Regel dat alternatief. Het zal niet voor iedereen lukken maar als iedereen die dat wel kan het ook doet dan zal de NS snel afdruipen met haar corruptie. Simpel voorbeeld, als het 20 km. verder is ga dan desnoods fietsen.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:01 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Tsja, je moet toch komen waar je zijn moet. Niet iedereen heeft een alternatief.
Ik zit te denken aan een scooter. Dat zou m'n openbaar vervoer-gebruik met 90% verminderen.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Regel dat alternatief. Het zal niet voor iedereen lukken maar als iedereen die dat wel kan het ook doet dan zal de NS snel afdruipen met haar corruptie. Simpel voorbeeld, als het 20 km. verder is ga dan desnoods fietsen.
Alsjeblieft wel een elektrische of op zijn minst een viertakt die niet op diesel rijdt.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik zit te denken aan een scooter. Dat zou m'n openbaar vervoer-gebruik met 90% verminderen.
Het zuinigste van zuinig. Honda NSC50R bijvoorbeeld. 1 op 55.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alsjeblieft wel een elektrische of op zijn minst een viertakt die niet op diesel rijdt.
Ik ben meer geïnteresseerd in de uitstoot van fijnstof per gereden km.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:22 schreef niels0 het volgende:
[..]
Het zuinigste van zuinig. Honda NSC50R bijvoorbeeld. 1 op 55.
Ik zal 'm voor grotere afstanden gebruiken, bijvoorbeeld de kustroute Oostende via Zeeland naar R'dam. Tot 20km doe ik alles op de skates.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben meer geïnteresseerd in de uitstoot van fijnstof per gereden km.
De lucht is al vuil genoeg!
Als het om korte afstanden gaat, laten we zeggen t/m 10-20 km. voor dagelijkse verplaatsingen en t/m 50-100 voor incidentele verplaatsingen, dan kan je ook prima de fiets is gebruiken. Niet alleen voorkom je veel luchtvervuiling (en stank) en geldverspilling, ook is het veel gezonder.
Cool.quote:Op maandag 4 mei 2015 19:28 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik zal 'm voor grotere afstanden gebruiken, bijvoorbeeld de kustroute Oostende via Zeeland naar R'dam. Tot 20km doe ik alles op de skates.
Precies mijn punt, als al die mensen dit soort alternatieven direct hadden gezocht en de NS 50% van haar omzet zou hebben verloren dan had ze direct weer dat achterlijke systeem afgeschaft. De klant stemt met zijn portemonnee, blijkbaar vinden de meeste klanten die chipkaart niet een dermate groot obstakel dat ze de NS zat zijn, helaas. We kunnen alsnog de NS dwingen om dit aan te passen door alsnog de trein te mijden. De klanten hebben de macht, niet de NS. Als de klant zich daar maar wat meer bewust van zou zijn...quote:Waar het om gaat is dat ik de NS dusdanig zat ben en ze ook te duur vind dat een scooter voor mij een serieuze optie is.
jezus hee hahahahaquote:Ruim 100 mensen springen over NS-poortjes Rotterdam
Aan reizigers die over de gesloten NS-poortjes bij Rotterdam CS zijn gesprongen, zijn afgelopen weekeinde meer dan honderd boetes uitgedeeld. Dat meldt de NS.
4 mei 2015, 11:37 Bron: ANP 40
De boete bedraagt in elk geval 90 euro, maar kan hoger uitvallen wanneer bewakingspersoneel onheus wordt bejegend. Bovendien moet 35 euro extra worden betaald wegens het ontbreken van een geldig vervoersbewijs.
Vooral in de eerste avond en nacht van de sluiting, van vrijdag op zaterdag, werd relatief vaak over de poortjes heen gesprongen door jongeren na het uitgaan, erkent een woordvoerder van NS. De twee nachten daarna werd het minder. Desondanks zal de NS de komende tijd extra handhavers inzetten, vooral op tijdstippen dat veel uitgaanspubliek op pad is.
De NS meent dat Rotterdammers snel genoeg zullen wennen aan de toegangspoortjes. Een woordvoerder wijst op de poortjes die bij de metro in de Maasstad al geruime tijd gebruikt worden. 'Daar is het aantal zwartrijders met 90 procent afgenomen.'
Rotterdam CS is het eerste grote station dat sinds vrijdag 1 mei alleen nog betreden of verlaten kan worden met een geldig vervoersbewijs. Eerder werd de volledige afsluiting al op 26 kleinere stations ingevoerd.
Betekent dus dat ze er continue BOA's naast moeten gaan zetten. En niet eentje, want die gaat het niet redden.quote:Op maandag 4 mei 2015 20:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
jezus hee hahahaha
Echt he wat een mongolen bij de ns, plaatsen zelf van die poortjes waar een kleuter van 5 al bijna over heen kan springen en gaat vervolgens massaal boetes uitdelen.![]()
Echt ik denk dat het een sport gaat worden om over die poortjes op CS rotterdam te springen en niet gepakt te worden
De metrostations in Adam hebben allemaal poortjes (akkoord, vanaf Amstelveen zijn ze weg) en die werken totaal niet. Mocht je eea met eigen ogen willen zien stel ik voor dat je een tijdje bij station Vlugtlaan, Bullewijk, Lelylaan of Spaklerweg gaat staan en telt hoe vaak men gezellig zonder betalen door een poortje heengaat en op welke wijze.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:05 schreef Kowloon het volgende:
Wat een merkwaardige ophef. Cijfers uit de metro hebben volgens mij al laten zien dat het prima werkt tegen zwartrijders, en dat terwijl de sneltramstations niet eens met poortjes uitgerust zijn.
Ik sprak over de Rotterdamse situatie. Amsterdam kom ik nooit.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:14 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eehm, nee. De sneltramstations in Adam hebben allemaal poortjes en die werken totaal niet. Mocht je eea met eigen ogen willen zien stel ik voor dat je een tijdje bij station Vlugtlaan, Bullewijk, Lelylaan of Spaklerweg gaat staan en telt hoe vaak men gezellig zonder betalen door een poortje heengaat en op welke wijze.
Vervolgens mag je tellen hoe vaak de poortjes door dit gedrag stuk gaan, waardoor wel betalende reizigers er slechts met grote moeite doorheen komen.
De uitkomst daarvan is waarom men zich zo ergert. Men heeft al lang gezien en ervaren dat het niet werkt.
Welke cijfers dan? Er wordt haast nooit gecontroleerd in de metro. Hoe weten ze dat er minder mensen zwartrijden? In Rotterdam beuken ze ook vaak zat door die poortjes heen, of lopen er met zijn tweeën door.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik sprak over de Rotterdamse situatie. Amsterdam kom ik nooit.
Op je belgische ticket staat een Aztec code, dat ziet er zo uit:quote:Op maandag 4 mei 2015 21:22 schreef MisterEuro het volgende:
Een klein vraagje, als Belgische toerist kom ik aan op Rotterdam Centraal, moet ik dan door die poortjes, en hoe moet dat dan, ik heb als toerist zijnde geen ov chipkaart? En voor vertrek Idem? Kan ik een gewoon vervoerbewijs kopen aan een loket of werkt het anders?
Asocialen zijn het probleem inderdaad en die hebben vaak ook gewoon een geldig vervoerbewijs.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:31 schreef Geerd het volgende:
Zwartrijden is het probleem niet, 99% van de reizigers wil dat niet eens.
0,5% waagt het erop maar heeft gewoon ballen gepakt kut volgende keer beter.
Die andere 0,5 dat is het daar helpen geen poortjes tegen ook geen hogere boetes.
Die willen niks kunnen niks tref je die ben je gewoon de lul ook al ben je 2 meter en 160kg die iemand gaat helemaal los op je.
Daar helpt ook geen vrij ov tegen,
Maar daar heeft ook niemand last van,quote:Op maandag 4 mei 2015 21:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Asocialen zijn het probleem inderdaad en die hebben vaak ook gewoon een geldig vervoerbewijs.
Zwartrijders zijn het probleem nietquote:Op maandag 4 mei 2015 21:42 schreef klaasweetalles het volgende:
Geen zwartrijders zou echt slecht zijn voor de werkgelegenheid in Nederland.
Waarom doet die conducteur nou zo aggressief tegen een zwartijder???????
DANKZIJ DIE ZWARTRIJDERS HEEFT DIE MAFKEES EEN BAAN, EN MAAR SCHELDEN EN MAAR SCHELDEN...maar aan het eind van de maand heeft die mooi zijn salaris dankzij al die zwartrijders
Heel het openbaar vervoer zit vol met misstanden johquote:
Hoeft ook niet, al die lui die der over heen springen, zorgen ook niet voor agressie.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:52 schreef De_Kaas het volgende:
Ik zag vanmiddag een mannetje of 15 rond die poortjes patrouilleren. Dat zal best helpen, maar dat kan je niet het hele jaar volhouden...
Ze zouden wel voor een hoop lol kunnen zorgen als iemand ff een paar van die poortjes goed insmeert met groene zeep.quote:Op maandag 4 mei 2015 21:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, al die lui die der over heen springen, zorgen ook niet voor agressie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |