartrid het volgende:
Net weer een klik bijgekomen omdat ik eens wou horen wat dit nu is. Wat een bagger zeg. En als ik het met 20 mensen deel die het ook allemaal kut vinden heb je zo weer een aantal `kliks'. Dat zegt dus echt niks over de kwaliteit of populariteit.
En alleen dat woord `kliks' al
Dit zijn geen Hollandse "Bangers". Dit is stuk voor stuk pure aids.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 17:58 schreef riazop het volgende:
[..]
jij hoeft dit ook niet goed te vinden hoor, maar MOON draait lekker mee gewoon. Nu AL de 12e plaats bij de grootste Hollandse bangers van 2015!
1) Kenny B - Parijs 14.134.000 views
2) Lil Kleine & Ronnie Flex - Drank & Drugs 11.002.000
3) Cho - Misschien Wel Hè? 5.082.000 views
4) Lil' Kleine & Ronnie Flex - Zeg Dat Niet 5.007.0000 views
5) Jebroer ft. Stepherd, Skinto & Jayh - Banaan 3.887.000 views
6) Bokoesam, Lil Kleine, , Idaly, Ronnie Flex - No go zone 3.809.000 views
7) Ponkers - Praat Amsterdams 2.875.000
8) SBMG – Hoe Het Voelt 2.646.000 views
9) Ronnie Flex, Jandro, Cartiez & Lijpe - Vallen In De Club 2.492.000 views
10) Ronnie Flex & SFB - Nigga Als Ik 2.445.000
11) Mr. Polska ft. Ronnie Flex - Ravotten 2.328.000 views
12) Monica Geuze - Laten Gaan ft. Ronnie Flex, Mafe, Frenna, Emms 2.262.000
13) Kenny B - Als Je Gaat 2.248.000 views
Oh jee. Boos omdat Jan Smit en Frans Bauer er niet tussen zitten?quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:02 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Dit zijn geen Hollandse "Bangers". Dit is stuk voor stuk pure aids.
Ik ben niet boos hoor. En Jan Smit en Frans Bauer zijn ook pure aids. Doe mij maar Boudewijn de Groot ofzo.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Oh jee. Boos omdat Jan Smit en Frans Bauer er niet tussen zitten?
Dit riedeltje steek je de hele tijd af, maar het houdt geen stand. Die Ronnie Flex staat gewoon hoog in de hitlijst met die bagger van 'm. Deze plaat van Monica Geuze stond ook voorgesorteerd om in de Top 40 te komen. Toch is dat niet gebeurd. En daar moet een reden voor zijn. Ik houd het erop dat er is geknoeid met views / kliks en dat de werkelijke populariteit van het nummer een stuk beperkter is.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 10:37 schreef riazop het volgende:
[..]
er is wel meer vreemds aan de hand
De "officiele" hitlijsten worden betaald door de majors.
Er wordt dus een selectie gemaakt van platen die uberhaupt een notering krijgen. Hoe zou dat toch komen?
Veel zeer populaire werken halen dus nooit een notering.
Zo ook deze plaat met 1 miljoen views in een maand:
Ronnie Flex laatste hits waren uitgebracht op TopNotch. Ik mag aannemen dat je weet dat dat een dochter is van Universal.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit riedeltje steek je de hele tijd af, maar het houdt geen stand. Die Ronnie Flex staat gewoon hoog in de hitlijst met die bagger van 'm. ...
Nix dan goeds over B de Groot hoor. Maar kom toch eens uit het verleden jongen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 18:06 schreef ForzaMilan het volgende:
[....Doe mij maar Boudewijn de Groot ofzo.
Is beter dan die hele top 13 van jou bij elkaar.
Zolang er teksten zoals in de nummers van Ronnie zijn blijf ik liever in het verleden.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Nix dan goeds over B de Groot hoor. Maar kom toch eens uit het verleden jongen.
Gewoon de lichtvoetigheid van een liefdesliedje dus.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:05 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Zolang er teksten zoals in de nummers van Ronnie zijn blijf ik liever in het verleden.
Je weet dat je te gaande bent
En ik heb liever vaker dat je aan me denkt
Je wenst me nu ook sterkte
Je zegt dit gaat niet werken, alsof ik op me stage ben
En babygirl we kunnen linken...
Echt Nederlands is het zo te horen ook niet.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Laten we god danken dat een Nederlander met een petje tegenwoordig niet meer in het "Engels" rapt.
Naast een datumprikker uit de deur doen, is haar aanwezigheid in de clip is ook het enige wat ze überhaupt gedaan heeftquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:56 schreef ForzaMilan het volgende:
Waarom staat er eigenlijk topzangers in de TT-titel terwijl ze niet eens zingt in die clip.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Ze brengt alleen het nummer uit dus ik snap niet helemaal de insteek van TS. Ze is een blogger en geen artiest.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:56 schreef ForzaMilan het volgende:
Waarom staat er eigenlijk topzangers in de TT-titel terwijl ze niet eens zingt in die clip.
Ik geloof het ook nog niet zo, kliks zijn nog steeds (voor een computernerdje) redelijk makkelijk te genereren. Maar zijn album deed echt helemaal niets, terwijl er wel een redelijke marketing achter zat (ik wist zelfs dat hij uit kwam..): http://www.dutchcharts.nl(...)ij+voor+altijd&cat=aquote:Op zaterdag 18 juli 2015 20:41 schreef riazop het volgende:
[..]
Goh. Gek dat alleen Ronnie Flex dat dan doet...
En google heeft het nakijken zeker?
Met 2.999.999 gekochte views.quote:
hoho ze is op de eerste plaats een VLOGGER he.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:53 schreef videonatic het volgende:
[..]
Ze brengt alleen het nummer uit dus ik snap niet helemaal de insteek van TS. Ze is een blogger en geen artiest.
Waarom gebeurt het dan niet op grote schaal als het zo makkelijk is om de nerds van google te outfoxen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:57 schreef Gehenna het volgende:
[..]
kliks zijn nog steeds (voor een computernerdje) redelijk makkelijk te genereren. ...
Niet iedereen heeft een grote familie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom gebeurt het dan niet op grote schaal als het zo makkelijk is om de nerds van google te outfoxen?
Of zou het allemaal niet zo simpel zijn?
jaquote:
Hoeveel strijkt ze op van die 3 miljoen?, met dikke hit ga je binnen lopen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:21 schreef riazop het volgende:
[..]
ja
[ afbeelding ]
3 miljoen is niet een hit, maar een hél dikke hit. Er zullen niet veel plaatjes zijn van Nederlanders dit jaar die daar over heen gaan.
Omdat niet iedereen 2500 euro voor 3.000.000 gekochte views in zijn achterzak heeft zitten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Waarom gebeurt het dan niet op grote schaal als het zo makkelijk is om de nerds van google te outfoxen?
Of zou het allemaal niet zo simpel zijn?
oke klaar, dit topic is klaar, groepie gespot..quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:16 schreef riazop het volgende:
[..]
hoho ze is op de eerste plaats een VLOGGER he.
Voor de rest model, actrice, starfucker, bn er, dj, producente, langslaapster, consulente, en....zangeres.
Dat is me ook nog steeds een raadsel maar begrijp wel vaker dingen niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:24 schreef videonatic het volgende:
Drank en drugs is een hit, dit is gewoon een populair nummer onder de jeugd. Niet zo ophemelen man...
Dat gare nummer heeft dan ook ruim 14.000.000 youtube hits.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:24 schreef Sapstengel het volgende:
Kent iemand dat nummer ook dan? Het is een hit op YouTube, maar ik hoor er verder echt helemaal niemand over. Ik hoor haar naam nergens, hoor het nummer nergens.
Dat ene gare nummer drank en drugs zou ik een hit noemen (helaas). Dit niet.
afhankelijk hoe je het vermarkt, rond de 1300 e per miljoen kliks.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoeveel strijkt ze op van die 3 miljoen?, met dikke hit ga je binnen lopen.
Heeft ze ook nog gezongen daar en mag ze volgend jaar weer terugkomen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:43 schreef riazop het volgende:
[..]
afhankelijk hoe je het vermarkt, rond de 1300 e per miljoen kliks.
binnenlopen moet gebeuren door het nobele schnabbelen. Zo kreeg Monica bv voor haar aanwezigheid zaterdag op de Lokerse Feesten (Belgie) 2200 e.
De officiele hitparades, ik neem aan dat je die bedoelt, zijn marketinglijstjes van majors. als Monica bij Universal had gereleased, zoals d en d bv, was ze ongetwijfeld een x aantal weken in de top 10 gezet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het wel zo'n hit zou zijn als jij hier pretendeert dat het wel is zou het toch in andere lijsten ook met betere cijfers tevoorschijn moeten komen en dat gebeurt niet dus of alle ander lijsten stinken ....
Ben je haar manager dat je het bedrag van het schnabbelen bij de lokerse feesten weet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:43 schreef riazop het volgende:
[..]
binnenlopen moet gebeuren door het nobele schnabbelen. Zo kreeg Monica bv voor haar aanwezigheid zaterdag op de Lokerse Feesten (Belgie) 2200 e.
Radio brengt de luisteraar van reclameblok naar reclameblok. Dan moet je geen controversiele dingen draaien.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En als we dan naar de radio luisteren krijgen we toch op de een of andere manier niet veel van deze "hits"te horen.
Hitparades zijn de grootste fake die er bestaat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:45 schreef riazop het volgende:
[..]
De officiele hitparades, ik neem aan dat je die bedoelt, zijn marketinglijstjes van majors. als Monica bij Universal had gereleased, zoals d en d bv, was ze ongetwijfeld een x aantal weken in de top 10 gezet.
backing vocals....quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heeft ze ook nog gezongen daar ..
Haha jij bent 50+quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:59 schreef Vanillekwark het volgende:
Avonden van Gerard Reve, Hersenschimmen van Bernlef, Multatuli van Havenaar, dat zijn pas teksten.
Dat is wel een pluspunt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:48 schreef riazop het volgende:
[..]
backing vocals....
....en ze heeft haar mooie kontje laten zien aan een meute hongerige Belgen.
In het tegenwoordige vervlakte nederlands medialandschap waar men alleen naar elkaar kijkt is dit inderdaad het geval terwijl er op studio brussel nog wel eens wat scherpe kantjes gedraaid worden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:46 schreef riazop het volgende:
[..]
Radio brengt de luisteraar van reclameblok naar reclameblok. Dan moet je geen controversiele dingen draaien.
Nou nee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hitparades zijn de grootste fake die er bestaat.
Dat is altijd het geval geweest. Zo werd André Hazes nauwelijks gedraaid indertijd. Teveel mensen die dan wegzappten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het tegenwoordige vervlakte nederlands medialandschap waar men alleen naar elkaar kijkt is dit inderdaad het geval ...
Dat is zeker niet altijd het geval geweest pas nadat men rond 1990 op radio3 horizontaal is gaan programmeren is het een grote eenheidsworst met de rest van de zenders geworden. Er zijn tijden geweest dat er bijvoorbeeld nog vara's vuurwerk was, vpro met vage programma's met onbekende muziek, volgens mij zelfs een tijd een hiphop programma geweest met def p als presentator., enz...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat is altijd het geval geweest. Zo werd André Hazes nauwelijks gedraaid indertijd. Teveel mensen die dan wegzappten.
Gelukkig zeg...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat is altijd het geval geweest. Zo werd André Hazes nauwelijks gedraaid indertijd. Teveel mensen die dan wegzappten.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is zeker niet altijd het geval geweest pas nadat men rond 1990 op radio3 horizontaal is gaan programmeren is het een grote eenheidsworst met de rest van de zenders geworden. Er zijn tijden geweest dat er bijvoorbeeld nog vara's vuurwerk was, vpro met vage programma's met onbekende muziek, volgens mij zelfs een tijd een hiphop programma geweest met def p als presentator., enz...
Hoezo weet jij dit soort getallenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat of riazop is de manager/marketing agent van mevrouw Geuze. (of een groep jonge rappers)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:30 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hoezo weet jij dit soort getallen![]()
Ik krijg sterk het idee, dat je haar niet alleen zit te pluggen omdat je het zelf zulke leuke muziek vind..
Onderschat de Lokerse feesten niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:18 schreef Gehenna het volgende:
Als ze voor haar 'aanwezigheid op de Lokerse Feesten' al ¤2200,- krijgt, dan kan ze dus per schnabbel zo'n 1mljn kliks kopen..
Het valt allemaal langzaam op z'n plek
Maar dat alleen al een achtergrondzangeresje monica dan zogenaamd 2200 euro krijgt terwijl op de poster van de lokerse feesten alleen "nouveau riche" een stel andere gasten waaronder de heer flex staat. Dan zou die hele groep als ik het zo inschat meer dan 50.000 euro moeten vangen om het achtergrond zangeresje ook 2200 te kunnen betalen op een of andere manier geloof ik het niet echt dat ze zoveel vangen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:18 schreef Gehenna het volgende:
Als ze voor haar 'aanwezigheid op de Lokerse Feesten' al ¤2200,- krijgt, dan kan ze dus per schnabbel zo'n 1mljn kliks kopen..
Het valt allemaal langzaam op z'n plek
De hele band 2200 klinkt aannemelijker.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat alleen al een achtergrondzangeresje monica dan zogenaamd 2200 euro krijgt terwijl op de poster van de lokerse feesten alleen "nouveau riche" een stel andere gasten waaronder de heer flex staat. Dan zou die hele groep als ik het zo inschat meer dan 50.000 euro moeten vangen om het achtergrond zangeresje ook 2200 te kunnen betalen op een of andere manier geloof ik het niet echt dat ze zoveel vangen.
http://www.lokersefeesten(...)iche-all-stars-live/
Zo lekker gewoon geblevenquote:
De hele band 2500, daarna heeft de hele groep gasten monica een paar keer mogen uitwonen en zodoende heeft ze voor haar diensten toch 2200 gekregen, en de 2 ander achtergrond zangeresjes zoals afgesproken zonder hand en spandiensten elk 100 euro.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De hele band 2200 klinkt aannemelijker.
Met ouderwetse metal, punk en hiphopavonden!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het tegenwoordige vervlakte nederlands medialandschap waar men alleen naar elkaar kijkt is dit inderdaad het geval terwijl er op studio brussel nog wel eens wat scherpe kantjes gedraaid worden.
Luc Janssen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Met ouderwetse metal, punk en hiphopavonden!
Ronnie Flex, die er ook was, vraagt voor een festival van gemiddelde grootte tussen de 6 en 8 duizend euro. Een jaar geleden deed ie dat nog voor 700.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De hele band 2500, daarna heeft de hele groep gasten monica een paar keer mogen uitwonen en zodoende heeft ze voor haar diensten toch 2200 gekregen, en de 2 ander achtergrond zangeresjes zoals afgesproken zonder hand en spandiensten elk 100 euro.
Monica Geuze is toch geen achtergrondzangeres?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar dat alleen al een achtergrondzangeresje monica dan zogenaamd 2200 euro krijgt terwijl op de poster van de lokerse feesten alleen "nouveau riche" een stel andere gasten waaronder de heer flex staat. Dan zou die hele groep als ik het zo inschat meer dan 50.000 euro moeten vangen om het achtergrond zangeresje ook 2200 te kunnen betalen op een of andere manier geloof ik het niet echt dat ze zoveel vangen.
http://www.lokersefeesten(...)iche-all-stars-live/
Volgens de TS (welke ik vermoed een erge insider is) had ze wat backing vocals daar gedaan, dan ga ik ervan uit dat het bij die eerder door mij aangehaald groep gasten was. .quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Monica Geuze is toch geen achtergrondzangeres?
Dit komt meer omdat de radio doelgroep anders is dan het publiek op youtube. Ook heb je met de radio met meningen te maken van mensen als Giel die bepalen wat ze willen uitzenden. Youtube is on demand.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat gare nummer heeft dan ook ruim 14.000.000 youtube hits.![]()
En als we dan naar de radio luisteren krijgen we toch op de een of andere manier niet veel van deze "hits"te horen.
Ze is DJ, dus ze zal af en toe wel een keer een "waar zijn die handjes"-waardige kreet erin gegooid hebbenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens de TS (welke ik vermoed een erge insider is) had ze wat backing vocals daar gedaan, dan ga ik ervan uit dat het bij die eerder door mij aangehaald groep gasten was. .
de doelgroep is niet altijd anders, het essentiele verschil is dat RADIO rekening houidt met wgzappers. Het moet je immers van reclameblok naar reclameblok brengen. Vandaar dat Nederlandstalig, hardrock, etc, zoals so wie so alles dat anders is dan Engelstalige middle of the road zeldzaam is op radiostations. Elke wek dezelfde 40 plaatjes terwijl er 1 miljoen nummers per week gepubliceerd worden wereldwijd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:10 schreef videonatic het volgende:
[..]
Dit komt meer omdat de radio doelgroep anders is dan het publiek op youtube.
Die doen vrijwel gen Nederlandstalig. Alleen Engelstalig in feite, en een heel klein beetje Frans en en paar bevriende Vlaamse rappers (al 10 jaar dezelfde, Flip Kowlier)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:05 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb Monica geuze trouwens nog nooit gehoord op StuBru.
Spinvis doet het op StuBru beter dan op 3FM, net als the scène. Daarnaast komen bv gorki en Monza regelmatig voorbij. Drank en drugs wordt er ook gedraaid. Ik zou het de NVA niet gunnen in ieder geval. Oh en de jeugd, wat je er ook van vindt, doet het vrij aardig.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Die doen vrijwel gen Nederlandstalig. Alleen Engelstalig in feite, en een heel klein beetje Frans en en paar bevriende Vlaamse rappers (al 10 jaar dezelfde, Flip Kowlier)
Vandaar dat de NVA druk bezig is deze omroep op te heffen.
Ja 3FM de zelfverklaarde muziekzender voor de echte muziekliefhebberquote:Op zaterdag 6 juni 2015 11:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nederlands populairste zanger? Ik heb er nog nooit van gehoord, kan aan mij liggen.
[..]
zoals ik zeg...auto-clicker.
[..]
Op 3FM genoeg muziek zonder autotune. In de HipHop schijnt het heel normaal te zijn, maar daarmee maakt het nog niet dat IK het lekker vindt klinkgen.
Mehh.... autotune ..quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:45 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]
Ze publiceerde de hardst lopende Nederlandse muziekproductie van deze week.
56.000 kliks in de eerste 12 uur.
Alles GLAD.
....maar kan ster-vlogster Monica Geuze nu ook nog een topzangeres worden?
Ik ga nog een stapje verder:quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Vindt TS trouwens dat rapper Steen met 2 miljoen views, ook onterecht genegeerd wordt door 3FM? Of zit die niet in het clubje?
Feit blijft dat STUBRU met 90 % Engelstalig werkt (zouden er op de wereld geen andere talen bestaan misschien?) en voor de rest wat bevriende artiesten draait.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:27 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Spinvis doet het op StuBru beter dan op 3FM, net als the scène. Daarnaast komen bv gorki en Monza regelmatig voorbij. Drank en drugs wordt er ook gedraaid. Ik zou het de NVA niet gunnen in ieder geval. Oh en de jeugd, wat je er ook van vindt, doet het vrij aardig.
Waarom plug je die dan niet? Ik vond die docu goed te kijken, itt die Ronnie flex dingen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:42 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik ga nog een stapje verder:
Ik vind dat STEEN ook nog te weinig KLIKS krijgt.
Steen was een paar jaar geleden een (nieuw) fenomeen. Nu is Monica Geuze dat. En dna maakt er iemand een draadje aan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom plug je die dan niet? ...
Liever een 10* een stubru financieren in NL met niet zulke overbetaalde dj's als een 3fm.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:44 schreef riazop het volgende:
Maar die hobby van stubru hoeft toch niet gesubsidieerd te worden?
Er zijn ook nog andere keuzes.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Liever een 10* een stubru financieren in NL met niet zulke overbetaalde dj's als een 3fm.
Ik heb zelf niet zo veel met Steen, maar die docu is inderdaad best interessantquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom plug je die dan niet? Ik vond die docu goed te kijken, itt die Ronnie flex dingen.
Waarom zou het in het Nederlands moeten? België heeft een heel goede popindustrie en ik denk dat StuBru ook bijdraagt aan het succes van de festivals en zich zodoende prima terugverdient.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Feit blijft dat STUBRU met 90 % Engelstalig werkt (zouden er op de wereld geen andere talen bestaan misschien?) en voor de rest wat bevriende artiesten draait.
En natuurlijk zitten daar ook leuke plaatjes tussen.
Maar die hobby van stubru hoeft toch niet gesubsidieerd te worden?
Welke dan? Maar allemaal het commerciele zooi zoals 538, radio gold en weet ik wat voor rotzooi het laten worden.quote:
Omdat het Vlaams belastinggeld is?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom zou het in het Nederlands moeten?
De Franstaligen hebben Stromae en Lost Frequencies. Vlaanderen heeft een paar leuke DJs, maar pop? Om te janken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
België heeft een heel goede popindustrie ...
Je hebt anders nooit antwoord kunnen geven op de vraag, waarom alleen Monica Joetoep en Google weet te outfoxen. En waarom zetten andere artiesten hun clippie niet even op de 10 miljoen...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:21 schreef Elfletterig het volgende:
Zoals eerder in dit topic al is aangetoond, is het makkelijk om te knoeien met YouTube-views....
tis wel een beetje opvallend dat alleen ronnie flex en z'n buddies dat voor elkaar krijgenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Je hebt anders nooit antwoord kunnen geven op de vraag, waarom alleen Monica Joetoep en Google weet te outfoxen. En waarom zetten andere artiesten hun clippie niet even op de 10 miljoen...
Misschien zijn de nerds van google net iets slimmer dan jij denkt
Deus, absynthe minded, admiraal freebee, novastar, netsky, Soulwax etc etc. Schaam je jongeman.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:05 schreef riazop het volgende:
[..]
De Franstaligen hebben Stromae en Lost Frequencies. Vlaanderen heeft een paar leuke DJs, maar pop? Om te janken.
Alleen Netsky, die ik onder "Vlaamse DJ's" schaar. De rest scoort helemaal niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Deus, absynthe minded, admiraal freebee, novastar, netsky, Soulwax etc etc. Schaam je jongeman.
Beste troll, als je vindt dat de rest niet scoort, doet Monica dat helemaal niet. Daarnaast benoemde ik of ze goed zijn, niet hoe ze het in het buitenland doen (al is dat ook stukken beter dan Monica en consorten opnieuw). Het valt niet in je straatje, dus je vindt t niets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:14 schreef riazop het volgende:
[..]
Alleen Netsky, die ik onder "Vlaamse DJ's" schaar. De rest scoort helemaal niet.
Engelstalige Vlamingen die in het binnenland worden gehyped stellen daarbuiten gewoon geen ruk voor.
Van iemand die in het Engels zingt verwacht ik meer dan 20 miljoen kliks voor een "hit" of iets dat op succes lijkt. Met 500 miljoen engelstaligen lijkt me dat een redelijke drempel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Beste troll, als je vindt dat de rest niet scoort, doet Monica dat helemaal niet. Daarnaast benoemde ik of ze goed zijn, niet hoe ze het in het buitenland doen (al is dat ook stukken beter dan Monica en consorten opnieuw). Het valt niet in je straatje, dus je vindt t niets.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:05 schreef riazop het volgende:
[..]
De Franstaligen hebben Stromae en Lost Frequencies. Vlaanderen heeft een paar leuke DJs, maar pop? Om te janken.
Is GEEN 20 miljoen he. En dat in 5 jaarquote:
Kenny B is een eendagsvlieg.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Is GEEN 20 miljoen he. En dat in 5 jaar
Deze meneer zingt zijn eigen kleine taal. In 5 maanden bijna hetzelfde aantal kliks. Daar kan mevr Sue niet aan tippen.
Maarja, ik neem jou toch niet serieus omdat jij in je titel durft te beweren dat Monica Geuze misschien een topzangeres is, dit terwijl ze volgens mij geen woord zingt in dat hele paupernummer van haar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Is GEEN 20 miljoen he. En dat in 5 jaar
Deze meneer zingt zijn eigen kleine taal. In 5 maanden bijna hetzelfde aantal kliks. Daar kan mevr Sue niet aan tippen.
Nooit wat van hem gehoord voor zijn populaire nummer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:30 schreef riazop het volgende:
[..]
grapjas
Heeft al een carriere van 30 jaar achter de rug.....
Ik stelde de VRAAGquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:30 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Maarja, ik neem jou toch niet serieus omdat jij in je titel durft te beweren dat Monica Geuze misschien een topzangeres is, dit terwijl ze volgens mij geen woord zingt in dat hele paupernummer van haar.
Ze zingt NIET EENS.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:31 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik stelde de VRAAG
Maar misschien vind je haar wel een TOPKUT en eendagszangeres. Dat mag.
Die je amper kunt onderschieden van de autotune die er overheen is gemonteerd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:36 schreef riazop het volgende:
[..]
beetje respect voor de backing vocals aub
Maar Belgische popacts zelf wel afzeiken omdat ze zogenaamd te weinig clicks krijgen. Hoe respectvol is dat dan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:36 schreef riazop het volgende:
[..]
Precies dit, Selah Sue afzeiken omdat ze maar 18 miljoen clicks heeft i.p.v. 20 miljoen en dan Monica Geuze adoreren voor haar Backing Vocals (die ik trouwens niet hoor?)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar Belgische popacts zelf wel afzeiken omdat ze zogenaamd te weinig clicks krijgen. Hoe respectvol is dat dan?
Alsof clicks iets zeggen over kwaliteit, dan zou de one day fly psy met zijn miljard clicks toch wel meer relevant werk gemaakt moeten kunnen hebben.
Die krigen zeer weinig kliks idd. Hoe zou dat toch komen? Zo geniaal dat niemand daar naar luistert?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar Belgische popacts zelf wel afzeiken omdat ze zogenaamd te weinig clicks krijgen.
Sommige van de door mij benoemde bands zijn inderdaad geniaal, maar dat niemand er naar luistert kan je adhv dit topic al niet meer zeggenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:54 schreef riazop het volgende:
[..]
Die krigen zeer weinig kliks idd. Hoe zou dat toch komen? Zo geniaal dat niemand daar naar luistert?
Geen idee hoe ze de boel manipuleren, maar het verhaal van die vele "kliks" rammelt aan alle kanten en strookt niet met de werkelijke populariteit van het nummer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Je hebt anders nooit antwoord kunnen geven op de vraag, waarom alleen Monica Joetoep en Google weet te outfoxen. En waarom zetten andere artiesten hun clippie niet even op de 10 miljoen...
Misschien zijn de nerds van google net iets slimmer dan jij denkt
Ze doet geen backing vocals..quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:36 schreef riazop het volgende:
[..]
quote:Ik heb niks tegen vrouwelijke dj’s, maar als chick moet je wel echt goed zijn. Ik zie vaak genoeg van die random meisjes dj worden en dan denk ik: really?
Dat hebben veel mensen waarschijnlijk ook met jou, toch?
Ja, ik kan ook vrij weinig. Dus dat snap ik heel goed.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:54 schreef Gehenna het volgende:
m.noisey.vice.com/nl/blog(...)or-dat-ze-zo-knap-is
[..]_!
Ik zeg dit normaal nooit over vrouwen, maar wat een domme trut zeg. Mijn hemel
Vandaar dat ik nog nooit een mixtape danwel set van haar gehoord heb, daarnaast wat een disrespect voor de lifestylequote:Jij kon toen al dj-en?
Nee, maar als dj van een rapper hoef je toch alleen maar op play te drukken. We zijn uiteindelijk tweede geworden, een of ander singer-songwriterwijf won. Maar de manager van Ronell (XL van de Noizboiz, red.) vond het wel een leuke toevoeging aan de show dat er een meisje draaide. Zo werd ik zijn vaste dj.
Na 2 maanden nog nooit van gehoord, dus zal wel niks zijn gewordenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:06 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Haha jij reageert op twee maanden oude posts.
Met allemaal wereldhitsquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:30 schreef riazop het volgende:
[..]
grapjas
Heeft al een carriere van 30 jaar achter de rug.....
Idd vergelijkbaar met frans baur, treedt 10* per jaar voor een uitverkocht ahoy op.quote:
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:34 schreef female81 het volgende:
Blijkbaar is Monica Geuze toch interessant genoeg om het er al +270 replies lang over te hebben.
Op naar deeltje 2quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:34 schreef female81 het volgende:
Blijkbaar is Monica Geuze toch interessant genoeg om het er al +270 replies lang over te hebben.
Alle respect voor Frans Bauer hoor.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd vergelijkbaar met frans baur, treedt 10* per jaar voor een uitverkocht ahoy op. ..
je vergeet haar kontje!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:47 schreef dikkedaniel het volgende:
Ze heeft niet alleen een leuk koppie om te zien ...
Valt toch tegen. Airplay wordt er niet mee gegenereerd.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:19 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Wat views kopen al niet kan doen.
Gewoon omdat radiostations content draaien van majors. (anders krijgen ze geen scoops of interviews van Bieber, of Rihanna of zo). En dan ook nog eens content met een lage wegzap-ratioquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:32 schreef female81 het volgende:
Nee, bij die grote zenders maakt het ze niet zo veel uit als mensen laten blijken iets leuk te vinden
... vroeg ik me al waarom ik veel van die nummers daarna amper meer terug hoorde (op die ene verplichte keer draaien na, dan).
Mijn broertje kijkt nog wel vrij vaak naar Slam FM tv, daar was Monica een tijdje terug een keer op. Maar sindsdien niet meer gehoord. Als ze echt zo veel aanhang heeft als de Youtube kliks doen vermoeden, zou ze het dan toch veel vaker voorbij moeten laten komen..quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Gewoon omdat radiostations content draaien van majors. (anders krijgen ze geen scoops of interviews van Bieber, of Rihanna of zo). En dan ook nog eens content met een lage wegzap-ratio
Maar wie zorgen er die dag dan voor de broodnodige kliks?quote:Op zondag 16 augustus 2015 02:24 schreef riazop het volgende:
op 4.20min zingen 3.000 Friezen tijdens de Sneekweek uit volle borst Monica's lied mee
De doelgroep lijkt me dan ook zo tussen de 14 en 18 zitten ofzo.. Zelfs de artiesten hebben het continu over kinderen. Het is een beetje hetzelfde als de gabber/hardcore in de mid jaren 90 ik denk ook dat mensen van mid 20 daar nietsminder mee konden. Mijn broer was toen iets over de 30 en hij kon er echt helemaal niets mee... terwijl ik het wel snapte. Ook de babyboom etc. platen werden nooit op de radio gedraaid.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:57 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Mijn broertje kijkt nog wel vrij vaak naar Slam FM tv, daar was Monica een tijdje terug een keer op. Maar sindsdien niet meer gehoord. Als ze echt zo veel aanhang heeft als de Youtube kliks doen vermoeden, zou ze het dan toch veel vaker voorbij moeten laten komen..
Ze publiceert onder haar EIGEN label. Dus niet topnotch.quote:Op zondag 16 augustus 2015 13:30 schreef Sapstengel het volgende:
Maar zoals het in die video eruit ziet is het gewoon iemand die zich omhoog heeft gepijpt bij TopNotch?
Jij weet iets 'te goed' hoe de industrie werkt. En je bent iets te geobsedeerd door Ronnie Flex. Volgens is dit hele topic je ook niet te doen om deze zangeres, maar om het zo vaak mogelijk noemen van de naam Ronnie Flex. Net zoals dat andere topic over die coverzangeres op YouTube. Waarvan post je een link? Uitgerekend een liedje van Ronnie Flex.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze publiceert onder haar EIGEN label. Dus niet topnotch.
Topnotch zit bij Universal. Dat zou haar veel radio airplay hebben opgeleverd. Als je weet hoe de industrie werkt.
Ach. Iemand die met Nederlandstalig materiaal in 8 maanden tijd een 70 miljoen yt-kliks ophaalt is ongezien. Een cultureel fenomeen van grote importantie. Volgens het volk dan.quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En je bent iets te geobsedeerd door Ronnie Flex. ....
Dan zou drank en drugs toch veel meer gedraaid moeten worden want dat is wel door topnotch uitgebracht?quote:Op zondag 16 augustus 2015 21:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze publiceert onder haar EIGEN label. Dus niet topnotch.
Topnotch zit bij Universal. Dat zou haar veel radio airplay hebben opgeleverd. Als je weet hoe de industrie werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |