quote:Op woensdag 10 juni 2015 00:09 schreef riazop het volgende:
Een aantal radiostations hebben de plaat opgepikt. Gevolg: we zitten weer op de 50.000 kliks per etmaal.
[ afbeelding ]
Niet iedereen zit in die scene "broer"quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:53 schreef riazop het volgende:
[..]
En je durft jezelf een NEDERLANDER te noemen?
Je komt dus niet door de inburgeringscursus...
Fresku - Twijfel 3,2 m kliks
Fresku - Ik Wil 88.000 kliks
er werd gevraagd waar jouw obsessie met clicks vandaan komt. Niet wat een artiest als eerste doet. Tenzij jij al die artiesten blijkt te zijn die je constant noemt in al je topics.quote:Op donderdag 4 juni 2015 19:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat denk je wat een artiest doet als ie s ochtends beneden komt ?
(even kijken hoeveel kliks mn tube doet)
yt telt maximaal 3 kliks per etmaal per ip-adres. Verder moet een bepaald (fluctuerend) percentage van de file worden afgespeeld.quote:Op woensdag 10 juni 2015 10:01 schreef Loveless85 het volgende:
niemand gelooft dat zo'n niche-genre miljoenen unieke views heeft....
Zijn vast wel botnets of iets die je in kunt huren ergens.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:43 schreef riazop het volgende:
[..]
yt telt maximaal 3 kliks per etmaal per ip-adres. Verder moet een bepaald (fluctuerend) percentage van de file worden afgespeeld.
Je overdrijft hier wel een beetje he, dat zie je zelf ook wel toch?quote:
Ruim 253.000 keer afgespeeld sinds 1 juni.quote:Op donderdag 11 juni 2015 06:21 schreef Basp1 het volgende:
Waarom wordt er alleen naar de YouTube clicks door deze TS gekeken, ik neem aan dat dit ook op spotify te vinden is, hoe is het daar met de populariteit van dit nummer gesteld? Verder zoals de meeste tegenwoordige hiphop schijt van de bovenste plank.
Google, which owns the video sharing site, has told users that it's auditing video views and will consider reducing the number if anything suspicious is detected, or even deleting the video altogether.YouTube's terms and conditions forbid "purchasing views".quote:Op donderdag 11 juni 2015 09:00 schreef Basp1 het volgende:
Dat een dienst youtube niet meer doet om deze gekochte clicks eruit te filteren. In mijn visie bij gekochte clicks gewoon bij youtube de video verwijderen en als het opnieuw geupload wordt de teller weer bij 1 laten beginnen.
'consider'quote:Op donderdag 11 juni 2015 20:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Google, which owns the video sharing site, has told users that it's auditing video views and will consider reducing the number if anything suspicious is detected, or even deleting the video altogether.YouTube's terms and conditions forbid "purchasing views".
Valt me nog mee voor een plaat op een zelfstandig label.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 18:39 schreef Elfletterig het volgende:
Ik had een dikke #1-hit verwacht, maar het nummer is binnengekomen op #53 in de Single Top 100, de officiële verkooplijst.
quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:24 schreef pfaf het volgende:
Als je dit topic uitprint en snel ombladert zie je dan door alle screencaps alsnog het filmpje? En interessanter: hoor je de clip dan ook?
Oh gelukkig maar, ik klikte de clip al na een halve seconde weg, hoorde meteen al dat het niks (voor mij) was, ben namelijk ook geen 12 jaar meer.quote:Op woensdag 10 juni 2015 11:43 schreef riazop het volgende:
[..]
yt telt maximaal 3 kliks per etmaal per ip-adres. Verder moet een bepaald (fluctuerend) percentage van de file worden afgespeeld.
quote:Op zondag 14 juni 2015 17:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit is niks, kom maar terug als ze 250 miljoen views heeft.
dus voor een lekker wijf moet je 12 zijn/ Omgekeerde pedofilie?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 07:51 schreef Toga het volgende:
[..]
Oh gelukkig maar, ik klikte de clip al na een halve seconde weg, hoorde meteen al dat het niks (voor mij) was, ben namelijk ook geen 12 jaar meer.
Voor de muziek moet je 12 zijn, kwam niet in je op?quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:41 schreef riazop het volgende:
[..]
dus voor een lekker wijf moet je 12 zijn/ Omgekeerde pedofilie?
Een meisje van 12 die naar halfblote mannen kijkt in deze clip vind ik een beetje een pedofiele gedachte van je. Tikkeltje bedenkelijk hoor.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 17:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Voor de muziek moet je 12 zijn, kwam niet in je op?
Laten we god danken dat een Nederlander met een petje tegenwoordig niet meer in het "Engels" rapt.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 21:55 schreef Toga het volgende:
.... had ik in die halve seconde al gezien dat een petjesdragende badguy wannabe in het Nederlands aan het rappen was. ....
Nee, je gaat me niet verleiden om de clip te kijken om er nog een klikje bij te krijgen.quote:Op dinsdag 16 juni 2015 22:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Verder wordt er in deze plaat helemaal NIET gerapt. Maar dat terzijde.
Nu heb je datzelfde plaatje genoeg gepost in dit topicquote:Op dinsdag 16 juni 2015 00:33 schreef riazop het volgende:
Monica stoomt door....wie kan haar stoppen?
[ afbeelding ]
Dan zou je iig kunnen meepraten. Nu is het een beetje wauwelen in het duisterquote:Op woensdag 17 juni 2015 08:40 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, je gaat me niet verleiden om de clip te kijken ...
Op de bijna 1 miljoen kliks vraag ik me af of dat heel erg op gaat vallen. Ik denk het niet...jij wel?quote:Op woensdag 17 juni 2015 08:40 schreef Toga het volgende:
[..]
....om er nog een klikje bij te krijgen.
Yep!quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
Inmiddels ruim 997.000 views voor de clip, dus morgen zal TS wel triomfantelijk komen melden dat het nummer meer dan 1 miljoen views heeft.
Het is andersom. De top weetikveels bestaan vrijwel alleen uit noteringen van producties van majors (of hun dochters). Dat zijn marketinglijstjes. Logisch ook want het zijn die majors die die lijstjes betalen, dus zij maken uit wie erin komt en hoe hoog.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 00:27 schreef Elfletterig het volgende:
In de Single Top 100 is het nummer gestegen..... van #53 naar - schrik niet - #52.
Als het nou richting de Top 10 was doorgeknald, had ik nog wel willen geloven dat het nummer populair is, maar het doet dus vrij weinig. Ik neem die views nu dus echt met een flinke korrel zout.
Het is net andersom, vrees ik. De Single Top 100 is een kale verkooplijst. Er weegt verder niks anders in mee. Geen streaming-gegevens, geen airplay, puur en alleen de verkoop. Op basis daarvan zien we het nummer, ondanks de vele views, niet verder komen dan een schamele nummer 52.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 02:33 schreef riazop het volgende:
Het is andersom. De top weetikveels bestaan vrijwel alleen uit noteringen van producties van majors (of hun dochters). Dat zijn marketinglijstjes. Logisch ook want het zijn die majors die die lijstjes betalen, dus zij maken uit wie erin komt en hoe hoog.
Het is voor hen al vervelend genoeg dat er een internetplatform is waar je gewoon kunt zien hoe populair een plaatje echt is.
Er wordt nauwelijks meer iets "verkocht" op single gebied.quote:
Heel veel platen die miljoenen views scoren op een level playing field platform als youtube KUNNEN helemaal geen airplay krijgen. Mainstream radio mikt op muzak om mensen zonder dat ze afhaken van reclameblok naar reclameblok te krijgen. Populariteit speelt op radio een ondergeschikte rol, het gaat om de hoogte van de TURNOFF rates. En buiten dat is mainstream radio een outlet van de majors. De helft cvan de populairste platen op internet platforms zal dus nauwelijks op de radio te beluisteren zijn.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 23:42 schreef Elfletterig het volgende:
De grote bekende hitlijsten, zoals de Mega Top 50 en de Top 40 wegen zaken als airplay en streams wél mee om een beter beeld van de populariteit te krijgen. ...
Een plaat die zo snel een miljoen views haalt, zou des te gemakkelijker hoog in de Single Top 100 moeten binnenkomen op basis van een paar luttele verkopen. Maar de verkopen vallen dus vies tegen.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:30 schreef riazop het volgende:
[..]
Er wordt nauwelijks meer iets "verkocht" op single gebied.
dus die lijst is al waardeloos om populariteit te meten
[..]
Heel veel platen die miljoenen views scoren op een level playing field platform als youtube KUNNEN helemaal geen airplay krijgen. Mainstream radio mikt op muzak om mensen zonder dat ze afhaken van reclameblok naar reclameblok te krijgen. Populariteit speelt op radio een ondergeschikte rol, het gaat om de hoogte van de TURNOFF rates. En buiten dat is mainstream radio een outlet van de majors. De helft cvan de populairste platen op internet platforms zal dus nauwelijks op de radio te beluisteren zijn.
Inderdaad. Zoals gezegd singles verkopen nauwelijks.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
Maar de verkopen vallen dus vies tegen.....
top 40 enzv nemen de meeste nummers helemaal niet op in een airplaycheck. Die nummers zijn voorgeselecteerd en beperken zich vrijwel altijd tot een handjevol publicaties van majors.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
.....maar hitlijsten als de Top 40 kijken ook naar streaming data, zoals plays op YouTube en Spotify. En ondanks dat zien we dit nummer niet in de hitlijst opduiken....
Logisch, want die ene plaat staat op TopNotch en dat is een dochter van Universal en Monica heeft een eigen label. Geuze betaalt niet voor zo'n hitlijst, dus waarom zouden die haar content willen ranken (en dus promoten)?quote:Op zondag 21 juni 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
Overigens gaat je riedel over de radio ook niet op, want die andere plaat van Ronnie Flex wordt op de radio wel gedraaid. ....
Het is niet omdat Ronnie Flex ergens op nummer 1 staat dat ik ineens van inzicht verander hoor. Top40lijstjes zijn op de 1e plaats marketingtools. Meer moet je daar niet achter zoeken.quote:Op zondag 21 juni 2015 00:36 schreef Elfletterig het volgende:
die andere plaat van Ronnie Flex wordt op de radio wel gedraaid. Staat zelfs op #1 in de Single Top 100 - verkoopt dus wél - en op #3 in de Mega Top 50.....
Niets. Opvulling.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:50 schreef Gehenna het volgende:
Wat is eigenlijk überhaupt haar rol? Ik hoor alleen maar andere gasten 'zingen'
Zelfs de productie is van Ronnie Flex,quote:
quote:Op dinsdag 30 juni 2015 11:01 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Zelfs de productie is van Ronnie Flex,![]()
Wat de neuk, is zij dus gewoon een vlogger () die even haar naam op een track wil hebben staan?
![]()
![]()
Ze doet de 2e stem, project gefinancieerd door haar firma, in de clip is ze als "sletje" te bewonderen, en haar kanaal doet de publicatie.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 10:50 schreef Gehenna het volgende:
Wat is eigenlijk überhaupt haar rol? Ik hoor alleen maar andere gasten 'zingen'
Die 2e stem is van die andere zangeres. Ze zegt zelf dat het uitgebracht wordt onder haar naam, zodat zij het kan draaien op feestjes, omdat ze blijkbaar ook DJ is...quote:Op dinsdag 30 juni 2015 13:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze doet de 2e stem, project gefinancieerd door haar firma, in de clip is ze als "sletje" te bewonderen, en haar kanaal doet de publicatie.
Voor de rest heeft deze madam de publiciteit aan haar mooie achterwerk hangen.
Dan toch meer TOPKUTJE of EENDAGSZANGERES?quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:38 schreef Gehenna het volgende:
Kan de TT veranderd worden in "Monica Geuze: ééndagskutje of datumprikkertopper?"
Tsja de tijd dat de Nederlandse muziekindustrie bestond uit mensen die in hun eentje maar wat knoeiden is al een tijdje afgelopen. Gelukkig dat zich dat ook in Nederland heeft geprofessionaliseerd.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 14:28 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Die 2e stem is van die andere zangeres. Ze zegt zelf dat het uitgebracht wordt onder haar naam, zodat zij het kan draaien op feestjes, omdat ze blijkbaar ook DJ is...
Het enige wat ze heeft toegevoegd is alle mensen bij elkaar krijgen.echt hé, wat in en in triest... je bent tegenwoordig al muzikant als je weet hoe datumprikker.nl werkt
_!
maar breng het dan uit onder de naam van één van die 40 of als collectief, maar toch niet als nummer 41, die er - nagenoeg - niets mee te maken hadquote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:07 schreef riazop het volgende:
[..]
Tsja de tijd dat de Nederlandse muziekindustrie bestond uit mensen die in hun eentje maar wat knoeiden is al een tijdje afgelopen. Gelukkig dat zich dat ook in Nederland heeft geprofessionaliseerd.
Zo'n productie als deze betreft al snel een mannetje of 40.
Zo werkt het dus niet in de muziekindustrie. Credits zijn héél belangrijk. Die moet je verdienen. Met wat dan ook.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
maar breng het dan uit onder de naam van één van die 40 of als collectief, maar toch niet als nummer 41, die er - nagenoeg - niets mee te maken had
Jij mag dat rustig een "kutnummer" vinden uiteraard. Maar de droge cijfers laten zien dat de grote investering gerechtvaardigd was.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 15:23 schreef Sapstengel het volgende:
40 man voor zo'n kutnummer, wat een kapitaalvernietiging
Zo werkt het in de talentloze dj scene, bedoel je..quote:Op dinsdag 30 juni 2015 18:55 schreef riazop het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet in de muziekindustrie. Credits zijn héél belangrijk. Die moet je verdienen. Met wat dan ook.
Zo zie je veel producties wereldwijd waar populaire jongens (in Nederland bv "Keizer") ingekocht worden voor een "featuring" en zo op d ecredits komen en kliks genereren.
Voor mij hoef jij daar helemaal geen respect voor te hebben.quote:Op dinsdag 30 juni 2015 19:50 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Zo werkt het in de talentloze dj scene, bedoel je..
En ik zie niet in waarom we
1- dat normaal zouden moeten (gaan) vinden
2- ook maar enige vorm van respect daarvoor zouden moeten tonen.
Maar wat is er dan professioneel aan alles laten uitbesteden en er met de credits van doorgaan?quote:Op woensdag 1 juli 2015 01:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Voor mij hoef jij daar helemaal geen respect voor te hebben.
Zelf vind ik het wel prettig als dingen professioneel worden gedaan.
Precies, 'KC Rebell ft. Moé' met het nummer ' Bist du Real', ohja Dagi Bee dropt even langs in de video, vandaar dat haar naam er ook bij staat. Net als vroeger met die clips van Hype Williams, je hebt geld betaald voor een naam of samenwerking, dus moet je diegene even vermelden.quote:Op woensdag 1 juli 2015 01:09 schreef riazop het volgende:
Ik zag vandaag trouwens dat onze Duitse vrienden met hetzelfde concept op pad zijn: Beroemde Vlogster + beroemde artiest = muziekproductie
8 miljoen kliks voor Dagie Bee! (de Monica Geuze van Duitsland zeg maar)
KC Rebell feat. Moé ► BIST DU REAL
Ik vind het een totaal ongeloofwaardig verhaal, al die kliks. Dit zijn de posities in de Single Top 100, de pure verkooplijst:quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:10 schreef riazop het volgende:
De snelheid is er een beetje uit maar desondanks op de 2,2 miljoen kliks nu...
Volgende week over de 3 miljoen, ben druk aan het kliksen.quote:Op zaterdag 18 juli 2015 00:10 schreef riazop het volgende:
De snelheid is er een beetje uit maar desondanks op de 2,2 miljoen kliks nu...
quote:Voor deze track, die ik uitbreng als DJ zijnde, heb ik rappers Ronnie Flex, Mafe, Frenna, Emms en zangeres Abira bij elkaar gebracht.
Onze productie had iets meer dan een half miljoen kliks in een kleine maand.quote:Op dinsdag 2 juni 2015 00:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Jazekerwel.
't nieuwe clipje van Anouk deed 46.000 kliks, de nieuwe Fresku deed 51.000 kliks. En dat was over 24 uur.
er is wel meer vreemds aan de handquote:Op zaterdag 18 juli 2015 01:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de Tipparade (onder de Top 40) kwam het nummer vol bombarie op #2 binnen. Dat zou zonder meer een garantie moeten zijn voor een dikke Top 40-hit (NB: de Top 40 telt o.a. streaming data mee). Maar een week later stond het nummer nog steeds op #2 en de week daarop was het verdwenen, zonder de Top 40 te halen.
Hoe zo dat komen? ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |