abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2015 @ 19:05:54 #251
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152271282
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:01 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Tsja, je moet toch komen waar je zijn moet. Niet iedereen heeft een alternatief.
Regel dat alternatief. Het zal niet voor iedereen lukken maar als iedereen die dat wel kan het ook doet dan zal de NS snel afdruipen met haar corruptie. Simpel voorbeeld, als het 20 km. verder is ga dan desnoods fietsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_152271525
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Regel dat alternatief. Het zal niet voor iedereen lukken maar als iedereen die dat wel kan het ook doet dan zal de NS snel afdruipen met haar corruptie. Simpel voorbeeld, als het 20 km. verder is ga dan desnoods fietsen.
Ik zit te denken aan een scooter. Dat zou m'n openbaar vervoer-gebruik met 90% verminderen.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:19:15 #253
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152271773
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:12 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik zit te denken aan een scooter. Dat zou m'n openbaar vervoer-gebruik met 90% verminderen.
Alsjeblieft wel een elektrische of op zijn minst een viertakt die niet op diesel rijdt.
#NoDAPL
pi_152271888
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsjeblieft wel een elektrische of op zijn minst een viertakt die niet op diesel rijdt.
Het zuinigste van zuinig. Honda NSC50R bijvoorbeeld. 1 op 55.
  maandag 4 mei 2015 @ 19:25:08 #255
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152271983
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:22 schreef niels0 het volgende:

[..]

Het zuinigste van zuinig. Honda NSC50R bijvoorbeeld. 1 op 55.
Ik ben meer geïnteresseerd in de uitstoot van fijnstof per gereden km.
De lucht is al vuil genoeg!
Als het om korte afstanden gaat, laten we zeggen t/m 10-20 km. voor dagelijkse verplaatsingen en t/m 50-100 voor incidentele verplaatsingen, dan kan je ook prima de fiets is gebruiken. Niet alleen voorkom je veel luchtvervuiling (en stank) en geldverspilling, ook is het veel gezonder.
#NoDAPL
pi_152272105
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben meer geïnteresseerd in de uitstoot van fijnstof per gereden km.
De lucht is al vuil genoeg!
Als het om korte afstanden gaat, laten we zeggen t/m 10-20 km. voor dagelijkse verplaatsingen en t/m 50-100 voor incidentele verplaatsingen, dan kan je ook prima de fiets is gebruiken. Niet alleen voorkom je veel luchtvervuiling (en stank) en geldverspilling, ook is het veel gezonder.
Ik zal 'm voor grotere afstanden gebruiken, bijvoorbeeld de kustroute Oostende via Zeeland naar R'dam. Tot 20km doe ik alles op de skates.
Waar het om gaat is dat ik de NS dusdanig zat ben en ze ook te duur vind dat een scooter voor mij een serieuze optie is.

[ Bericht 6% gewijzigd door niels0 op 04-05-2015 19:39:05 ]
  maandag 4 mei 2015 @ 19:52:01 #257
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152273060
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 19:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik zal 'm voor grotere afstanden gebruiken, bijvoorbeeld de kustroute Oostende via Zeeland naar R'dam. Tot 20km doe ik alles op de skates.
Cool. :)
Ik wil ook nog eens gaan skaten. Andere duursporten beoefen ik al maar voor het skaten is er een flinke drempel aangezien ik dat als kind nooit heb gedaan.
Oostende-Zeeland, een mooi traject. Mooie omgevingen. Leuk voor als je een racefiets hebt en niet-funcitoneel reist.

quote:
Waar het om gaat is dat ik de NS dusdanig zat ben en ze ook te duur vind dat een scooter voor mij een serieuze optie is.
Precies mijn punt, als al die mensen dit soort alternatieven direct hadden gezocht en de NS 50% van haar omzet zou hebben verloren dan had ze direct weer dat achterlijke systeem afgeschaft. De klant stemt met zijn portemonnee, blijkbaar vinden de meeste klanten die chipkaart niet een dermate groot obstakel dat ze de NS zat zijn, helaas. We kunnen alsnog de NS dwingen om dit aan te passen door alsnog de trein te mijden. De klanten hebben de macht, niet de NS. Als de klant zich daar maar wat meer bewust van zou zijn...
#NoDAPL
pi_152273232
ik ben dr tot nu toe al 4 x overgeen gesprongen
br@m
pi_152276438
quote:
Ruim 100 mensen springen over NS-poortjes Rotterdam

Aan reizigers die over de gesloten NS-poortjes bij Rotterdam CS zijn gesprongen, zijn afgelopen weekeinde meer dan honderd boetes uitgedeeld. Dat meldt de NS.

4 mei 2015, 11:37 Bron: ANP 40
De boete bedraagt in elk geval 90 euro, maar kan hoger uitvallen wanneer bewakingspersoneel onheus wordt bejegend. Bovendien moet 35 euro extra worden betaald wegens het ontbreken van een geldig vervoersbewijs.

Vooral in de eerste avond en nacht van de sluiting, van vrijdag op zaterdag, werd relatief vaak over de poortjes heen gesprongen door jongeren na het uitgaan, erkent een woordvoerder van NS. De twee nachten daarna werd het minder. Desondanks zal de NS de komende tijd extra handhavers inzetten, vooral op tijdstippen dat veel uitgaanspubliek op pad is.

De NS meent dat Rotterdammers snel genoeg zullen wennen aan de toegangspoortjes. Een woordvoerder wijst op de poortjes die bij de metro in de Maasstad al geruime tijd gebruikt worden. 'Daar is het aantal zwartrijders met 90 procent afgenomen.'

Rotterdam CS is het eerste grote station dat sinds vrijdag 1 mei alleen nog betreden of verlaten kan worden met een geldig vervoersbewijs. Eerder werd de volledige afsluiting al op 26 kleinere stations ingevoerd.
jezus hee hahahaha
Echt he wat een mongolen bij de ns, plaatsen zelf van die poortjes waar een kleuter van 5 al bijna over heen kan springen en gaat vervolgens massaal boetes uitdelen. :z

Echt ik denk dat het een sport gaat worden om over die poortjes op CS rotterdam te springen en niet gepakt te worden
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_152276829
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 20:56 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

jezus hee hahahaha
Echt he wat een mongolen bij de ns, plaatsen zelf van die poortjes waar een kleuter van 5 al bijna over heen kan springen en gaat vervolgens massaal boetes uitdelen. :z

Echt ik denk dat het een sport gaat worden om over die poortjes op CS rotterdam te springen en niet gepakt te worden
Betekent dus dat ze er continue BOA's naast moeten gaan zetten. En niet eentje, want die gaat het niet redden. :')
pi_152276891
Wat een merkwaardige ophef. Cijfers uit de metro hebben volgens mij al laten zien dat het prima werkt tegen zwartrijders, en dat terwijl de sneltramstations niet eens met poortjes uitgerust zijn.
pi_152277303
quote:
15s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:05 schreef Kowloon het volgende:
Wat een merkwaardige ophef. Cijfers uit de metro hebben volgens mij al laten zien dat het prima werkt tegen zwartrijders, en dat terwijl de sneltramstations niet eens met poortjes uitgerust zijn.
De metrostations in Adam hebben allemaal poortjes (akkoord, vanaf Amstelveen zijn ze weg) en die werken totaal niet. Mocht je eea met eigen ogen willen zien stel ik voor dat je een tijdje bij station Vlugtlaan, Bullewijk, Lelylaan of Spaklerweg gaat staan en telt hoe vaak men gezellig zonder betalen door een poortje heengaat en op welke wijze.

Vervolgens mag je tellen hoe vaak de poortjes door dit gedrag stuk gaan, waardoor wel betalende reizigers er slechts met grote moeite doorheen komen.

De uitkomst daarvan is waarom men zich zo ergert. Men heeft al lang gezien en ervaren dat het niet werkt.
pi_152277369
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:14 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Eehm, nee. De sneltramstations in Adam hebben allemaal poortjes en die werken totaal niet. Mocht je eea met eigen ogen willen zien stel ik voor dat je een tijdje bij station Vlugtlaan, Bullewijk, Lelylaan of Spaklerweg gaat staan en telt hoe vaak men gezellig zonder betalen door een poortje heengaat en op welke wijze.

Vervolgens mag je tellen hoe vaak de poortjes door dit gedrag stuk gaan, waardoor wel betalende reizigers er slechts met grote moeite doorheen komen.

De uitkomst daarvan is waarom men zich zo ergert. Men heeft al lang gezien en ervaren dat het niet werkt.
Ik sprak over de Rotterdamse situatie. Amsterdam kom ik nooit.
  maandag 4 mei 2015 @ 21:22:13 #264
113337 MisterEuro
Verzuurde Belg
pi_152277706
Een klein vraagje, als Belgische toerist kom ik aan op Rotterdam Centraal, moet ik dan door die poortjes, en hoe moet dat dan, ik heb als toerist zijnde geen ov chipkaart? En voor vertrek Idem? Kan ik een gewoon vervoerbewijs kopen aan een loket of werkt het anders?
Ik haat klagen en ONZIN uitkramen.
pi_152277733
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik sprak over de Rotterdamse situatie. Amsterdam kom ik nooit.
Welke cijfers dan? Er wordt haast nooit gecontroleerd in de metro. Hoe weten ze dat er minder mensen zwartrijden? In Rotterdam beuken ze ook vaak zat door die poortjes heen, of lopen er met zijn tweeën door.
pi_152278157
Zwartrijden is het probleem niet, 99% van de reizigers wil dat niet eens.
0,5% waagt het erop maar heeft gewoon ballen gepakt kut volgende keer beter.

Die andere 0,5 dat is het daar helpen geen poortjes tegen ook geen hogere boetes.
Die willen niks kunnen niks tref je die ben je gewoon de lul ook al ben je 2 meter en 160kg die iemand gaat helemaal los op je.

Daar helpt ook geen vrij ov tegen,
pi_152278368
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:22 schreef MisterEuro het volgende:
Een klein vraagje, als Belgische toerist kom ik aan op Rotterdam Centraal, moet ik dan door die poortjes, en hoe moet dat dan, ik heb als toerist zijnde geen ov chipkaart? En voor vertrek Idem? Kan ik een gewoon vervoerbewijs kopen aan een loket of werkt het anders?
Op je belgische ticket staat een Aztec code, dat ziet er zo uit:

Daarmee kun je de tourniquet passeren.
Je kunt natuurlijk een retourticket nemen. Anders koop je bij NS-internationaal opnieuw een enkeltje en dat werkt hetzelfde.
Je hebt dus niets te maken met de OV-chipkaart wanneer je van/naar België reist.

E-tickets werken eveneens met een Aztec code.

[ Bericht 0% gewijzigd door niels0 op 04-05-2015 21:50:04 ]
pi_152278564
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:31 schreef Geerd het volgende:
Zwartrijden is het probleem niet, 99% van de reizigers wil dat niet eens.
0,5% waagt het erop maar heeft gewoon ballen gepakt kut volgende keer beter.

Die andere 0,5 dat is het daar helpen geen poortjes tegen ook geen hogere boetes.
Die willen niks kunnen niks tref je die ben je gewoon de lul ook al ben je 2 meter en 160kg die iemand gaat helemaal los op je.

Daar helpt ook geen vrij ov tegen,
Asocialen zijn het probleem inderdaad en die hebben vaak ook gewoon een geldig vervoerbewijs.
pi_152278619
Geen zwartrijders zou echt slecht zijn voor de werkgelegenheid in Nederland.

Waarom doet die conducteur nou zo aggressief tegen een zwartijder???????
DANKZIJ DIE ZWARTRIJDERS HEEFT DIE MAFKEES EEN BAAN, EN MAAR SCHELDEN EN MAAR SCHELDEN...maar aan het eind van de maand heeft die mooi zijn salaris dankzij al die zwartrijders :W
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_152278738
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Asocialen zijn het probleem inderdaad en die hebben vaak ook gewoon een geldig vervoerbewijs.
Maar daar heeft ook niemand last van,
Op Lelystad en Almere zijn de poortjes ook dicht, maar je kunt gewoon zonder kaartje de lift in naar boven en in de trein.

Boeiend maar ga dan niet lopen kutten dat je gepakt wordt in de trein toevallig
pi_152278766
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:42 schreef klaasweetalles het volgende:
Geen zwartrijders zou echt slecht zijn voor de werkgelegenheid in Nederland.

Waarom doet die conducteur nou zo aggressief tegen een zwartijder???????
DANKZIJ DIE ZWARTRIJDERS HEEFT DIE MAFKEES EEN BAAN, EN MAAR SCHELDEN EN MAAR SCHELDEN...maar aan het eind van de maand heeft die mooi zijn salaris dankzij al die zwartrijders :W
Zwartrijders zijn het probleem niet
Wanneer je niet eens weet wat de functie in houdt kun je je beter eerst even inlezen denk ik :P
pi_152278967
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:46 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zwartrijders zijn het probleem niet
Heel het openbaar vervoer zit vol met misstanden joh

Ik zal je nog een mooi voorbeeld geven. Een ex collega van mij werkt nu gewoon als trambestuurder bij de RET. Deze dame had een hartinfarct gehad, had een half jaar thuis gezeten, is uiteindelijk weg moeten gaan vanwege het risico, maar die dame bestuurt nu dagelijks een tram in rotterdam......

Kan je het voorstellen?
Dit is maar 1 voorbeeld hoe het openbaar vervoer in Nederland in elkaar zit.
  maandag 4 mei 2015 @ 21:52:03 #273
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_152279039
Ik zag vanmiddag een mannetje of 15 rond die poortjes patrouilleren. Dat zal best helpen, maar dat kan je niet het hele jaar volhouden...
pi_152279184
quote:
10s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:52 schreef De_Kaas het volgende:
Ik zag vanmiddag een mannetje of 15 rond die poortjes patrouilleren. Dat zal best helpen, maar dat kan je niet het hele jaar volhouden...
Hoeft ook niet, al die lui die der over heen springen, zorgen ook niet voor agressie.
pi_152279346
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 21:55 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, al die lui die der over heen springen, zorgen ook niet voor agressie.
Ze zouden wel voor een hoop lol kunnen zorgen als iemand ff een paar van die poortjes goed insmeert met groene zeep.

Maar goed... diegene moet wel geduld hebben, want het is niet zo dat er de hele tijd mensen overheen springen. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')