klaasweetalles | donderdag 30 april 2015 @ 20:00 |
Belachelijk gewoon dat de poortjes gesloten gaan worden. Ik kom dagelijks op het station via de metro smorgens. Ik ga dan vaak nog effe een broodje halen of een andere snack, of drank. bij de Albert heijn of andere winkels. Vanaf morgen onmogelijk omdat dan de poortje gesloten is. Ik kan dan alleen door het poortje met een ov chipkaart. Die trekt dan 20 euro ofzo eraf. Zoveel heb ik nooit op me ov omdat ik een abbonement heb. Maar de NS zal er wel achter komen als de omzetten van al die winkels daar flink achteruit zal lopen ![]() Rotterdam Centraal heeft 1 miljard euro ofzo gekost, en je kan er niet eens door heen lopen. Waarschijnlijk ook met belastinggeld van iedereen. De NS blijft gewoon een kut bedrijf! | |
Kandijfijn | donderdag 30 april 2015 @ 20:07 |
Met abbo is het maar 10 euro ![]() | |
richolio | donderdag 30 april 2015 @ 20:14 |
Achterlijk. | |
NightH4wk | donderdag 30 april 2015 @ 20:16 |
Rotterdam idd | |
richolio | donderdag 30 april 2015 @ 20:19 |
Meer de NS. Dit is trouwens vorig jaar ook al eens gebeurd, hebben ze toen niet de woede van bezoekers én winkeleigenaren over zich heen gekregen? Die draaiden toen toch verlies? Ik wil eigenlijk ook wel verdomme door mijn station willen lopen, of wat kopen, of niet 20 euro op mijn ov moeten hebben om naar binnen te mogen. Ik ga namelijk sporadisch met de trein. En als ik nu naar de andere kant wil moet ik er omheen lopen, nou, leuk. | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 20:20 |
Je kan gratis een toegangsproduct op je kaart laden via de automaten om in- en uit te checken zonder saldo te hebben. Dan kan je 35 minuten vrij achter de poortjes zijn. Maar ja, poortjes op de metrostations is logisch en normaal. Maar voor de trein is een gigantische faal, gaat nooit weroen. | |
Bittere_Ernst. | donderdag 30 april 2015 @ 20:22 |
als je incheckt, broodje haalt, en uitcheckt blijft het saldo gewoon hetzelfde volgens mij. Ooit iemand opgehaald van het metrostation, diegene op het perron opgewacht, en kon zonder consequenties uitchecken. | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 20:26 |
Op de metro (zowel Rotterdam als Amsterdam) kan je met positieve saldo vanaf 0,01 inchecken. Bij de NS moet het perse 10 of 20 euro zijn. Vandaar het toegangsproduct dat je eerst op je kaart moet laden voordat je het station in mag. Niet iedereen wilt zo veel geld op de kaart zetten zonder te reizen. Wat een onhandigheid | |
Bittere_Ernst. | donderdag 30 april 2015 @ 20:29 |
Als je toch met het OV reist, zie ik het probleem niet. Dat saldo gaat voor de meesten toch wel op. Ik denk dat het geen massa's mensen tegen gaat houden, omdat het je per saldo toch geen geld kost. En mensen willen een veiliger OV, minder agressieve zwartrijders toch? | |
richolio | donderdag 30 april 2015 @ 20:39 |
Je weet dat je dat saldo moet blijven aanvullen tot 20 euro hè? Gaat dat saldo op, kan je alsnog niet het station in. ![]() | |
richolio | donderdag 30 april 2015 @ 20:42 |
Dit gaat een faal worden. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, en al helemaal niet ivm toeristen. Dat gaat ze echt niet helpen. Of is er een speciaal iets voor toeristen? Sowieso kan ik me voorstellen dat het een lastig systeem is. | |
Andromache | donderdag 30 april 2015 @ 20:46 |
Ik heb een abbo en kan met 0,00 gewoon naar binnen. | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 21:05 |
Met een abo lijkt mij dat enorm logisch. | |
niels0 | donderdag 30 april 2015 @ 21:06 |
Lachen als ik met een papieren kaartje uit Antwerpen kom. Hebben ze daar überhaubt over nagedacht? | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 21:07 |
Ja. Barcode scannen. | |
Kassamiep | donderdag 30 april 2015 @ 21:07 |
Hoe houden de slappe poortjes die geplaatst zijn zwartrijders tegen dan ? Kijk naar de Amsterdamse metro - zwartrijders geven de poortjes gewoon een trap en lopen door met minimale vertraging. | |
niels0 | donderdag 30 april 2015 @ 21:08 |
I see. | |
Inspireme | donderdag 30 april 2015 @ 21:10 |
Of met z'n tweeën door een poortje lopen (een iemand checkt in) | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 21:11 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Vaatwastablet op 30-04-2015 21:11:38 ] | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 21:12 |
![]() ![]() Rotterdam Centraal zit hier vol mee. | |
Andromache | donderdag 30 april 2015 @ 21:14 |
TS beweert dat ondanks een abbo je toch onnodig salo moet hebben om binnen te komen. Klopt niet. [edit] hij bedoelt een metroabbonement. ![]() dan nog. onterechte klacht, in het metrostation is ook van alles te krijgen. | |
Ferrari_Tape | donderdag 30 april 2015 @ 21:14 |
Dus je kan niet zomaar koffie en een saucijzenbroodje kopen op het station? | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 21:15 |
Klopt inderdaad niet! | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 21:15 |
![]() | |
klaasweetalles | donderdag 30 april 2015 @ 21:19 |
ik heb een abbonement bij de ret geen idee of die in de min raakt....en als je eruit gaat weer op 0 komt ik heb geen zin in dat experiment. Die poortjes op rotterdam centraal zijn gewoon bullshit. Je kan pas naar de treinen gaan als je de roltrap op gaat. Dan zet je toch gewoon overal poortjes bij die roltrappen en kan iedereen gewoon shoppen in de hal beneden? Of zijn ze daar nog niet achter? zal me niets verbazen. Die winkels zullen er had geraakt door worden. Heleboel mensen shoppen daar gewoon smorgens en die gaan helemaal niet met de trein. laat er maar een paar failliet gaan. Er zijn er volgens mij al een paar failliet gegaan want ik zag laast ook weer zo een samsung winkel terwijl daar eerst iets anders zat. | |
Andromache | donderdag 30 april 2015 @ 21:22 |
nou, dan zet je er eenmalig 20e op, kun je zo vaak er in en er uit als je wil. moeilijk, moeilijk allemaal. | |
klaasweetalles | donderdag 30 april 2015 @ 21:27 |
doe niet zo raar joh ik ga toch geen 20 euro betalen om een station op te komen... voor hetzefde geld werkt het niet ben je die 20 euro kwijt ik heb weles gehad dat ik incheckte maar eigenlijk weer terug eruit wilde....werkt voor geen meter...zei dat apparaat u bent al ingecheckt...ja daagggggggggggggg dat soort geintjes heb ik geen zin he | |
klaasweetalles | donderdag 30 april 2015 @ 21:29 |
volgens mij snap er niet zoveel van he...ik heb een ret abbonnement, dat is een ander abbonement als van de nederlandse spoorwegen. Met dat abbo maak ik geen poortje open, tenzij ik extra saldo erop heb staan naast dat abbonement. | |
Twiitch | donderdag 30 april 2015 @ 21:32 |
Voor wie gaat dit een nadeel worden dan? Iemand die te debiel is om het systeem te begrijpen? | |
niels0 | donderdag 30 april 2015 @ 21:34 |
Was beter geweest als ze die poortjes bij de trappen naar de perrons hadden geplaatst. | |
Skv | donderdag 30 april 2015 @ 21:34 |
Het is wel waardeloos voor de ondernemers op het station. Er wordt een fysieke barriere opgeworpen om bij hun winkel te kunnen komen. Bovendien zijn veel stations tevens een soort van binnenstadpassage, zoals Haarlem en Leiden. Dat gaat ook minder werken. | |
Peunage | donderdag 30 april 2015 @ 21:34 |
Waarom zou je vrijwillig eten kopen op het station terwijl je daar niet eens hoeft te zijn? ![]() | |
MouzurX | donderdag 30 april 2015 @ 21:39 |
als je teveel geld hebt en dit kwijt wilt raken aan duurder geprijsde producten dan elders in de stad ![]() | |
klaasweetalles | donderdag 30 april 2015 @ 21:40 |
rotterdam centraal komen alle bussen bijeen, alle trams in rotterdam komen ook op rotterdam centraal...de metro naar den haag komt op rotterdam centraal, metro naar andere plekken komen ook op rotterdam centraal uit dagelijks heb ik ergens gelezen komen er meer dan een half miljoen tot 750000 mensen op het station en dan gaan niet allemaal met de trein....dus willen allemaal ook wat eten enzovoorts. Ik snap sowieso niet als je zo een station neerzet dat je dan de boel gaat slutien. Dan had je net zo goed een goedkoper station neer kunnen zetten met alleen een hal. en al die winkels gewoon buiten rond het stationsplein. Onbegrijpelijk allemaal. | |
Skv | donderdag 30 april 2015 @ 21:42 |
Een half miljoen tot 750.000 ![]() Ik denk dat het er iets meer dan 100.000 zijn. Overdrijven is ook een vak. | |
Andromache | donderdag 30 april 2015 @ 21:45 |
Dan snap je het systeem dus niet en dan vraag ik me af hoe jij ooit levend in en uit de metro komt. Zeikverhaal. Doeiiiii | |
Kassamiep | donderdag 30 april 2015 @ 21:45 |
Jouw schatting klopt aardig met de cijfers van de gemeente Rotterdam zelf (110.000 per dag). Ze verwachten dat dit toeneemt naar 320000 per dag in 2025. Bron: http://www.rotterdam.nl/C(...)L_Definitief.LR2.pdf Overigens nog steeds leuke getallen voor een bedrijf natuurlijk. | |
Geerd | donderdag 30 april 2015 @ 21:46 |
Grapje zeker? | |
niels0 | donderdag 30 april 2015 @ 21:47 |
Hoezo? Nog beter waren ze nooit aan die OV-chipkaart begonnen natuurlijk. | |
crystal_meth | donderdag 30 april 2015 @ 21:47 |
0 te weinig | |
Kassamiep | donderdag 30 april 2015 @ 21:47 |
En in sommige kleinere gemeenten is de AH to Go de enige supermarkt die zondag open is ![]() Dat argument gaat voor Rotterdam vanzelfsprekend niet op. | |
Kassamiep | donderdag 30 april 2015 @ 21:48 |
Verholpen. Op de pagina stond 323, in het rapport 320... ik haalde de 3 iets te enthousiast weg ![]() | |
MouzurX | donderdag 30 april 2015 @ 21:49 |
je pakt je ov kaart, checkt in, doet je aankopen en checkt weer uit zonder iets te betalen. het probleem met de ov kaart is dat jostis er niet mee om kunnen gaan en die zijn er nogal veel... | |
MouzurX | donderdag 30 april 2015 @ 21:51 |
zijn er dan kleine gemeentes met een ah to go binnen de poortjes? | |
klaasweetalles | donderdag 30 april 2015 @ 21:53 |
dat getal van 110000 is het aantal reizigers van de ns ik heb al eerder gemeld dat rotterdam centraal een punt waar alles bijeen komt. Ik denk minimaal 300000 mensen per dag. klaar. | |
Geerd | donderdag 30 april 2015 @ 21:54 |
Dat sws, maar de hoe veelheid aan reizigers gaat hem niet worden vriend gaan de poortjes niet handelen Als in verdrukkingen, mensen die een trein willen halen en drie chinezen voor je die 5 koffers hebben | |
Kassamiep | donderdag 30 april 2015 @ 21:57 |
Nee, dat is het aantal reizigers en gebruikers van het station. De gemeente zelf schat dat jouw 300.000 pas in 2025 gehaald wordt. | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 30 april 2015 @ 21:58 |
Dit werkt niet met een treinkaartje gekocht in Praag, die werken met normale papieren kaartjes. Kaartjes gekocht in Polen, Bosnie of Servie zullen ook wel niet werken en dan sta je daar dus. De NS denkt dat de hele wereld om Utrecht draait en Utrecht het middelpunt van de wereld is. ![]() Utrecht is ook echt een wereldstad, Moskou, Sao Paulo, Tokio, Quanzhao en Beijing verbleken er gewoon bij. ![]() | |
de_boswachter | donderdag 30 april 2015 @ 22:02 |
En dan klagen dat er weer geweld is. Hier word ik ook agressief van. Gelukkig ga ik niet met de trein. | |
Linkse_Boomknuffelaar | donderdag 30 april 2015 @ 22:04 |
Dit. OV-chipkaart is echt kut. ![]() | |
niels0 | donderdag 30 april 2015 @ 22:05 |
Gewoon poortje opentrappen en als er een NS-er gers gaat doen die even een paar meppen verkopen. Dat soort akties zijn helemaal in tegenwoordig. ![]() | |
klaasweetalles | donderdag 30 april 2015 @ 22:05 |
nee kassa miep....het zijn de reizigers van ns ik heb de ns net gebeld en ze zeiden het zelf | |
Kassamiep | donderdag 30 april 2015 @ 22:06 |
Mijn excuses Klaas. Jij weet vast alles ![]() | |
ulq | donderdag 30 april 2015 @ 22:10 |
![]() ![]() ![]() | |
ulq | donderdag 30 april 2015 @ 22:11 |
![]() ![]() ![]() | |
Vaatwastablet | donderdag 30 april 2015 @ 22:37 |
Even ter herhaling voor TS voordat hij er echt 20 euro op zn kaart gaat zetten om het station binnen te komen. ![]() | |
Specularium | donderdag 30 april 2015 @ 23:19 |
| |
OEM | donderdag 30 april 2015 @ 23:20 |
Hoe hopeloos heb je gefaald als je producten moet verzinnen als "eenmalig passagerecht" en "eenmalig bezoek langverblijflocatie". En daarbovenop de losse stationspassagepassen... een pasje per station natuurlijk. De treurnis ten top. [ Bericht 20% gewijzigd door OEM op 30-04-2015 23:30:37 ] | |
Platina | donderdag 30 april 2015 @ 23:32 |
Dat er al een paar failliet zijn gegaan heeft dus geen connectie met de OV-kaart. Ergo, de relevantie van dat feit is nihil. | |
Verbodsbord | donderdag 30 april 2015 @ 23:39 |
Volgens mij mag je in principe nu ook alleen op het station aanwezig zijn als je een geldig vervoersbewijs hebt. Verandert dus weinig. | |
Eenskijken | donderdag 30 april 2015 @ 23:46 |
dat dit maar snel teruggedraaid mag worden. er zijn tig stations in steden die gelden als doorloop station om snel van de ene kant naar de andere kant te lopen, omdat je anders een tyfus eind om moet lopen. Die mensen willen helemaal niets te maken hebben met NS en ze hebben groot gelijk. Je moet daar toch gewoon zonder problemen doorheen kunnen lopen, zonder dat je opeens een ov kaart moet hebben of zelfs saldo erop moet hebben staan? | |
Childofthe90s | donderdag 30 april 2015 @ 23:57 |
Dit had al veel eerder moeten gebeuren. Reizigers zullen niet klagen, want die hebben toch een OV-chipkaart. Winkeliers moeten niet klagen want deze poortjes stonden al duidelijk in de ontwerpplannen, dus ze wisten al bij het aangaan van het koop-/huurcontract dat er poortjes zouden komen. Dan nog de mensen die zeuren dat ze nu geld op hun OV-chipkaart moeten hebben of zo'n doorlooppas erop moeten zetten: dat is gewoon luiheid en weegt totaal niet op tegen de overlast die het treinpersoneel ondervindt van zwartrijders. | |
Kassamiep | vrijdag 1 mei 2015 @ 05:43 |
Blijft de vraag staan: hoe helpen deze poortjes tegen zwartrijders ? Zoals ik eerder al aangaf zie je dat ze in de praktijk geen enkel probleem vormen voor de zwartrijder met traptechniek. | |
Basp1 | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:13 |
De zwart rijder zet op een anonieme kaart een door looppas en is alsnog in het station waar hij vervolgens nog in elke trein kan stappen. Dit lijkt wel een kafkaiaans verhaal te worden. ![]() | |
Toekito | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:17 |
Goed besluit. Nu nog volhouden en handhaven. Dan wordt het OV veiliger. Als je binnen 10 minuten weer uitcheckt wordt de incheck ongedaan gemaakt. Dus zie het probleem niet. | |
Kassamiep | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:28 |
Hoe ? Geloof jij echt dat deze poortjes criminelen en agressievelingen ontmoedigen ? | |
Angst | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:31 |
niet iedereen reist via Rotterdam he. | |
MouzurX | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:40 |
dit.. heel vreemd die doorlooppas | |
Janneke141 | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:41 |
Het sluiten van die poortjes is belachelijk op zich, maar als je dat doet moet je geen mogelijkheid inbouwen dat je er alsnog zonder te betalen in kan, natuurlijk. Nu kun je als zwartrijder op Rotterdam nog steeds gratis de trein in. | |
Kassamiep | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:45 |
Maar er niet uit op een ander station (even uitgaande van de toekomstige situatie dat de poortjes op alle andere stations ook gesloten zijn). Tenzij je bij aankomst met een ander meeloopt, de poortjes opentrapt etc. natuurlijk. Maar die mogelijkheid bestaat volgens NS geloof ik niet - de zwartrijder zal volgens hen volstrekt hulpeloos en als een mak schaapje om zich heen gaan kijken. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:45 |
In breda hebben ze die incheck dingen bij de trein, de winkels zitten ervoor.. Die hebben er wel over nagedacht ![]() | |
Janneke141 | vrijdag 1 mei 2015 @ 07:47 |
Maar als je eenmaal op je aankomststation bent kun je nooit meer beboet worden, ook al heb je zwart gereisd. Dus de conducteur onderweg zit nog steeds met het probleem. De hele grap was toch dat je niet meer bij een trein kon komen zonder saldo/geldig vervoerbewijs? | |
Basp1 | vrijdag 1 mei 2015 @ 12:38 |
Ik ben alleen wel benieuwd of mijn reis dan niet duurder wordt als ik bij een overstap in breda even koffie wil halen dan moet ik uitchecken en daarna weer inchecken. ![]() | |
MakkieR | vrijdag 1 mei 2015 @ 13:19 |
Dat de poortjes sluiten op CS Rotterdam vind ik op zich nog niet eens zo'n ramp, maar daar mag straks wel tegenover staan dat het NS personeel zijn mond dichthoudt over toenemende agressie in de trein. Aangezien iedereen in de trein nu met een geldig kaartje moet zitten, dus geen boetes, geen defensief gedrag en al helemaal geen zero tolerance beleid meer op het perron en in de trein. De fout ligt nu bij de NS en niet bij de reiziger. Al met al wil ik de dienstverlenende conducteur terug hebben, in plaats van een halsstarrige boa/controleur. | |
klaasweetalles | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:11 |
Ik was vanochtend dus op centraal station WAT EEN FUKKING SCHERSVERTONING ZEG... waren zo 30 man opgetrommerld, de nos was er, er liepen van die pubers met een ipad ofzo en ns jas en die gingen aan de mensen vragen wat ze er van vonden en deelde gele plantjes uit aan reizigers.... stond een vent op een soort trap te gillen dat de poortjes dicht waren, iedere blinde kon dat zelf wel zien, en hij meldde ook nog effe dat als je door die poortjes liep er 0.0 cent afgeschreven ging worden..... ![]() ![]() ![]() ![]() Ik vroeg me af was die 0.0 cent alleen vandaag...ik ging maar niets vragen. Jezus wat een mongolen bij de ns.......alleen maar om die poortjes dichtgingen zo een show opvoeren. | |
MouzurX | vrijdag 1 mei 2015 @ 19:27 |
Als het binnen een half uur is zou het niks moeten kosten | |
crystal_meth | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:04 |
![]() | |
Childofthe90s | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:07 |
Er staan beveiligers bij de poortjes die dit soort grapjassen eruit pikken. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:07 |
Dat wordt zoveel mogelijk negeren. Pfrt. | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:09 |
Heb je gelezen waar je op reageert?! "Barcode scannen" betekent dat je met je papieren treinkaartje met een streepjescode ("barcode") ook de poortjes kunt openen. Een in Praag, Moskou, Polen of waar dan ook gekocht papieren kaartje waarmee je naar Nederland kunt reizen staat een barcode op en kun je dus WEL de poortjes mee openen. | |
Dr.Mikey | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:26 |
Ze moeten dit in Utrecht doen gelijk heel dat winkel gedeelde bankroet. | |
Kassamiep | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:31 |
Op Rotterdam CS wellicht. Maar straks op station Schubbekutveen ook ? | |
klaasweetalles | vrijdag 1 mei 2015 @ 20:56 |
Op rotterdam is dat ook niet het geval. Waarom moet je beveiligers bij poortjes gaan laten staan dan? Maar ja vanochtend zeiden ze dat het inchecken 0 cent van je kaart afgeschreven zou worden....vreemd want op welk saldo reis je dan van a naar b. Ik denk dat niemand er weer geen fuk van begreep. Ik ging avonds na het stappen weles bij die donner zaak wat halen. Echt super tent, maar ja met dit soort geintjes ga ik het gewoon mijden. Het effect van zwart rijden zal gewoon nihil zijn,. Want de meeste zwartrijders hebben gewoon een ov pas. Ik denk dat die gasten gewoon door de poortjes gaan met te weinig saldo en vervolgens kom een condudteur ze in de trein erop wijzen. Allemaal bullshit. Het effect van zwartrijden en geweld zal niet veel minder worden denk ik zo. Ik was laast op het nieuwe station den haag, daar zie je geen enkel poortje, alleen maar van die incheck dingen.....waarom daar geen poortjes? | |
Buster24 | vrijdag 1 mei 2015 @ 22:44 |
Precies ik geloof dat 80% van de geweldincidenten veroorzaakt wordt door zwartrijders, logisch dat ze deze stap zetten, heel vervelend als je een broodje wilt kopen maar dan zal ik moeten inchecken. | |
Buster24 | vrijdag 1 mei 2015 @ 22:49 |
Tot de jaren '60 moest je een perronkaartje kopen als je zonder treinbiljet iemand wilde ophalen / wegbrengen, afgesloten perrons zijn dus niet iets van de huidige tijd, het is alleen een tijdje weg geweest. http://nl.wikipedia.org/wiki/Perronkaartje | |
Andromache | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:00 |
mods, mag deze monotone klaagzang naar KLB? | |
Bittere_Ernst. | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:08 |
In het OV van de Metro ben je ook niet heel slecht voorzien met de Boterhamexpress die op een aantal stations staat. Al is de AH to go wel handig voor vergeten boodschappen. Maar daar is dus blijkbaar wel een alternatief voor geboden, half uurtje shoptijd, kun je zelfs nog iets bij de dönerzaak halen. | |
Buster24 | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:13 |
Precies............... Ik snap dat geklaag ook niet zo, iedere keer als er een NS medewerker in elkaar wordt getrapt gilt iedereen moord & brand en EIST maatregelen en dan komen die maatregelen er gaan we lopen zeuren dat "we ons broodje döner niet kunnen halen" | |
crystal_meth | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:19 |
Lijkt me een Pyrrusoverwinning voor de controleurs, want eens de poortjes hun taak overgenomen hebben zijn zij overbodig... | |
klaasweetalles | vrijdag 1 mei 2015 @ 23:42 |
Weet je wat probleem is met dat in elkaar slaan? Die medewerkers van de NS zijn allemaal stoere mongolen. iemand heeft geen kaartje? ja en? Dan gaat zo een medewerker van de ns heel stoer lopen doen met gevaar voor eigen leven.... Ja waar praten we dan meestal over? over bedragen van 10 euro ofzo .... en dan gaan ze zo praten dat er geweld aan te pas komt...ja lekker belangrijk...het ergste wat nederland overkomt....iemand heeft geen kaartje...dus we moeten hem arresteren....in elkaar slaan... joh donder op met dat ns personeel....allemaal gekkies...als je nergens aan de bak komt kan je wel bij de ns werken. En echte criminelen? ja die laten we gewoon lopen...maar een kaartje in de trein gaan we lekker aanpakken......lekker stations dichtgooien enzo hahahahaha het is 1 grote fukking grap om bedragen van minder als 10 euro. HET grootste gedeelte van de reizigers koop gewoon een kaartje. | |
Bittere_Ernst. | zaterdag 2 mei 2015 @ 00:21 |
Wat doe jij voor werk/opleiding? | |
Catch22- | zaterdag 2 mei 2015 @ 00:22 |
![]() | |
Gekke-Afghaan | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:08 |
Jullie mensen begrijpen het niet. Ik woon minder dan een halve kilometer van Centraal en ik reis nooit maar dan ook nooit met het OV. Ik ben wel bijna elke 2e dag op Centraal. Dan ga je naar de Burger King, Doner Company (fantastische doners, niet te beschrijven) of starbucks (voor de hipsters dan). Ik zal nooit meer naar doner company gaan, wat een ramp is. Ik ben er net zoals veel wijkbewoners laaiend over. Ik begrijp dat hele OV-Chipkaart systeem en gedoe ook niet. Heb nooit een OV-kaart gehad en ben ook niet van plan eentje te hebben (heb daardoor ook geen studentreisproduct aangevraagd). Ik ben nu laaiend nooit meer naar doner company te kunnen lopen. Zwartrijders zullen trouwens nog steeds over die hekje van 50cm heen kunnen springen. De winkeliers zullen allen heel snel failliet gaan, is nu al beetje gaande maar het gaat alleen maar erger worden. En de doorloop nu is ook heel donker en smal, absoluut niet gezellig. Ook kun je gasten of bezoekende familieleden niet meer ophalen van het perron. NS altijd -1 | |
Peunage | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:12 |
Het is alleen maar goed dat zaken als Boner company failliet gaan. | |
Gekke-Afghaan | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:13 |
Doner company is heilig. Hoe durf je die goddelijke doners (altijd kalf nemen he) te beledigen. | |
Peunage | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:13 |
Böner ![]() Fapsalon ![]() | |
Gekke-Afghaan | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:14 |
Over het algemeen zuigen de doners bij normale snackbars, maar Centraal is een heel ander verhaal. Zo licht, knapperig en lekker. Ik ga het missen | |
Peunage | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:19 |
Jij bent inderdaad een gekke Afghaan. Beter open je een fast food keten met Afghaans eten in plaats van die Doner troep. Echt jammer, geen Afghaans of zelfs Iraans concept hier voor. | |
Gekke-Afghaan | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:24 |
Wij hebben geen doner. Daarom altijd bij de turken halen. Nog steeds blijft doner company super lekker. | |
niels0 | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:24 |
Voor die winkeliers enzo is het natuurlijk sneu, maar aan de andere kant lijkt het me wel grappig als al die panden uiteindelijk leeg komen te staan, de zooi verpauperd en het een complete faal blijkt die poortjes dicht te gooien. | |
Gekke-Afghaan | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:26 |
En wie wordt daar beter van? | |
niels0 | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:32 |
Ik vind het gewoon lekker voor de NS. | |
Gekke-Afghaan | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:38 |
Dat de NS een klerebedrijf is weet iedereen al | |
niels0 | zaterdag 2 mei 2015 @ 01:49 |
Of een vette computerstoring op die poortjes. Ik weet hoe het er op luchthavens aan toe kan gaan als er een vlucht op het laatste moment uitvalt, maar bij railvervoer zijn de aantallen mensen en tokkies wat groter. Kijken hoe het dan gaat met de agressie jegens NSers. ![]() | |
Kassamiep | zaterdag 2 mei 2015 @ 07:24 |
Mwoah. De meeste mensen - waaronder mijzelf- klagen dat ze niet zien hoe deze poortjes helpen bij het weren van agressieve zwartrijders. Dat doen ze elders immers ook niet. En als je niet gelooft in de gepromote "vergroting van de veiligheid" hebben de poortjes dus alleen maar nadelen. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 09:00 |
En het koste bijna allemaal 1 miljard ofzo ![]() | |
Toekito | zaterdag 2 mei 2015 @ 09:19 |
als er spoorwegpolitie controleert in het station wel. | |
Kassamiep | zaterdag 2 mei 2015 @ 09:57 |
En gaan die op ieder station waar agressieve klootzakjes in of uit kunnen stappen controleren ? Helaas, pindakaas. | |
Windigo | zaterdag 2 mei 2015 @ 10:05 |
Dit. Bovendien, wie zit er te wachten op een fascistenstaat waar overal agenten staan om je willekeurig te controleren? Ik niet ![]() | |
mrspoeZ | zaterdag 2 mei 2015 @ 10:05 |
Waarom moet dat eigenlijk? Een bedrijfsgebouw dat in de weg staat tussen waar je bent en waar je wil zijn, daar lopp je toch ook niet even doorheen? | |
Buster24 | zaterdag 2 mei 2015 @ 10:54 |
Ik las vanmorgen in de krant dat het gaat om een periode van een jaar en dan volgt een evanluatie, of het daadwerkelijk geholpen heeft. Helemaal niets doen is natuurlijk het makkelijkst, krijg je ook geen weerstand. Feit is dat de NS als werkgever er alles aan moet doen om agressie tegen het personeel te verminderen en als blijkt dat het afsluiten van stations helpt is dat een begin. En inderdaad zal er altijd nog een zwartrijder op station Brummen opstappen of over een hekje springen maar laten we eerst eens kijken of dit werkt voor we moord & brand schreeuwen. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:09 |
De NS kan beter zijn aggressieve personeel ontslaan. Teveel randdebielen die met een ns pet op maar stoer lopen te doen. Die gasten denken dat ze maar alles mogen doen tegen reizigers, arrogante debielen. | |
Toekito | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:10 |
de grote 4 lijkt me een top begin. Helemaal uitbannen kan je niet. Maar wachten op een vermoorde conducteur lijkt me ook weer zo wat. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:17 |
We hebben poortjes, waarom hebben we conducteurs nodig? Schaf conducteurs af en heel het probleem van agressie in treinen is opgelost ![]() | |
Toekito | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:19 |
op kleinere stations zijn geen poortjes bijdehand figuur. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:27 |
Gewoon alle conducteurs ontslaan, levert de NS honderden miljoenen op Op alle stations in nederland poortjes plaatsen kost 10 miljoen. Dikke honderd miljoen extra winst voor de NS dankzij mij. ![]() | |
Toekito | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:28 |
![]() ![]() | |
Childofthe90s | zaterdag 2 mei 2015 @ 12:39 |
Wauw, en waarom zouden mensen nog een kaartje kopen als NS-personeel niet meer zou controleren? Wat een ondoordachte reactie... | |
Cherna | zaterdag 2 mei 2015 @ 13:14 |
Bedankt voor je bijdrage ![]() | |
MakkieR | zaterdag 2 mei 2015 @ 15:09 |
Ook een mooie oplossing, laat de 17 miljoen burgers OV belasting betalen, en dan gratis met de trein reizen door heel Nederland.Durf te wedden dat hiermee de agressie in een keer is opgelost. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 15:33 |
uitstekend plan ![]() ![]() ![]() ![]() Het effect zou niet alleen invloed hebben op het geweld mensen zouden veel meer gaan reizen, meer geld uitgeven in de steden, wat zou kunnen leiden tot meer werkgelegenheid. Ik ga rutte effe bellen. | |
freako | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:13 |
De paaltjes op Den Haag CS zijn tijdelijk. Als de verbouwing klaar is, komen daar ook poortjes. | |
richolio | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:14 |
Hoe heeft dit positieve invloed op geweld als iedereen gratis mag reizen? ![]() | |
Janneke141 | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:17 |
Al die mensen die nooit met het OV reizen vinden dat vast een fantastisch idee. | |
Cherna | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:30 |
Geen enkele. Je hebt ook nog reizigers onderling die elkaar in de haren vliegen om maar een simpel voorbeeld te benoemen. | |
Cherna | zaterdag 2 mei 2015 @ 16:34 |
Als dan die gratis OV klanten die geen auto bezitten dan ook aan mijn wegenbelasting mee betalen dan zijn we er toch ![]() | |
MakkieR | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:12 |
Een typisch gevalletje van " het is ook nooit goed " zal ik een poging doen. Mensen die nooit met de OV reizen ( daar val ik ook onder ) " wordt het niet eens hoog tijd? " Mensen die met de auto gaan ( daar van ik wel onder ) ben benieuwd hoeveel automobilisten de snelwegen mijden als het OV gratis is. met andere woorden hoeveel files zijn er dan nog over op snelwegen. Ik betaal graag een paar honderd euro extra voor een dienst dat we eigenlijk al betalen met zijn allen, hoe je het ook bekijkt. Misschien laat ik dan de auto ook wel staan en pak voor het gemak toch maar de trein vooral naar Amsterdam met al die heerlijke parkeertarieven. | |
MakkieR | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:20 |
Het verschil is dan wel dat jij gebruik kunt maken van gratis OV, de OV klanten zonder auto of rijbewijs kunnen dat niet. | |
Janneke141 | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:23 |
Daar heeft het OV helemaal geen capaciteit voor, en daar komt bij dat een trein je vervoert van een plek waar je niet bent naar een plek waar je niet heen hoeft. | |
MakkieR | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:52 |
Daar beschrijf je precies wanneer je de auto neemt en wanneer de trein. soms is het inderdaad handiger om de auto te pakken, een keuze dat niet voor iedereen is weggelegd. maar ik kan mij ook goed voorstellen dat er gelegenheden zijn om de trein te pakken. Voor het overige dat er te weinig capaciteiten zou zijn, dat is uiteraard goed te onderzoeken, al denk ik dat een trein makkelijk te verlengen is, gewoon een paar extra wagons erachter hangen voor zover het nodig is. | |
Cherna | zaterdag 2 mei 2015 @ 17:56 |
Zo simpel is dat niet. Maar laten we gewoon dan betalen als je er gebruik van maakt. Dat gratis via belastingen of subsidies begin ik langzaam zat te worden. En dat wil wat zeggen als ik er al genoeg van begin te krijgen. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 21:40 |
Ik was net toevallig op rotterdam centraal..... Ik heb altijd wat extra saldo op mij ov kaart, dus ik dacht ik check het even uit of ik dan er door kan... En wat denk je? NOT!!!! U HEEFT TE WEINIG SALDO...... Dus er stonden daar weer zo een 20 man bij die poortjes van de NS en gls en weet ik veel, dus ik vraag hoeveel saldo je dan nodig heb om door die poortjes te komen, de beste ns lul zei 20 euro! ik zei serieus? ja .... al die verhalen dat je er door kon en binnen een uur weer uitging dat je dan niets op je kaart hoefde te hebben is allemaal bullshit!!! | |
Lienekien | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:08 |
Waar lees je dan 'al die verhalen'? | |
MakkieR | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:09 |
Ik begin genoeg te krijgen van geweld jegens NS personeel en dus tracht ik te komen met een geheel ander alternatief dan het streng optreden, of het op slot zetten van stations, en het voorzien van een wapenarsenaal aan NS medewerkers. Bovendien hoe kun je genoeg krijgen van iets dat nog niet eens bestaat. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:34 |
www.metronieuws.nl/rotter(...)gesloten-ns-poortjes Vrijdagochtend was ik daar stond een vent in een toeter te gillen, dat als je door de poortjes loopt er 0 saldo van je rekening afgeschreven zou worden....je kan niet eens door die poortjes als je niet minimaal 20 euro op heb staan. Allemaal tegenstrijdig gelul, zoals dat vaker bij de ns gebeurt. | |
Ericr | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:36 |
Alleen worden dat poortjes die alleen de perrons afsluiten, de stationshal blijft volledig toegankelijk. | |
Lienekien | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:38 |
Het klopt wel dat het je geen saldo kost. Je moet alleen wel voldoende saldo op je kaart hebben. En als je dat niet hebt, kun je bij een automaat een eenmalig stationspassageproduct op je kaart zetten. Gratis. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:38 |
Dus daar kun je wel gewoon je broodje kopen....de NS doet tegenstrijdige dingen, zoals gewoonlijk,. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:40 |
stationspassageprodukt???nooit van gehoord, Hoe doe je dat , en is dat maar 1 keer geldig of je moet dat iedere opnieuw gaan doen? dus je koopt een stationspassageprodukt en je kan dan alsnog gratis in een trein stappen hahahahahaha HOE VERZINT DE NS DIT ALLEMAAL JOH ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Lienekien | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:41 |
Heb je je eigen topic wel goed gelezen? Het is hierin allemaal al een keer uitgelegd. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:42 |
DOOR WIE? Ns medewerkers ofzo... De ns weet het niet eens wat ze doen, laat staan forum gebruikers joh! | |
crystal_meth | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:43 |
wat een gedoe... ![]() | |
Lienekien | zaterdag 2 mei 2015 @ 22:44 |
In dit topic is het uitgelegd. Jij bent alleen maar een beetje aan het schreeuwen, maar jezelf eerst even op de hoogte stellen van de juiste informatie? Nee, dat is te veel moeite. Druk nog maar een paar keer lekker op je caps lock, Klaas. | |
klaasweetalles | zaterdag 2 mei 2015 @ 23:02 |
jij bent gewoon zo een doos die doordeweeks in zo een ns pak rondloopt. Ik heb wat informatie over jou verzameld. Het jij net zo een grote kont als de achterkant van een sprinter? zal me niets verbazen! | |
mrspoeZ | zaterdag 2 mei 2015 @ 23:39 |
Toch is dit wel een beetje gek: Als je dus een NStweedeklas op je OVhebt staan maar niet genoeg saldo dan mag je alsnog niet het station in, ook niet met een eenmalig toegangsprodukt. | |
Andromache | zondag 3 mei 2015 @ 00:23 |
Hij is vooral geïnteresseerd in zijn eigen geschreeuw, dat had je toch allang door? Niets mee te beginnen, dit soort lui. | |
Skv | zondag 3 mei 2015 @ 00:29 |
Kolere, wat een niveau weer. ![]() | |
Skv | zondag 3 mei 2015 @ 00:32 |
honderden miljoenen ook echt. ![]() | |
Chule | zondag 3 mei 2015 @ 00:34 |
Jij bent echt fucking dom. | |
crystal_meth | zondag 3 mei 2015 @ 00:52 |
mwa, met 15000 werknemers... | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 08:31 |
Dit soort organisaties weten gewoon niet wat ze doen.. Ze maken fout op fout op fout, als er dan wat misgaat ontslaan ze er een paar. | |
Blue_Panther_Ninja | zondag 3 mei 2015 @ 09:40 |
NS en OV-chipkaart,1 grote faal. ![]() | |
Kassamiep | zondag 3 mei 2015 @ 09:53 |
Hij zit wel in de goede orde van grootte, toch ? Zeg 3000 conducteurs a ruwweg ¤ 35.000 pj = ¤ 105.000.000. En dat zijn alleen nog maar de salariskosten. | |
Evertjan | zondag 3 mei 2015 @ 09:57 |
ik ben fan van de OV chipkaart. In het begin was het wennen maar na een paar keer reizen ben ik helemaal om. | |
Chule | zondag 3 mei 2015 @ 10:36 |
Ik ook. Kan niet meer zonder. | |
MPC60 | zondag 3 mei 2015 @ 10:59 |
Klaas neemt fok over. Jippie ![]() | |
Basp1 | zondag 3 mei 2015 @ 11:05 |
ik ben geen fan maar zoals iedere regelmatige OV reiziger kan ik niet meer zonder. ![]() | |
Tism | zondag 3 mei 2015 @ 11:15 |
Ik hoorde van de week een item hierover op Radio 1, een groepje idioten drukte juichend een symbolische knop in waarop de poortjes dicht gingen.. ![]() IDIOTEN DIE JUICHEN VOOR en BIJ HET OPLEGGEN VAN BEPERKINGEN!!!.. ![]() Ons land gaat naar de klote met dit soort mensen.. ![]() | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 13:38 |
inderdaad, een beperking opleggen en dan net doen of het een soort feest is. Waar zijn die mafketels mee bezig de ov chipkaart is gewoon bullshit. In het normale openbaar vervoer is het nog wel te doen Maar dat je verplicht bij de nederlandse spoorwegen 20 euro op je kaat moet hebben is meer dan achterlijk. Als een gezin met 3 kinderen naar een pretpark wil dan moet men minimaal 100 euro aan reiskosten voor die dag uittrekken anders gaat het niet. Is toch belachelijk????? Hoe verzinnen ze het. Waarom kan met gewoon niet de daadwerkelijk kosten op dat kaartje geladen worden bij een ns automaat? En dan maar te zwijgen van de mensen die vergeten uit te checken en die geen zin hebben om naar zo een loket te stappen? Ik las ergens dat het openbaar vervoer zo een 500 miljoen extra verdient omdat mensen verrgeten uit te checken...ECHT ACHTERLIJK. ALS JE ALS BEDRIJF ZO WINST MOET MAKEN DOOR DE BURGER OP TE LICHTEN MET DIT SOORT SYSTEMEN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Janneke141 | zondag 3 mei 2015 @ 13:39 |
Schreeuw nog harder, daar wordt je verhaal echt beter van. | |
Basp1 | zondag 3 mei 2015 @ 13:45 |
Klaas weet alles al, die kan geen betere verhalen ervan maken. Dat hij het topic niet verder gelezen heeft en niets van een doorgangs product weet geeft dan wel te denken of hij alles wel weet, of eerder alles denkt te weten en niet meer open staat voor normale discussies. | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 13:53 |
Hoe kan ik nog harder schreeuwen? welke lettertype is dat. iK HOOR GRAAG VAN JE! IK ZAL je belonen met een gratis ritje,...als je begrijp wat ik bedoel..... ![]() | |
Dribbel_ | zondag 3 mei 2015 @ 14:00 |
Ik snap oprecht niet waarom mensen het chiller zouden vinden om iedere keer een kAartje te moeten kopen ipv een kaart langs een automaat halen zonder ergens op te hoeven wachten ![]() Ideaal systeem die chipkaart | |
borbit | zondag 3 mei 2015 @ 14:11 |
Ja maar er zijn dus ook mensen die even een broodje halen en dan een paar NS medewerkers doodslaan. Daarom is het gewoon nodig om de poortjes dicht te doen. Mensen die graag broodjes eten en/ of NS medewerkers doodslaan kunnen dan niet meer het station in. | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 14:17 |
99.9999999999999 procent van de mensen gaan alleen een broodje halen. De NS zelf is meestal de oorzaak van al dat geweld, door als mongolen te reageren als iemand 1 euro te weinig op zijn kaart heeft...... | |
Kassamiep | zondag 3 mei 2015 @ 14:34 |
De bouw van al deze poortjes was letterlijk een miljardenproject. Ook al is het een complete mislukking, dat geld is uitgegeven en die poortjes staan er. De kans dat er nog iets verandert is dus nihil. En dat het mislukt is helaas waarschijnlijk. Zoals al ad nauseam gezegd: de Amsterdamse metro gebruikt hetzelfde poortjessysteem en dat werkt niet. Mensen lopen gewoon snel achter een ander aan of trappen de poortjes open. Gaat er wel even een pieppieppiep alarm af, maar verder gebeurt er niets - en omstanders grijpen ook niet in. De enige reden dat er in die metros minder geweldincidenten zijn is dat controleurs daar in groepjes van 10 man tegelijk een metrostel binnen stappen ipv 1 conducteur in de trein (en dat er natuurlijk veel minder mensen op een dag mee reizen). Het zwartrijden is overigens in 020 wel verminderd. Heel veel gelegenheidszwart- en grijsrijders die "zogenaamd" niet wisten hoe het inchecken precies werkte of de gok waagden betalen nu gewoon. Maar dat was niet de agressieve groep. Mijn sarcastische conclusie ? De veiligheid zal de NS worst wezen. Geld is waar het om draait. [ Bericht 7% gewijzigd door Kassamiep op 03-05-2015 14:47:00 ] | |
PaigeSix | zondag 3 mei 2015 @ 14:57 |
Dus als je als een "mongool" reageert op iemand mogen ze je fysiek geweld aandoen? Trek maar vast een harnas aan, ik verwacht je zo op het dorpsplein. | |
skrn | zondag 3 mei 2015 @ 15:06 |
Nee, dat zou onhandig zijn bij het overstappen. En juist bij overstappen moeten opeens heel veel mensen binnen een hele korte tijd door die poortjes heen. Kijk eens naar Dordrecht, als mensen vanuit de arriva-trein moeten overstappen op een ns-trein. Enorme rijen voor de paaltjes. | |
borbit | zondag 3 mei 2015 @ 15:10 |
Dat het om geld gaat is overduidelijk. Dat verbergen ze ook helemaal niet. Als je geweld tegen conducteurs tegen wil gaan moet je ze gewoon met ze 2 en een trein laten doen. Met 2 man kun je makkelijk een geweldadige reiziger tegen de grond drukken tot het volgende station. Maar dat is te duur, daarom zijn ze uberhaupt aan het hele chip kaart plan begonnen. | |
niels0 | zondag 3 mei 2015 @ 16:13 |
Zit wat in. Je hebt gelijk. | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 16:23 |
Duur? hhahahahahaha Daar kunnen wel wat conducteurs voor komen, ik denk dat het veel meer is... ik heb zelf een aantal keer gehad dat er geld van me kaart werd geschreven werd terwijl dat helemaal niet mogelijk was... Ging ik het laten uitzoeken, bleek gewoon dat die scanner van het apparaat verkeerd afgesteld was. Ik was op plek A maar het apparaat was zo ingesteld dat het op plek B verkeerd was ingesteld. Vervolgens werd er natuurlijk gewoon geld van me kaart afgeschreven omdat buiiten mijn zone gebied was van mijn abbonement ECHT FUKKING BELACHELIJK! ![]() ![]() ![]() ![]() iedereen denkt dat die apparaten goed afgesteld zijn...hoeveel mensen daarmee genaaid worden is volgens mij nooit onderzocht [ Bericht 3% gewijzigd door klaasweetalles op 03-05-2015 16:29:03 ] | |
borbit | zondag 3 mei 2015 @ 17:01 |
Als er verkeerd/ teveel geld van je kaart is gehaald kun je dat gewoon terug krijgen. Gewoon even een brief sturen naar translink en dan kunnen ze voor een kleine vergoeding kijken of het klopt dat je geld terug krijgt. Klopt het krijg je het terug voor maar 4 euro transactie kosten ![]() | |
borbit | zondag 3 mei 2015 @ 17:03 |
Bij Leiden CS mogen de poortjes niet dicht omdat de gemeente dat deel van het station heeft betaald als doorgang voor voetgangers. Nu wil de NS toch de poortjes dicht. En dan een extra tunnel onder het spoor gaan leggen op een plek waar je een heel stuk moet omlopen. Waar dus absoluut niemand ooit gebruik van gaat maken ![]() | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 17:06 |
eeh begrijpen we elkaar goed.... dus als er 2 euro teveel van me kaart is afgeschreven moet ik 4 euro betalen om die 2 euro terug te krijgen...... | |
Evertjan | zondag 3 mei 2015 @ 17:06 |
toch is het in het buitenland heel normaal poortjes bij grote treinstations en metrostations. Raar dat het in Nederland blijkbaar zoveel weerstand op roept | |
Kassamiep | zondag 3 mei 2015 @ 17:07 |
Goede poortjes, gecombineerd met efficiënte controle. Nederland moest echter het wiel opnieuw uitvinden en koos voor deze. | |
borbit | zondag 3 mei 2015 @ 17:10 |
Ik weet niet hoe het precies zit. Ik had laatst nog een tientje op me ov. Dus ik naar het station om het tientje er af te laten halen. Dat konden ze niet doen bij het loket. Kon wel een formulier invullen en dan storten ze het op je rekening. Kost 4 euro wat je apart naar ze moet overmaken. Ze zijn er ongeveer een maand mee bezig. Godverdomme wat een faal systeem ![]() | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 20:51 |
Jezus hahahaha Na 2 dagen al, getuigt wel van lef hoor erover springen, want er stonden aan beide kanten mensen toen ik er was. ![]() | |
OEM | zondag 3 mei 2015 @ 21:42 |
En de NS maar zeiken over agressie. Misschien kunnen ze beter bij hunzelf beginnen. Agressief beveiligertje vanaf 0:33 | |
Kassamiep | zondag 3 mei 2015 @ 21:51 |
En de controle bij de poortjes wordt afgebouwd... dus straks hoef je niet eens bang te zijn dat je atletische talenten bestraft worden. Tsja. | |
niels0 | zondag 3 mei 2015 @ 21:56 |
Zul je zien dat ze straks hogere poortjes gaan plaatsen. ![]() | |
Kassamiep | zondag 3 mei 2015 @ 21:58 |
Die men vervolgens gewoon opentrapt. Waardoor ze stuk gaan en maar half openen voor de schattige wel betalende oma die zich er vervolgens langs moet wurmen. Maar dat zag echt niiieeemaand aankomen. | |
niels0 | zondag 3 mei 2015 @ 22:03 |
Naïeviteit ten top indd. En dan die tokkie-beveiliger in dat filmpje. Er wordt 'm gewoon iets gevraagd. Zo'n vent vraagt er blijkbaar om in elkaar geschopt te worden. | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 22:24 |
Die poortjes zijn gewoon bullshit. Al bijna 2 jaar lang is het nieuwe station open, vorig jaar april was het officieel geopend maar daarvoor moesten de passagiers ook al door die nieuwe hal. Toen kon iedereen normaal shoppen en nsaar de perron maar nu moet het dicht, ja en dan krijg je dit. Ik denk dat die springende gasten niet eens zwartrijders zijn maar gewoon wat te eten gaan halen... Het personeel in het openbaar vervoer zit vol met associalen. Buschauffeurs en trambestuurders die iemand aan zien komen rennen tot de deur en dan doodleuk wegrijden....is maar 1 voorbeeld. | |
klaasweetalles | zondag 3 mei 2015 @ 22:36 |
![]() DIE Poortjes van de Ret daar kan je niet overheen springen.... De NS poortjes zijn de helft lager...die hebben weer een goedkope oplossing genomen ![]() echt weer de ns ![]() ![]() [ Bericht 76% gewijzigd door klaasweetalles op 03-05-2015 22:41:40 ] | |
crystal_meth | zondag 3 mei 2015 @ 22:39 |
![]() ![]() ![]() | |
niels0 | zondag 3 mei 2015 @ 23:01 |
Ik reis vaak het NMBS traject Oostende - Bruxelles en Oostende - Antwerpen. Echt nog nooit een zwartrijder meegemaakt, maar hier weet je dan ook zeker dat er een conducteur/-rice langskomt en geen poortjes op de stations dus. Tourniquets heten die dingen trouwens. Hier heet het ook geen zwartrijden, want je kunt gewoon een ticket aan boord kopen alleen is die wat duurder. Zo was het vroeger in Nederland ook. Het is heel simpel. Hoe hoger de boete, hoe meer kans op agressie. Maak er gewoon een redelijke toeslag van voor de tijd die de conducteur aan je bezig is. Als er iemand amok maakt regelen ze maar dat er op het eerstvolgende station politie staat. Wat ze nu hebben bedacht gaat in ieder geval niet helpen. [ Bericht 25% gewijzigd door niels0 op 03-05-2015 23:25:33 ] | |
dvdfreak | zondag 3 mei 2015 @ 23:27 |
De poortjes moeten net als de RET komen waar je gebruikt maakt van iemands diensten niet in openbare ruimte betaald van belastinggeld | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 00:20 |
Dat sowieso! Ik kijk al uit naar de civiele rechtszaken die winkelfilialen aanspannen tegen de NS. | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 00:21 |
In Eindhoven ook. Het is niet noodzakelijk om via het station te gaan (naast het station ligt een tunnel), het is wel korter in veel gevallen. | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 00:22 |
Zo simpel is het. Misschien is een commissaris van de NS tevens een bestuurder/commissaris van het bedrijf wat die poortjes levert of iets dergelijks? Het zou me niet verbazen. | |
#ANONIEM | maandag 4 mei 2015 @ 00:24 |
Poortjes waar ze hun schoenen op afzetten insmeren met groene zeep en dan zitten wachten en filmen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2015 00:24:27 ] | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 00:34 |
Nog een voorbeeld van hoe je agressie opwekt bij de klanten. Iemand wordt aangesproken op het niet inchecken en krijgt te horen dat hij een boete kan krijgen terwijl hij een jaarkaart heeft. Een boete omdat je de RET niet helpt met haar boekhouding, hoe achterlijk kan je het maken? | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 00:35 |
Ook wel grappig maar die tokkiebeveiligers die het nakijken hebben vind ik nog grappiger. ![]() | |
Cherna | maandag 4 mei 2015 @ 02:25 |
Je moet je eens afvragen wie nu eigenlijk het klootjesvolk is. Maar wees gerust, grappig zal het straks niet worden als het zover komt dat we er een politiestaat van gaan maken. Ik geef het nog een generatie. Dan mag je het klootjesvolk bedanken dat je beperkt word in doen en laten. | |
Cherna | maandag 4 mei 2015 @ 02:38 |
Goh dat broodje toch. Toch wel triest dat een broodje zo je leven kan beheersen. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 02:39 |
Snap sws niet dat je een broodje op het station wil kopen die 3x over de kop gaat Of die andere zo een bakkie macaroni met een scheutje ketchup a 5,50 ![]() | |
breaky | maandag 4 mei 2015 @ 03:03 |
Dit dus. Ik voorzie een goede handel voor de winkeltjes buiten het station. ![]() Ik ben voorstander van poortjes maar vind wel dat NS alles veels te duur heeft gemaakt en daardoor gedeeltelijk de problemen over zichzelf hebben afgeroepen.. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 03:12 |
Wanneer je op een station wat koopt, weet je dat je 3x anaal zonder vasa genomen wordt. Maar als je 3 x per jaar met de trein reist of alle andere configuraties. 7,50 voor een anonieme kaart 20 euro om in te checken. Gelukkig kun je online ook je tickets gewoon uitprinten. Dan hoef je niet een anonieme kaart te hebben, Maar agressie zal het niet veel tegen gaan. Ook vrij reizen voor iedereen niet want er zijn altijd "mensen" die zich niet normaal kunnen gedragen. | |
Cherna | maandag 4 mei 2015 @ 03:52 |
Het alles gratis maken is onbetaalbaar. Zo zou ik dan graag de zorg gratis willen zien. Bovendien maak je er het OV niet veiliger van. Sterker nog: ik denk dat het geweld zal toenemen. Mogelijk minder tegen personeel maar dan zal het klootjesvolk zich wel gaan uitleven op de reiziger dat trouwens nu ook al toeneemt. Zwervers en ander tuig kunnen dan immers ook gebruik maken van de trein. Niet als vervoersmiddel maar als onderdak. | |
klaasweetalles | maandag 4 mei 2015 @ 06:08 |
Je kan gewoon een broodje worst bij de hema kopen voor 2 euro ![]() bij die zaak waar doner verkopen zijn de prijzen ook belachelijk laag voor wat je er voor krijgt... Ga maar in het centrum van rotterdam iets kopen., veel duurder en je wee tniet of het vers is. Die eetzaken op station doen het gewoon goed kwa drukte, dan weet je dat ze iedere keer nieuwe verse dingen hebben Ik haal liever een snelle snack op het station dan elders .... [ Bericht 19% gewijzigd door klaasweetalles op 04-05-2015 06:16:49 ] | |
Kassamiep | maandag 4 mei 2015 @ 06:08 |
Maar wel probleemloos opentrappen. Wat ook dagelijks gebeurt. Zijn al die winkels niet van de NS zelf ? | |
xzaz | maandag 4 mei 2015 @ 12:51 |
Die zaak kan ik iedereen afraden, wat een achterlijke mensen werken daar. | |
Skv | maandag 4 mei 2015 @ 13:26 |
Is inderdaad achterlijk. Ik heb een altijd vrij kaart (trein, tram, metro, bus) en moet alsnog overal in- en uitchecken. Terwijl die ellende is afgekocht en een controleur altijd kan zien dat ik gratis mag reizen. | |
xzaz | maandag 4 mei 2015 @ 13:46 |
Dat moeten in en uit checken is sowieso een data-verzamelingskwestie. Waarom moet zo iemand of een student in en uit checken? | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:09 |
Een overheidsbedrijf die klanten van private bedrijven afsluit. Goed werk. | |
Vaatwastablet | maandag 4 mei 2015 @ 14:11 |
Al die winkels zijn eigendom van NS hoor ![]() | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:12 |
Mochten ze willen. ![]() | |
Vaatwastablet | maandag 4 mei 2015 @ 14:13 |
Uhm, zijn allemaal franchises van NS Stations hoor. Niet echt privaat dus. Met je "mochten ze willen". http://retail.nsstations.nl lol | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:15 |
Er zitten allemaal private dingen in, ze huren gewoon lokatie of is opeens de Burger King van de NS? Of de bloemenwinkel die pas in het nieuws was. Niemand kan er meer komen die alleen een bloemetje wil kopen. Is gewoon een klein bedrijf dat de NS (overheid) de nek om draait. | |
Vaatwastablet | maandag 4 mei 2015 @ 14:16 |
![]() | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:18 |
Ik zit niet te trollen. Het zijn gewoon private bedrijven binnen het eigendom van de overheid (NS). Die huren ruimte en de toegang daartoe gaat overal afgesloten worden, nu eerst in Rotterdam. | |
kalinhos | maandag 4 mei 2015 @ 14:18 |
Dus het is zo dat als je een eenmalige passage-ding op je kaart laadt, je alsnog het station op kan. Dan kan je toch alsnog zwartrijden of mis ik dan ergens een stap? Qua doorlooproute is het bij Rotterdam Centraal nog wel aardig opgelost. Los van 't feit dat niemand voor zijn lol de andere kant van Rotterdam in loopt, ligt er sowieso een tunnel 20 meter naast de incheckpoorten. | |
Vaatwastablet | maandag 4 mei 2015 @ 14:19 |
NS Stations hebben franchiselicenties om Burger King's, HEMA's, AH's en Starbucks' te openen in hun stations. De kleinere winkels kunnen best wel zelfstandig zijn, maar al die grote namen zijn gewoon onder een franchiselicentie en valt het eigendom onder NS Stations. En dat laatste is niet echt privaat imo aangezien NS Stations weer 100% van de staat is via de NS. | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:22 |
Er zijn veel meer winkels in NS-stations dan dat handje vol standaard meuk. En buiten dat is het geen franchise, maar huren ze gewoon. Dat zal vast landelijk geregeld zijn, maar ze zijn zelf geen franchisers. Een HEMA of BK geeft echt hun franchisedeal niet weg. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 14:23 |
Als je op rotje wat wil eten ga je naar Konak | |
Vaatwastablet | maandag 4 mei 2015 @ 14:24 |
Gast, het staat letterlijk op hun website. Denk jij het beter te weten dan de NS zelf? ![]() http://retail.nsstations.nl/formules Je kan kappen hoor met je doorzichtige getroll ![]() | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:27 |
Volgens mij snap je zelf niet zo goed wat een franchise is. Ze hebben afspraken met die ketens om hun franchise daar neer te zetten, ze betalen gewoon huur, wellicht met korting om zo bij een x aantal stations hun ding neer te zetten. NS is geen franchiser van HEMA of de BK. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 14:32 |
Grootste grond bezitter van Ned is Ns | |
TorroFernandes | maandag 4 mei 2015 @ 14:38 |
Die poortjes op Rotterdam centraal zijn misschien een halve meter hoog. Bij hordelopen op de basisschool kwam ik daar al met gemak overheen. Andere poortjes ben je zo doorheen, als je je schouder ertegenaan zet. De enige mensen die je benadeelt zijn de mensen die niks verkeerd doen (net als met die hele chipkaart). Donder gewoon eens op met deze zogenaamde oplossingen voor zwartrijden, laat de conducteurs lekker controleren in de trein en accepteer gewoon dat je zwartrijden nooit helemaal uitbant. | |
Wespensteek | maandag 4 mei 2015 @ 14:43 |
http://retail.nsstations.nl/formules/burger-king/home
| |
videonatic | maandag 4 mei 2015 @ 14:43 |
Zwartrijden ban je uit met hele hoge boetes. De mentaliteit die momenteel speelt: "ik rij altijd zwart en die keer dat ik gepakt wordt ben ik nog steeds goedkoper uit". Als je de boetes heel hoog maakt wordt het een te groot risico in het achterhoofd van de zwartrijder en gebeurt het niet meer. Daarnaast kunnen alle poortjes dan weg want je haalt het niet in je hoofd om zwart te gaan rijden. Helaas wordt de eerlijke klant zoals je zelf al zegt het meest benadeeld. ( ik ben nog steeds het meest voor gratis landelijk OV en dan betalen via belasting, maar dat gaat door de privatisering en de CEO's van NS en Pro Rail nooit gebeuren ) | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:45 |
Dank, maar dat is dan echt een vage constructie. Even los van alle andere bedrijven. | |
De_Hertog | maandag 4 mei 2015 @ 14:50 |
http://retail.nsstations.nl/formules/hema/home http://retail.nsstations.nl/formules/de-brooodzaak/home http://retail.nsstations.nl/formules/la-place-express/home http://retail.nsstations.nl/formules/smullers/home Enzovoorts. | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:52 |
Vaag en nogmaals dank. Raar contract dan. | |
Janneke141 | maandag 4 mei 2015 @ 14:53 |
Is al jaren zo. Bij de splitsing van NS in 1994 is al vastgelegd dat (toenmalig) NS Vastgoed altijd het eerste recht van bieden had op iedere winkelruimte in de stations. Omdat er voor NS heel veel geld in zit én het voor bekende ketens belangrijk is om zich op dergelijke A-locaties te laten zien, exploiteert NS Vastgoed, later Servex, nog later NS Stations een aantal franchisecontracten. Financieel zit het allemaal vrij raar in elkaar, maar zowel NS als de keten worden er niet slechter van. Zonder NS was de formule AH To Go al jaren geleden ter ziele gegaan, om eens iets te noemen. | |
Boze_Appel | maandag 4 mei 2015 @ 14:55 |
Behalve dan de winkels die nu af worden gesloten. Een AH to go zal er niet slechter van worden, maar kleine winkels die iets los hebben van de NS krijgen nu of later een strop, | |
Janneke141 | maandag 4 mei 2015 @ 14:57 |
Ja dat klopt, maar daar mag je (gokje) Maij-Weggen voor bedanken. Die was minister van V&W ten tijde van de ontmanteling van NS. Voor die tijd was het trouwens weinig anders volgens mij, maar was al dat stationsvreten een veel minder belangrijke bron van inkomsten. De Kiosken en de railcatering waren toen gewoon onderdeel van het NS-concern. | |
TorroFernandes | maandag 4 mei 2015 @ 15:00 |
Deels, maar er is ook een deel dat zwartrijdt omdat ze menen toch niet gepakt te worden (met goed opletten is het vaak best te doen om een conducteur te slim af te zijn). Probleem met extreem hoge boetes is dat de agressie ook toe zal nemen (naast de vraag of het te verantwoorden is, gezien de ernst van de overtreding). Zolang het ov niet gratis is zal je simpelweg altijd zwartrijders hebben. De NS en haar medewerkers moeten dat gewoon accepteren. Dat zal ook helpen de agressie te verminderen. Sommige conducteurs denken dat zij persoonlijk zwartrijden op kunnen lossen en verzaken bij een dreigende situatie simpelweg afstand te nemen en de spoorwegpolitie in te schakelen. | |
niels0 | maandag 4 mei 2015 @ 15:00 |
Niet dus. Gaat alleen de agressie van omhoog. Beste is wanneer conducteurs gewoon hun werk doen, oftewel kaartjes controleren of met een redelijke toeslag een kaartje in de trein verkopen. | |
De_Hertog | maandag 4 mei 2015 @ 15:10 |
Denk je dat, of heb je er ook cijfers voor? Volgens mij is het percentage niet-reizigers bij die winkels helemaal niet zo groot. Ik vraag me af of de omzet echt merkbaar achteruit zal gaan, laat staan of dit een strop op zal leveren. | |
Janneke141 | maandag 4 mei 2015 @ 15:12 |
Dat verschilt per winkel en per locatie. Maar ik denk dat de bloemisten op stations (en dat zijn allemaal zelfstandig ondernemers, of in ieder geval los van NS) op zondag echt niet blij worden van dichte poortjes. En voor wat betreft al het eten: genoeg busreizigers op stations, voor hen is dit even goed een blokkade. | |
Straatcommando. | maandag 4 mei 2015 @ 15:13 |
In Arnhem heb je zelfs een Bruna en wat ik dacht een kledingwinkel... als ze dat station afsluiten krijg je sowieso vandalisme, al is het maar omdat Arnhem best wel een tokkiestad is maar ook omdat je anders echt moeilijk ver moet omlopen. Geen ov kaart met ''passageproduct'' ( ![]() | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 15:16 |
Maar van die mensen krijg je ook geen agressie die werken gewoon mee klaar | |
Vaatwastablet | maandag 4 mei 2015 @ 15:18 |
Ik denk dat ik het niet nog een keer hoef uit te leggen? | |
Straatcommando. | maandag 4 mei 2015 @ 15:19 |
Dat klopt. Een enkeltje naar mijn vriendin kost nu, vanwege die achterlijke euro toeslag ook nog, bijna 5 euro. Voor 5 euro rijd ik met de auto 2 keer heen en weer. ![]() | |
De_Hertog | maandag 4 mei 2015 @ 15:21 |
Daarom ben ik ook zo benieuwd naar cijfers, want het blijft gevoel. Maar ja, die zullen alleen bekend zijn bij NS en de ondernemers. Ik ben overigens wel dit artikel tegengekomen: http://www.metronieuws.nl(...)-sluiten-ov-poortjes Dus toch een groter probleem dan ik eerst dacht.. Maar wel een minder lastige, want met een ov-kaart met genoeg saldo kun je gewoon naar binnen. Dat 'passageproduct' is inderdaad vrij kansloos. | |
Janneke141 | maandag 4 mei 2015 @ 15:25 |
Busreizigers hebben wel een OV-kaart, maar niet noodzakelijk 20 euro saldo. | |
De_Hertog | maandag 4 mei 2015 @ 15:27 |
De historie van dit verhaal is trouwens wel, euh, opvallend als je even doorzoekt: Kamer: station niet afsluiten met ov-poortjes (maart 2014) Mansveld roept gemeenten op tot sluiten NS-poortjes (maart 2015) | |
Cherna | maandag 4 mei 2015 @ 15:31 |
Een krantje en een croissantje was haar bekende uitspraak. Zelfs de IC+ met een speelhoek hebben ooit op de sporen gereden. Maar je stukjes die je nu schrijft kloppen wel. | |
Dr.Mikey | maandag 4 mei 2015 @ 16:48 |
wekt dat niet gewoon meer agressie ? Als je straks je neukertje nog even wil afzetten op de trein maar niet genoeg geld hebt om geld op je kaart te zetten zodat je het station in mag en toch je vriendin wil afzetten dan moet je toch op de een of andere manier door die poortjes zien te komen. | |
Vaatwastablet | maandag 4 mei 2015 @ 16:54 |
Dan zet je een "passageproduct" op je kaart. Kost je hoogstens een paar tellen van jouw tijd. | |
TorroFernandes | maandag 4 mei 2015 @ 17:01 |
Het valt me op, bij alles omtrent die ov-chipkaart, dat wij steeds meer moeten doen, de medewerkers van de bedrijven steeds minder (waardoor ze er makkelijker een aantal kunnen lozen), terwijl de prijzen exponentieel stijgen (terwijl het werd ingevoerd met de valse belofte van goedkopere prijzen voor korte afstanden). | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 17:17 |
Ik ben dat volledig met je eens! Daarom opende ik deze draad gisteren nog. NWS / Politieagenten begrijpen weinig van persvrijheid De 'westerse' burgers hebben zich in slaap laten sussen. Één aanslag (die ze al dan niet door hebben laten gaan of hebben georganiseerd) en bam, vrijheden die in decennia zijn opgebouwd worden in jaren afgebroken. | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 17:19 |
De reizigers mogen ook in de spiegel kijken, als zij het niet hadden geslikt en dit met hun portemonnee hadden laten merken dan zou dat onding heel erg snel weer zijn verdwenen. We kunnen hier alsnog voor zorgen! | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 17:22 |
Jij begrijpt toch dat jij als klant van de NS die poortjes betaalt? ![]() | |
klaasweetalles | maandag 4 mei 2015 @ 18:46 |
Die winkels op het station gaan echt niet failliet. Ze halen gewoon een goed omzet per dag als er minimaal 110000 mensen per dag langs lopen. Rotterdam Centraal is gewoon de beste lokatie van Nederland voor een winkel. Dus als ik erniet meer kan shoppen zullen ze er echt niet wakker van liggen die klootzakken van de NS Ik vind gewoon dat de NS mij niet mag beletten om op dat station smorgens als ik naar mijn werk ga iets te kopen voor de honger en de dorst. vuile tyfesklootzakken zijn het Ze kunnen gewoon poortjes plaatsen voor die roltrappen en gewoon die winkelstraat openhouden voor iedereen. Is dat station alleen gemaakt met geld van de NS of ook met belastinggeld van de gemeente enzovoorts. Dan vind ik het helemaal belachelijk. Dan heeft iedere burger er gewoon aan meebetaald. | |
Vaatwastablet | maandag 4 mei 2015 @ 18:55 |
In geval van nood of bij drukte zoals Koningsdag zijn poortjes bij de roltrappen uitermate dom geplaatst. Waar de poortjes nu staan is de beste plek. | |
Janneke141 | maandag 4 mei 2015 @ 18:58 |
Poortjes onderaan een roltrap zijn natuurlijk sowieso het domste idee wat je je kan voorstellen, al is het zondagochtend. Tante Bep komt aan uit Nieuwerkerk, stapt de trein uit, en bedenkt pas onderaan de roltrap dat het handig is om haar OV kaart eens uit de beurs te halen. En de reizigers achter tante Bep doen ondertussen een potje domino. | |
TorroFernandes | maandag 4 mei 2015 @ 19:01 |
Tsja, je moet toch komen waar je zijn moet. Niet iedereen heeft een alternatief. | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 19:05 |
Regel dat alternatief. Het zal niet voor iedereen lukken maar als iedereen die dat wel kan het ook doet dan zal de NS snel afdruipen met haar corruptie. Simpel voorbeeld, als het 20 km. verder is ga dan desnoods fietsen. | |
niels0 | maandag 4 mei 2015 @ 19:12 |
Ik zit te denken aan een scooter. Dat zou m'n openbaar vervoer-gebruik met 90% verminderen. | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 19:19 |
Alsjeblieft wel een elektrische of op zijn minst een viertakt die niet op diesel rijdt. | |
niels0 | maandag 4 mei 2015 @ 19:22 |
Het zuinigste van zuinig. Honda NSC50R bijvoorbeeld. 1 op 55. | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 19:25 |
Ik ben meer geïnteresseerd in de uitstoot van fijnstof per gereden km. De lucht is al vuil genoeg! Als het om korte afstanden gaat, laten we zeggen t/m 10-20 km. voor dagelijkse verplaatsingen en t/m 50-100 voor incidentele verplaatsingen, dan kan je ook prima de fiets is gebruiken. Niet alleen voorkom je veel luchtvervuiling (en stank) en geldverspilling, ook is het veel gezonder. | |
niels0 | maandag 4 mei 2015 @ 19:28 |
Ik zal 'm voor grotere afstanden gebruiken, bijvoorbeeld de kustroute Oostende via Zeeland naar R'dam. Tot 20km doe ik alles op de skates. Waar het om gaat is dat ik de NS dusdanig zat ben en ze ook te duur vind dat een scooter voor mij een serieuze optie is. [ Bericht 6% gewijzigd door niels0 op 04-05-2015 19:39:05 ] | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 19:52 |
Cool. ![]() Ik wil ook nog eens gaan skaten. Andere duursporten beoefen ik al maar voor het skaten is er een flinke drempel aangezien ik dat als kind nooit heb gedaan. Oostende-Zeeland, een mooi traject. Mooie omgevingen. Leuk voor als je een racefiets hebt en niet-funcitoneel reist. Precies mijn punt, als al die mensen dit soort alternatieven direct hadden gezocht en de NS 50% van haar omzet zou hebben verloren dan had ze direct weer dat achterlijke systeem afgeschaft. De klant stemt met zijn portemonnee, blijkbaar vinden de meeste klanten die chipkaart niet een dermate groot obstakel dat ze de NS zat zijn, helaas. We kunnen alsnog de NS dwingen om dit aan te passen door alsnog de trein te mijden. De klanten hebben de macht, niet de NS. Als de klant zich daar maar wat meer bewust van zou zijn... | |
brambus | maandag 4 mei 2015 @ 19:55 |
ik ben dr tot nu toe al 4 x overgeen gesprongen | |
klaasweetalles | maandag 4 mei 2015 @ 20:56 |
jezus hee hahahaha Echt he wat een mongolen bij de ns, plaatsen zelf van die poortjes waar een kleuter van 5 al bijna over heen kan springen en gaat vervolgens massaal boetes uitdelen. ![]() Echt ik denk dat het een sport gaat worden om over die poortjes op CS rotterdam te springen en niet gepakt te worden | |
niels0 | maandag 4 mei 2015 @ 21:04 |
Betekent dus dat ze er continue BOA's naast moeten gaan zetten. En niet eentje, want die gaat het niet redden. ![]() | |
Kowloon | maandag 4 mei 2015 @ 21:05 |
Wat een merkwaardige ophef. Cijfers uit de metro hebben volgens mij al laten zien dat het prima werkt tegen zwartrijders, en dat terwijl de sneltramstations niet eens met poortjes uitgerust zijn. | |
Kassamiep | maandag 4 mei 2015 @ 21:14 |
De metrostations in Adam hebben allemaal poortjes (akkoord, vanaf Amstelveen zijn ze weg) en die werken totaal niet. Mocht je eea met eigen ogen willen zien stel ik voor dat je een tijdje bij station Vlugtlaan, Bullewijk, Lelylaan of Spaklerweg gaat staan en telt hoe vaak men gezellig zonder betalen door een poortje heengaat en op welke wijze. Vervolgens mag je tellen hoe vaak de poortjes door dit gedrag stuk gaan, waardoor wel betalende reizigers er slechts met grote moeite doorheen komen. De uitkomst daarvan is waarom men zich zo ergert. Men heeft al lang gezien en ervaren dat het niet werkt. | |
Kowloon | maandag 4 mei 2015 @ 21:15 |
Ik sprak over de Rotterdamse situatie. Amsterdam kom ik nooit. | |
MisterEuro | maandag 4 mei 2015 @ 21:22 |
Een klein vraagje, als Belgische toerist kom ik aan op Rotterdam Centraal, moet ik dan door die poortjes, en hoe moet dat dan, ik heb als toerist zijnde geen ov chipkaart? En voor vertrek Idem? Kan ik een gewoon vervoerbewijs kopen aan een loket of werkt het anders? | |
TorroFernandes | maandag 4 mei 2015 @ 21:22 |
Welke cijfers dan? Er wordt haast nooit gecontroleerd in de metro. Hoe weten ze dat er minder mensen zwartrijden? In Rotterdam beuken ze ook vaak zat door die poortjes heen, of lopen er met zijn tweeën door. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 21:31 |
Zwartrijden is het probleem niet, 99% van de reizigers wil dat niet eens. 0,5% waagt het erop maar heeft gewoon ballen gepakt kut volgende keer beter. Die andere 0,5 dat is het daar helpen geen poortjes tegen ook geen hogere boetes. Die willen niks kunnen niks tref je die ben je gewoon de lul ook al ben je 2 meter en 160kg die iemand gaat helemaal los op je. Daar helpt ook geen vrij ov tegen, | |
niels0 | maandag 4 mei 2015 @ 21:36 |
Op je belgische ticket staat een Aztec code, dat ziet er zo uit: ![]() Daarmee kun je de tourniquet passeren. Je kunt natuurlijk een retourticket nemen. Anders koop je bij NS-internationaal opnieuw een enkeltje en dat werkt hetzelfde. Je hebt dus niets te maken met de OV-chipkaart wanneer je van/naar België reist. E-tickets werken eveneens met een Aztec code. [ Bericht 0% gewijzigd door niels0 op 04-05-2015 21:50:04 ] | |
#ANONIEM | maandag 4 mei 2015 @ 21:41 |
Asocialen zijn het probleem inderdaad en die hebben vaak ook gewoon een geldig vervoerbewijs. | |
klaasweetalles | maandag 4 mei 2015 @ 21:42 |
Geen zwartrijders zou echt slecht zijn voor de werkgelegenheid in Nederland. Waarom doet die conducteur nou zo aggressief tegen een zwartijder??????? DANKZIJ DIE ZWARTRIJDERS HEEFT DIE MAFKEES EEN BAAN, EN MAAR SCHELDEN EN MAAR SCHELDEN...maar aan het eind van de maand heeft die mooi zijn salaris dankzij al die zwartrijders ![]() | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 21:45 |
Maar daar heeft ook niemand last van, Op Lelystad en Almere zijn de poortjes ook dicht, maar je kunt gewoon zonder kaartje de lift in naar boven en in de trein. Boeiend maar ga dan niet lopen kutten dat je gepakt wordt in de trein toevallig | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 21:46 |
Zwartrijders zijn het probleem niet Wanneer je niet eens weet wat de functie in houdt kun je je beter eerst even inlezen denk ik ![]() | |
klaasweetalles | maandag 4 mei 2015 @ 21:50 |
Heel het openbaar vervoer zit vol met misstanden joh Ik zal je nog een mooi voorbeeld geven. Een ex collega van mij werkt nu gewoon als trambestuurder bij de RET. Deze dame had een hartinfarct gehad, had een half jaar thuis gezeten, is uiteindelijk weg moeten gaan vanwege het risico, maar die dame bestuurt nu dagelijks een tram in rotterdam...... Kan je het voorstellen? Dit is maar 1 voorbeeld hoe het openbaar vervoer in Nederland in elkaar zit. | |
De_Kaas | maandag 4 mei 2015 @ 21:52 |
Ik zag vanmiddag een mannetje of 15 rond die poortjes patrouilleren. Dat zal best helpen, maar dat kan je niet het hele jaar volhouden... | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 21:55 |
Hoeft ook niet, al die lui die der over heen springen, zorgen ook niet voor agressie. | |
#ANONIEM | maandag 4 mei 2015 @ 21:58 |
Ze zouden wel voor een hoop lol kunnen zorgen als iemand ff een paar van die poortjes goed insmeert met groene zeep. Maar goed... diegene moet wel geduld hebben, want het is niet zo dat er de hele tijd mensen overheen springen. ![]() | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 21:59 |
Als mensen er overheen springen kun je smeren wat je wilt | |
klaasweetalles | maandag 4 mei 2015 @ 22:00 |
WEET je hoeveel geld dat kost als 15 man bij poortjes gaan staan heel de dag? En dat tot de zomervakantie las ik ergens.... Echt bij de NS zijn ze echt gestoord. 15 man of meer man bij die poortjes zetten en er gebeurt toch geen fuk, terwijl er dan in andere delen van de stad dan zwart gereden kan worden omdat al die conducteurs massaal bij CS bij een paar poortjes gaan staan ![]() Hoe debiel zijn die gasten van de NS joh.... | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:01 |
Zucht | |
#ANONIEM | maandag 4 mei 2015 @ 22:02 |
Ze zetten hun voet op de scanner om daar op af te zetten. Althans, dat zag je 1 ventje doen. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:03 |
In het spoor van. op youtube misschien word je daar wat wijzer van | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:07 |
Ook al zetten ze een lul op die scanner, wanneer je in de trein zit werk je gewoon mee. Geen kaartje? Nou help ik je toch even alleen wat duurder maar dat weet je dus niet zeuren ![]() Krijg je een handgeschreven kaartje, | |
MisterEuro | maandag 4 mei 2015 @ 22:09 |
Bedankt Niels0, die poortjes staan dus niet bij de ingang van Rotterdam Centraal, maar voorbij de lokettenzaal, neem ik aan? | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:10 |
Jup | |
MisterEuro | maandag 4 mei 2015 @ 22:11 |
OK, bedankt voor de inlichtingen. Groetjes. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:12 |
Mooi station geworden, kom je der wel eens/ | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:14 |
Net als Breda goeie shit, en in Zwolle uhmzz moeten toch ergens op bezuinigen de zwembadtegels waren in de aanbieding, godver wat een oog..... | |
MouzurX | maandag 4 mei 2015 @ 22:15 |
Het enige wat helpt is keiharde straffen. Trouwens weer typisch, loop de coupé in... zie persoon zitten die als tuig kan doorgaan (hoodie op in de trein, in de stoel weggezakt, chago kop) gedachte: "zwartrijder" En jahoor, wanneer de conducteur langs kwam is het weer zo ver. Snap daarom niet waarom de conducteurs iedereen gaan lopen controleren, je weet precies wie er tuig zijn en bewust geen kaartje hebben. | |
MisterEuro | maandag 4 mei 2015 @ 22:15 |
Ik heb zelf nog nooit in Rotterdam Centraal afgestapt, wel gepasseert op weg naar Amsterdam. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:16 |
Nope heeft geen zin, zijn vaak mensen die al zorgbehoevend zijn, maar waar bezuinigd Ned op? | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:17 |
Moet je doen en dan ff bij Konak broodje halen ![]() ![]() ![]() | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:25 |
Maar deed die moeilijk dan? | |
MouzurX | maandag 4 mei 2015 @ 22:27 |
Neuh, dat heb ik nog nooit zien gebeuren. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:33 |
Pff je hebt er idd jagers tussen zitten, Maar daar die collega's vergeten even dat jij der ook bij loopt. Ik heb geen zin in dat gezeik, ik help liever ff die klant die der geen kut van snapt zodat die niet weeeer 10 euro kwijt is omdat die aan de verkeerde kant probeert in te checken. Of van die lui die vergeten zijn of ze zijn inge of uitge zijn. En dan maar weer langs de paal houden | |
#ANONIEM | maandag 4 mei 2015 @ 22:33 |
![]() Lees jij wel? | |
Bram_van_Loon | maandag 4 mei 2015 @ 22:34 |
Stel dat iemand een ticket koopt, dat uploadt en ik het vervolgens uitprint, zou dat dan werken? Ik neem aan dat de code 1 keer per dag of zo wijzigt? | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:34 |
Ze gebruiken het als op stapje | |
niels0 | maandag 4 mei 2015 @ 22:36 |
Ik al een paar keer. Ik was bijvoorbeeld het dochtertje van een vriendin naar haar oma aan het brengen in Amsterdam en toen werd er een conducteur neergestoken bij de deuren vlak onder m'n ogen. Ik kon niets doen, moest bij dat kind blijven en zonodig beschermen. Kindje ook alles gezien natuurlijk. Op station Weesp was dat. | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:38 |
Goed gehandeld eigen veiligheid eerst | |
klaasweetalles | maandag 4 mei 2015 @ 22:46 |
eigen volk eerst domme pvv debiel domme ns medewerker | |
Geerd | maandag 4 mei 2015 @ 22:47 |
JIj snapt het helemaal! Wat heb jij eraan je bent net neergestoken, jij rent er ook op af ook neergestoken. | |
niels0 | maandag 4 mei 2015 @ 22:57 |
Ik denk dat dat 1 dag werkt per code. Ik heb eergisteren wat onderzoek gedaan op het internet. In de Aztec code van tickets zit een datum verwerkt, maar bij het scannen wordt, volgens de informatie die ik heb, geen contact gemaakt met een database. Een client-side systeem dus. Kortom, meerdere mensen zouden dus van dezelfde code gebruik kunnen maken op dezelfde dag. Ik heb dit nog niet getest, maar ga ik wel doen. Voor zover ik weet wordt bij het scannen van een Aztec code, niet die code ergens op een NS-server afgevikt als zijnde gebruikt. Ik ben 'r een beetje mee bezig geweest. Code-generators enzo, maar die bevindingen ga ik zeker niet op Fok! posten. Ik ga ervanuit dat er in de nabije toekomst fraude mee gaat worden gepleegd. |